داغ ترین ها :
بررسی سرفیس پرو ۹ مایکروسافت

بررسی سرفیس پرو ۹ مایکروسافت

سرفیس پرو ۹ نه تنها محصولی قدرتمند به شمار می‌رود، بلکه زیباتر از قبل به نظر می‌رسد. این تبلت ویندوزی وزن بسیار کمی دارد و از کیفیت ساخت فوق العاده بالایی بهره می‌برد.

سرفیس پرو ۹

خرید سرفیس پرو ۹

امتیاز

8
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • اسپیکرهای با کیفیت
  • کیفیت ساخت عالی
  • توان سخت‌افزاری مناسب

نقاط ضعف

  • تنوع پورت‌ها کم است
  • از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند

تبلت‌های سرفیس را می‌توانیم از جمله بهترین تبلت‌های ویندوز بازار بنامیم که طرفداران خودش را در طول سال‌های گذشته پیدا کرده است. سرویس پرو ۹ یکی از جدیدترین تبلت‌های مایکروسافت است که راهی بازار شده و ویژگی‌های بسیار جذابی دارد و محصول خوش ساختی هم به حساب می‌آید. در بررسی سرفیس پرو 9 می‌خواهیم شما را با این محصول بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد خرید سرویس پرو ۹ را دارید، نقد و بررسی سرفیس پرو ۹ را حتما مطالعه کنید.

 

برای خرید انواع تبلت های مایکروسافت به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: خرید سرفیس

 

طراحی

در ابتدای بررسی surface pro 9 i5 می‌خواهیم شما را با ظاهر این محصول آشنا کنیم. سرفیس پرو ۹ محصولی زیبا و چشم‌نواز به شمار می‌رود. با تبلتی سروکار دارید که لبه‌های گردی دارد و این موضوع باعث شده که به خوبی بتوانید این محصول را در دست بگیرید. این تبلت که از صفحه نمایش ۱۳ اینچی استفاده می‌کند، در ابعاد ۹٫۳ در ۲۰۹ در ۲۸۷ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۸۷۹ گرم می‌رسد. با محصولی سروکار داریم که فضای کمی به خودش اختصاص می‌دهد و به دلیل وزن کمی که دارد راحت می‌توانید آن را حمل کنید.

عکس سرفیس پرو 9

وقتی که تبلت را از جعبه جارج می‌کنید، متوجه صفحه نمایش با حاشیه‌های باریک می‌شوید. بدنه خوش ساخت و فلزی این تبلت هم سریع نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند.

روی لبه راست این تبلت پورت شارژ را مشاهده می‌کنید. روی لبه پایین پورت‌ کیبورد قرار گرفته و روی لبه سمت چپ  دو پورت USB-C دیده می‌شود. روی لبه بالای این تبلت هم دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا دیده می‌شود. در پشت تبلت پایه‌ای را مشاهده می‌کنید که با باز کردن آن می‌توانید از تبلت را روی میز قرار دهید. یک دوربین هم در پشت تبلت دیده می‌شود.

در کل زمانی که این محصول را در دست میگیرید متوجه کیفیت ساخت بالای آن خواهید شد و واقعا حس می‌کنید که با محصولی رده بالا سروکار دارید.

صفحه نمایش

در ادامه بررسی تبلت سرفیس پرو 9 می‌خواهیم به صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. مایکروسافت از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی برای این محصول استفاده کرده است که سریع نظر مخاطب را به خودش جلب می‌کند. زمانی که تبلت را روشن می‌کنید، متوجه کیفیت بالای صفحه نمایش و روشنایی بالای آن خواهید شد. صفحه نمایش لمسی این تبلت عملکردی فوق العاده در نشان دادن رنگ‌ها دارد و حساسیت بسیار بالایی هم در تشخیص لمس کاربر دارد.

صفحه نمایش سرفیس پرو 9

صفحه نمایش حاشیه‌های باریکی دارد و تنها حاشیه‌ای که شاید جلب توجه کند، حاشیه لبه بالا است که دوربین سلفی و حسگرهای تشخیص صورت روی آن قرار گرفته‌اند.

موضوعی که درباره صفحه نمایش به شدت خودنمایی می‌کند، این است که صفحه نمایش زاویه دید فوق العاده‌ای دارد. از هر زاویه‌ای می‌توانید دید خوبی به محتوا داشته باشید.

صفحه نمایشی که روی سرفیس پرو ۹ قرار گرفته از پنل PixelSense Flow استفاده می‌کند. صفحه نمایشی LCD که وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی که می‌تواند ۱۰ لمس همزمان را شناسایی کند و از خودش واکنش نشان دهد.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای سرفیس پرو ۹ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و همچنین از قلم هم پشتیبانی خواهد کرد. صفحه نمایشی که از استاندارد دالبی Vision IQ استفاده می‌کند و تا ۴۵۰ نیت روشنایی تولید می‌کند.

صفحه نمایش سرفیس پرو ۹ از ویژگی مدیریت خودکار رنگ‌ها پشتیبانی می کند و نسبت به نور محیط می‌تواند شدت رنگ‌ها را تغییر دهد. صفحه نمایش از حالت رنگی Vivid و sRGB پشتیبانی می‌کند. اتفاقی که باعث شده این محصول برای افرادی که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند، جذاب باشد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش که باید در بررسی تخصصی surface pro 9 به آن اشاره کنیم این است که نسبت کنتراست آن به ۱۲۰۰:۱ می‌رسد. همچنین باید بگوییم که صفحه نمایش با یک لایه محافظتی گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

وب کم سرفیس پرو 9

صفحه نمایش سرفیس پرو ۹ از نسبت تصویر ۳:۲ بهره می‌برد و فضای بسیار مناسبی برای تماشای محتوای مختلف پیش روی کاربران قرار می‌‌دهد. صفحه نمایش این تبلت آنقدر با کیفیت و جذاب است که حتی در محیط‌های خارجی و زیر نور خورشید هم به خوبی می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

بهترین مدل های تبلت در ایران:
بهترین تبلت های بازار

 

عملکرد سخت‌افزاری

در بررسی سرفیس پرو ۹ باید به عملکرد این محصول هم توجهی خاص داشته باشیم. مایکروسافت این تبلت را با سخت‌افزار بسیار مناسبی راهی بازار کرده است. مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از پردازنده Core i5 نسل ۱۲ مدل 1245U استفاده می‌کند. این پردازنده ۱۰ هسته‌ای است و که دو هسته پرفدرت و ۸ هسته کم مصرف استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که ۱۲ ترد هم دارد و حداکثر فرکانس آن به ۴٫۴ گیگاهرتز می رسد.

سرفیس پرو ۹ پردازنده گرافیکی مجزا ندارد و از پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده اصلی Iris Xe استفاده می‌کند.

قلم سرفیس پرو 9

برخورداری از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD بسیار پر سرعت هم باعث شده که این محصول تنها در چند ثانیه آماده به کار شود. سرفیس پرو ۹ محصولی قدرتمند برای فعالیت‌های اداری و حرفه‌ای به شمار می‌رود. درست است که این محصول به درد اجرای بازی و فعالیت‌های سنگین مانند رندر گرفتن نمی‌خورد، اما برای فعالیت‌های اداری و نیمه حرفه‌ای بسیار مناسب است. این محصول از پس اجرای اپلکیشن‌هایی مانند فوتوشاپ و نرم‌افزار این چنینی به راحتی بر می‌آید. برای ویرایش عکس و ویدیو هم کاربرد دارد. اما از آن نباید انتظار داشته باشید که فعالیت‌های سنگین را خیلی زود به پایان برساند.

سرفیس پرو ۹ به صورت بدون فن ساخته شده و به همین دلیل صدای بسیار کمی تولید می‌کند. در واقع در زمان استفاده از این محصول هیچ صدایی شنیده نمی‌شود. سیستم خنک کننده لپ تاپ با استفاده از لوله‌های مسی به خوبی عمل می‌کند و در شرایط مختلف سعی می‌کند که تبلت ثبات خودش را حفظ کند.

سرفیس پرو ۹ در حالی که پردازنده گرافیکی مجزا ندارد، برای اجرای بازی‌های سبک هم گزینه مناسبی است. حتی برخی بازی‌ها که از صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می‌کنند را می‌توانید با این تبلت تجربه کنید.

در استفاده‌های روزانه از سروفیس پرو ۹ با مشکلی مواجه نمی‌شوید. ویندوز ۱۱ از پیش نصب شده روی این محصول عملکرد خوبی دارد و به خوبی از قابلیت‌های این محصول استفاده می‌کند.

باتری

در نقد و بررسی سرفیس پرو ۹ باید به باتری این محصول هم اشاره کنیم. مایکروسافت از باتری ۴۷٫۷ وات ساعتی برای این محصول استفاده کرده است. برای اینکه بتوانیم عملکرد باتری را آزمایش کنیم، روشنایی صفحه نمایش را روی ۵۰ درصد قرار دادیم و اتصال به اینترنت را هم قطع کردیم. در این حالت می‌توانید ۹ ساعت سی دقیقه ویدیو تماشا کنید. اگر تبلت را به وای-فای متصل کنید، می‌توانید تا ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه ویدیو تماشا کنید. اگر در حالت وای-فای روشنایی صفحه نمایش را تا انتها زیاد کنید، می‌توانید تا ۵ ساعت ویدیو ببینید.

باتری تبلت مایکروسافت surface pro 9

البته اگر نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۱۲۰ هرتز قرار دهید، مشاهده میکنید که ظرفیت باتری به شکل سریع‌تری کاهش پیدا می‌کند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که برای شارژ کردن کامل باتری این محصول به نزدیک دو ساعت زمان نیاز خواهید داشت. نزدیک به ۳۵ درصد ظرفیت باتری را می‌توانید در مدت زمان ۲۱ دقیقه شارژ کنید و در مدت زمان ۶۰ دقیقه می‌توانید ۸۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید.

 

تست گیمینگ راگ فلو زد 13 رقیب سرفیس را ببنید:
بررسی rog flow z13

 

اسپیکرها

در بررسی surface pro 9 i5 نوبت به اسپیکرها می‌رسد. سرفیس پرو ۹ از دو اسپیکر بهره می‌برد که صدای خوبی تولید می‌کنند. اسپیکرها حجم صدای قابل قبولی دارند و از شفافیت خوبی بهره می‌برند. البته که اسپیکرها باس زیادی تولید نمی‌کنند، اما برای محصولی در این رده قابل قبول است.

دکمه ولوم سرفیس پرو 9

ایا سرفیس پرو ۹  ارزش خرید دارد؟

در دنیای تبلت‌های ویندوزی و حتی تبلت‌ها، سری سرفیس پرو نه تنها محصولی شناخته شده‌ هستند، بلکه کاربردهای زیادی هم دارد. سرفیس پرو ۹ دقیقا همان فرمول برنده نسل‌های قبلی خودش را در پیش گرفته و با قابلیت‌های جذاب راهی بازار شده است. صفحه نمایشی بسیار با کیفیت دارد و از سخت افزار قدرتمندی هم بهره می‌برد. سیستم عامل ویندوز و پشتیبانی از نرم‌افزارهای متعدد باعث شده که کاربران به راحتی بتوانند از این محصول استفاده کنند. سروفیس پرو ۹ برای افرادی مناسب است که تبلت یا لپ‌تاپی سبک می‌خواهند. محصولی که قدرت مناسبی داشته باشد و به راحتی قابل حمل باشد. بررسی تبلت های روز مورد نظر خود را در تکنولایف بخوانید. نظرات خود را در مورد کاربری این محصول و ارزش خرید آن اینجا با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

عملکرد باتری سرفیس پرو ۹ چطور است؟ در بررسی سرفیس پرو ۹ اشاره کردیم که باتری این محصول برای تماشای ۹ ساعت ویدیو مناسب است.

آیا سرفیس پرو ۹ از قلم پشتیبانی می‌کند؟ بله. این محصول از قلم مخصوص خودش پشتیبانی می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
8 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/surface-pro-9/
ads
ads