داغ ترین ها :

بررسی لپ تاپ rog flow z13 ؛ تبلت یا لپ تاپ گیمینگ!؟

بررسی تبلت rog flow z13 می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک لپ‌تاپ قدرتمند و بسیار سبک هستند جذاب باشد. لپ تاپ ROG Flow Z13 که نقش یک تبلت را هم ایفا می‌کند، برای اجرای بازی‌های جدید با کیفیت بالا عالی است.

ROG Flow Z13

خرید ROG Flow Z13

امتیاز

8
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • سخت‌افزار قدرتمند
  • سیستم خنک کننده عالی
  • عملکرد باتری خوب
  • صفحه نمایش با کیفیت

نقاط ضعف

  • تنوع پورت‌‌ها کم است

از وقتی که تبلت‌های سرفیس راهی بازار شدند، مردم تقریبا همان لپ‌تاپ‌های ویندوزی را با ظاهری شیک‌تر و البته با وزن به مراتب کمتر و البته کارایی‌های جذاب مشاهده کردند. با این حال سرفیس‌ها هر چقدر هم که جذاب بودند، قدرت سخت‌افزاری خیلی بالایی نداشتند و برای فعالیت‌‌های سنگین اصلا گزینه مناسبی نبودند، چه برسد به اینکه بخواهیم با آن‌ها بازی‌های روز را با تنظیمات گرافیکی بالا تجربه کنیم. در این میان شرکت ایسوس تصمیم گرفت که محصولی راهی بازار کند که نه تنها به تبلت‌های سرفیس شباهت داشته باشد، بلکه از توان سخت‌افزاری بالایی هم بهره می‌برد. در واقع این شرکت محصولی راهی بازار کرده که در قالب ظاهر تبلت مانندی که دارد، برای گیمرها هم جذاب است و می‌تواند بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند.

در واقع تبلت rog flow z13 یکی از قوی‌ترین تبلت‌های موجود بازار است. یک تبلت گیمینگ که با بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار به خوبی رقابت می‌کند و عملکرد قابل توجهی از خودش نشان می‌دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بررسی تبلت rog flow z13 به پردازیم. در حالی که این محصول قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس و دیگر برندها دارد، اما به شکل بسیار خوبی می‌تواند بازی‌های جدید را اجرا کند. در بررسی asus rog flow z13 دقیقا به شما خواهیم گفت که این لپ تاپ شگفت انگیز به چه صورت شما را هیجان‌زده می‌کند.

 

تکنولایف امکان خرید لپ تاپ با تنوع بالا را برای شما فراهم کرده است: قیمت لب تاب

 

طراحی

در ابتدای بررسی rog flow z13 می‌خواهیم شما را با ظاهر این محصول بیشتر آشنا کنیم. اگر از قبل تبلت‌های سرفیس را داشته باشید، متوجه شباهت این محصول با سرفیس خواهید شد. با این حال لپ تاپ ROG FLOW Z13 کمی ضخامت بیشتری دارد و دلیل آن هم استفاده از فن‌ و سخت‌افزار قدرتمندی است که برای آن در نظر گرفته شده است. این لپ تاپ گیمینگ یکی ابعاد فوق العاده‌ای دارد و آنقدر سبک است که به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید. این محصول در ابعاد ۱۲ در ۲۰۴ در ۳۰۲ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۱٫۱۸ کیلوگرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی باعث شده که به راحتی بتوانید این محصول را حمل کنید. اصلا خسته نمی‌شود و می‌توانید مدل زمان طولانی آن را به همراه خود داشته باشید.

روی لبه بالای این لپ تاپ محل قرار گرفتن دریچه فن ها را مشاهده می‌کنید. روی لبه پایین هم محل قرار گرفتن کیبورد را مشاهده می‌کنید. کیبوردی که به صورت آهنربایی به این لپ تاپ متصل می‌شود. موضوع جالب اینجاست که  اگر کیبورد را به این محصول متصل نکنید، می‌توانید به صورت یک تلبت از ROG Flow Z13 استفاده کنید. صفحه نمایش لمسی این محصول باعث شده که به خوبی بتوانید با آن کار کنید. برای این محصول یک پایه تکیه‌گاه هم در نظر گرفته شده که که می‌تواند صفحه نمایش را در زاویه‌های مختلف نگه دارد. پایه این محصول به صورتی طراحی شده که بتوانید آن را تا زاویه ۱۷۰ درجه حرکت دهید. با این حال می‌توانید زاویه دید بسیار خوبی به این محصول در حالت‌های مختلف داشته باشید. پایه‌ای که کیفیت خوبی دارد اما مواظب باشید که به آن فشار زیادی وارد نکنید. از آنجایی که این محصول کلا محصول حساسی به حساب می‌اید، نباید فشار فیزیکی به آن وارد کنید.

 

 

لپ تاپ از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. زمانی که این محصول را به دست می‌گیرید احساس می‌کنید که از متریال‌های با کیفیتی برای ساخت این محصول استفاده شده است.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که از درچه‌های خنک کننده بسیار با کیفیتی برای این محصول استفاده شده است. از آنجایی که این محصول باریک ساخته شده و برای گیم هم به کار می‌رود، مسیرهای خنک کننده این لپ تاپ تمام فضای پشتی را به خودشان اختصاص داده‌اند. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که فن‌های در نظر گرفته شده برای ROG Flow Z13 بسیار صدای کمی تولید می‌کنند و در برخی موارد اصلا متوجه صدایی که این فن‌ها تولید می‌کنند، نمی‌شوید.

صفحه کلیدی که به صورت آهنربایی این محصول متصل می‌شود هم کیفیت ساخت مناسبی دارد. البته به دلیل اینکه با لپ تاپ کوچکی سروکار داریم، صفحه کلید هم کوچک طراحی شده است. صفحه کلیدی که فاصله‌های دکمه‌هایش از هم خیلی زیاد نیست و در خیلی هم نزدیک نیست. با این حال اگر به صفحه‌های کلید کوچک عادت نداشته باشید، کمی در ابتدا با این محصول مشکل خواهید داشت. از دکمه‌های بسیار بی صدایی برای این محصول استفاده شده که در زمان تایپ کردن با آ‌ن‌ها احساس بسیار خوبی کسب خواهید کرد. دکمه‌ها نرم هستند و فاصله حرکت انگشت‌ها در بین‌ها قابل قبول است. تاچ پد نسبتا بزرگ و با کیفیتی برای برای این صفحه کلید در نظر گرفته شده از فرمان‌های لمسی مختلفی پشتیبانی می‌کند. فضایی که در پایین صفحه کلید در نظر گرفته شده هم برای قرار دادن دست‌ها مناسب است و باعث می‌شود که در زمان تایپ کردن کمتر خسته شوید.

 

اگر گیمر هستید سری برنامه جدید تکنولایف را از دست ندهید:
پادکست بازی

 

صفحه نمایش

در ادامه بررسی ایسوس rog flow z13 می‌خواهیم درباره صفحه نمایش با شما صحبت کنیم. در بررسی لپ تاپ rog flow z13 باید بگوییم که این محصول از صفحه نمایش بسیار با کیفیتی استفاده می‌کند. صفحه نمایشی با وضوح تصویر فوق العاده که روشنایی بالایی هم دارد. مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 4K و نرخ نوسازی ۶۰ بهره می‌برد. صفحه نمایشی که از استاندارد دالبی ویژن هم بهره می‌برد و از Adaptive-Sync هم برخوردار است. ویژگی جذاب این صفحه نمایش این است که تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. همان‌طور هم که گفتیم از صفحه نمایش لمسی است. صفحه نمایش ROG Flow Z13 از زاویه دلیل مناسبی برخوردار است. رنگ‌ها خوب نشان می‌دهد و برای بازی کردن و وب گردی و تماشای ویدیو عملکرد خوبی دارد.

اسپیکرها

باید در بررسی راگ فلو زد 13 به اسپیکرهای این محصول هم اشاره کنیم. از دو اسپیکر برای این محصول استفاده شده که از استاندارد صدای دالبی پشتیبانی می‌کنند. اسپیکرهای رده بالا و با کیفیتی را روی این محصول مشاهده می‌کنید که صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند. تفکیک صداهای این اسپیکرها فوق العاده است و جزییات صدا را به خوبی احساس خواهید کرد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که از میکروفن‌های با کیفیتی برای این محصول استفاده شده که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند نویز صداها را کم کنند تا شما در زمان تجربه بازی‌های انلاین بتوانید صدای خودتان را شفاف تر به گوش دوستانتان برسانید.

باتری

موضوع دیگری که در بررسی تبلت گیمینگ rog flow z13 باید به آن اشاره کنیم این است که این محصول در قسمت باتری هم عملکرد مناسبی از خودش ارائه داده است. همان‌طور که گفتیم این محصول تنها ۱٫۱ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن تنها به ۱۲ میلی‌متر می‌رسد. با محصولی سروکار داریم که به راحتی در هر فضایی قرار می‌گیرد. موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که برای ROG Flow Z13 از یک باتری ۵۶ وات ساعتی استفاده شده. موضوع دیگری که باعث شده این محصول از نظر باتری فوق العاده باشد، تکنولوژی شارژ سریع آن است. شما می‌توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه نزدیک به ۵۰ درصد ظرفیت باتری این محصول را شارژ کنید.

البته موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که زمانی که این لپ تاپ در حالت باتری قرار داشته باشد، عملکرد خیلی قدرتمندی از خودش ارائه نمی‌کند. توان لپ تاپ روی حالت باتری خیلی بالا نیست و اگر در حالت باتری بازی کنید متوجه می‌شوید که بازی‌ها افت فریم خواهند داشت و ظرفیت باتری هم به سرعت به پایان می‌رسد. در حالت باتری از این محصول برای فعالیت‌های سبک استفاده کنید. فعالیت‌‌هایی مانند وب گردی و تماشای ویدیو مناسب خواهند بود. اما برای بازی کردن و انجام دادن فعالیت‌های سنگین بهتر است که لپ تاپ به برق متصل باشد.

پورت‌ها

در بررسی تبلت گیمینگ rog flow z13 باید به تنوع پورت‌ها اشاره کنیم. تنوع پورت‌ها نقطه قوت این محصول به شمار نمی‌رود. یک عدد پورت USB 3.2 Gen 2، یک عدد پورت USB-A 2 و یک عدد پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort روی این محصول دیده می‌شوند. البته که این لپ تاپ پورت مخصوصی هم برای استفاده از پردازنده گرافیکی خارجی دارد.  در استفاده‌های روزانه احتمالا مشکلی با کمبود پورت‌‌های این محصول نخواهید داشت. اما اگر بخواهید ماوس و کیبورد گیمینگ مخصوص خودتان را به این محصول متصل کنید، قطعا مشکل خواهید داشت. تنوع کم و تعداد کم پورت‌ها باعث می‌شود که نتوانید همزمان دستگاه‌های مختلف را به این لپ تاپ متصل کنید.

 

 

تست گیمینگ تبلت rog flow z13

در ادامه بررسی تبلت rog flow z13 می‌خواهیم به سمت تست گیمینگ برویم. موضوعی که برای همه بسیار اهمیت دارد. در تست گیمینگ تبلت rog flow z13 نه تنها از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم، بلکه از بازی‌ Red Dead Redemption 2 هم کمک گرفتیم.

در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک این محصول را مشاهده کنید. بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که این محصول از توان سخت‌افزاری بسیار بالایی برخوردار است.

اما در تست گیمینگ تبلت rog flow z13 از بازی Red Dead Redemption 2 استفاده کردیم. این بازی با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم مناسبی روی این لپ تاپ اجرا می‌شود. موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که در زمان اجرای بازی لپ تاپ بیش از اندازه گرم نمی‌شود و فن ها به خوبی دستگاه را خنک می‌کنند. همچنین باید بگوییم که فن ها صدای بسیار کمی دارند و این موضوع باعث شده در زمان بازی کردن حواستان کاملا به بازی باشد. از انجایی که صفحه کلید از سخت‌افزار و بدنه اصلی لپ تاپ جدا باقی می‌ماند، در زمان بازی کردن اصلا گرم نمی‌شود. گرمایی که فن ها خارج می‌کنند به صفحه کلید برخورد نمی‌کنند و به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید با صفحه کلید بازی کنید.

 

لپ تاپ ROG Flow 13 نه تنها برای بازی کردن، بلکه برای پردازش‌های سنگین هم بسیار عالی است.

این مدل از ROG FLOW 13 که برای بررسی در اختیار داشتیم از پردازنده Core i9 نسل ۱۲ مدل 12900H استفاده می‌کرد. این محصول با ۱۶ گیگابایت رم DDR5 راهی بازار شده و از پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti هم استفاده می‌کرد. برخورداری از ۱ ترابایت حافظه SSD هم باعث شده که این محصول عملکرد بسیار خوبی در اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها داشته باشد. همچنین ۱ ترابایت حافظه فضای بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ترکیب چنین سخت‌افزاری باعث می‌شود که بتوانید با این لپ تاپ از پس تمام فعالیت‌های سنگین و اجرای بازی‌های جدید بر بیاید. سیستم خنک کننده لپ تاپ هم باعث شده که همه چیز با ثبات خوبی اجرا شود و دچار کندی سرعت نشوید.

 

بررسی نسخه جدید ویکتوس 15 با پردازنده اینتل نسل 13 و قیمت عالی:
بررسی لپ تاپ hp victus 15 نسل 13

 

آیا ROG Flow 13 ارزش خرید دارد؟

چیزی که سعی کردیم در بررسی asus rog flow z13 به آن اشاره کنیم این است که این لپ تاپ که نقش یک تبلت بسیار قدرتمندی را هم ایفا می‌کند، به واسطه داشتن وزن بسیار کم و ابعاد کوچک مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. درست است که می‌توانید لپ تاپی با همین مشخصات را با قیمتی کمتر خریداری کنید، اما وزن کم و قابل حمل بودن باعث شده که نتوانید به راحتی از کنار این محصول عبور کنید. توان سخت‌افزاری بالا، صفحه نمایش با کیفیت و عملکرد باتری خوب از دیگر نقاط قوت این محصول به شمار می‌روند. تنها تعداد پورت‌‌های کم باعث می‌شود که این محصول کمی کاربران را اذیت کند. بررسی لپ تاپ مورد علاقه خود را پیش از خرید در وبلاگ تکنولایف ببنید.

سوالات متداول

آیا ROG FLOW 13 می‌تواند بازی‌های جدید را با کیفیت خوب اجرا کند؟ بله. این لپ‌تاپ می‌تواند بازی‌های جدید مانند سایبرپانک ۲۰۷۷ و Red Dead Redemption 2 را با توان تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم بالا اجرا کند.

عملکرد باتری ROG Flow 13 چطور است؟ باتری در نظر گرفته شده برای این محصول از پس فعالیت‌های معمولی به راحتی بر می‌اید و برای استفاده‌های روزانه عالی است. در حالت باتری اما نباید با این لپ تاپ ایسوس بازی کنید چون توان خوبی به شما ارائه نمی‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/asus-rog-flow-z13/
ads
ads