داغ ترین ها :
راهنمای خرید چرخ خیاطی + معرفی بهترین برندها

راهنمای خرید چرخ خیاطی + معرفی بهترین برندها

چرخ خیاطی یکی از لوازمی است که برای هر فردی با هر مهارتی در زمینه دوخت و دوز کاربرد است. چرخ خیاطی‌ها در برندها و انواع مختلفی تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند. با این حال، موقع انتخاب و خرید، باید بدانید که به چه مواردی توجه و دقت کنید تا خرید رضایت‌بخشی داشته باشید.

در صورتی که قصد خرید چرخ خیاطی دارید در این محتوا به صورت کامل راهنمایی خرید چرخ خیاطی را توضیح داده‌ایم.

انواع چرخ خیاطی

به صورت کلی چرخ‌های خیاطی در دو دسته‌بندی متفاوت قرار می‌گیرند.

از انواع چرخ خیاطی می‌توان به خانگی و صنعتی اشاره کرد. کارایی و کاربرد هر یک متفاوت است که در ادامه توضیحات بیشتری درباره آن خواهیم داد.

 

برای خرید لوازم خانگی، کافی است سری به وبسایت تکنولایف بزنید.

چرخ خیاطی خانگی

ماشین چرخ خیاطی خانگی

چرخ خیاطی خانگی ابعاد کوچک و وزن کمی دارد و فضای کمی را داخل خانه اشغال می‌کند. کار کردن با این نوع چرخ خیاطی سخت نیست و به راحتی هر فردی می‌تواند از آن برای انواع دوخت و دوز استفاده کند. چرخ خیاطی‌های خانگی نیز بر اساس عملکرد سه نوع متفاوت دستی، الکترونیکی و کامپیوتری دارند.

چرخ خیاطی دستی: یکی از قدیمی‌ترین انواع چرخ خیاطی، مدل دستی است. این مدل چرخ خیاطی برای کار کردن تنها به نیروی دست نیاز دارد و با چرخاندن چرخ می‌توانید دوخت و دوز انجام دهید. برخی از مدل‌های آن نیز پدال دارند که با فشردن پدال می‌توانید از چرخ خیاطی استفاده کنید. چرخ دستی می‌تواند انواع پارچه را بدوزد و محدودیتی از این بابت نخواهید داشت.

چرخ خیاطی الکترونیکی: این مدل از چرخ خیاطی از چیپ‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند و کار کردن با آن‌ها راحت است؛ همچنین عملکرد روان از مزایای این مدل چرخ خیاطی است. به دلیل پیشرفته بودن تکنولوژی‌های استفاده شده در این مدل چرخ خیاطی، صدای بسیار کمی هم تولید می‌شود.

چرخ خیاطی کامپیوتری: یکی از جدیدترین مدل‌های چرخ خیاطی که از به آخرین و بهترین تکنولوژی‌ها مجهز شده است، چرخ خیاطی کامپیوتری است. این مدل چرخ خیاطی سیستم عامل دارد و با توجه به همین موضوع از قیمت بالایی نیز برخوردار شده‌اند. روی بدنه محصول صفحه‌نمایش قرار گرفته و با توجه به قیمت بالایی که دارد بیشتر مناسب افراد حرفه‌ای است.

چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی

این مدل چرخ خیاطی نسبت به مدل قبلی پیشرفته‌تر است و ابعاد و وزن سنگین‌تری دارد. معمولا این مدل چرخ خیاطی برای کارهای حرفه‌ای و دوخت و دوز در حجم بالا استفاده می‌شود. با استفاده از قابلیت‌های دوخت و دوز متنوعی که این مدل چرخ دارد بیشتر در تولیدی لباس یا مزون از آن استفاده می‌کنند. این مدل چرخ خیاطی نیز به طور کلی به چهار دسته چرخ، چرخ بدون دسته، صفحه تخت و صفحه کار استوانه‌ای تقسیم می‌شوند.

  • چرخ (Post-Bed): این مدل چرخ خیاطی صنعتی درون میز قرار می‌گیرد و موتور پیشرفته آن نیز در زیر میز قرار دارد. از این مدل چرخ بیشتر برای دوخت چکمه و دستکش استفاده می‌شود.
  • چرخ بدون دسته (Off-the-arm): چرخ بدون دسته معمولا برای کارهای ظریفی مانند دوخت آستین لباس و سرشانه‌های بدون درز استفاده می‌شود. استفاده از این نوع چرخ خیاطی معمولا رایج نیست.
  • صفحه تخت (Flat-Bed): یکی از پرکاربردترین مدل‌های چرخ خیاطی صنعتی مدل صفحه تخت است. از این نوع دستگاه برای دوخت‌های ساده روی پارچه‌ استفاده می‌شود.
  • صفحه کار استوانه‌ای (Cylinder Bed): طراحی و مدل این چرخ خیاطی کاملا برعکس مدل مسطح است. این محصول استوانه‌ای دارد که پارچه یا لباس هنگام دوخت روی آن قرار می‌گیرد. قطر این استوانه باتوجه به کارکردی که دارد متفاوت است. برخی مدل‌های آن نیز برای دوخت کفش استفاده می‌شوند.

 

مطلب پیشنهادی:
لیست لوازم خانگی

 

نکات خرید چرخ خیاطی

چرخ خیاطی

در بالا با انواع چرخ خیاطی و کاربرد هر یک آشنا شدید در این بخش قصد داریم تا درباره نکات قبل از خرید چرخ خیاطی صحبت کنیم. در صورتی که نیاز به خرید چرخ جدید دارید و اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، موارد زیر می‌توانند راهنمای خوبی برایتان باشند.

  • سرعت چرخ خیاطی

یکی از قابلیت‌هایی که کاربردی محسوب می‌شود و اهمیت نیز دارد سرعت چرخ خیاطی است. هر لباس و جنس پارچه‌ای نیاز به سرعت دوخت متفاوتی دارد. برای مثال سرعت دوخت پارچه چرمی با سرعت دوخت پارچه نخی یکسان نیست. برخی از چرخ‌های پیشرفته روی بدنه دکمه‌ای برای تنظیم این سرعت دارند. در صورتی که به دنبال کارهای روزانه و ساده‌تر با چرخ خیاطی هستید نیازی به این گزینه ندارید.

  • صدای چرخ خیاطی

هر چرخ خیاطی با توجه به اجزای تشکیل دهنده صدای متفاوتی دارد. برخی از چرخ‌ها هستند که به دلیل وجود دینام صدای بیشتری تولید می‌کنند. اکثر چرخ‌های صنعتی بزرگ صدای زیادی تولید می‌کنند که در کارخانه و کارگاه عادی است؛ اما هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی صدای کم اهمیت زیادی دارد.

  • وزن و اندازه چرخ خیاطی

با توجه به محیطی که از چرخ خیاطی استفاده می‌کنید وزن و ابعاد آن با اهمیت می‌شود. چرخ‌های مورد استفاده در خانه بهتر است از نظر وزنی سبک باشند تا راحت‌تر جا به جا شوند. در هر صورت در هر محیطی هستید باید به فضای کافی توجه داشته باشید.

  • پشتیبانی از دوخت‌های متنوع

دوخت مستقیم، لبه دوزی، زیگزاگ دوزی، دوخت جا دکمه، گل‌دوزی، کوک و سایر موارد همگی از برنامه‌های دوخت هستند که یک چرخ خوب باید داشته باشد. پشتیبانی از چندین دوخت متنوع شما را کمک می‌کند تا لباس‌های متنوع و دوخت‌های متنوع‌تری داشته باشید؛ بنابراین قبل از خرید به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید.

 

اگر به فکر خرید پلوپز هستید مطلب زیر را از دست ندهید:
بهترین مارک پلوپز ایرانی و خارجی

 

بهترین برند چرخ خیاطی

برندهای ایرانی و خارجی زیادی هستند که چرخ خیاطی تولید و به فروش می‌رسانند. تمامی این برندها به دلیل کیفیت ساخت و خدماتی که ارائه می‌دهند توانسته‌اند بین خریداران به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند.

کاچیران

چرخ خیاطی کاچیران

از معروف‌ترین برندهایی که در این زمینه محبوبیت زیادی نیز دارد کاچیران است. کاچیران برند ایرانی محسوب می‌شود که قدمت طولانی مدتی نیز دارد. محصولات این برند به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند. این چرخ خیاطی‌ها در مدل‌ها و کارایی‌های متنوعی به فروش می‌رسند و هر فردی با هر نیازی گزینه‌ای برای خرید از این برند پیدا می‌کند. از معروف‌ترین مدل‌های چرخ خیاطی کاچیران می‌توان به زیگزاگ، نیولایف، یاسمین و رز اشاره کرد.

مارشال

یکی از برندهای خارجی که در زمینه تولید چرخ خیاطی فعالیت دارد مارشال است. چرخ‌های تولید شده توسط این کمپانی اکثرا بدنه‌ای فلزی دارند و قابلیت‌هایی مانند تنظیم سرعت، انواع برنامه‌های دوخت، سر دوزی و غیره را درون خود جا داده است. قطعات و امکانات به کار برده شده در این چرخ‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و همین موضوع باعث محبوبیت برند شده است.

برادر

چرخ خیاطی برادر

در صورتی که فرد مبتدی هستید که به تازگی کار با چرخ خیاطی را آغاز کره‌اید محصولات برادر کاملا مناسب شما هستند. چرخ‌های این برند در انواع مکانیکی، برقی و صنعتی به فروش می‌رسند. اکثر محصولات این برند مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند و با برخی از بهترین برندهای خارجی نیز رقابت می‌کنند.

ژانومه

در ادامه راهنمای خرید چرخ خیاطی نوبت به برند ژاپنی ژانومه رسیده است. طراحی، مقاومت در برابر ضربه، طول عمر بالا و قدرت موتور همگی از عواملی هستند که باعث محبوبیت این برند شده‌اند. در صورتی که به دنبال چرخ خیاطی قدرتمندی هستید که هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد حرفه‌ای گزینه‌ای برای خرید داشته باشد ژانومه انتخاب مناسبی برایتان محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

چه نیاز به یک چرخ حرفه‌ای داشته باشید و چه نیازی به یک دستگاه معمولی برای کارهای روزانه و معمولی، با مطالعه مقاله فوق می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه بر آشنا شدن با انواع چرخ خیاطی بهترین برندهای فعال در زمینه ساخت و تولید چرخ خیاطی را نیز معرفی کردیم. همچنین شما می‌توانید در صورت نیاز به خرید لوازم خانگی از سایت تکنولایف کمک بگیرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/sewing-machine-buy-guide/
ads
ads