داغ ترین ها :
هوش مصنوعی؛ سفر به آینده ناشناخته تکنولوژی!

هوش مصنوعی؛ سفر به آینده ناشناخته تکنولوژی!

هوش انسان یا هوش مصنوعی؟ مسئله اینجاست! این روزها تفاوتی نمی‌کند که چه شغلی دارید، کدام قاره زندگی می‌کنید یا چند سال دارید؛ چرا که مبحث «هوش مصنوعی چیست» پرتکرارترین سوال این دوره از تاریخ است. در این مقاله از تکنولایف قصد داریم از اول تا آخر، هرچه درمورد هوش مصنوعی و ویژگی‌هایش وجود دارد را توضیح دهیم. با ما باشید.

 

برای خرید گوشی در مدل‌های مختلف به فروشگاه تکنولایف مراجعه نمایید.

هوش مصنوعی چیست؟ ai مخفف چیست؟

به طور قطع اولین سوال این است که (هوش مصنوعی چیه؟)!

هوش مصنوعی که به صورت خلاصه شده با دو حرف لاتین AI نمایش داده می‌شود، مخفف دو کلمه انگلیسی Artificial intelligence است. برای اینکه مقاله جامعی داشته باشیم و در عین حال از ساده‌ترین و مفهومی‌ترین کلمات ممکن استفاده کنیم، قصد داریم تا تعریف هوش مصنوعی را به این صورت شروع کنیم که:

«هوش مصنوعی در واقع یک تئوری و تفکری است که توانایی انجام وظایفی را دارد و نکته اینجاست که این وظایف در زمان‌های گذشته برای سرانجام داشتن نیاز به هوش انسان داشته است.»کارهایی مانند تشخیص گفتار، تصمیم‌گیری و شناسایی الگوها که امروزه بسیاری از افراد آن‌ها را با اختیار کامل بر دوش هوش مصنوعی قرار می‌دهند و از نتیجه استفاده می‌کنند. اگر در فکر خرید گوشی با هوش مصنوعی هستید، پس می‌توانید به استقابل از پرچمداران سال 2024 سامسونگ بروید.

تاریخچه هوش مصنوعی؛ هوش مصنوعی از کجا پیدایش شد؟

تاریخچه هوش مصنوعی؛ هوش مصنوعی از کجا پیدایش شد؟

 

شاید اصلا باورتان نشود؛ اما تاریخچه پیدایش هوش مصنوعی به زمان‌های خیلی دوری برمی‌گردد که ذهن شما شاید پذیرای آن نباشد! از همان اساطیر یونان باستان داستان هوش مصنوعی و استفاده از ربات و موجود دست ساخته‌ای که انسان نباشد؛ اما هوش انسان را داشته باشد؛ برپا بوده و امروز به چشم دیده می‌شود. اولین بار در سال 1950 هوش مصنوعی به عنوان یک حوزه علمی جدید به رسمیت شناخته شد. نویسنده کتاب I, Robot که به آیزاک آسیموف مشهور است، اولین بار ایده زندگی مسالمت آمیز انسان ها و روبات های مستقل را مطرح کرد که از آن پشتیبانی شد و بحث ایجاد رشته‌ای به نام هوش مصنوعی بعدها به میان آمد.
در همین میان، بنیاد هوش مصنوعی ایجاد شد و رشته هوش مصنوعی در اواسط قرن بیستم میلادی به دانشگاه‌های مطرح دنیا و در ادامه مابقی دانشگاه‌ها در مقطع ارشد اضافه شد. البته که در حال حاضر زمینه مقطع لیسانس یا همان کارشناسی اضافه شده است.

آلن تورینگ، بنیانگذار علوم کامپیوتر مدرن، روشی را برای اندازه گیری هوش ماشینی پیشنهاد کرد. تورینگ این پرسش را مطرح کرد که «آیا یک ماشین می‌تواند فکر کند؟» و در ادامه آزمایشی را برای ماشین‌ها به نام بازی تقلید پیشنهاد کرد. این به عنوان تست تورینگ شناخته شد.

ابتدا دانشمندان در این فکر بودند که اصلا چگونه می‌توان مغزی شبیه به مغز انسان در حالت مصنوعی ساخت؟ که در ادامه بحث رسید به ربات و اسم این ساخته دست بشر را ربات گذاشتند. در ادامه آلن تورنینگ دانشمند دیگری در سال 1952 یعنی 2 سال بعد از آلن، برنامه‌ای برای بازی فکری چکرز (Chekers) تولید کرد. این اولین برنامه‌ای بود که از طریق آن کامپیوتر حریف شما قرار می‌گرفت و انتخاب‌های هوشمندانه برای حرکت بعدی مهره‌ها انتخاب می‌کرد. در سال 1955 هم برای اولین بار کلاس آموزشی (ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی) توسط دانشمند آمریکایی جان مک کارتی برای عده کمی تشکیل شد.

 

اگر می‌خواهید با هوش مصنوعی سامسونگ آشنا شوید، مطلب زیر را از دست ندهید:
هوش مصنوعی سامسونگ

 

اولین زبان برنامه نویسی Ai چه بود؟

اولین زبان برنامه نویسی Ai چه بود؟

در سال 1958 جان مک کارتی زبان برنامه‌نویسی هوش مصنوعی LISP را به دنیا معرفی کرد. این زبان که مخفف List Processing است، همچنان کاربرد دارد.چند سال بعد در سال 1961 آرتور ساموئل ربات‌هایی با هوش مصنوعی بازی شطرنج را به دنیا معرفی کرد. زیبایی این زبان‌های برنامه نویسی به جایی رسید که در سال 1966 برای اولین بار جوزف وایزنبام رباتی را طراحی کرد که می‌توانست پاسخ‌های کوتاه شخصی‌سازی شده در چت داشته باشد. و در نهایت در سال 1979 انجمن هوش مصنوعی در آمریکا که در حال حاضر با نام «انجمن پیشرفت هوش مصنوعی AAAI» همگی می‌شناسند، تأسیس شد. لازم به ذکر است که در حال حاضر هم زبان‌های پایتون، جاوا، سی پلاس پلاس، جاوا اسکریپت و جولیا دیگر زبان‌های مطرح و قوی هوش مصنوعی در دنیا هستند که از سال 2020 از آن‌ها استفاده بیشتری می‌شود.

هوش مصنوعی از چه زمانی به شهرت رسید؟

اگر بخواهیم از کمی قبل‌تر از سال 2020 شروع کنیم؛ باید گفت که در سال 2015 ثروتمند بزرگ دنیا یعنی ایلان ماسک، دانشمند جهان فیزیک یعنی استیون هاوکینگ با همکاری استیو وزنیاک تصمیم گرفتند که به همراه بیش از 3000 نفر نامه‌ای مبنی بر اینکه حق استفاده از سلاح‌های مجهز به هوش مصنوعی در جهان برای اهداف جنگی وجود ندارد را امضا کردند.

یک سال بعد شرکت Hanson Robotics که در هنگ کنگ واقع شده است، دنیا را با ربات کاملا شبیه انسان یعنی سوفیا شگفت زده کرد. ایلان ماسک درمورد این ربات پر از احساس مصاحبه‌های مهمی زد و به افراد هشدار داد که یک روز بالاخره هوش مصنوعی جای ما را خواهد گرفت! ربات سوفیا می‌توانست لبخند بزند، گریه کند، تعجب کند و همچنین به شما جواب‌های متفاوت و شخصی سازی شده بدهد. در نهایت در سال 2020 کمپانی هوش مصنوعی OpenAI آزمایش بتا GPT-3 را شروع کرد که در چت باکس می‌توانستید سوال‌های خود را به زبان انگلیسی تایپ کرده و جواب‌هایی با حداکثر شباهت به واقعیت را پیدا کنید.

سال 2021: کمپانی Open AI هوش مصنوعی DALL-E را توسعه داد، با استفاده از این مدل هوش مصنوعی شما می‌توانستید که در متنی کوتاه عکسی را که می‌خواهید را توصیف کنید و در نهایت عکس را تحویل بگیرید. این اقدام باعث شد تا هوش مصنوعی یک قدم به درک دنیای بصری نزدیک‌تر شود. در سال‌های بعدی مانند 2022 و 2023 هوش مصنوعی به شکل chatgpt ،Gemeni و هوش مصنوعی مخصوص مایکروسافت به جهان معرفی شدند.

 

بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های ایران در هر فصل را به شما معرفی می‌کنیم:
بهترین گوشی های بازار ایران

 

انواع هوش مصنوعی و چگونه به آن دسترسی پیدا کنیم؟

انواع هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی به صورت برنامه‌های متنوعی با قابلیت‌های متفاوتی راهی بازار شده است.

  • هوش مصنوعی بینگ
  • هوش مصنوعی ChatGPT
  • هوش مصنوعی Google Bard
  • هوش مصنوعی Chatsonic
  • هوش مصنوعی Midjourney
  • هوش مصنوعی DALL-E
  • هوش مصنوعی SlidesAI
  • هوش مصنوعی Alli AI
  • هوش مصنوعی Hubspot Free AI Content Writer
  • هوش مصنوعی Paradox
  • هوش مصنوعی Synthesia
  • هوش مصنوعی aiXcoder
  • هوش مصنوعی TabNine
  • هوش مصنوعی DeepBrain AI
  • هوش مصنوعی SecondBrain
  • هوش مصنوعی Textio
  • هوش مصنوعی Wordtune
  • هوش مصنوعی Figstack
  • هوش مصنوعی Descript
  • هوش مصنوعی INK
  • هوش مصنوعی LyricStudio
  • هوش مصنوعی ClickUp
  • هوش مصنوعی Canva: AI Slide Creator
  • هوش مصنوعی GitHub Copilot
  • هوش مصنوعی Designs.ai
  • هوش مصنوعی Copyleaks
  • هوش مصنوعی SEO.ai
  • هوش مصنوعی DeepDream
  • هوش مصنوعی Writer.ai
  • هوش مصنوعی Pikazo
  • هوش مصنوعی Divi Ai
  • هوش مصنوعی Conclusion

دسترسی به هوش مصنوعی بینگ

دسترسی به هوش مصنوعی بینگ

مایکروسافت بینگ موتور جست‌وجویی است که یکی از جدیدترین قابلیت‌های آن Bing Chat است. این قابلیت امکان جستجو هوشمند و مفید را برای شما فراهم می‌کند. هدف این تکنولوژی این است که شما بتوانید مکالمات خود را با استفاده از مدل هوش مصنوعی GPT پیش ببرید.

وارد Bing.com شوید و از حساب کاربری مایکروسافت خود استفاده کنید. روی تب chat کلیک کنید و بعد از آن بین گزینه‌های More Creative، More Precise و More Balanced یکی را انتخاب کنید تا جواب‌های بعدی را بیشتر شبیه به جواب‌های شبیه به واقعیت دریافت کنید.

 

اگر قصدخرید مک بوک را دارید، می‌توانید انواع آن را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف مشاهده کنید.

استفاده از هوش مصنوعی Google Bard یا همان Gemini

استفاده از هوش مصنوعی Google Bard یا همان Gemini

با گوگل اکانت فعال خود وارد Google Gemini شوید تا بتوانید از برنامه استفاده کنید. شما می‌توانید از Gemini سوال بپرسید و بخواهید که برای شما متنی را آماده کند یا برای مثال با نوشتن موضوع یک مقاله از او مقاله‌ای تحویل بگیرید که البته این ربات نمی‌تواند مقاله بلندبالایی بنویسد و حتما دقت کنید که در انتها باید متن را ویرایش و سازماندهی کنید چرا که ربات‌های هوشمند هنوز در زبان فارسی به خوبی انگلیسی نیستند و نیاز به دقت و بازبینی دارند.

چگونه از هوش مصنوعی Chatsonic استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی چت جی پی تی حاصل تلاش کمپانی OpenAI ایلان ماسک است که برای اولین بار در سال 2022 از آن رونمایی شد. عبارت ChatGPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است. برای ورود و ثبت نام کردن از chat.openai.com استفاده کنید. چت جی پی تی اولین هوش مصنوعی ترند شده در دنیا است که زودتر از سایر برنامه‌ها از زبان فارسی پشتیبانی کرد.

هوش مصنوعی مخصوص عکس

اگر می‌خواهید که برای هوش مصنوعی تایپ کنید که دقیقا قصد دارید در عکس نهایی چه المان‌هایی با چه رنگ‌هایی حضور داشته باشند، باید از هوش مصنوعی مخصوص مایکروسافت به نام designer microsoft استفاده کنید. برای استفاده از آن تنها باید از حساب کاربری مایکروسافت استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از برنامه Copilot هم استفاده کنید. هوش مصنوعی کوپایلت نسخه اندروید و iOS دارد و استفاده از آن به راحتی دیزاینر مایکروسافت است.

هوش مصنوعی سامسونگ چیست و چرا ترند شد؟

هوش مصنوعی سامسونگ چیست و چرا ترند شد؟

کمپانی سامسونگ در دومین ماه از سال 2024 (27 دی ماه 1402) از گوشی‌های پرچمدار سری S24 خودش رونمایی کرد که هر 3 گوشی آن (نسخه پایه، پلاس، اولترا) به هوش مصنوعی سامسونگ مجهز شده‌اند. هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی‌های سامسونگ شامل موارد زیر می‌شوند که البته سرکل تو سرچ ترندترین هوش مصنوعی به کار رفته برای ایرانیان است چرا که Interpreter و Chat Assist از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. البته در ارتباط با خرید و فروش باید به این نکته اشاره کرد؛ در صورتیکه محدودیتی برای خرج کردن ندارید؛ پس احتمالا قیمت s24 ultra هم برای شما می‌تواند مناسب باشد و برای خرید مناسب‌ترین و پیشرفته‌ترین گزینه اندرویدی به حساب می‌آید؛ چرا که قرار است 7 سال هم پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی هم دریافت کند.

بررسی اولین گوشی سامسونگ با قابلیت هوش مصنوعی را از دست ندهید:
بررسی گوشی S24 ultra

 

  • ترجمه در لحظه و آنلاین به صورت لایو در تماس‌های صوتی (Live Translate)
  • مترجم پیام‌های متنی (Interpreter)
  • دستیار نوشتاری در چت (Chat Assist)
  • برنامه Android Auto
  • قابلیت Note Assist فعال در سامسونگ نوت
  • فناوری Transcript Assist
  • ویژگی Circle to Search

انواع شرکت هوش مصنوعی

  1. شرکت هوش مصنوعی AlphaSense
  2. شرکت هوش مصنوعی DataRobot
  3. شرکت هوش مصنوعی CopyAI
  4. شرکت هوش مصنوعی Prosodica
  5. شرکت هوش مصنوعی Viz.ai
  6. شرکت هوش مصنوعی SupportLogic
  7. شرکت هوش مصنوعی Convr
  8. شرکت هوش مصنوعی nate
  9. شرکت هوش مصنوعی People.ai
  10. شرکت هوش مصنوعی Moveworks
  11. شرکت هوش مصنوعی Neurala
  12. شرکت هوش مصنوعی CognitiveScale
  13. شرکت هوش مصنوعی AEye
  14. شرکت هوش مصنوعی AIBrain
  15. شرکت هوش مصنوعی Blue River Technology
  16. شرکت هوش مصنوعی CloudMinds Technology
  17. شرکت هوش مصنوعی Nauto

جمع بندی نهایی؛ آیا نیاز داریم تا هوش مصنوعی را از فروشگاه اینترنتی بخریم؟

برای استفاده از اکثر ربات‌های برنامه ریزی شده که هوش مصنوعی آن‌ها کمک کننده ما هستند، نیازی نیست تا خریدی نقدی یا اینترنتی انجام دهیم، برای استفاده از مشهورترین هوش مصنوعی‌ها مانند Gemini و ChatGPT4 هم تنها باید از حساب کاربری گوگل استفاده کنید. البته بعضی از هوش مصنوعی‌ها هم نیاز به خرید اکانت و شارژ ماهیانه دارند که امروزه پلتفرم‌هایی هم برای آسان‌تر کردن این مسیر و هموار کردن مسیر پرداخت وجود دارد.

پرسش‌های متداول

بهترین هوش مصنوعی برای عکس کدام است؟

برنامه designer microsoft و Copilot بهترین هوش مصنوعی برای عکس هستند.

بهترین هوش مصنوعی برای تکمیل کردن مقاله کدام است؟

چت جی پی تی می‌تواند بعد از Gemini بهترین هوش مصنوعی برای ترجمه و تکمیل مقاله باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. مریم

    سلام خوبید چرامن گوگل پلی میزنم درواقع وقتی بازی نصب کنم میگه اشتراک سامسونگ باید چیکارکنم

    1. نیلوفر حجابی

      پاسخ به مریم

      سلام وقت بخیر باید یک حساب گوگل برای استفاده از خدمات گوگل پلی داشته باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/what-is-ai/
ads
ads