داغ ترین ها :
بررسی ویژگی های آی او اس 15 + آموزش دانلود iOS 15

بررسی ویژگی های آی او اس 15 + آموزش دانلود iOS 15

مراسم WWDC 2021 در تاریخ 7 ژوئن با رونمایی رسمی از iOS 15 به عنوان سیستم عامل اصلی محصولات آیفون شرکت اپل آغاز شد. شما هم اکنون می‌توانید نسخه بتا عمومی را دانلود کنید و ما در این مقاله قصد داریم یافته‌های اولیه خود را پس از بررسی سیستم عامل iOS 15 با شما در میان بگذاریم.

به‌روزرسانی: نسخه رسمی سیستم عامل iOS 15 در تاریخ ۲۹ شهریور ماه یا ۲۲ سپتامبر ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب منتشر می‌شود. این سیستم عامل برای گوشی‌های آیفون 6s به بعد عرضه می‌شود. 

نکته:  این مطلب در ابتدا برای دانلود نسخه آزمایشی iOS 15 آماده شده بود. با منتشر شدن نسخه نهایی در تاریخ ۲۹ شهریور ماه، دیگر نیازی به دانلود نسخه آزمایشی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که این نسخه را نباید نسخه تکمیل شده iOS بدانید. سایر ویژگی‌ها به مرور زمان برای تکمیل آن، افزوده خواهند شد. انتظار می‌رود که نسخه نهایی iOS 15 همراه با آیفون 13 در دسترس قرار گیرد. 

با این که iOS 14 با ابزارک‌های زیادی همراه بود و بهبودهایی را هم در iMessage به ارمغان آورد، اما بدون مشکل نبود. در حال حاضر به نظر می‌رسد iOS 15 با پیشرفت‌های گسترده‌ای همراه بوده و مجهز به یک ویژگی منحصر به فرد در مقایسه نسخه قبلی شده است.  در حالت کلی باید به این موضوع اشاره کنیم که iOS 15 تغییرات زیادی در مقایسه با iOS 14 داشته و امکانات بیشتری را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. حالا برای اینکه بیشتر بدانید که ios 15 چیست و متوجه شوید که iOS 15 امکانات جدید خود را چگونه پیش روی مخاطب قرار می‌دهد با ما همراه باشید.

 

قبل از آپدیت آیفون خود به iOS 15 حتما این مطلب را هم مطالعه کنید:

7 اقدام مهم که باید قبل از آپدیت IOS 15 انجام شوند

 

تاریخ عرضه iOS 15

معمولا نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS در میانه ماه سپتامبر عرضه می‌شوند، اما به نظر شما iOS 15 کی میاد ؟ خیلی‌ها به دنبال این هستند که بدانند ios 15 چه زمانی عرضه میشود. در حالت کلی می‌توان گفت نسخه‌های جدید iOS با راه‌اندازی مدل های جدید گوشی اپل همراه خواهند بود و همین مسئله موجب شده تا پیشبینی‌ها به سمت عرضه آن همراه با رونمایی از آیفون 13 متمایل شوند. نسخه نهایی iOS 15 در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه منتشر می‌شود.

نسخه عمومی بتا زودتر از زمان مقرر (پایان ماه ژوئن) در دسترس قرار گرفته و کلیه دستگاه‌هایی که با iOS 15 سازگاری داشته باشند، امکان دانلود را خواهند داشت. توجه داشته باشید که نسخه عمومی بتا iOS 15 با عیب‌های کمتری همراه بوده و با ثبات بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. قبل از انجام بروزرسانی iOS 15، حتما از اطلاعات دستگاه خود پشتیبان تهیه کرده و راهنماهای مربوطه را مشاهده کنید.

شرکت اپل اظهار داشته است که نسخه نهایی سیستم عامل iOS 15 در پاییز وارد خواهد شد و  مطابق با گذشته، انتشار آن هم در ماه سپتامبر خواهد بود. همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا پشتیبانی ios 15 از دستگاه شما وجود خواهد داشت یا خیر.

iOS 15 برای کدام مدل‌های آیفون عرضه خواهد شد؟

خیلی‌ها سوال می‌کنند که آیا ios 15 آمده یا هنوز باید منتظر آن ماند. همان طور که گفتیم فعلا نسخه آزمایشی منتشر شده و نسخه نهایی در پاییز منتشر می‌شود. این سیستم عامل هر زمان که راهی بازار شود، برای مدل‌های مختلف آیفون منتشر می‌شود. آیا می‌دانید iOS 15 برای چه گوشی هایی میاد ؟ آپدیت سیستم عامل iOS 15 برای گوشی آیفون 6S و مدل‌های بالاتر از آن در دسترس قرار خواهد گرفت. احتمالا برخی قابلیت‌ها در مدل‌های قدیمی آیفون وجود ندارند که جزئیات آن در آینده ارائه خواهد شد.  در حال حاضر iOS 15 دانلود عمومی ندارد و برای نصب نسخه آزمایشی باید از طریق سایت توسعه دهندگان اپل اقدام کنید.

دانلود iOS 15 + آموزش نصب iOS 15

برای دانلود iOS 15 باید به تنظیمات و سپس بخش General مراجعه کرده و به روی گزینه‌ی Software Update کلیک کنید. پس از انجام این کار ایفون شما به دنبال جدیدترین نسخه از سیستم عامل می‌گردد و پس از یافتن آن، شما باید فرایند دانلود کردن را آغاز کنید. پس از دانلود آپدیت باید شارژ گوشی بیشتر از ۵۰ درصد باشد تا گوشی به شما اجازه بدهد تا پس از دانلود نصب آپدیت را انجام دهید.

توجه داشته باشید که پس از دریافت iOS 15 باید بروزرسانی‌های بعدی را نیز دریافت کنید تا اگر باگی درون این نسخه وجود دارد به طور کامل برطرف شود. قبل از دانلود این بروزرسانی باید حتما ۵ گیگابایت از فضای داخلی گوشی در دسترس باشد و در غیر این صورت شما مجاز به نصب این آپدیت نخواهید بود. پس اگر ایفون شما حافظه داخلی کمی دارد حتما پیش از دانلود ۵ گیگابایت از فضای آن را با پاک کردن اطلاعات دیگر خالی کنید.

بیشتر بخوانید: تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام برند تلویزیون ایرانی بهتر است؟

پیشرفت‌های FaceTime

Face Time در iOS 15

ویژگی‌های جدید FaceTime در iOS 15

سیستم عامل ios 15 خصوصیات مختلفی دارد. شرکت اپل تمرکز خود را در سیستم عامل iOS 15 روی ویژگی‌های جدید FaceTime قرار داده که این موضوع مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. قابلیت صدای Spatial که دلالت بر ایجاد صدای 360 درجه پیرامون یک شنونده دارد هم در سیستم عامل iOS 15 اپل وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در سیستم عامل جدید اپل را می‌توان Voice Isolation دانست؛ با استفاده از این قابلیت، دستگاه روی صدای شما متمرکز خواهد شد و سایر صداهای محیط را مسدود خواهد کرد. همچنین شاهد قابلیت Wide Spectrum خواهید بود که تمرکز آن روی شما و محیط پیرامونتان خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های سیستم عامل iOS 15 را می‌توان Grid View دانست که تماس گروهی را در کنار حالت Portrait نمایش می‌دهد؛ پس زمینه تار شده و تمرکز روی شما خواهد بود.

بد نیست بدانید که لینک‌های FaceTime در iOS 15 وجود خواهد داشت که می‌تواند پیوندی را برای کمک به برنامه‌ریزی تماس ایجاد کند؛ این قابلیت را می‌توان مشابه کار کردن با لینک Google Meet دانست. قابلیت SharePlay هم در نسخه جدید iOS وجود دارد؛ شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید اشتراک‌گذاری موسیقی، تماشای نمایش‌های تلویزیونی و فایل‌های ویدیویی را در کنار اشتراک‌گذاری نمایشگر خود، انجام دهید. توجه داشته باشید که امکان گسترش SharePlay به AppleTV هم وجود دارد؛ انجام این کار برای اشتراک‌گذاری فایل ویدیویی می‌تواند کارآمد باشد. همچنین سرویس‌هایی همانند تیک‌تاک، Disney+، ESPN و سایر موارد هم با استفاده از SharePlay سیستم عامل iOS 15 پشتیبانی می‌شوند.

بخش پیام‌ها در iOS 15

Messages در iOS 15

ويژگی‌های جدید Messages در iOS 15

یکی دیگر از پیشرفت‌های گسترده در iOS 15 را می‌توان چت‌های گروهی دانست که به عنوان روشی ساده به منظور نمایش چندین تصویر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بخش اشتراک‌گذاری شده با شما در News به خوبی نشان می‌دهد که دوستانتان چه محتوایی را اشتراک‌گذاری کرده‌اند و امکان کپی کردن لینک‌ها هم در چت Messages وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در بخش پیام‌های سیستم عامل iOS 15 خواهید دید، وضعیت‌هایی مشابه واتساپ و سایر پیام‌رسان‌ها است. در صورت تمایل می‌توانید اعلان‌ها را در چت‌های گروهی روی حالت سکوت قرار دهید.

بخش نوتیفیکیشن‌ها در iOS 15

خش نوتیفیکیشن‌ها در iOS 15

ویژگی‌های جدید بخش Notifications در iOS 15

پس از آن که شاهد ویرایش‌های زیادی روی بخش نوتیفیکیشن‌ها در سال‌های گذشته بودیم، هم اکنون نوتیفیکیشن‌ها در iOS 15 مجددا طراحی شده‌اند. به نظر می‌رسد با مدیریت بهتر کلیه اعلان‌ها در آیفون، این بخش جایگزین Notification Center خواهد شد. بخش Do Not Disturb را می‌توان یکی از پیشرفت‌های بخش نوتیفیکیشن‌ها به حساب آورد و در صورتی که دوستان یا خانواده شما برای فعال‌سازی قابلیت موردنظر اقدام کنند، وضعیت برای آن‌ها نمایش داده خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بخش Notification Summary را می‌توان Focus دانست که در بخش صفحه قفل به شما توصیه می‌کند تا از وضعیت برخی برنامه‌ها، تقویم‌ها و حتی موقعیت مکانی خودتان، آگاه شوید.

سافاری (Safari) در iOS 15

سافاری در iOS 15

ویژگی‌های جدید مرورگر سافاری در iOS 15

مرورگر وب اپل در iOS 15 با افزونه‌هایی که از macOS به آیفون منتقل می‌کند با طراحی مجدد چشم‌گیری شده است. نوار آدرس در قسمت پایین قرار دارد و شاهد ترفندهایی خواهید بود که امکان جابه‌جایی میان برگه‌های مختلف و بازگشت به نمایش تمام صفحه را در دسترس قرار خواهند داد. همچنین به کمک ویژگی جدید سافاری در سیستم عامل iOS 15، امکان تازه‌سازی صفحه وب با یک کشش ساده وجود خواهد داشت؛ دقیقا مشابه کاری که برای تازه‌سازی جیمیل و توئیت‌های خود انجام می‌دهید.

بد نیست بدانید که یک هوم اسکرین جدید در سافاری وجود دارد و شما می‌توانید آن را مطابق با سلیقه خود، شخصی‌سازی کرده و حتی تصاویر خود را انتخاب کنید.

قابلیت Live Text در iOS 15

Live Text در iOS 15

ویژگی Live Text در iOS 15

یکی دیگر از خصوصیات iOS 15 را می‌توان تصویربرداری از متن و در ادامه برجسته کردن آن برای کپی یا ترجمه دانست. این قابلیت را باید به عنوان یک رقیب جدی برای Google Lens به حساب آورد و این کار می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای کاربران به دنبال داشته باشد.

 

مقالات پیشنهادی: آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم در  IOS

 

بخش تصاویر (Photos) در iOS 15

Photos در iOS 15

ویژگی‌های جدید بخش تصاویر در iOS 15

تصاویر در بخش Spotlight قرار خواهند گرفت و شما می‌توانید به راحتی دنبال شخص خاص و موردنظرتان باشید که به تازگی هم با او عکس یادگاری ثبت کرده‌اید. همچنین در بخش Memories هم پیشرفت‌هایی به وجود آمده است؛ در این بخش از تصاویر، مجموعه‌ای از عکس‌های شما به صورت خودکار و البته هدفمند انتخاب خواهند شد و با انتخاب یک موسیقی خاص به صورت کلیپ در اختیارتان قرار خواهند گرفت؛ این موارد را می‌توان یکی از بهترین امکانات iOS 15 به حساب آورد.

Apple Wallet در iOS 15

Apple Wallet در iOS 15

کیف پول اپل در iOS 15

اپل ولت با پیشرفت بیشتری در iOS 15 مواجه شده و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید قفل ماشین و حتی درب صندوق عقب را باز کنید. همچنین این قابلیت وجود دارد که شما بتوانید با ولت وارد خانه یا محیط کار شوید. در آینده نزدیک شاهد گسترش این ویژگی در دستگاه‌هایی خواهیم بود که مبتنی بر iOS 15 هستند. کارت‌های شناسایی همانند گواهینامه رانندگی در ایالات متحده و در اپل ولت قابل مشاهده خواهند بود. TSA در آینده نزدیک، بازرسی امنیتی را فعال خواهد کرد.

سایر ویژگی‌ها و تغییرات iOS 15

هنگام برجسته کردن متن با ذره‌بین مواجه خواهید شد؛ این ذره‌بین می‌تواند در صورت نیاز شما برای تغییر حروف، موثر باشد و کار شما را ساده‌تر کند. برنامه آب و هوا به لطف جزئیات دقیق‌تر و نقشه‌های وضوح بالا به منظور مشاهده وضعیت آب و هوای مناطق مختلف با طراحی متفاوت و کامل‌تری همراه شده است. در حال حاضر نوتیفیکیشن‌هایی برای اعلام زمان بارش باران یا برف در یک ساعت آینده هم وجود دارد. همچنین امکان افزودن موقعیت‌های جغرافیایی مختلف برای مشاهده شرایط آب و هوای آن‌ها هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های آفلاین iOS

برنامه Maps با جزئیات جدیدی پیرامون مناطق تجاری و ساختمان‌ها در iOS 15 قرار گرفته است. همچنین رانندگان هنگام تعیین مسیرهایی برای حرکت کردن از یک مقصد به مقصد دیگر هم با ظاهر و رابط کاربری قابل قبولی مواجه خواهند شد. بد نیست بدانید که امکان مشاهده بزرگراه‌ها و شرایط ترافیکی هم ساده‌تر از گذشته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید Maps را می‌توان پشتیبانی در مترو عنوان کرد؛ هنگامی که در مترو هستید، Maps به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از ایستگاه بعدی هم مطلع شوید. ویجت‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند و جدیدترین آن‌ها هم شامل اپ استور، Game Center، Mail، Sleep و سایر موارد می‌شود.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید از کنترلر پلی استیشن یا کنترلر ایکس باکس هنگام بازی در iOS 15 استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS 15 را می‌توان کشیدن و رها کردن فایل و ارسال آن از طریق ایمیل دانست؛ با استفاده از این قابلیت، امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها و تصاویر در میان برنامه‌ها، ساده‌تر شده است. همچنین قابلیت بی‌صدا کردن اعلان‌های موجود در یک برنامه یا پیام‌ها به مدت یک ساعت یا یک روز هم فراهم است.

سؤالات متداول

کدام گوشی‌ها iOS 15 را دریافت می‌کنند؟

این سیستم‌عامل برای گوشی‌های آیفون 6s به بعد عرضه می‌شود.

iOS 15 چه زمانی عرضه می‌شود؟

نسخه رسمی سیستم‌عامل iOS 15 در تاریخ ۲۹ شهریور ماه یا ۲۲ سپتامبر ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب منتشر می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. farzad

    khobe

  2. مهران

    حتما بروزرسانی ۱۵.۰.۰۲انجام بدید من گوشیم ۶sبوده که بعد بروزرسانی به ۱۵خیلی مشکل خورد یعنی انقدر به مشکل خورد که دیگه اصلا نمیشد کار کرد باهاش ،باطریش داغون شد شارژ باطری زیر ۴۰درصد میشد خاموش میشد دوربین کار نمیکرد هی هنگ میکرد کلا قاطی شد نور تصویر خودش بالا پایین میکرد و هزارتا ایراد دیگه ،حتی اپدیت ۱۵.۰.۱ انجام دادم درست نشده بود ولی الان این اپدیت جدید ۱۵.۰.۲ کاملا خوب ضده باطریش مثل قبل شده فقط من دیگه خسته شده بودم گوشی ریست فاکتوری کردم بعد ریست دیدم بروزرسانی جدید امده که یهو بروزم کردم حالا نمیدونم با ریست درست شده یا اپدیت درکل الان کاملا خوب شده..

    1. میلاد شیری

      پاسخ به مهران

      سلام وقت بخیر ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید ?
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c-%d8%a7%d9%88-%d8%a7%d8%b3-15/
ads
ads