داغ ترین ها :
بهترین برنامه مسیریاب آنلاین

بهترین برنامه مسیریاب آنلاین

زندگی در شهرهای بزرگ و پر ترافیک سخت است؛ همه به دنبال زودتر و راحت رسیدن به مقصد موردنظرشان هستند. امروزه با گسترش استفاده از گوشی‌های موبایل، برنامه‌های کاربردی آن مانند برنامه‌های مسیریاب خودرو هم گسترش‌یافته‌اند. حالا دیگر افراد در مسیرهای ناشناخته ترجیح می‌دهند به‌جای نقشه کاغذی از نقشه‌ها و برنامه‌های مسیریاب آنلاین استفاده کنند، چراکه این برنامه‌ها علاوه بر مشخص‌کردن مکان‌ها، می‌توانند بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را با توجه به ترافیک موجود در سایر مسیرها به کاربران پیشنهاد و ارائه دهند. دنبال بهترین مسیریاب آنلاین می‌گردید؟ نگران نباشید؛ در این مقاله با مجله تکنولایف همراه باشید تا چند مورد از این مسیریاب‌ها با یکدیگر بررسی کنیم. از آن جا که ممکن است گاهی اوقات در کارکردن با این مسیریاب‌ها اختلالاتی رخ دهد بهترین پیشنهاد این است که حداقل دو یا سه مسیریاب را روی گوشی شیائومی، سامسونگ یا حتی آیفون خود دانلود کنید و پیش از حرکت مطمئن باشید که نقشه‌های لازم را دانلود کرده‌اید.

 

برنامه مسیر یابی WAZE

برنامه مسیر یابی WAZE در زندگی امروزی شهری یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم مربوط به معضل ترافیک و چگونگی فرار از ترافیک سنگین می‌شود. از این رو اپلیکیشن‌های مسیریابی متعددی ارائه شده‌اند که به کاربر در پیداکردن بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد کمک می‌کنند. یکی از برنامه‌های ارائه شده در این زمینه می‌توان به اپلیکیشن Waze (ویز) که برای بسیاری از ایرانی‌ها شناخته شده است اشاره کرد. برنامه مسیریابی WAZE به‌صورت رایگان برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس عرضه شده است. علاوه بر امکان مسیریابی، کاربران می‌توانند با نصب ویز توسط اپلیکیشن (Waze) از وجود دوربین‌های کنترل سرعت و چراغ‌های راهنمایی در طول مسیر مطلع شوند. با نصب اپلیکیشن Waze این امکان به شما داده می‌شود که با زبان فارسی در منوهای اپلیکیشن و جستجوی صوتی مقصد موردنظرتان را پیدا کنید. در صورتی که به تنظیمات ویز اصلی مراجعه کنید، می‌توانید زبان اصلی اپلیکیشن را به فارسی تغییر دهید. این امکان می‌تواند برای کاربران ایرانی مخصوصاً رانندگان اسنپ و تپسی گزینه‌ای ایده‌آل باشد. می‌توان گفت که این برنامه می‌تواند بهترین برنامه مسیریاب آیفون و اندروید باشد.

حتما بخوانید: چرا ویز کار نمیکنه

برنامه مسیریابی گوگل مپ در ادامه معرفی بهترین برنامه‌های مسیریاب، می‌توان به تعریف از یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خارجی پرداخت که به نوبه خود می‌توان آن را در دسته بهترین برنامه‌های مسیریابی جای داد. برنامه مسیریابی گوگل‌مپ به‌صورت خودکار بر روی تمام گوشی‌های موبایل اندروید نصب است. کاربران با نصب گوگل‌مپ، نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین و جاده‌ها با استفاده ازGPS (موقعیت‌یاب جهانی) و همچنین گزارش دقیقی از وضعیت ترافیکی را در اختیار خواهند داشت. در سال 2013 این نرم‌افزار به‌عنوان پراستفاده‌ترین برنامه تلفن‌های هوشمند شناخته شده بود و در سال 2020 بیش از یک میلیارد بار در گوگل‌مپ توسط کاربران مورداستفاده قرار گرفت. یکی از امکانات گوگل مپ، امکان ثبت اطلاعات مشاغل و بانک‌ها و بسیاری از ارگان‌های خصوصی و دولتی است. از مزیت‌های دیگر گوگل مپ امکان شخصی‌سازی نقشه‌های موردنظر برای کاربر خواهد بود. اگر به قسمت پایین صفحه اپلیکیشن گوگل مپ مراجعه کنید، می‌توانید با جست‌وجوهای انتخابی خود از میان دسته‌بندی‌های موقعیت مکانی که در این برنامه وجود دارد استفاده نمایید تا هر چه سریع‌تر به آدرسی که در نظر دارید، برسید. از جمله دسته‌بندی‌هایی که در برنامه مسیریاب گوگل‌مپ به‌منظور راحتی کاربران برای پیداکردن سریع‌تر موقعیت‌های مکانی، تعبیه شده است، عبارت‌اند از: رستوران، بیمارستان، دستگاه خودپرداز، ایستگاه پمپ گاز، مؤسسات و تشکیلات دیگر.

برنامه مسیریابی بلد درباره مسیریاب بلد می‌توان چنین گفت که بعد از برنامه ویز (WAZE) یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های مسیریابی ایرانی است که در ایران استفاده گسترده‌ای دارد. در بخش برنامه مسیریابی، بلد بهتر از رقبای ایرانی خود عمل کرده است و توانسته جای خود را به‌خصوص در بین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی پیدا کند، تا جایی که به‌صورت عمومی بسیاری از رانندگان از اپلیکیشن بلد استفاده کنند. سیستم جست‌وجوی راحت‌تری دارد و همچنین شما در رسیدن به مقصد، مسیرهای گوناگونی را در اختیار دارید و می‌توانید از مسیرهای متنوع برای فرار از ترافیک موجود استفاده کنید. برنامه مسیریابی بلد نیز مانند برنامه ویز دارای راهنمای صوتی است و این راهنما نقاط حادثه‌پذیر و مکان‌های دوربین ترافیکی، سرعت‌سنج و همچنین لوکیشن افسر پلیس را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر مزیت‌های این برنامه این است که طراحان توانسته‌اند بر اساس مناطق بومی خود ایران اپلیکیشن بلد را گسترش دهند و شاهد استفاده از پلاک‌های ساختمانی نیز در این برنامه ایرانی هستیم. با نصب بلد و راهنمای استفاده از مسیریاب بلد، علاوه بر اینکه از امکانات سطر بالا می‌توانید بهره‌مند شوید، این کمک را به شما می‌کند که بدون هیچ محدودیتی و با استفاده از برنامه مسیریاب بلد، سریع‌تر به مقصد مربوطه برسید. اگر جز کاربرانی هستید که تا به امروز از نرم‌افزار مسیریاب بلد استفاده نکرده‌اید، بهتر است با نصب آن از یک نرم‌افزار داخلی و حرفه‌ای بهره ببرید.

 

بیشتر بدانید: ترفندهای کاربردی در اپلیکیشن Waze

 

اپلیکیشن های دیگر مسیریابی

برنامه مسیریابی KOMOOT یکی دیگر از برنامه‌های مسیریابی که می‌توان معرفی کرد، اپلیکیشن مسیریابیKOMOOT نام دارد که به‌صورت رایگان برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شده است. این برنامه قابلیت‌هایی همچون گزارش صوتی مسیرها، امکان استفاده به‌صورت آفلاین و امکان اضافه‌کردن مسیرهای چند مقصد را ارائه می‌کند. متأسفانه با استفاده از برنامه KOMOOT نمی‌توانید وضعیت ترافیکی جاده‌ها و مسیرهای مختلف را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید. با ثبت مسیر در این برنامه، کاربرانی که قصد سفر به مسیرهای بیرون شهر را دارند، می‌توانند از اپلیکیشن KOMOOT بهره‌مند شوند. کارایی این برنامه مسیریاب تا حدی است که این امکان را به شما می‌دهد به هنگام دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی از این برنامه استفاده کنید. اپلیکیشن مسیریاب KOMOOT، این قابلیت را دارد که در حالت آفلاین به کاربران خود حق انتخاب در مسیرهای مختلف را دهد. برنامه مسیریابی نشان یکی دیگر از برنامه‌های مسیریاب ایرانی برنامه نشان می‌باشد. شما در صورتی که به دنبال یک مسیریاب کاربردی و بومی برای دسترسی به بهترین و سریع‌ترین مسیر به مقصد موردنظر خود هستید. برنامه نشان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. در اپلیکیشن نشان راهنمای صوتی فارسی وجود دارد که به شما مسیرها و جهت‌ها را در حین حرکت به سمت مقصد می‌گوید. همچنین این برنامه وضعیت ترافیک را بررسی می‌کند و سپس بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را به شما نشان می‌دهد. لازم است بدانید که برنامه مسیریاب نشان برخلاف رقبایش، ترجیح داده که برای آپدیت اطلاعات وابسته به گوگل نباشد؛ بنابراین از نقشه‌های گوگل استفاده نکرده و به شخصی‌سازی نقشه‌های متن‌باز OSM پرداخته است. این امر باعث شده تا برنامه نشان در قابلیت‌هایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، دستش بازتر باشد که می‌توان گفت سایر برنامه‌های ایرانی قادر به انجام این کار نبودند. دیگر آپشن‌هایی که با نصب نشان قابلیت استفاده از آن را خواهید داشت، این است که به عنوان یک مسیریاب سخنگو نیز عمل می‌کند. یعنی با بررسی مسیریاب نشان، تمامی مزیت‌های اصلی یک نرم‌افزار پیشرفته را در اختیارتان می‌گذارد.

همچنین این امکان را دارید با نصب مسیریاب نشان، بدون نیاز به تایپ امکان جستجو داشته باشید و حتی به مکان‌های عمومی اطراف مانند رستوران پمپ‌بنزین، خودپرداز، هتل و … دسترسی راحت‌تری دارید. برنامه مسیریابی دال برنامه مسیریابی دال به‌عنوان یکی از بهترین مسیریاب‌های فارسی به شمار می‌رود که درست در زمانی که برنامه ویز در ایران دچار مشکل شد، معرفی شد. این برنامه تمام نقشه‌های خود را از گوگل می‌گیرد و شباهت گرافیکی بسیار زیادی با برنامه ویز دارد. رابط کاربری برنامه بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است. تقریباً هیچ گزینه و آیتم اضافه‌ای در آن دیده نمی‌شود که منجر به سردرگمی کاربر شود و این از مزیت‌های این نرم‌افزار است. نرم‌افزار نقشه دال برخلاف دیگر مسیریاب‌های ایرانی از نقشه‌های گوگل استفاده می‌کند و در آن خبری از نقشه بومی نیست. نخستین نکته‌ای که کاملاً به چشم می‌آید و کمی شما را ناامید می‌کند، عدم نمایش برخی از مکان‌ها روی نقشه است. به‌طوری‌که انگار هیچ رستوران یا مکان عمومی دیگری اطراف شما وجود ندارد.

اما یک نکته منفی، برنامه مسیریابی دال در هر 30 ثانیه مسیر را بروز رسانی می‌کند و در برخی موارد دچار اشتباه می‌شود. از مزایای این مسیریاب این است که راننده‌ها می‌توانند اتفاقاتی مانند تصادف، ترافیک و یا شلوغی هر خیابان را به هم از روی نقشه خبر داده و بدین ترتیب رانندگان دیگر از مسیر شلوغ اطلاع داشته باشند و مسیر سریع‌تر و راحت‌تری برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند. همچنین دال امکان مسیریابی مستقیم از داخل سایر اپلیکیشن‌ها نظیر تاکسی یاب های شهری را می‌دهد. برنامه مسیریابی MAP.IR این سرویس نقشه و مسیریابی ایرانی با هدف ارائه خدمات دقیق و مفید برای یافتن محل موردنظر کاربران ایرانی روی نقشه طراحی شده است. با توجه به این مسئله که سرورهای این برنامه در داخل کشور قرار دارند، همه اطلاعات موجود بر روی نقشه نیز از داده‌های بومی تهیه شده است. کاربران ایرانی به‌خوبی می‌توانند برای جست‌وجوی مسیر موردنظر خود از آن استفاده کنند. در MAP.IR ایرانی همچنین امکانات بسیار مفیدی مثل طرح ترافیک، طرح ترافیک زوج و فرد، نقشه مترو، خطوط اتوبوس BRT و آب و هوا هم گنجانده شده تا نیازی به اپلیکیشن‌های جانبی دیگر نداشته باشید. سرویس نقشه موقعیت جغرافیایی کاربر را در جست‌وجوها، در نظر گرفته و با توجه به اولویت‌ها مقصد را مشخص می‌کند. اشتباهات تایپی را اصلاح‌کرده و به طور مثال نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین‌ها و یا ایستگاه‌های مترو را برای کاربران نمایش می‌دهد. کاربران این اپلیکیشن در حال رانندگی، دوچرخه‌سواری و حتی پیاده قادر به دریافت خدمات هستند. درست است که بیشتر افراد از گوگل‌مپ و یا ویز استفاده می‌کنند، اما نمی‌توان انکار کرد که یک سرویس نقشه داخلی می‌تواند مزایای خوبی را برای کاربران به همراه داشته باشد. با نصب برنامه مسیریابی دال، می‌توان از یک سرویس سریع و پاسخگوتر به‌عنوان یکی از گزینه‌های خوب به‌منظور کسب‌وکار اینترنتی در نظر گرفت. بهترین مسیریاب اندرویدی برای شهرستان ها: CoPilot GPS هرچند اپلیکیشن و برنامه مسیریاب CoPilot GPS یکی از مسیریاب‌های برتر خارجی است اما هنگام بررسی اپلیکیشن‌های مختلف به آپشنی برخورد کردیم که در سایر موارد و یا حداقل در کمترین مسیریاب‌ها دیده می‌شود.

CoPilot GPS از این قابلیت برخوردار است که در آن شهرستان‌های کوچک‌تر را کشف کنید و برای مسیر خود هیچ‌گونه محدودیتی نداشته باشید. ویژگی‌های این مسیریاب به طور کامل شامل موارد زیر می‌شود: راهنمای صوتی مسیر گزارش آنی وضعیت ترافیکی مسیرهای مختلف امکان اضافه‌کردن محل توقف به مسیرها امکان استفاده آفلاین قابلیت نصب نقشه‌های دوبعدی برخورداری از مسیرهای جایگزین پیشنهادی تا ۳ مسیر استفاده از راهنمای ناوبری ۳D و Activate Traffic منعطف‌ترین برنامه برای استفاده نامحدود از نقشه آفلاین برخورداری از راهنمای صوتی برخورداری از نقشه‌های سه‌بعدی برخورداری از هشدارهای محدودیت سرعت قابلیت هشدارهای دوربین امنیتی در نهایت: کدام برنامه بهترین مسیریاب در سال 2021 است؟ هر برنامه مسیریابی مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مقاله سعی کردیم به همه آن‌ها بپردازیم تا بتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. با توجه به برخی محدودیت‌ها در ایران، بعضی برنامه‌ها هنوز هم محبوبیت و کارایی بالایی درمیان مردم دارند؛ این انتخاب خود شماست که با کدام مسیریاب راحت‌تر هستید و به کدام علاقه دارید، اما از برترین این مسیریاب‌ها می‌توان گوگل‌مپ، ویز، بلد و نشان را نام برد که محبوبیت بالایی میان کاربران دارند. امیدواریم که این مطلب موردپسند شما واقع شده باشد. نظرات و تجربیات خود در مورد مسیریاب‌های ایرانی و خارجی را با ما در میان بگذارید.

بهترین مسیریاب آنلاین

در زندگی امروزی شهری یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم مربوط به معضل ترافیک و چگونگی فرار از ترافیک سنگین می‌شود. از این رو اپلیکیشن‌های مسیریابی متعددی ارائه شده‌اند که به کاربر در پیداکردن بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد کمک می‌کنند. یکی از برنامه‌های ارائه شده در این زمینه می‌توان به اپلیکیشن Waze (ویز) که برای بسیاری از ایرانی‌ها شناخته شده است اشاره کرد. برنامه مسیریابی WAZE به‌صورت رایگان برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس عرضه شده است. علاوه بر امکان مسیریابی، کاربران می‌توانند با نصب ویز توسط اپلیکیشن (Waze) از وجود دوربین‌های کنترل سرعت و چراغ‌های راهنمایی در طول مسیر مطلع شوند.
با نصب اپلیکیشن Waze این امکان به شما داده می‌شود که با زبان فارسی در منوهای اپلیکیشن و جستجوی صوتی مقصد موردنظرتان را پیدا کنید. در صورتی که به تنظیمات ویز اصلی مراجعه کنید، می‌توانید زبان اصلی اپلیکیشن را به فارسی تغییر دهید. این امکان می‌تواند برای کاربران ایرانی مخصوصاً رانندگان اسنپ و تپسی گزینه‌ای ایده‌آل باشد. می‌توان گفت که این برنامه می‌تواند بهترین برنامه مسیریاب آیفون و اندروید باشد.

 

مطالب مرتبط: گوشی مناسب اسنپ

 

برنامه مسیریابی گوگل مپ

بهترین برنامه مسیریاب آنلاین

در ادامه معرفی بهترین برنامه‌های مسیریاب، می‌توان به تعریف از یکی دیگر از اپلیکیشن‌های خارجی پرداخت که به نوبه خود می‌توان آن را در دسته بهترین برنامه‌های مسیریابی جای داد. برنامه مسیریابی گوگل‌مپ به‌صورت خودکار بر روی تمام گوشی‌های موبایل اندروید نصب است. کاربران با نصب گوگل‌مپ، نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین و جاده‌ها با استفاده ازGPS (موقعیت‌یاب جهانی) و همچنین گزارش دقیقی از وضعیت ترافیکی را در اختیار خواهند داشت. در سال 2013 این نرم‌افزار به‌عنوان پراستفاده‌ترین برنامه تلفن‌های هوشمند شناخته شده بود و در سال 2020 بیش از یک میلیارد بار در گوگل‌مپ توسط کاربران مورداستفاده قرار گرفت. یکی از امکانات گوگل مپ، امکان ثبت اطلاعات مشاغل و بانک‌ها و بسیاری از ارگان‌های خصوصی و دولتی است. از مزیت‌های دیگر گوگل مپ امکان شخصی‌سازی نقشه‌های موردنظر برای کاربر خواهد بود.
اگر به قسمت پایین صفحه اپلیکیشن گوگل مپ مراجعه کنید، می‌توانید با جست‌وجوهای انتخابی خود از میان دسته‌بندی‌های موقعیت مکانی که در این برنامه وجود دارد استفاده نمایید تا هر چه سریع‌تر به آدرسی که در نظر دارید، برسید. از جمله دسته‌بندی‌هایی که در برنامه مسیریاب گوگل‌مپ به‌منظور راحتی کاربران برای پیداکردن سریع‌تر موقعیت‌های مکانی، تعبیه شده است، عبارت‌اند از: رستوران، بیمارستان، دستگاه خودپرداز، ایستگاه پمپ گاز، مؤسسات و تشکیلات دیگر.

 

پیشنهاد نویسنده: ایرتگ اپل چیست؟

 

برنامه مسیریابی بلد

بهترین برنامه مسیریاب آنلاین

درباره مسیریاب بلد می‌توان چنین گفت که بعد از برنامه ویز (WAZE) یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های مسیریابی ایرانی است که در ایران استفاده گسترده‌ای دارد. در بخش برنامه مسیریابی، بلد بهتر از رقبای ایرانی خود عمل کرده است و توانسته جای خود را به‌خصوص در بین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی پیدا کند، تا جایی که به‌صورت عمومی بسیاری از رانندگان از اپلیکیشن بلد استفاده کنند.
سیستم جست‌وجوی راحت‌تری دارد و همچنین شما در رسیدن به مقصد، مسیرهای گوناگونی را در اختیار دارید و می‌توانید از مسیرهای متنوع برای فرار از ترافیک موجود استفاده کنید. برنامه مسیریابی بلد نیز مانند برنامه ویز دارای راهنمای صوتی است و این راهنما نقاط حادثه‌پذیر و مکان‌های دوربین ترافیکی، سرعت‌سنج و همچنین لوکیشن افسر پلیس را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر مزیت‌های این برنامه این است که طراحان توانسته‌اند بر اساس مناطق بومی خود ایران اپلیکیشن بلد را گسترش دهند و شاهد استفاده از پلاک‌های ساختمانی نیز در این برنامه ایرانی هستیم.
با نصب بلد و راهنمای استفاده از مسیریاب بلد، علاوه بر اینکه از امکانات سطر بالا می‌توانید بهره‌مند شوید، این کمک را به شما می‌کند که بدون هیچ محدودیتی و با استفاده از برنامه مسیریاب بلد، سریع‌تر به مقصد مربوطه برسید. اگر جز کاربرانی هستید که تا به امروز از نرم‌افزار مسیریاب بلد استفاده نکرده‌اید، بهتر است با نصب آن از یک نرم‌افزار داخلی و حرفه‌ای بهره ببرید.

 

برنامه مسیریابی KOMOOT

برنامه مسیریابی KOMOOT

یکی دیگر از برنامه‌های مسیریابی که می‌توان معرفی کرد، اپلیکیشن مسیریابیKOMOOT نام دارد که به‌صورت رایگان برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شده است. این برنامه قابلیت‌هایی همچون گزارش صوتی مسیرها، امکان استفاده به‌صورت آفلاین و امکان اضافه‌کردن مسیرهای چند مقصد را ارائه می‌کند. متأسفانه با استفاده از برنامه KOMOOT نمی‌توانید وضعیت ترافیکی جاده‌ها و مسیرهای مختلف را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید. با ثبت مسیر در این برنامه، کاربرانی که قصد سفر به مسیرهای بیرون شهر را دارند، می‌توانند از اپلیکیشن KOMOOT بهره‌مند شوند. کارایی این برنامه مسیریاب تا حدی است که این امکان را به شما می‌دهد به هنگام دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی از این برنامه استفاده کنید. اپلیکیشن مسیریاب KOMOOT، این قابلیت را دارد که در حالت آفلاین به کاربران خود حق انتخاب در مسیرهای مختلف را دهد.

 

 

برنامه مسیریابی نشان

برنامه مسیریابی نشان

یکی دیگر از برنامه‌های مسیریاب ایرانی برنامه نشان می‌باشد. شما در صورتی که به دنبال یک مسیریاب کاربردی و بومی برای دسترسی به بهترین و سریع‌ترین مسیر به مقصد موردنظر خود هستید. برنامه نشان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. در اپلیکیشن نشان راهنمای صوتی فارسی وجود دارد که به شما مسیرها و جهت‌ها را در حین حرکت به سمت مقصد می‌گوید. همچنین این برنامه وضعیت ترافیک را بررسی می‌کند و سپس بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را به شما نشان می‌دهد.
لازم است بدانید که برنامه مسیریاب نشان برخلاف رقبایش، ترجیح داده که برای آپدیت اطلاعات وابسته به گوگل نباشد؛ بنابراین از نقشه‌های گوگل استفاده نکرده و به شخصی‌سازی نقشه‌های متن‌باز OSM پرداخته است. این امر باعث شده تا برنامه نشان در قابلیت‌هایی که در اختیار کاربر می‌گذارد، دستش بازتر باشد که می‌توان گفت سایر برنامه‌های ایرانی قادر به انجام این کار نبودند. دیگر آپشن‌هایی که با نصب نشان قابلیت استفاده از آن را خواهید داشت، این است که به عنوان یک مسیریاب سخنگو نیز عمل می‌کند. یعنی با بررسی مسیریاب نشان، تمامی مزیت‌های اصلی یک نرم‌افزار پیشرفته را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین این امکان را دارید با نصب مسیریاب نشان، بدون نیاز به تایپ امکان جستجو داشته باشید و حتی به مکان‌های عمومی اطراف مانند رستوران پمپ‌بنزین، خودپرداز، هتل و … دسترسی راحت‌تری دارید.

 

برنامه مسیریابی دال

برنامه مسیریابی دال

برنامه مسیریابی دال به‌عنوان یکی از بهترین مسیریاب‌های فارسی به شمار می‌رود که درست در زمانی که برنامه ویز در ایران دچار مشکل شد، معرفی شد. این برنامه تمام نقشه‌های خود را از گوگل می‌گیرد و شباهت گرافیکی بسیار زیادی با برنامه ویز دارد. رابط کاربری برنامه بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است. تقریباً هیچ گزینه و آیتم اضافه‌ای در آن دیده نمی‌شود که منجر به سردرگمی کاربر شود و این از مزیت‌های این نرم‌افزار است. نرم‌افزار نقشه دال برخلاف دیگر مسیریاب‌های ایرانی از نقشه‌های گوگل استفاده می‌کند و در آن خبری از نقشه بومی نیست.
نخستین نکته‌ای که کاملاً به چشم می‌آید و کمی شما را ناامید می‌کند، عدم نمایش برخی از مکان‌ها روی نقشه است. به‌طوری‌که انگار هیچ رستوران یا مکان عمومی دیگری اطراف شما وجود ندارد. اما یک نکته منفی، برنامه مسیریابی دال در هر 30 ثانیه مسیر را بروز رسانی می‌کند و در برخی موارد دچار اشتباه می‌شود. از مزایای این مسیریاب این است که راننده‌ها می‌توانند اتفاقاتی مانند تصادف، ترافیک و یا شلوغی هر خیابان را به هم از روی نقشه خبر داده و بدین ترتیب رانندگان دیگر از مسیر شلوغ اطلاع داشته باشند و مسیر سریع‌تر و راحت‌تری برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند. همچنین دال امکان مسیریابی مستقیم از داخل سایر اپلیکیشن‌ها نظیر تاکسی یاب های شهری را می‌دهد.

 

یادداشت گوشی را همه نیاز دارند، پس مطلب زیر را از دست ندهید:

بهترین برنامه یادداشت اندروید

 

برنامه مسیریابی MAP.IR

برنامه مسیریابی MAP.IR

این سرویس نقشه و مسیریابی ایرانی با هدف ارائه خدمات دقیق و مفید برای یافتن محل موردنظر کاربران ایرانی روی نقشه طراحی شده است. با توجه به این مسئله که سرورهای این برنامه در داخل کشور قرار دارند، همه اطلاعات موجود بر روی نقشه نیز از داده‌های بومی تهیه شده است. کاربران ایرانی به‌خوبی می‌توانند برای جست‌وجوی مسیر موردنظر خود از آن استفاده کنند. در MAP.IR ایرانی همچنین امکانات بسیار مفیدی مثل طرح ترافیک، طرح ترافیک زوج و فرد، نقشه مترو، خطوط اتوبوس BRT و آب و هوا هم گنجانده شده تا نیازی به اپلیکیشن‌های جانبی دیگر نداشته باشید.
سرویس نقشه موقعیت جغرافیایی کاربر را در جست‌وجوها، در نظر گرفته و با توجه به اولویت‌ها مقصد را مشخص می‌کند. اشتباهات تایپی را اصلاح‌کرده و به طور مثال نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین‌ها و یا ایستگاه‌های مترو را برای کاربران نمایش می‌دهد. کاربران این اپلیکیشن در حال رانندگی، دوچرخه‌سواری و حتی پیاده قادر به دریافت خدمات هستند. درست است که بیشتر افراد از گوگل‌مپ و یا ویز استفاده می‌کنند، اما نمی‌توان انکار کرد که یک سرویس نقشه داخلی می‌تواند مزایای خوبی را برای کاربران به همراه داشته باشد. با نصب برنامه مسیریابی دال، می‌توان از یک سرویس سریع و پاسخگوتر به‌عنوان یکی از گزینه‌های خوب به‌منظور کسب‌وکار اینترنتی در نظر گرفت.

 

بهترین مسیریاب اندرویدی برای شهرستان ها: CoPilot GPS

CoPilot GPS

هرچند اپلیکیشن و برنامه مسیریاب CoPilot GPS یکی از مسیریاب‌های برتر خارجی است اما هنگام بررسی اپلیکیشن‌های مختلف به آپشنی برخورد کردیم که در سایر موارد و یا حداقل در کمترین مسیریاب‌ها دیده می‌شود. CoPilot GPS از این قابلیت برخوردار است که در آن شهرستان‌های کوچک‌تر را کشف کنید و برای مسیر خود هیچ‌گونه محدودیتی نداشته باشید.
ویژگی‌های این مسیریاب به طور کامل شامل موارد زیر می‌شود:

راهنمای صوتی مسیر
گزارش آنی وضعیت ترافیکی مسیرهای مختلف
امکان اضافه‌کردن محل توقف به مسیرها
امکان استفاده آفلاین
قابلیت نصب نقشه‌های دوبعدی
برخورداری از مسیرهای جایگزین پیشنهادی تا ۳ مسیر
استفاده از راهنمای ناوبری ۳D و Activate Traffic
منعطف‌ترین برنامه برای استفاده نامحدود از نقشه آفلاین
برخورداری از راهنمای صوتی
برخورداری از نقشه‌های سه‌بعدی
برخورداری از هشدارهای محدودیت سرعت
قابلیت هشدارهای دوربین امنیتی

 

در نهایت: کدام برنامه بهترین مسیریاب در سال 2021 است؟

 

هر برنامه مسیریابی مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مقاله سعی کردیم به همه آن‌ها بپردازیم تا بتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. با توجه به برخی محدودیت‌ها در ایران، بعضی برنامه‌ها هنوز هم محبوبیت و کارایی بالایی درمیان مردم دارند؛ این انتخاب خود شماست که با کدام مسیریاب راحت‌تر هستید و به کدام علاقه دارید، اما از برترین این مسیریاب‌ها می‌توان گوگل‌مپ، ویز، بلد و نشان را نام برد که محبوبیت بالایی میان کاربران دارند.
امیدواریم که این مطلب موردپسند شما واقع شده باشد. نظرات و تجربیات خود در مورد مسیریاب‌های ایرانی و خارجی را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین برنامه های مسیریاب آنلاین ایرانی کدام هستند؟

2 اپلیکیشن بلد و نشان جزء بهترین برنامه های مسیریاب ایرانی هستند.

بهترین برنامه های مسیریاب آنلاین ایرانی کدام هستند؟

2 اپلیکیشن ویز و گوگل مپ جزء بهترین برنامه های مسیریاب خارجی هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. امیر_حسین

    نشان از همه بهتره. تمام مغازه ها و راه ها و ترافیک ها بروز است و مقدار پرداختی عوارضی را هم محاسبه میکند و سخنگو فارسی و کانال آهنگ رادیویی هم دارد.

    1. عادل

      پاسخ به امیر_حسین

      سلام من ۱۵ ساله که از مپس می استفاده میکنم ،یبار دانلود و بعدش استفاده آفلاین.
  2. رضا

    متاسفانه یکی از بهترین مسیریاب ها را فراموش کردید!!!مجیک ارث

    1. ایمان

      پاسخ به رضا

      بله یکی از بهترین ها به صورن آفلاین و دقیق
  3. علی

    بلد را من اصلا توصیه نمیکنم.یه روز دادگاه داشتم از شلوغترین مسیر منو راهنمایی کرد که متاسفانه دیر رسیدم جالب بود 500 متر مستقیم میرفتم خودم میرسیدم برای این 500 متر کلی کوچه پس کوچه منو برد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/
ads
ads