داغ ترین ها :
بهترین مارک هارد اکسترنال

بهترین مارک هارد اکسترنال

آیا شما هم کلکسیونی از بازی‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و فایل‌های سنگین کاری دارید و همیشه برای ذخیره آن‌ها با کمبود فضا مواجه می‌شوید؟ اگر جوابتان مثبت است، قطعا یکی از گزینه‌های مفید برای آرشیو اطلاعات شما هارد اکسترنال است. با استفاده از این محصولات خیال شما بابت حفظ اطلاعات راحت می‌شود؛ زیرا بسیاری از انواع هاردها اطلاعات را به صورت خودکار بک آپ می‌گیرند. به طور کلی هارد دیسک‌ها به دو دسته داخلی و خارجی دسته‌بندی می‌شود و هارد دیسک اکسترنال، نوعی فضای ذخیره‌سازی خارجی است. در این مقاله قصد داریم به بهترین برند های هارد اکسترنال بازار و معیارهای مهم انتخاب آن‌ها بپردازیم.

 

لیست قیمت حافظه های خارجی با گارانتی معتبر را در سایت تکنولایف ببنید: هارد اکسترنال

 

بهترین برند هارد اکسترنال چیست؟

در بازار کشور برندهایی مانند سیگیت، وسترن دیجیتال، ای دیتا، سیلیکون پاور و موارد دیگر بهترین گزینه‌ها برای خرید هستند. در ادامه ابتدا به این برندها خواهیم پرداخت و پس از آن به سراغ بهترین مدل‌ها از هر یک از این برندها خواهیم رفت.

بهترین برندهای هارد دیسک اکسترنال

هارد اکسترنال ای دیتا ADATA

ای دیتا یک برند تایوانی است که برای اولین بار در سال 2001 توسط سیمون چن پایه گذاری شد. این شرکت که کار خود را با 20 کارمند شروع کرد و با تولید هارد دیسک اکسترنال، SSD، فلش مموری و DRAM توانست پس از 10 سال به 1 میلیارد دلار فروش دست پیدا کند. این سازنده تلاش می‌کند با حفظ کیفیت و کارایی محصولات خود و همچنین پایین نگه داشتن قیمت در جهت رشد و نوآوری‌های بیشتر حرکت کند. جالب است بدانید که این شرکت در سال 2005 و در حالی که تنها 4 سال از شروع به کار آن گذشته بود توانست در لیست بهترین شرکت‌های فناوری تایوان در جایگاه سوم قرار بگیرد.

این شرکت از سال 2006 توانست با برنده شدن جایزه‌های مختلف خود را بیشتر و بهتر به بازارهای جهانی نشان دهد. امروزه هارد اکسترنال adata از نظر سرعت جزو بهترین نمونه‌های هارد اکسترنال نیست اما قیمت مناسب آن در کنار مقاومت بالای محصولات در برابر ضربه، نوسان جریان و ورود آب باعث می‌شود کاربران به سراغ این برند بروند. به نوعی می‌توانیم ای دیتا را بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه موجود در بازار کشور بدانیم.

 

بهترین هارد اکسترنال بازار را بشناسید.

بهترین هارد اکسترنال

 

هارد اکسترنال سیلیکون پاور Silicon Power

سیلیکون پاور هم یک برند تایوانی دیگر است که در سال 2003 تأسیس شده است. این شرکت در سال 2005 کار خود را گسترش داد و اولین شعبه برون مرزی خود را در کشور هلند ایجاد کرد. این برند در سال 2006 توانست جایزه Rising Star تایوان را به دست بیاورد و شعبه دوم خود را در کشور ژاپن ایجاد کند. سیلیکون پاور در سال 2010 توانست در رتبه نخست بیشترین رشد در بین شرکت‌های فعال در حوزه مشابه قرار بگیرد و به جایگاه 11 در بین 1000 شرکت فعال دست پیدا کند. در همین سال بود که SP شعبه روسیه خود را نیز تأسیس کرد.

سال 2011 بود که SP از لوگوی و تصویر جدید برند رونمایی کرد و شعبه بعدی خود را در آمریکا تأسیس کرد. این روند پیشرفت برند سیلیکون پاور تا به امروز به همین ترتیب ادامه پیدا کرده و این سازنده در حال حاضر محصولات بسیار خوب و باکیفیتی تولید می‌کند. هارد اکسترنال سیلیکون پاور یکی از اصلی‌ترین محصولات این برند به حساب می‌آید و مدل‌های Armor معمولا از کیفیت ساخت بالا و مقاومت زیادی در برابر برخوردار هستند.

 

بیشتر بخوانید: فرق ssd و hdd

 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Western Digital

شرکت وسترن دیجیتال در سال 1970 کار خود را در کالیفرنیا آمریکا آغاز کرد و این یعنی حالا بیشتر از 52 سال است که فعالیت می‌کند. این سازنده در سال 1976 برای اولین بار با ساخت floppy disc خود وارد صنعت تولید دستگاه‌های ذخیره سازی اطلاعات شد. این سازنده پس از پشت سر گذاشتن حدود 17 سال موفقیت آمیز در سال 1994 به اولین شرکت آمریکایی بدل شد که موفق می‌شود استاندارد ISO 9001 را به دست بیاورد. این سازنده در سال 2000 بود که اولین فلش مموری خود را به صورت عمومی وارد بازار کرد.

وسترن دیجیتال از سال 2004 شروع به تولید هارد دیسک‌های اینترنال و سپس اکسترنال کرد و این روند طی سال‌های اخیر ادامه پیدا کرده و باعث شده این سازنده به یکی از بهترین شرکت‌های تولید حافظه جهان تبدیل شود. محصولات WD با وجود داشتن کیفیت بالا و کارایی خوب، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارند و از این در بازار ایران بسیار مورد توجه کاربران قرار دارند.

به دلیل موجود بودن هارد دیسک‌های 2 ترابایتی زیاد از برند وسترن دیجیتال در بازار می‌توان این سازنده را جزو بهترین مارک هارد اکسترنال 2 ترابایت به حساب آورد.

هارد اکسترنال سیگیت Seagate

اگر به دنبال بهترین مارک هارد اکسترنال 2022 هستید بدون شک سیگیت یکی از گزینه‌های پیش روی شماست. سیگیت یک برند آمریکایی دیگر و به نوعی رقیب وسترن دیجیتال است که در سال 1978 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در سال 1980 بود که اولین هارد دیسک 5.25 اینچی جهان را تولید کرد. در سال 1982 این سازنده اولین شعبه برون مرزی خود را در سنگاپور تأسیس کرد و در سال 1984 به بزرگ‌ترین تولید کننده هارد HDD 5.25 اینچی تبدیل شد. دو سال بعد در سال 1986 این شرکت ظرفیت تولید خود را افزایش داد و موفق شد به تولید 200000 HDD در ماه دست پیدا کند.

سیگیت برای اولین بار در سال 1987 به درآمد 1 میلیارد دلار دست پیدا می‌کند و پس از آن در سال 1990 اولین درایور shock-sensing 2.5 اینچی خود را به بازار عرضه می‌کند. این روند موفقیت به همین شکل ادامه پیدا می‌کند و مثلا در سال 2001 شرکت مایکروسافت در ایکس باکس خود از هارد سیگیت استفاده می‌کند. در بازار ایران مدل‌های زیادی از هاردهای Seagate با قیمت مناسب در دسترس است که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

هارد اکسترنال سیگیت

 

دیگر مطالب مرتبط با هارد:
بهترین هارد SSD

 

معرفی بهترین مدل‌ها برای خرید

پس از پاسخ دادن به سوال ”بهترین مارک هارد اکسترنال چیست؟” نوبت به معرفی مدل‌های جذاب از برندهای گفته شده در بالا می‌رسد. شما می‌توانید این محصولات را در ظرفیت‌های متفاوتی خریداری کنید و باید بسته به بودجه و البته نیاز خود یک مدل را انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که به طور کلی هارد اکسترنال با ظرفیت بالاتر ارزش خرید بیشتری دارد؛ چرا که فاصله قیمتی آن با ظرفیت پایین‌تر کمتر می‌شود.

بهترین مدل هارد اکسترنال وسترن دیجیتال؛ WD my Passport

همان طور که بالاتر اشاره کردیم وسترن دیجیتال یکی از بهترین برندهای هارد دیسک اکسترنال در داخل کشور و حتی بازارهای جهانی است. اگر به دنبال یک هارد اکسترنال کوچک هستید، My passport از شرکت وسترن دیجیتال، یک دستگاه جمع و جور است و طراحی باریکی دارد و  به راحتی در کف دست قرار می‌گیرد. بنابراین بهترین گزینه برای سفر به شمار می‌رود. این محصول در ظرفیت‌های مختلف در دسترس است و شما می‌توانید تا نهایت ظرفیت 5 ترابایت آن را خریداری کنید. ویژگی جذاب این محصول را می‌توان قیمت مقرون به صرفه آن در نظر گرفت که به نسبت بسیاری از مدل‌های مشابه مناسب‌تر است.

هارد دیسک my Passport وسترن دیجیتال

بهترین مدل هارد اکسترنال سیگیت؛ Seagate Backup Plus

سیگیت نیز یکی دیگر از برندهای مطرح موجود در بازار کشور و بازار جهانی است و با برند وسترن دیجیتال رقابتی نزدیک دارد. هارد اکسترنال سیگیت چند نوع فضای ذخیره‌سازی 1، 2 و 5 ترابایتی دارد و شما می‌‌توانید براساس حجم اطلاعات خود یکی از این ظرفیت‌ها را انتخاب کنید. این هارد دیسک بسیار سبک است و راحت جا به جا می‌شود بنابراین می‌توانید همه‌جا آن را همراه خود داشته باشید. این دستگاه در چندین رنگ  قرمز، مشکی، آبی و سفید در دسترس قرار دارد.

بهترین مدل هارد اکسترنال ای دیتا؛ ADATA HD710 Pro

ویژگی جالب توجه هارد دیسک ای دیتا اچی دی 710 پرو مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار است. طبق ادعای سازنده، این دستگاه می‌تواند به مدت 60 دقیقه در عمق 2 متری دوام بیاورد که با توجه به پشتیبانی هارد از گواهی IP68 اصلا اتفاق دور از انتظاری نیست. این محصول همچنین به دلیل طراحی خاص و خشنی که دارد به خوبی می‌تواند در برابر ضربات هم از خود مقاومت نشان دهد و آسیب نبیند. سرعت انتقال داده در این دستگاه حدود 100 تا 140 مگابایت بر ثانیه است و همچنین رابط USB 3.0 با رایانه شخصی، مک و لینوکس سازگاری دارد.

هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

بهترین مدل هارد اکسترنال سیلیکون پاور؛ Silicon Power Armor A75

این هارد 169 گرمی از جنس آلومینیوم ساخته شده و کیفیت ساخت بسیار خوبی هم دارد. همین بدنه باعث شده تا این هارد مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد و بتواند در برابر شوک الکترونیکی دوام بیاورد. این مدل از سیلیکون پاور به کمک USB 3.1 به لپ تاپ متصل می‌شود و از این طریق می‌تواند دیتا را با سرعت مناسبی انتقال بدهد. خروجی خود هارد Type-C است تا شما به کمک سیم‌های مختلف بتوانید اتصال را برقرار کنید. این محصول در دو نسخه 1 و 2 ترابایتی تولید شده و قابل خرید است.

 

 

معرفی انواع هارد اکسترنال

در مرحله اول بهترین برند‌های هارد اکسترنال را به شما معرفی کردیم و در ادامه به معرفی چند مدل محبوب و پرطرفدار پرداختیم. قبل از خرید ولی بهتر است که به غیر از دانستن برندها و مدل‌ها با انواع هارد اکسترنال و تفاوت‌های آن‌ها نیز آشنا شوید. هارد اکسترنال به دو مدل HDD و SSD تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به سراغ هر دو مدل می‌رویم و تفاوت‌های موجود را بیان می‌کنیم.

تفاوت بین هارد HDD و SSD چیست؟

SSD نوعی روش ذخیره‌سازی اطلاعات است که جایگزین روش قدیمی HDD شده است. SSD کوتاه شده کلمه Solid State Disk است و مزیت آن سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات است. با استفاده از SSD سرعت لود در بازی‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه گیمرها بهتر است از هارد SSD استفاده کنند. روش ذخیره‌سازی اطلاعات در SSD ها بر روی حافظه فلش انجام می‌شود، برعکس HDD که مخفف Hard Disk Drive است و اطلاعات را به صورت مکانیکی بر روی دیسک‌ها نگهداری می‌کند. برتری هارد HDD قیمت کمتر آن و همچنین وجود ظرفیت بالاتر برای خرید است. پس اگر از هارد اکسترنال خود سرعت و عملکرد انتظار دارید، بهترین مارک هارد اکسترنال ssd را تهیه کنید.

تفاوت بین هارد HDD و SSD چیست؟

 

 

HDD و SSD کدام سرعت بیشتری دارد؟

عامل تعیین کننده سرعت، خواندن و نوشتن هارد است. میانگین سرعت SSD 550 مگابایت در ثانیه است در حالیکه HDD فقط 125 مگابایت در ثانیه سرعت دارد. طبیعتا این تفاوت بسیار چشمگیر است و در عمل هم تأثیر زیادی دارد. SSD ها از قطعه متحرک فیزیکی استفاده نمی‌کنند در نتیجه سرعت آن ها در اجرای برنامه‌ها بیشتر است.

بیشترین ظرفیت هارد اکسترنال را می شناسید؟

در این موضوع هیچ شکی نیست که HDD ها ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند. شما می‌توانید این نوع هارد را با ظرفیت 256 گیگابایت تا 20 ترابایت خریداری کنید که تنوع بسیار بالا و جذابی به حساب می‌آید. از طرف دیگر حداکثر ظرفیت هاردهای SSD برابر با 8 ترابایت است که در مقایسه با هارد HDD عدد بسیار کمتری ارزیابی می‌شود، هرچند که بعید است برای کاربری این میزان از حافظه کافی نباشد.

کدام نوع هارد عمرطولانی‌تری دارد؟

درایوهای SSD می‌توانند تا 10 سال دوام بیاورند، اما این عدد برای هارد HDD برابر با حدود 5 سال است. دلیل این اتفاق مکانیکی بودن هارد HDD است که سبب می‌شود خرابی بیشتری رخ دهد. البته میزان خرابی این دو هارد به طور مستقیم به میزان استفاده شما و نوشتن و خواندن اطلاعات هم بستگی دارد.

مقایسه طول عمر SSD و HDD

 

چرا هارد اکسترنال بالا نمیاد؟ در مطلب زیر به این سوال پاسخ داده‌ایم.

عدم شناسایی هارد اکسترنال در ویندوز

 

جمع‌بندی

در این مطلب به بهترین مارک های هارد اکسترنال موجود در بازار ایران پرداختیم و شما با مطالعه تاریخچه این برندها و همچنین دانستن اصالت آن‌ها بهتر می‌توانید برای خرید تصمیم گیری کنید. از طرفی به طور کلی می‌توان چند معیار کلی برای خرید هارد اکسترنال عنوان کرد. یکی از مهم‌ترین فاکتورها بودجه مورد نظر شما است که می‌توانید در انتخاب SSD یا HDD نقش به‌سزایی داشته باشد. مورد بعدی قطعا بحث سرعت است و اگر برای شما سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات اهمیت دارد حتما به سراغ هارد SSD بروید. فاکتور آخر را هم می‌توان ظرفیت در نظر گرفت؛ چرا که حداکثر ظرفیت هارد HDD برابر با 20 ترابایت است و حداکثر ظرفیت SSD برابر با 8 ترابایت.

سوالات متداول

بهترین مدل هارد اکسترنال وسترن کدام است؟ هارد اکسترنال My passport از شرکت وسترن دیجیتال، یک دستگاه جمع و جور است و طراحی باریکی دارد و  به راحتی در کف دست قرار می‌گیرد. ابعاد کمی دارد و حمل آسانی هم دارد. برای اطلاعات بیشتر بررسی هارد های اکسترنال را در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

بهترین مارک هارد اکسترنال 1 ترابایت کدام است؟ برندهایی چون سیگیت، سیلیکون پاور، ای دیتا و وسترن دیجیتال ارزش خرید بالایی دارند.

تفاوت بین هارد HDD و SSD چیست؟ SSD کوتاه شده کلمه Solid State Disk بوده و مزیت آن سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات است. با استفاده از SSD سرعت لود در بازی‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه گیمرها بهتر است از هارد SSD استفاده کنند. روش ذخیره سازی اطلاعات در SSD ها بر روی حافظه فلش انجام می‌شود، برعکس HDD که مخفف Hard Disk Drive است و اطلاعات را به صورت مکانیکی بر روی دیسک‌ها نگهداری می‌کند. برتری هارد HDD قیمت کمتر آن و همچنین وجود ظرفیت بالاتر برای خرید است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. مصطفی عزیزی

    سلام من می‌خوام هارد بخرم وفلم سریال انیمیشن این چیزا بریزم وتو مغازه ام بفروشم البته دستگامم لبتابه میشه راهنمایی کنید چجوری هاردی بخرم چند ترابایت باشه خوبه ممنون!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مصطفی عزیزی

      سلام خود هارد پر از فیلم میخواید بفروشید؟ در این صورت ۱ ترابایت HDD
      1. مصطفی عزیزی

        پاسخ به احسان نیک پی

        آها اوکی ممنون
  2. سحر حسینی

    درود،
    سوالی داشتم من یک هارد اکسترنال adata خریدم، میتونم بدون هیچ مشکلی در سایت اصلی ای دیتا ثبت نام کنم و از خدمات و نرم افزار های شرکتش استفاده کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سحر حسینی

      سلام بله
  3. سعید

    سلام. برای ذخیره سازی بلند مدت (مثلا 20 سال) عکسها و فیلمهای خانوادگی کدام مدل هارد بهتر است؟

    1. جواد

      پاسخ به سعید

      هیچکدام ۲ عدد هارد بخرین و روی هر دو کپی کنین
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سعید

      سلام وقت بخیر فرقی نداره فقط این که بهتره هر چند مدت یک بار هارد رو به سیستم متصل کنید همچنین هارد رو در جایی قرار بدید که دما متعادل باشه و ضربه هم نخوره
      1. سیما

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام. بنطر شما کدوم هارد برای ذخیره سازی بلند مدت عکس و فیلم‌های خانوادگی بهتره؟ SSD یا HDD
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سیما

          سلام HDD
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84/
ads
ads