داغ ترین ها :
بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی از طراحی تا عملکرد

بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی از طراحی تا عملکرد

اکثر افراد ممکن است با نگاه اول تصور کنند که موس های گیمینگ با موس های معمولی تفاوت چندانی ندارد. موس های گیمینگ از نظر امکانات و ویژگی‌هایی که دارند تفاوت‌های زیادی با موس معمولی دارند. این موس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌‌اند تا به گیمرهای حرفه‌ای برای بازی روان‌تر و سریع‌تر کمک کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی فرق موس گیمینگ با معمولی بپردازیم.

تفاوت بین موس گیمینگ با موس معمولی چیست؟

تفاوت اصلی بین موس های گیمینگ و معمولی در نوع سنسور آن‌ها است. موس های بازی دارای حسگرهای لیزری بی عیب و نقصی هستند که حرکت را با دقت بیشتری ردیابی می‌کنند. موس های معمولی دارای سنسورهای LED هستند و دقت نسبتا کمتری دارند. اکثر موس های گیمینگ طراحی ارگونومیک دارند؛ یعنی معمولا برای استفاده توسط دست راست یا چپ طراحی شده‌اند.

هنگامی که صحبت از موس گیمینگ می‌شود برای گیمرها این موضوع اهمیت دارد که موس سریع واکنش‌های آن‌ها را بدون تاخیر اجرا کند. مخصوصاً در بازی‌های FPS ماوس باید دقت بالایی داشته باشد تا بتوانید بدون سر خوردن یا لرزیدن به درستی هدف را نشانه بگیرید. موس‌های بازی دارای حسگرهای تخصصی با تکنولوژی بالا هستند که دقت بی‌نظیری را ارائه می‌کنند؛ بنابراین بدر بازی شما اختلال و تاخیر ایجاد نمی‌کنند. ماوس های گیمینگ علاوه بر دقت، دارای تعدادی ویژگی فیزیکی نیز هستند که آن‌ها را از موس‌ معمولی متمایز می‌کند.

 

تفاوت موس های معمولی با موس گیمینگ

 

در مقابل موس‌های معمولی بیشتر از سنسورهای LED استفاده می‌کنند. موس‌های مبتنی بر سنسورهای LED برای مواردی مانند فوتوشاپ یا مایکروسافت ورد مناسب هستند. موس‌های معمولی به اندازه ماوس‌های بازی جذاب به نظر نمی‌رسند و طراحی ساده‌ای دارند. در مقابل موس های مخصوص بازی معمولا مجهز به نورهای RGB شده‌اند. موس‌های معمولی را بیشتر در محیط‌های اداری یا مواردی استفاده می‌کنند که کاربرد معمولی از ماوس انتظار دارند. به ندرت پیش می‌آید که در طراحی موس های معمولی از نورپردازی RGB استفاده شده باشد. تفاوت‌های بیان شده همگی کلی بودند و در ادامه قصد داریم به تفاوت‌های اصلی موس گیمینگ با معمولی بپردازیم.

 

انواع موس گیمینگ را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: موس گیمینگ

 

تفاوت dpi موس گیمینگ با معمولی 

تفاوت اصلی که بین یک ماوس معمولی و یک ماوس گیمینگ خواهید دید، حساسیت آن است. به بیان ساده، هر چه DPI (نقاط در اینچ) ماوس بالاتر باشد، حساسیت آن بیشتر خواهد بود. اگر ماوس‌های گیمینگ را با ماوس‌های معمولی مقایسه کنید حساسیت بسیار بالاتری دارند که باعث می‌شود آن‌ها برای بازی بسیار بهتر باشند؛ بنابراین اگر قصد بازی کردن دارید باید موسی را انتخاب کنید که از DPI بالاتری بهره‌مند شده است.

 

موس های معمولی با گیمینگ چه فرقی دارند؟

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ را در تکنولایف بخوانید

 

تفاوت موس گیمینگ و عادی در پاسخگویی

نکته دیگری که باید هنگام خریدن ماوس بازی در نظر بگیرید این است که بدانید نرخ پاسخگویی آن چقدر است. نرخ پاسخگویی توسط هرتز اندازه گیری می‌شود و اغلب در مدل‌های ارزان تر موس های بازی نمایش داده نمی‌شود. نرخ پاسخگویی یکی دیگر از تفاوت موس گیمینگ و عادی محسوب می‌شود. موس های عادی نرخ پاسخگویی کمی دارند و معمولا در مشخصاتشان عنوان نمی‌شود.

تعداد دکمه‌های بیشتر در موس های مخصوص بازی

بسته به اینکه کدام ماوس بازی را انتخاب می‌کنید احتمال زیادی وجود دارد که یک ماوس بازی دکمه‌های بیشتری نسبت به یک ماوس معمولی داشته باشد. برای راحتی گیمرها هنگام بازی و اعمال حرکات موس های بازی به دکمه‌های بیشتری مجهز شده‌اند که قابلیت شخصی‌سازی نیز دارند.

فرق موس گیمینگ با معمولی در ارگونومی و طراحی

یکی از محسوس‌ترین تفاوت‌های بین ماوس گیمینگ با موس معمولی نحوه طراحی آن‌ها است. معمولا در طراحی موس های معمولی راحتی دست جزو مواردی نیست که ضروری باشد. در مقابل برای طراحی ماوس گیمینگ راحتی و اذیت نشدن کاربر اهمیت بالایی دارد.

دوام و مقاومت بیشتر موس گیمینگ

ماوس بازی از مواد و متریال مشابه با یک موس معمولی ساخته می‌شوند. با این حال ماوس‌های بازی طوری طراحی شده‌اند که از مقاومت خوبی برخوردارند؛ بنابراین اگر وسیله‌ای می‌خواهید که در طولانی مدت نیز بتوانید از آن استفاده کنید ماوس گیمینگ گزینه بهتری است.

قابلیت شخصی‌سازی در موس های گیمینگ

نکته دیگری که باید در مورد ماوس های بازی در نظر گرفت این است که معمولا می‌توانید دکمه‌های ماوس و نورپردازی RGB آن را سفارشی‌سازی کنید. این بدان معناست که می‌توانید دکمه‌های اطراف را متناسب با تکنیک بازی خود تغییر دهید که یکی از مزیت‌های قابل توجه موس گیمینگ محسوب می‌شود.

 

آیا موس گیمینگ برای بازی بهتر از موس معمولی است؟

عده‌ای بر این تصورند که موس های گیمینگ کاربردی مشابه موس های معمولی دارند و هزینه کردن بابت موس گیمینگ اشتباه است؛ اما یک ماوس گیمینگ سریع‌تر از یک ماوس استاندارد پاسخ‌دهی دارد؛ زیرا دارای نرخ نظرسنجی بهتر و سنسوری دقیق‌تر است. موس های بازی دارای ویژگی‌های دیگری مانند دکمه‌های قابل برنامه ریزی، عمر باتری بیشتر و نور RGB برای گیمرها هستند. یک ماوس گیمینگ در حین بازی امکانات بسیار بیشتری نسبت به یک ماوس معمولی به شما می‌دهد. در حالت کلی اگر از طرفداران بازی FPS هستید در کنار مانیتوری قدرتمند موس گیمینگ می‌تواند بهترین وسیله جانبی باشد که خریداری می‌کنید.

 

فرق موس گیمینگ با معمولی

 

از موس گیمینگ می‌توان به‌ عنوان موس معمولی استفاده کرد؟

بله می‌توان از موس بازی به عنوان یک ماوس معمولی استفاده کرد. ماوس‌های گیمینگ از بهترین موس‌های موجود در بازار هستند و دارای تعدادی مزایای عالی مانند طراحی ارگونومیک، کیفیت ساخت بی‌نظیر و عمر باتری بالا هستند. بدیهی است که موس‌های بازی برای بازی فوق‌العاده هستند؛ اما از آن‌ها برای کارهای روزمره نیز می‌توانید استفاده کنید. لوازم جانبی مخصوص گیم معمولا کیفیت ساخت بالایی دارند؛ بنابراین با استفاده از ماوس بازی برای استفاده روزمره از مزایای زیادی برخوردار می‌شوید.

جمع‌بندی

در مقاله فوق سعی کردیم تمامی تفاوت‌های موس معمولی با گیمینگ را شرح دهیم. ماوس های معمولی و گیمینگ از نظر طراحی، راحتی، دکمه‌ها، نورپردازی RGB و DPI با هم تفاوت‌های زیادی دارند. اگر نیاز به موسی دارید که در طول روز کارهای ساده و روزانه انجام دهید نیازی نیست هزینه زیادی بپردازید و یک موس معمولی برایتان کافی خواهد بود. در صورتی که گیمر حرفه‌ای هستید و دقت و حساسیت موس برایتان اهمیت دارد موس گیمینگ تهیه کنید.

 

سوالات متداول

آیا با استفاده از موس معمولی می‌توان بازی کرد؟

بله با استفاده از موس معمولی نیز امکان اجرای بازی وجود دارد؛ اما اگر گیمر آنلاین هستید و نیاز به حرکات سریع و نرخ پاسخگویی دقیقی دارید بهتر است موس بازی تهیه کنید.

تفاوت موس گیمینگ با معمولی چیست؟

از تفاوت‌های عمده موس گیمینگ با موس معمولی می‌توان به DPI، نرخ پاسخگویی، طراحی و گزینه‌های شخصی‌سازی اشاره کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%b3-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c/
ads
ads