داغ ترین ها :
قابلیت PVR چیست؟ و چه کاربردی در تلویزیون دارد + نحوه استفاده

قابلیت PVR چیست؟ و چه کاربردی در تلویزیون دارد + نحوه استفاده

تا به حال اصطلاح PVR یا Personal Video Recorder به گوش‌تان خورده است؟ ما در این مقاله قصد داریم قابلیت PVR را به شما معرفی کنیم و بگوییم که این قابلیت چه کاربردی در تلویزیون‌ها دارد یا pvr چیست در تلویزیون!؟ علاوه بر این، ما در ادامه نحوه استفاده از آن را نیز آموزش خواهیم داد. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید. شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که در زمان تحقیق برای خرید یک تلویزیون، به اصطلاح PVR برخورده‌اند. اما قابلیت PVR چیست؟ قابلیت PVR یا ضبط تصاویر شخصی در واقع یک دستگاه ضبط تلویزیون تعاملی است. ما در ادامه این مقاله شما را به صورت کامل با این قابلیت آشنا می‌کنیم.

 

لیست امروز تلویزیون های موجود در سایت تکنولایف را ببنید: خرید تلویزیون

 

قابلیت PVR چیست؟

 گاهی از PVR با نام‌های Digital Video Recorder (DVR) ،Personal TV Receiver (PTR) ،Personal Video Station (PVS) و Hard Disk Recorder (HDR) نیز یاد می‌شود. این دستگاه در واقع یک دستگاه الکترونیکی مصرفی یا یک برنامه کاربردی محسوب می‌شود که تصاویر و ویدیوها را به صورت فرمت دیجیتالی در کارت حافظه SD، دیسک سخت، حافظه فلش یا در دستگاه‌های ذخیره محلی یا وابسته به شبکه ذخیره می‌کند.

در واقع اگر می‌خواهید برخی از برنامه‌ها را بارها تماشا کنید یا به دلیل مشغله داشتن قصد دارید بخشی از یک برنامه را در آینده ببینید، این قابلیت به دردتان می‌خورد. زیرا قابلیت PVR به شما اجازه می‌دهد برنامه مورد نظرتان را ضبط کرده و در زمان دیگر به تماشای آن بپردازید. در نتیجه به لطف این ویژگی شما هرگز تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌تان را از دست نخواهید داد و نیازی نیز به صرف هزینه اینترنت ندارید.

قابلیت PVR چه کاربردی در تلویزیون دارد؟

همان‌طور که گفتیم شما به لطف این قابلیت می‌توانید برنامه‌های دلخواه‌تان را با فرمت دیجیتالی ضبط کرده و هر زمان که دوست داشتید، می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید. برای این کار صرفا به فلش، هارد اکسترنال یا کارت SD نیاز خواهید داشت تا بتوانید دست به ذخیره هر‌آنچه دوست داشتید، بزنید. مثلا گاهی پیش می‌آید که دو برنامه مورد علاقه‌تان به صورت همزمان پخش می‌شوند (مثلا دو مسابقه فوتبال یا برنامه‌های زنده دیگر)، در این حالت قائدتا فقط می‌توانید یکی از آن‌ها را ببینید. اما قابلیت PVR به شما اجازه می‌دهد که همزمان با تماشای یک برنامه، برنامه دیگر را ضبط کرده و در زمان دیگر به تماشای آن بپردازید. پس دیگر باید از دست دادن برنامه‌های زنده را به دست فراموشی بسپارید.

برنامه‌ها در فرمت‌های معمول دیجیتالی ذخیره می‌شوند، بنابراین به راحتی می‌توانید آن‌ها را به گوشی موبایل، لپ تاپ یا کامپیوتر خود انتقال داده و در زمان مناسب برنامه‌های ضبط شده را ببینید. بد نیست اشاره کنیم که اکثر تلویزیون‌های مدرن مجهز به قابلیت PVR هستند.

 

انواع پورت های تلویزیون و کاربرد آنها را در مطلب زیر بخوانید:
پورت های تلویزیون

 

نحوه استفاده از قابلیت PVR روی تلویزیون

قابلیت PVR چیست؟ و چه کاربردی در تلویزیون دارد + نحوه استفاده

برای بهره بردن از قابلیت PVR روی تلویزیون باید یک فلش USB تا 32 گیگابایت یا یک هارد با ظرفیت 2 ترابایت را به پورت USB متصل کنید. همچنین باید اشاره کنیم که 1 گیگابایت فضای حافظه برای 10 دقیقه ضبط مورد نیاز است.

درایو USB متصل شده به تلویزیون را فرمت کنید:

توصیه ما این است که پیش از اقدام به ضبط یک برنامه، دست به فرمت درایو USB متصل به تلویزیون بزنید. در نتیجه با دنبال کردن اقدامات زیر، تمام داده‌های موجود در درایو USB حذف خواهد شد. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم حافظه آن را بررسی کرده و در صورت وجود محتوای مهم، از آن نسخه پشتیبان (Back up) تهیه کنید.

  • دکمه Menu را فشار دهید
  • وارد بخش تنظیمات شوید
  • سپس به سراغ فایل سیستم PVR رفته و دکمه OK را فشار دهید
  • به فرمت بروید و OK را بزنید

پس از دنبال کردن مراحل بالا، درایور USB شما به صورت کامل فرمت می‌شود. پس حالا می‌توانید با خیال راحت شروع به ضبط برنامه‌های مورد علاقه‌تان کنید. برای شروع به ضبط، ابتدا به سراغ برنامه مورد نظرتان رفته و سپس دکمه ضبط را روی کنترل فشار دهید.

 

?روش های اتصال لپ تاپ به تلویزیون را در مطلب زیر بخوانید:
چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

 

جهت ضبط برنامه مورد نظر با فرمت EPG در DTV لطفا مراحل زیر را دنبال کنید :

  • دکمه EPG را بزنید
  • با استفاده از دکمه فلش بالا گزینه Time را هایلایت کنید
  • دکمه سمت راست فشار داده و آن را به Channel تغییر دهید
  • سپس با استفاده از فلش پایین دست به انتخاب فیلد شماره کانال بزنید و آن را به کانال مورد نظر برای ضبط تغییر دهید
  • برنامه مورد نظر را از لیست انتخاب کنید و دکمه REC بزنید تا بتوانید وضعیت ضبط را برنامه‌ریزی کنید

برای پخش برنامه های ضبط شده، دکمه REC.LIST را در حالت DTV بزنید. در این حالت لیست برنامه‌هایی که آن‌ها را ضبط کرده‌اید برای‌تان به نمایش درمی‌آید. بنابراین قادر خواهید بود که به سادگی برنامه مد نظرتان را انتخاب کرده و OK را بزنید. اما اگر بخواهیم برنامه‌ای را حذف کنیم باید چه کاری انجام دهیم؟ برای این کار ابتدا باید برنامه را در لیست فایل‌های ضبط شده انتخاب کنید. سپس گزینه‌ای برای‌تان به نمایش درمی‌آید که برای حذف کردن است. با انتخاب آن، برنامه مورد نظرتان حذف خواهد شد.

این بود هرآنچه باید درباره قابلیت PVR می‌دانستید. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با این قابلیت آشنا کنیم و کاربرد آن را در تلویزیون‌ها شرح دهیم. همچنین آموزش استفاده از این قابلیت نیز برای شما ارائه شد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نظر شما درباره قابلیت PVR چیست؟ آیا آن را یک فاکتور مهم در تلویزیون خود می‌دانید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

برنامه‌های ضبط شده از طریق قابلیت PVR در کجا ذخیره می‌شوند؟

دکمه REC.LIST را در حالت DTV فشار دهید. با انجام این کار لیست برنامه‌های ضبط شده برای‌تان ظاهر خواهد شد. سپس می‌توانید برنامه دلخواه را انتخاب کرده و با زدن گزینه OK به تماشای آن بپردازید.

چگونه برنامه‌های ضبط شده از طریق قابلیت PVR را حذف کنیم؟

در این حالت باید وارد لیست برنامه‌های ضبط شده شوید و سپس برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه کافی است پس از زدن گزینه Option، گزینه Delete را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. یوسف

    باسلام فیلم های تلویزیون که با فرمت pvr روی فلش ذخیره میشوند قابل مشاهده در سیستم کامپیوتر نیستند لطفاً راهنماییم کنید چطور این فیلمها با این فرمت تبدیل به فرمت‌های مرسوم مانندmp4 یا avi ویا… میشودانجام داد . باتشکر

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به یوسف

      از اپلیکیشن‌های Convertor استفاده کنید. می‌تونید فایلتون رو به MP4 و ... تبدیل کنید.
  2. ف، ر، ن

    سلام وقت بخیر،من مبدل دیجیتال دارم، فلش زدم بهش، اول موزیک و عکسارو نشون داد، ولی از سره کنجکاوی رفتم پوشه PVR
    بعدش ی پوشه C ظاهر شد، دیگ هیچی از فایلای فلشو نشون نمیده فق همون پوشه توی همه گزینه ها هس،
    لطفا کسی بلده راهنمایی کنه…..

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-pvr-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
ads
ads