داغ ترین ها :
قیمت لپ تاپ در عراق چقدر است؟

قیمت لپ تاپ در عراق چقدر است؟

از آنجایی که لپ تاپ‌ها محصولات وارداتی هستند قیمت آن‌ها به طور مستقیم با دلار در ارتباط است و به همین دلیل هم لپ تاپ‌های مناسب در بازار ایران در حال حاضر قیمت بالایی دارند. به همین دلیل ممکن است برای شما سوال شده باشد که قیمت لپ تاپ در عراق به چه صورت است؟

آیا تفاوت قیمت لپ تاپ در ایران و عراق ارزش این را دارد که از کشور عراق لپ تاپ تهیه کنیم؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به قیمت لپ تاپ در عراق بپردازیم و در نهایت به این پرسش پاسخ دهیم که خرید لپ تاپ از عراق منطقی است یا خیر، پس در ادامه حتما همراه مجله تکنولایف باشید.

 

لیست قیمت نوت بوک سایت تکنولایف را در کنار آفرهای ویژه ما ببنید: قیمت لپ تاپ

 

تبدیل دینار عراق به ریال ایران

درست است که واحد پول رسمی کشور ریال است اما از آنجایی که ما در استفاده روزمره تنها از تومان استفاده می‌کنیم ما تبدیل پول این بخش را به جای ریال به تومان انجام می‌دهیم. توجه داشته باشید که این تبدیل بر اساس ارزش پول در تاریخ 18 اسفند 1400 نوشته شده و با تغییر ارزش پول ملی این عدد نیز تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر هر 100 هزار دینار عراق برابر با حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان پول ایران است. یعنی مثلا 1.2 میلیون دینار عراق به قیمت امروز حدود 21 میلیون و 600 هزار تومان ارزش دارد.

در ادامه این متن هر جا که نیاز بود می‌توانید از این مقیاس تبدیل استفاده کرده و به راحتی واحد پول عراق را به واحد پول ایران تبدیل کنید.

هزینه گمرک برای لپ تاپ چقدر است؟

قانون گمرک برای ورود وسیله‌ای مثل لپ تاپ به این صورت است که اگر لپ تاپی نو را بخواهید وارد کشور کنید باید حتما حق گمرک آن را بپردازید تا اجازه ورود قانونی محصول به شما داده شود.

اما به طور کلی طبق قانون اگر لپ تاپ شما نو نباشد و مثلا شما آن را از کارتن خارج کرده باشید دیگر شامل گمرکی نمی‌شود و بدون هزینه می‌توانید محصول را وارد کشور کنید. پس اگر قصد دارید برای خودتان از عراق لپ تاپ بخرید قبل از وارد شدن به کشور آن را باز کنید تا محصول دیگر نو به حساب نیاید و گمرکی به آن تعلق نگیرد.

 

 

قیمت لپ تاپ در کردستان عراق چقدر است؟

فرقی نمی‌کند که بخواهید لپ تاپی از کردستان عراق تهیه کنید و یا به دنبال قیمت لپ تاپ در اربیل عراق باشید، قیمت لپ تاپ‌های در شهرهای مختلف عراق تا حد زیادی به هم نزدیک است و نمی‌توان قیمت لپ تاپ در یک شهر را بسیار کمتر دانست.

مثل کشور خودمان ممکن است یک گوشی یا لپ تاپ به خصوص در یک شهر مقداری ارزان‌تر باشد اما اختلاف به شکلی نیست که بتوانیم یکی را ارزان‌تر بدانیم. فرض کنید که شما بخواهید یک مک بوک ایر M1 نسخه رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت SSD خریداری کنید.

برای این مدل در عراق باید مبلغی در حدود 27 تا 28 میلیون تومان پرداخت کنید که این دقیقا قیمت همین مدل در بازار کشور است. در واقع به بیان دیگر چه مک بوک ایر M1 را از ایران بخرید چه از عراق باید تقریبا هزینه برابری را بپردازید به علاوه در صورت خرید از بازار کشور محصول شامل گارانتی هم می‌شود و دیگر گمرکی نیز به لپ تاپ شما تعلق نمی‌گیرد.تفاوت قیمت لپ تاپ در ایران و عراق

به عنوان مثالی دیگر لپ تاپ HP Pavilion Gaming 15 با پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 4800H و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD و 6 گیگابایت کارت گرافیک GTX 1660 TI MAX-Q و نرخ نوسازی 144 هرتزی صفحه نمایش در بازار عراق حدود 29 میلیون تومان به پول رایج ایران قیمت دارد و این مدل در کشور خودمان نیز با مبلغ 29 تا 30 میلیون با گارانتی به فروش می‌رسد.

همین موضوع در مورد قیمت لپ تاپ ایسوس در عراق نیز صدق می‌کند و لپ تاپ‌های ایسوس نیز قیمت بسیار نزدیک یا مشابهی با بازار ایران دارند.

 

بهترین گزینه های داخلی و خارجی برای انجام مقایسه لپ تاپ:
سایت مقایسه لپ تاپ ها

 

دلیل این تشابه قیمت بین بازار ایران و عراق چیست؟

طبق سیاست شرکت‌های مختلف ممکن است یک محصول در بازار آمریکا با یک قیمت به فروش برسد و همان محصول در بازار چین قیمت دیگری داشته باشد. مثلا شرکت اپل ایفون‌ها یا مک بوک‌های خود را در نقاط مختلف جهان با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رساند.

از طرفی مثلا سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود در آمریکا و چین را با تراشه‌های کوالکام و پرچمداران خود در دیگر نقاط جهان را با تراشه اختصاصی اگزینوس وارد بازار می‌کند. با وجود تفاوت سیاست شرکت‌ها برای نقاط مختلف جهان از آنجایی که ایران و عراق دو کشور نزدیک به هم و همسایه هستند عموما قیمت لپ تاپ‌ها در این دو کشور برابر است.

به علاوه مجددا به خاطر همسایه بودن ایران و عراق هزینه ارسال لپ تاپ‌ها نیز یکسان می‌شود و در کل شاهد قیمت برابر لپ تاپ‌ها در این دو کشور هستیم.

جمع بندی

اگر به سایت‌های آنلاین فروش لپ تاپ در عراق نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که لپ تاپ‌های موجود در این کشور به قیمتی برابر یا بسیار نزدیک با ایران به فروش می‌رسند و اختلاف به حدی نیست که ارزش داشته باشد شما لپ تاپ مورد نظر را از عراق خریداری کنید.قیمت لپ تاپ در کردستان عراق

به غیر از این مورد اگر لپ تاپ خود را از عراق خریداری کنید دیگر گارانتی نخواهد داشت و مهم‌تر این که لپ تاپ از کیبورد عربی به صورت پیش فرض استفاده خواهد کرد. از طرفی باید هزینه گمرکی را هم در نظر بگیرید و زمانی که همه این موارد را کنار هم بگذارید متوجه خواهید شد که خرید لپ تاپ از بازار کشور خودمان تصمیم منطقی‌تری است.

در نهایت اما تصمیم مثل همیشه با شما خواهد بود.

 

کدام برند ارزش خرید بیشتری دارد؟
مقایسه لپ تاپ اپل و ایسوس

 

سوالات متداول

هزینه گمرک برای لپ تاپ چقدر است؟ قانون گمرک برای ورود وسیله‌ای مثل لپ تاپ به این صورت است که اگر لپ تاپی نو را بخواهید وارد کشور کنید باید حتما حق گمرک آن را بپردازید تا اجازه ورود قانونی محصول به شما داده شود. اما به طور کلی طبق قانون اگر لپ تاپ شما نو نباشد و مثلا شما آن را از کارتن خارج کرده باشید دیگر شامل گمرکی نمی‌شود و بدون هزینه می‌توانید محصول را وارد کشور کنید. پس اگر قصد دارید برای خودتان از عراق لپ تاپ بخرید قبل از وارد شدن به کشور آن را باز کنید تا محصول دیگر نو به حساب نیاید و گمرکی به آن تعلق نگیرد.

قیمت لپ تاپ در عراق ارزان‌تر از ایران است؟ اگر به سایت‌های آنلاین فروش لپ تاپ در عراق نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که لپ تاپ‌های موجود در این کشور به قیمتی برابر یا بسیار نزدیک با ایران به فروش می‌رسند و اختلاف به حدی نیست که ارزش داشته باشد شما لپ تاپ مورد نظر را از عراق خریداری کنید. به غیر از این مورد اگر لپ تاپ خود را از عراق خریداری کنید دیگر گارانتی نخواهد داشت و مهم‌تر این که لپ تاپ از کیبورد عربی به صورت پیش فرض استفاده خواهد کرد.

دلیل این تشابه قیمت بین بازار ایران و عراق چیست؟ با وجود تفاوت سیاست شرکت‌ها برای نقاط مختلف جهان از آنجایی که ایران و عراق دو کشور نزدیک به هم و همسایه هستند عموما قیمت لپ تاپ‌ها در این دو کشور برابر است. به علاوه مجددا به خاطر همسایه بودن ایران و عراق هزینه ارسال لپ تاپ‌ها نیز یکسان می‌شود و در کل شاهد قیمت برابر لپ تاپ‌ها در این دو کشور هستیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
ads
ads