داغ ترین ها :
مقایسه پلی استیشن 5 با کامپیوتر گیمینگ (PC VS PS5)

مقایسه پلی استیشن 5 با کامپیوتر گیمینگ (PC VS PS5)

شاید بسیاری از افراد بین این دو راهی قرار بگیرند که پلی استیشن 5 بخرند یا کامپیوتر گیمینگ (PC VS PS5). در این مقاله سعی داریم، مزایا و معایب هر کدام را برای شما توضیح بدهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، با تکنولایف همراه باشید.

پلی استیشن 5 از یک پردازنده هشت هسته‌ای قدرتمند نسل سومی بهره برده است و همچنین با یک گرافیک سفارشی AMD RADEON NAVI، یک حافظه اس اس دی که به صورت هیبریدی با یک حافظه اچ دی دی HDD در آمیخته که تجربه ذخیره‌سازی بی‌نظیری را به همراه دارد. یک درایو 4K BLUE-RAY گرافیکی با پشتیبانی از ردیابی پرتو توانایی اجرای بازی با وضوح 8K و ضریب فریم 120 F PS را به پلیرهای خود می‌دهد.

این کنسول در نوامبر 2020 برای اولین بار روانه بازار شد و با گرافیک چشم‌نواز و بازی‌های اختصاصی و همچنین دسته‌های دوال سنس که نسل جدید از دسته بازی دوال‌شوک است و توانایی اختصاصی سازی با هر پلیری را دارد بازی را برای هر بازیکنی صد چندان جذاب کرده است. از طرفی یک کیس عظیم با کارت گرافیک G FORCE و RAM 16 گیگابایتی به همراه یک مانیتور خمیده بزرگ نه تنها امکان بازی را برای شما فراهم می‌کند بلکه از مزایای یک PC خانگی عالی هم بهره‌مند می‌شوید. برای گیم هم در PC طیف عظیمی از بازی‌ها قابل استفاده است.

 

برای خرید کنسول های سونی انواع پلی استیشن 5 و همچنین انواع لپ تاپ گیمینگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

pc vs ps5

مقایسه pc با ps5 از نظر ارزش و قیمت

قیمت اسمبل یک PC گیمینگ در حد PS5 چیزی حدود دو برابر یا کمی بیشتر از یک پلی استیشن 5 است. به این جمله خوب دقت کنید! یک PC در حد یعنی از لحاظ پردازش گرافیکی و سرعت ران شدن بازی به پای پلی استیشن 5 برسد. اما رسیدن به سرعت و گرافیکی نزدیک PS5 نه تنها برای شما هزینه گزافی را می‌طلبد بلکه در هر صورت شما از سیستم ردیابی پرتو و وضوح 4K پلی استیشن محروم خواهید بود. از طرفی خبری هم بازی‌های انحصاری جذاب و هیجان‌انگیز سونی در کامپیوتر وجود ندارد.

با همین اطلاعات کم و محدود هم می‌شود نتیجه نهایی را گرفت، پرداخت هزینه بیشتر برای PC GAMING امکانات کمتری هم در اختیار گیمر و کاربر خود قرار می‌دهد. این نکته را فراموش نکنید که این مقایسه برای گیمرها است وگر نه این قضیه مشخص است که در PC اگر بحث گیم را کنار بگذاریم کلی توانایی و امکانات دیگر هم وجود دارد که اینجا لزومی به ذکر آنها نیست، چون پلی استیشن صرفاً یک کنسول بازی است و در این مطلب فقط به مقایسه GAIMING این دو سیستم می‌پردازیم.

 

مقایسه Ps4 با Ps5:
تفاوت پلی استیشن ۴ و ۵

 

مقایسهٔ کنترل‌های کامپیوتر گیمینگ با ps5 CONTROLLERS

کنسول جدید سونی از دو کنترل (دسته بازی) DUAL SHOCK 4 مربوط به پلی استیشن 4 و نسل جدید DUALSENSE کنترل نسل جدید PS5 پشتیبانی می‌کند. البته برای بازی‌های PS5 حتماً نیاز به نسل جدید کنترلر ها دارید چون ویژه‌گی های خاصی در این کنترلرها که در بازی‌های این کنسول به آنها احتیاج پیدا می‌کنید.

این ویژگی‌های اضافی شامل محرک‌های تطبیقی است که با فشار دادن آنها مقاومت را شبیه‌سازی می‌کند و بازخورد لمسی بهتری دارد. سونی می‌گوید این محدودیت وجود دارد تا بازیکنان بتوانند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید در PS5 استفاده کنند. تنها یک سال پس از عرضه، ده‌ها نمونه از DualSense وجود دارد که تجربه‌ای منحصربه‌فرد را نسبت به DualShock 4 ارائه می‌کند. Astro’s Playroom، PS5، مقاومت در برابر محرک‌های تطبیقی و طیف کاملی از لمسی را فراهم می‌کند. Call of Duty Black Ops: Cold War مقاومت یک ماشه اسلحه را شبیه‌سازی می‌کند، در حالی که Kena: Bridge of Spirits به شما امکان می‌دهد کشش کمان را احساس کنید و پس از این به کیبورد و ماوس در PC می‌رسیم که در نسل‌های جدید فقط دقت و سرعت عمل آنها افزایش یافته است و اکثراً تجربه استفاده از آن را داریم.

 

انواع رنگ های دسته پلی استیشن 5: قیمت دسته ps5

 

 

آموزش ساخت حساب PlayStation Plus:
ساخت اکانت پلی استیشن پلاس

 

مقایسه قدرت ps5 با pc

PS5 دارای یک پردازنده 8 هسته‌ای AMD Zen 2 با فرکانس 3.5 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 (10.28 ترافلاپس) است که همراه با 16 گیگابایت رم عملکرد فوق‌العاده‌ای را در هنگام بازی ارائه می‌دهد. همچنین دارای 4K بسیار جذاب با نرخ 120 فریم در ثانیه در عناوین منتخب است که عالی است، و با 8K در افق با به روز رسانی سیستم عامل آینده، چیزهای زیادی برای انتظار وجود دارد. بنابراین، اگر یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K یا مانیتورهای HDMI 2.1 را برای مطابقت با PS5 خود انتخاب کنید، بازی‌های شما باید به‌طور جدی چشمگیر به نظر برسند و فوق‌العاده روان به نظر برسند. PS5 همچنین با 825 گیگابایت حافظه داخلی بسیار سریع، با سرعت بارگذاری خیره کننده 5.5 گیگابایت در ثانیه عرضه می‌شود. در حالی که 825 گیگابایت فضای ذخیره سازی خوبی است، اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید بهترین SSD های M.2 را برای PS5 تهیه کنید و تا 4 ترابایت اضافی آن را افزایش دهید. تبلیغات وقتی صحبت از مشخصات رایانه شخصی به میان می‌آید، آن‌ها قابل تعویض هستند و فقط با بودجه شما محدود می‌شوند، بهترین پردازنده‌ها و GPU ها عملکرد بالاتری نسبت به PS5 دارند، هرچند هزینه بیشتری دارند. با توجه به اینکه می‌توانید استفاده از یک درایو خارجی قدرتمند را در کنار SSD داخلی رایانه‌تان ترکیب کنید تا ظرفیت زیادی را به دست آورید. بسیاری از بهترین رایانه‌های شخصی بازی می‌توانند از دستگاه‌هایی استفاده کنند که PS5 نمی‌تواند مانند مانیتورهای برجسته 360 هرتزی، و کارت‌های گرافیک مستقلی که می‌توانند، در صورت انتخاب مناسب، عملکردی برابر یا بهتر از PS5 ارائه دهند. علاوه بر این، عناوینی که از ray tracing در رایانه شخصی پشتیبانی می‌کنند، بسیار بزرگتر از کنسول هستند، اما این واقعیت که PS5 از ردیابی پرتو در برخی از عناوین پشتیبانی می‌کند، هنوز بسیار جالب است.

 

انواع بازی پلی استیشن در تکنولایف: خرید بازی پلی استیشن

مقایسه گرافیک PC با PS5

پلی استیشن 5 با بهره گیری از گرافیک AMD RNDA با بیش از 10.28TFLOP قدرت محاسباتی ارائه می‌دهد و قالب بازی‌ها با کیفیت بالا 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه ارائه می‌شود. اما در PC شما محدودیتی برای انتخاب کارت گرافیک کامپیوتر شخصی خود ندارید، البته هیچ محدودیتی بجز بودجه شما. اما اگر در نظر بگیریم که قیمت پلی استیشن با قیمت PC برابر باشد کارت گرافیک جذابی نصیب PC شما نخواهد شد.

 

فروشگاه تکنولایف انواع لوازم گیمینگ را برای مخاطب گیمر خود آماده کرده است: تجهیزات گیمینگ

 

در نهایت بعد از بررسی مقایسه کامپیوتر گیمینگ با ps5 کدام را انتخاب می‌کنید؟

 گرافیگ روان، بازی‌های اختصاصی بی‌نظیر، کنترلر نسل جدید DUALSENSE، حافظه جانبی مناسب، سنسور ردیابی پرتو وکلی امکانات جذاب و قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS4 و چندین بازی اختصاصی از قبیل DEMONS SOULS و GRAN TURISMO 7 و…جزئی از پیشگفتارهای پلی استیشن است که در کنار قیمت مناسب (البته قیمت جهانی) در مقایسه با کامپیوتر گیمینگ به نظر دست بالاتر را داراست. از طرفی PC GAMING دارای قدرت پردازش بیشتر و قابلیت ارتقا آسان، طیف عظیم بازی‌ها از ده‌های گذشته تا جدیدترین بازی‌های روز دنیا و همچنین استفاده بی‌شمار از آن به عنوان یک PC خانگی با گرافیک بالا را می‌توان از مزیت‌های PC GAMING نسبت به PS5 دانست.

سؤالات متداول

قیمت پلی‌استیشن 5 در بازار ایران چقدر است؟

مجموعه کنسول PS5 همراه با یک دسته اضافه و حافظه 828 گیگا بایت امروز (اواخر فروردین 1401) چیزی حدود 23 میلیون تومان است.

با قیمت PS5 می‌توان کامپیوتر گیمینگ PC GAMING خرید؟

خرید PC GAMING با کارایی در حد PS5 چیزی بیشتر از دو برابر قیمت پلی‌استیشن 5 تخمین زده می‌شود.

گرافیک PS5 برابر چه کارت گرافیکی در PC است؟

کمپانی سونی در آغاز رونمایی از PS5 مدعی شد که گرافیک کنسول جدیدش با کارت گرافیک RTX 2070 برابری می‌کند، تجربه پلیرها نیز گویای این واقعیت است که گرافیک به کار رفته در ‌PS5 از نمونه‌های کم نظیر در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

42 نظر

  1. MAMAD

    چیزی که واضحه اینه که همه ی نظرات آدم های تعصبی هستن که می خوان ثابت کنن وجه خودشون بهتره. من اینو به عنوان یه بی طرف میگم.
    موضوع اینه که هیچکس شمارو مجبور نکرده قبول کنین چیزی که مخالفشین بهتره. مطلب این سایت هم برای اینه که با توجه به شرایط و هدف خودتون چیزی که بیشتر به دردتون میخوره رو انتخاب کنین.
    اگه می خواین با میزان پولتون چیزی بخرین، اگه مثلا شما برای مثال ۸۰ میلیون بودجه دارین، پی سی انتخاب عاقلانه تریه. یا اگه حدود ۳۰ میلیون بودجه دارین، پی اس ۵ بهتره.
    یا اینکه اگه آزادی تو دانلود بازی براتون مهمه، پی سی. اگه دنبال بازی های انحصاری هستین، پی اس ۵.
    اگه مانیتور قوی دارید، جفتش انتخاب خوبیه و اینجا بحث بودجه میاد وسط.
    امیدوارم کمکی کرده باشه این مطلب.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-5-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-pc-vs/
ads
ads