داغ ترین ها :
آموزش نصب برنامه و بازی روی ساعت هوشمند

آموزش نصب برنامه و بازی روی ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند به نوعی گوشی‌های هوشمندی با اندازه کوچک هستند که تقریبا هر قابلیتی که تصورش را بکنید در اختیار شما قرار می‌دهند. این محصولات می‌توانند با تغییر فیس واچ ظاهر جدیدی به خود بگیرند و تمام اعلانات را به شما نمایش دهند. شما همچنین می‌توانید به روی این گجت‌ها برنامه هم نصب کنید، اما آیا می‌دانید روش نصب برنامه‌ها به روی ساعت هوشمند چگونه است؟ در ادامه با اموزش نصب برنامه روی ساعت هوشمند همراه تکنولایف باشید.

 

لیست قیمت انواع اسمارت واچ به همراه آفرهای تخفیف روزانه: قیمت ساعت هوشمند

 

بهترین برنامه برای اسمارت واچ کدامند؟

امروزه تعداد برنامه‌های موجود برای گوشی‌های هوشمند به قدری زیاد است که شما نمی‌توانیم با اسکرول کردن در استورهای موجود لیست را به پایان برسانید. در مورد ساعت‌های هوشمند اما قضیه کمی فرق می‌کند و تعداد برنامه برای ساعت هوشمند بسیار کمتر از گوشی هوشمند است. از بین برندهای موجود برنامه‌های اپل واچ بیشترین تنوع را دارند و اپل جامع‌ترین استور برای برنامه‌های ساعت را دارد.

با وجود این توضیحات برنامه ساعت هوشمند زیادی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را نصب کنید و قابلیت‌های ساعت هوشمند خود را ارتقاء ببخشید. برای مثال حتما برنامه Google Keep را به روی ساعت داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز از اطلاعاتی نکته برداری کنید. برنامه تلگرام هم می‌تواند کاربرد بسیاری داشته باشد و به شما امکان دهد تا با خود ساعت به پیام‌های دریافتی خود پاسخ دهید. از طرفی اگر ورزشکار هستید و می‌خواهید استفاده مفید‌تری از ساعت خود ببرید می‌توانید به سراغ برنامه‌های بخش سلامتی بروید.

نحوه نصب برنامه روی ساعت هوشمند

چگونه روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم؟ ساعت‌های هوشمند نیز مانند گوشی‌ها دارای سیستم عامل هستند و شما امکان خواهید داشت تا برنامه‌های جدید برای آن‌ها دانلود کنید. استور مرتبط با ساعت‌های هوشمند دارای برنامه‌هایی است که برای یک ساعت بیشترین کاربرد را دارند و اضافه شدن این اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود استفاده کامل‌تری از ساعت خود داشته باشید. البته در همین ابتدا باید ذکر کنیم که این امکان برای همه ساعت‌های هوشمند وجود ندارد و برخی از مدل‌ها تنها به برنامه‌های پیش فرض محدود هستند. در ادامه به صورت جداگانه به برندهای مختلف و نحوه دانلود اپلیکیشن برای هر کدام خواهیم پرداخت ولی به طور کلی نصب برنامه ساعت هوشمند برای مدل‌های ارزان‌قیمت ممکن نیست.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند

نصب برنامه روی ساعت هوشمند سامسونگ

همان‌طور که شما می‌توانید به روی گوشی خود برنامه‌های مختلف را نصب کنید امکان نصب بسیاری از آن‌ها به روی ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیز وجود دارد و مثلا شما می‌توانید با نصب اسپاتیفای به روی ساعت هوشمند از بردن گوشی هنگام پیاده روی یا دویدن جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که اگر در حال نصب برنامه از طریق گلکسی استور خود ساعت هستید باید به یک اینترنت خوب متصل باشید تا برنامه بتواند به طور کامل دانلود شود. از طرفی اگر برنامه را از طریق گوشی نصب کنید مطمئن شوید که گوشی و ساعت با بلوتوث به طور کامل به هم متصل هستند.

اگر می‌خواهید برنامه مورد نظر را از طریق گوشی دریافت کنید باید حتما اپلیکیشن Galaxy Wearable‌ را به روی گوشی نصب داشته باشید. اگر هم گلکسی واچ 4، 5 و 6 دارید می‌توانید از طریق خود ساعت اقدام کنید و برنامه مورد نظر را از Play Store دریافت کنید. اگر از گوشی‌های ایفون استفاده می‌کنید برای نصب برنامه به روی گلکسی واچ خود باید حتما برنامه Galaxy Wearable‌ را به روی گوشی نصب داشته باشید. البته که گلکسی واچ 4 به بعد به طور کلی به ایفون‌ها متصل نمی‌شود و این موضوع برای مدل‌های قبلی صادق است.

خرید مک بوک

روش نصب برنامه به روی مدل‌های مختلف ساعت هوشمند سامسونگ را در ادامه توضیح داده‌ایم:

اموزش نصب برنامه روی ساعت هوشمند

  • گلکسی واچ سری 4 و 5 و 6: برنامه Galaxy Wearable را به روی گوشی باز کنید و به بخش Store بروید تا نسخه گوگل پلی مخصوص ساعت هوشمند برای شما باز شود. حال کافیست هر برنامه‌ای را که می‌خواهید از طریق دکمه Install نصب کنید تا برنامه به روی ساعت هوشمند شما نصب شود.
  • گلکسی واچ 3 و واچ اکتیو 2: برای نصب برنامه در این دو ساعت هم باید به روی گوشی برنامه Galaxy Wearable را باز کنید و مطمئن شوید که ساعت و گوشی به هم متصل هستند. حال به بخش Galaxy Store بروید تا نسخه گوگل پلی مخصوص ساعت‌های هوشمند برای شما باز شود. حالا تنها کافیست با زدن دکمه Install هر برنامه‌ای را که می‌خواهید نصب کنید.
  • مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی واچ: برنامه Galaxy Wearable را به روی گوشی باز کرده و به روی بخش Discover کلیک کنید. حالا گزینه Find more in the galaxy store را انتخاب کرده و نهایتا بخش Watch را انتخاب کنید. در این مرحله دقیقا مانند مدل‌های دیگر تنها باید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ساعت‌های گلکسی واچ سری 4، 5 و 6 به روی خود برنامه گوگل را دارند. این یعنی شما می‌توانید برنامه را از گوگل پلی معمول گوشی خود دریافت کنید و برنامه به طور خودکار به روی ساعت هم نصب شود. البته که باید حتما ساعت و گوشی به یکدیگر متصل باشند و همچنین نسخه‌ی قابل نصب به روی گوشی از آن برنامه وجود داشته باشد.

ترتیب‌بندی نمایش برنامه‌ها

شما به روی ساعت هوشمند سامسونگ خود به طور کلی از چند برنامه بیشترین استفاده را دارید و باید هر بار منو را برای یافتن آن‌ها جستجو کنید اما به سادگی می‌توانید جایگاه آن‌ها را مجددا تنظیم کنید تا راحت‌تر به برنامه‌های مورد نیاز برسید.

برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

نصب برنامه روی ساعت هوشمند سامسونگ

  1. به روی گوشی خود وارد برنامه Galaxy Wearable شوید و سپس به بخش Home بروید. البته گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک، گلکسی واچ 3 و واچ اکتیو 2 چنین بخشی در برنامه ندارند.
  2. حالا به روی گزینه Apps یا Apps screen کلیک کرده و سپس Reorder یا Reorder apps را انتخاب کنید.
  3. برای جابجا کردن یک برنامه باید آیکون آن را لمس کرده و کمی نگه دارید. حالا این برنامه را به جایگاه جدید خود انتقال داده و پس از اتمام کار گزینه Save را انتخاب کنید.
  4. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که برنامه‌هایی که بیشتر از همه استفاده شده‌اند در ابتدا نمایش داده شوند. برای این کار App order و پس از آن Most recent first را برگزینید. البته در ذهن داشته باشید که در این حالت دیگر شما اجازه ادیت کردن نخواهید داشت و همچنین این بخش برای گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک در دسترس نیست.

 

 

تنظیمات برنامه‌های نصب شده به روی ساعت

پیش از هر چیزی باید بدانید که تنها برخی از بازی ها و برنامه‌های نصب شده به روی ساعت هوشمند به شما اجازه می‌دهند تا تنظیمات موجود را تغییر دهید و این امکان برای همه برنامه‌ها فراهم نیست. پس اگر از برنامه‌هایی به روی ساعت هوشمند خود استفاده می‌کنید ولی شکل و شمایل آن با برنامه نصب شده به روی گوشی بسیار متفاوت است می‌توانید به راحتی به بخش گفته شده در پایین مراجعه کرده و برخی از تنظیمات را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

  1. به روی گوشی به Galaxy Wearable بروید و سپس Home را انتخاب کنید. البته گلکسی واچ 4 و 4 کلاسیک، گلکسی واچ 3 و واچ اکتیو 2 چنین بخشی در برنامه ندارند.
  2. به روی گزینه Apps کلیک کرده و سپس Manage apps را انتخاب کنید. برای گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک ابتدا بخش Watch settings و در ادامه به Apps و Apps settings بروید.
  3. هر برنامه تنظیمات منحصر به فرد خود را دارد. برای تغییر این تنظیمات تنها کافیست به روی گزینه Settings قرار گرفته کنار آیکون برنامه کلیک کنید و تغییرات مورد نظر خود را انجام دهید و در نهایت نیز گزینه Save را بزنید.

حذف برنامه‌های نصب شده به روی گلکسی واچ

دو نکته مهم را باید در ابتدای این بخش عنوان کنیم. اول این که برنامه‌های پیش فرض امکان حذف کامل از ساعت هوشمند را ندارند و شما تنها می‌توانید آن‌ها را پنهان کنید تا دیگر دیده نشوند. مورد دوم هم این که برای گلکسی واچ 4 و 4 کلاسیک و مدل‌های جدیدتر باید برنامه‌ها را به طور مستقیم از روی خود ساعت حذف کنید و مدل‌های قبلی به دو روش امکان حذف برنامه‌ها را دارند.

چگونه روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم

همان طور که می‌دانید ساعت‌های هوشمند میزان حافظه داخلی خیلی زیادی ندارند و به همین دلیل هم اگر به برنامه‌ای نیاز ندارید بهتر است آن را حذف کنید تا فضای بیشتر برای ذخیره کردن دیتای برنامه‌های دیگر یا حتی موزیک در دسترس قرار بگیرد. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

حذف از طریق گوشی:

  1. وارد برنامه Galaxy wearable‌ شوید و به بخش Home بروید. توجه کنید که گلکسی واچ 3 این بخش را ندارد.
  2. به روی Apps کلیک کرده و سپس بخش Manage apps را انتخاب کنید.
  3. آیکون Delete یا همان سطل زباله کوچک را انتخاب کرده و سپس برنامه مورد نظر را گزینش کنید. حالا کافیست Uninstall را بزنید و آن را تأیید کنید تا برنامه از روی ساعت شما حذف شود.

حذف از طریق خود ساعت:

  1. برای حذف از طریق خود ساعت به صفحه Apps screen بروید که برنامه مورد نظر شما در آن قرار دارد.
  2. صفحه را لمس کرده و کمی نگه دارید. اگر از واچ 4 و واچ 4 کلاسیک و نسل‌های بعد استفاده می‌کنید در این مرحله دست خود را به روی برنامه مورد نظر نگه دارید نه خود صفحه.
  3. حالا به روی آیکون Delete کلیک کرده و Check mark را برای تأیید انتخاب کنید. به روی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک و مدل‌های جدیدتر کافیست گزینه Uninstall را انتخاب کرده و آن را تأیید کنید.

نصب برنامه روی اپل واچ

شما می‌توانید به دو روش کلی به روی اپل واچ خود برنامه نصب کنید. در روش اول به شما آموزش می‌دهیم که این کار را با خود اپل واچ انجام دهید و در روش دوم به روش غیر مستقیم یعنی استفاده از ایفون برای دانلود برنامه به روی اپل واچ را شرح می‌دهیم.

دانلود برنامه از طریق خود اپل واچ

  1. در منو به دنبال برنامه App store باشید.
  2. در اینجا از طریق جستجو یا اسکرول کردن برنامه یا بازی مورد نظر خود که می‌خواهید آن را به روی اپل واچ نصب کنید پیدا کرده و سپس آن را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله اطلاعات مختلف برنامه و توضیحات آن برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید نمره کاربران، تصاویر برنامه، نقد کاربران و دیگر بخش‌ها را مشاهده کنید.
  4. حال به روی قیمت برنامه کلیک کرده و یا در صورت رایگان بودن گزینه Get را انتخاب کنید.
  5. در مرحله آخر دو بار دکمه کناری را فشار دهید تا برنامه به روی اپل واچ شما نصب شود. توجه داشته باشید که برنامه‌هایی که مستقیما به شما دکمه Get را نمایش می‌دهند یعنی رایگان هستند و شما نیازی به پرداخت ندارید. اگر هم پرداختی نیاز باشد درون برنامه‌ای است و اجباری نیست.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند اپل

 دانلود برنامه از طریق ایفون

در این روش باید حتما مطمئن شوید که اپل واچ و ایفون به طور کامل به هم متصل هستند و سپس مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به روی ایفون به برنامه Apple watch وارد شوید.
  2. حالا به روی گزینه My watch کلیک کنید.
  3. به سمت پایین اسکرول کنید تا به برنامه‌ای که قصد نصب کردن آن را دارید برسید. برنامه‌هایی که امکان نصب دارند را می‌توانید در بخش Available apps مشاهده کیند.
  4. به روی گزینه Add کلیک کرده و سپس Install را انتخاب کنید تا برنامه به روی ساعت هوشمند شما نصب شود.

چرا برخی از برنامه‌های برای من نمایش داده نمی‌شود

همان طور که می‌دانید برخی از ریجن‌ها و مناطق مشمول تحریم‌های اپل هستند و به همین دلیل هم برخی برنامه‌ها برای برخی مناطق در دسترس نیست. کشور ما ایران هم جزو این تحریم‌ها است و به همین دلیل ممکن است نتوانید برنامه‌ای که می‌خواهید را پیدا کنید.

 

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند آمازفیت

همه مدل های ساعت‌ هوشمند امیزفیت به شما امکان دانلود برنامه را نمی‌دهند و این ویژگی تنها برای مدل‌های گران قیمت‌تر از این برند در نظر گرفته شده است. برای انجام این کار مراحل گفته شده در ادامه را انجام دهید:

نصب برنامه روی ساعت هوشمند آمازفیت

  • گوشی و ساعت باید حتما به یکدیگر متصل باشند.
  • به برنامه Zepp app و سپس بخش Profile وارد شوید.
  • در بخش My Devices به روی App Store کلیک کنید (اگر این گزینه موجود نیست یعنی ساعت شما امکان نصب برنامه را ندارد).
  • در این صفحه لیستی از برنامه‌های قابل نصب به روی ساعت به شما نمایش داده می‌شود. دکمه install را انتخاب کنید.

برای حذف کردن برنامه نیز کافیست همین مسیر را طی کنید و از طریق گزینه Manage به روی Delete App کلیک کنید. نصب برنامه روی ساعت هوشمند چینی امکان‌پذیر است ولی نه همه مدل‌ها. در واقع اگر ساعت شما قیمت بالایی ندارد به احتمال بسیار زیاد نمی‌توانید به روی آن برنامه نصب کنید.

 

بهترین ساعت‌های امیزفیت را بشناسید:
معرفی بهترین ساعت های هوشمند امیزفیت

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هواوی

طبق گفته خود هواوی امکان نصب برنامه‌ها از طریق آیفون و آیپد وجود ندارد و از بین ساعت‌های هوشمند هایلو موجود، دو مدل HUAWEI WATCH GT 2 و HUAWEI WATCH GT 2e از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. برای نصب برنامه به روی ساعت‌ هواوی مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هواوی

  • گوشی و ساعت هوشمند باید حتما به یکدیگر متصل باشند.
  • به برنامه Health app وارد شوید.
  • در پی گزینه AppGallery باشید و به روی آن کلیک کنید.
  • از لیست برنامه‌های موجود گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و Install را بزنید.

برای حذف کردن برنامه‌ها نیز باید همین مسیر را پشت سر بگذارد و از بخش Manager به مسیر Installation manager > Uninstall بروید.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هایلو

ساعت‌ هوشمند هایلو امکان نصب برنامه را ندارد؛ چرا که محصولات این برند عموما ارزان قیمت هستند و تنها از تعدادی مشخص برنامه پیش فرض استفاده می‌کنند. پس اگر می‌خواهید امکان استفاده از برنامه‌های شخص ثالث را داشته باشید باید به سراغ برندهای دیگر که معرفی کردیم بروید.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی

نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی

برخی از مدل‌های ساعت‌ شیائومی مانند شیائومی واچ S1 از این قابلیت برخوردار هستند، هرچند که تعداد برنامه‌های موجود بسیار محدود است و احتمالا در آینده نزدیک بر تعداد این اپلیکیشن‌ها افزوده شود. برای نصب برنامه باید به برنامه Mi Fitness وارد شوید و به روی گزینه Apps کلیک کنید. در مرحله بعدی از طریق بخش Available گزینه‌های موجود به شما نمایش داده می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ بنر

آیا همه برنامه های گوشی روی ساعت نصب می شود؟

ممکن است برای شما هم سوال شده باشد که چگونه روی ساعت هوشمند واتساپ نصب کنیم یا چگونه در ساعت هوشمند بازی بریزیم؟ همان طور که برای ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل توضیح دادیم شما می‌توانید به روش‌های گفته شده برنامه‌ها و بازی‌های مورد نظر را به روی ساعت هوشمند خود نصب کنید.

نکته مهم در این بخش این است که همه برنامه‌های موجود برای گوشی‌های هوشمند نسخه قابل نصب به روی ساعت هوشمند ندارد و به بیان ساده تعداد برنامه‌های در دسترس برای ساعت‌های هوشمند قطعا بسیار کمتر از گوشی‌های هوشمند است. پس بهترین راه برای این که مطمئن شوید برنامه یا بازی مورد نظر شما برای ساعت هوشمندتان در دسترس هست یا خیر این است که از طریق روش‌های گفته شده در بالا به دنبال برنامه مورد نظر خود باشید.

سوالات متداول

کدام ساعت هوشمند بیشترین اپلیکیشن را دارد؟ بیشترین تعداد اپلیکیشن‌های شخص ثالث مربوط به اپل واچ‌ها است. استور این محصولات بسیار جذاب و جامع است و شما می‌توانید به برنامه‌های بسیار متنوعی دسترسی پیدا کنید. پس از اپل ساعت‌های هوشمند سامسونگ یا گلکسی واچ‌ها نیز استور قوی دارند.

چگونه به روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم؟ شما از دو طریق گوشی هوشمند و خود ساعت می‌توانید برنامه‌های مورد نظر را نصب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که نصب از طریق خود ساعت برای اپل واچ‌ و همچنین گلکسی واچ سری 4 و 5 در دسترس است و در مدل‌های دیگر تنها از طریق گوشی می‌توانید برنامه‌های جدید را نصب کنید.

چگونه روی ساعت هوشمند بازی نصب کنیم؟ برای اموزش نصب بازی روی ساعت هوشمند، همانند نصب هر برنامه دیگری باید از طریق برنامه ساعت مانند گگل پلی یا … بازی مورد نظر خود را نصب کنید. البته باید گفت همه بازی ها قابلیت نصب روی ساعت هوشمند را ندارند.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند چینی امکان پذیر است؟ اگر منظور شما از ساعت‌های هوشمند چینی مدل‌های ارزان‌قیمت باشد، خیر! به عنوان مثال نصب برنامه روی ساعت هوشمند t500 ممکن نیست. شما تنها امکان خواهید داشت تا به روی ساعت‌های پرچمدار و گران‌قیمت برنامه نصب کنید، آن هم نه همه مدل‌ها!

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

104 نظر

  1. محمد

    سلام
    روی ساعت هوشمند T800 اولترا برنامه نصب میشه؟

    1. امیرحسین

      پاسخ به محمد

      سلام روی ساعت t900الترا برنامه نصب می‌شود
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به امیرحسین

        سلام خیر
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام خیر
  2. مهدی

    سلام
    من وقتی میرم توی قسمت Available توی mi fitness هیچ برنامه ای نشون نمیده و مینویسه No data چیکار کنم؟
    ساعتم s1 هستش

  3. پریسا

    سلام برای ساعت هوکو از چه برنامه ای روی گوشی باید استفاده کرد؟

  4. ابوالفضل

    سلام برای ساعت جی تب ۵ چی باید نصب کنم روی گوشی

  5. محمد

    سلام آیا امکان سیو عکس روی ساعتk59proهست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام خیر
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads