داغ ترین ها :
تفاوت اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2

تفاوت اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2

در این مطلب به صورت جامع و کامل به مقایسه واچ سری 9 و واچ اولترا 2 خواهیم پرداخت و به تفاوت میان آن‌ها اشاره می‌کنیم.

واچ اولترا 2

واچ اولترا 2

واچ سری 9

واچ سری 9

واچ اولترا 2

واچ اولترا 2

امتیاز

8.75
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • مقاوم تا عمق 100 متر و غواصی تا 40 متر
  • سنسورهای 25 درصد دقیق‌تر نسبت به نسل قبل
  • سرعت 30 درصد بیشتر نسبت به نسل قبلی
  • روشنایی 3000 نیتی نمایشگر
  • قابلیت Double tap

نقاط ضعف

  • ECG در ایران کاربرد ندارد
  • قیمت بالا
  • تغییرات کم نسبت به نسل قبلی

واچ سری 9

واچ سری 9

امتیاز

8.25
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
9
باتری :
6.5
اسپیکر :
8
کیفیت ساخت :
8
کیفیت مکالمه :
8.5
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت خوب و ضد آب تا عمق 50
  • نمایشگر عالی با روشنایی 2000 نیتی
  • سنسورهای 25 درصد دقیق‌تر نسبت به نسل قبل
  • سرعت 30 درصد بیشتر نسبت به نسل قبلی
  • قابلیت Double tap
  • ارزش خرید بالاتر نسبت به اولترا 2

نقاط ضعف

  • تغییرات کم نسبت به نسل قبلی
  • ECG در ایران کاربرد ندارد

جدیدترین ساعت‌های هوشمند شرکت اپل را می‌توان واچ سری 9 و واچ اولترا 2 دانست، دو مدلی که در انتهای شهریور ماه در کنار ایفون‌های سری 15 به بازار عرضه شدند. اپل واچ سری 9 نسل جدیدتر سری 8 و واچ اولترا 2 نسل دوم از واچ اولترا است. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به طور کامل به مقایسه اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 بپردازیم و عنوان کنیم که هر کدام برای چه دسته از کاربران مناسب‌تر هستند.

طراحی و کیفیت ساخت

اپل واچ سری 9 عملا همان اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا 2 عملا همان اپل واچ اولترا است و تفاوتی از نظر ظاهری و متریال به وجود نیامده است. اپل واچ سری 9 در دو مدل 41 و 45 میلی‌متری در دسترس قرار دارد و از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده می‌کند. از طرفی اپل واچ اولترا 2 در یک نسخه 49 میلی‌متری در دسترس قرار دارد و فریم کناری آن از جنس تیتانیوم است. این یعنی نسخه اولترا هم مقاومت بالاتری دارد و هم مرغوب‌تر است.

اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 9 تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است و از گواهی IP6X نیز پشتیبانی می‌کند تا مقاومت بالایی در برابر گرد و خاک داشته باشد. از طرف دیگر واچ اولترا 2 تا عمق 100 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است و شما برای غواصی تا عمق 40 متری نیز می‌توانید به روی آن حساب باز کنید.

به طور کلی واچ اولترا 2 در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم‌تر و بیشتر می‌تواند دوام بیاورد. یعنی اگر مثلا قصد داریم به کوهستان بروید، غواصی کنید، به کویر بروید و موارد این‌چنینی قطعا واچ اولترا 2 انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. اپل واچ سری 9 نسخه 45 میلی‌متری وزنی برابر با 51.5 گرم دارد که این عدد برای واچ اولترا 2 برابر با 61.4 گرم است.

اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا 2

همچنین مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم ضخامت کمتر واچ سری 9 در مقایسه با واچ اولترا 2 است. ضخامت واچ سری 9 تنها 10.7 میلی‌متر است در حالی که واچ اولترا 2 ضخامتی برابر با 14.4 میلی‌متر دارد. در سمت راست هر دو ساعت دکمه‌های دایره چرخان و دکمه کناری دیده می‌شود که البته در مدل اولترا 2 دکمه‌ها مقداری بزرگ‌تر هستند تا با دستکش بهتر بتوان با آن‌ها کنار کرد. واچ اولترا 2 علاوه بر این دکمه‌ها در سمت چپ هم یک دکمه Action Button دارد تا دسترسی سریع‌تر به ورزش‌ها و بخش‌های مختلف ممکن شود.

 

 

صفحه نمایش

اپل واچ سری 9 در نسخه 41 میلی‌متری پنلی 1.69 اینچی دارد و این اندازه در نسخه 45 میلی‌متر به 1.9 اینچ می‌رسد. این دو پنل از نوع Retina LTPO OLED هستند و به ترتیب رزولوشن 430 در 352 و 484 در 396 دارند و تراکم پیکسلی 326 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این ساعت از AOD پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن می‌تواند تا 2000 نیت افزایش پیدا کند.

در سوی دیگر اپل واچ اولترا 2 دارای نمایشگری 1.92 اینچی از نوع Retina LTPO OLED است و رزولوشن 502 در 410 را در اختیار قرار می‌دهد. این مشخصات باعث می‌شود تا در هر اینچ 338 پیکسل قرار بگیرد. این ساعت هم از قابلیت AOD پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن می‌تواند تا 3000 نیت زیاد شود.

از نظر کیفیت، وضوح و شارپ بودن محتوا، میان اپل واچ سری 9 و واچ اولترا 2 تفاوتی وجود ندارد و هر دو بسیار عالی هستند. رنگ مشکی عمق بی‌نهایت دارد و همه چیز کاملا پویا به نمایش درمی‌آید. همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم تفاوت این دو پنل تنها در میزان روشنایی است.

اپل واچ سری 8 روشنایی 1000 نیتی داشت و اپل این عدد را در نسل جدید به 2000 نیت افزایش داد. این 2000 نیت عددی است که سال قبل به روی اپل واچ اولترا دیده بودیم. روشنایی نمایشگر واچ سری 9 واقعا زیاد است و باعث می‌شود تا در هر شرایطی بتوانید محتوا را بدون مشکل مشاهده کنید.

روشنایی 3000 اپل واچ اولترا 2 نیز تحسین برانگیز است و بیشتری عددی است که سازنده آمریکایی تا امروز به آن دست پیدا کرده است. در واقع واچ اولترا 2 نسبت به واچ سری 9 حدود 50 درصد روشنایی بیشتری دارد که این یک برتری به حساب می‌آید اما در واقعیت بعید است نیاز شود از این روشنایی بیشتر استفاده کنید.

 

 

سخت افزار؛ تفاوتی وجود ندارد!

هر دو ساعت جدید از تراشه S9 اپل استفاده می‌کنند، تراشه‌ای که بر پایه چیپست A15 توسعه داده شده و 60 درصد ترانزیستورهای بیشتری نسبت به S8 دارد و در کل 30 درصد عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کند. از طرفی واچ سری 9 و واچ اولترا 2 حالا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارند که در مقایسه با نسل قبلی 2 برابر شده است و به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و دیتای بیشتری را به روی ساعت داشته باشید.

سنسورها و قابلیت‌های سلامتی

هر دو ساعت دارای سنسورهای سلامتی و قابلیت‌های سلامتی بسیار کاملی هستند. خوشبختانه این سنسورها در مقایسه با نسل قبلی حدود 25 درصد دقیق‌تر شده‌اند و دیتای صحیح‌تری را در اختیار قرار می‌دهند. شما می‌توانید ضربان قلب و اکسیژن خون خود را با هر دو ساعت بسنجید و از وضعیت قلب خود ECG تهیه کنید. هر دو مدل در صورت مشاهده ضربان قلب بالا، پایین یا نامنظم به شما هشدار می‌دهند و می‌توانند دمای بدن و وضعیت عادت ماهانه بانوان را نیز پیگیری کنند.

واچ سری 9 و واچ اولترا 2 از قابلیت پیگیری وضعیت خوب نیز برخوردار هستند و می‌توانند فعالیت شما طی ورزش‌های مختلف را پیگیری کنند. در نظر داشته باشید که ویژگی‌ مثل ECG برای برخی از مناطق از جمله ایران در دسترس قرار ندارد و شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید. ناگفته نماند که در این نسل برای اولین بار سیری نیز به دیتای سلامت و ورزشی شما دسترسی دارد.

امکانات

شما می‌توانید با هر دو ساعت مکالمه داشته باشید ولی به طور حتم از نظر کیفیت و بلندی صدا برتری با واچ اولترا 2 خواهد بود؛ چرا که این مدل دو اسپیکر و سه میکروفون دارد و هم صدا را قوی‌تر دریافت و هم ارسال می‌کند. همچنین واچ اولترا 2 دارای قابلیتی به خصوص است که می‌تواند صدایی با فرکانس ویژه برای مواقع اضطراری تولید کند که این ویژگی در واچ سری 9 دیده نمی‌شود.

واچ سری 9 و اولترا 2 از قابلیت جدیدی به نام Double tap پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا با یک دست و دو بار زدن انگشت اشاره به انگشت شست خود دستورات مختلف را انتقال دهید و مثلا به تماس ورودی پاسخ دهید یا فعالیت ورزشی را قطع کنید.

باتری

طبق ادعای شرکت اپل، واچ سری 9 با استفاده نرمال می‌تواند 18 ساعت دوام بیاورد. این عدد برای اپل واچ اولترا 2 برابر با 36 ساعت است. اگر حالت Low power mode را روشن کنید این عدد برای هر دو مدل به ترتیب به 36 و 72 ساعت می‌رسد. این یعنی در حالت کلی اپل واچ اولترا 2 شارژدهی دو برابری نسبت به واچ سری 9 دارد و قطعا از این نظر برتر و بهتر است.

قیمت

اپل واچ اولترا 2 قیمتی برابر با 799 دلار دارد و برای واچ سری 9 باید 399 دلار هزینه بپردازید. به بیان ساده یعنی نسخه پایه‌ای اپل واچ اولترا 2 در مقایسه با اپل واچ سری 9 قیمت 2 برابری دارد، اما آیا واقعا تا 2 برابر عملکرد بهتری را ارائه می‌کند؟

 

قیمت اپل واچ اولترا 2

 

قیمت اپل واچ سری 9

 

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل به تفاوت اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 پرداختیم و اشاره کردیم که برتری واچ اولترا 2 در چه زمینه‌هایی است. اگر محدودیت بودجه ندارد و ساعت با بهترین کیفیت و بیشترین روشنایی نمایشگر می‌خواهید که شارژدهی طولانی‌تری را در دسترس قرار دهد به سراغ واچ اولترا 2 بروید. از طرفی اگر بودجه کمتری دارید و ساعتی همه فن حریف با قیمت کمتر می‌خواهید قطعا به سراغ واچ سری 9 بروید.

سوالات متداول

اپل واچ سری 9 قوی‌تره یا اپل واچ اولترا 2؟ قدرت سخت افزار این دو ساعت کاملا برابر است و هر دو مدل از چیپست S9 قدرت می‌گیرند. برای هر دو 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز در نظر گرفته شده است.

اپل واچ اولترا 2 نمایشگر بهتری دارد یا واچ سری 9؟ از نظر کیفیت نمایشگر تفاوتی میان این دو مدل وجود ندارد ولی از نظر روشنایی واچ اولترا 2 روشنایی 3000 نیتی در مقایسه با 2000 نیت سری 9 دارد.

واچ سری 9 باتری بهتری داره یا واچ اولترا 2؟ از نظر شارژدهی وضعیت اولترا 2 بسیار بهتر است و این ساعت 36 ساعت در صورت داشتن استفاده عادی دوام می‌آورد، در صورتی که این عملکرد برای واچ سری 9 برابر با 18 ساعت است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/apple-watch-9-vs-apple-watch-ultra-2/
ads
ads