داغ ترین ها :
تغییر رمز مودم؛ آموزش تغییر پسورد انواع مودم

تغییر رمز مودم؛ آموزش تغییر پسورد انواع مودم

مودم یکی از وسایلی است که امروزه در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و می‌توان از آن برای وصل شدن به اینترنت استفاده کرد. این دستگاه کاربردی انواع مختلفی دارد و تنظیمات متفاوتی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. یکی از ضروری‌ترین تنظیماتی که درباره مودم باید با آن آشنایی داشته باشید تغییر دادن رمز است. با تغییر رمز می‌توانید امنیت دستگاه را بالاتر ببرید و در صورتی که حس می‌کنید افراد دیگری نیز از اینترنت شما استفاده می‌کنند با این کار از استفاده آن‌ها جلوگیری می‌کنید. تغییر رمز مودم کار پیچیده‌ای نیست و تنها با چند مرحله ساده می‌توانید آن را انجام دهید. همچنین در صورتی که قصد خرید مودم دارید می‌توانید از همین صفحه اقدام به خرید کنید.

 

برای خرید مودم در مدل‌های مختلف روی لینک کلیک نمایید.

چگونه رمز مودم را عوض کنیم ؟

چندین مرحله وجود دارد که با طی کردن آن‌ها می‌توانید رمز مودم را تغییر دهید. در ادامه اموزش عوض كردن رمز واي فاي به طور کامل و ساده درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

ورود به تنظیمات مودم

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا کامپیوتر به وای فای وصل شوید.

  1. بعد از اینکه به وای فای وصل شدید این آدرس را در مرورگر جست و جو کنید http://192.168.1.1/.

بیشتر مودم‌ها از طریق این آدرس وارد تنظیمات می‌شوند.

رمز مودم تی پی لینک

  1. بعد از اینکه آدرس بالا را جست و جو کردید صفحه‌ای جدید پیش رویتان باز می‌شود که از شما یوزرنیم و پسورد می‌خواهد. به صورت پیش فرض رمز این پنل‌ها admin است و  در هر دو کادر همین عبارت را وارد کنید.
  2. پس از اینکه موفق به ورود به تنظیمات مودم شدید در صفحه باید به دنبال گزینه‌ای به نام Wireless باشید. در مودم‌های مختلف نام این گزینه ممکن است متفاوت باشد در هر صورت گزینه‌ای با پسوند Wireless باید وجود داشته باشد؛ همچنین در صورتی که روی این گزینه زدید و با تنظیمات بیشتری رو به رو شدید باید Wireless security را انتخاب کنید.
  3. در این صفحه باید گزینه‌ای که مربوط به تغییر رمز عبور است را انتخاب کنید. بسته به هر مودم ممکن است یکی از گزینه‌های Password ،passphrase ،shared key برای تغییر پسورد در اختیارتان قرار گیرد.
  4. بعد از اینکه گزینه تغییر پسورد را انتخاب کردید می‌توانید در این بخش اقدام به وارد کردن رمز عبور جدید کنید.

در این بخش بهتر است رمز عبور قوی انتخاب کنید. برای انتخاب رمز عبور قوی بهتر است از اعداد و حروف در کنار هم استفاده کنید؛ همچنین حروف کوچک و بزرگ نیز تاثیر زیادی روی قدرت پسورد دارند. بعد از اینکه برای مودم رمز انتخاب کردید نوبت آن رسیده تا تنظیمات امنیتی مناسبی نیز برای آن انتخاب کنید تا امکان هک و فهمیدن پسورد توسط سایر افراد به صفر برسد.

 

مطلب مهم و آموزشی:
تفاوت مودم و روتر

 

تنظیمات امنیتی وای فای

تغییر رمز مودم و امنیت

بعد از انتخاب رمز مناسب برای وای فای به مرحله بعدی که انتخاب امنیت برای مودم است هدایت می‌شوید. در این بخش سه نوع گزینه امنیتی برای مودم در دسترس قرار دارد.

WEP: این اولین گزینه‌ای است که در اختیارتان قرار می‌گیرد و از نظر امنیتی درجه بالایی ندارد و معمولا انتخاب آن توصیه نمی‌شود.

WPA: نسبت به گزینه قبل این مورد امنیت بهتری دارد؛ اما همچنان قدرت بالایی ندارد.

WPA2: این گزینه بهترین سطح امنیتی را برای دستگاه فراهم می‌کند؛ اما ممکن است با انتخاب این گزینه برخی از گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر امکان اتصال به مودم را از دست بدهند.

تغییر اسم مودم

بعد از گذراندن مراحل فوق به قسمت بعدی که تغییر اسم مودم است هدایت می‌شوید. هر اسمی که در این بخش برای مودم انتخاب کنید وای فای شما با همان اسم نمایش داده می‌شود. توجه کنید که اسم انتخابی نباید ترکیبی از پسورد یا اطلاعات شخصیتان باشد. اکثر مودم‌ها به صورت پیش فرض اسم دارند و می‌توانید آن را تغییر ندهید.

بعد از ذخیره اطلاعات فوق رمز عبور مودم تغییر می‌کنند و اکنون باید تمامی دستگاه‌هایی را که قصد دارید با آن‌ها به وای فای وصل شوید مجدد به وای فای وصل کنید.

 

بهترین مودم های گیمینگ را بشناسید:
مودم گیمینگ

 

تغییر رمز وای فای مودم D-link

موارد فوق حالت کلی بودند که برای تمامی مودم‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید رمز مودم دی لینک را تغییر دهید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مرحله اول تغییر رمز مودم دی لینک همانند مراحل قبلی است که توضیح دادیم و باید با دستگاهی متصل به وای فای در مرورگر عبارت 192.168.1.1 را جست و جو کنید. در پنجره باز شده عبارت admin را برای پسورد و یوزرنیم وارد کنید.

تغییر رمز مودم دی لینک

  1. در این مرحله بعد از ورود به بخش تنظیمات مودم از بین گزینه‌ها روی Setup بزنید و در بخش سمت چپ گزینه Wireless Setting را انتخاب کنید.
  2. بعد از زدن روی گزینه‌های فوق صفحه جدیدی پیش رویتان باز می‌شود که می‌توانید نام مودم، تنظیمات امنیتی و پسورد را در این بخش تغییر دهید.

  1. در صفحه جدیدی که پیش رویتان قرار می‌گیرد در قسمت Pre-Shared Key می‌توانید به راحتی رمز عبور مودم را تغییر دهید.
  2. بعد از اینکه تغییرات دلخواه را اعمال کردید با زدن Apply changes می‌توانید آن را ذخیره کنید.

 

انواع سیستم گیمینگ را می توانید از تکنولایف با بهترین قیمت خریداری کنید.

تغییر رمز وای‌ فای در مودم‌ تی پی لینک TP-LINK

از دیگر برندهای معتبری که در بازار برای خرید مودم در دسترس است تی پی لینک است. مراحل ورود به تنظیمات مودم شبیه سایر بخش‌ها است و برای ورود به این تنظیمات عبارت http://192.168.1.1/ را در مرورگر جست و جو کنید. توجه داشته باشید که اموزش عوض كردن رمز واي فاي با گوشی نیز به همین روال است و در گوشی مراحل تفاوتی ندارد.

  1. بعد از زدن admin در بخش یوزرنیم و پسورد وارد تنظیمات می‌شوید.
  2. از بخش Wireless روی گزینه Quick Start بزنید تا وارد تنظیمات ابتدایی و سریع مودم شوید.

تغییر رمز مودم tp-link

  1. در این بخش با زدن روی Run Wizard وارد مرحله بعدی می‌شوید که از شما خواسته می‌شود تنظیمات زمان و منطقه را وارد کنید.
  2. تنظیمات ابتدایی که در بخش بعدی وجود دارد را نیاز نیست تغییر دهید و تنها روی گزینه Next بزنید.

رمز مودم tp-link

  1. از بخش Pre-shared Key رمز عبور جدیدی برای مودم انتخاب کنید و از بخش SSID می‌توانید نام جدیدی برای مودم بگذارید.
  2. تنظیمات را ذخیره کرده و صبر کنید تا با ریست اتوماتیک مودم تمامی تنظیمات روی آن اعمال شود سپس می‌توانید از مودم استفاده کنید.

چگونه پسورد مودم را ریست کنیم

جمع‌بندی

تمامی مواردی را که برای تغییر رمز مودم نیاز دارید به صورت جامع و کامل در این مقاله توضیح دادیم. با استفاده از روش‌های فوق می‌توانید در چندین مرحله ساده رمز عبور مودم را تغییر دهید. در صورتی که در هر یک از مراحل فوق مشکل یا سوالی داشتید می‌توانید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در صورتی کهه قصد خرید مودم دارید می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی تکنولایف به انواع مودم‌ها دسترسی پیدا کنید.

سوالات متداول

ساده‌ترین روش تغییر رمز وای فای چیست؟

تمامی مودم‌ها بخش تنظیماتی دارند که با وارد کردن آی پی http://192.168.1.1/ و ورود به بخش تنظیمات مودم می‌توانید اقدام به تغییر رمز وای فای کنید.

تغییر رمز وای فای مودم D-link با سایر مودم‌ها فرقی دارد؟

خیر تقریبا تمامی مراحل اولیه تغییر رمز مودم در همه برندها یکسان است.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/changing-modem-password/
ads
ads