داغ ترین ها :
بهترین فیلم های کریستوفر نولان

بهترین فیلم های کریستوفر نولان

اگر به دنیای سینما علاقه‌مند باشید یا حتی برای سرگرمی در آخر هفته‌ها فیلم سینمایی تماشا کرده باشید، به احتمال زیاد نام کریستوفر نولان به گوشتان خورده است. کارگردان بسیار بزرگی که خوب می‌داند چگونه باید دل اهالی سینما را به‌دست آورد. در ادامه این مطلب به سراغ بهترین فیلم های کریستوفر نولان خواهیم رفت و نگاهی به کارنامه درخشان این کارگردان انگلیسی آمریکایی خواهیم داشت.

 

انواع لپ تاپ برای تماشای بهترین فیلم های نولان را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت لب تاب

معرفی کریستوفر نولان

کریستوفر نولان یکی از مشهورترین کارگردان‌های حال حاضر هالیوود و کل تاریخ سینما است که در سال 1970 در لندن دیده به جهان گشود. پدر نولان انگلیسی و مادر او آمریکایی است و به‌همین جهت هم باید این کارگردان را انگلیسی-آمریکایی بدانیم.

نولان از سنین کم به ساخت فیلم و سینما علاقه داشت و همواره تلاش می‌کرد تا راه خود را به این دنیای جذاب باز کند. نخستین فیلم این کارگردان در سال 1998 به نام Following ساخته شد و مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت. دومین فیلم نولان به اسم Memento این موفقیت را تکرار کرد و این مسیر تا امروز ادامه پیدا کرده است.

در ادامه نگاهی به بهترین فیلم های نولان خواهیم داشت تا شما بتوانید با شاهکارهای جاودان این کارگردان 53 ساله آشنا شوید.

لیست بهترین فیلم نولان به ترتیب امتیاز

در این هیچ شکی نیست که فیلم های نولان بهترین هستند و در بین اولین عناوین جهان قرار می‌گیرند ولی به هر دلیلی ممکن است شما از این فیلم‌ها خوشتان نیاید. از سوی دیگر عناوین معرفی شده در ادامه بر اساس نمرات عمومی در سایت IMDB هستند و نظر نویسنده در آن اعمال نشده است.

در دنیای سینما همواره این احتمال وجود دارد که شما از فیلمی با نمره پایین‌تر بیشتر از فیلمی با نمره بالاتر خوشتان بیاید ولی به‌طور کلی بالا بودن نمره یک فیلم در کنار تعداد رای بالای آن نشان می‌دهد که عموم افراد از تماشای آن فیلم لذت برده‌اند.

همچنین در نظر داشته باشید که فیلم‌ها بدون هیچ اسپویلی شرح داده شده‌اند و شما بدون نگرانی از لو رفتن داستان می‌توانید متن را مطالعه کنید.

 

اگر برای آخر هفته‌ها پیشنهاد فیلم جدید می‌خواهید مطلب زیر برای شماست:
آخر هفته چی ببینیم؟

 

شوالیه تاریکی / The Dark Knight

فیلم شوالیه تاریکی

  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • نمره IMDB: نمره 9.0
  • میزان فروش: 1 میلیارد دلار
  • بازیگران: کریستین بیل، هیث لجر، گری اولدمن، مورگان فریمن

فهرست فیلم های نولان را با شوالیه تاریکی آغاز می‌کنیم، فیلمی که دومین قسمت از سه‌گانه بتمن به‌حساب می‌آید و نمرات و تعداد آرا تحسین‌برانگیزی را به‌دست آورده است. راستش را بخواهید بعید است کسی این فیلم را تماشا کند و از دیدن آن لذت نبرد. البته که اکیدا پیشنهاد می‌کنم ابتدا قسمت اول این سه‌گانه را تماشا کنید و سپس به سراغ شوالیه تاریکی بروید. قسمت اول سه‌گانه Batman Begins نام دارد و در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم.

فیلم شوالیه تاریکی یا همان The Dark Knight در سایت IMDB توانسته از تعداد باورنکردنی 2.8 میلیون رای به نمره 9.0 از 10 دست پیدا کند. از نظر نمره این فیلم در رتبه سوم IMDB قرار می‌گیرد و از نظر تعداد رای نیز در کنار ‘رهایی از شاوشنگ’ رتبه اول را به‌خود اختصاص داده است.

اولین مشخصه فیلم شوالیه تاریکی که نظر هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند بازی تکرارنشدنی Heath Ledger بازیگر نقش Joker است. بازیگر نقش اصلی نیز Christian Bale دوست‌داشتنی است و زمانی که این دو بازی عالی در کنار خط داستانی جذاب قرار می‌گیرد شاهکاری به نام The Dark Knight خلق می‌شود.

این شاهکار در ژانر اکشن، جنایی، درام در سال 2008 ساخته شده و توانسته به فروشی بیشتر از 1 میلیارد دلار دست پیدا کند. این فیلم از نظر داستانی ادامه Batman Begins است و در شهر گاتام جریان دارد. جوکر به ایجاد آشوب در این شهر ادامه می‌دهد و حالا وظیفه بتمن است که از نظر فیزیکی و ذهنی با این دشمن شرور رقابت کند.

در این فیلم مبارزه ‘’خیر و شر’’ به اوج خود می‌رسد و شما در ثانیه ثانیه این جدال با داستان و البته کاراکترها همراه خواهید بود. به‌هیچ عنوان تماشای این اثر را از دست ندهید.

تلقین / Inception

تلقین / Inception

  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: عملی-تخیلی، اکشن، ماجراجویی
  • نمره IMDB: نمره 8.8
  • میزان فروش: 839 میلیون دلار
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، کیلین مورفی، جوزف گوردون لویت، تام هاردی

اگر ژانر علمی‌-تخیلی و ماجراجویی جزو ژانرهای مورد علاقه شما هستند باید بگوییم که فیلم ‘’تلقین’’ ساخته کریستوفر نولان در سال 2010 شما را میخکوب خواهد کرد. در فیلم Inception لئوناردو دیکاپریو نقش یک دزد حرفه‌ای را ایفا می‌کند که کار او و تیمش دزدیدن اطلاعات از ضمیر ناخودآگاه افراد است.

این تیم با مأموریتی جدید و دشوار مواجه می‌شوند و داستان عجیب‌تر از آنچه تصور می‌شود پیش می‌رود و چالش‌ها یکی پس از دیگری از راه می‌رسند، گویی که این دزدی با تمام دفعات قبل تفاوت دارد. فیلم تقلین از 2.5 میلیون رای به نمره 8.8 دست پیدا کرده و دومین فیلم‌ نولان طبق دیتای IMDB است.

کریستوفر نولان در این فیلم مرزهای واقعیت و رویا را درهم آمیخته می‌کند تا شما از هر زمان دیگری به مسائل مختلف شک کنید. پیشنهاد می‌کنم دیدن این شاهکار تکرار نشدنی را از دست ندهید. اگر هم که از طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی هستید و دوست دارید که فیلم‌های بیشتری در این سبک مشاهده کنید، توصیه می‌کنیم که مطلب بهترین فیلم های علمی تخیلی تکنولایف را از دست ندهید.

میان ستاره‌ای / Interstellar

میان ستاره‌ای / Interstellar

  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: عملی-تخیلی، درام، ماجراجویی
  • نمره IMDB: نمره 8.7
  • میزان فروش: 702 میلیون دلار
  • بازیگران: متیو مک کانهی، ان هاتاوی و جسیکا چستین

زمین در آینده نزدیک قرار است غیرقابل سکونت شود و به‌همین جهت تیمی شامل یک کشاورز و یک متخصص سابق ناسا تصمیم می‌گیرند تا برای یافتن سیاره‌ای جایگزین به خارج از زمین سفر کنند. شاید تصور کنید این داستان کاملا تکراری و خسته‌کننده است ولی باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و خط داستانی عالی فیلم میان ستاره‌ای به شما فرصت فکر کردن هم نمی‌دهد.

فیلم میان‌ ستاره‌ای در سال 2014 منتشر شده و به نمره بی‌نظیر 8.7 از 2 میلیون رای رسیده است. حضور بازیگران جذابی از جمله متیو مک کانهی، ان هاتاوی و جسیکا چستین باعث می‌شود جذابیت این فیلم دوچندان شود. این فیلم درام، ماجراجویی، علمی-تخیلی است و به‌گونه‌ای شما را با خود همراه می‌سازد که دائما مجبور می‌شوید خود را به‌جای کاراکتر اصلی قرار دهید.

پرستیژ / The Prestige

پرستیژ / The Prestige

  • سال ساخت: 2006
  • ژانر: عملی-تخیلی، درام، هیجان‌ انگیز
  • نمره IMDB: نمره 8.5
  • میزان فروش: 110 میلیون دلار
  • بازیگران: کریستین بیل، هیو جکمن و اسکارلت جوهانسون

پرستیژ یا حیثیت یکی از دوست داشتنی‌ترین آثار کریستوفر نولان برای خود من به‌حساب می‌آید. این فیلم که ساخته سال 2006 است بر پایه رمانی به همین نام ساخته شده و داستان دو شعبده‌باز رقیب را روایت می‌کند که قصد دارند با یادگیری تکنیک‌های جدید بر یکدیگر غلبه کنند و در ادامه، این وضع عواقب جبران ناپذیری به‌وجود می‌آورد.

نمره این شاهکار 8.5 از 1.4 میلیون رای است و فضای رمزآلود و در عین حال درام فیلم باعث می‌شود از ابتدا تا انتها چشم از تصویر برندارید تا داستان تمام شود. کریستین بیل، هیو جکمن و اسکارلت جوهانسون را می‌توان سه بازیگر اصلی این فیلم به‌حساب آورد.

راستش را بخواهید گفتنی در مورد فیلم The Prestige زیاد وجود دارد اما از آنجایی که ممکن است با توضیحات بیشتر بخشی از جذابیت داستان اسپویل شود ترجیح می‌دهم به همین حد اطلاعات اکتفا کنم. اکیدا پیشنهاد می‌کنم تماشای فیلم پرستیژ را از دست ندهید.

 

برای طرفداران فیلم های رازآلود:
بهترین فیلم های معمایی

 

اوپنهایمر / Oppenheimer

اوپنهایمر / Oppenheimer

  • سال ساخت: 2023
  • ژانر: تاریخی، زندگینامه، درام
  • نمره IMDB: نمره 8.4
  • میزان فروش: 954 میلیون دلار
  • بازیگران: کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور

اگر به دنبال فیلم های کریستوفر نولان جدید هستید باید بگوییم که اوپنهایمر جدیدترین فیلم کارگردان 53 ساله است. این فیلم داستان زندگی اوپنهایمر خالق بمب اتم را به نمایش درمی‌آورد و شما را با حقایق و چالش‌های ساخت بزرگ‌ترین سلاح بشر آشنا می‌کند. به‌طور کلی ژانر زندگی‌نامه می‌تواند خسته‌کننده باشد ولی خوشبختانه این فیلم از ابتدا شما را به خود جذب می‌کند.

کریستوفر نولان کاملا هنرمندانه تلاش کرده تا هم مفاهیم علمی در مورد ساخت بمب اتم را بیان کند و هم فیلم را به سمت تخصصی شدن نبرد که این خود جزو چالش‌های ساخت چنین ژانری به‌حساب می‌آید. نولان با ساخت اوپنهایمر بار دیگر ثابت کرد که هنوز هم نفوذ بسیار زیادی در سینما دارد و با فیلم‌های خود می‌تواند رقبا را به خاک و خون بکشد.

فیلم Oppenheimer که محصول سال 2023 است موفق شده تا به‌حال از حدود 600 هزار رای نمره 8.4 را کسب کند. فروش این فیلم هم حدود 1 میلیارد دلار ارزیابی شده که عدد بسیار زیادی است. اگر کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون و البته رابرت داونی جونیور را بشناسید به‌خوبی می‌دانید که جمع شدن آن‌ها در کنار هم می‌تواند چه شاهکاری را به‌وجود بیاورد. این فیلم، یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۳ به شمار می‌رود. همین مسئله به تنهایی باید کافی باشد که سراغ تماشای آن بروید.

 

انواع تلویزیون 4K برای تماشای فیلم های روز دنیا را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت تلویزیون های 4K

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد / The Dark Knight Rises

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد / The Dark Knight Rises

  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: اکشن، درام، هیجان انگیز
  • نمره IMDB: نمره 8.4
  • میزان فروش: 1.085 میلیارد دلار
  • بازیگران: کریستین بیل، تام هاردی، جوزف گوردون لویت، ان هاتاوی

پس از جوکر گاتام سیتی ۸ سال است که در آرامش به سر می‌برد تا زمانی که فرد شرور جدیدی پیدا می‌شود و تلاش می‌کند تا بار دیگر بتمن را به‌چالش بکشد. بتمن به نسبت همیشه در حالت ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتری قرار دارد و با چالش‌های بیشتری برای مبارزه مواجه است.

در قسمت سوم و آخر از سه‌گانه بتمن با شخصیت اصلی همراه خواهید شد تا بتوانید باری دیگر گاتام را نجات دهید. نمره فیلم ‘’شوالیه تاریکی برمی‌خیزد’’ برابر با 8.4 از 1.8 میلیون رای است و تام هاردی نیز در این قسمت به لیست بلند بالای بازیگران اضافه می‌شود.

یادگاری / Memento

یادگاری / Memento

  • سال ساخت: 2000
  • ژانر: معمایی، هیجان انگیز
  • نمره IMDB: نمره 8.4
  • میزان فروش: 40 میلیون دلار
  • بازیگران: گای پیرس، کری ان ماس

فیلم Memento یکی از اولین فیلم‌های نولان است که در سال 2000 منتشر شده و داستان فردی با حافظه کوتاه مدت را روایت می‌کند که قرار است با وجود چنین چالش بزرگی قاتل همسر خود را پیدا کند. باید اعتراف کنم که به‌عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص نولان با فیلم ‘’یادگاری’’ ارتباط خوبی برقرار نکردم ولی شاید شما دید کاملا متفاوتی داشته باشید.

تعداد آرا ممنتو برابر با 1.3 میلیون و نمره آن 8.4 بوده و این اثر در ژانر معمایی و هیجان‌انگیز ساخته شده است. راستش را بخواهید داستان Memento بیش از حد برای من غیرملموس و البته کند بود و به‌همین جهت نتوانستم برعکس آثار دیگر نولان آن را دوست داشته باشم. امیدوارم برخلاف من شما از دیدن این فیلم مشهور لذت ببرید.

بتمن آغاز می‌کند / Batman Begins

بتمن آغاز می‌کند / Batman Begins

  • سال ساخت: 2005
  • ژانر: معمایی، هیجان انگیز
  • نمره IMDB: نمره 8.2
  • میزان فروش: 374 میلیون دلار
  • بازیگران: کریستین بیل، گری اولدمن، لیام نیسون، کیتی هلمز

قسمت اول از فرنچایز بتمن در رتبه‌های انتهایی لیست قرار گرفته و حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده بهترین فیلم نولان یعنی شوالیه تاریکی ابتدا فیلم ‘’بتمن آغاز می‌کند’’ را تماشا کنید تا با خط داستانی و فضای آن و حتی شهر گاتام آشنا شوید. این فیلم ساخته سال 2005 بوده و با 1.6 میلیون رای نمره 8.2 را به‌دست آورده است.

دانکرک / Dunkirk

دانکرک / Dunkirk

  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: اکشن، درام، تاریخی
  • نمره IMDB: نمره 7.8
  • میزان فروش: 527 میلیون دلار
  • بازیگران: فیون وایتهد، بری کیوگن، تام هاردی

فیلم دانکرک داستان یکی از وقایع تاریخی جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد، زمانی که آلمان‌ها موفق شدند از مرزهای هلند و بلژیک عبور کنند و سربازان فرانسه و انگلیس را در مکانی به نام دانکرک به محاصره دربیاورند. این فیلم اکشن، درام، تاریخی سراسر هیجان است و ساخته سال 2017 به‌حساب می‌آيد.

فضای فیلم دانکرک شاید با دیگر آثار نولان کمی متفاوت باشد ولی با این‌وجود ظرافت در ساخت و البته پرداختن به‌جزئیات کاملا در این فیلم دیده می‌شود. دانکرک موفق شده از 730 هزار رای نمره 7.8 را به‌دست بیاورد و خود را یکی از فیلم‌های خوب نولان معرفی کند. این فیلم فضایی مستندگونه دارد و شاید‌ آن طور که انتظار داشته باشید حالت داستانی و روایتی نداشته باشد.

 

 

انگاشته / Tenet

انگاشته / Tenet

  • سال ساخت: 2020
  • ژانر: اکشن، درام، تاریخی
  • نمره IMDB: نمره 7.3
  • میزان فروش: 365 میلیون دلار
  • بازیگران: رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، جان دیوید واشنگتن

فیلم انگاشته محصول سال 2020 است و شاید جالب باشد بدانید که Tenet را اگر از آخر به اول بخوانید نیز مجدد Tenet خوانده می‌شود و این دقیقا می‌تواند نشانه‌ای از موضوع فیلم نولان است. داستان این فیلم در مورد دو جاسوس است که برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم درگیر ماجراجویی‌های پیچیده‌ای می‌شوند.

نولان در این فیلم فضا و زمان را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود به برخی از سکانس‌ها بیش از یک بار فکر کنید. فیلم انگاشته توانسته از حدود 580 هزار رای به نمره 7.3 دست یابد که همچنین عملکرد خوبی به حساب می‌آید. از تماشای فیلم Tenet لذت بردم ولی معتقدم کارگردان 53 ساله در این فیلم موفق نشده آن‌طور که باید و شاید بحث زمان را به‌چالش بکشد. به‌نوعی می‌توانم ادعا کنم که در ژانر مشابه فیلم‌های بسیار بهتری دیده‌ام.

جمع بندی

نولان فیلم های زیاد را کارگردانی کرده و حتی در برخی از عناوین تنها نویسنده بوده است. در این مطلب به فیلم های نولان به ترتیب پرداختیم تا شما بتوانید شاهکارهای این کارگردان 53 ساله را به‌ترتیب جذابیت و شهرت تماشا کنید.

سوالات متداول

فیلم های نولان درباره زمان کدامند؟

اگر به بحث زمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنم عناوینی مانند میان ستاره‌ای و پرستیژ را مشاهده کنید.

دانلود فیلم های نولان را از کجا انجام دهیم؟

فیلم‌های این کارگردان انگلیسی-آمریکایی به دلیل شهرت زیاد از منابع مختلفی قابل دانلود هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/christopher-nolan-best-movies/
ads
ads