داغ ترین ها :
لیست بهترین فیلم های معمایی و رازآلود

لیست بهترین فیلم های معمایی و رازآلود

فهرست مطالب

فیلم های رازآلود و معمایی، جزء پرطرفدارترین فیلم‌ها هستند و مخاطبین زیادی دارند. این سبک از قدیم هم پرطرفدار بوده و همیشه مخاطبین در تلاش برای رقابت با نویسنده و کارگردان اثر هستند تا سرنخ‌های داستان را کنار هم بگذارند و معمای داستان را حل کنند، قاتل را پیدا کنند و هوش خود را به سازنده‌ی فیلم ثابت کنند. اگر شما هم از طرفداران پروپا قرص فیلم های معمایی و رازآلود هستید و می‌خواهید بهترین فیلم‌ های رازآلود را بشناسید، همراه ما باشید چرا که قرار است سراغ بهترین فیلم های رازآلود جدید و قدیم برویم و آن‌ها را معرفی کنیم.
توجه داشته باشید که در معرفی فیلم‌ها هیچ ترتیب خاصی رعایت نشده و شما فیلم‌هایی با امتیازهای مختلف که در سال‌های مختلف ساخته شده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

 

با خرید تلویزیون های با کیفیت از تماشای فیلم و سریال های مورد علاقه خود لذت ببرید: قیمت تلویزیون

 

فیلم قاتلان ماه گل/ Killers of the flower moon

killers of the flower moon

  • سال اکران: ۲۰۲۳
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: روبرت دنیرو، لئوناردو دیکاپریو، لیلی گلدستون
  • امتیاز IMDB: نمره ۸/۱۰

فیلم قاتلان ماه گل جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی است که براساس داستان واقعی از زندگی بومیان آمریکا و با بازی هنرمندانه روبرت دنیرو و دیکاپریو ساخته شده است. این فیلم خوب و جذاب معمایی، با زمان ۳ ساعت و نیم، یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ سینما به شمار می‌رود؛ با این حال، داستان آن، آن‌قدر کشش دارد که قطعا می‌توانید تا آخرین لحظه پابه‌پای داستان پیش بروید.

قاتلان ماه گل درباره قبیله از بومیان به نام قبیله اوسیج است. ماجرای فیلم در اوایل سده بیستم، و کمی بعد از جنگ جهانی اول می‌گذرد. مردم اوسیج که به خاطر پیدا کردن نفت در زمین‌های خود حال بسیار ثروتمند شده‌اند، خیلی از سفیدپوستان قصد نزدیک شدن به آن‌ها و رسیدن به سهمیه نفت آن‌ها از روش‌های مختلف را دارند. همین ثروت زیاد این مردم، باعث بروز داستان‌های ترسناکی شده و  کم کم مشخص می‌شود که مردم اوسیج یک به یک به قتل می‌رسند و به اشکال مختلفی می‌میرند. اما نه پلیس، نه هیچ ارگان دیگری به درستی قصد رسیدگی به این جنایت را ندارد. شخصیت اصلی داستان نیز، مالی است. زنی از قبیله اوسیج که با مرد سفیدی به نام ارنست ازدواج کرده است. وقتی پای این قتل‌ها به خانواده مالی هم می‌رسد، داستان مشکوک‌تر می‌شود و حال باید دید چه کسی یا کسانی دقیقا دارند اقدام به این آدم‌کشی‌ها می‌کنند؟

فیلم قاتلان ماه گل واقعا یک اثر جنایی معمایی دیدنی است و یکی از شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۲۳ به شمار می‌رود. پس تماشای این فیلم خوب و دیدنی را از دست ندهید.

فیلم هفت/ Seven

معرفی بهترین فیلم های رازآلود

  • سال اکران: ۱۹۹۵
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: برد پیت، مورگان فریمن، کوین اسپیسی
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۶/۱۰

فیلم هفت را به جرات می‌توانیم یکی از قوی‌ترین فیلم‌های ژانر معمایی بدانیم که بازیگرانی چون مورگان فریمن، برد پیت و کوین اسپیسی در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم درباره‌ی ۲ کارآگاه و جنایتکاری است که با او روبرو هستند. این دو کارآگاه، ویلیام سامرست، مردی در آستانه‌ی بازنشستگی و دیوید میلز، کارآگاه جوانی است که به تازگی با همسرش به آن شهر نقل مکان کرده است. این دو کارآگاه با زنجیره‌ای از قتل‌ها مواجه می‌شوند. در هر صحنه‌ی قتل نیز قاتل کلمه‌ای به عنوان سرنخ برای آن‌ها باقی گذاشته است. از این کلمات می‌توانیم به شکم‌پرستی، حرص و تن‌پروری اشاره کنیم. کارآگاهان خیلی زود متوجه می‌شوند که الگوی این قتل‌ها، براساس ۷ گناه کبیره است. حال آن‌ها باید قاتل را پیدا کنند.

فیلم سون در سال ۱۹۹۵ با بودجه‌ی ۳۳ میلیون دلاری ساخته شد اما توانست ۳۲۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. جالب اینجاست که فیلم هفت در همان سال، به هفتمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد.

 

با خرید لپ تاپ در مدل‌های مختلف، فیلم‌های معمایی و رازآلود مورد نظرتان را به‌ راحتی تماشا کنید

فیلم هویت / Identity

فیلم سینمایی هویت

  • سال اکران: ۲۰۰۳
  • کارگردان: جیمز منگولد
  • بازیگران: جان کوساک، ری لیوتا، آماندا پیت
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۳/۱۰

فیلم هویت در سال ۲۰۰۳ آمد و برای آن زمان فیلمی بسیار حیرت انگیز، با پایانی غیرمنتظره حساب می‌شد. از نقاط مثبت فیلم به روند سریع آن، هیجان نهفته در صحنه‌ها و دلهره‌ای که برای مخاطب ایجاد می‌کرد می‌توانیم اشاره کنیم. این فیلم با وجودی که ۲۰ سال از زمان انتشارش می‌گذرد، هنوز هم بسیار دیدنی است.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که چند پلیس، روان پزشک و وکیل در یک جلسه هستند. آن‌ها می‌خواهند علیه مالکولم، مردی که به جرم چند فقره قتل دستگیر شده رای بدهند. سوی دیگر داستان که همزمان شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد که چند غریبه، در یک شب طوفانی به ناچار سر از یک مسافرخانه در می‌آورند. این افراد، یک به یک به قتل می‌رسند اما قاتل مشخص نیست کیست و به خاطر وضعیت آب و هوا و بسته بودن جاده‌ها نیز هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند فرار کنند…

فیلم تسخیر در ونیز/ A haunting in Venice

a haunting in venice

  • سال اکران: ۲۰۲۳
  • کارگردان: کنت باراناف
  • بازیگران: کنت باراناف، تینا فی، جیمی دورنان
  • امتیاز IMDB: نمره ۶.۵/۱۰

فیلم تسخیر در ونیز به تازگی اکران شده و اگر یک فیلم جدید می‌خواهید که اقتباسی از کارهای آگاتا کریستی باشد و هرکول پوآرو پرونده‌ی پیچیده‌ی جدیدی را حل کند، این فیلم برای شماست.

داستان پس از جنگ جهانی دوم، در ونیز می‌گذرد. جایی که پوآروی پیر می‌خواهد دوران بازنشستگی خود را در آرامش بگذراند. اما خون و قتل و پرونده‌های مشکوک هیچوقت دست از سر این پیرمرد برنمی‌دارد. پوآرو به یک مهمانی برای هالووین دعوت می‌شود که در طی آن یک مراسم احضار روح نیز برگزار می‌شود. او که مخالف این‌طور برنامه‌هاست، بعد از وقوع یک قتل مجبور می‌شود بماند و به دنبال قاتل بگردد. در این بین، رازهای زیادی برملا می‌شود و پوآرو، یک به یک طبق معمول با تمامی افراد حاضر در مراسم گفت‌وگو کرده و به دنبال قاتل می‌گردد…

فیلم حالا مرا می‌بینی/ Now you see me

فیلم معمایی چی ببینیم

  • سال اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: لوییس لتریر
  • بازیگران: جس ایسنبرگ، مارک روفالو، جیمز فرانکو
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۲/۱۰

فیلم حالا مرا می‌بینی، یک فیلم معمایی پرستاره است که قسمت اول آن در سال ۲۰۱۳ و قسمت بعدی، سه سال بعد از آن، در سال ۲۰۱۶ آمد. قرار است به‌زودی شاهد قسمت سوم این فرنچایز معمایی و پرهیجان نیز باشیم.

این فیلم درباره یک تیم شعبده باز است که در تردستی بسیار بامهارت هستند و در طی اجراهایشان، به بانک نیز دستبرد می‌زنند و پول‌های سرقت شده را به تماشاچیان خود تقدیم می‌کنند. حال یک مامور اف بی آی و یک کاراگاه اینترپل می‌خواهند هرطور شده این شعبده‌بازان را دستگیر کنند…

فیلم انگل/ Parasite

فیلم پاراسایت - بهترین فیلم های معمایی سال

  • سال اکران: ۲۰۱۹
  • کارگردان: بونگ جون هو
  • بازیگران: لی سون کیون، پارک سوجون، کانگ هو سون
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۵/۱۰

فیلم انگل یا پاراسایت را به جرات می‌توانیم یکی از بهترین فیلم‌های ژانر رازآلود بدانیم. با این که تقریبا راز خاصی از بیننده پنهان نمی‌ماند، این که شخصیت‌های داستان در پرده‌های مختلف فیلم غافلگیر می‌شوند واقعا شگفت آور است. این فیلم در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره نخل و اسکار توانست جوایزی را مال خود کند. همچنین، این فیلم اولین فیلم غیرانگلیسی زبان است که در مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم سال را برنده شد.

داستان فیلم پاراسایت اختلاف طبقاتی و ضربه‌هایی که به مردم می‌زند را به بهترین شکل نشان می‌دهد. یک سمت داستان خانواده ۴ نفره کیم را داریم و در سمت دیگر خانواده ۴ نفره پارک قرار گرفته. خانواده کیم، در یک زیرزمین زندگی می‌کنند و به شکلی که مجبور نشوند برای هیچ سرویسی پول پرداخت کنند، زندگی خود را می‌گذرانند.

خیلی اتفاقی، پسر خانواده به عنوان معلم سرخانه برای دختر خانواده پولدار پارک انتخاب می‌شود. او کم کم سعی می‌کند کلیه افراد خانواده‌اش را به شکل‌های مختلف وارد این خانه کند و کم کم ماجراهای ناخوشایند اما قابل تاملی برای افراد این دو خانواده می‌افتد. خانواده کیم، خیلی جاها همچون یک انگل سعی می‌کنند بخش‌هایی از زندگی پارک را مال خود کنند.

در طی فیلم بارها اختلاف طبقاتی را شاهد هستیم و عواقبش را می‌بینیم. این فیلم رازآلود، یکی از بهترین و خاص‌ترین فیلم‌های سینمای کره و جهان است که توصیه می‌کنیم دیدن آن را اصلا از دست ندهید.

فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند/ Where the crawdads sing

فیلم معمایی چی ببینیم؟

  • سال اکران: ۲۰۲۲
  • کارگردان: اولویا نیومن
  • بازیگران: دیزی ادگار جونز، هریس دیکنسون، تیلور جان اسمیت
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۲/۱۰

این فیلم معمایی و کاراگاهی، در اصل اقتباسی از کتابی به همین اسم است که توانست حسابی دل کتابخوانان را ببرد. به همین خاطر نیز، فیلمی از این کتاب اقتباس شد. باید گفت که فیلم هم توانست همچون اثر اصلی بسیار مورد توجه و استقبال قرار بگیرد.

داستان این فیلم، از سال ۱۹۵۲ شروع می‌شود. کیا، دختری ۶ ساله است که شاهد رفتن مادر و خواهر و برادران بزرگترش از خانه است. او با پدر دائم‌الخمر خود تنها مانده و باید هر طور شده، سعی کند در کنار او زنده بماند.

در بخش دیگری از داستان که چند سال جلوتر را نشان می‌دهد و موازی با خط قبل داستان پیش می‌رود، می‌بینیم که کیا، که حالا لقب دختر مرداب را گرفته، به جرم قتل، در زندان است…

داستان به خوبی گذشته و حال کیا را نشان می‌دهد. در این داستان با او در طبیعت زیبای زادگاهش همراه هستیم و ماجراهایی که برای او پیش می‌آید را می‌بینیم. اگر یک فیلم ناب معمایی می‌خواهید که تا آخر شما را همراه خود کند، این اثر جذاب را حتما تماشا کنید.

 

بهترین فیلم های اقتباس شده از کتاب را در مطلب زیر پیدا کنید:
فیلم های اقتباسی

 

فیلم همه می‌دانند / Everybody knows

فیلم های معمایی

  • سال اکران: ۲۰۱۸
  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم، ریکاردو دارین
  • امتیاز IMDb: نمره ۶.۹/۱۰

همه می‌دانند، ساخته اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۸، دیگر فیلم فوق‌العاده در لیست بهترین فیلم های رازآلود ما است. اصغر فرهادی در این فیلم، زوج محبوب سینما، یعنی پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم را جلوی دوربین خود آورد و آن را در مادرید ساخت.

فیلم همه می‌دانند از جایی شروع می‌شود که لورا، با دختر و پسر خود به زادگاهش برمی‌گردد تا در عروسی خواهرش شرکت کند. در آن‌جا، او با پاکو (باردم) بعد از سال‌ها مواجه می‌شود. در حین عروسی، دختر لورا، ایرنه، به علت کسالت به طبقه بالا می‌رود تا استراحت کند؛ اما روز بعد، همه می‌بینند که خبری از ایرنه نیست. او کمی بعد، پیغامی دریافت می‌کند که ادعا می‌کند ایرنه ربوده شده و از لورا درخواست مبلغ پول بالایی می‌کند!

این فیلم خوش ساخت فرهادی، ریتم دلچسبی دارد و ذره ذره مخاطب را در خود می‌کشد تا همراه با لورا، رازهایی را کشف کند.

فیلم فراری / The fugitive

fugitive

  • سال اکران: ۱۹۹۳
  • کارگردان: اندرو دیویس
  • بازیگران: هریسون فورد، تامی لی جونز، جولیان مور
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۸/۱۰

فیلم بزن بهادری با کیفیت، با بازی یکی از بهترین بازیگران هالیوود یعنی هریسون فورد که امتیاز بالایی هم داشته باشد، حقیقتا لذت بخش است. فیلم فراری باعث می‌شود متوجه گذر زمان نشود و در آخر از این که یک فیلم خوب دیده‌اید، کیف کنید.

این فیلم درباره پزشک برجسته و مهمی به نام کیمبل است. روزی که زن کیمبل به قتل می‌رسد، پلیس‌ها به کیمبل شک می‌کنند. با این که آن‌ها هیچ مدرکی برای این حرف خود ندارند، اما کیمبل نیز نمی‌تواند بی‌گناهی خود را اثبات کند. به همین علت، پلیس او را به اعدام محکوم می‌کند. روزی که کیمبل توسط ماشین پلیس در حال اعزام به زندان است، ماشین دچار سانحه می‌شود و او از آن‌جا می‌گریزد. حال، کیمبل می‌خواهد خود دست به کار شود و قاتل همسر خود را بیابد.

فیلم بهترین پیشنهاد/ The best offer

فیلم بست آفر

  • سال اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: جوزپ ترناتور
  • بازیگران: جفری راش، جیم استارگس، سیلویا هوکس
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۸/۱۰

بهترین معامله یا Best offer فیلمی کمتر دیده شده از سینمای اروپا است. با این حال سوژه جذاب و امتیاز بالایی که دارد آن‌ را در دسته فیلم‌های خوب ژانر معمایی قرار می‌دهد.

این فیلم داستان پیرمردی است که متخصص تشخیص و خرید آثار هنری اصل و آنتیک است. او در کل دنیا شناخته شده است و در کار خود بسیار حرفه‌ای به شمار می‌آید. روزی زن جوانی که وارث ثروت زیادی است او را استخدام می‌کند که آثار عتیقه‌ای که از والدینش برای او به ارث مانده را به حراج بگذارد. این زن جوان که کلیر نام دارد از نشان دادن خود به پیرمرد سر باز می‌زند و نمی‌خواهد دیده شود.

رابرت، کسی که به پیرمرد کمک می‌کند تا آثار هنری را جمع‌وجور کند، سعی می‌کند او را راهنمایی کند تا بتواند با این زن جوان ارتباط برقرار کند. اما داستان قرار است خیلی پیچیده‌تر از این ماجراها باشد…

فیلم روانی/ Psycho

معرفی فیلم های ترسناک و رازآلود

  • سال اکران: ۱۹۶۰
  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: آنتونی پرکینز، جنت لی
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۵/۱۰

فیلم سایکو یکی از معروف‌ترین، قدیمی‌ترین و بهترین فیلم‌ های رازآلود و ترسناک است که آلفرد هیچکاک آن را در سال ۱۹۶۰ ساخت و موفقیت زیادی را با ساخت آن به دست آورد. فیلم سایکو یا روانی، یک فیلم کلاسیک سیاه و سفید است که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های رازآلود از آن یاد می‌شود.

داستان این فیلم سینمایی درباره‌ی زنی به نام ماریون است که پس از دزدی ۴۰ هزار دلار از رییس خود، از شهر خارج می‌شود تا به نامزد خود در شهر دیگری بپیوندد. اما در میان راه، به مسافرخانه‌ای به نام Bates می‌رود تا شب را آن‌جا بگذراند. در آن‌جا، با نورمین بیتس، صاحب عجیب و غیرعادی مسافرخانه آشنا می‌شود که درباره‌ی خودش، مادرش که در خانه‌ی روی تپه همراه او زندگی می‌کند و تنها بودنش صحبت‌های زیادی با ماریون می‌کند. پس از بازگشت نورمن به خانه پیش مادر پیر و سختگیرش، ماریون صدای جروبحث‌های آن‌ها را می‌شنود و نگران نورمن می‌شود. اما چرا نورمن اینقدر عجیب است؟ آیا حساسیت ماریون بی‌مورد است؟ در طی فیلم به پاسخ این سوال پی می‌برید.

فیلم رودخانه‌ی مرموز/ Mystic River

فیلم mystic river

  • سال اکران: ۲۰۰۳
  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • بازیگران: شان پن، تیم رابینز، کوین بیکن
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۹/۱۰

رودخانه ی رازآلود از آن فیلم‌هایی است که علی‌رغم امتیاز بالایی که دارد آندرریتد مانده و خیلی از فیلم‌بازان ایرانی آن را نمی‌شناسند. کارگردان این فیلم کلینت ایستوود، کارگردان شهیر هالیوودی است که در سال ۲۰۰۳ براساس رمانی به همین نام ساخته شد و بازیگرانی چون شان پن، تیم رابینز و کوین بیکن در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم توانست در همان سال ۶ جایزه اسکار برنده شود. از این جایزه‌ها می‌توانیم به جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی برای شان پن، بهترین بازیگر مکمل مرد برای تیم رابینز و بهترین کارگردانی برای کلینت ایستوود اشاره کنیم.

فیلم میستیک ریور درباره‌ی ۳ دوست به نام‌های جیمی، شان و دیو است که یکی از آن‌ها (دیو) در دوران نوجوانی، توسط دو افسر پلیس آزار جنسی می‌بیند و این اتفاق تا بزرگسالی سایه بر زندگی او دارد. سال‌ها بعد که هر سه نفر مردهای بزرگی شده‌اند و زندگی خود و مشکلات خود را دارند، دختر جیمی خیلی ناگهانی به قتل می‌رسد و دیو، با لباس‌ها و سرووضع خون‌آلود به خانه بازمی‌گردد. این که آیا ارتباطی میان مرگ دختر جیمی و دیو وجود دارد یا نه، سوالی است که در طی این فیلم پررمز و راز به آن پاسخ داده خواهد شد.

 

آخر هفته فیلم چی ببینیم؟ به این پست سر بزنید:
فیلم خوب

 

فیلم پنجره‌ی پشتی/ Rear Window

rear window movie

  • سال اکران: ۱۹۵۴
  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: جیمز استوارت، گریس کلی
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۵/۱۰

دیگر فیلم آلفرد هیچکاک که در لیست بهترین فیلم‌های معمایی رازآلود قرار گرفته، فیلم پنجره عقبی است.

فیلم با جف جفریز آغاز می‌شود. عکاسی که به علت شکستن پا، فعلا روی ویلچر می‌نشیند. او که کار خاصی برای انجام ندارد، روزهای خود را با نگاه کردن به بیرون از پنجره می‌گذراند. بعضی وقت‌ها نیز به همسایه‌ها نگاه می‌کند و آنان را دید می‌زند. اما در حین این کار، متوجه می‌شود که یکی از همسایه‌ها مرتکب قتل شده است. حال، به کمک نامزد خود، سعی دارد از این ماجرا سر دربیاورد.

فیلم تلقین / Inception

بهترین فیلم های معمایی

  • سال اکران: ۲۰۱۰
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، کیلین مورفی، جوزف گوردن لویت
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۸/۱۰

تلقین فیلمی از کارگردان مطرح هالیوود، کریستوفر نولان است که در سبک علمی تخیلی و معمایی ساخته شده. این فیلم، ستارگانی مانند کیلین مورفی و دیکاپریو را در خود داشته و جز بهترین فیلم‌های سده محسوب می‌شود.

این فیلم درباره دزدی به نام کاب است که اسناد و اسرار مهم شرکت‌ها را از طریق رویاهای آن‌ها می‌دزدد و بدین شکل، قادر می‌شود که علیه آن‌ها دست به اقداماتی بزند. داستان از جایی شروع می‌شود که کاب باید کار برعکسی را انجام دهد. او باید این سری ایده‌ای را در ذهن یک مدیر عامل بکارد، اما این کار می‌تواند عواقبی برای او و تیمش در پی داشته باشد…

فیلم سکوت بره‌ها / The silence of the lambs

silence-of-the-lambs

  • سال اکران:‌۱۹۹۱
  • کارگردان: جاناتان دم
  • بازیگران: آنتونی هاپکینز، جودی فاستر، اسکات گلن
  • امتیاز imdb: نمره ۸.۶/۱۰

فیلم سکوت بره‌ها را نه فقط یکی از بهترین فیلم های معمایی، که یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران دانست! این اثر شاهکار با بازی بی‌نظیر آنتونی هاپکینز بااستعداد و جودی فاستر جوان، حسابی گل کاشت و هنوز هم به‌عنوان یک اثر به یاد ماندنی از آن یاد می‌شود.

داستان فیلم با کلاریس شروع می‌شود. کلاریس یک مامور اف بی آی تازه کار است که رئیسش او را مامور کرده که با یک زندانی مصاحبه کند. یک قاتل سریالی روانی اما به‌شدت باهوش، به نام هانیبال لکتر. هانیبال لکتر که سابقا پزشک بوده، عادت به خوردن مقتولین خود داشته. کم کم، به همراه کلاریس، با این اعجوبه باهوش و آدمخوار آشنا می‌شویم.

 

سینمای کلاسیک را از دست ندهید!
فیلم های کلاسیک

 

فیلم جزیره شاتر/ Shutter Island

معرفی فیلم رازالود جزیره شاتر

  • سال اکران: ۲۰۱۰
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: مارک روفالو، لئوناردو دیکاپریو، میشل ویلیامز
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۲/۱۰

فیلم جزیره شاتر یک فیلم سراسر رازآلود است که یکی از شاهکارهای این ژانر به حساب می‌رود و تا آخر بیننده را دنبال خود می کشد تا پاسخ سوالات خود را پیدا کند. این فیلم را مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۱۰ ساخت و لئوناردو دیکاپریو نقش اول آن را بازی کرد. این همکاری نیز مانند دیگر همکاری‌های این کارگردان و هنرپیشه به اثری فاخر و درخور توجه تبدیل شد.

ماجرای جزیره شاتر در سال ۱۹۵۴ اتفاق می‌افتد که دو افسر به نام‌های تدی دانیلز و چاک ایول به یک آسایشگاه روانی در جزیره شاتر سفر می‌کنند. علت این سفر این است که یکی از بیماران این آسایشگاه از آن‌جا فرار کرده است. در طی اقامت این دو مامور در جزیره، چیزهایی برای تدی روشن می‌شود. این که برخورد رئیس آسایشگاه با او خشن و بد است، بعضی بیماران انگار اصلا بیمار نیستند مسائل دیگر که تدی را حسابی گیج می‌کند. تدی که همسر خود را بر اثر یک آتش سوزی عمدی از دست داده، اوضاع روحی خوبی ندارد و می‌داند که قاتل همسرش هم در آن آسایشگاه زندگی می‌کند. کم کم، همراه رازهایی که تدی در مدت اقامت خود در آن آسایشگاه روانی کشف می‌کند، بیننده هم متوجه چیزهایی می‌شود که حدس آن‌ها از ابتدای فیلم ممکن نبود.

فیلم برو بیرون/ Get Out

فیلم رازآلود get out

  • سال اکران: ۲۰۱۷
  • کارگردان: جوردن پیل
  • بازیگران: دنیل کالویا، الیسون ویلیامز
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۸/۱۰

این فیلم یک اثر نسبتا جدید در ژانر معمایی روانشناختی است که در زمان پخش خود بسیار مورد توجه قرار گرفت و امتیاز بالایی را کسب کرد.

سینمایی Get out درباره‌ی مردی سیاه پوست به نام کریس است که برای آشنایی با خانواده‌ی نامزدش رز، چند روزی به خانه‌ی آن‌ها می‌رود. توجه و محبت زیادی که به کریس در این خانه می‌شود، برای او غیرعادی است و نمی‌تواند این حجم از محبت را بپذیرد. با جلوتر رفتن تعطیلات، کریس متوجه می‌شود که نگرانی‌اش بی مورد نبوده و این خانواده رازهای وحشتناکی دارند.

این فیلم معمایی هیجان انگیز، توانست یک جایزه اسکار و ۱۵۲ جایزه‌ی دیگر دریافت کند.

 

جدیدترین و بهترین سری های کره ای را در مطلب زیر خواهید یافت:
سریال کره ای

 

فیلم شیوَن/ The Wailing

بهترین فیلم های رازآلود و ترسناک

  • سال اکران: ۲۰۱۶
  • کارگردان: نا هونگ جین
  • بازیگران: چون ووهی، کواک داوون، جون کانیمورا
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۴/۱۰

فیلم سینمایی شیون تلفیقی از چند ژانر رازآلود، مهیج، ترسناک و فانتزی است که بسیار مورد توجه قرار گرفت و از آن استقبال شد.

داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که در دهکده‌ی کوچک و آرامی، مرگ‌های عجیبی رخ می‌دهد که به‌ گفته‌ی مردم به‌خاطر یک بیماری عجیب اتفاق می‌افتد. افسری به نام جونگ گو به همراه دستیارش مسئول رسیدگی به این پرونده است. مردم دهکده معتقدند که مسئول این بیماری‌ها و مشکلات، غریبه‌ی ژاپنی‌ای است که در گوشه‌ای از دهکده تنها زندگی می‌کند. آن‌ها معتقدند که این مرد اهریمن را وارد محل زندگی‌شان کرده و بدین ترتیب مردم را از بین می‌برد. با این‌که گونگ جو این دیدگاه را نادیده می‌گیرد، اما نسبت به مرد ژاپنی و محل زندگی او کنجکاو می‌شود.

این فیلم تا حدی می‌تواند مخاطب را گیج و سردرگم کند. خط داستانی ساده نیست و نتیجه‌گیری‌های گوناگونی می‌توان از پایان‌بندی آن گرفت. اما اگر از سینمای آسیای شرقی خوشتان می‌آید و دوست دارید فیلم‌های رازآلود شرقی را هم ببینید، این فیلم داستان جالبی دارد و حتی برای چندبار دیدن هم خوب است.

فیلم حس ششم/ The Sixth Sense

معرفی فیلم حس ششم

  • سال اکران: ۱۹۹۹
  • کارگردان: ان. نایت شایامالان
  • بازیگران: بروس ویلیس، هیلی جویل اوسمنت، تونی کولت
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۲/۱۰

فیلم حس ششم یکی از فیلم‌های خوب سینمای هالیوود است که پیش از آغاز سده‌ی بیست‌ویکم ساخته شده و توجه مخاطبین را جلب کرد. بروس ویلیس، تونی کولت و هیلی جوئل اوسمنت، به‌ زیبایی در این اثر سینمایی نقش آفرینی کردند.

فیلم حس ششم درباره‌ی روانشناس کودکی به نام ملکوم کرو است که به درمان پسربچه‌ای به نام کول مشغول است. کول، بچه‌ی عجیبی است که قادر است مردگان را ببیند. مردگان از او درخواست کمک می‌کنند و با او حرف میزنند. این وضع، مادر کول را آزار می‌دهد و می‌خواهد پسرش کودکی نرمال و عادی باشد. دکتر ملکوم، سعی دارد به کول کمک کند. در عین حال، کول نیز به او کمک می‌کند تا رابطه‌اش با همسرش را بهبود بخشد.

فیلم دختر گمشده/ Gone Girl

معرفی فیلم معمایی gone girl

  • سال اکران: ۲۰۱۴
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: بن افلک، روزاموند پایک
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۱/۱۰

فیلم Gone girl ساخته‌ی دیوید فینچر یکی از کارهای بسیار قوی او در ژانر رازآلود و معمایی بود که نقدهای مثبت زیادی به همراه داشت و با این که مدت فیلم ۲ ساعت و نیم بود، مخاطب را توانست تا لحظه‌ی آخر همراه بکشد. فیلم دختر گمشده که اقتباسی از یک رمان معمایی است، در جشنواره‌های مختلف موفق شد ۶۴ جایزه را از آن خود کند.

در حالی که زندگی نیک و امی در نظر همگان یک زندگی بی‌نقص است و این دو نفر عاشقانه همدیگر را دوست دارند، زمانی که در ۵مین سالگرد ازدواجشان نیک گزارش مفقود شدن همسرش را می‌دهد، ابهاماتی برای عموم و پلیس ایجاد می‌شود. چه بلایی سر امی آمده؟ آیا نیک او را کشته؟

در طی این فیلم طولانی بارها بیننده گمراه می‌شود و همراه اشخاص مختلف می‌شود تا به انتهای داستان برسد و بفهمد دقیقا چه اتفاقی افتاده است. اگر در جستجوی بهترین فیلم های رازآلود جنایی هستید اما این فیلم را ندیده‌اید، باید سراغش بروید.

فیلم زندانی‌ها/ Prisoners

بهترین فیلم های رازآلود

  • سال اکران: ۲۰۱۳
  • کارگردان: دنیس ویلنوو
  • بازیگران: جیک جیلنهال، هیو جکمن
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۱/۱۰

زندانی یک فیلم بسیار خوش ساخت در ژانر فیلم‌های معمایی است. از آن دست فیلم‌هایی که حدس زدن اصل ماجرا تا لحظه آخر کار دشواری است و ماجرای نابی را دنبال می‌کند.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که کلر و خانواده‌اش برای عید شکرگزاری به خانه‌ی دوست و همسایه‌شان می‌روند. اما از اواسط جشن، کلر متوجه می‌شود که دختر او و دختر میزبان که دو کودک کم‌سن‌وسال هستند، ناپدید شده‌اند.

حال آن‌ها، با کمک کارآگاهی به نام لوکی، در جستجوی این دو دختربچه هستند که اینقدر ناگهانی گم شده‌اند.

 

اگر به ژانر علمی تخیلی علاقه دارید، مطلب زیر برای شماست:
بهترین فیلم های علمی تخیلی

 

فیلم ربکا/ Rebecca

Rebecca movie

  • سال اکران: ۱۹۴۰
  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: جوان فونتین، لارنس اولیور
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۱/۱۰

ربکا یک اثر اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی دافنه دو موریه است که یک نسخه از آن سال ۱۹۴۰ به دست آلفرد هیچکاک ساخته شد و نسخه‌ی بعدی در سال ۲۰۲۰. اما نسخه‌ی اولیه که هیچکاک آن را ساخت بیشتر پسندیده و دیده شد.

این فیلم مرموز درباره‌ی زنی خجالتی با اعتماد به نفس پایین است که خیلی اتفاقی با بیوه مرد اشرافی‌ای به نام مکسیم آشنا می‌شود. او و مکس عاشق هم می‌شوند و بعد از ازدواج عجله‌ای خود، به عمارت مکس که مندرلی نام دارد می‌روند. اما در آن‌جا، به نظر می‌رسد که کل عمارت در تسخیر ربکا، همسر اول مکس است. هیچ یک از خدمه با زن جوان مانند بانوی خانه رفتار نمی‌کنند و هنوز او را قبول ندارند. کم کم، او متوجه‌ی مسائلی غیرعادی در خانه و در رفتار مستخدمین می‌شود.

اگر با کارهای آلفرد هیچکاک آشنا باشید، می‌توانید فضای رعب‌آور آثار او را در این فیلم سیاه و سفید هم به خوبی ببینید. اگر طرفدار داستان‌های کلاسیک و سیاه و سفید هستید و آثار هیچکاک را دوست دارید، تماشای این فیلم اقتباسی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر هم دوست دارید ورژن جدیدتری از این اثر را مشاهده کنید. نسخه‌ی ۲۰۲۰ آن برای شما ساخته شده است.

فیلم پیر پسر/ Oldboy

oldboy movie

  • سال اکران: ۲۰۰۳
  • کارگردان: پارک چانووک
  • بازیگران: کانگ هی جونگ، چوی مین شیک، یو جی ته
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۴/۱۰

فیلم اولد بوی یک فیلم عمیقا تاریک، مرموز، جنایی، و پر از صحنه‌های خشن است. با این حال، یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای کره و همینطور دنیا است. این داستان لایه‌های رازآلود زیادی دارد و گزینه‌ای عالی برای طرفداران این ژانر به شمار می‌رود.

اوه دا سو، به مدت ۱۵ سال در سلولی که مشابه سوییت هتل است زندانی بوده. او نمی‌داند به چه علت و به دست چه کسانی زندانی شده اما چیزی که مشخص است، این است که ربایندگان او می‌خواهند زجر کشیدن او را ببینند. دا سو که کاری برای انجام دادن ندارد، روی قدرت بدنی خود کار می‌کند تا قوی شده و انتقام خود را از زندانبانان خود بگیرد. بعد از مدتی، دا سو از این زندان آزاد می‌شود؛ اما برای این که ببینید به دست چه کسانی زندانی شده و بعد از آزادی‌اش چه می‌کند، بهتر است این فیلم را تماشا کنید.

فیلم راز چشمان آن‌ها/ The Secret in Their Eyes

بهترین فیلم های معمایی جنایی: the-secret-in-their-eyes-movie-

  • سال اکران: ۲۰۰۹
  • کارگردان: خوان خوزه کامپانلا
  • بازیگران: ریکاردو دارین، سولداد ویلامیل
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۲/۱۰

فیلم اسپانیایی راز درون چشمان آن‌ها، یک شاهکار تمام عیار در ژانر رازآلود و جنایی است که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و توانست اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را مال خود کند و در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ قرار بگیرد.

داستان در آرژانتین می‌گذرد. بعد از ۲۵ سال، بنجامین اسپاسیتو، کارآگاه دایره جنایی، هنوز هم از فکر پرونده‌ی قتل زنی به نام لیانا نتوانسته خارج شود. او از این که نتوانست پرونده‌ی این قتل و تجاوز را حل کند عذاب می‌کشد و با این که بازنشسته شده هنوز به آن فکر می‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد با کمک همکار قدیمی خود و یک بازرس جوان رمانی جنایی بنویسد و در دل رمان بتواند همه‌چیز را بررسی کرده و به نتیجه‌ای برسد.

داستان مدان بین سال ۱۹۷۰ و زمان حال که یعنی ۱۹۹۹ است عقب و جلو می‌رود و مخاطب مدام اتفاقات را در این دو بازه زمانی بررسی می‌کند. در انتها، آیا می‌توان به اسراری که در این سال‌ها پنهان شده بود پی برد؟ برای پاسخ این سوال باید این فیلم را تماشا کنید.

 

جدیدترین و برترین تلویزیونی های Netflix:
بهترین سریال های نتفلیکس

 

فیلم یادگاری/ Memento

معرفی فیلم memento

  • سال اکران: ۲۰۰۰
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: گای پیرس، کری ان موس، جورجا فاکس
  • امتیاز IMDB: نمره ۸.۴/۱۰

ممنتو یکی از ساخته‌های پرطرفدار کریستوفر نولان است. فیلمی که آنقدر شما را گیج می‌کند که به سختی قادر خواهید بود آن را برای کسی تعریف کنید. بنابراین اگر یک فیلم رازآلود درست و حسابی می‌خواهید اما تا به حال ممنتو را ندیده‌اید، وقتش است سراغش بروید.

ممنتو درباره‌ی مردی به نام لئونارد است که حافظه‌ی کوتاه مدت خود را از دست داده و قادر نیست چیز جدیدی را به خاطر بسپارد. آخرین چیزی که او می‌داند و به یاد دارد این است که همسرش به قتل رسیده.

حال می‌خواهد قاتل او را پیدا کند اما وقتی نمی‌تواند سرنخ‌های جدید را به ذهن بسپارد چطور باید این کار را انجام دهد؟ داستان فیلم در دو خط داستانی پیش می‌رود. ما همراه لحظه‌های لئونارد و تقلای او برای به خاطر سپردن اتفاقات مختلف در راه پیدا کردن قاتل همسرش هستیم. از طرف دیگر گذشته‌ی او را مرور می‌کنیم تا ببینیم همه چیز از کجا شروع شده و در این مسیر به رازهای مختلفی پی می‌بریم.

فیلم دیگران/ The Others

معرفی فیلم ترسناک معمایی the others

  • سال اکران: ۲۰۰۱
  • کارگردان: الخاندرو امنابار
  • بازیگران: نیکول کیدمن، آلاکینا مان، جیمز بنتلی
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۶/۱۰

فیلم دیگران داستانی ترسناک، مهیج و معمایی را روایت می‌کند. این فیلم که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد، امتیاز بالایی را کسب کرده و هنوز هم فیلمی درخور توجه است.

داستان فیلم در اواخر جنگ جهانی دوم می‌گذرد. زنی به نام گریس با دو فرزند خود در عمارت بزرگی زندگی می‌کنند. گریس همسر خود را در جنگ از دست داده و به علت این‌که بچه‌های او به آفتاب حساسیت دارند، هرگز از خانه خارج نمی‌شوند و تمام طول روز پرده‌ها کشیده شده و خانه خاموش است. جو خانه نیز سختگیرانه، خشک و تا حد زیادی مذهبی است. گریس برای این که به کارهای خانه رسیدگی کند، چند مستخدم استخدام می‌کند اما کم کم اتفاقاتی می‌افتد که کنترل خانه از دست او خارج می‌شود. بچه‌ها ادعا می‌کنند که بچه‌های دیگری را در خانه دیده‌اند. همچنین، پرده‌های خانه کنار می‌روند و اتفاقاتی از این قبیل می‌افتد که رازهای زیادی را برای گریس و همینطور مخاطبین فیلم برملا می‌کند.

فیلم دیگران اثری است که ارزش دیدن دارد و اگر تا به حال سراغ آن نرفته‌اید، بهتر است این نقش‌آفرینی جذاب نیکول کیدمن را از دست ندهید.

فیلم زودیاک/ Zodiac

فیلم Zodiac

  • سال اکران: ۲۰۰۷
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: جیک جیلنهال، روبرت داونی جونیور، مارک روفالو
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۷/۱۰

زودیاک فیلمی است براساس یک ماجرای جنایی واقعی که در دهه‌ی ۶۰ میلادی اتفاق افتاد. در این فیلم، جیک جیلنهال و رابرت داونی جونیور ایفای نقش کرده‌اند.

زودیاک داستان یک گزارشگر و یک افسر پلیس دایره جنایی است که می‌خواهند به هویت یک آدمکش پی ببرند. این آدمکش، پیغام‌هایی برای این دو نفر ارسال می‌کند که رمز و رازی در آن‌ها نهفته است. حال، آن‌ها باید سرنخ‌هی مختلف را کنار هم بچینند تا هویت این آدمکش هویدا شود.

این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های معمایی دهه‌ی اول قرن بود و با این که نگاه دقیقی به این قاتل و جنایت‌های او داشت، اما قاتل واقعی هرگز پیدا نشد و پلیس موفق به کشف هویت او نشد.

 

برای اوقاتی که به یک درام عشقی نیاز دارید:
بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

فیلم مهمان نامرئی/ The Invisible Guest

the invisible guest - بهترین فیلم های معمایی

  • سال اکران: ۲۰۱۶
  • کارگردان: اوریال پائولو
  • بازیگران: ماریو کاساس، آنا واگنر
  • امتیاز IMDB: نمره ۸/۱۰

فیلم سینمایی مهمان نامرئی یکی از فیلم های رازآلود جنایی است که اگر ندیده‌اید توصیه می‌کنیم حتما به سراغش بروید. در این فیلم بازیگران مطرح اسپانیایی ایفای نقش کرده‌اند و دو جایزه نیز برده است.

داستان این فیلم درباره‌ی مردی است که پس از تصادف رانندگی و قتل، سعی در پنهان سازی کاری که کرده دارد. این فیلم، شما را به شدت غافلگیر خواهد کرد و پر از پیچ و تاب‌های استادانه‌ای است که کارگردان چاشنی این اثر کرده. یکی از منتقدینی که این فیلم را نقد کرده، نوشته است که اگر هیچکاک این فیلم را می‌دید، حتما عاشق آن می‌شد.

فیلم چاقوکشی/ knives out

معرفی فیلم knives out

  • سال اکران: ۲۰۱۹
  • کارگردان: رایان جانسون
  • بازیگران: تونی کولت، دنیل کریگ، آنا د آرماس
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۹/۱۰

اگر داستان‌های کارآگاهی در سبک رمان‌های آگاتا کریستی که همیشه باید دنبال قاتل بگردید دوست دارید، فیلم Knives Out انتخاب مناسبی برای شما است. این فیلم رازآلود و در عین حال کمدی، یکی از فیلم‌های خوب این چند سال اخیر است که هم از نظر انتخاب بازیگر، هم داستان پردازی و هم طراحی لباس بسیار چشم‌نواز است.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که جسد پیرمرد رمان‌نویس ثروتمندی به نام هارلان ترومبی، در شب تولد ۸۵ سالگی‌اش پیدا می‌شود. با این که کل افراد خانواده‌ی او در خانه بودند، اصلا مشخص نیست چه کسی و با چه انگیزه‌ای این قتل را انجام داده است. کارآگاه معروف، آقای بلانک می‌خواهد قاتل و از آن مهمتر انگیزه‌ی قتل را پیدا کند.

فیلم فراموش شده/ Forgotten

فیلم های معمایی forgotten

  • سال اکران: ۲۰۱۷
  • کارگردان: جانگ هانگ جون
  • بازیگران: کانگ هانول، کیم مویول
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۴/۱۰

فیلم فراموش شده از آن فیلم‌های خوب و خوش ساخت است که علی‌رغم کیفیت بالا، نتوانست آن‌قدرها شناخته شود. این فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۷ در کره‌ی جنوبی ساخته شد و داستانی خاص در ژانر رازآلود دارد که مخاطب را تا آخر به دنبال خود می‌کشد.

ماجرای این فیلم از جایی شروع می‌شود که جین سوک ۲۱ ساله، به همراه والدین و برادر بزرگترش به خانه‌ی جدیدی نقل مکان می‌کنند. در خانه‌ی جدید، همه‌چیز به نظر جین سوک عجیب است. در یک شب بارانی، او شاهده ربوده شدن برادرش و کشاندن آن به داخل یک ماشین است. بعد از گذشت مدتی، یو سوک، برادر او بازمی‌گردد اما دیگر مثل قبل نیست و خیلی چیزها در رفتار و ظاهر او عوض شده است. همچنین، چیزی از ربوده شدن خود به یاد نمی‌آورد.

 

انیمیشن های کوتاه مفهومی برتر جهان را در پست زیر معرفی کردیم:
بهترین انیمیشن های کوتاه

 

فیلم سکو/ Platform

بهترین فیلم های معمایی

  • سال اکران: ۲۰۱۹
  • کارگردان: گالدر گزتلو اوروتیا
  • بازیگران: ایوان ماساژ، زوریان اگیلیور
  • امتیاز IMDB: نمره ۷/۱۰

پلتفرم در زمان اکران خود توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. این فیلم ۱۲ جایزه در جشنواره‌های مختلف به دست آورد و از نظر داستانی، فیلمی متفاوت به شمار می‌رود.

داستان فیلم پلتفرم درباره‌ی یک زندان عجیب و طبقاتی است که سلول‌های مختلف آن روی یکدیگر قرار دارند. در هر سلول دو نفر زندانی هستند. اصلا مشخص نیست تعداد طبقات یا سلول‌ها چندتا است، اما غذای زندانیان در هر وعده روی یک میز بزرگ قرار گرفته و طبقه طبقه پایین می‌آید. تمامی زندانیان باید موقع رسیدن میز غذا به طبقه‌ی خود، در عرض ۲ دقیقه غذای خود را بخورند. طبیعی است که هرچه میز به طبقات پایین می‌رسد، میزان غذا کمتر می‌شود.

این فیلم نگاهی به موضوعاتی چون انسانیت، اختلاف طبقاتی و تلاش برای بقا دارد. این مسائل، توانست این فیلم را به اثری متفاوت در سینما تبدیل کند.

فیلم شکافته/ Split

فیلم Split - بهترین فیلم های معمایی

  • سال اکران: ۲۰۱۶
  • کارگردان: ان. نایت شایامالان
  • بازیگران: جیمز مکوی، آنیا تیلور جوی
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۳/۱۰

فیلم اسپلیت داستانی روانشناختی و رازآلود را دنبال می‌کند و بازی جیمز مک‌اوی در آن آن‌قدر خوب بود که حسابی دیده شد.

این فیلم از جایی شروع می‌شود که سه دختر نوجوان به دست مردی ربوده می‌شوند. آن‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند که به دست مردی به ۲۳ شخصیت مختلف اسیر شده‌اند. حال، آن‌ها باید خود پیش از روی کار آمدن شخصیت ۲۴ که شخصیتی ترسناک است، خود را نجات دهند.

جیمز مک‌آوی به خوبی توانست چندین شخصیت کاملا متفاوت از هم را در این فیلم به نمایش بگذارد و در چند جشنواره‌ی مختلف، جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را مال خود کند.

فیلم روز مرگ مبارک/ Happy Death Day

Film Title: Happy Death Day 2U

  • سال اکران: ۲۰۱۷
  • کارگردان: کریستوفر لاندون
  • بازیگران: جسیکا روس، روبی مودین
  • امتیاز IMDB: نمره ۶.۶/۱۰

فیلم Happy death day یک فیلم سرگرم کننده، رازآلود و بسیار مهیج است که قسمت اول آن سال ۲۰۱۷ و بعدی، در سال ۲۰۱۹ ساخته شد.

داستان فیلم درباره‌ی دانشجویی است که در روز تولد خود به قتل می‌رسد اما باز روز بعد بیدار می‌شود و می‌بیند که روز تولدش است. او متوجه می‌شود که در روز تولد خود گیر کرده و تا زمانی که قاتل خود را پیدا کند، قرار است هر روز همین روز بمیرد و به زندگی برگردد.

 

بهترین کمدی های ایرانی برای اوقاتی که باید شاد باشید:
فیلم طنز ایرانی

 

فیلم سراب/ Mirage

معرفی بهترین فیلم های رازآلود

  • سال اکران: ۲۰۱۸
  • کارگردان: اوریول پائولو
  • بازیگران: آلوارو مورته، آدریانا اوگارته
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۴/۱۰

فیلم‌هایی که در دو خط زمانی مختلف می‌گذرند، فیلم‌های پررمزوراز و گیج‌کننده هستند و طرفداران زیادی دارند. فیلم اسپانیایی Mirage هم یکی از این فیلم‌هاست. این فیلم، در دو خط زمانی یعنی ۱۹۸۹ و ۲۰۱۴ می‌گذرد و جریانات این دو خط زمانی به هم وصل می‌شوند.

در شبی طوفانی در سال ۱۹۸۹، در شبی که دیوار برلین فرو ریخت، پسرکی به نام نیکو شاهد دعوای همسایه‌های خود است که به قتل زن همسایه منجر می‌شود. ۲۵ سال بعد، ورا و همسرش دیوید در کنار دخترشان گلوریا، در خانه‌ای زندگی می‌کنند که متوجه می‌شوند خانه‌ی سابق نیکو است. ورا نواری ویدیویی از نیکو پیدا می‌کند و پس از تماشای آن، براساس اتفاقی، ورا به سال ۱۹۸۹ فرستاده می‌شود. او حالا آدمی متفاوت است و زندگی متفاوتی هم داشته. دیگر خبری از دختر و همسرش نیست و حتی شغل متفاوتی هم دارد. او باید جلوی اتفاقاتی هولناک را بگیرد.

این فیلم سینمایی، اثری جذاب و گیرا است که با لحظه‌ی آخر، با آن همراه خواهید بود.

فیلم انولا هولمز/ Enola Holmes

بررسی فیلم انولا هولمز

  • سال اکران: ۲۰۲۰
  • کارگردان: هری بردبیر
  • بازیگران: میلی بابی براون، هلنا بونهام کارتر، سام کالینز
  • امتیاز IMDB: نمره ۶.۶/۱۰

یکی از بهترین فیلم های رازآلود جدید، فیلم انولا هولمز است که قسمت اول آن سال ۲۰۲۰ و قسمت دوم سال ۲۰۲۲ منتشر شد. این فیلم سینمایی به داستان خواهر شرلوک هولمز و هوش و ذکاوت آن می‌پردازد.

انولا هولمز داستانی رازآلود و اکشن است که در سال ۱۸۸۴ می‌گذرد. در این داستان، خواهر شرلوک، متوجه گم شدن مادر خود می‌شود. او در تلاش است که مادر خود را پیدا کند و در این مسیر، از برادر زیرک خود جلو می‌زند.

اگر دوست دارید یک فیلم جذاب و خوش رنگ‌ولعاب که در سال‌های دور در انگلستان می‌گذرد ببینید، همچنین اگر دوست دارید ورژن دخترانه‌ای از شرلوک را هم تماشا کرده‌ باشید، این فیلم که در دو قسمت ساخته شده انتخاب مناسبی است.

فیلم پیش از آن که بخوابم/ Before I Go To Sleep

بهترین فیلم های معمایی - before i go to sleep

  • سال اکران: ۲۰۱۴
  • کارگردان: روان جوف
  • بازیگران: نیکول کیدمن، کالین فرت
  • امتیاز IMDB: نمره ۶.۳/۱۰

فیلم‌هایی که درباره‌ی حافظه‌ی از دست رفته هستند، یکی از بهترین فیلم های معمایی هستند. فیلم پیش از آن‌که بخوابم نیز یکی از این فیلم‌هاست که نیکول کیدمن و کالین فرت در آن ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم درباره‌ی زنی است که هر روز صبح بیدار می‌شود و هیچ چیزی از روز گذشته و همینطور تصادف مرگبار چند سال پیش به‌خاطر نمی‌اورد. همسر او که مردی عاشق و وفادار است، هر روز برای او تعریف می‌کند که چه اتفاقاتی در زندگی‌شان افتاده و سال‌های گذشته را برای او مرور می‌کند. با این حال، یک جای کار می‌لنگد و کریستین، به زودی متوجه این مسئله می‌شود.

فیلم جستجو / Searching

بهترین فیلم های معمایی

  • سال اکران: ۲۰۱۸
  • کارگردان: آنیش چاگانتی
  • بازیگران: جان چو، میشل لا
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۶/۱۰

فیلم سینمایی سرچینگ یا جستجو احتمالا برای کسانی که خوره موبایل و کامپیوتر هستند جذاب باشد؛ چرا که درباره حل یک ماجرای معمایی به کمک گشتن در اینترنت و برنامه‌های مختلف کامپیوتری و موبایل اتفاق می‌افتد.

داستان فیلم با گمشدن دختر ۱۶ ساله دیوید شروع می‌شود. پس از گم شدن دختر دیوید، پلیس دست به کار می‌شود؛ اما زمانی که دو روز گذشته و هنوز هیچ سرنخی به دست نیامده، دیوید خود دست به کار می‌شود و سعی می‌کند با گشتن در لپ تاپ دخترش، ردپای دیجیتالی او را بزند و بتواند به سرنخ‌هایی دست پیدا کند.

فیلم گمشده / Missing

فیلم سینمایی missing

  • سال اکران: ۲۰۲۳
  • کارگردان: نیکولاس دی جانسون
  • بازیگران: استورم رید، نیا لانگ
  • امتیاز IMDB: نمره ۷.۱/۱۰

فیلم searching در سال ۲۰۱۹ آمد و بسیار دیده و پسندیده شد. پس از آن، در سال ۲۰۲۳ نیز فیلم Missing با چنین مایه‌ای ساخته شد. در فیلم گمشده یا Missing، دختری به نام جون، متوجه می‌شود که مادرش گم شده است. مادر جون به سفری کوتاه با نامزد خود رفته اما زمانی که باید بازگردد، خبری از او نمی‌شود. جون تمام تلاش خود را می‌کند تا با کمک گشتن در حساب‌های مختلف مادر خود در اینترنت و همینطور کمک گرفتن از افراد بومی، سرنخی از مادر خود پیدا کند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

18 نظر

  1. ایوب

    و nefarious

  2. حسینی

    عالی همشون فیلم های بسیار خوش ساختی هستن

  3. نورا

    فیلم سینمایی نفس نکش

  4. موجی

    این لیست ک تقریبا لیست خوبیه
    و محیج اما
    #parasite
    بینظیره و بهترینه این لیسته

  5. علی رضائیان

    اگه بخام از این لیست شش تا رو بگم که حتما حتما ببینید
    1- ممنتو
    2- شاتر آیلند
    3-روانی
    4-هفت
    5- انگل
    6 الدبوی

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به علی رضائیان

      مرسی از نظرتون✨
  6. ترانه

    سرچینگ رو دیدم و خیلی دوست داشتم. نمیدونستم قسمت دوم داره! میخوام برم دانلودش کنم امیدوارم به خوبی قسمت قبل باشه 😍

  7. داش بهروز

    خیلی از این لیست دیدم و تایید میکنم حرفتون رو
    و این باعث میشه با خیال راحت بقیه لیست ببینم.
    واقعا دمتتون گرم.

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به داش بهروز

      ممنون بهروز عزیز. خوشحالیم که این معرفی براتون مناسب بوده
  8. مح

    عاشق لیستتون شدم

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به مح

      خوشحالیم که این لیست براتون مفید بود
  9. محسن

    عالی بود 👌

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محسن

      ممنون از همراهی شما🌱
  10. ممد

    Prisoners به نظر من از همه بهتر بود
    البته شاهکار کریستوفر نولان هم واقعا جذاب بود
    مرسی از مقاله مفیدتون،حتما باید بقیه فیلم هایی که معرفی کردید رو ببینم

    1. رضا

      پاسخ به ممد

      فیلم هانیبال... در واقع ده سال پس از وقایع فیلم سکوت بره ها و ادامه همون فیلم هست... با بازی آنتونی هاپکینز...
      1. نیلوفر

        پاسخ به رضا

        هم لیست خیلی عالیه هم توضیحات عالی...اگه بخوام باز چند فیلم سینمایی معمایی پیشنهاد بدم: رستگاری در زندان شاوشنگ؛ دختری با خالکوبی اژدها؛ جاده مالهالند؛ سرگیجه؛ مرد حصیری
        1. ایوب

          پاسخ به نیلوفر

          Machinist رو یادتون رفت
          1. پریا حسن‌زاده

            پاسخ به ایوب

            سلام. در آپدیت‌های آینده قرار میگیره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c/
ads
ads