داغ ترین ها :
معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی

معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی

ژانر علمی تخیلی، یکی از محبوب‌ترین ژانرها در دنیای سینما است و طرفداران بسیار زیادی دارد. تا به امروز، فیلم‌های علمی تخیلی بسیار زیادی ساخته شده که در لیست بهترین فیلم های تخیلی نیز توانسته‌اند به جایگاه خوبی دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین فیلمهای علمی تخیلی را برای علاقه‌مندان به این سبک معرفی کنیم. فیلم‌هایی که در این لیست قرار دارند، هم فیلم‌های جدید و هم فیلم‌های قدیمی هستند که از سینماهای مختلف جهان انتخاب شده‌اند.

The Matrix 

بهترین فیلمهای علمی تخیلی

  • سال انتشار: ۱۹۹۹
  • کارگردان: لیلی واچوسکی، لانا واچوسکی
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰

هنوز هم وقتی حرف از فیلم علمی تخیلی می‌شود، یکی از اولین فیلم‌هایی که به ذهن هرک س می‌رسد، مجموعه فیلم‌های ماتریکس است. این فیلم جذاب با ایده‌ی نابی که داشت، استایل خاص بازیگران و صحنه‌های اکشنش که از روی انیمه‌های ژاپنی الگوبرداری کرده بود، به یکی از بهترین فیلم تخیلی جهان تبدیل شد و حتی باعث شد خیلی از فیلمبازان به این ژانر علاقه پیدا کنند.

ماتریکس در سال ۱۹۹۹ به دست برادران واچوسکیز ساخته شد و بازیگرانی نظیر کیانو ریوز، لارنس فیش بورن، و کری آن ماس در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم دنیایی پادآرمانی از آینده را به تصویر می‌کشد که بشریت، ناآگاهانه درون ماتریکس گیر افتاده‌اند. ماتریکس یک دنیای شبیه سازی شده است که توسط ماشین‌های هوشمند برای جلوگیری از افزایش جمعیت ساخته شده و از بدن انسان‌ها برای کسب انرژی استفاده می‌کند. از ویژگی‌های جذاب این مجموعه فیلم تخیلی، می‌توانیم به صحنه‌های اکشن آن اشاره کنیم که با وسواس بسیار زیادی ساخته شدند و توانستند محبوبیت زیادی را برای بازیگران فیلم به ارمغان بیاورند. همچنین جلوه‌های ویژه و ادیت فیلم، در ۷۲مین مراسم اسکار توانست جوایزی را از آن خود کند. این فیلم، در سال ۱۹۹۹  ۴مین فیلم پرفروش سال در آمریکا شد. این فیلم در ۴ قسمت ساخته شد و یک ۴گانه‌ی بسیار معروف در دنیای فیلم سینمایی تخیلی است.

Jumanji

jumanji

  • سال انتشار: ۱۹۹۵
  • کارگردان: جو جانستون
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷/۱۰

یکی دیگر از معروف‌ترین فیلم‌های علمی و تخیلی که تا به امروز ساخته شده و تقریبا همه‌ی ما آن‌ را بارها از تلویزیون تماشا کرده‌ایم، فیلم جذاب جومانجی است. این فیلم در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار ساخته شد و رابین ویلیامز در آن به ایفای نقش پرداخت. پس از آن نیز، اقتباس‌های دیگری از این فیلم ساخته شد که هیچ کدام به اندازه‌ی ورژن اولیه مخاطب را جذب نکرد.

فیلم جومانجی، داستان یک بازی فکری به اسم جومانجی است که یک روز آلن آن را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد با دوستش سارا بازی کند. اما این بازی، کمی با دیگر بازی‌ها فرق دارد و وقتی شروع به بازی کنید، نمی‌توانید از آن دست بکشید. هر بار که در این بازی تاس بیندازید، قطعات بازی حرکت می‌کنند و یک پیام ترسناک روی صفحه ظاهر می‌شود. پس از این که آلن ۵ می‌آورد، پیام بازی به او می‌گوید که در جنگل منتظر باشد تا دوباره یکی از بازیکن ها ۵ بیاورد. آلن نیز به درون بازی کشیده می‌شود. سارا که حسابی وحشت کرده، بازی را کنار می‌اندازد و فرار می‌کند. سال‌ها بعد، جودی و پیتر این بازی را پیدا کرده و از آن‌جا که حوصله‌شان سر رفته، آن را باز می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که دوباره بازی کنند.

این فیلم توانست فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد و برای فیلمبازان ایرانی، یکی از فیلم‌هایی است که رابین ویلیامز فقید را با آن می‌شناسند. 

Ghost in the shell

فیلم روح در پوست را ببینید

  • سال انتشار: ۱۹۹۵
  • کارگردان: مامورو اوشی
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰

انیمه Ghost in the shell آن قدر خوب بود که چند سال بعد از پخش نسخه اورجینال، هالیوود نیز یک نسخه سینمای از آن ساخت. این انیمه جذاب علمی تخیلی درباره آینده است. داستان فیلم در سال ۲۰۲۹ می‌گذرد. زمانی که علم آنقدر پیشرفت کرده که انسان‌ها بدون هیچ دستگاهی و مستقیما به اینترنت وصل می‌شوند و سایبورگ‌ها نیز بین انسان‌ها زندگی می‌کنند. داستان درباره سرگردی به نام کوساناگی است که به دنبال ردپای یک مجرم سایبری است. داستان فیلم پر از صحنه‌های اکشن و همینطور ماجراهای علمی تخیلی جذاب است.

 

فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند؟
فیلم کمدی ایرانی

 

Men in Black

مردان سیاه پوش

  • سال انتشار: ۱۹۹۷
  • کارگردان: بری ساننفیلد
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۳/۱۰

مردان سیاه پوش یک فیلم علمی تخیلی کمدی است که در سه قسمت ساخته شد و این فیلم هم بسیار خوش درخشید. اولین قسمت از این مجموعه سال ۱۹۹۷ آمد و تلفیق کمدی با ماجراهای تخیلی، بسیار این فیلم را به مزاق فیلمبازان خوش آورد. این فیلم، اقتباسی از یک مجموعه کومیک بود که از مارول منتشر می‌شد. بازیگران اصلی این فیلم، ویل اسمیت و تامی لی جونز بوده‌اند.

مامور کی و مامور دی، برای یک سازمان مخفی کار می‌کنند. این دو نفر از زمین محافظت می‌کنند تا بیگانگان بتوانند در اطراف نیویورک ساکن شوند. همچنین این ماموران وظیفه دارند تا حافظه‌ی کسانی را که از وجود بیگانگان مطلع می‌شوند را پاک کنند. 

مامور دی دیگر سرعت ندارد و نمی‌تواند ماموریت‌های خود را انجام دهد. به همین علت مامور کی می‌خواهد یک جایگزین برای او پیدا کند. توجه او جلب یک مامور ساده‌ي پلیس می‌شود که سرعت بسیار زیادی در تعقیب و گریز دارد و پس از آن، از او می‌خواهد تا در انجام ماموریت‌ها همراهی‌اش کند. این فیلم پر از صحنه‌های کمدی و بامزه‌ای است که در مواجه با موجودات فضایی مختلف رخ می دهد و حسابی مخاطب را می‌خنداند. اگر هنوز هم این مجموعه را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما فیلم مردان سیاهپوش، به‌خصوص قسمت اول آن  را تماشا کنید.

The thing

فیلم های ترسناک تخیلی

  • سال انتشار: ۱۹۸۲
  • کارگردان: جان کارپنتر
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۲/۱۰

فیلم «چیز» امتیاز خیلی بالایی دارد و یک کلاسیک علمی تخیلی جذاب محسوب می‌شود. این فیلم در یک پایگاه تحقیقاتی در قطب می‌گذرد. زمانی که یک سگ دوان دوان به سوی پایگاه می‌آید و یکی از هلیکوپتری که بالای سر حیوان در حرکت است، سعی دارد به او تیراندازی کند. قطعا این صحنه برای بیننده خیلی دلخراش و باورنکردنی است اما کم کم با نزدیک شدن به اواسط فیلم، دلیل این رفتار تیرانداز را درک می‌کنیم.

در طی این فیلم می‌بینیم که موجودی بیگانه وارد پایگاه شده که قابلیت تغیر چهره و تبدیل شدن به هر شکلی را دارد. این موجود ترسناک باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی می‌شود. اگر طرفدار فیلم‌هایی مثل Alien بوده‌اید، این فیلم را نیز حتما توصیه می‌کنیم که ببییند.

Fahrenheit 451

فیلم فارنهایت ۴۵۱ بهترین فیلم علمی تخیلی ۲۰۱۸

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: رامین بحرانی
  • امتیاز آی ام دی بی: ۴.۹/۱۰

یکی دیگر از فیلم‌های مفهومی و تخیلی که در چند نسخه ساخته شد، اثر فارنهایت ۴۵۱ است. این فیلم که در اصل اقتباسی از یک کتاب به همین نام است، یک بار در سال ۱۹۶۶ و بار بعد در سال ۲۰۱۸ با بازی مایکل بی. جوردن به عنوان بازیگر اصلی خود ساخته شد. فضای این داستان، یک فضای پادآرمانی در آینده است که هیچ کس دوست ندارد واقعا اتفاق بیفتد اما گویا دارد رخ می‌دهد.

در دوران پس از دومین جنگ تمدن‌ها که در آمریکا رخ داده، اینترنت محدود شده و به آن The 9 گفته می‌شود. در این دوره، کتاب‌ها کالاهایی ممنوعه هستند و حتی کتاب‌های داستانی هم نباید در دست کسی دیده شوند. آتش نشانان، که کارشان مهار آتش است نیز در این دوران کار متفاوتی دارند. این افراد موظف هستند تمامی کتاب‌ها را بسوزانند و اگر کسی در حال مطالعه‌ی آن‌ها باشد باید محاکمه شود. گای مونتاگ که یک آتش نشان است، بدون هیچ پرسشی به کار سوزاندن کتاب‌ها مشغول است و از جامعه در برابر آگاهی محافظت می‌کند. او، پس از آشنایی با زنی به نام کلاریس که اطلاعات و دانسته‌هایش را به چالش می‌کشد، تصمیم می‌گیرد نگاهی به کتاب‌ها بیندازد. 

Everything Everywhere All At Once

معرفی فیلم everything everywhere all at once

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • کارگردان: دنیل کوان، دنیل شینهارت
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰

این فیلم توانست عنوان بهترین فیلم تخیلی سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرده و جوایز زیادی، از جمله بهترین فیلم سال در مراسم اسکار را به خانه ببرد. این فیلم تخیلی درباره‌ی یک زن چینی آمریکایی به نام اولین است که همراه با همسر خود یک رختشورخانه را می‌چرخاند. مشکلات زیادی زندگی اولین را دستخوش تغییر قرار داده. رابطه‌ی او و دخترش شکرآب است، دارد آماده می‌شود تا از همسرش جدا شود، قرار است پدربزرگ چینی اش برای سال تحویل چینی به خانه اش بیاید و دخترش با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند. در میان تمامی این مشکلات، او متوجه می‌شود که نه خودش و نه دیگر افراد خانواده‌اش، فقط همین یک زندگی را ندارند و در دنیاهای موازی، همه‌شان وجود دارند. قسمت جالب ماجرا این‌جاست که تمامی اولین‌هایی که در دنیاهای دیگر زندگی می‌کنند، دارای قابلیت‌های مختلفی هستند و اولین این زندگی نیز، می‌تواند از توانایی‌ها و قابلیت‌های خودش در زندگی‌های دیگر، بهره ببرد.

این فیلم که بهترین فیلم تخیلی ۲۰۲۲ شد، یکی از جدیدترین و بهترین ساخته‌های این ژانر است و دیدن آن به تمامی کسانی که دنبال یک ماجرای علمی تخیلی کمدی پر از صحنه‌های رزمی چینی هستند، توصیه می‌شود.

 

بهترین فیلم های عاشقانه جهان در مطلب زیر:
فیلم عاشقانه

 

Planet of the Apes

rise of the planet of the apes

  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • کارگردان: روپرت یات
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۶/۱۰

تا به حال سه قسمت از مجموعه‌ی سیاره‌ی میمون‌ها آمده که نام آن‌ها به ترتیب Rise of the planet of the apes, Dawn of the planet of the apes, و War of the planet of the apes است. برای این‌که داستان فیلم را به‌خوبی متوجه شوید، لازم است این مجموعه‌ی علمی تخیلی جذاب را از قسمت اول آن که در سال ۲۰۱۱ آمد مشاهده کنید.

داستان، در سانفرانسیسکو می‌گذرد. در یک آزمایشگاه، دانشمندی به نام ویل رودمن در حال آزمایش یک داروی ویروسی روی یک شامپانزه‌ ماده است که به کمک آن بتواند آلزایمر را درمان کند. این دارو، سطح هوشیاری شامپانزه را افزایش می‌دهد و به شورش او منجر می‌شود. پس از آن، رئیس ویل دستور منحل شدن این پروژه را می‌دهد و شامپانزه نیز کشته می‌شود. اما ویل متوجه می‌شود که دلیل شورش شامپانزه ماده‌، نوزاد او بوده که به تازگی به دنیا آمده است. ویل، نام او را سزار می‌گذارد و تصمیم می‌گیرد او را بزرگ کند. در ادامه، ویل آزمایشات خود را ادامه می‌دهد و به راز تاریکی درباره‌ی دارویی که کشف کرده، پی می‌برد. این دارو، علی‌رغم تاثیر شگرفی که در بالا بردن هوش شامپانزه‌ها دارد، به نابودی انسان‌ها منجر می‌شود.

این سه گانه، یکی از جالب‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی است که عمده هنرپیشگان آن، نه انسان‌ها که میمون‌ها هستند. بازیگر و صداپیشه‌ی معروف، اندی سرکیس، در این مجموعه نقش سزار را ایفا می‌کند.

Gravity

بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • کارگردان: آلفونسو کوران
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷/۱۰

فیلم جاذبه دو هنرپیشه معروف هالیوود یعنی ساندرا بولاک و جورج کلونی را کنار هم آورد و آن‌قدر این زوج در کنار هم جذاب درآمدند که حسابی نظرات را جلب کرد.

این داستان درباره دو فضا نورد است. دکتر استون که یک مهندس پزشک موفق است و بک دانشمند فضانورد قدیمی به نام مت کوالسکی. دکتر استون در اولین ماموریت فضایی خود است و کوالسکی نیز در حال انجام آخرین ماموریت خود پیش از بازنشستگی است. همه چیز به نظر ایده‌آل، رویایی و خوب است. تا این که یک مرتبه اتفاقی می‌افتد و زمانی که آن دو برای قدم زدن و گردش در فضا از سفینه خارج شده‌اند، سفینه نابود می‌شود. حال، استون و کوالکسی تک و تنها در این پهنه‌ی بی‌کران هستند.

ادامه‌ی داستان قابل تعریف نیست و باید خودتان به تماشای این فیلم جذاب علمی تخیلی بنشینید.

The Avengers

معرفی فیلم انتقامجویان

  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • کارگردان: جاس ودون
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰

برای طرفداران دنیای مارول و ابرقهرمان‌ها، هیچ فیلم علمی تخیلی‌ای بهتر از ماجراهای ابرقهرمان‌ها نیست و در آن دسته‌، هیچ فیلمی رو دست انتقام‌جویان یا Avengers نمی‌آید. در سری فیلم‌های اونجرز، تمامی قهرمانان مارول از جمله هالک، مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، بلک ویدو، و خیلی کاراکتر دیگر گروهی با هم تشکیل می‌دهند که بتوانند با خطرناک‌ترین دشمنان زمین مقابله کنند. این فیلم در ۴ قسمت منتشر شده که اولین آن‌ها، سال ۲۰۱۲ آمد و آخرین قسمت از این مجموعه سال ۲۰۱۹ منتشر شد که به کل داستان این قهرمانان، پایان داد. اگر دوست دارید فیلم‌های اونجرز را مشاهده کنید، بهتر است با داستان‌های دیگر مارول و کاراکترهای دیگر آشنایی داشته باشید. در این صورت، تماشای این فیلم بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود و بهتر با مجموعه ارتباط برقرار خواهید کرد.

A Quiet Place

فيلم علمي تخيلي

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: جان کراسینسکی
  • امتیاز آی ام دی بی:۷.۵/۱۰

فیلم یک مکان ساکت، یک فیلم مهیج و علمی تخیلی است که اولین قسمت آن در سال ۲۰۱۸ آمد و پس از استقبال بی نظیری که به همراه داشت، قسمت دوم آن نیز ساخته شد. این فیلم به کارگردانی جان کراسینسکی ساخته شد و خود او نیز به همراه امیلی بلانت، نقش زوج اصلی این فیلم را بازی می‌کنند. 

این فیلم، در واقع هجوم آدرنالین و استرس به بدن شماست و آن‌قدر داستان گیرایی دارد که نمی‌توانید از دیدن آن دست بکشید. در این فیلم، زمین مورد حمله‌ی موجودات فضایی قرار گرفته. موجوداتی که هیچ چیز نمی‌بینند، اما با کوچکترین صدا، متوجه‌ی آدم‌ها می‌شوند و آن‌ها را از میان برمی‌دارند. داستان، حالا با باقی‌مانده‌ی مردمانی پیش می‌رود که باید بدون کوچکترین سروصدا، زندگی کنند و زنده بمانند. هر صدایی که از این افراد خارج شود، می‌تواند به مرگ آن‌ها منجر شود.

 

تفاوت های مک بوک ایر m1 و m2 در چه مواردی است؟
مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک ایر M2

 

Jung_E

فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • کارگردان: یون سانگ هو
  • امتیاز آی ام دی بی: ۵.۵/۱۰

فیلم دیگری که در لیست بهترین فیلم تخیلی 2023 قرار دارد، این فیلم از سینمای کره است. فیلم جونگ ای، به آینده می‌پردازد. در سده‌ی ۲۲، زمین دیگر قابل سکونت نیست و بشر به پناهگاه‌هایی در دیگر سیارات مهاجرت کرده است. اما چندتا از این پناهگاه‌ها، تحت عنوان یک جمهوری اعلام استقلال کرده‌اند و به دیگر پناهگاه ها حمله می‌کنند. زنی جنگجو به نام کاپیتان یون جونگی با نیروهای متحد حساب این افراد را می‌رسد. اما بر اثر یک اتفاق به کما می‌رود. موسسه‌ای که از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند، مغز جونگی را کلون می‌کند. چند سال آینده، دوباره جونگی با قدرت های باورنکردنی، چشم‌های خود را باز می‌کند. این بار، او جونگ ای نام دارد.

این فیلم، بعد از انتشار از نتفلیکس در لیست ۱۰ فیلم برتر غیر انگلیسی زبان این شبکه قرار گرفت. اگر یک فیلم علمی تخیلی خوب و دیدنی از سینمای کره‌ی جنوبی می‌خواهید، دیدن این فیلم را به شما توصیه می‌کنیم.

Interstellar

فیلم interstellar

  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰

فیلم میان ستاره‌ای یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ساخته‌های کریستوفر نولان، کارگردان شهیر هالیوودی است. او با این فیلم، نبوغ خود در فیلمسازی را به تمامی مخاطبان ثابت کرد. در این فیلم، متیو مک کاناهی نیز بازی متفاوت و عمیقی را از خود به نمایش گذاشت که باز هم توجه مخاطبان را جلب کرد. این فیلم به مضمون فضا، کهکشان و علم فیزیک پرداخته و نولان برای ساخت این فیلم سال‌ها تحقیق کرد. در این فیلم، می‌بینیم که آینده‌ی زمین بسیار نگران‌کننده است و کاشفان و محققان به میان ستاره‌ها سفر می‌کنند تا ببینند آیا بشر می‌تواند در آن‌جا زندگی کند یا نه. در این بین، صحنه‌های احساسی زیادی رقم می‌خورد که این فیلم را در ذهن مخاطب به یکی از بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی تبدیل می‌کند.

Passengers

معرفی فیلم سینمایی علمی تخیلی passengers

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • کارگردان: مورتن تیلدوم
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷/۱۰

فیلم مسافران، یک فیلم علمی تخیلی، اما عاشقانه است که هم توانست طرفداران ژانر رومانس و هم طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی را به خود جلب کند. در این فیلم سینمایی، جنیفر لارنس و کریس پرت به ایفای نقش پرداختند. داستان از جایی پیدا می‌شود که بشریت، درون محفظه‌های داخل یک سفینه‌ی فضایی به خواب فرو رفته تا ۹۰ سال‌ بعد، بیدار شود. یکی از این مسافران به طور کاملا اتفاقی بیدار شده و روزهای خود را به تنهایی می‌گذراند. او که دیگر نمی‌تواند در این وضع تنهایی زندگی کند، تصمیم می‌گیرد یکی دیگر از مسافران را نیز بیدار کند.

ایده‌ی ساخت این فیلم و فیلمنامه‌ی آن در سال ۲۰۰۷ تکمیل شد. ابتدا قرار بر این بود که کیانو ریوز و امیلی بلانت نقش‌های اصلی داستان باشند. پس از آن، ریس ویترسپون و ریچل مک‌آدامز نیز کاندید شدند. با این حال، پروسه‌ی ساخت فیلم تا سال ۲۰۱۶ به تعویق افتاد و آن زمان نیز بازیگران جوانتری جایگزین شدند.

District 9

فیلم علمی تخیلی هیجانی

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: نیل بلومکامپ
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰

منطقه ۹ فیلمی علمی تخیلی درباره بیگانگان بود که در سال ۲۰۰۹ آمد و بسیار دیده شد. قسمت دوم این فیلم یعنی District 10 نیز قرار است به زودی آماده اکران شود.

این فیلم سینمایی در آفریقای جنوبی می‌گذرد. در جایی که یک سفینه فضایی به زمین نشسته و کلیه سرنشینانش روی زمین با بدرفتاری انسان‌ها روبرو شده‌اند. انسان‌ها و دولت آن‌ها را به یک محله کثیف و زاغه‌نشین به نام منطقه ۹ می‌فرستد که بهتر کنترلشان کند و از انسان ها دور باشند اما باز هم موج بدرفتاری با آن‌ها کم نمی‌شود. زمانی که یک انسان برای کاری به منطقه فضایی‌ها می‌رود، با یک ماده شیمیایی مخصوص آن‌ها تماس پیدا می کند. در ادامه، تغییراتی در او شکل می‌دهد که همه چیز را عوض می‌کند.

King of Thorns

king of thorns

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: کازویوشی کاتایاما
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۳/۱۰

فیلم شاه خاران، یک انیمه‌ی ژاپنی علمی تخیلی و دلهره‌آور است که به دلیل صحنه‌های خون‌آلود و ترسناک، تماشای آن به کودکان پیشنهاد نمی‌شود. این داستان، با پخش شدن ویروس مدوسا در سرتاسر جهان پخش می‌شود. همانطور که افراد با نگاه کردن به چشمان مدوسا تبدیل به سنگ می‌شدند، این ویروس نیز قابلیت این را دارد که بدن مبتلایان را بعد از ابتلا، سفت و سنگی کند. 

در داستان، پس از شیوع این ویروس، ۱۶۰ نفر انتخاب شده‌اند تا در آزمایشی که به پیدا کردن علاج منتهی می‌شود شرکت کنند. این افراد، ۴۸ ساعت پس از ماندن در بیمارستان به هوش می‌آیند و می‌بینند فضای بیمارستان فرسوده و پر از شاخه و برگ شده و موجودات هولناکی در آن‌جا وجود دارند. این داستان، داستان تلاش بشر برای بقا در سخت‌ترین موقعیت‌ها است.

 

معرفی سریال های جدید کره ای:
بهترین سریال های کره ای

 

Contact

فیلم سینمایی تخیلی تماس

  • سال انتشار: ۱۹۹۷
  • کارگردان: رابرت زمیکس
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۵/۱۰

فیلم تماس، یکی از ساخته‌های علمی تخیلی رابرت زمیکس است. کارگردانی که فیلم‌های علمی تخیلی بسیار معروفی دارد. این فیلم که جودی فاستر نقش اصلی آن را بر عهده دارد، حول این موضوع می‌چرخد که بشر تنها موجود هوشمند در کهکشان‌ها نیست و حتما در دیگر کهکشان‌ها هم باید موجود هوشمندی وجود داشته باشد. الینور که یک اخترشناس است، می‌خواهد جوابی برای این پرسش پیدا کند. بنابراین، در تلاش است تا کمک‌های مالی و سرمایه‌گذارانی را پیدا کند تا پاسخی به این سوالات بیابند. زمانی که آن‌ها مشغول تحقیقات در صحراهای نیومکزیکو هستند، پیامی دریافت می‌کنند که توجه‌شان را جلب میکند.

این فیلم سینمایی در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و یکی از بهترین فیلمهای علمی تخیلی از سینمای هالیوود است. اگر شما هم می‌خواهید فیلم‌های این سبک را تماشا کنید، باید فیلم تماس را نیز در صدر لیست قرار دهید.

Back to Future

بهترین فیلمهای علمی تخیلی

  • سال انتشار: ۱۹۸۵
  • کارگردان: رابرت زمیکس
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰

بازگشت به آینده، یکی دیگر از ساخته‌های رابرت زمیکس است که در سه قسمت، در خلال سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ ساخته شد. این فیلم برای نوجوانان آن دوره یکی از بهترین فیلم‌های تخیلی محسوب می‌شد اما هنوز هم دیدن آن خالی از لطف نیست. 

شخصیت اصلی فیلم، مارتی مک فلای است. نوجوانی که با مادر الکلی و پدر بیچاره خود زندگی می‌کند. او می‌ترسد که در آینده نیز زندگی‌اش پر از مشکل باشد و نتواند روزهای خوشی را بگذراند. یکی از دوستان مارتی که یک دانشمند است، به او ماشین زمان خود را نشان می‌دهد. با این ماشین زمان، مارتی و دکتر به گذشته سفر می‌کنند و او پدر و مادر خود را در دوران نوجوانی و کودکی مشاهده می‌کند. در ادامه‌ی مدتی که او آن‌جاست، با والدین خود وقت می‌گذراند و ماجراهایی بین آن‌ها پیش می‌آید. این فیلم در قسمت‌های بعدتر نیز، به ماجراهای دیگری میان مارتی، دکتر و زمان می‌پردازد که اگر آن‌ها را ندیده‌اید، تماشایشان خالی از لطف نیست.

Terminator

terminator

  • سال انتشار: ۱۹۸۴
  • کارگردان: جیمز کمرون
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰

ترمیناتور یا نابودگر یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی در سینما است که در معروفیت آرنولد شوارتزینگر نیز نقش زیادی داشت.

اولین قسمت این فیلم در سال ۱۹۸۴ آمد و خیلی زود به یکی از آثار پربیننده تبدیل شد. در فیلم ترمیناتور، آرنولد شوارتزینگر در نقش یک ماشین آدمکشی بی‌رحم و خشن است که از آینده به گذشته فرستاده می‌شود تا زنی را بکشد. او که هیچ رحمی ندارد، تا زمانی که هدف خود را از بین نبرد کوتاه نمی‌آید.

پس از این فیلم، آرنولد به یک نماد تبدیل شد که نشانه‌ی قدرت و فناناپذیری بود. اگر این فیلم علمی تخیلی جذاب را هنوز ندیده‌اید، خوب است سراغش بروید و این اثر قدیمی اما ماندگار را تماشا کنید.

 

لیست بهترین سریال های ایرانی جدید و قدیمی:
سریال های ایرانی

 

Alien

alien Sci-Fi movie

  • سال انتشار: ۱۹۷۹
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰

فیلم علمی تخیلی و ترسناک Alien، یکی از معروفترین فیلم‌ها در سبک بیگانه است. اولین قسمت از فرنچایز Alien در سال ۱۹۷۹ به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شد و در مجموع، ۶ فیلم از این مجموعه منتشر شد. این فیلم، درباره‌ی گروهی از دانشمندان است که پس از انجام یک ماموریت فضایی، در حال بازگشت به زمین هستند اما با دریافت یک تماس مشکوک، راه خود را به سیاره‌ی دیگر کج می‌کنند. در سیاره‌ی جدید، آن‌ها با موجودی بیگانه مواجه می‌شوند که ظاهری ترسناک داشته و ماجراهای هولناکی پیش می‌آید. این مجموعه فیلم‌، در هر قسمت با موضوعات ترسناک جدیدی مخاطب را غافلگیر می‌کند. آخرین قسمتی که از این مجموعه منتشر شد، در سال ۲۰۱۷ آمد و امتیاز نسبتا خوب آن نشان می‌داد که هنوز هم مجموعه‌ی بیگانه دیده می‌شود و پر طرفدار است. این مجموعه را می‌توانیم یکی از پیشتازان سبک داستان‌های ترسناک فضایی بدانیم.

Stalker

بهترین فیلم علمي تخیلي غیر انگلیسی زبان

  • سال انتشار: ۱۹۷۹
  • کارگردان: آندری تارکوفسکی
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰

فیلم استاکر، برای طرفداران خاص پسند سینما ساخته شده. این اثر کلاسیک که یکی از آثار به یاد ماندنی آندری تارکوفسکی است، جایگاه ویژه‌ای در بین فیلم‌های علمی تخیلی دارد و برای هر سلیقه‌ای جذاب نیست. 

فیلم Stalker در کشوری فرضی می‌گذرد که در سلطه‌ی یک دیکتاتور است. منطقه‌ای به نام The Zone در این کشور وجود دارد که اتاقی عجیب و غریب را در خود جای داده. هر کس وارد این اتاق شود، می‌تواند هر رویا یا آرزویی که دارد را زندگی کند اما دولت این منطقه را ممنوع اعلام کرده و اجازه‌ی دسترسی مردم به این بخش را نمی‌دهد. شخصیت اصلی داستان، مردی به نام استاکر است که یک ارتباط خاص با این اتاق دارد.

این فیلم، بر اساس رمانی به نام Roadside Picnic ساخته شده و با این که در ابتدا ارزش آن درک نشد، اما در حال حاضر جزء فیلم‌های خاص غیرانگلیسی زبان قلمداد می‌شود.

 E.T

فیلم جذاب E.T

  • سال انتشار: ۱۹۸۲
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰

ای تی فقط یک فیلم نیست! این اثر جذاب که وقتی آمد هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذاب بود، یک اثر ماندگار و تکرارنشدنی در کارنامه‌ی استیون اسپیلبرگ، این فیلمساز شهیر شد. 

فیلم با آمدن یک موجود بیگانه‌ی بانمک به زمین آغاز می‌شود. او که روی زمین سرگردان مانده، با الیوتِ ۱۰ ساله آشنا می‌شود. الیوت او را به خانه می‌برد و خیلی زود ای تی عضوی از خانواده‌ی الیوت می‌شود که همه او را دوست دارند. پس از مدتی، الیوت باید به ای تی کمک کند تا به خانه‌ی خود بازگردد.

این فیلم، زمانی که ساخته شد آن قدر فروش داشت که رکورد جنگ ستارگان را شکست و توانست پرفروش ترین فیلم در تاریخ سینما شود. یکی از صحنه‌های فیلم که الیوت و ای تی روی دوچرخه به پرواز درمی‌آیند، به یکی از نمادهای سینما تبدیل شده است.

 

برنامه های تلویزیونی جدید Netflix:
سریال جدید نتفلیکس

 

Star Trek

فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی - ممعرفی فیلم Star trek

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • کارگردان: جی جی آبرامز
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰

فیلم‌های تخیلی زیادی برای علاقه‌مندان این ژانر ساخته شده اند که به فضا، کهکشان و فضانوردان پرداخته‌اند. بی‌شک در این قبیل فیلم‌ها، مجموعه‌ی استار ترک یکی از بهترین‌هاست که ماجراهای زیادی هم در پی داشت. این فیلم در ابتدا به صورت سریال پخش می‌شد و بسیار پربیننده بود اما پس از ماجراهایی که به کنسل شدن آن منتهی شد، سازندگان تصمیم گرفتن این اثر را به صورت فیلم‌های سینمایی ادامه دهند. تا به حال در مجموع ۱۳ فیلم با نام استارترک منتشر شده است. این مجموعه فیلم به ماجراهایی که برای جیمز کرک و اسپاک که یک نیمه انسان نیمه والکان است می‌پردازد. خیلی از بینندگان، مجموعه‌ی استار ترک را یک مجموعه‌ مشابه جنگ ستارگان می‌دانند. 

Jurassic Park (World)

jurassic world

  • سال انتشار: ۱۹۹۳
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۲/۱۰

یکی از شناخته شده‌ترین فیلم‌ها در دنیای فيلم علمي تخيلي، مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک یا دنیای ژوراسیک است و اگر هنوز این فرانچایز را تماشا نکرده‌اید، بهتر است بدون فوت وقت سراغ تماشای آن بروید.علت این دو اسمه بودن فیلم، این است که این مجموعه در ابتدا و پیش از آغاز سال ۲۰۰۰، در سه فصل با نام ژوراسیک پارک منتشر شد. چند سال پس از آن، ادامه ی فیلم با نام دنیای ژوراسیک ساخته شد که کریس پرت نقش اصلی این مجموعه را بر عهده داشت و برای مخاطب امروزی شناخته‌شده‌تر نیز هست. فیلم پارک ژوراسیک از جایی شروع می‌شود که گروهی از افراد قصد ایجاد یک پارک تفریحی با دایناسورها را دارند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند با استخراج دی ان ای از پشه‌هایی که خون دایناسور مکیده‌اند، بتوانند دایناسورها را احیا کنند. با بازگشت دایناسورها به دنیا، مشکلات جبران ناپذیری هم ایجاد می‌شود. 

Her

her movie

  • سال انتشار:‌۲۰۱۳
  • کارگردان: اسپایک جونز
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰

در دنیای پیشرفته‌ی امروز، تنهایی یکی از دغدغه‌های بشر است. این فیلم، به زندگی نویسنده‌ای می‌پردازد که در انزوا می‌گذرد. تئودور، نویسنده‌ی این داستان، برای رفع تنهایی خود با یک سیستم هوش مصنوعی شروع به صحبت می‌کند و به او دل می‌بندد. در این فیلم، مخاطب امروزی به خوبی با تئودور و احساسات او ارتباط برقرار می‌کند و موضوعی که فیلم Her به آن پرداخته، به خوبی توانسته نظر مخاطب را جلب کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ است و توانست جوایز زیادی را کسب کند. 

Spiderman: into the Spider-Verse

spiderman in to the spiderverse

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: پیتر رمزی، رادنی راتمن
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۴/۱۰

یکی از موفق‌ترین ماجراهایی که در فرانچایز مرد عنکبوتی ساخته شد، این انیمیشن است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این انیمیشن یکی از بهترین و پرفروش‌ترین فیلم های مرد عنکبوتی شد و در چندین جشنواره از جمله اسکار و کلدن کلوبز توانست جوایزی را از آن خود کند. 

در این فیلم، با مایلز همراه هستیم. پسر نوجوانی که در نیویورک زندگی می‌کند و پدرش که یک مامور پلیس است، از مرد عنکبوتی یعنی پیتر پارکر، هیچ دل خوشی ندارد. براساس ماجراهایی که پیش می‌آید، مایلز هم قدرت‌هایی نظیر قدرت مرد عنکبوتی را به دست می‌آورد. ماجراهایی که در این فیلم پیش می‌آید، به این منجر می‌شود که مایلز با خود پیتر پارکر و چندین شخص دیگر در دنیاهای موازی مواجه شود که همه‌شان دارای قابلیت‌های عنکبوتی یکسان هستند. 

قسمت دوم این فیلم نیز، همین امسال یعنی ۲۰۲۳ منتشر شده و انتظار می‌رود به خوبی قسمت اول باشد.

 

لیست بهترین انیمیشن های دنیا:

انیمیشن سریالی

 

A.I Artificial Intelligence

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ -A.I intelligence

  • سال انتشار: ۲۰۰۱
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۲/۱۰

این روزها که بحث هوش مصنوعی داغ است، خوب است بدانید که سال‌ها پیش فیلمی با این نام و مضمون ساخته شد که از آن زمان تا به امروز یکی از بهترین فیلم تخیلی جهان است. این فیلم که حاصل همکاری کوبریک و اسپیلبرگ است، نقش زیادی در معروفیت بازیگرانش داشته است.

فیلم هوش مصنوعی، در سده‌ی ۲۲ می‌گذرد. زمانی که زمین دست‌خوش تغییرات اقلیمی زیادی شده و جمعیت بشر کاهش یافته. ربات‌های هوش مصنوعی نیز در بین بشر زیاد شده و از آن‌جا که ظاهر آن‌ها شبیه به انسان است،حتی خیلی از افراد آن‌ها را به‌عنوان فرزند نیز می‌گیرند. هنری و مونیکا، دیوید را که یک ربات هوش مصنوعی است به خانه می‌آورند تا جای فرزند بیمار خود نگهداری کنند. با این حال، چالش‌های زیادی میان آن‌ها و دیوید که در نشان دادن احساسات با انسان‌ها کمی فرق دارد، پیش می‌آید. این فیلم که سال ۲۰۰۱ ساخته شد، برای بهترین جلوه های ویژه در ۷۴مین مراسم اسکار کاندید شده بود. از سال ۲۰۰۰ به بعد نیز این اثر یکی از پولسازترین فیلم‌های سینما در جهان بوده است.

Megan

بهترین فیلم ها با موضوع هوش مصنوعی

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • کارگردان: جرارد جانستون
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۴/۱۰

در میان فیلم‌هایی که در رابطه با هوش مصنوعی ساخته شد، یکی دیگر از فیلم‌ها، فیلم‌ MEGAN بود که خیلی‌ها منتظر اکرانش بودند و زمانی که آمد نیز بازخورد خوبی داشت.

در این فیلم، با رباتی همراه هستیم که ساخته شد تا همدم کودکی باشد که والدین خود را از دست داده. در ابتدا قرار بود این ربات که مگان نام داشت، فقط دوست، همراه و پرستار کدی باشد تا پس از یتیم شدن بتواند به زندگی عادی برگردد، اما مشخص شد که او، انتظارات بیشتری داشته و می‌خواهد جایگاه بالاتری را در زندگی کدی ایفا کند.

این فیلم علمی تخیلی، فیلمی دلهره‌اور و ترسناک نیز هست و اگر هوس یک فیلم نسبتا ترسناک با چاشنی هوش مصنوعی را دارید، خوب است در لیست تماشای خود قرار دهید.

The Mitchells vs. the Machines

انیمیشن میشل ها مقابل ربات ها

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • کارگردان: میشل ریاندا
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۶/۱۰

انیمیشن میشل‌ها مقابل ماشین‌ها، یک انیمیشن کمدی و جذاب است که نگاه جالبی به تقابل تکنولوژی و انسان‌ها دارد. این داستان، نگاه ویژه‌ای به زندگی امروزی بشر دارد که در فضای مجازی، اینترنت و گوشی و موبایل خود محصور شده. بر اثر ماجرایی، شهر در محاصره‌ی ربات‌ها درمی‌اید و خانواده‌ی میشل‌ها که می‌خواهد با ماشین دخترشان را به دانشگاه برسانند، وارد چالش‌هایی با ربات‌ها می‌شوند. اگر می‌خواهید ببینید که در نهایت، انسان‌ها موفق می‌شوند یا ربات‌ها، تماشای این انیمیشن جذاب همراه خانواده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته، بار کمدی این انیمیشن بسیار بیشتر از بار علمی تخیلی آن است.

Okja

okja sci-fi movie

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • کارگردان: بونگ جون هو
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۳/۱۰

فیلم اوکجا که یک محصول مشترک از کشور کره‌ی جنوبی و ایالات متحده‌ی آمریکا است، نگاهی منتقدانه به مصرف بی‌رویه‌ی گوشت و جان جانورانی دارد که زیر تیغ قصاب می‌روند.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که رئیس صنعت غذایی، تصمیم می‌گیرد خوک‌های فربه‌ای را بسازد تا در آینده با تکثیر آن‌ها مشکل غذا را حل کند. برای نمونه، تعدادی از این خوک‌ها به کشاورزانی در سرتاسر دنیا ارسال می‌شود تا ده سال بعد، فربه‌ترین و بزرگترین خوک به عنوان بهترین خوک برنده شده و جوایز زیادی به پرورش‌دهندگانش هدیه داده شود. 

ده سال بعد، همراه میجا، دخترک ۱۰ ساله‌ای هستیم که همراه پدربزرگش در دهکده‌ای در کره‌ی جنوبی زندگی می‌کند. آن‌ها، موفق شده‌اند خوک فربه‌ای را پرورش دهند که اوکجا نام دارد. رابطه‌ی دوستانه‌ای که میان اوکجا و میجا شکل گرفته، زمانی دستخوش تغییر می‌شود که مامورانی از امریکا به کره آمده‌اند تا میجا را به عنوان خوک برنده، به شهر ببرند.

 

بهترین گوشی شیائومی برای بازی کدام است؟
بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

 

جمع بندی

فیلم‌هایی که در این لیست جای گرفته ‌اند، تعدادی از بهترین فیلم‌‌های سینمایی ژانر علمی تخیلی هستند. این فیلم‌ها، آثار کشورهای مختلف، سال‌های مختلف و تلفیقی از ژانر علمی تخیلی با دیگر ژانرها هستند. فیلم‌های خوبی که در این ژانر ساخته شده‌اند، کم نیستند و انتخاب آن‌ها گاها دشوار است. چنانچه فیلمی از نظر شما در این لیست باید قرار بگیرد اما در حال حاضر در لیست نیست، خوشحال می‌شویم که نظر خود را با ما در میان بگذارید و فیلم مدنظرتان را به ما معرفی کنید.

سوالات متداول:

بهترین فیلم علمی تخیلی 2023 چیست؟ فیلم Everything Everywhere All At Once که در سال 2022 اکران شد همچنان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 به شمار می رود.

بهترین انیمیشن علمی تخیلی 2023 چیست؟ انیمیشن spider man across the spider verse در حال حاضر یکی از بهترین انیمیشن های علمی تخیلی سال 2023 است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. سیاوش

    لیست تخیلی بزاری و داخلش جنگ فردا+ لبه فردا+ تلقین+ تبدیل شوندگان+ فیلم های مارول خیلی از فیلم هاش عالیه+ پلنگ سیا+ اکوامن نباشه ارزش دیدن بقیه لیست نداره

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به سیاوش

      شما نبینید😊
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سیاوش

      سلام لیست به روز خواهد شد و هر بار بر تعداد فیلم ها اضافه میشه ممنون از شما
  2. ناشناس

    به سوال داشتم . فیلمE.T مناسب چند ساله ؟ من ۱۶ سالمه

    1. حسین ضیائی

      پاسخ به ناشناس

      خدا وکیلی من نمی‌دونم چرا یه عده میرن سراغ ای تی ولی هر چی بزرگتر بشی جذابیت ای تی کمتر میشه من از اینا جومانجی و بیگانه و موجود را دیدم خیلی خوب بودن ولی اگه ترسناک دوست نداری جومانجی خوبه
      1. پریا حسن‌زاده

        پاسخ به حسین ضیائی

        در بین این فیلم ها A quiet place هم ببینید. با توجه به چیزهایی که دوست داشتید گزینه مناسبی هست براتون
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ناشناس

      سلام وقت بخیر 7 سال و بزرگتر
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%ae%db%8c%d9%84%db%8c/
ads
ads