داغ ترین ها :
تفاوت اپل واچ سری 9 و اپل واچ سری 8

تفاوت اپل واچ سری 9 و اپل واچ سری 8

در این مطلب قصد داریم به مقایسه اپل واچ سری 9 و اپل واچ سری 8 بپردازیم و تغییرات به وجود آمده را با هم مرور کنیم.

اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 9

امتیاز

8
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9
باتری :
7
اسپیکر :
7.5
کیفیت ساخت :
8
کیفیت مکالمه :
8.5
رابط کاربری :
8
عملکرد :
8.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا
  • روشنایی 2000 نیتی پنل و حداقل 1 نیت
  • عملکرد 30 درصد سریع‌تر
  • قابلیت Double tap
  • سنسورهای 25 درصد دقیق‌تر
  • عملکرد بهتر سیری و دسترسی به اطلاعات سلامت

نقاط ضعف

  • طراحی یکسان با نسل قبل
  • شارژدهی هنوز هم عالی نیست
  • قابلیت ECG در ایران فعال نیست

اپل واچ سری 8

امتیاز

7.8
طراحی :
8
صفحه نمایش :
8
باتری :
7
اسپیکر :
7.5
کیفیت ساخت :
8
کیفیت مکالمه :
8.5
رابط کاربری :
7.5
عملکرد :
8

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت خوب
  • نمایشگر باکیفیت و روشنایی رضایت بخش
  • عملکرد مناسب سخت افزار
  • سنسورهای سلامتی متنوع
  • امکان مکالمه

نقاط ضعف

  • قابلیت ECG در ایران فعال نیست
  • شارژدهی می‌توانست بهتر باشد

شرکت اپل هر سال طی چند مراسم از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند و ساعت‌های جدید یا همان اپل واچ‌ها معمولا در کنار آیفون‌های جدید معرفی و سپس به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه اپل واچ سری 9 و سری 8 بپردازیم و تغییرات ایجاد شده را شرح دهیم.

طراحی و کیفیت ساخت؛ همان قبلی!

یکی از بخش‌هایی که هیچ تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته همین بخش طراحی است. اپل واچ سری 9 بدون هیچ تفاوتی همان سری 8 است و از بدنه آلومینیومی و باکیفیت بهره می‌برد. در سمت راست یک دایره چرخان و یک دکمه دیگر دیده می‌شود و در پشت ساعت هم سنسورهای سلامتی قرار گرفته‌اند.

مقایسه اپل واچ سری 9 و سری 8 از نظر طراحی

وزن این محصول در نسخه 41 میلی‌متری برابر با 42.3 گرم و در نسخه 45 میلی‌متری برابر با 51.5 گرم است. به طور کلی اگر به اپل واچ سری 8 و سری 9 نگاه کنید قطعا نمی‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید. شرکت اپل به دلیل مسائل زیست محیطی بسیاری از بندهای خود را از مواد بازیافتی تهیه می‌کند و به همین جهت بند چرمی در این سری‌ها دیده نمی‌شود.

صفحه نمایش؛ روشنایی در حد اولترا!

در زمینه صفحه نمایش هم داستان بخش قبلی تکرار می‌شود و اپل واچ سری 9 مانند نسل قبلی از پنلی 1.9 اینچی از نوع Retina LTPO OLED با رزولوشن 484 در 396 استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی 326 را در اختیار قرار می‌دهد. این نمایشگر از طریق شیشه یاقوت کبود مراقبت می‌شود و قابلیت AOD نیز به چشم می‌آید تا بتوانید به صورت دائمی زمان را مشاهده کنید.

تفاوت اپل واچ 9 و اپل واچ سری 8 در زمینه صفحه نمایش به بحث روشنایی محدود می‌شود و نسل جدید می‌تواند تا 2000 نیت روشنایی تولید کند و این در حالیست که روشنایی نسل قبلی تنها 1000 نیت بود و با یک پیشرفت 2 برابری مواجه هستیم. در واقع روشنایی اپل واچ سری 9 به اپل واچ اولترا نسل اول رسیده است که اتفاقی بسیار مثبت و دوست داشتنی ارزیابی می‌شود.

مقایسه اپل واچ 9 و اپل واچ 8 از نظر نمایشگر

به لطف این عدد در هر شرایط محیطی می‌توانید بدون هیچ مشکلی محتوای موجود در صفحه ساعت را مشاهده کنید. همچنین در این نسل حداقل روشنایی تا 1 نیت کاهش پیدا می‌کند تا در تاریکی مطلق و شب فشار کمتری به چشم‌ها وارد شود.

نرم افزار و سخت افزار

اپل واچ سری 9 از تراشه S9 استفاده می‌کند. این تراشه در مقایسه با S8 موجود به روی اپل واچ سری 8 حدود 60 درصد ترانزیستورهای بیشتری دارد و در نتیجه 30 درصد عملکرد سریع‌تر و روان‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. چهار هسته موتور عصبی نیز به روی این ساعت دیده می‌شود که در مقایسه با قبل تا دو برابر سریع‌تر شده است.

این قدرت بیشتر باعث شده تا سیری بتواند پردازش‌های لازم را به روی خود ساعت انجام دهد و آن‌ها ابتدا به اینترنت ارسال نکند. سیری در این ساعت حالا به دیتای سلامت و ورزشی نیز دسترسی دارد و می‌توانید به سوالاتی از قبیل: من دیشب چگونه خوابیدم یا من در این هفته چقدر کالری سوزاندم پاسخ دهد.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اپل واچ سری 9 قابلیت Double Tap است. این ویژگی برای زمانی کاربرد دارد که یکی از دست‌های شما پر باشد و مجبور شوید با یک دست با ساعت خود کار کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا با دو بار زدن انگشت اشاره خود به انگشت شست دستورات خاصی را به ساعت منتقل کنید.

قابلیت Double-Tap

برای نمونه اگر هنگام زنگ خوردن ساعت این کار را انجام دهید می‌توانید تماس را پاسخ دهید یا مثلا می‌توانید موزیک را قطع و وصل کنید و کنترل کاملی به روی آلارم داشته باشید. به کمک این ویژگی حتی می‌توانید بین ویجت‌های موجود جابجا شوید. البته که در نسل قبلی نیز شما می‌توانید تجربه مشابهی از طریق تنظیمات بخش Assistive Touch داشته باشید. اپل واچ سری 9 با watchOS 10 وارد بازار شده و البته این نسخه برای نسل قبلی نیز در دسترس قرار دارد.

نکته مهم دیگری که در بخش سخت افزاری وجود دارد و در مقایسه اپل واچ 9 و اپل واچ 8 باید به آن اشاره کنیم دو برابر شدن میزان حافظه داخلی ساعت جدید است. اپل واچ سری 9 حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد در حالی که این عدد برای نسل قبلی 32 گیگابایت است. این یعنی شما می‌توانید برنامه‌ها و دیتای بسیار بیشتری را به روی ساعت خود داشته باشید.

ناگفته نماند که تراشه Ultra Wideband نسل دوم نیز به روی این ساعت دیده می‌شود که برای یافتن آیفون و اتصال به هوم پاد و موارد این‌چنینی کاربرد زیادی دارد.

 

 

باتری؛ هنوز عالی نیست!

اپل واچ سری 9 مانند نسل قبلی از یک باتری با ظرفیت 308 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند. در استفاده ترکیبی این ساعت می‌تواند تا 18 ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد و این یعنی اگر صبح ساعت را فول شارژ کنید احتمالا ساعت 8 شب نیاز به شارژ مجدد آن خواهید داشت. شارژدهی اپل واچ هنوز در مقایسه با رقبایی مثل گلکسی واچ 6 جذاب نیست و سازنده آمریکایی می‌تواند آن را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

باتری اپل واچ 9 و اپل واچ سری 8 تفاوتی ندارد

سنسورها

ساعت جدید اپل در زمینه سنسورها نیز دقیقا مانند نسل قبلی است با این تفاوت که حالا سنسورها تا 25 درصد دقت‌ بالاتری دارند. به روی این ساعت سنسور تشخیص ضربان قلب، اکسیژن خون، دمای بدن، گام شمار، سنجش وضعیت خواب، VO2max، ECG، تشخیص سقوط از ارتفاع و تشخیص تصادف دیده می‌شود. به لطف سنسورهای دقیق‌تر، دیتای صحیح‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد و بیشتر می‌توانید به اطلاعات به دست آمده اعتماد کنید.

جمع بندی

شاید به خاطر ظاهر یکسان این دو ساعت تصویر کنید که هیچ تغییری به وجود نیامده است و اپل واچ سری 9 ارزش خرید ندارد، ولی باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید و اپل واچ جدید اتفاقا به لطف بهبودهای موجود ارزش خرید بالایی را ارائه می‌کند.

این ساعت 30 درصد سریع‌تر شده و دو برابر حافظه داخلی دارد. به این موارد دقت بالاتر سنسورها و روشنایی دو برابری صفحه نمایش را نیز اضافه کنید. از همه مهم‌تر قابلیت Double Tap در استفاده روزمره کاربرد بسیار زیادی دارد (مشابه آن البته در نسل قبل هست) و کار با ساعت را برای شما ساده‌تر می‌کند.

سوالات متداول

اپل واچ سری 9 نمایشگر بهتری نسبت به سری 8 دارد؟ هم بله و هم خیر! از نظر کیفیت و رزولوشن هیچ تغییری اتفاق نیفتاده ولی اپل واچ سری 9 روشنایی دو برابری دارد و می‌تواند 2000 نیت روشنایی را در اختیار قرار دهد.

قابلیت Double Tap چیست؟ این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا با دو بار زدن انگشت اشاره به انگشت شست دستوراتی را به ساعت انتقال داده و مثلا تماس دریافتی را پاسخ دهید.

شارژدهی اپل واچ سری 9 بهتر از سری 8 شده است؟ خیر. این ساعت دقیقا مانند نسل قبلی در استفاده ترکیبی 18 ساعت شارژدهی را در اختیار قرار می‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/apple-watch-9-vs-apple-watch-8/
ads
ads