داغ ترین ها :
تفاوت اپل واچ اولترا و اپل واچ اولترا 2

تفاوت اپل واچ اولترا و اپل واچ اولترا 2

در این مطلب به مقایسه اپل واچ اولترا و اپل واچ اولترا 2 پرداخته‌ایم و به تمامی تغییرات ایجاد شده اشاره کرده‌ایم.

اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا 2

امتیاز

8.75
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بسیار عالی
  • مقاوم تا عمق 100 متر و غواصی تا 40 متر
  • سنسورهای 25 درصد دقیق‌تر نسبت به نسل قبل
  • سرعت 30 درصد بیشتر نسبت به نسل قبلی
  • روشنایی 3000 نیتی نمایشگر
  • قابلیت Double tap

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • ECG در ایران کاربرد ندارد
  • تغییرات کم نسبت به نسل قبلی

اپل واچ اولترا

امتیاز

8.6
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9
باتری :
7.5
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بسیار عالی
  • مقاوم تا عمق 100 متر و غواصی تا 40 متر
  • نمایشگر با روشنایی 2000 نیت
  • عملکرد سنسورهای خوب
  • قدرت سخت افزاری بالا
  • کیفیت مکالمه بالا و اسپیکرهای قوی

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • ECG در ایران کاربرد ندارد

شرکت اپل در مراسمی که انتهای شهریور 1402 برگزار شد علاوه برا ایفون‌های سری 15، از اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 نیز رونمایی کرد. اپل واچ اولترا 2 بهترین ساعت این سازنده آمریکایی است که می‌توانید در حال حاضر خریداری کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم دو ساعت واچ اولترا و واچ اولترا 2 را با هم مقایسه کنیم تا تفاوت‌های نسل جدید با نسل قبلی مشخص شود.

طراحی و کیفیت ساخت

اپل از نظر طراحی هیچ تغییری در ساعت‌های جدید خود یعنی اپل واچ سری 9 و واچ اولترا ایجاد نکرده و هر دو مدل دقیقا مانند نسل قبلی هستند. در واقع اگر شما واچ اولترا را به روی دست خود داشته باشید هیچکس نمی‌تواند متوجه شود که این مدل نسل اول است یا نسل دوم.

واچ اولترا و واچ اولترا 2 حدود 61.5 گرم وزن دارند و از طراحی مربعی استفاده می‌کنند. این دو ساعت فقط در یک نسخه 49 میلی‌متری تولید می‌شوند و ضخامت آن‌ها نیز به 14.4 میلی‌متر می‌رسد. صفحه نمایش این دو محصول با یاقوت کبود پوشانده شده است و پشت ساعت نیز با یاقوت کبود و سرامیک محافظت می‌شود.

مقایسه اپل واچ الترا 2 و اپل واچ اولترا

فریم کناری در هر دو نسل از تیتانیوم است و کیفیت ساخت بی‌نظیری دارد. واچ اولترا و اولترا 2 در سمت راست طبق معمول میزبان دو دکمه برای راحتی بیشتر هنگام استفاده هستند و در سمت چپ نیز اسپیکر و دکمه Action Button را شامل می‌شوند. هر دو ساعت از گواهی IP6X پشتیبانی می‌کنند و برای آن‌ها نیز مقاومت تا عمق 100 متر در برابر آب و غواصی تا عمق 40 متر نیز در نظر گرفته شده است.

هر دو مدل گواهی نظامی MIL-STD 810H هم دارند و همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا مقاومت واچ اولترا و واچ اولترا 2 بسیار زیاد باشد. درست است که طراحی و کیفیت ساخت واچ اولترا 2 نسبت به نسل قبلی تغییر نکرده، اما در واقعیت هم واچ اولترا نسل اول هیچ ایرادی نداشت که در این نسل اپل بخواهد آن را تصحیح کند.

تفاوت اپل واچ الترا و اپل واچ اولترا 2

اگر برای شما کیفیت ساخت و مقاومت بدنه اهمیت دارد و همچنین بهترین ساعت هوشمند اپل را می‌خواهید، بدون هیچ شکی اپل واچ اولترا 2 یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار به حساب می‌آید.

صفحه نمایش

این بخش هم شرایط مانند بخش قبلی است اما خوشبختانه یک بهبود جذاب رخ داده که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. هر دو ساعت دارای نمایشگر 1.92 اینچی از نوع Retina LTPO OLED با رزولوشن 502 در 410 هستند و در نتیجه تراکم پیکسلی 338 را در اختیار قرار می‌دهند. هر دو صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارند و محتوا را کاملا شارپ و واضح به نمایش درمی‌آورند.

رنگ مشکی در این پنل عمق بی‌نهایت دارد و قابلیت AOD نیز در نظر گرفته شده تا به صورت دائمی به اطلاعات و زمان دسترسی داشته باشید. نمایشگر اپل واچ اولترا می‌تواند 2000 نیت روشنایی تولید کند، عددی که دو برابر اپل واچ سری 8 به حساب می‌آید ولی اپل واچ سری 9 به آن رسیده است. در اپل واچ اولترا 2 اما شاهد روشنایی 3000 نیتی هستیم تا این ساعت به روشن‌ترین پنل تاریخ اپل تبدیل شود.

نمایشگر واچ اولترا 2

عدد 2000 نیت روشنایی واچ اولترا بسیار زیاد است و باعث می‌شود در هر شرایطی بتوانید محتوا را واضح و بدون مشکل تماشا کنید. عدد 3000 نیت قطعا عملکردی تحسین برانگیز به حساب می‌آید و سبب می‌شود تا شدیدترین تابش نور خورشید هم نتواند کیفیت پنل را تحت تاثیر قرار دهد و شما در کویر و اوج روشنایی محیط هم بتوانید به راحتی با ساعت خود کار کنید.

این روشنایی بیشتر باعث می‌شود تا قابلیت چراغ قوه نیز به روی این ساعت عملکرد بهتری داشته باشد و واقعا بتوانید محیط مورد نظر را برای شما روشن کند.

 

 

سخت افزار

به روی اپل واچ اولترا تراشه S8 دیده می‌شود که بر پایه تراشه A13 اپل ساخته شده است و در این نسل سازنده آمریکایی به سراغ چیپست S9 رفته که بر پایه تراشه A15 ساخته شده است و 60 درصد ترانزیستورهای بیشتری دارد و 30 درصد عملکرد سریع‌تری را در دسترس قرار می‌دهد.

مقدار حافظه داخلی در واچ اولترا 32 گیگابایت بود و حالا در نسل جدید این عدد به 64 گیگابایت افزایش داشته است و شما می‌توانید برنامه‌ها و دیتای بسیار بیشتری را به آن انتقال دهید. برای نمونه شما قادر خواهید بود تا آهنگ‌های بسیار زیادی را به روی ساعت داشته باشید و بدون نیاز به گوشی از گوش دادن به آن‌ها لذت ببرید.

سخت افزار قوی‌تر واچ اولترا 2

به لطف این تراشه جدید سیری حالا می‌تواند پردازش‌های لازم را به روی خود ساعت و بدون نیاز به اینترنت انجام دهد و این باعث می‌شود تا خیلی سریع‌تر بتواند به شما پاسخ دهد. از طرفی در نسل جدید سیری به دیتای سلامتی و ورزشی شما هم دسترسی دارند و می‌توانید در این زمینه نیز از این دستیار صوتی سوال کنید.

ناگفته نماند که به روی اپل واچ اولترا 2 تراشه Ultra Wideband نسل دوم دیده می‌شود که نسبت به قبل بهبود پیدا کرده و مثلا کمک می‌کند تا با دقت بسیار زیادی وسایل خود مانند گوشی را پیدا کنید یا بسیار ساده‌تر با هوم پاد خود ارتباط برقرار کنید.

قابلیت‌های سلامتی و سنسورها

هر دو ساعت دارای سنسورهایی چون سنجش فشار محیط، ارتفاع سنج، سنجش عمق آب، سنجش دمای بدن، سنجش دمای آب، سنجش ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون هستند و می‌توانید ECG و VO2Max تهیه کنند. از این نظر بین دو نسل هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود ولی همین سنسورها در اپل واچ اولترا 2 به اندازه 25 درصد دقیق‌تر از نسل قبلی شده‌اند و حالا دیتای بهتر و دقیق‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

هر دو ساعت می‌توانید وضعیت خواب شب را نیز با دقت بالایی بسنجند و دیتای مرتبط را به نمایش در بیاورند. شما می‌توانید با هر دو ساعت در سخت‌ترین شرایط محیطی تمرین کنید، از کویر و هوای گرم گرفته تا قطب و هوای بسیار سرد و حتی در عمق اقیانوس‌ها. هر دو مدل با دقت بالا عمق آب را به شما نمایش می‌دهند و نظارت کاملی به روی وضعیت سلامت شما دارند.

شما می‌توانید فعالیت‌های ورزشی مختلف را نیز با آن‌ها پیگیری کنید و به عنوان مربی خصوصی به روی واچ اولترا یا واچ اولترا 2 حساب باز کنید.

 

 

امکانات

اپل واچ اولترا و واچ اولترا 2 دارای اسپیکرهای دوگانه هستند و بلندی صدای زیادی دارند. همچنین این دو مدل می‌توانند در صورت نیاز صدایی با فرکانس خاص برای دریافت کمک ارسال کنند که تا فاصله زیادی افراد قادر به شنیدن آن باشند. همچنین در کنار این اسپیکرها سه میکروفون نیز دیده می‌شود تا هنگام مکالمه در شرایط محیطی مختلف مثل باد زیاد نیز صدای شما را با دقت بالایی به طرف مقابل انتقال دهد.

اپل در نسل جدید قابلیتی به نام Double Tap را معرفی کرد که البته خیلی هم جدید نیست و در نسل‌های قبل نیز شما از طریق تنظیمات می‌توانید این قابلیت را داشته باشید. قابلیت Double Tap که در واچ اولترا 2 دیده می‌شود به شما کمک می‌کند تا با یک دست نیز بتوانید با ساعت کار کنید و با زدن انگشت شست و اشاره خود به هم دستوراتی را به ساعت انتقال دهید و مثلا آلارم را قطع کنید یا موزیک را متوقف کنید یا به تماس پاسخ دهید و بسیاری از موارد دیگر.

باتری

هر دو ساعت باتری‌هایی با ظرفیت 542 میلی آمپر ساعتی دارند و اپل ادعا کرده که این ساعت‌ها می‌توانند با استفاده نرمال 36 ساعت دوام بیاورند (معادل 1.5 روز). البته با روشن کردن حالت ذخیره نیرو و استفاده نرمال این عدد می‌تواند تا 72 ساعت افزایش پیدا کند. همچنین در حالت ذخیره نیرو می‌توانید تا 17 ساعت ورزش مداوم داشته باشید. نسل جدید هیچ بهبودی در زمینه باتری نسبت به قبل نداشته است.

 

قیمت اپل واچ اولترا 2

 

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل به مقایسه اپل واچ الترا 2 و اپل واچ اولترا پرداختیم تا شما در صورت تصمیم به خرید بتوانید انتخاب معقول‌تری داشته باشید.

سوالات متداول

تفاوت اپل واچ الترا و اپل واچ اولترا 2 چیست؟

اپل واچ اولترا 2 روشنایی 3000 نیتی در مقایسه با 2000 نیت نسل قبل دارد و حالا به لطف تراشه S9 حدود 30 درصد سریع‌تر شده است. این مدل 25 درصد سنسورهای دقیق‌تری دارد و از قابلیت Double tap برخوردار است.

اپل واچ اولترا بخریم یا اولترا 2؟

اگر در حال حاضر اپل واچ اولترا دارید پیشنهاد نمی‌کنیم به سراغ نسل 2 بروید ولی اگر یک ساعت بی‌نظیر و همه فن حریف می‌خواهید و بودجه محدودی هم ندارید قطعا به سراغ اپل واچ اولترا 2 بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/apple-watch-ultra-2-vs-apple-watch-ultra/
ads
ads