داغ ترین ها :
تفاوت اپل واچ سری ۸ با se چیست؟ بررسی 3 تفاوت اصلی

تفاوت اپل واچ سری ۸ با se چیست؟ بررسی 3 تفاوت اصلی

ساعت‌های هوشمند اپل جزو گجت‌های محبوب این برند هستند که امکانات زیادی را درون خود جای داده‌اند. اپل واچ سری 8 و ساعت SE 2022 جزو ساعت‌های پر طرفدار این برند هستند که شباهت‌های زیادی باهم دارند. در صورتی که بین خرید این دو محصول شک دارید با مقایسه اپل واچ SE با سری 8 همراه ما باشید تا علاوه بر صحبت درباره تفاوت این دو گجت با کیفیت شباهت‌های آن را نیز توضیح دهیم.

ساعت هوشمند اپل مدل Series 8

اپل واچ SE Gen2 2023

ساعت هوشمند اپل مدل Series 8

امتیاز

9
طراحی :
9
صفحه نمایش :
9
باتری :
9
اسپیکر :
9
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
9
کیفیت صدا :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9

نقاط قوت

  • دارای استاندارد IP6X
  • مجهز به سنسور نمایش الکتروکاردیوگرام قلب
  • قابلیت تشخیص تصادف و قابلیت تشخیص از ارتفاع
  • بهره‌مندی از صفحه‌نمایش همیشه روشن

نقاط ضعف

  • ندارد

اپل واچ SE Gen2 2023

امتیاز

8
طراحی :
9
صفحه نمایش :
8
باتری :
7
اسپیکر :
8
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
9
کیفیت صدا :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9

نقاط قوت

  • دارای سنسور تشخیص تصادف
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • نداشتن صفحه‌نمایش همیشه روشن
  • سنسورهای محدود

اپل، واچ سری 8 را در کنار نسل دوم واچ SE در سپتامبر 2022 معرفی کرد. این ساعت گزینه‌ای عالی برای کسانی است که می‌خواهند اپل واچ مقرون به صرفه‌تری داشته باشند که همچنان ویژگی‌های اصلی را حفظ کند؛ اما آیا اپل واچ SE واقعا می‌تواند انتخاب مناسبی در برابر سری 8 گرانتر باشد؟ واچ SE و سری 8 قطعا شبیه به هم هستند؛ اما تفاوت‌های عمده‌ای نیز باهم دارند. در ادامه شباهت‌ها و تفاوت اپل واچ سری ۸ با se آورده شده است؛ بنابراین اگر قصد خرید اپل واچ دارید می‌توانید تصمیم بگیرید که بهترین ساعت اپل برای شما کدام است.

فرق اپل واچ se با سری ۸

اپل واچ سری 8 اپل واچ Se 2022
جنس کیس آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ آلومینیوم
صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش از نوع Retina LTPO
تراشه S8 chip, W3 chip, U1 chip S8 chip, W3 wireless chip, U1 chip
نگهداری باتری 18 ساعت 18 ساعت
اتصالات GPS، بلوتوث، وای فای GPS، بلوتوث، وای فای
سنسورها سنجش ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب الکترونیکی ارتفاع سنج همیشه روشن، سنجش ضربان قلب
ابعاد 45 در 38 در 10.7 میلی‌متر 44 در 38 در 10.4 میلی‌متر
وزن 42.3 گرم 36.4 گرم

طراحی و صفحه‌نمایش؛ رقابت نزدیک با چند تفاوت جزئی!

اپل واچ سری 8

Apple Watch Series 8 و اپل واچ se 2022  هر دو طراحی مشابهی دارند. هر دو دارای یک پوشش مستطیل شکل با لبه‌ها و گوشه‌های گرد هستند و هر دو دارای یک تاج دیجیتال (Digital Crown) در لبه سمت راست هستند و در قسمت پایینی آن نیز دکمه دسترسی سریع قرار گرفته است.

هیچکدام از ساعت‌ها دکمه اکشن قابل برنامه ریزی را که در Watch Ultra یا Watch Ultra 2 خواهید یافت را ندارند. هر دو تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاومت دارند؛ اما فقط سری 8 از استاندارد IPX6 بهره‌مند شده است و آن را برای شرایط سخت تر مانند شنا  مناسب‌تر می‌کند. Watch Series 8 همچنین نمایشگر باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهد که بیشتر صفحه را پر می‌کند و حاشیه کمتری نیز دارد. به طور کلی صفحه نمایش سری 8، 20 درصد بزرگتر از نمایشگر Watch SE است؛ همچنین اپل واچ سری 8 به قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always-On-display) نیز مجهز شده که واچ SE از آن بی بهره مانده است. هر دو واچ سری 8 و واچ SE دارای میزان روشنایی 1000 نیت هستند؛ بنابراین مشکلی از بابت دیدن محتوای صفحه آن‌ها زیر نور خورشید نیز نخواهید داشت. به طور کلی در بخش طراحی Watch Series 8 و Watch SE بسیار شبیه به هم هستند و برخی قابلیت‌های صفحه نمایش عامل اصلی تمایز بین این دو مدل است.

اپل واچ سری 8 را می‌توانید در سایزهای 41 و 45 میلی‌متری خریداری کنید. همانطور که قبل‌تر نیز توضیح دادیم این مدل در دو جنس فولاد ضد زنگ و آلومینیومی به فروش می‌رسد. مدل‌هایی که جنسی از  فولاد ضد زنگ دارند صفحه‌نمایشی از جنس یاقوت کبود دارند که از شیشه در برابر خط و خش و ضربه مقاومت می‌کند. در مقابل مدل‌های آلومینیومی دارای شیشه‌ Ion-X هستند. Watch SE نیز در اندازه‌های 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری در دسترس است؛ همچنین این مدل تنها در جنسی از آلومینیوم تولید می‌شود و به این معنی است که فقط شیشه صفحه‌نمایشی از جنس Ion-X دارد.

 

 

مقایسه سنسورها؛ دقت و قدرت بالای اپل واچ سری 8 نسبت به SE!

سنسورهای اپل واچ se و سری 8

در ادامه صبحت درباره تفاوت اپل واچ ۸ و se سراغ سنسورهای آن رفته‌ایم. برای بسیاری از کاربران مهمترین کاربرد اپل واچ ردیابی تناسب اندام و سلامت آن است. Apple Watch SE و Apple Watch Series 8 هر دو برخی از ویژگی‌های اصلی ردیابی تناسب اندام را ارائه می‌دهند؛ اما اگر نیاز به سنسورهای بیشتری دارید اپل واچ سری 8 در این بخش برنده است. ابتدا با شباهت‌ها شروع می‌کنیم.

هر دو دستگاه ردیابی اولیه ضربان قلب را ارائه می‌کنند و از همان داده‌ها برای ردیابی کیفیت خواب نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای یک شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای پشتیبانی از قابلیت تشخیص تصادف هستند که در صورت بروز حادثه و تصادف می‌تواند بدون استفاده از گوشی با مراکز اضطراری تماس برقرار کند. هر دو دارای ارتفاع سنج همیشه روشن و قطب نما داخلی هستند. اگر نیاز به سنسورهای اولیه دارید هر دو ساعت از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند؛ اما سنسورهای سری 8 پیشرفته‌تر هستند و امکانات دیگری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهند.

قابل ذکر است که اپل واچ سری 8 دارای سنسور نوار قلب است که می‌تواند از آن برای تشخیص علائم فیبریلاسیون دهلیزی استفاده کند؛ همچنین دارای سنسور اکسیژن خون است که می‌تواند به ویژه برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند مهم باشد. قابلیت جدید برای اپل واچ سری 8 سنسور دما است که می‌تواند دمای بدن شما را هنگام ردیابی خواب ردیابی کند و به شما در مورد تغییرات بزرگ در طول زمان هشدار دهد. این سنسور کارکرد دیگری نیز دارد و می‌تواند به بانوان برای ردیابی چرخه تخمک گذاری کمک کند.

 

مطلبی پر از ساعت هوشمند باکیفیت و خوش قیمت!
بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون

 

سخت افزار و باتری؛ برتری اپل واچ سری 8 در حالت ذخیره انرژی نسبت به واچ SE!

اپل واچ سری 8 و SE هر دو از تراشه S8 استفاده می‌کنند. این تراشه قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد، علیرغم این که Apple Watch SE صفحه نمایش همیشه روشن ندارد اپل ادعا کرده که هر دو ساعت 18 ساعت شارژدهی خواهند داشت؛ همچنین با فعال کردن حالت ذخیره انرژی این میزان شارژدهی در سری 8 به 36 ساعت می‌رسد.

متأسفانه این برند اعلام کرده که حالت ذخیره انرژی تأثیر چندانی بر Apple Watch SE نخواهد داشت؛ بنابراین احتمالا در SE مصرف باتری به ۳۶ ساعت نخواهید رسید؛ اما این موضوع به معنی نداشتن این قابلیت در واچ SE نیست. واچ 8 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و اپل ادعا کرده است که حدود 30 درصد از واچ SE زودتر شارژ می‌شود. این تفاوت بزرگی محسوب می‌شود؛ چون برای ساعت هوشمندی که منبع تغذیه آن باتری است شارژ شدن زودتر باتری مزیت محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که دادیم اپل واچ سری 8 برنده این مقایسه است. این ساعت هوشمند ویژگی‌های ردیابی سلامت بیشتر، صفحه‌نمایش بزرگتر همراه با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را دارد؛ اما تمامی این موارد به معنی اینکه این ساعت برای شما انتخاب مناسبی است نیست. در صورتی که ساعتی با سنسورهای دقیق اولیه به همراه پشتیبانی از GPS و فعالیت‌های و ورزشی نیاز دارید خرید اپل واچ SE گزینه منطقی خواهد بود. برای اطلاع از قیمت ساعت هوشمند می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید و بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

سوالات متداول

اپل واچ SE بهتر است یا اپل واچ سری 8؟

هر دو ساعت قابلیت‌های متنوع زیادی را ارائه می‌کنند و از بیشتر جهات شبیه هم هستند. در هر صورت برای انتخاب بین این دو مدل باید ابتدا به نیازهایتان و بودجه مورد نظر توجه کنید.

کدام ساعت برای استفاده روزانه بهتر است؟

اپل واچ SE برای استفاده روزانه بهتر است و قیمت مناسبی نیز دارد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/applewatch-series8-vs-series-se/
ads
ads