داغ ترین ها :
حل مشکل ارور Not responding و Isn’t responding اندروید

حل مشکل ارور Not responding و Isn’t responding اندروید

ارور Not responding و Isn’t responding از خطاهای رایج در دستگاه‌های اندروید می‌باشد. این ارورها با دلایل متفاوت و عنوان‌های مختلفی نظیر Process system isn’t responding رخ می‌دهند که شما می‌توانید با چند تکنیک ساده به راحتی مشکل بیرون پریدن گوشی از برنامه را حل کنید. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا 7 روش حل مشکل ارور Isn’t responding و Not responding اندروید را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

حل مشکل process system isn’t responding در اندروید

همان‌طور که گفته شد ارور Process system isn’t responding و ارورهای نظیر آن به دلایل متفاوتی در در دستگاه‌های اندروید مثل گوشی های نوکیا، سامسونگ، شیائومی و … رخ می‌دهند که در این بخش به آموزش رفع ارور Not responding و Isn’t responding خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

  • ریستارت (Restart) کردن گوشی

ریستارت (Restart) کردن گوشی

در صورتی که دستگاه اندروید شما از قدرت کافی برای یک برنامه خاص برخوردار نباشد و یا برای اجرای یک برنامه میزان رم و حافظه‌ای که باید به آن اختصاص یابد، بیشتر از دستگاه شما باشد، ممکن است ارور Not responding نمایش داده شود که در این حالت برای حل این مشکل باید گوشی خود را ریستارت کنید. به منظور چک کردن میزان حافظه برای اجرای برنامه کافیست ابتدا وارد Settings شوید و سپس بر روی گزینه Memory & Storage ضربه بزنید تا میزان حافظه آزاد خارجی و داخلی را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در همین بخش می‌توانید Cache کلی دستگاه اندروید خود را پاک کنید. در برخی از دستگاه‌های اندروید نیز برای پاک کردن Cache باید مراحل Settings > Storage > Cache Data OR Saved Data > Clear Cache را طی کنید.

 

مطالب مرتبط: رفع مشکل کرش کردن گوشی اندروید

 

  • Force Stop و پاک کردن Cache برنامه

Force Stop و پاک کردن Cache برنامه

روش دیگر برای حل مشکل برنامه پاسخ نمی‌دهد، این است که برنامه یا بازی مدنظر خود را Force Stop کنید. برای این کار باید مراحل Settings > App & Notifications > See All Apps > Force Stop را طی کنید و سپس مجددا برنامه را اجرا کنید. به علاوه دلیل ارور Not responding ممکن است Cache برنامه باشد که در این صورت باید وارد Settings و سپس Apps & Notifications شوید و بر روی گزینه See All Apps ضربه بزنید تا برنامه مورد نظر را پیدا کنید. پس از آن باید بر روی برنامه کلیک کنید تا به بخش Storage وارد شوید و در نهایت گزینه Clear Cache را لمس کنید.

  • حذف و نصب مجدد برنامه

حذف و نصب مجدد برنامه

حذف و نصب مجدد برنامه بهترین روش برای حل مشکل روند سیستم پاسخ نمی‌دهد، می‌باشد. به این منظور می‌توانید به Google Play بروید و برنامه مورد نظر خود را بیابید و بر روی دکمه Uninstall کلیک کنید. همچنین می‌توانید در بخش Settings گزینه App را پیدا کنید و از این قسمت برنامه مورد نظر Uninstall نمایید. کارت حافظه خارجی نیز ممکن است یکی دیگر از دلایل ارور Not responding باشد که در این صورت پیشنهاد می‌کنیم کارت حافظه را از دستگاه اندروید خارج کنید و گوشی هوشمند خود را ریستارت نمایید. سپس کمی با برنامه کار کنید. در صورتی که مشکل حل شد، یعنی کارت حافظه خارجی مشکل داشته است.

 

پیشنهادی برای همه: بهترین آنتی ویروس های رایگان اندروید

 

  • Update کردن برنامه

Update کردن برنامه

روش دیگر برای حل مشکل Isn’t responding این است که برنامه مورد نظر که باعث این مشکل می‌شد را آپدیت کنید. برای این کار کافیست وارد Google Play Store شوید و در منوی سمت چپ بر روی گزینه My apps & games ضربه بزنید. در این بخش برنامه‌هایی که نیاز به بروزرسانی دارند، نمایش داده می‌شوند که شما می‌توانید برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و سپس گزینه Update را لمس نمایید. به علاوه می‌توانید در نوار جستجو نام برنامه را تایپ کنید و آن را بیابید و سپس بر روی گزینه Update ضربه بزنید.

 

حتما باید بدانید: کدام اپلیکیشن ها به لوکیشن شما دسترسی دارند؟

 

  • Factory reset

Factory reset

Factory reset یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای حل مشکل Process system در دستگاه اندروید می‌باشد. تا جایی که ممکن است این کار را انجام ندهید، زیرا تمامی اطلاعات شما از بین خواهد رفت. بنابراین قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات مهم خود Backup بگیرید و سپس مراحل Settings > System > Erase all data OR Factory reset را طی کنید. البته ناگفته نماند که این مسیر ممکن است با توجه به نوع دستگاه اندروید متفاوت باشد. به عنوان مثال در برخی از دستگاه‌های اندروید پس از Settings باید وارد Backup & reset و در نهایت Factory data reset شوید.

  • Instant Apps

Instant Apps

برای رفع ارور Not responding در برنامه‌های Instant Apps ابتدا از اتصال گوشی اندروید خود به اینترنت اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است مشکل از آن باشد و تلفن هوشمند شما به اینترنت متصل نباشد. از این رو دیتای موبایل یا WiFi را یکبار خاموش و سپس روشن کنید. سپس در مرورگر چیزی را سرچ کنید، زیرا اگر مشکل از اینترنت باشد، جستجوی شما نمایش داده نخواهد شد و در نتیجه علت ارور نامبرده نیز مشکلات اینترنتی می‌باشد.  روش دیگر حل مشکل Process system خاموش و روشن کردن Instant Apps می‌باشد. به این منظور باید مسیر Settings > Apps & Notifications > Default apps > Opening Links را طی کنید و Instant apps را روشن کنید. علاوه بر آن به بخش Instant Apps preference نیز وارد شوید و Upgrade web links را هم روشن نمایید.

 

پاسخ به کنجکاوی های شما: خواندن پیام های حذف شده واتساپ

 

  • Safe Mode اندروید

Safe Mode اندروید

برای حل مشکل Process system isn’t responding در دستگاه اندروید می‌توانید از Safe Mode نیز استفاده کنید. هنگامی که گوشی شما در حال روشن شدن است، دکمه Power را تا زمان نمایش منوی Boot فشار دهید. سپس بر روی آیکون Power Off ضربه بزنید و دکمه Ok را انتخاب کنید تا دستگاه اندروید شما در حالت Safe Mode اجرا شود. در صورتی که این روش در دستگاه شما قابل اجرا نمی‌باشد، می‌توانید در اینترنت شیوه Boot کردن مدل گوشی خود را جستجو کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی روش های انتقال واتساپ به گوشی جدید در اندروید و iOS

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از تکنولایف روش‌های حل مشکل ارور Not responding و Isn’t responding اندروید را به طور کامل در اختیارتان قرار دادیم. آیا شما نیز از روش‌های ذکر شده برای رفع ارور Process System استفاده کرده‌اید؟ در صورت تمایل می‌توانید ‌تجربیات، انتقاد و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران سایت تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مهدیس

    سلام مدل گوشی من A10s هستش و من بروزرسانیش کردم تا اندرویدش به ۱۱ ارتقا پیدا کنه من بعد از اینکه این کار رو انجام دادم و بروزرسانی نصب شد گوشیم همش هنگ میکنه و وارد هر برنامه ای میشم میزنه system Ui isn’t responding و نیم ساعت طول میکشه درست بشه هیچ دکمه ای هم کار نمیکنه حتی نمیتونم گوشی رو خاموش کنم‌ اشکم رو در آورده لطفا اگه میدونید چجوری درستش کنم بهم بگید

    1. مرتضی

      پاسخ به مهدیس

      منم بروزرسانی کردم هنک میکنه کاش بروزرسانی نمیکردم
    1. داود

      پاسخ به مهدیس

      سلام چه جوری مشکل ت رو حل کردی برای منم اینجوری شد یه دفعه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/fix-process-system-isnt-responding-error-in-android/
ads
ads