داغ ترین ها :
علت خنک نکردن کولر آبی + راه حل

علت خنک نکردن کولر آبی + راه حل

با نزدیک شدن فصل گرم، زمان روشن کردن کولرها نیز فرا می‌رسد. فرض کنید که تازه از راه رسیده‌اید و کولر آبی را روشن می کنید تا از خنکی مطبوع آن لذت ببرید؛ اما متاسفانه کولر اصلا خنک نمی‌کند. در این موقعیت این سوال برای شما پیش می‌آید که علت خنک نکردن کولر آبی چیست؟ چرا وسیله‌ای که کارش خنک کردن است، نمی‌تواند از پس این کار بربیاید؟

در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به کلیه دلیل های خنک نکردن کولر آبی. پس اگر با این مشکل مواجه شده اید و به دنبال راه حل هستید، ادامه این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

برای خرید کولر آبی و خرید کولر گازی در برندهای مختلف، کافی است روی لینک کلیک نمایید.

انواع دلیل خنک نکردن کولر آبی + راه حل

علت خنک نکردن کولر آبی به خیلی موارد می‌تواند برگردد. از پوشال گرفته تا تسمه کولر، تقریبا تمامی اجزا ممکن است این مشکل را رقم بزنند. در ادامه با علل مختلف خنک نشدن این وسیله آشنا می‌شویم.

پوشال های کهنه

پوشال کولر آبی

یکی از مهمترین عواملی که باید همیشه آن را چک کنید، پوشال ها هستند. پوشال‌ها اگر کهنه و کثیف شده‌ باشند، یا اگر نامرغوب باشند، باعث می‌شوند که باد خنک تولید نشود. همچنین ممکن است پوشالی خریداری کرده باشید که برای کولر شما بزرگ یا کوچک باشد و به همین خاطر نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد.

بهتر است موقع خرید پوشال، سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید و حتما گزینه‌ای مناسب با سایز کولر آبی خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در برخی شهرها مانند تهران که رسوب آب زیاد است، پوشال‌ها باید سالانه عوض شوند. پس موقع سرویس کولر، حتما پوشال را نیز عوض کنید.

پاره بودن تسمه

مشکلات رایج کولر آبی

دیگر علت خنک نکردن کولر آبی که بسیار رایج است، به پارگی یا شل بودن تسمه آن برمی‌گردد.

اگر تسمه از محور خود خارج شده باشد، بین دینام و فن ارتباط لازم برقرار نمی‌شود و فن نمی‌تواند بچرخد. بنابراین خبری از خروج باد خنک نیز نخواهد بود.

اگر خودتان می‌توانید، تسمه را چک کنید و در صورتی که شل یا پاره شده آن را عوض کنید. چنانچه نیاز است که به درستی جا بیفتد نیز اقدامات لازم را انجام دهید. اگر نمی‌توانید، حتما از یک تعمیرکار کولر کمک بگیرید.

 

کلیه لوازم خانگی را می‌توانید با قیمتی مناسب از تکنولایف خریداری کنید.

خرابی پمپ آب

اگر راه‌های قبلی نتوانست مشکل خنک نکردن کولر آبی را رفع کند، مورد سومی که می‌تواند این مشکل را ایجاد کرده باشد پمپ آب است.

این قطعه یکی از قطعات بسیار مهم کولر است و خرابی آن مشکلات متعددی ایجاد می‌کند که مهمترین آن، جلوگیری از خنک کردن فضا است.

کار پمپ آب در کولر، رساندن آب از کف کولر به شلنگ‌هایی است که بعدا آب را به پوشال می‌رسانند. خیس شدن پوشال‌ها نیز بخشی از فرآیند خنک سازی محیط توسط کولر است. چنانچه پمپ آب خراب باشد، همانطور که انتظار می‌رود خنک سازی محیط انجام نخواهد شد.

راه حلی که متوجه شوید مشکل به پمپ مربوط می‌شود یا نه، این است که شلنگ رابط را در ابتدا چک کنید. ممکن است شلنگ رسوب گرفته باشد؛ پس حتما آن را بررسی کنید. علاوه بر آن، خود پمپ نیز ممکن است سوخته باشد و نتواند فرآیند انتقال آب را انجام دهد.

توجه داشته باشید که این مشکلی ربطی به برند کولر آبی نداشته و شما با خرید کولر آبی برفاب، کولر آبی آبسال و هر برند دیگری، چنین چیزی را تجربه خواهید کرد.

خرابی دینام

علت خنک نکردن کولر آبی

مورد دیگری که به آن نگاه می‌اندازیم، خراب بودن دینام کولر است. دینام قطعه‌ای مهم است که ممکن است شل یا هرز شود. لازم به ذکر است که خرابی تسمه می‌تواند روی خرابی دینام هم تاثیرگذار باشد.

اگر تسمه درست تنظیم نشده باشد، می‌تواند خرابی دینام را در پی داشته باشد. بهتر است برای چک کردن دینام، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

بسته بودن شیر ورودی کولر

شیر ورودی باید باز باشد که آب وارد کولر شده و فرآیند سردسازی صورت گیرد. بسته بودن شیر ورودی یا خراب بودن آن، می‌تواند ساده ترین علت خنک نکردن کولر آبی باشد. کولر آبی شما در هر برندی باشد و هرچقدر کیفیت ساخت بالایی داشته باشد، ممکن است چنین مسئله‌ای پیش بیاید. بنابراین چه کولر آبی برفاب داشته باشید و چه کولر آبی

اگر شلنگ کولر در معرض تابش آفتاب است، احتمال این که زود پوسیده شود زیاد است. پس به شلنگ کولر توجه داشته باشید.

 

لوازم خانگی شما چه میزان انرژی مصرف می‌کنند؟
برچسب انرژی چیست؟

 

گرمای بیش از حد هوا

تابستان سال به سال گرمتر می‌شود و این امری اجتناب ناپذیر است. گرما گاهی اوقات می‌تواند آن قدر زیاد باشد که کولر نتواند فضای مورد نظر را خنک کند. بنابراین، در روزهای اوج تابستان، ممکن است بدون این که کولر هیچ ایرادی داشته باشد، ببینید که نمی‌تواند از پس خنک سازی محیط برآید.

در چنین شرایطی بهتر است برای کولر یک سایبان در نظر بگیرید یا از پوشال‌های چوبی استفاده کنید که رطوبت را بهتر نگه می‌دارند. این اقدامات، می‌توانند منجر به خنک سازی بهتر کولر شوند.

رطوبت بالای محیط

کولر آبی مناسب محیط هایی است که هوای مرطوبی ندارند. چنانچه رطوبت هوا زیاد شود، روی عملکرد کولر آبی تاثیر خواهد گذاشت. رطوبت بالا روی فرآیند تبخیر آب و همینطور گردش هوا تاثیرات منفی می‌گذارد و در نتیجه، محیط خنک نخواهد شد.

چنانچه در محیطی با هوای شرجی زندگی می‌کنید، بهتر است خرید کولر گازی را در نظر داشته باشید.

جمع بندی

کولر آبی، از آن دست لوازم خانگی است که در کنار عمر طولانی، موارد مختلفی می‌توانند به خرابی آن منجر شوند. به همین خاطر، باید در نظر داشته باشید که چطور به آن رسیدگی کرده، و از خراب شدن آن پیش‌گیری کنید.

باد خنک ندادن کولر آبی می‌تواند نشانه‌ی خرابی یکی از بخش‌های کولر باشد. به همین خاطر، لازم است که بدانید در موقع بروز این مشکل چه بخش‌هایی را چک کنید. ما در این مطلب، تمامی مواردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی کردیم.

همچنین، اگر قصد خرید کولر آبی در برندهای مختلف را دارید، تنها لازم است که سری به وبسایت تکنولایف زده، مدل خود را انتخاب کرده و خریدتان را نهایی کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/iranian-cooler-not-cooling/
ads
ads