داغ ترین ها :
برچسب انرژی چیست؟  آشنایی با برچسب  انرژی لوازم خانگی

برچسب انرژی چیست؟ آشنایی با برچسب انرژی لوازم خانگی

اکثر محصولات الکترونیکی که خریداری می‌کنید دارای برچسب انرژی هستند. ممکن است این سوال شما نیز باشد که برچسب انرژی چیست و چه کارایی دارد. برای بهتر فهمیدن این موضوع و کسب اطلاعات درباره برچسب انرژی در این مقاله  همراه تکنولایف باشید.

 

برای تجهیز و خرید لوازم مورد نظر خود با بهترین قیمت روی فروشگاه لوازم خانگی تکنولایف، حساب کنید

برچسب انرژی چیست؟

انواع برچسب انرژی

برچسب انرژی لیبلی است که معمولا روی اکثر لوازم الکترونیکی دیده می‌شود. روی این برچسب اطلاعات مهمی درباره میزان مصرف برق دستگاه، مدل دستگاه، شرکت سازنده و سایر موارد روی آن قرار گرفته است. این اعداد و اطلاعات از بین حروف A تا G روی برچسب نوشته می‌شوند.

هر کدام از این حروف و نوشته‌ها معنای مخصوص به خود را دارند و با نوارهایی با رنگ‌های متفاوت نمایش داده می‌شوند. بالای جدول حرف A قرار دارد که بیانگر کمترین میزان مصرف انرژی دستگاه است و در پایان آن نیز حرف G قرار گرفته و نشانگر مصرف برق بالای وسیله است؛ بنابراین قبل از خرید لوازم برقی بهتر است که برای مصرف کمتر انرژی به برچسب آن توجه کافی داشته باشید.

انواع برچسب یخچال

برچسب انرژی یخچال سامسونگ

یکی از لوازم برقی که در آشپزخانه مصرف برق بالایی دارد یخچال است؛ بنابراین مصرف انرژی کمتر این وسیله کاربردی هم برای مصرف کنندگان و هم برای تولید کنندگان اهمیت بالایی دارد. برچسب انرژی یخچال معمولا همانطور که گفتیم با 7 حروف متفاوت از A تا G تشکیل شده و روی بدنه قرار می‌گیرد. این نکته نیز قابل اهمیت است که در برخی یخچال‌های جدیدتر حروف A+ و A++ نیز دیده می‌شود. این دو حروف کمترین میزان مصرف انرژی را نمایش می‌دهند. با توجه به مواردی که گفتیم هرچقدر مصرف انرژی یخچال کمتر باشد موتور بهتر و کارایی بالاتری دارد.

موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از برچسب انرژی یخچال می‌توانید متوجه آن شوید برای مثال از روی برچسب می‌توانید مدل دستگاه، حجم یخچال و حجم در نظر گرفته شده برای فریزر را متوجه شوید. برچسب انرژی یخچال ال جی و سایر برندها با یک دیگر تفاوتی ندارند و ممکن است با توجه به سیاست‌های شرکت برخی مولفه‌های آن متفاوت باشد. اگر می‌خواهید از نظر برند، با بهترین یخچال فریزر موجود در بازار آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

 

یخچال فریزر مورد نظر خود را می توانید با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

برچسب انرژی ماشین لباسشویی

در صورتی که قبل از خرید ماشین لباسشویی به برچسب انرژی آن توجه کنید می‌توانید به طور قابل توجهی در مصرف انرژی و هزینه‌های برق صرفه جویی کنید. ماشین لباسشویی‌هایی که برچسب انرژی A، A+ را دارند در دسته لوازم کم مصرف قرار می‌گیرند. همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم برچسب انرژی تنها درباره مصرف انرژی دستگاه نیست و جزئیات مهم دیگری نیز روی آن نوشته شده است. میزان قدرت پاک کنندگی، قدرت خشک کن، ظرفیت دستگاه، میزان مصرف آب و سایر موارد دیگر از اطلاعات مفیدی هستند که با نگاه به برچسب انرژی به دست می‌آورید.

برچسب انرژی کولر گازی

کولر گازی نیز یکی از وسایلی است که مصرف برق بالایی دارد و در تمامی فصول نیز مورد استفاده است. در صورتی که قصد استفاده یا خرید کولر گازی را دارید موردی را انتخاب کنید که مصرف انرژی کمتری دارد و به برچسب انرژی آن توجه کافی داشته باشید. با مطالعه برچسب انرژی می‌توانید اطلاعات زیادی از مدل کولر گازی، عملکرد دستگاه بر اساس کیلو وات، میزان هوای خروجی هنگام بالاترین عملکرد، میزان سرمای خروجی در بالاترین درجه قدرتی و میزان صدای موتور به دست آورید.

برچسب انرژی کولر آبی

کولر آبی در فصل تابستان کاربرد زیادی دارد و ممکن است حتی شبانه روز نیز از آن به طور مداوم استفاده کنید؛ بنابراین باید به مصرف انرژی آن توجه زیادی داشته باشید. میزان مصرف انرژی این دستگاه نیز از حروف A تا G نمایش داده می‌شود و از رنگ قرمز شروع می‌شود و بهترین حالت آن نیز با رنگ سبز پر رنگ نمایش داده می‌شود. در صورت انتخاب کولری که مصرف انرژی بالایی دارد علاوه بر پرداخت هزینه زیاد آب و برق عمر دستگاه نیز کمتر از سایرین خواهد بود. قسمت بالایی برچسب انرژی کولر گازی نشان استاندارد و نام دستگاه حک شده است. ظرفیت سرمایشی دستگاه، عملکرد دستگاه و کلاس سرمایشی نیز از دیگر موارد قرار گرفته روی برچسب انرژی کولر آبی هستند.

برچسب انرژی تلویزیون

مصرف انرژی تلویزیون عوامل متفاوتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سایز صفحه‌نمایش، رزولوشن، مدل و نوع تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون اشاره کرد. برچسب انرژی معمولا روی جعبه تلویزیون نصب می‌شود و اطلاعات دقیقی درباره مدل دستگاه، میزان مصرف انرژی، توان مصرفی حالت آماده به کار بر حسب وات (W)،  اندازه سطح نمایشگر تلویزیون بر حسب اینچ، رده انرژی تلویزیون و محل نشان استاندارد را در اختیارتان قرار می‌دهد. هنگام خرید حتما به داشتن برچسب انرژی دستگاه توجه کنید و از خرید محصولاتی که برچسب انرژی ندارند پرهیز کنید. شما برای خرید تلویزیون که مصرف انرژی مناسبی داشته باشد، تنها کافی است سری به وبسایت تکنولایف بزنید.

 

می‌خواهید تا سقف ۲۰ میلیون تومان تلویزیون خریداری کنید؟
بهترین تلویزیون تا ۲۰ میلیون را بشناسید

 

جدول مصرف برق لوازم خانگی

مصرف برق لوازم خانگی

در جدولی که پیش رویتان قرار دارد مصرف لوازم برق خانگی در بیشترین و کمترین حالت را توضیح داده‌ایم. واحد اندازه‌گیری این معیار وات ساعت است و این به معنی این است که در یکساعت چه مقدار توان مصرفی دارند. هرچقدر توان مصرفی دستگاه در یک ساعت بیشتر باشد مصرف انرژی آن نیز بالا خواهد بود.

 

وسیله برقی بیشترین توان مصرفی (وات ساعت) کمترین توان مصرفی (وات ساعت)
کولر گازی با وزن یک تن ۱۰۰۰ ۸۰۰
کولر گازی با وزن یک ونیم تن ۱۵۰۰ ۱۰۰۰
کولر گازی با وزن دو تن ۲۰۰۰ ۱۳۰۰
تلویزیون ۲۴ اینچ LCD ۶۰ ۴۰
تلویزیون ۳۲ اینچ LCD ۸۰ ۶۰
تلویزیون ۴۲ اینچ LCD ۱۳۰ ۱۱۰
تلویزیون ۵۰ اینچ LCD ۱۷۰ ۱۴۰
تلویزیون ۲۴ اینچ LED ۵۰ ۳۰
تلویزیون ۳۲ اینچ LED ۶۰ ۳۰
تلویزیون ۴۲ اینچ LED ۹۰ ۷۰
تلویزیون ۵۰ اینچ LED ۱۱۰ ۹۰
هوا پز (ایر فرایر) ۱۵۰۰ ۱۵۰۰
سرخ کن ۱۰۰۰ ۱۰۰۰
تستر نان دو تکه‌ای ۱۰۰۰ ۷۰۰
تستر نان چهار تکه‌ای ۲۵۰۰ ۱۲۰۰
بخاری برقی ۳۰۰۰ ۲۰۰۰
هیتر برقی خانگی ۵۰۰۰ ۲۰۰۰
بخاری حوله حمام ۱۵۰ ۶۰
خشک کن ماشین لباسشویی ۵۰۰۰ ۲۰۰۰
دستگاه رطوبت‌گیر ۲۴۰ ۲۴۰
پنکه سقفی ۸۰ ۶۰
پنکه رومیزی ۲۵ ۱۰
پنکه دیواری ۶۰ ۴۵
ریش‌تراش ۲۰ ۱۵
مانیتور کامپیوتر ۳۰ ۲۵
اتوی فر مو ۳۵ ۲۵
اتوی صاف‌کننده مو ۳۰۰۰ ۷۵
سشوار ۳۰۰۰ ۱۰۰۰
ماشین ظرفشویی ۱۵۰۰‍ ۱۲۰۰
دی‌وی‌دی‌ پلیر ۶۰ ۲۶
قهوه ساز ۱۴۰۰ ۸۰۰
اسپرسوساز ۱۵۰۰ ۱۳۰۰
کتری برقی ۳۰۰۰ ۱۲۰۰
یخچال ۲۰۰ ۱۷۰
فریزر ۳۶۰ ۱۷۰
یخچال-فریزر (ساید بای ساید) ۴۷۰ ۲۵۰
کنسول بازی ۱۷۰ ۱۲۰
کامپیوتر مخصوص بازی ۶۰۰ ۳۰۰
درب بازکن برقی ۴۰۰ ۳۰۰
تلفن منزل ۵ ۳
شارژر تلفن ۷ ۴
سیستم صوتی خانگی ۹۵ ۹۵
اتو ۱۲۰۰ ۱۰۰۰
لپتاپ ۱۲۰ ۴۰
پرینتر بزرگ اداری ۲۰۰۰ ۶۰۰
پرینتر کوچک ۳۰ ۲۰
چمن‌زن ۱۴۰۰ ۱۰۰۰
لامپ LED ۱۰ ۷
پروژکتور ۲۷۰ ۲۲۰
ماکروویو ۲۵۰۰ ۱۰۰۰
فر برقی ۲۱۵۰ ۱۰۰۰
مخلوط کن برقی (غذاساز برقی) ۴۰۰ ۳۰۰
آبمیوه‌گیری برقی ۸۰۰ ۸۰۰
پلی‌استیشن 4 ۱۵۰ ۸۵
اسکنر ۱۸ ۱۰
روتر اینترنت خانگی (وای‌فای) ۱۵ ۵
چرخ خیاطی ۸۰ ۷۰
اتوی بخار ۲۵۰۰ ۲۲۰۰
تردمیل ۹۰۰ ۲۸۰
جارو برقی ۹۰۰ ۴۵۰
ماشین لباسشویی ۵۰۰ ۵۰۰
موکاپات برقی ۱۱۰۰ ۸۰۰
اجاق گاز برقی ۲۰۰۰ ۲۰۰۰
تصفیه کننده هوا ۳۰ ۲۵
دریل سیم دار ۸۵۰ ۶۰۰
پمپ آب خانگی ۱۵۰۰ ۲۰۰

تفاوت مصرف انرژی A با A+ چیست؟

بهترین حالت مصرف انرژی یک دستگاه با A نمایش داده می‌شود و A+ جزو زیر مجموعه آن محسوب می‌شود. تنها تفاوت A با A+ در این است که A+ مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به A دارد.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که در مقاله بالا گفته شد به این نکته توجه کنید که قبل از خرید هر لوازم خانگی باید به برچسب انرژی آن دقت کنید. برچسب انرژی اطلاعات مفید زیادی درباره دستگاه در اختیارتان قرار می‌دهد. این برچسب معمولا روی بدنه دستگاه یا جعبه آن درج می‌شود.

سوالات متداول

برچسب مصرف انرژی چیست؟

برچسب مصرف انرژی میزان مصرف برق یا انرژی دستگاه را از حروف A تا G نمایش می‌دهد.

فرق مصرف انرژی A با A+ چیست؟

این دو با یک دیگر تفاوتی ندارد و تنها تفاوت اصلی آن‌ها در این است که A+ انرژی کمتری مصرف می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/energy-grade-label/
ads
ads