داغ ترین ها :
مقایسه شیائومی 13 اولترا با سامسونگ S23 ultra

مقایسه شیائومی 13 اولترا با سامسونگ S23 ultra

در این مطلب به مقایسه جامع و کامل گلکسی S23 اولترا و شیائومی 13 اولترا پرداخته‌ایم تا مشخص شود کدام گوشی پرچمدار ارزش خرید بالاتری را ارائه می‌کند.

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

امتیاز

8.5
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
9
باتری :
8.5
اسپیکر :
8
کیفیت ساخت :
9
رابط کاربری :
8
عملکرد :
9
دوربین :
9

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و گواهی ضد آب
  • نمایشگر بسیار باکیفیت با روشنایی زیاد
  • قوی‌ترین گوشی اندرویدی جهان
  • دوربین‌های بسیار خوب
  • شارژدهی عالی باتری
  • قلم جادویی S-Pen

نقاط ضعف

  • شارژر دورن جعبه نیست
  • ظاهر یکسان در مقایسه با نسل قبل

شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا

امتیاز

8.4
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8.5
باتری :
8
اسپیکر :
8
کیفیت ساخت :
9
رابط کاربری :
8
عملکرد :
9
دوربین :
9.5

نقاط قوت

  • طراحی متمایز و بدنه چرمی
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • نمایشگر عالی با روشنایی فراوان
  • قوی‌ترین تراشه دنیای اندروید
  • شارژدهی مناسب و آداپتور سریع درون جعبه
  • دوربین‌های تحسین برانگیز

نقاط ضعف

  • فیلم‌برداری در شب
  • فیلم‌برداری دوربین سلفی

در دنیای فناوری پسوند اولترا مخصوص محصولات سطح بالا و در واقع‌ترین بهترین مدل‌های ساخت شرکت‌های مختلف است. برای مثال اپل بهترین ساعت خود را با نام واچ اولترا روانه بازار کرده و سامسونگ و شیائومی نیز بهترین و گران‌ترین پرچمداران خود را با نام اولترا روانه بازار می‌کنند. این نسخه‌ها نهایت تلاش شرکت‌های سازنده هستند و از آخرین و بهترین فناوری‌های موجود استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه گوشی شیائومی ۱۳ اولترا با s23 ultra بپردازیم و این دو غول شیائومی و سامسونگ را با هم مقایسه کنیم.

 

جدیدترین گوشی ها از تمام برندهای بازار در فروشگاه آنلاین تکنولایف ببنید: بازار موبایل

 

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی S23 اولترا ظاهری کاملا آشنا دارد و این طراحی را سال قبل در گلکسی S22 اولترا دیده بودیم. این گوشی دارای یک قاب پشتی شیشه‌ای با طراحی تخت و پوشش مات است که در بالا سمت چپ از لنزهای دوربین میزبانی می‌کند. دوربین‌ها هیچ فریمی ندارند و با چیدمان خاصی در کنار هم دیده می‌شوند. این زبان طراحی یکپارچگی در ظاهر S23 اولترا را به بالاترین حد خود رسانده است.

عکس پشت گوشی S23 ultra

لبه‌های قاب پشتی مقدار بسیار کمی انحنا دارند و به فریم کناری متصل می‌شوند، جایی که فریم آلومینیومی با پوشش براق خودنمایی می‌کند. این فریم کناری در مقایسه با S22 اولترا مقداری تخت‌تر شده و به هنگام در دست گرفتن حس مدرن‌تری را نسبت به قبل انتقال می‌دهد. در سوی دیگر شیائومی 13 اولترا قرار می‌گیرد، محصولی که ژن‌های مشترکی با شیائومی 12S اولترا دارد.

قاب پشتی پرچمدار شیائومی از جنس چرم مصنوعی است ولی کیفیت بسیار بالایی دارد و در ابتدای در دست گرفتن گوشی حس لوکسی را به شما انتقال می‌دهد. به روی قاب پشتی یک فریم بزرگ دایره‌ای شکل با رنگ مشکی دیده می‌شود که میزبان دوربین‌های این گوشی است و از همکاری شیائومی با Leica خبر می‌دهد. این فریم واقعا بزرگ است و در لبه‌ها از نواری طلایی رنگ برای جذابیت بیشتر استفاده می‌کند.

قاب پشتی با کمی انحنا به فریم آلومینیومی کناری متصل می‌شود، اما نکته جالب این است که لبه‌های قاب پشتی دیگر از جنس چرم مصنوعی نیستند و گویی آلومینیوم کناری تا لبه‌های قاب پشتی پیشروی کرده است تا به هنگام در دست گرفتن گوشی هم حس چرم و هم حس فلز به طور کامل به شما منتقل شود.

عکس گوشی شیائومی 13 اولترا

بد نیست در این مرحله از مقایسه گوشی شیائومی 13 اولترا با s23 ultra نگاهی هم به ارگونومی دو گوشی داشته باشیم. این دو دستگاه از نظر خوش دست بودن و ارگونومی خیلی حرفی برای گفتن ندارند و وزن آن‌ها برای شیائومی 13 اولترا و S23 اولترا به ترتیب به 227 و 234 گرم می‌رسد. ضخامت این دو پرچمدار نیز به ترتیب 9.1 و 8.9 میلی‌متر است. البته باید اشاره کنیم که پهنای نماینده شیائومی حدود 3.5 میلی‌متر کمتر از نماینده سامسونگ است که باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید آن را در دست نگه دارید.

در حالت کلی اما این دو مدل ارگونومی خیلی خوبی ندارند و اگر دست‌های کوچکی دارید در طول استفاده احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد و قطعا با یک دست نمی‌توانید گوشی را کنترل کنید. شیائومی 13 اولترا در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم و در بالا از میکروفون دوم، اسپیکر دوم و اینفرارد میزبانی می‌کند. به روی لبه پایینی این گوشی نیز اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه Type-C و خشاب سیم کارت دیده می‌شود.

اسپیکر های بالایی شیائومی 13 ultra

گلکسی S23 اولترا سامسونگ نیز در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را در برمی‌گیرد و در بالا میکروفون دوم را شامل می‌شود. به روی لبه پایینی کهکشانی سامسونگ نیز درگاه Type-C، میکروفون اصلی، اسپیکر اصلی و البته جایگاه قلم S-Pen خودنمایی می‌کند. مقایسه بخش طراحی ما را به فریم روبرویی دو گوشی می‌رساند.

لبه سمت چپ گوشی S23 اولترا

فریم روبرویی پنل دو گوشی را شامل می‌شود که حدود 90 درصد از نمای جلویی را به خود اختصاص دادند و اطراف نمایشگر حاشیه‌های کمی دیده می‌شود. هر دو صفحه نمایش لبه‌های خمیده دارند و به همین دلیل هم نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالایی را شاهد هستیم. بالای هر دو نمایشگر دوربین سلفی درون یک حفره کوچک به چشم می‌آید و اسپیکر مکالمه نیز در بالا آن دیده می‌شود.

گلکسی S23 اولترا و شیائومی 13 اولترا هر دو از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند و به همین جهت به مدل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب مقاوم هستند. نماینده سامسونگ در چهار رنگ سبز، یاسی، مشکی و کرمی در دسترس قرار دارد و شیائومی 13 اولترا را می‌توانید در رنگ‌های سفید، مشکی و سبز خریداری کنید.

در آخر باید بگوییم که این بخش برنده‌ای ندارد و انتخاب را به خود شما و سلیقه شخصیتان واگذار می‌کنیم. هر دو گوشی بسیار باکیفیت و مرغوب هستند و از گواهی‌های لازم نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

مقایسه گلکسی a24 با ردمی نوت 12:
مقایسه a24 با note 12

 

صفحه نمایش

گلکسی S23 اولترا سامسونگ از پنلی 6.8 اینچی از نوع داینامیک امولد با رزولوشن QHD+ استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم پیکسلی 500 را ارائه می‌دهد. این پنل از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی آن نیز تا 120 هرتز قابل افزایش است. سازنده کره‌ای برای این صفحه نمایش نسبت 19.3 به 9 را در نظر گرفته و این یعنی پرچمدار کره‌ای‌ها مقدار کمی پهن‌تر از مدل‌های 20 به 9 است. این نمایشگر عملا همان پنل S22 اولترا است و سامسونگ خیلی تغییری ایجاد نکرده است.

البته این اتفاق بد نیست؛ چرا که پنل S22 اولترا عالی بود و تکرار یک فرمول موفقیت قطعا هیچ ایرادی ندارد. طبق انتظار کیفیت این نمایشگر هیچ حرفی به غیر از تحسین باقی نمی‌گذارد. رنگ‌ها بسیار شاداب و جذاب هستند و قابلیت Vision booster نیز باعث می‌شود تا دقت صفحه نمایش حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز هنوز خوب و دقیق باشد.

این پنل در حالت پیش فرض به روی Vivid قرار دارد و رنگ‌ها را در گستره DCI-P3 نمایش می‌دهد. در این حالت دقت رنگ خوب است ولی بی‌نقص و عالی نیست و شما می‌توانید میزان سردی یا گرمی پنل را تنظیم کنید. حالت دیگر Natural نام دارد و رنگ‌ها را در گستره sRGB نمایش می‌دهد و دقت آن نیز بسیار خوب است.

صفحه نمایش گوشی S23 ultra

نرخ نوسازی این صفحه نمایش از نوع تطبیقی است و می‌تواند بین اعداد 24، 30، 48، 60 و 120 جابجا شود. البته سامسونگ ادعا کرده که این عدد می‌تواند تا 10 هرتز پایین بیاید ولی در تست‌های انجام شده ظاهرا نرخ نوسازی کمتر از 24 را نمایش نداده است که البته همچنان بسیار خوب و جذاب به حساب می‌‌‌آید و یکی از دلایل شارژدهی عالی این گوشی که در ادامه توضیح می‌دهیم، همین نرخ نوسازی تطبیق پذیر است.

کار با قلم گلکسی اس 23 اولترا

در همین بخش باید به قلم گلکسی S23 اولترا نیز اشاره کنیم، ویژگی بسیار جذابی که بدون پرداخت هزینه بیشتر با این کهکشانی سامسونگ در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از کاربردهای مختلف آن بهره مند شوید. این قلم قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا به سادگی در گوشی بنویسید و همچنین طراحی و نقاشی کنید. این قلم از ژست‌های حرکتی مختلفی پشتیبانی می‌کند و قطعا استفاده شما از گوشی را ساده‌تر خواهد کرد. بدون شک وجود قلم S-Pen یک برتری بزرگ برای گلکسی S23 اولترا در برابر رقبایی چون شیائومی 13 اولترا یا حتی ایفون 14 پرو مکس به حساب می‌آید.

 

 

در طرف دیگر شیائومی 13 اولترا قرار می‌گیرد که دارای پنلی 6.73 اینچی از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن QHD+ است و تراکم بالاتر 522 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از دالبی ویژن، HDR10+، گستره رنگی 1 میلیاردی و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و نسبت آن نیز 20 به 9 است. این نمایشگر از PMW با نرخ 1920 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند تا چشم شما کمتر خسته شود.

کیفیت این نمایشگر هم عالی است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. دقت رنگ این پنل هم در گستره رنگی sRGB و هم در گستره رنگی DCI-P3 عالی است و صفحه نمایش این گوشی سعی می‌کند در هر حالت بهترین دقت را ارائه کند. این پنل می‌تواند در صورت نیاز رزولوشن را از QHD به FHD تغییر دهد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود. همچنین نرخ نوسازی بین 10 تا 120 هرتز تغییر می‌کند و عملکرد بسیار دقیقی هم دارد.

در واقع از نظر کیفیت پنل و امکانات آن خیلی نمی‌توان در مقایسه شیائومی ۱۳ اولترا با s23 ultra یکی را برتر از دیگری در نظر گرفت و هر دو عالی و تحسین برانگیز هستند و از تماشای محتوا در این پنل‌های کم حاشیه بینهایت لذت خواهید برد. بخش بعدی که در زمینه صفحه نمایش اهمیت دارد میزان روشنایی آن است و در ادامه به تست‌های پنل این دو مدل می‌پردازیم.

نمایشگر شیائومی 13 اولترا در حالت دستی 500 نیت روشنایی تولید می‌کند که این عدد در حالت خودکار و در صورت قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید تا 1200 نیت افزایش پیدا می‌کند که از ادعای 1300 نیتی خود شیائومی مقداری کمتر است. البته که این عدد باعث می‌شود بدون هیچ مشکلی بتوانید در هر شرایط محتوای صفحه نمایش را مشاهده کنید.

در سوی دیگر گلکسی S23 اولترا هم روشنایی دستی 500 نیتی دارد که این عدد در حالت Extra Brightness می‌تواند تا بالای 800 نیت افزایش پیدا کند و اگر روشنایی خودکار فعال شود این عدد تا 1275 نیت بالا می‌رود. این یعنی روشنایی این گوشی مقداری بیشتر از رقیب است ولی نه به قدری که این تفاوت احساس شود.

در نهایت باید بگوییم بخش نمایشگر هم برنده‌ای ندارد و هر دو برند تلاش کرده‌اند تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربر به وجود بیاورند و در این امر هم موفق بوده‌اند.

 

مقایسه میانرده های بازار:
مقایسه a34 با note 12 pro

 

اسپیکر

گلکسی S23 اولترا از یک اسپیکر اصلی به روی لبه پایینی استفاده می‌کند و اسپیکر دوم نیز همان اسپیکر مکالمه است که در بلای نمایشگر و چسبیده به لبه بالایی دیده می‌شود. از نظر حجم صدا این کهکشانی نسبت به نسل قبلی بهبود داشته و صدایی رساتر را به گوش می‌رساند. همچنین اسپیکر مکالمه قوی‌تر شده و به نسبت اسپیکر اصلی صدای نزدیک‌تر و متعادل‌تری را به گوش می‌رساند.

صدای خروجی از نظر کیفیت هم بهتر شده و صدای خواننده و موزیک به صورت تفکیک شده و با شفافیت بالایی به گوش می‌رسند. ناگفته نماند که اسپیکرها توسط شرکت بزرگ AKG تنظیم شده‌اند. در سوی دیگر شیائومی 13 اولترا هم دارای یک اسپیکر اصلی در پایین و یک اسپیکر ثانیه در بالا است. این اسپیکر ثانیه دو خروجی دارد، یکی همان خروجی مکالمه و دیگری به روی لبه بالایی. این یعنی صدا از سه جهت خارج می‌شود و فراگیری بیشتری دارد.

در کنار اسپیکرهای گوشی شیائومی 13 اولترا دیگر خبری از عبارت هارمن کاردن نیست و ظاهرا در این نسل سازنده چینی با این شرکت بزرگ همکاری نداشته است. از نظر حجم صدا شرایط این اسپیکرها بسیار شبیه به S23 اولترا است و از نظر کیفیت نیز تقریبا تجربه مشابهی را دریافت خواهید کرد. در کل می‌توان گفت هر دو پرچمدار بهترین اسپیکرهای ممکن را دارند و شما را ناامید نخواهند کرد.

نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی S23 اولترا و شیائومی 13 اولترا هر دو بهترین گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در سال 2023 هستند و طبیعی است که از جدیدترین نسخه نرم افزاری برخوردار باشند. کهکشانی کره‌ای‌ها از One UI 5.1 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند و برای شیائومی 13 اولترا نیز MIUI 14 بر پایه اندروید 13 در نظر گرفته شده است.

طبق سیاست‌های شرکت سامسونگ این گوشی باید 4 آپدیت نرم افزاری دریافت کند و تا 5 سال نیز برای آن آپدیت‌های امنیتی عرضه شود. این یعنی گلکسی S23 اولترا تا One UI 9 بر پایه اندروید 17 را دریافت خواهد کرد و تا سال 2028 برای آن آپدیت امنیتی عرضه می‌شود تا همچنان قابل استفاده و بروز باشد.

در سوی دیگر شیائومی اعلام کرده که سری شیائومی 13 قرار است 3 آپدیت نرم افزار و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت کنند. این یعنی احتمالا MIUI 17 بر پایه اندروید 16 آخرین نسخه نرم افزاری این گوشی خواهد بود و این دستگاه یک سال کمتر از رقیب آپدیت می‌گیرد. البته که شیائومی 13 اولترا نیز تا سال 2028 آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد.

بررسی 13 ultra

مقایسه کردن کامل MIUI با One UI از حوصله این بحث خارج است و قصد نداریم به طور کامل به این موضوع بپردازیم ولی در حالت کلی این شما هستید که بسته به سلیقه شخصی و نیاز خود باید یک رابط کاربری را انتخاب کنید. بخش زیادی از انتخاب یک رابط کاربری به سلیقه کاربر و راحتی هنگام استفاده از گوشی بستگی دارد.

در کل اگر بخواهیم به صورت کاملا مختصر و مفید این دو رابط کاربری را توصیف کنیم، باید بگوییم که MIUI شیائومی قابلیت‌ها و امکانات بیشتر و غنی‌تری دارد ولی One UI سامسونگ عملکرد بهینه‌تر را ارائه می‌کند. در واقع رابط کاربری سامسونگ به دلیل سابقه بیشتر این شرکت کمی بالغ‌تر است ولی از نظر امکانات نمی‌تواند حریف MIUI جذاب شیائومی شود.

در هر دو رابط کاربری شما می‌توانید به طور کامل ظاهر بخش‌های مختلف را تغییر دهید و لانچرها و تم‌های مختلفی را به روی گوشی خود نصب کنید. هر دو رابط کاربری عملکرد روانی و بسیار خوبی، به‌خصوص به روی این گوشی‌های پرچمدار با تراشه‌های قدرتمند دارند و انتخاب برنده این بخش را به عهده شما می‌گذاریم.

 

بهترین گوشی های بازار به ترتیب کدامند؟
بهترین گوشی

 

عملکرد سخت افزاری و تجربه بازی

در دنیای گوشی‌های اندرویدی شرکت کوالکام بهترین تراشه‌ها را تولید می‌کند و شیائومی 13 اولترا هم که سعی می‌کند در هر زمینه بهترین باشد به سراغ قوی‌ترین تراشه این شرکت یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 رفته است. این چیپست 4 نانومتری دارای هشت هسته پردازنده مرکزی به صورت 1 هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، 2 هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، 2 هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 3 هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Adreno 740 را نیز شامل می‌شود.

در سوی دیگر سامسونگ تا نسل قبلی پرچمداران خود را در دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار می‌کرد که نسخه اگزینوس از هر نظر مقداری ضعیف‌تر بود و متاسفانه در ایران هم بیشتر این نسخه به فروش می‌رسید. امسال اما سری S23 از جمله S23 اولترا تنها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار شده‌اند و فقط همین یک نسخه قابل انتخاب است. جالب است بدانید که فرکانس قوی‌ترین هسته CPU این تراشه در نماینده سامسونگ 3.36 گیگاهرتز است و مقداری قوی‌تر از 3.2 گیگاهرتز شیائومی 13 اولترا به نظر می‌رسد.

نتایج تست‌های گلکسی s23 اولترا

البته در نظر داشته باشید که این تفاوت در عمل تفاوتی ایجاد نمی‌کند و قدرت دو گوشی برابر است. صحبت در مورد قدرت سخت افزاری این دو گوشی خیلی کار دشواری نیست؛ زیرا هر دو قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی و از قوی‌ترین گوشی‌های جهان هستند و این یعنی بدون مشکل از پس هر کاری برمی‌آیند، از اجرای بازی‌های روز در بالاترین حالت ممکن گرفته تا ادیت ویدئو و پردازش‌های سنگین دیگر.

در استفاده روزمره سرعت هر دو پرچمدار بی‌نظیر است و برنامه‌ها بلافاصله پس از لمس اجرا می‌شوند. شما می‌توانید بازی PUBG را در حالت گرافیکی اولترا با فریم ریت 90 (حداکثر ممکن) تجربه کنید و بازی Call Of Duty نیز در حالت اولترا با فریم ریت 60 (حداکثر ممکن) اجرا می‌شود. بازی World of Tanks Blitz را می‌توانید در حالت اولترا با فریم ریت 120 تجربه کنید و همین عملکرد برای بازی Shadowgun Legends در حالت اولترا فریم‌ریت 118 است.

نتایج تست‌های شیائومی 13 اولترا

سامسونگ گلکسی S23 اولترا را در نسخه‌های 256/8 گیگابایت، 256/12 گیگابایت، 512/12 گیگابایت و 1 ترابایت با 12 گیگابایت رم روانه بازار کرده و در سوی دیگر شیائومی 13 اولترا در نسخه‌های 256/12 گیگابایت، 512/12 گیگابایت، 512/16 گیگابایت و 1 ترابایت با 16 گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد. حافظه داخلی هر دو گوشی از نوع UFS 4.0 است و سرعت بسیار بالایی هم دارد.

به عنوان جمع بندی بخش سخت افزار باید بگوییم که هر دو گوشی عالی و بی‌نقص هستند و نمی‌توان هیچ یک را بر دیگری برتر دانست و هر دو می‌توانند بدون مشکل از پس هر کاری بربیایند. با خرید هر یک از این دو پرچمدار می‌توانید تا چند سال از بابت داشتن بهترین قدرت سخت افزاری آسوده خاطر باشید.

جدول مقایسه قدرت سخت افزاری گلکسی S23 ultra با شیائومی 13 اولترا

نام گوشی 3D Mark PC Mark GeekBench
شیائومی ۱۳ اولترا روی گوشی‌های شیائومی اجرا نمی‌شود 15114 تک هسته‌ای 1481
چند هسته‌ای 5020
گلکسی S23 Ultra Maxed Out 15325 تک هسته‌ای 1288
چند هسته‌ای 4550
آیفون ۱۴ پرو مکس 3027 تک هسته‌ای 1883
چند هسته‌ای 5329

 

تست گیمینگ و سخت افزار پرچمدار پوکو:
بررسی پوکو f5 pro

 

باتری و امنیت

گوشی‌های پرچمدار معمولا به دلیل داشتن امکاناتی چون رزولوشن بالا، روشنایی زیاد پنل، سخت افزار بسیار قوی و موارد این‌چنینی شارژدهی متوسطی دارند و نمی‌توانند مانند مدل‌های میان‌رده عمل کنند، اما این گفته اصلا در مورد شیائومی 13 اولترا و گلکسی S23 اولترا صدق نمی‌کند و اتفاقا عملکرد این دو مدل به ترتیب خوب و عالی است و در ادامه بیشتر به تست‌های باتری می‌پردازیم.

هر دو پرچمدار از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند ولی در عمل شارژدهی آن‌ها با هم تفاوت دارد. گلکسی S23 اولترا با یک بار شارژ کامل می‌تواند حدود 39.5 ساعت در زمینه مکالمه 3G، یا 21.5 ساعت در زمینه وبگردی و یا 23.5 ساعت در زمینه پخش مداوم ویدئو دوام بیاورد. این عملکرد نه‌تنها در بین پرچمداران عالی و تحسین برانگیز است، بلکه می‌تواند اکثر گوشی‌های میان‌رده را نیز شکست دهد. این کهکشانی با استفاده نرمال بین 1.5 تا 2 روز شارژدهی می‌کند که اتفاق بسیار جذاب به حساب می‌آید.

اسپیکر گلکسی S23 اولترا

در طرف دیگر عملکرد شیائومی 13 اولترا نیز خوب است ولی نه به خوبی گلکسی S23 اولترا. این مدل به ترتیب در تست‌های گفته شده 36.5، 15.5 و 19.15 ساعت دوام آورده و در نهایت با استفاده نرمال می‌تواند بین 1 تا 1.5 روز شارژدهی کند. پس در آخر از نظر دوام باتری با وجود عملکرد خوب شیائومی 13 اولترا، برنده گلکسی S23 اولترا است و اگر این بخش برای شما اهمیت دارد به سراغ نماینده کره‌ای‌ها بروید.

 

در زمینه سرعت شارژ شدن البته داستان کمی متفاوت می‌شود؛ چرا که شیائومی 13 اولترا اولا از شارژ سریع 90 واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که این فناوری برای S23 اولترا 45 وات است و ثانیا این که نماینده چینی‌ها درون جعبه آداپتور دارد ولی شما مجبور هستید تا برای کهکشانی سامسونگ آداپتور را به صورت مجزا خریداری کنید.

درگاه شارژ شیائومی 13 اولترا

گوشی Xiaomi 13 Ultra در مدت زمان 15 دقیقه تا 58 درصد و در مدت 30 دقیقه تا 91 درصد و در مدت 40 دقیقه به صورت 100 درصدی شارژ می‌شود. در سوی دیگر گلکسی S23 Ultra در مدت 30 دقیقه تا 68 درصد و در مدت 60 دقیقه تا 100 درصد شارژ می‌شود. پس از نظر سرعت شارژ و همچنین وجود آداپتور درون جعبه برنده شیائومی 13 اولترا است.

در زمینه امنیت هر دو مدل از دو روش مرسوم استفاده می‌کنند. روش اول تشخیص دو بعدی چهره به کمک دوربین سلفی است که سرعت بالایی دارد ولی از نظر امنیتی نمی‌تواند روش بی‌نقصی باشد. روش دوم حسگر اثر انگشت است که در هر دو پرچمدار زیر نمایشگر در مکان مناسبی در پایین صفحه قرار گرفته و با سرعت و دقت بالایی قفل صفحه را باز می‌کند. امنیت این روش بسیار بالا است و هر دو گوشی عملکرد بدون مشکلی را ارائه می‌کنند.

 

گوشی تاشو خوش دست سامسونگ را بررسی کردیم:
بررسی زد فلیپ ۵

 

دوربین

جنگ دو گوشی در بخش دوربین به حداکثر می‌رسد و هر دو مدل تلاش می‌کنند تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران ایجاد کنند و بهترین تصاویر و ویدئوهای ممکن را تحویل دهند. در ادامه به صورت مجزا به بررسی هر یک از دوربین‌ها می‌پردازیم و در نهایت گوشی برنده در هر بخش را عنوان می‌کنیم.

دوربین گوشی شیائومی 13 اولترا

دوربین اصلی

سامسونگ برای اولین بار در گوشی‌های خود به سراغ سنسور 200 مگاپیکسلی رفته است تا عملکرد دوربین پرچمدار خود را وارد مرحله جدیدی کند. این سنسور مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه 1/1.3 اینچی و اندازه پیکسل 0.6 میکرونی پشت لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. تصاویر این دوربین به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند؛ چرا که 16 پیکسل برای جذب نور بهتر درون یک پیکسل قرار می‌گیرند.

در نور روز گلکسی S23 اولترا عکس‌های بسیار خوبی طبق انتظار به ثبت می‌رساند. این تصاویر دارای رنگ‌هایی زنده هستند و تمایل به سمت رنگ‌ها گرم در عکس‌ها دیده می‌شود. سامسونگ در گلکسی S22 اولترا این روند را تغییر داده بود و این گوشی عکس‌هایی با دقت رنگ بسیار خوب و طبیعی به ثبت می‌رساند اما حالا در S23 اولترا مجدد رنگ‌ها کمی اغراق شده‌تر و جذاب‌تر از واقعیت هستند. البته شما به لطف حالت PRO و RAW می‌توانید عکس‌هایی با دقتر رنگ بالاتر به ثبت برسانید.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی s23 اولترا

تصاویر ثبت شده با این گوشی به نسبت نسل قبلی حالا شارپ‌تر هستند و به‌خصوص در کنارها این موضوع بهتر دیده می‌شود. عکس‌های S23 اولترا حالا نویز کمتری هم نسبت به قبل دارند و سطح جزئیات بیشتری در آن‌ها به چشم می‌آید. ناگفته نماند که رنج دینامیکی عکس‌ها نیز وسیع است و سایه روشن‌ها با دقت بالایی به ثبت می‌رساند.

شما می‌توانید از حالت 50 و 200 مگاپیکسلی هم در S23 اولترا استفاده کنید. حالت 50 مگاپیکسلی جزئیات بیشتری را به نسبت حالت پیش فرض برای شما ثبت می‌کند و خوشبختانه رنج دینامیکی نیز تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، اما حالت 200 مگاپیکسلی رنج دینامیکی را محدودتر می‌کند و تصاویر هم حجم بسیار بالایی پیدا می‌کنند و به همین جهت استفاده از رزولوشن کامل 200 مگاپیکسلی را خیلی توصیه نمی‌کنیم.

به سراغ عملکرد دوربین S23 اولترا در شب برویم، جایی که طبق انتظار عملکرد خوبی را شاهد هستیم. دقت رنگ به خوبی حفظ می‌شود و وایت بالانس نیز کاملا متعادل است. جزئیات زیادی در این تصاویر دیده می‌شود و نویز در حالت بسیار کمتر قرار می‌گیرد. حالت شب در این گوشی به صورت خودکار فعال می‌شود و می‌تواند به صورت طبیعی جزئیات سایه‌ها را افزایش دهد.

 

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با s23 ultra:
دوربین ایفون ۱۵ پرو مکس بهتره یا s23 ultra

 

نمونه عکس‌های شب با دوربین اصلی S23 اولترا

در سوی دیگر این مقایسه، دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX989 با اندازه 1 اینچی و اندازه پیکسل 1.6 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی‌متری با دیافراگم متغیر F/1.9 الی F/4.0 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل به صورت 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

 

تست گیمینگ زد فولد 5 به همراه نمونه عکس های دوربین:
بررسی گوشی z fold 5

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا:

عکس‌های ثبت شده با این گوشی در نور روز عالی هستند. رنج دینامیکی تصاویر وسیع است و وایت بالانس نیز کاملا متعادل است. دقت رنگ مناسب است ولی رنگ‌ها مقدار کمی غلیظ‌تر از واقعیت به ثبت می‌رسند. جزئیات در این عکس‌ها بسیار زیاد است و گوشی این جزئیات را بسیار طبیعی پردازش می‌کند و از این موضوع بسیار راضی هستیم. در تصاویر بیرون از خانه هیچ نویزی دیده نمی‌شود و در مورد تصاویر داخل خانه هم تقریبا همین اتفاق را شاهد هستیم.

اگر ترجیح می‌دهید رنگ‌ها دقیقا مانند واقعیت باشند و سوژه‌ها به صورت کاملا طبیعی پردازش شوند از Authentic mode استفاده کنید. به سراغ بحث بسیار مهم این دوربین یعنی دیافراگم متغیر آن برویم. اگر با مفاهیم عکاسی آشنایی داشته باشید می‌دانید این ویژگی تا چه حد می‌تواند جذاب باشد. برای مثال شما می‌توانید عمق تصاویر را کم و زیاد کنید تا سوژه بیشتر یا کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

عکس‌های گرفته شده در شب با شیائومی 13 اولترا واقعا عالی است. ویژگی اصلی این تصاویر که باعث جذابیت بسیار زیاد آن‌ها می‌شود، واقعی بودن سوژه‌ها و دقت رنگ‌ها حتی در نور کم است. در واقع شما احساس نمی‌کنید که عکس شب به روز تبدیل شده است، بلکه عکس شب بسیار نزدیک به واقعیت گرفته می‌شود و سطح جزئیات نیز بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

نمونه عکس‌های شب دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا

به جمع بندی بخش دوربین اصلی می‌رسیم، جایی که انتخاب برنده بسیار دشوار و پیچیده است. عملکرد هر دو پرچمدار به قدری خوب است که نمی‌توان یکی را خیلی برتر در نظر گرفت. در نهایت اما از نظر تصاویر در شب مقداری شیائومی 13 اولترا تصاویر واقعی‌تری به ثبت می‌رساند و همچنین قابلیت تغییر دیافراگم آن نیز می‌تواند باعث شود که عکس‌های بسیار جذابی در روز به ثبت برسانید. با این وجود برنده‌ای برای این قسمت در نظر نمی‌گیریم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی s23 اولترا سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی دارد. این سنسور پشت لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند تا بتواند تصاویر نمای نزدیک هم با آن به ثبت برسانید که البته در بخش‌های بعدی بیشتر به آن پرداخته می‌شود.

نمونه عکس‌های فوق عریض s23 اولترا

عکس‌های فوق عریض کهکشانی سامسونگ به نسبت نسل قبلی یک پیشرفت جذاب داشته‌اند و حالا نویز کمتری در این تصاویر دیده می‌شود. همچنین مقدار کمی جزئیات هم بیشتر شده که به بهتر شدن تصاویر کمک می‌کند. با توجه به این توصیف‌ها باید بگوییم عکس‌های فوق عریض واقعا کیفیت بالایی دارند. رنج دینامیکی وسیع، رنگ‌های دوست داشتنی، جزئیات زیاد و کنتراست بالا جزو ویژگی‌های کلیدی این تصاویر به حساب می‌آیند.

نمونه فوق عریض‌های شب S23 اولترا

دوربین فوق عریض شیائومی 13 اولترا در سوی دیگر سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی 12 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تصاویر فوق عریض 122 درجه‌ای به ثبت برساند.

نمونه عکس‌های فوق عریض شیائومی 13 اولترا

جالب است بدانید که سنسور دوربین فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو در شیائومی 13 اولترا کاملا یکسان است و تنها مشخصات لنز تفاوت دارد. این اتفاق باعث می‌شود تا ثبات رنگ‌ها بین دوربین‌های مختلف این گوشی عالی باشد و مثلا عکس با زوم اپتیکال 3 برابر با عکس فوق عریض دقیقا رنگ‌های مشابهی داشته باشد.

نمونه فوق عریض های شب 13 اولترا

کیفیت این تصاویر عالی است. رنج دینامیکی وسیع است و خوشبختانه جزئیات زیادی را هم در عکس شاهد هستیم. نویر در این عکس‌ها بسیار کم است و شارپنس دقیقی را نیز شاهد هستیم. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا با وجود عالی بودن دوربین فوق عریض گلکسی S23 اولترا اما در نهایت شیائومی 13 اولترا را برنده این بخش بدانیم.

تله فوتو

گلکسی S23 اولترا دو دوربین تله فوتو دارد، یکی با زوم اپتیکال 3 برابری و یکی پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری. دوربین تله فوتو دارای سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی است. این سنسور پشت لنزی 70 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

دوربین پریسکوپ تله فوتو هم سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه 1.12 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 230 میلی‌متری با دیافراگم F/4.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.  کیفیت این دو دوربین کم و بیش مانند قبل است و مقدار جزئی در برخی از زمینه‌ها بهبود داشته است.

نمونه تله فوتو S23 اولترا

در این تصاویر نویز بسیار کمی دیده می‌شود و جذب نور دقیقی را شاهد هستیم. جزئیات کافی و خوب در تصاویر تا زوم 10 برابری دیده می‌شود و پس از آن به دلیل زوم دیجیتال کیفیت به مرور کاهش پیدا می‌کند. این یعنی زوم 100 برابری خیلی جزئیات عالی ندارد ولی قابلیت جالبی است و می‌تواند فاصله بسیار دور را برای شما به ثبت برساند. در کل از عملکرد این دو دوربین راضی هستیم.

دوربین تله فوتو شیائومی 13 اولترا در سوی دیگر دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 است. این سنسور در پس لنزی 75 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 3.2 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.

دوربین پریسکوپ تله فوتو این پرچمدار دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 است. این سنسور در پس لنزی 120 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/3.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.

نمونه عکس‌های تله فوتو شیائومی 13 اولترا

دوربین اول با مقدار زوم 3.2 برابری کیفیت بسیار خوبی دارد و جزئیات بالا و شارپنس دقیقی را به ثبت می‌رساند. نویز این عکس‌ها بسیار کم است ولی نمی‌توانیم مانند دوربین اصلی ادعا کنیم که هیچ نویزی دیده نمی‌شود. دقت رنگ، کنتراست و وایت بالانس این تصاویر خوب است و رنج دینامیکی وسیعی را نیز شاهد هستیم.

همین گفته‌ها در مورد دوربین پریسکوپ تله فوتو با زوم 5 برابری نیز صدق می‌کند و شارپنس عالی و جزئیات بالا در تصاویر دیده می‌شود. این عکس‌ها کنتراست خوبی دارند و رنگ‌ها بین این دوربین‌ها بسیار پایدار و ثابت است. در نهایت برنده این بخش را با اختلافی جزئی شیائومی 13 اولترا می‌دانیم، ولی در کل هر دو مدل تصاویر تله فوتو بسیار خوبی به ثبت می‌رسانند.

ماکرو

دوربین فوق عریض هر دو پرچمدار به فوکوس خودکار مجهز شده و این یعنی شما می‌توانید به اجسام مختلف نزدیک شوید و با دوربین فوق عریض تصاویر ماکرو یا همان نمای نزدیک به ثبت برسانید. این تصاویر در هر دو پرچمدار کیفیت بسیار خوبی دارند و شما با کمی خلاقیت می‌توانید عکس‌های کلوزآپ بسیار جذابی را ثبت کنید.

دوربین سلفی

گلکسی S23 اولترا دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی شیائومی 13 اولترا سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد. سلفی‌های کهکشانی سامسونگ کیفیت بسیار خوبی دارند ولی در مقایسه با نسل قبل مقداری پسرفت داشته‌اند. با این وجود گستره دینامیکی وسیع است و جزئیات زیادی هم دیده می‌شود. در سوی دیگر شیائومی 13 اولترا هم تصاویری با رنج دینامیکی بسیار وسیع به ثبت می‌رساند ولی دقت رنگ عالی نیست و رنگ‌ها کمی بی‌روح به ثبت می‌رسند. با وجود عملکرد برابر و نزدیک در این بخش، گلکسی S23 اولترا مقداری بهتر عمل می‌کند.

نمونه سلفی‌های شیائومی 13 اولترا

نمونه سلفی‌های گلکسی S23 اولترا

پرتره

گلکسی S23 اولترا می‌تواند در دو حالت پرتره به ثبت برساند، یکی با دوربین اصلی و یکی هم با دوربین تله فوتو و با زوم 3 برابری. پرتره‌های ثبت شده با دوربین اصلی عالی نیستند ولی کیفیت خوبی دارند ولی پرتره‌های ثبت شده با زوم 3 برابری بسیار خوب هستند و نسبت به قبل نیز بهبودهای زیادی را به خصوص در زمینه شارپنس داشته‌اند. در این عکس‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود و برش سوژه از پس زمینه هم دقیق است.

نمونه پرتره‌های S23 اوترا

در سوی دیگر شیائومی در 13 اولترا هرچه در چنته داشته رو کرده است و این گوشی می‌تواند در چندین حالت مختلف پرتره‌های عالی به ثبت برساند. در حالت پیش فرض گوشی از دوربین تله فوتو و زوم 3.2 برابری استفاده می‌کند و پرتره‌های بسیار عالی به ثبت می‌رساند. حالت بعدی Documentary است که از دوربین اصلی استفاده می‌کند و برشی مانند یک لنز 35 میلی‌متری انجام می‌دهد.

حالت بعدی Swirly Bokeh نام دارد و از دوربین اصلی با فاصله کانونی 50 میلی‌متری استفاده می‌کند. پس‌زمینه در این تصاویر بیشتر مات می‌شود و عمق عکس‌ها بیشتر است و سوژه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. کیفیت این پرتره‌ها نیز واقعا خوب است. شما می‌توانید از زوم 3.2 برابری و فاصله کانونی 75 میلی‌متری نیز استفاده کنید تا عمق بیشتر شود.

حالت بعدی Soft Focus نام دارد و از دوربین تله فوتو با زوم 3.2 برابر و فاصله کانونی 90 میلی‌متری بهره می‌برد. شاید تصور کنید که بالاخره حالت‌های مختلف تمام شد ولی باید به شما بگوییم که یک حالت دیگر به نام Full Body نیز وجود دارد که با دوربین اصلی به ثبت می‌رسد و به شما امکان می‌دهد تا پرتره‌هایی تمام قد به ثبت برسانید.

همه این قابلیت‌ها در کنار هم باعث می‌شوند تا برنده این بخش را شیائومی 13 اولترا بدانیم، با وجود این که گلکسی S23 اولترا نیز پرتره‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند.

فیلم‌برداری

گلکسی S23 اولترا می‌تواند با دوربین تا نهایت کیفیت 8K 30fps فیلم‌برداری کند و در این نسل 24 فریم به 30 فریم بهبود یافته است. تمامی دوربین‌های دیگر می‌توانند تا نهایت کیفیت 4K 60fps فیلم‌برداری کنند. حالت 8k به نسبت نسل قبلی بهبود زیادی داشته و حالا برعکس قبل از تمام فضا و عرض سنسور استفاده می‌کند. جزئیات این ویدئوها بهتر از قبل شده و شارپنس نیز بهبود یافته است. در نهایت اما خیلی پیشنهاد نمی‌کنیم از رزولوشن 8k استفاده کنید.

به سراغ رزولوشن 4k برویم. ویدئوهای ضبط شده با این رزولوشن و دوربین اصلی کیفیت بسیار خوبی دارند. در این فیلم‌ها هیچ نویزی دیده نمی‌شود و جزئیات نیز بسیار زیاد است. وایت بالانس دقیق بوده و رنج دینامیکی گسترده‌ای را شاهد هستیم. رنگ‌ها از غلظت کافی استفاده می‌کنند و از کیفیت نهایی بسیار راضی هستیم.

شیائومی 13 اولترا می‌تواند با هر 4 دوربین پشتی تا نهایت کیفیت 8K 24fps فیلم‌برداری کند. ویدئوهای 8K خوب هستند ولی عالی نیستند و پیشنهاد می‌کنیم به طور کلی از رزولوشن 4K 60fps استفاده کنید. در این حالت فیلم‌ها کیفیت بسیار خوبی دارند. جذب نور دقیق بوده و رنج دینامیکی وسیع است و سایه روشن‌ها با جزئیات فراوان و خالی از نویز به ثبت می‌رسند. دقت رنگ ویدئوها بسیار خوب است و این پرچمدار نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

در نهایت بخش فیلم‌برداری برنده‌ای ندارد و هر دو مدل عملکردی در حد و اندازه نامشان از خود نشان می‌دهند.

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل تفاوت شیائومی 13 اولترا با s23 ultr را بیان کردیم و به مقایسه این دو پرچمدار در بخش‌های مختلف پرداختیم. هر دو دستگاه دارای کیفیت ساخت عالی هستند و از نمایشگرهایی بسیار باکیفیت و قوی‌ترین سخت افزار ممکن استفاده می‌کنند. از نظر شارژدهی برتری با S23 اولترا و از نظر سرعت شارژ برتری با شیائومی 13 اولترا است. در زمینه دوربین نیز عملکرد بسیار نزدیک است ولی در بخش‌هایی مقداری شیائومی 13 اولترا بهتر عمل می‌کند. البته که وجود قلم S-Pen به قدری جذاب است که می‌تواند به تنهایی ارزش خرید کهکشانی سامسونگ را افزایش دهد.

سوالات متداول

s23 ultra بهتر است یا xiaomi 13 ultra؟ هر دو گوشی قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوبی دارند و عملکرد آن‌ها نیز بسیار نزدیک است.

در زمینه نمایشگر S23 اولترا بهتر است یا شیائومی 13 اولترا؟ نمایشگر هر دو گوشی تحسین برانگیز است و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری در نظر گرفت.

قدرت سخت افزار S23 اولترا بیشتر است یا شیائومی 13 اولترا؟ هر دو گوشی از قوی‌ترین تراشه اندرویدی حال حاضر جهان یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کنند و تفاوتی در قدرت دیده نمی‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
16 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/s23ultra-vs-xiaomi-13-ultra/
ads
ads