داغ ترین ها :

بررسی بلک شارک ۵ پرو

گوشی بلک شارک ۵ پرو به عنوان یک گوشی گیمینگ ویژگی‌های جذابی دارد و از قدرت بالایی بهره می‌برد.

گوشی بلک شارک ۵ پرو

بلک شارک ۵ پرو

خرید بلک شارک ۵ پرو

امتیاز

8
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز
  • اسپیکرهای با کیفیت که حجم صدای بالایی تولید می‌کنند
  • برخورداری از دکمه‌های تریگر
  • شارژ سریع ۱۲۰ وات

نقاط ضعف

  • وزن نسبتا زیاد
  • عملکرد دوربین‌ها می‌توانست بهتر باشد
  • عملکرد باتری هم می‌توانست بهتر باشد
  • گوشی ضد آب نیست

اگر به گوشی‌های گیمینگ علاقه داشته باشید، حتما با سری گوشی‌های بلک شارک شیائومی آشنایی دارید. از جمله جدیدترین گوشی‌های سری بلک شارک که می‌توایند آن را خریداری کنید، بلک شارک ۵ پرو است. محصولی که چند ماه پیش راهی بازار شد و محصولی قدرتمند به شمار می‌رود.

گوشی بلک شارک 5 پرو محصولی پرچم‌دار به شمار می‌رود. از جمله ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توانیم به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ کنیم. از آنجایی که این گوشی هوشمند به عنوان یک گوشی گیمینگ به شمار می‌رود از سیستم خنک کننده فوق العاده‌ای هم بهره می‌برد. برخورداری از حافظه داخلی بسیار سریع از نوع UFS 3.1 و رم‌های LPDDR5 با سرعت بالا هم باعث شده که این گوشی هوشمند واقعا از پس هر فعالیتی بر بیاید و از همه مهم‌تر که برای اجرای بازی‌های جدید با نهایت کیفیت هم فوق العاده است. در بررسی بلک شارک 5 پرو قصد داریم این گوشی شیائومی را از جنبه‌های مختلف آزمایش کنیم.

در بررسی گوشی بلک شارک ۵ پرو به شکل خاص به به عملکرد این گوشی در اجرای بازی‌ها اشاره خواهیم کرد تا اگر می‌خواهید گوشی گیمینگ خریداری کنید، با این گوشی بیشتر آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید. قبل از اینکه به بررسی گوشی بلک شارک 5 پرو بپردازیم، بد نیست با مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند آشنا شوید.

مشخصات گوشی بلک شارک ۵ پرو
پردازنده اسنپ دراگون ۸ نسل ۱
رم ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ
دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید
۵ مگاپیکسلی تله‌ماکرو
باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۱۲۰ وات

 

جعبه‌گشایی بلک شارک ۵ پرو

برای اینکه با ظاهر این محصول و آیتم‌هایی که داخل بسته‌بندی آن قرار دارد، آشنا شوید می‌توانید ویدئوی جعبه‌گشایی بلک شارک ۵ پرو را مشاهده کنید:

 

 

طراحی؛ شاید برای گیمرها جذاب نباشد

اولین موضوعی که باید در نقد و بررسی بلک شارک ۵ پرو به آن اشاره کنیم طراحی این گوشی است. بلک شارک ۵ پرو به صورتی ساخته شده که بتواند نظر گیمرها را به خودش جلب کند. اما این طراحی که  قرار بوده نظر گیمرها را به سمت خودش جلب کند، خیلی خاص و جذاب نیست. گوشی در حالت کلی مانند همه گوشی‌های بازار طراحی شده است. تنها روی قاب پشتی این گوشی یکسری المان‌های مختلف را مشاهده می‌کنید. المان‌هایی که شامل شکل‌ها و خطوط مختلف می‌شوند.

قاب پشتی به صورتی طراحی شده که حس شیشه‌ای بودن به شما منتقل کند. البته که لایه‌ای شیشه‌ای بسیار نازکی روی قاب پشتی قرار گرفته است. قاب پشتی به شکلی طراحی شده که با توجه به نوری به آن برخورد می‌کند، تغییر رنگ می‌دهد. در واقع خطوط و المان‌هایی که روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند به صورتی طراحی شده‌اند که نسبت به نور تغییر رنگ می‌دهند.  قاب پشتی خیلی نرم به نظر می‌رسد و زمانی که آن را به دست می‌گیرد حس بدی کسب نمی‌کند. با این حال شاید حس کنید که گوشی کمی لیز است.

گوشی بلک شارک ۵ پرو به صورتی طارحی شده که راحت در دست قرار بگیرد. البته باید بگوییم که وزن گوشی اولین چیزی است که نظر شما را به خودش جلب می‌کند. به واسطه متریال‌هایی که برای ساخت گوشی استفاده شده و سیستم خنک کننده‌ای که دارد و حتی دکمه‌های اضافی در نظر گرفته شده برای آن باعث شده گوشی وزن بیشتری پیدا کند.

black shark 5 pro

با نگاهی به قاب پشتی این گوشی نه تنها المان‌های گیمینگ طراحی این گوشی را مشاهده می‌کنید، بلکه ماژول دوربین هم جلب توجه می‌کند. ماژول دوربین به صورت مستطیل شکل طراحی شده که سه دوربین داخل آن قرار گرفته و فلش LED هم دارد.

گوشی بلک شارک ۵ پرو محصولی است که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این گوشی هوشمند شیائومی از فریم فلزی استفاده می‌کند و قاب پشتی و جلوی آن هم شیشه‌ای خواهد بود. البته که شیائومی اعلام نکرده از چه نوع شیشه‌ای برای این گوشی هوشمند استفاده کرده است.

موضوع دیگری که در بررسی شیائومی بلک شارک 5 پرو باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی هوشمند از هیچ استاندارد ضد آبی برخوردار نیست. احتمالا در آن هم استفاده از دکمه‌های تریگر روی این گوشی بوده است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که گوشی بلک شارک ۵ پرو در ابعاد ۱۶۳٫۸ در ۷۶٫۴ در ۹٫۹ میلی‌متر ساخته شده که دقیقا هم اندازه گوشی بلک شارک ۴ پرو است. البته همان طور که گفتیم این گوشی وزن بالایی دارد. وزن این گوشی به ۲۲۰ گرم می‌رسد.

موضوعی که باعث شده که بلک شارک ۵ پرو به محصولی جذاب برای گیمرها تبدیل شود، دکمه‌های تریگر است. دکمه‌های فیزیکی را روی لبه سمت راست گوشی مشاهده می‌کنید که در زمان بازی کردن حسابی به بازیکنان کمک می‌کنند. برای فعال کردن تریگرها هم باید دکمه‌های اسلایدری که روی این لبه در نظر گرفته شده را حرکت دهید تا تریگرها از از لبه گوشی خارج شوند و به بالا بپرند.

لبه گوشی بلک شارک 5 پرو

زمانی که تریگرها فعال می‌شوند هم صدای جذابی تولید می‌کنند. صدایی که شبیه به آماده سازی تفنگ را خواهید شنید که حس خوبی به شما منتقل می‌کنند.

به جر دکمه‌های تریگر که برای این گوشی در نظر گرفته شده، کار کردن با بلک شارک ۵ پرو مثل هر گوشی هوشمند دیگری است. حسگر تشخیص اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده که روی لبه سمت راست قرار گرفته است. روی لبه سمت چپ گوشی هم دکمه‌های تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید. روی لبه پایین بلک شارک ۵ پرو محل قرار گرفتن سیم‌کارت، میکروفن، پورت USB-C برای شارژ و انتقال اطلاعات و اسپیکر دیده می‌شود. روی لبه بالای گوشی هم میکروفن و اسپیکر دوم را مشاهده می‌کنید.

تریگرهای بلک شارک 5 پرو

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که برای بلک شارک ۵ پرو از چهار میکروفن استفاده شده و از موتور محور ایکس یا X-Axis هم بهره می‌برد که در بازی‌ها متوجه عملکرد آن خواهید شد.

همان طور که احتمالا متوجه شدید روی بلک شارک ۵ پرو خبری از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا نیست که شاید بتوانیم آن را یکی از نقاط ضعف این گوشی در مقایسه با بلک شارک ۴ پرو بدانیم. البته با استفاده از پورت USB-C می‌توانید از هدفون سیمی استفاده کنید.

در ادامه بررسی شیائومی بلک شارک ۵ پرو باید به حسگر نوری که روی این گوشی قرار گرفته اشاره کنیم. در واقع  از دو حسگر تشخیص نور برای این گوشی استفاده شده است. یکی در جلو و یکی در پشت گوشی قرار گرفته است.  حسگرهایی که می‌توانند میزان نور صفحه نمایش را نسبت به روشنایی محیط تنظیم کنند.

 

نقد و بررسی گوشی قاتل پرچمدار 12 تی پرو شیائومی:
بررسی 12t pro

 

صفحه نمایشی مخصوص گیمرها؛ نرخ نوسازی بالا و کیفیت عالی

در ادامه بررسی black shark 5 pro نوبت به صفحه نمایش این گوشی هوشمند می‌رسد. شاید چیزی که خیلی‌ها دوست داشته باشند در نقد و بررسی black shark 5 pro از آن بیشتر بدانند، همین قسمت باشد. برای گوشی بلک شارک ۵ پرو از صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده شده است. صفحه نمایشی که نسبت تصویر آن ۲۰:۹ خواهد بود و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. از ویژگی‌های صفحه نمایش بلک شارک ۵ پرو باید به نرخ نوسازی بالای آن اشاره کنیم. با صفحه نمایشی سروکار دارید که نرخ نوسازی آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. صفحه نمایشی که از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و تا ۱۳۰۰ نیت روشنایی تولید خواهد کرد.

در نقد و بررسی black shark 5 pro باید به این موضوع اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با مدل سال گذشته بهبود پیدا کرده است. مثلا صفحه نمایش بلک شارک ۵ پرو  از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش OLED این گوشی از کنتراست فوق العاده‌ای هم بهره می‌برد. در واقع شیائومی به این موضوع اشاره کرده که کنتراست صفحه نمایش این محصول به 5000000:1 می‌رسد.

صفحه نمایش بلک شارک ۵ پرو روشنایی خوبی هم تولید می‌کند که باعث شده راحت بتوانید در محیط‌های خارج از خانه با گوشی کار کنید.

برای گوشی Black Shark 5 Pro از سه حالت رنگی مختلف استفاده شده است. البته که می‌توانید در تنظیمات بیشتر قدرت رنگ‌ها را تغییر دهید. حالت نمایش رنگ‌ها به صورت پیش فرض روی Saturated قرار گرفته است. این اتنظیم رنگی برای پوشش بهتر رنگ‌های DCI-P3 در نظر گرفته شده است.

حالت رنگی Natural هم برای پوشش رنگی sRGB در نظر گرفته شده که رنگ‌ها را قوی‌تر نشان می‌دهد. این تنظیمات رنگی می‌تواند کیفیت صفحه نمایش AMOLED این گوشی را بهتر نشان دهد. با این حال رنگ‌ها در این حالت خیلی دقیق نیستند و همیشه قدرت بالایی دارند. اگر تنظیمات رنگ صفحه نمایش را روی Standard قرار دهید می‌توانید پوشش خوبی از استاندارد رنگی sRGB را شاهد باشید.

در ادامه بررسی گوشی black shark 5 proو بیان ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی باید به نرخ نوسازی هم اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم صفحه نمایش این گوشی از نرخ نوسازی بالایی برخوردار است. نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز باعث می‌شود که به راحتی بتوانید با گوشی کار کنید و همه چیز بسیار نرم و روان باشد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش Black Shark 5 Pro می‌توانیم به نرخ نمونه برداری لمسی ۷۲۰ هرتز اشاره کنیم.

شیائومی چهار حالت برای نرخ نوسازی صفحه نمایش در نظر گرفته شده  که در قسمت تنظیمات گوشی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در حالت استاندارد، نرخ نوسازی روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد. روی حالت Ultrahigh نرخ نوسازی روی ۹۰ هرتز قرار می‌گیرد. روی حالت Ultimate نرخ نوسازی به ۱۴۴ هرتز می‌رسد اما رابط کاربری گوشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز کار می‌کند. یک حالت Auto هم در نظر گرفته شده که با توجه به محتوای که در حال تماشای آن هستید، نرخ نوسازی را تغییر می‌دهد.

شیائومی یکسری تنظیمات خاص برای مشخص کردن نرخ نوسازی صفحه نمایش در اختیار گیمرها قرار داده است. برای استفاده از این تنظیمات باید وارد اپلیکیشن Game Assistant شوید. در این اپلیکیشن می‌توانید تنظیماتی را به صورت پیش فرض در نظر بگیرید که در زمان اجرای بازی‌ها اعمال شوند.

می‌توانید مشخص کنید که بازی‌ها با نرخ نوسازی ۶۰ تا ۱۴۴ هرتز اجرا شوند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر بازی‌ها را با نرخ نوسازی بالا اجرا کنید، مصرف باتری هم افزایش پیدا می‌کند.

 

 

12T یک گیمینگ میانرده از شیائومی را بررسی کردیم:
بررسی گوشی شیائومی 12T

 

باتری؛ مناسب برای فعالیت‌های روزانه، نا کافی برای گیمرها

در ادامه بررسی بلک شارک ۵ پرو باید به باتری این گوشی اشاره کنیم. شیائومی از باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی استفاده شده است. البته که دوست داشتیم از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روی این گوشی استفاده می‌شد. البته دلیل افزایش پیدا نکردن ظرفیت باتری می‌تواند استفاده از سیستم خنک کننده‌ای باشد از دو دریچه انتقال گرما بهره می‌برند. همچنین دکمه‌های تریگر هم چون فضای بیشتری به خود اختصاص داده‌اند، از بزرگ‌تر شدن باتری جلوگیری کرده‌اند.

استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ باعث شده که این گوشی مصرف باتری مناسبی داشته باشد. به طور مثال این گوشی برای ۱۱ ساعت وب گردی و ۱۳ ساعت تماشای ویدیو مناسب خواهد بود. البته در زمان بازی کردن قطعا مدت زمان کمتری در اختیار خواهید داشت.

گوشی بلک شارک ۵ با شارژر ۱۲۰ وات راهی بازار شده است. برای شارژ کردن این گوشی دو حالت در نظر گرفته شده است. حالت اول که Super Flash Filling نام دارد و حالت دوم که با نام Constant Temperature Charging نام دارد. حالت اول به صورت پیش فرض فعال است و در مدت زمان ۱۵ دقیقه می‌تواند کل ظرفیت باتری را شارژ کند.

در حالت بعدی می‌توانید ظرفیت باتری را در مدت زمان ۲۴ دقیقه شارژ کنید.

شیائومی ویژگی‌های جالب توجهی را برای مدیریت باتری در رابط کاربری گوشی در اختیار کاربران قرار داده است.

اسپیکرهایی که صدای فوق‌العاده‌ای دارند

قسمت بعدی که در بررسی بلک شارک 5 پرو باید به آن اشاره کنیم، اسپیکرها هستند. اسپیکرهایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده عملکرد فوق العاده‌ای دارند و حجم صدای بالایی هم تولید می‌کنند. یک اسپیکر روی لبه پایین و یک اسپیکر روی لبه بالای گوشی قرار گرفته است. اسپیکرهایی که صدای استریوی فوق العاده‌ای تولید می‌کنند و باس قابل قبولی هم دارند.

اوج کیفیت اسپیکرها را در زمان اجرای بازی‌ها و تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی احساس می‌کنید.

رابط کاربری مخصوص گیمرها

از دیگر بخش هایی که باید در بررسی گوشی بلک شارک ۵ پرو به آن اشاره کنیم، رابط کاربری است. رابط کاربری بلک شارک ۵ پرو به شکل خاص برای گیمرها طراحی شده و ویژگی‌های جذابی دارد. این گوشی به رابط کاربری JOYUI 13 مجهز شده و با اندروید ۱۲ راهی بازار شده است. البته رابط کاربری JOYUI هم بر اساس رابط کاربری MIUI 13 توسعه پیدا کرده است. رابط کاربری JOYUI به شکل خاص برای گوشی‌های بلک شارک در نظر  گرفته شده‌اند و ویژگی‌های مناسب اجرای بازی‌ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این رابط کاربری پوسته‌های مخصوص خودش را دارد و تصاویر پس‌زمینه جذابی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر با گوشی‌های شیائومی کار کرده باشید، قطعا با این گوشی هم مشکلی نخواهید داشت. صفحه خانه، صفحه قفل گوشی و اپ دراور کاملا آشنا به نظر می‌رسند.

 

اگر از سمت چپ صفحه نمایش به سمت پایین سوایپ کنید می‌توانید به منوی اعلان‌ها دسترسی داشته باشید. اگر از سمت راست صفحه نمایش سوایپ کنید به منوی کنترل سنتر دسترسی خواهید داشت. در منوی کنترل سنتر می‌توانید به دکمه‌های خاموش و روشن کردن وای-فای، بلوتوث، اینترنت موبایل و چراغ قوه دسترسی داشته باشید.

این گوشی از صفحه نمایش همیشه روشن هم استفاده می‌کند. امکانات بسیار خوبی هم برای صفحه نمایش همیشه روشن این گوشی در نظر گرفته شده است. می‌توانید به شکل‌های مختلف برای نمایش ساعت دسترسی داشته باشید و حتی می‌توانید از انیمیشن‌های مختلف برای این قسمت استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های رابط کاربری می‌توانیم به حالت استفاده با یک دست اشاره کنیم. با استفاده از این حالت می‌توانید خیلی راحت تر گوشی را کنترل کنید و به دکمه‌هایی که برای هدایت گوشی در نظر گرفته شده دسترسی داشته باشید.

اما چیزی که باید در بررسی گوشی بلک شارک ۵ پرو به آن اشاره کنیم، ویژگی‌های خاصی است که برای گیمرها در نظر گرفته شده است. این گوشی فضای خاصی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد که با نام Shark Space شناخته می‌شود. البته که دکمه فیزیکی خاصی برای اجرای این فضا در نظر گرفته نشده و برای استفاده از آن باید اپلیکشین را اجرا کنید یا دکمه‌های تریگر را با هم فشار دهید.

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که خیلی سریع‌تر به لوازم جانبی از جمله هدفون متصل شوید. همچنین می‌توانید یکسری تنظیمات کلی مانند میزان روشنایی صفحه نمایش، قطع کردن تماس در زمان بازی کردن و غیر فعال کردن اعلان‌ها هم مشخص کنید.

این امکان هم در نظر گرفته شده که بتوانید دکمه‌های تریگر را شخصی‌سازی کنید. تریگرها در خارج از بازی هم کارآمد خواهد بود. می‌توانید به هر دکمه وظیفه‌ای خاص بدهید.

غول جدید گیمرها

احتمالا مهمترین قسمت بررسی گوشی بلک شارک 5 پرو ، عملکرد این گوشی خواهد بود. همان طور که گفتیم این گوشی هوشمند به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده و توان پردازشی فوق العاده‌ای از خودش نشان می‌دهد.

موضوعی که در نقد و بررسی بلک شارک ۵ پرو باید به آن اشاره کنیم این است که مدلی که در اختیار داشتیم از ۱۲  گیگابایت رم استفاده می‌کرد و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داشت. برای این گوشی از رم‌های پرسرعت LPDDR5 استفاده شده که سرعت آن‌ها به ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

موضوع جالب دیگری که حتما بررسی شیائومی بلک شارک 5 پرو باید به آن اشاره کنیم این است که حافظه داخلی این گوشی از دو قسمت تشکیل شده است. در واقع نیمی از حافظه داخلی را حافظه UFS 3.1 تشکیل داده و نیمی دیگر را حافظه NVMe به خود اختصاص داده است.

برای اینکه بتوانیم گوشی را به چالش بکشیم از بنچمارک‌های مختلفی از جمله GeekBench، GFX Bench، 3D Mark و PC Mark استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتایج به دست آمده از این بنچمارک‌ها را مشاهده کنید.

اما برای اینکه این گوشی را بیشتر به چالش بکشیم از بازی‌های مختلف استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید کیفیت اجرای برخی از بازی‌های مطرح روی این گوشی را مشاهده کنید:

تست گیمینگ بلک شارک ۵ پرو

اجرای بازی آسفالت ۹ روی بلک شارک ۵ پرو

اجرای بازی Call of Duty Mobile روی بلک شارک ۵ پرو

موضوع دیگری که باید در بررسی black shark 5 pro به آن اشاره کنیم، گرمای گوشی در زمان اجرای بازی‌ها و عملکرد سیستم خنک کننده گوشی است. چیزی که در زمان اجرای بنچمارک‌ها و اجرای بازی‌ها با آن مواجه شدیم این بود که بلک شارک ۵ پرو گرم می‌شود و گرمای آن را احساس می‌کنید.  البته خودش گوشی در حالی که پردازش سنگینی را انجام می‌دهد دچار کاهش سرعت یا پایین آمدن کیفیت عملکرد آن نمی‌شود. البته دوست داشتیم که سیستم خنک کننده گوشی به صورتی طراحی می‌شد که گرمای آن را تا این میزان احساس نمی‌کردیم. با این حال عملکرد سیستم خنک کننده گوشی آنقدر خوب است که عملکرد گوشی با اختلال مواجه نمی‌شود.

 

تفاوت های A73 با A53 سامسونگ چیست؟
مقایسه گوشی a53 با a73

 

دوربین بلک شارک ۵ پرو با کیفیت معمولی!

قسمت دیگری که در بررسی گوشی black shark 5 pro باید به آن شاره کنیم، دوربین‌های آن است. بلک شارک ۵ پرو در قسمت دوربین در مقایسه با مدل سال گذشته بهبود پیدا کرده است. با این حال دوربین‌های این گوشی مانند گوشی‌های پرچم‌دار دیگر کیفیت بالایی ندارند. دلیل آن هم این است که بلک شارک ۵ پرو یک گوشی گیمینگ است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ مدل S5KHM2 استفاده می‌کند که روی گوشی‌های دیگری از جمله ردمی نوت ۱۱ و ردمی K50 و گلکسی A73 هم قرار گرفته بود. این حسگر به فوکوس خودکار تشخیص فاز و EIS مجهز شده و OIS ندارد.

در کنار دوربین اصلی گوشی بلگ شارک ۵ پرو، دوربین اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی هم قرار گرفته که از فوکوس ثابت بهره می‌برد. دوربین سوم این گوشی هم حسگر تله‌فوتو۵ مگاپیکسلی دارد که فوکوس خودکار دارد. دوربین جلوی این گوشی هم از جسگر ۱۶ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت استفاده می‌کند.

رابط کاربری گوشی دقیقا مانند سایر گوشی‌های شیائومی است و راحت می‌توانید با آن کار کنید. در رابط کاربری گوشی حالت عکاسی پرو هم دیده می‌شود. در این قسمت می‌توانید روی وایت بالانس،  فوکوس دستی، سرعت شاتر، ISO و اکسپوژر تغییراتی ایجاد کنید.

عکاسی با دوربین اصلی

با دوربین اصلی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی، عکس‌هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل را پیش روی شما قرار می‌دهد.  دوربین اصلی عملکرد قابل قبولی دارد. با این حال باید بگوییم که رنگ‌ها خیلی دقیق نیستند. در برخی عکس‌های هم مشاهده می‌کنید که میزان جزییات کاهش پیدا کرده است.  با این حال دوربین اصلی کیفیت مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد؛ اما کیفیت عکس‌های آن نمی‌تواند با کیفیت عکس‌های گوشی‌های رده بالاتر رقابت کند.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی می‌تواند به نیاز شما پاسخ دهد. با این حال کیفیت آن از کیفیت دوربین اصلی کمتر است. دوربین اولتراواید می‌تواند عکس‌هایی ثبت کند که جزییات مناسبی دارند و از داینامیک رنج مناسبی هم بهره می‌برند. مشکل دوربین اولتراواید این است که رنگ‌ها را دقیق ثبت نمی‌کند و عکس‌هایی در اختیار خواهید داشت که رنگ پریده به نظر می‌رسند.

عکاسی با دوربین تله‌ماکرو

گوشی بلک شارک ۵ پرو از دوربین تله‌ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند عکس‌های ماکروی باکیفیتی ثبت کند. از آنجایی که این گوشی به فوکوس خودکار مجهز شده، کیفیت عکس‌های آن شما را راضی خواهد کرد.

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی هم عملکرد مناسبی از خودش نشان می‌دهد. می‌توانید عکس‌های سلفی در حالت معمولی و پرتره ثبت کنید. دوربین سلفی جزییات مناسبی ثبت می‌کند و کاملا متوجه بافت صورت می‌شوید. عکس‌های سلفی رنگ‌های قابل قبولی دارند و برخورداری از فوکوس هم باعث شده که کیفیت مناسبی داشته باشند.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

دوربین اصلی بلک شارک ۵ پرو در شب عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. کیفیت عکس‌های در شب قابل قبول است. نویز کمی در عکس‌ها مشاهده می‌کنید و رنگ‌ها هم استاندارد به نظر می‌رسند.

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید در شب عملکرد خیلی خوبی ندارد.  رنگ‌ها خوب به نظر نمی‌رسند و جزییات عکس‌ها هم کم خواهد بود. حتی در عکس‌های اولتراوایدی که در شب ثبت می‌کنید، نویز هم مشاهده می‌شود.

فیلم‌برداری با دوربین اصلی

در ادامه بررسی بلک شارک 5 پرو باید به کیفیت فیلم برداری این گوشی هم اشاره کنیم. از ویژگی‌های گوشی بلک شارک ۵ پرو این است که می‌تواند ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه ثبت کند. عملکرد دوربین در زمان فیلم‌برداری از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید. ویدئوهایی پرجزییاتی در اختیار خواهید داشت که رنگ‌های طبیعی دارند و از داینامیک رنج قابل قبولی بهره می‌برند.

 

 

آیا بلک شارک ۵ پرو ارزش خرید دارد؟

گوشی بلک شارک ۵ پرو در مقایسه با بلک شارک ۴ پرو با بهبودهای خوبی همراه بوده است. استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ باعث شده که این محصول قدرت فوق العاده‌ای داشته باشد. سیستم خنک کننده گوشی هم بد عمل نمی‌کند، اما انتظار داشتیم که گوشی خنک‌تر بماند.

همان طور که در بررسی گوشی بلک شارک 5 پرو اشاره کردیم؛ این گوشی صفحه نمایش با کیفیتی دارد. صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز که از رنگ‌های ۱۰ بیتی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایشی بزرگ که برای تماشای ویدیو و بازی کردن عالی است.

از نقاط ضعف این محصول می‌توانیم به نداشتن جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا اشاره کنیم. درست است که می‌توانید از هدفون USB-C استفاده کنید، اما دیگر نمی‌توانید به صورت همزمان هم گوشی را شارژ کنید و هم از هدفون سیمی کمک بگیرید.

در حالی که این گوشی گیمینگ برای عکاسی ساخته نشده، دوربین‌های نسبتا خوبی دارد که نیاز کاربران را برطرف می‌کند و عکس‌هایی با کیفیت مناسبی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

سوالات متداول

آیا بلک شارک ۵ پرو ضد آب است؟ خیر. این گوشی ضد آب نیست و هیچ استاندارد ضد آبی هم ندارد.

عملکرد بلک شارک ۵ پرو در اجرای بازی‌ها چگونه است؟ این گوشی به واسطه سخت‌افزاری که دارد از پس اجرای بازی‌های جدید به خوبی بر می‌آید. برخورداری از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز هم باعث شده که بتوانید بازی‌ها را با نرخ فریم بالاتری تجربه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. محمد

    لطفا بلک شارک 5 معمولی هم بزار منتظر ویدیو بلک شارک 5 هستیم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/black-shark-5-pro/
ads
ads