داغ ترین ها :

نقد و بررسی آیفون 15 پرو مکس به همراه تست دوربین

در این مطلب به بررسی تخصصی بهترین گوشی اپل یعنی ایفون 15 پرو مکس پرداخته‌ایم.

آیفون 15 پرو مکس

خرید آیفون 15 پرو مکس

امتیاز

9.1
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و ارگونومی بهتر
  • نمایشگر بسیار باکیفیت و روشن با حاشیه‌های باریک
  • قوی‌ترین گوشی جهان
  • دوربین‌هایی فوق العاده عالی
  • شارژدهی عالی باتری
  • امکان اجرای برخی از بازی‌های کنسولی

نقاط ضعف

  • سرعت شارژ خوب نیست
  • تراشه هنوز پایداری کاملی ندارد

انتهای شهریور ماه 1402 بود که اپل از سری جدید آیفون‌های خود یعنی 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرو مکس رونمایی کرد. این گوشی‌ها نیز متأسفانه مانند نسل قبلی مجوز رجیستری را دریافت نکردند و در ایران به صورت رسمی قابل استفاده نخواهند بود. گذشته از این موارد، در ادامه این مطلب به سراغ بررسی ایفون 15 پرومکس می‌رویم و این گوشی پرچمدار را زیر ذره بین قرار می‌دهیم تا نقاط مثبت و منفی آن مشخص شود.

 

جدیدترین گوشی های موبایل با گارانتی معتبر در فروشگاه تکنولایف موجود است: قیمت روز گوشی

 

طراحی و کیفیت ساخت؛ تیتانیوم وارد می‌شود!

آیفون 15 پرو مکس از نظر ظاهری همان 14 پرو مکس است و در نگاه اول هیچ تفاوت بزرگ یا خیلی واضحی رخ نداده است، البته که واقعیت این نیست و این گوشی تقریبا از هر نظر کمی بهتر شده و ارتقاء پیدا کرده است. بگذارید این بخش را با متریال تیتانیوم پر سر و صدای این گوشی آغاز کنیم.

اپل برای اولین بار پس از سال‌ها در ایفون‌های پرو خود فریم فولاد ضد زنگ را کنار گذاشت و به سراغ فریم تیتانیومی رفت. این تغییر در حالت کلی دو مزیت دارد. اول این که تیتانیوم کیفیت بالاتری دارد و به لطف پوشش مات، جلوه جدیدی به پرچمداران اپل بخشیده است و دوم این که باعث شده تا وزن مدل‌های پرو کاهش پیدا کند و حالا آیفون 15 پرو مکس سبک‌ترین پرچمدار در نسل خود باشد.

حالا که بحث وزن و ارگونومی پیش آمد بد نیست اشاره کنیم که فریم کناری و لبه‌های قاب پشتی همچنان تخت هستند ولی برعکس نسل‌های قبلی، خمیدگی بسیار کمی در کناره‌ها دیده می‌شود و همین هم باعث شده تا گوشی هنگام در دست گرفتن حس راحتی بیشتری نسبت به 14 پرو مکس یا 13 پرو مکس داشته باشد. به محض در دست گرفتن گوشی متوجه این تفاوت خواهید شد.

وزن این گوشی حالا 221 گرم است که در مقایسه با نسل قبلی 19 گرم سبک‌تر شده است. این گوشی 8.3 میلی‌متر ضخامت دارد و مقدار بسیار کمی هم از نظر ابعاد کوچک‌تر از قبل شده است که این موضوع به حاشیه‌های کمتر پنل برمی‌گردد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم. فریم تیتانیومی آیفون 15 پرو مکس در سمت راست دکمه پاور را شامل می‌شود و در سمت چپ نیز میزبان دکمه‌های ولوم، Action Button و خشاب سیم کارت است.

به روی فریم پایینی نیز میکروفون، اسپیکر و بالاخره پورت تایپ سی دیده می‌شود. این پرچمدار اپل طبق انتظار دارای قاب پشتی شیشه‌ای است، قابی که پوشش مات دارد و در بالا سمت چپ فریم مربعی دوربین‌ها را شامل می‌شود. جالب است که پس از مدت‌ها سرانجام این گوشی هم فریم کناری مات دارد و هم قاب پشتی مات و همین اتفاق سبب شده تا حس بسیار خوبی هنگام در دست گرفتن داشته باشد.

لنز دوربین‌های ایفون 15 پرو مکس بیرون زدگی دارد و به همین جهت اگر گوشی را بدون قاب به روی میز یا سطح صاف قرار دهید، گوشی کمی تکان می‌خورد. قاب پشتی با گوریلا گلس پوشانده شده ولی نمی‌دانیم این پوشش از کدام نسل است و حدس می‌زنیم که یکی از مدل‌های جدید این شرکت باشد. به سراغ بخش روبرویی ایفون جدید برویم.

 

پرچمدار سامسونگ را بررسی کردیم:
بررسی گلکسی S23 اولترا به همراه تست دوربین

 

 

مانند قبل در روبرو شاهد پنلی 6.7 اینچی هستیم که حالا موفق شده با کاهش حاشیه‌ها، حدود 90 درصد از فضای مقابل را در اختیار بگیرد. این عدد حدود 1.5 درصد بیشتر از نسل قبل به حساب می‌آید. این که اپل موفق شده با وجود استفاده از پنلی تخت این نسبت را به 90 درصد برساند واقعا جذاب است و باید این سازنده آمریکایی را تحسین کنیم. در بالای این صفحه نمایش داینامیک آیلند دیده می‌شود و در کل نمای روبرویی دقیقا مانند نسل قبلی است.

حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر واقعا حس تماشای محتوا را بسیار بهتر کرده و پنل این گوشی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. آیفون 15 پرو مکس از گواهی IP68 برخوردار است و می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 6 متری آب دوام بیاورد. این پرچمدار در چهار رنگ تیتانیوم سفید، تیتانیوم مشکی، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی در دسترس قرار دارد و بسته به سلیقه می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

در بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس باید بگوییم که برعکس چیزی که اکثر کاربران تصور می‌کنند، ایفون 15 پرو مکس نسب به نسل قبلی تغییرات خوبی در زمینه طراحی داشته است. این گوشی سبک‌تر و خوش‌دست‌تر شده و حالا فریم تیتانیومی و مات دارد. همچنین اپل حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش داده و مقدار کمی این گوشی را کوچک‌تر کرده است، چه انتظار دیگری از یک پرچمدار که در حال حاضر هم کامل است می‌توان داشت؟

صفحه نمایش

آیفون 15 پرو مکس از صفحه نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن 2796 در 1290 از نوع LTPO Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند و به همین جهت هم تراکم پیکسلی 460 را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل نسبت 19.5 به 9 دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌هایی چون HDR10 و دالبی ویژن هم برای این نمایشگر در نظر گرفته شده و پوشش سرامیک شیلد نیز برای مراقبت از آن استفاده شده است.

همه این مشخصات بدون ذره‌ای تغییر مانند ایفون 14 پرو مکس هستند. اپل مانند سایر برندها به شما امکان نمی‌دهد تا از طریق تنظیمات رنگ‌های نمایشگر را تغییر دهید یا تنظیم کنید. البته که نیازی هم برای این کار دیده نمی‌شود؛ چرا که دقت رنگ پنل این گوشی واقعا بی‌نظیر است و هیچ گوشی در این زمینه نمی‌تواند با پنل‌های اپل رقابت کند.

این نمایشگر کیفیت بسیار خوبی دارد و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. فرقی نمی‌کند که قصد بازی کردن داشته باشید یا تماشای فیلم یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی، در هر صورت نگاه کردن به این پنل بی‌نهایت جذاب است و شما را برای ساعت‌ها به خود خیره می‌کند. نرخ نوسازی این صفحه نمایش هم 120 هرتز است و سریع‌ترین و روان‌ترین تجربه ممکن را برای شما خلق می‌کند.

این نرخ نوسازی تطبیقی است و می‌تواند بین 1 تا 120 هرتز جابجا شود. هنگام استفاده از قابلیت AOD یا Standby این عدد به 1 هرتز کاهش پیدا می‌کند تا کمترین باتری ممکن مصرف شود. همچنین Taptic Engine این پنل یا همان بازخورد لمسی آن قطعا جزو برترین‌ها در دنیای موبایل است و حس بسیار خوبی را هنگام استفاده از پنل به شما انتقال می‌دهد.

به سراغ میزان روشنایی این نمایشگر برویم. آیفون 15 پرو مکس در حالت دستی به شما امکان می‌دهد تا روشنایی را تا 850 نیت افزایش دهید. در صورت استفاده از روشنایی خودکار و قرار گرفتن در شرایط نوری شدید، این روشنایی پنل تا 1800 نیت افزایش پیدا می‌کند و حرفی را برای گفتن باقی نمی‌گذارد. جالب است بدانید این عدد در گلکسی S23 اولترا تنها 1275 نیت است و ایفون 15 پرو مکس بیشتر از 500 نیت روشنایی بیشتری دارد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که پنل شیائومی 13 اولترا نیز نهایت روشنایی 1200 نیتی دارد.

با این پرچمدار در روشن‌ترین شرایط محیطی نیز می‌توانید کار کنید و محتوای درون پنل را کاملا واضح و با کیفیت مشاهده کنید. در بررسی ایفون 15 پرومکس باید اشاره کنیم که بدون هیچ شکی پنل این گوشی جزو بهترین‌های موجود در جهان است و در زمینه دقت رنگ و میزان روشنایی می‌تواند اکثر رقبای بزرگ را پشت سر بگذارد و خود را بهترین معرفی کند.

 

جدیدترین بررسی های تخصصی لپ تاپ گیمینگ در تکنولایف:

بررسی لپ تاپ lenovo loq

 

اسپیکر؛ همان قبلی!

اپل هیچ اشاره‌ای به بخش اسپیکرهای این گوشی در مراسم نکرد و دلیل این موضوع به یکسان بودن اسپیکرها در مقایسه با نسل قبلی برمی‌گردد. البته این گفته به طور کلی بد نیست؛ چرا که اسپیکرهای آیفون 14 پرو مکس هم از نظر میزان صدا و هم از نظر کیفیت عملکرد عالی داشتند. آیفون 15 پرو مکس یک خروجی در پایین دارد و اسپیکر مکالمه نیز در نقش اسپیکر دوم ظاهر می‌شود.

 

صدای خروجی بلندی زیادی دارد و دو اسپیکر نیز بالانس شده هستند و تقریبا صدای برابری دارند. کیفیت صدا نیز طبق انتظار بسیار خوب است و بیس، وکال و تریبل دقیقی به گوش می‌رسد. در کل از اسپیکرهای این گوشی راضی هستیم و برای گوش کردن به موزیک یا مشاهده محتوا می‌توانید به روی آن حساب باز کنید.

نرم افزار و رابط کاربری؛ دکمه جدید Action Button

بررسی iphone 15 pro max ما را به بخش نرم افزار می‌رساند، جایی که این مدل از ابتدا با جدیدترین نسخه iOS یعنی iOS 17 روانه بازار شده است. اگر قبل‌تر با iOS کار کرده‌اید، باید بگوییم که این نسل تفاوت چشمگیری با نسل قبلی ندارد و تنها چند قابلیت ساده مانند Standby، مسنجر با ویژگی‌های جدید، امکان انتقال ساده‌تر و جذاب‌تر مخاطب، شخصی سازی مخاطب و موارد این‌چنینی را اضافه کرده است.

اگر با iOS آشنا نیستید در ادامه کمی در مورد بخش نرم افزار صحبت خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به این گوشی و این سیستم عامل پیدا کنید. در این سیستم عامل منو دیده نمی‌شود و برنامه‌ها به روی صفحه اصلی قرار می‌گیرند. شما می‌توانید ویجت‌ها را با اندازه‌های مختلف به صفحه اصلی اضافه کنید و بدون وارد شدن به برنامه از طریق ویجت‌ها تغییرات را اعمال کنید.

در انتهای سمت راست بخش app library دیده می‌شود که همه برنامه‌ها در آن جمع آوری شده‌اند. شما می‌توانید لاک اسکرین خود را تا حد زیادی شخصی سازی کنید. شما می‌توانید شکل ساعت را تغییر دهید و همچنین کنترل کاملی به روی ویجت‌های نمایش داده شده زیر ساعت داشته باشید. همچنین شما می‌توانید به راحتی با نگه داشتن دست در لاک اسکرین بین والپیپرهای استفاده شده جابجا شوید.

آیفون 15 پرو از یک دکمه جدید به نام Action Button برخوردار است که این دکمه جایگزین دکمه سنتی بی‌صدا کردن آيفون‌ها شده است. شما می‌توانید تنظیم کنید که فشردن این دکمه چه کاری را برای شما انجام دهد، از بی‌صدا کردن گوشی گرفته تا وارد شدن به دوربین و ضبط صدا. همچنین از طریق این دکمه حتی می‌توانید به برنامه‌های مختلف نیز وارد شوید و هر میان‌بری را تنظیم کنید.

این گوشی همچنین از داینامیک آیلند یا همان ناچ در بالای صفحه استفاده می‌کند. این ناچ می‌تواند در زمان استفاده از گوشی کاملا پویا تغییر کند و مثلا به شما نوتیفیکشن را نمایش دهد. برای مثال اگر موزیک پخش کنید و از برنامه موزیک خود خارج شوید، این برنامه به صورت جذابی درون این داینامیک آیلند قرار می‌گیرد. به گفته اپل این ویژگی تعامل شما با گوشی را بهتر و سریع‌تر می‌کند.

 

راه حل مشکل لرزش دوربین های iphone:
علت پرپر زدن دوربین ایفون

 

عملکرد سخت افزاری؛ بی‌رقیب ولی پر چالش!

اپل به رسم هر سال به روی ایفون 15 پرو مکس از جدیدترین تراشه ساخت خود یعنی A17 Pro استفاده کرده است. این چیپست را می‌توانیم اولین نسخه 3 نانومتری در جهان به حساب بیاوریم و احتمالا مدتی دیگر کوالکام نیز تراشه 3 نانومتری اسندراگون 8 نسل 3 خود را روانه بازار کند.

این چیپست دارای 6 هسته پردازنده مرکزی شامل 2 هسته 3.78 گیگاهرتز و 4 هسته 2.11 گیگاهرتزی است و 6 هسته پردازنده گرافیکی را نیز دربر می‌گیرد. طبق روند هر سال انتظار داریم که تراشه A17 Pro اپل، قوی‌ترین تراشه موجود در جهان باشد و در واقع هم همینطور است ولی داستان امسال کمی متفاوت به نظر می‌رسد و ظاهرا اپل با چالش‌های بیشتری نسبت به قبل مواجه شده است.

یکی از برتری‌های همیشگی تراشه‌های اپل پایداری زیاد آن‌ها و داغ نشدن گوشی به حساب می‌آمد ولی امسال این موضوع در مورد ایفون 15 پرو مکس به طور کامل صدق نمی‌کند. در ابتدای عرضه این گوشی کاربران متوجه شدند که دمای این پرچمدار حین بازی کردن یا حتی استفاده از برخی برنامه‌های معمول بیش از حد داغ می‌شود و خود سازنده آمریکایی نیز این موضوع را تایید کرد.

کار تا جایی پیش رفت که اپل مجبور شد طی آپدیت نرم افزاری مقداری سرعت و قدرت تراشه را محدود کند تا فعلا این مشکل برطرف شود. به احتمال قوی در آینده نزدیک به طور کامل و طی آپدیت‌های نرم افزاری این مشکل حل می‌شود؛ چرا که ایفون 15 پرو مکس قرار است بتواند بازی‌هایی مانند Assassin creed mirage یا Evil 4 Remake را دقیقا مانند نسخه کنسولی اجرا کند و تا قبل از عرضه این بازی‌ها باید به اوج قدرت و پایداری برسد.

این تراشه به جای Ray tracing نرم افزاری از Ray tracing سخت افزاری استفاده می‌کند و به همین جهت تا 4 برابر عملکرد بهتری را در اختیار قرار می‌دهد. پس از تمام این صحبت‌ها به سراغ نتایج تست‌های مشهور برویم تا خودتان دقیق‌تر بتوانید این تراشه را با برخی از رقبا مقایسه کنید و درک بهتری نسبت به قدرت آن داشته باشید.

نتایج تست GeekBench 6

نام گوشی تک هسته‌ای چند هسته‌ای
آیفون 15 پرو مکس 2926 7237
گلکسی S23 اولترا 1913 5077
شیائومی 13 اولترا 2000 5556
ایفون 14 پرو مکس 2641 6840

همانطور که مشاهده می‌کنید عملکرد این تراشه جدید در زمینه پردازنده مرکزی و بخش تک هسته‌ای تا 50 درصد بهتر از S23 اولترا است و این اختلاف در بخش چند هسته‌ای به 42 درصد کاهش پیدا می‌کند ولی همچنان با اختلاف برنده نماینده اپل است. جالب اینجاست که حتی ایفون 14 پرو مکس هم از رقبای اندرویدی قوی‌تر و سریع‌تر است.

توجه داشته باشید که نتایج این تست‌ها با آپدیت‌های نرم افزاری گوشی‌ها ممکن است تغییر کند یا حتی خود بنچمارک‌ها آپدیت شوند و نمره‌ها را تغییر دهند. پس در حالت کلی ملاک اصلی خود را اعداد قرار ندهید و بیشتر به تفاوت میان گوشی‌ها توجه کنید.

نتایج تست 3Dmark

نام گوشی Wild Life Extreme
آیفون 15 پرو مکس 3746
گلکسی S23 اولترا 3790
شیائومی 13 اولترا 3750
ایفون 14 پرو مکس 3341

همانطور که مشخص است در این تست گلکسی S23 اولترا، شیائومی 13 اولترا و ایفون 15 پرو مکس تقریبا عملکرد یکسانی دارند و ایفون 14 پرو مکس از سه گوشی دیگر ضعیف‌تر است.

این گوشی در سه نسخه در دسترس قرار دارد. 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت که هر سه نسخه با 8 گیگابایت حافظه رم همراه هستند. این یعنی مولتی تسکینگ نیز در این پرچمدار به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود، هرچند که از نظر نرم افزاری سیستم عامل اپل مانند اندروید به شما امکان نمی‌دهد تا چند برنامه را در کنار هم باز کنید و مانند ویندوز مولتی تسکینگ کنید.

 

تمام روش های ردیابی iphone گم شده:
پیدا کردن گوشی ایفون

 

تست گیمینگ آیفون ۱۵ پرو مکس

در ادامه می‌توانید ویدیویی از تست گیمینگ آیفون ۱۵ پرو مکس را مشاهده کنید. این گوشی در اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، با این حال گرمای نسبتا زیادی هم تولید می‌کند.


در نقد و بررسی ایفون ۱۵ پرو مکس در زمینه سخت افزاری باید گفت که این محصول قوی‌ترین گوشی جهان به حساب می‌آید و هیچ شکی در این موضوع نیست ولی سازنده آمریکایی باید مشکل گرم شدن این گوشی را برطرف کند تا دستگاه بتواند از نهایت قدرت خود استفاده کند.

باتری؛ یکی از بهترین‌های بازار!

بخش باتری برای سال‌های زیادی یکی از نقاط ضعف آیفون‌ها به حساب می‌آمد و دوره ایفون 6 یا 7 یا حتی آیفون X و Xs شارژدهی این پرچمداران واقعا خوب نبود. در سری آیفون 11 این مشکل تا حد زیادی حل شد و در سری آیفون 13 شارژدهی بسیار خوبی را برای هر چهار مدل شاهد بودیم. این موفقیت در پرچمدار جدید اپل نیز تکرار شده و این محصول دوام بالایی دارد.

اپل در 15 پرو مکس از یک باتری 4441 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که در مقایسه با 4323 میلی آمپر نسل قبلی افزایشی 2 تا 3 درصدی به حساب می‌آید. ابتدا به عملکرد این گوشی در تست باتری می‌پردازیم و سپس به سراغ عملکرد آن در دنیای واقعی می‌رویم. این پرچمدار در تست مکالمه موفق شده با شارژ کامل حدود 25 ساعت دوام بیاورد.

در زمینه پخش ویدئو یا وبگردی نیز این عدد حدود 24 ساعت است که عملکرد بسیار خوبی به حساب می‌آید. در استفاده ترکیبی، اگر کاربری با استفاده معمول باشید، آیفون 15 پرو مکس برای شما 2 روز کامل دوام می‌آورد. یعنی اگر این گوشی را صبح فول شارژ کامل تا فردا شب می‌توانید به روی آن حساب باز کنید. اگر استفاده سنگین‌تری داشته باشید این شارژدهی به 1.5 روز می‌رسد و در صورت داشتن استفاده سنگین هم باز هم این محصول از صبح تا 10 شب دوام می‌‌آورد.

قبل از پرداختن به بحث سرعت شارژ، بهتر است کمی در مورد پورت شارژ این پرچمدار صحبت کنیم، جایی که پس از سال‌ها انتظار اپل مجبور شد تا از پورت Type-C استفاده کند و لایتنینگ را کنار بگذارد. این اتفاق باعث می‌شود تا شما با یک سیم بتوانید اکثر لوازم جانبی و گوشی خود را شارژ کنید و همچنین دیتا را سریع‌تر به لپ تاپ انتقال دهید.

پورت تایپ سی این گوشی نسخه 3.2 نسل 2 است و سرعت بالایی دارد. البته که همین نسل به روی ایفون 15 و 15 پلاس دیده نمی‌شود و از نظر سرعت مدل‌های پایه‌ای مانند لایتنینگ هستند. با وجود این ارتقاء جذاب، اپل سرعت شارژ این گوشی را افزایش نداده و در واقع از برتری این درگاه استفاده کاملی نکرده است. به کمک یک آداپتور 20 واتی شما می‌توانید این پرچمدار را در 15 دقیقه از 0 تا 23 درصد، در 30 دقیقه تا 46 درصد و در 1 ساعت و 50 دقیقه به طور کامل فول شارژ کنید.

این مدت شارژ برای یک گوشی با قیمت 1200 دلار اصلا منطقی به نظر می‌رسد و حتی از میان‌رده‌های اندرویدی نیز ضعیف‌تر است. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که اپل مانند بحث شارژدهی، سرعت شارژ را نیز بهبود ببخشد و حداقل از شارژ سریع 40 واتی برای پرچمداران گران قیمت خود استفاده کند.

دوربین ایفون 15 پرومکس؛ پادشاه جدید دنیای موبایل!

از سالیان دور ایفون‌ها همواره در زمینه دوربین جزو بهترین گوشی‌های بازار بوده‌اند و همیشه توانسته‌اند در بخش‌های مختلف و به خصوص فیلم‌برداری تمامی رقبای اندرویدی را شکست دهند. البته امسال برای این پرچمدار اپل رقبای بزرگی مانند گلکسی S23 اولترا و شیائومی 13 اولترا و حتی گوگل پیکسل 8 پرو وجود دارد و باید دید این پرچمدار در زمینه دوربین چگونه عمل می‌کند. در ادامه به تست دوربین ایفون ۱۵ پرو مکس خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی

اپل در آیفون 15 پرو مکس از سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX803 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی استفاده کرده است. این سنسور در پس لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. به صورت پیش فرض تصاویر این گوشی 24 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس فوق العاده خوب هستند. تصاویر دارای جزئیات بسیار زیاد هستند و حتی سطح جزئیات در سوژه‌هایی مانند چمن، بوته‌ها و شاخ و برگ درختان نیز کاهش پیدا نمی‌کند. عکس‌ها فاقد نویز هستند و وایت بالانس بسیار دقیقی را شاهد هستیم. اپل در زمینه دقت رنگ نیز عالی عمل کرده و عکس‌ها تا حد بسیار زیادی نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس

سازنده آمریکایی به شما امکان می‌دهد تا فاصله کانونی را بین سه حالت 24، 28 و 35 میلی‌متر انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این حالت‌ها صرفا برش از تصویر اصلی هستند و زاویه دید متفاوتی را در اختیار قرار می‌دهند. شما می‌توانید به صورت کلی این فاصله کانونی را از طریق تنظیمات تغییر دهید تا انتخاب شما به حالت پیش فرض تبدیل شود. عکس‌های 1x با فاصله کانونی 24 میلی‌متر، عکس‌های 1.2x با فاصله کانونی 28 میلی‌متر و عکس‌های 1.5x با فاصله کانونی 35 میلی‌متری ثبت می‌شوند.

تا به این قسمت متوجه شدیم که عکس‌های دوربین اصلی ایفون 15 پرو مکس در نور روز بسیار خوب هستند، اما آیا پرچمدار اپل می‌تواند همین عملکرد را در شب هم حفظ کند؟ پاسخ مثبت است! این گوشی در شب نیز عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش می‌گذارد و کار را برای هر رقیبی دشوار می‌کند. عکس‌های شب هم فاقد نویز هستند و با دقت رنگ بالایی به ثبت می‌رسند.

قابلیت نایت مود در این پرچمدار به گونه‌ای طبیعی جزئیات را در سایه‌ها افزایش می‌دهد و رنج دینامیکی را بهبود می‌بخشد. در تصاویر شب، منابع نوری نیز به خوبی ثبت می‌شوند و جذب نور دقیق است. شارپنس و کنتراست هم خوب است و از عملکرد این گوشی بسیار راضی هستیم. قبل از به پایان رساندن این بخش بد نیست نگاهی هم به نمرات این محصول در سایت مشهور Dxomark که مخصوص بررسی تخصصی دوربین است داشته باشیم.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس در شب

آیفون 15 پرو مکس موفق شده نمره کلی 154 را به دست بیاورد و در رتبه دوم بهترین دوربین گوشی جهان قرار بگیرد. در زمینه ضبط ویدئو و مات کردن پس‌زمینه این پرچمدار بهترین گوشی جهان به حساب می‌آید. برای مقایسه بهتر بد نیست اشاره کنیم که نمره کلی دوربین گلکسی S23 اولترا و شیائومی 13 اولترا برابر با 140 است و گوگل پیکسل 8 پرو نیز موفق شده نمره 153 را به دست بیاورد.

همه این موارد نشان می‌دهند که کیفیت دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس بسیار عالی است و قطعا نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

دوربین فوق عریض

ایفون 15 پرو مکس دارای دوربین فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. شما امکان خواهید داشت تا با این دوربین عکس‌های نمای نزدیک یا ماکرو نیز به ثبت برسانید.

نمونه فوق عریض 15 پرو مکس در روز

دوربین فوق عریض توانایی ثبت تصاویری با جزئیات زیاد را دارد و همچنین در کناره‌ها نیز هیچ به‌هم ریختگی یا اعوجاجی دیده نمی‌شود. عکس‌ها دقت رنگ بالایی دارند و رنج دینامیکی نیز وسیع است و از میزان کنتراست نیز راضی هستیم. خوشبختانه نویز بسیار کمی در عکس‌ها دیده می‌شود و شاید تنها ایراد را بتوانیم شارپنس بیش از اندازه در برخی از تصاویر مثل عکس از چمن بدانیم.

نمونه فوق عریض 15 پرو مکس در شب

عکس‌های فوق عریض ثبت شده در شب هم کیفیت خوبی دارند. در این تصاویر به حد کافی نور و جزئیات دیده می‌شود و شارپنس هم متعادل است. به لطف نایت مود نویز تا حد زیادی از بین می‌رود ولی خوشبختانه این پردازش بیش از حد انجام نمی‌شود و حالت مصنوعی به عکس نمی‌دهد. کنتراست عکس‌ نیز خوب است. پیشنهاد نمی‌کنیم حالت شب را خاموش کنید.

دوربین پریسکوپ تله فوتو

کاربران اعتراض زیادی به این موضوع داشتند که آیفون‌ها نمی‌توانند به حد کفایت زوم کنند و زوم اپتیکال 2.5 یا 3 برابری کافی به نظر نمی‌رسد. اپل بالاخره پس از چند سال در نسخه 15 پرو مکس دوربین تله فوتو را با پریسکوپ تله فوتو تعویض کرد تا زوم اپتیکال 3 برابری به 5 برابری افزایش پیدا کند و زوم در حالت کلی نیز بیشتر شود.

سازنده آمریکایی در این دوربین از فناوری به نام tetraprism استفاده کرده به طوری که نور قبل از رسیدن به سنسور چهار بار شکسته می‌شود تا نیاز به فاصله فیزیکی به این شکل جبران شود. این دوربین دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.06 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی بوده و در پس لنزی 120 میلی‌متری با دیافراگم F/2.8 قرار گرفته است. قابلیت لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نیز به روی این دوربین دیده می‌شود.

این دوربین پریسکوپ تله فوتو توانایی بسیار عالی در ثبت عکس‌های باکیفیت دارد. تصاویر گرفته شده با این دوربین دارای جزئیات زیاد و نویز پایینی هستند و رنج دینامیکی وسیعی را شاهد هستیم. کنتراست بسیار خوب و رضایت بخش است و رنگ‌ها نیز زنده و در عین حال نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند. این گوشی توانایی زوم 10 برابری با افت کیفیت کم را نیز دارد. ظاهرا این عکس‌ها از حالت کراپ شده کیفیت بهتری دارند و اپل به لطف قابلیت‌های نرم افزاری جزئیات را افزایش می‌دهد.

کیفیت این تصاویر با زوم 5 برابری در شب هم تحسین برانگیز هستند. به واقع اپل توانسته به حد جدیدی از کیفیت در شب دست پیدا کند. این عکس‌ها دارای جزئیات زیاد و شارپنس فوق العاده هستند و رنج دینامیکی، کنتراست و دقت رنگ هم عالی است. سطح نویز این تصاویر هم بسیار پایین است و از عملکرد این دوربین بسیار راضی هستیم.

دوربین سلفی

دوربین سلفی سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد. این سنسور در پس لنزی 23 میلی‌متری با دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. مانند قبل دو زاویه دید در دسترس قرار دارد، یکی حالت زوم شده و 7 مگاپیکسلی و دیگری حالت واید و 12 مگاپیکسلی.

به صورت پیش فرض زمانی که گوشی را عمودی در دست گرفته‌اید عکس 7 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند و زمانی که گوشی را به صورت افقی بگیرد، تصاویر عریض‌تر و 12 مگاپیکسلی می‌شوند. البته که به صورت دستی هم می‌توانید بین این دو حالت جابجا شوید. سلفی‌های ایفون 15 پرو مکس کیفیت بسیار خوبی دارند. جزئیات این تصاویر بالا است و هیچ نویزی هم دیده نمی‌شود.

نمونه سلفی 15 پرو مکس

عکس‌ها دقت رنگ و کنتراست خوبی دارند و گستره دینامیکی نیز وسیع است. برعکس بسیاری از برندها که به صورت پیش فرض کمی پوست را صاف‌تر به ثبت می‌رسانند، سلفی‌های ایفون 15 پرو مکس کاملا طبیعی هستند و فقط واقعیت موجود را ثبت می‌کنند.

پرتره

به صورت پیش فرض پرتره‌های ایفون 15 پرو مکس در حالت 2X به ثبت می‌رسند ولی شما می‌توانید آن را به حالت 1X یا 5X تغییر دهید. حالت 1X با دوربین اصلی و حالت 2X و 5X با دوربین پریسکوپ تله فوتو ثبت می‌شود. این عکس‌ها در حالت پیش فرض 2X برش بی‌نهایت دقیقی دارند و از نظر کیفیت نیز خوب و جذاب هستند. پس‌زمینه عمق زیادی دارد و به طور بسیار طبیعی مات می‌شود.

پرتره ایفون 15 پرو مکس

حالت 1X عملکرد خوبی دارد ولی اگر بهترین کیفیت را می‌خواهید به سراغ پرتره‌های 5X بروید. پرتره‌ها در این حالت به واقع تحسین برانگیز هستند. همه چیز در تصاویر عالی است، از برش تا عمق پس‌زمینه و میزان جزئیات. دقت رنگ بسیار بالا است و کنتراست، شارپنس، وایت بالانس و اکسپوژر هم کاملا صحیح هستند. این پرتره‌ها در حالت 5X قطعا نظر شما را به خود جلب می‌کنند.

ماکرو

بالاتر اشاره کردیم که دوربین فوق عریض به دلیل داشتن فوکوس خودکار می‌تواند عکس‌های نمای نزدیک نیز به ثبت برساند. در واقع زمانی که شما بیش از حد به یک سوژه نزدیک شوید به صورت خودکار این گوشی به روی حالتی قرار می‌گیرد که بتواند ماکرو به ثبت برساند. البته پیشنهاد می‌کنیم خودتان ابتدا حالت فوق عریض را انتخاب کنید و سپس به سراغ سوژه‌ها بروید؛ چرا که اگر خود گوشی این کار را انجام دهد تلاش می‌کند تا زاویه دید را با دوربین اصلی هماهنگ کند و این کار سبب برش تصویر می‌شود.

نمای نزدیک 15 پرو مکس

عکس‌های ماکرو ثبت شده با ایفون 15 پرو مکس کیفیت بسیار خوبی دارند. دوربین به خوبی به روی سوژه مورد نظر فوکوس می‌کند و در نهایت عکس را با جزئیات بالا و شارپنس خوب به ثبت می‌رساند.

 

در پست بررسی هواوی p60 pro تماشا کنید:
کیفیت دوربین هواوی p60 pro

 

فیلم‌برداری

این پرچمدار می‌تواند با هر چهار دوربین خود در حالت 4K 60fps فیلم‌برداری کند و همه دوربین‌ها از لرزشگیر بسیار عالی برخوردار هستند. کیفیت فیلم‌های ضبط شده با هر چهار دوربین در یک کلام بی‌نظیر و بی‌رقیب است. جزئیات عالی، شارپنس فوق العاده، رنج دینامیکی بسیار وسیع و رنگ‌های بسیار دقیق از ویژگی‌های اصلی این ویدئوها هستند. پردازش فیلم‌ها بسیار طبیعی انجام می‌شود و حتی در لبه‌ها نیز شارپنس بی‌نقصی را شاهد هستیم.

بدون شک هیچ گوشی هوشمندی نمی‌تواند در این زمینه مانند ایفون 15 پرو مکس عمل کند، گوشی که هیچ ایرادی نمی‌توان به کیفیت ویدئوهای آن با دوربین‌های مختلف وارد کرد. ناگفته نماند که نماینده اپل عملکرد عالی خود را در شب هم ادامه می‌دهد و شما در نور کم هم می‌توانید فیلم‌هایی عالی با جزئیات زیاد و نویز کم به ثبت برسانید.

امنیت

فیس آیدی با ایفون X به دنیای گوشی‌های اپل وارد شد و هنوز هم به همان شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها مقداری سریع‌تر از قبل شده است. شما با امنیت بسیار زیادی و تنها با نگاه کردن به گوشی می‌توانید قفل صفحه را باز کنید. هیچ تفاوتی ندارد که در تاریکی مطلق هستید یا در نور روز، در هر صورت فیس آیدی بدون مشکل چهره شما را تشخیص می‌دهد.

جمع بندی؛ تکرار فرمول موفق؟

پس از معرفی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس بسیاری از کاربران اعتراض کردند که این گوشی تکراری است و آن طور که باید و شاید تغییر نکرده است. طی این بررسی به تمامی تفاوت‌ها با نسل قبلی اشاره کردیم و همان طور که مشاهده کردید این پرچمدار در بسیاری از زمینه‌ها بهترین گوشی حال حاضر جهان است. یک نسخه کامل را چگونه می‌توان کامل‌تر کرد؟

این این گوشی کیفیت ساخت فوق العاده‌ای دارد و نمایشگر آن در زمینه روشنایی و دقت رنگ کم رقیب است. از نظر دوربین‌ها تقریبا با بهترین گوشی جهان مواجه هستیم و شارژدهی عالی باتری و سخت افزاری بی‌نظیر هم حرفی را باقی نمی‌گذارد. در نهایت ولی تصمیم با شما خواهد بود.

سوالات متداول

آیفون 15 پرو مکس ضد آب است؟ بله این گوشی از گواهی IP68 استفاده می‌کند و به مدت 30 دقیقه می‌تواند در عمق 6 متری آب دوام بیاورد.

ایفون 15 پرو مکس دوربین‌های خوبی دارد؟ طبق بررسی‌های ما مشخص شد دوربین‌های این گوشی فوق العاده هستند و دیتای سایت Dxomark نیز همین ادعا را تایید می‌کند. این گوشی در رتبه دوم بهترین گوشی‌ها قرار گرفته و در زمینه فیلم‌برداری بهترین گوشی جهان است.

نمایشگر آیفون 15 پرو مکس چقدر روشنایی دارد؟ پنل این پرچمدار در حالت حداکثری می‌تواند نزدیک به 1800 نیت روشنایی تولید کند. این عملکرد یکی از بهترین‌های جهان به حساب می‌آید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
29 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. مسعود عباسی شیراز

    سلام به شیرمرد و شیرزنهای سرزمینم.
    اره منم امشب گرفتم. ۱۵ پرو مکس نچرال
    انشاالله روزی همه عزیزان سرزمینم باشه.

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به مسعود عباسی شیراز

      مبارکتون باشه و به شادی استفاده کنید😊
  2. ehsan

    آیفون 15پرومکس حسگر اثرانگشت نداره؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ehsan

      سلام خیر
  3. Nazanin

    سلام عالی بود ممنون از توضیحات خوبتون♥️🙏
    فقط ببخشید دوتا سوال؟
    اولین گوشی از نظر دوربین چیه که این دومیشه؟؟؟
    و اینکه من شنیدم 15پرومکس هم جای دست ر‌وش میمونه و هم زود میشکنه حتی با یه ضربه‌ی کوچیک.حتی تو یوتیوب دیدم با فشار دست شکست.این درسته؟

    1. محمد

      پاسخ به Nazanin

      سلام دوست عزیز. اصلا اینطور نیست، من دارم رود لک نمیکنه چون سطح بدنه تیتانیومی و مات هست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Nazanin

      سلام وقت خوش هواوی P60 pro اثر انگشت و کثیفی که روی اکثر گوشی ها میمونه در رابطه با شکستن هم فکر نمیکنم با مشکلی مواجه بشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/iphone-15-pro-max/
ads
ads