داغ ترین ها :

نقد و بررسی ساعت گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ ، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ است که ویژگی‌های ظاهری و فنی جذاب آن، آن را به یک ساعت ایده‌آل تبدیل کرده است. در این مطلب، به بررسی گلکسی واچ 6 کلاسیک می‌پردازیم تا به‌طور کامل با تمامی ویژگی‌های این ساعت، همینطور نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 6 Classic

خرید ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 6 Classic

امتیاز

8.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :

نقاط قوت

  • نمایشگر بزرگ با طراحی خوب
  • کیفیت صدای HD
  • استفاده از شیشه Sapphire Crystal
  • سنسورها و حالت‌های ورزشی متنوع و زیاد
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی

نقاط ضعف

  • وزن زیاد نسبت به مدل‌های پیشین

در صورتی که قصد خرید گلکسی واچ ۶ کلاسیک را دارید، خوب است اطلاعات کافی درباره‌ی این ساعت، ویژگی‌های آن و تفاوت‌هایی که با نسخه‌های قبلی خود دارد را بدانید. ما در این مطلب به همین موارد اشاره کردیم.

طراحی و مشخصات ظاهری گلکسی واچ 6 کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری نیز همانند نسل های پیشین گلکسی واچ از یک قاب گرد استفاده می‌کند و می‌توان گفت تغییرات خیلی خاصی از نظر ظاهری نسبت به مدل‌های قبل نداشته، اما حاشیه‌ی برجسته‌ی چرخشی دورتادور آن دیده می‌شود یکی از تغییرات جزئی این ساعت محسوب می‌شود. این حاشیه یا بزل، نقش اسکرول دارد و به کمک آن می‌توانید منوی ساعت را به بالا و پایین اسکرول کنید. گلکسی واچ ۶ کلاسیک، بین تمامی مدل‌های این برند سنگین‌ترین ساعت محسوب می‌شود. بدنه‌ی ساعت از استیل ضدزنگ درست شده است و ۵۹ گرم وزن دارد. در سمت راست ساعت دو دکمه دیده می‌شود که هر دو شبیه به هم هستند اما دکمه‌ی بالایی که با حاشیه‌ی قرمز مشخص شده، قادر است دستیار صوتی را فعال کند و اگر آن را دوبار سریع پشت هم فشار دهید، وارد بخش پیامک‌های خود خواهید شد.

این ساعت از بند سیلیکونی استفاده می‌کند که می‌توانید به‌راحتی و با فشار دادن دکمه‌ای که در بالای هر بند قرار گرفته، آن را جدا کنید و با بند دیگری که سایز یکسان دارد جایگزین کنید. روی بندهای سیلیکونی ساعت گلکسی واچ ۶ روکشی مانند چرم قرار گرفته که ظاهر کلاسیک ساعت را ایجاد کرده و آن را مناسب سلیقه‌ی افرادی کرده که طرفدار استایل کلاسیک هستند. بنابراین اگر سلیقه کلاسیک دارید اما قصد خرید ساعت هوشند دارید، ساعت گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

نمایشگر ساعت گلکسی واچ ۶

در بررسی ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 کلاسیک که به نمایشگر ساعت پرداختیم. مشخص شد صفحه نمایش همانند نسل‌های قبلی یک صفحه نمایش Super AMOLED است که به خاطر کیفیت تصویر خوبی که به نمایش می‌گذارد یکی از نقاط قوت Galaxy Watch 6 Classic به حساب می‌اید. اندازه‌ی آن نیز ۱.۵ اینچ است و نسبت به نسل‌های قبلی خود تا حد قابل توجهی بزرگ‌تر است.

این نمایشگر با داشتن رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل، فضای بزرگی برای تماشای محتوای ساعت و همینطور اسکرول و لمس راحت آیکون‌های مختلف در اختیار کاربر می‌گذارد. حاشیه‌ی ساعت نیز نسبت به واچ ۴ کلاسیک و ۵ پرو، دارای ضخامت کمتری است. این نمایشگر، با یک لایه محافظ Sapphire crystal محافظت شده که در حال حاضر مرغوب‌ترین شیشه‌ی موجود برای ساعت است و به خاطر ضدخش بودن، به‌خوبی از نمایشگر ساعت محافظت می‌کند.

 

 

پردازنده و سیستم عامل

سامسونگ این سری سراغ تراشه‌ی Exynos W930 رفته و از تراشه‌ی Exynos W920 که در دو نسل قبل استفاده کرده بود فاصله گرفته است. این پردازنده‌ همانطور که مشخص است از مدل‌ پیشین قوی‌تر بود و سرعت بالاتری دارد، بنابراین شاهد عملکرد روان‌تر و سریع‌تری هستیم. این پردازنده، یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای است. همچنین ای ساعت ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی داخلی دارد و رم آن از ۱.۵ گیگابایت به ۲ گیگابایت ارتقا پیدا کرده. بنابراین شما قادر خواهید بود که موزیک، فایل یا بازی‌های سازگار را روی ساعت خود ذخیره کرده و لذت ببرید.


این ساعت، از سیستم عامل Android Wear ۴ استفاده می‌کند و رابط کاربری آن، UI Watch ۵ است. گلکسی واچ ۶، با موبایل‌ها و تبلت‌های هوشمند که اندروید نسخه‌ی ۸ به بالا استفاده می‌کنند، سازگار است. بنابراین با جفت‌سازی ساعت و موبایل، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی دسترسی خواهید داشت و استفاده از آن لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

نرم افزار گلکسی واچ ۶

نوبت به برنامه‌های ورزشی، سنسورها، و ویژگی‌های مختلف ساعت در بررسی galaxy watch 6 classic است.

این ساعت، پر از امکانات و ویژگی‌هایی است که آن را به گزینه‌ای بسیار کارآمد برای کاربر تبدیل می‌کند. پس از روشن کردن بلوتوث گوشی، ساعت درخواست pair شدن می‌دهد و اگر آن را بپذیرید و دسترسی بدهید، می‌توانید از قابلیت‌های مختلفی استفاده کنید.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک در انجام کارهای روزمره سریع‌تر از مدل‌های پیشین خود است. این مسئله به خاطر CPU قوی‌تر و رم بیشتر است. اگر بخواهیم رابط کاربری آن را بررسی کنیم، می‌بینیم که چندان تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارد. حتی آیکون‌ها مانند قبل است. با این حال یک تغییر جزئی اما قابل توجه اتفاق افتاده و آن، فونت ساعت است که در بعضی بخش‌ها بولدتر شده و خواندن آن راحت‌تر است.

اگر در صفحه‌ی هوم منو را از بالا به پایین بکشید، ویجت‌ها و برنامه‌هایی را می‌بینید که قابل تغییر هستند و می‌توانید طبق نیاز خود آن‌ها را جایگزین کنید. با چرخاندن حاشیه‌ی حلقه‌ای ساعت هم می‌توانید در منو بالا و پایین بروید. برای مثال، از قسمت هوم، اگر حاشیه را به سمت چپ بچرخانید پنل نوتیفیکیشن‌ها باز می‌شود.

برای هوم اسکرین ساعت که در واقع همان واچ فیس شما است نیز، می‌توانید واچ‌ فیس‌های دیگری را انتخاب و استفاده کنید. سامسونگ، برای این ساعت، واچ‌ فیس‌های جدیدی را طراحی کرده است که بتوانید با توجه به سلیقه خود مدل مدنظر را انتخاب کنید.

با استفاده از اپلیکیشن Galaxy Wearable، قادر خواهید بود به قابلیت‌ها و عملکردهای مختلفی از ساعت دسترسی داشته باشید. کارهایی چون مدیریت نوتیفیکیشن‌ها، صدا و ویبره‌ی ساعت، حساب و بکاپ گرفتن، همینطور یک سری قابلیت‌های پیشرفته. در تنظیمات پیشرفته می‌توانید یک سری از عملکردها را شخصی‌سازی کنید. مثلا برای فشردن طولانی مدت دکمه، کوتاه مدت، فشار دادن دو بار پشت هم یا فشار دادن همزمان دو دکمه با هم، می‌توانید دستوراتی را شخصی‌سازی کنید.

در نقد و بررسی تخصصی گلکسی واچ 6 کلاسیک، متوجه شدیم که این ساعت سه ژست حرکتی نیز دارد که البته جدید نیستند و در مدل‌های قبل هم نظیر آن دیده شده. مثلا اگر موقع زنگ خوردن ساعت دست خود را دوبار تکان دهید و از آرنج خم کنید تماس وصل می‌شود. اگر ساعت دارد زنگ می‌خورد و مچ دست خود را دوبار بچرخانید، تماس ریجکت می‌شود و آلارم ساعت قطع می‌شود. همچنین اگر از اپلیکیشنی زیاد استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را تنظیم کنید که با مشت کردن و تکان دادن ۲ بار مچ، اپ مربوطه باز شود.

اگر بخواهیم وضعیت نوتیفیکیشن‌ها در این ساعت را بررسی کنیم، باید گفت که عملکرد خیلی خوبی دارند. تمام اپلیکیشن‌ها در نوتیفیکیشن‌ها آیکون‌های مشخص خود را دارند و عکس پروفایل مخاطبین نیز موقعی که پیام دهند نشان داده می‌شود. استیکرها و ایموجی‌ها را می‌توانید در اپلیکیشن‌های پیامرسان ببینید و قابلیت پاسخ دادن سریع یا Quick Reply هم فعال است.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی گلکسی واچ ۵ پرو

 

برنامه‌های سلامت و ورزشی

برنامه‌ی Samsung Health برای این ساعت ارتقا یافته است و برنامه‌های بیشتری را ردیابی می‌کند. اپلیکیشنی که روی گوشی نصب می‌شود نیز پیشرفت‌هایی داشته است. با این حال، در این نسخه هم مانند ساعت‌های پیشین، نمی‌توانیم روی ساعت اطلاعاتی درباره تعداد قدم‌ها، خواب و ضربان قلب در چند روز گذشته را داشته باشیم. برای این کار حتما باید اپلیکیشن را روی گوشی باز کنیم.

فشار خون و ECG (نوار قلب) تنها زمانی در دسترس هستند که ساعت با گوشی سامسونگ جفت شده باشد. گلکسی واچ ۶ کلاسیک دو قابلیت جدید هم دارد: مدیریت ضربان قلب نامنظم و اندازه‌گیری دمای پوست در خواب. این قابلیت‌ها نیز فقط برای کسانی است که گوشی سامسونگ دارند.

سامسونگ تلاش کرده تا کیفیت سنجش خواب را بهبود بخشد. این قابلیت ساعت در مدل‌های پیشین چندان دقیق نبود. در این ساعت، زمان بیدار شدن و به خواب رفتن کاملا دقیق است اما مواردی چون میزان خواب عمیق، خواب سطحی و اطلاعات این چنینی هنوز هم چندان قابل اتکا نیست.

در راستای برنامه‌ی خواب، این ساعت برای شما یک مربی خواب هم اضافه کرده است تا کیفیت خواب شما را بالا ببرد. وقتی یک هفته‌ی تمام ساعت را موقع خواب به دست داشته باشید، ساعت اطلاعات و داده‌هایی را از وضع خواب شما ذخیره می‌کند. آن وقت Health app برای بهبود کیفیت خواب یک مربی برای شما در نظر می‌گیرد. این مربی به شکل یک حیوان است و نکات و مواردی را به شما می‌گوید که در بهتر خوابیدن به شما کمک خواهد کرد.

در صورتی که ساعت خود را به اپلیکیشن‌های هوشمند خانه متصل کرده باشید، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که در زمان مشخصی وضعیت Sleep mode اعلان‌های گوشی و چراغ‌های خانه را خاموش کند تا شما آماده‌ی خواب شوید. این وضعیت می‌تواند برای فراموش نکردن زمان خواب کودکان هم گزینه کارآمدی باشد.

مورد دیگری که به این ساعت اضافه شده ضربان قلب شخصی‌سازی شده است. این ویژگی موقع پیاده‌روی یا انجام دیگر فعالیت‌های ورزشی به شما کمک می‌کند که چطور با انجام یک سری فعالیت‌ها محدوده ضربان قلب خود را مدیریت کنید.

این ساعت سنسور تشخیص سقوط نیز دارد. کار این سنسور خبر کردن اورژانس و سرویس‌های امداد رسان در زمان تشخیص سقوط از ارتفاع، زمین خوردن حین انجام فعالیت‌های روزانه یا حتی موقع خواب است. حتی این ساعت می‌تواند با یکی از مخاطبین که در لیست تماس‌های اورژانسی شما قرار دارد تماس بگیرد.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک، درست مثل مدل‌های قبلی خود، از فعالیت‌های ورزشی زیادی (بیش از ۱۰۰ مورد) پشتیبانی می‌کند. از این برنامه‌ها می‌توانیم به شنا، پیاده‌روی و دویدن و فوتبال، ورزش‌های رزمی، ورزش‌های خلاقانه مانند ایروبیک و رقص، همینطور کوهنوردی و اسکی اشاره کنیم. بخش ورزش‌ها قابل شخصی‌سازی است و می‌توانید ورزش مورد نظر خود را نیز به آن اضافه کنید. البته یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنیم این است که تشخیص خودکار فعالیت‌ها در این ساعت وجود ندارد و باید برنامه‌ی مورد نظر را به شکل دستی فعال کنید. پس از آن اطلاعاتی مثل مسافت طی شده، سرعت، و حتی وضعیت آب و هوایی هم ثبت می‌شود. اگر GPS ساعت هم روشن باشد، حتی مسیری که طی کرده‌اید ثبت می‌شود. لازم به ذکر است که galaxy watch 6 classic به درجه مقاومت IP68 در مقابل گرد و غبار و آب مقاوم است. به همین خاطر شما می‌توانید با آن استخر بروید و دوش بگیرید و دیگر نیاز نیست موقع شستن دست‌ها ساعت را از دست خود باز کنید زیرا این گلکسی واچ یک ساعت هوشمند ضد آب است.

قابلیت مکالمه و پشتیبانی از زبان فارسی

ساعت گلکسی واچ ۶ از قابلیت مکالمه بهره می‌برد. بنابراین می‌توانید پس از اتصال ساعت به گوشی، تماس‌ها را روی ساعت خود جواب دهید، شماره گیری کنید یا مخاطب مورد نظر را از لیست مخاطبین انتخاب کنید. در بررسی تخصصی گلکسی واچ 6 کلاسیک، از طریق ساعت تماس گرفتیم و متوجه شدیم کیفیت صدای آن، در حد کیفیت صحبت کردن با موبایل است. صدای دریافتی کاملا شفاف و HD بوده و هیچ مشکلی در شنیدن صدای طرف دیگر خط نخواهید داشت. به علت بزرگ بودن نمایشگر ساعت نیز، شماره گرفتن با ساعت اصلا سخت نخواهد بود و به‌راحتی می‌توانید شماره‌گیری کنید.


این ساعت از فونت فارسی در منو، پیام‌ها و اعلان‌ها پشتیبانی می‌کند. پس می‌توانید منو را به فارسی یا هر زبان دیگری که بخواهید تغییر دهید. پیام‌های فارسی و حتی ایموجی‌ها کاملا نشان داده می‌شوند و هیچ مشکلی در دیدن پیام‌ها نخواهید داشت. همچنین می‌توانید بدون برداشتن موبایل خود، شماره مورد نظر را از مخاطبین خود در ساعت انتخاب کنید و پیام خود را در کیبورد ساعت تایپ کنید و حتی ایموجی هم بگذارید. پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های پیامرسان‌های دیگر مثل واتسپ نیز روی ساعت قابل نمایش هستند و حتی می‌توانید آن‌ها را پاسخ دهید. همچنین اگر واتساپ را روی ساعت خود دانلود کنید، می‌توانید از طریق ساعت خود در آن‌جا چت کنید، پیام صوتی بفرستید یا پیام‌های صوتی خود را پخش کنید.

باتری

ساعت گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر باتری نسبت به گلکسی واچ ۴ کلاسیک خود کمی ارتقا یافته است و ظرفیت آن به ۴۲۵ میلی آمپر ساعت رسیده اما نسبت به باتری گلکسی واچ ۵ پرو که ۵۹۰ میلی آمپر ساعت بوده کمتر است.

اگر شارژ باتری کامل باشد، در صورتی که روشنایی نمایشگر اتوماتیک تنظیم شود، حالت Raise to Wake فعال باشد، حدود ۲ ساعت از حالت ورزشی آن استفاده کنید، پیاده‌روی کنید، ضربان قلب هر ۱۵ دقیقه یکبار اندازه‌گیری شود و خواب شبانه بررسی شود، باتری کمی بیش از ۲ روز ماندگار خواهد بود. البته این در حالتی است که وضعیت ذخیره انرژی فعال نباشد. در نظر داشته باشید که حالت Always on Display به تنهایی می‌تواند بخش زیادی از باتری را مصرف کند و در صورتی که بعضی ویژگی‌ها استفاده نشوند یا بیشتر استفاده شوند، باتری می‌تواند زمان بیشتر یا کمتری دوام داشته باشد.

این ساعت، با یک شارژر وایرلس مگنتی شارژ می‌شود.

آیا ساعت Galaxy Watch 6 Classic ارزش خرید دارد؟

این ساعت هوشمند امکانات بسیار فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارد که می‌توانیم از آن‌ها به قابلیت مکالمه با کیفیت خیلی خوب، پشتیبانی کامل از فونت فارسی،‌ پشتیبانی از برنامه‌های سلامتی و ورزشی متنوع، و همینطور مجهز بودن به پردازنده و باتری قوی اشاره کنیم. نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌های گوشی به خوبی روی ساعت نشان داده می‌شوند، سنسورها به خوبی عمل می‌کنند، و به طور کلی ایراد خاصی نمی‌توان از این ساعت گرفت. در صورتی که به نظر شما مدل ۴۷ میلی متری نسخه‌ی کلاسیک بزرگ و سنگین است، می‌توانید نسخه‌ی ۴۳ میلی متری آن را انتخاب کنید. به‌طور کلی، این ساعت دارای ارزش خرید بالا و عملکردی فوق‌العاده و رضایت‌بخش است.

 

قیمت گلکسی واچ 6 کلاسیک 47 میلی متری

 

قیمت گلکسی واچ 6 کلاسیک 43 میلی متری

 

قیمت گلکسی واچ 6 44 میلی متری

 

قیمت گلکسی واچ 6 40 میلی متری

 

سوالات متداول

آیا ساعت گلکسی واچ ۶ کلاسیک از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله این ساعت به طور کامل از زبان فارسی در منو، اعلان‌ها و پیام‌ها پشتیبانی می‌کند و تمامی حروف فارسی را بدون هیچ مشکلی نشان می‌دهد.

آیا گلکسی واچ ۶ کلاسیک نسخه ۴۷ میلیمتری ضدآب است؟

بله این ساعت با داشتن درجه مقاومت IP68 تا عمق ۵۰ متر مقاوم است و موقع شستشوی دست‌ها، دوش گرفتن یا شنا کردن می‌توانید آن را روی دست داشته باشید. این ساعت همچنین در میان برنامه‌های ورزشی خود از حالت شنا کردن نیز پشتیبانی می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
11 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. امیر عباس

    آیا به گوشی های نوته ۱۳ پرو ۵جی میخوره یا نه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر عباس

      سلام بله
  2. سعید

    سلام ممنون از توضیحات ، شارژر قابل استفاده برای این ساعت چی هست (چه آداپتور باید استفاده شود )

    1. ....

      پاسخ به سعید

      سوکت تایپ سی
    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به سعید

      درود بر شما شارژر مگنتی تایپ سی برای این ساعت هوشمند سامسونگ استفاده میشه.
  3. بهزاد

    ممنون از توضیحاتتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بهزاد

      ممنون که همراه ما هستید 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/galaxy-watch-6-classic/
ads
ads