داغ ترین ها :

نقد و بررسی مچ بند هواوی بند 8

بند ۸ هواوی یک محصول هم کار و خوش ساخت به حساب می‌آید.

مچ بند هواوی بند 8

خرید مچ بند هواوی بند 8

امتیاز

7
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • وزن کم
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • حسگرهای سلامتی دقیق
  • پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی متعدد

نقاط ضعف

  • ندارد

با اینکه زمان بسیار کوتاهی از معرفی هواوی بند 8 می‌گذرد؛ اما در همین زمان کوتاه بند 8 هواوی توانست با عناوینی شبیه مچ بندی با باتری بادوام شناخته شود. کمپانی هواوی توانست با ایجاد تغییرات چشمگیری مانند افزایش اندازه صفحه نمایش به محبوبیت این بند بیافزاید. در ادامه می‌توان گفت که طراحی ساده این مچ بند هوشمند باعث می‌شود تا محدودیتی برای خرید آقایان و بانوان به وجود نیاید. اگر قصد خرید یک مچ‌بند ورزشی جدید دارید، بند ۸ هواوی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به نقد و بررسی مچ بند هواوی بند 8 بپردازیم.

بررسی هواوی بند 8

کمپانی هواوی تلاش کرده است برای طراحی جدیدترین بند 2023 خود از صفحه نمایشی بزرگ استفاده کند. البته اندازه 1.47 اینچی صفحه نمایش این بند هوشمند تفاوتی با نسل قبلی خود یعنی بند 7 هواوی ندارد. در کنار طراحی ظریف بند هواوی 8 عامل دیگری که در انتخاب آن می‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته باشد، وزن بسیار پایین ۱۴ گرم آن است. با محصولی بسیار سبک سروکار دارید که در طول روز شما را خسته نمی‌کند. هواوی در صفحه نمایش این مچ بند هوشمند از پنل امولد (AMOLED) استفاده کرده است. صفحه نمایشی که قابلیت Always On Display هم دارد.

از جمله مواردی که به استقبال بیشتر کاربران کمکی می‌کند، برخورداری از بیش از 100 واچ فیس است. کاربران بند ۸ هواوی می‌توانند از میان واچ فیس‌های پیشنهادی کمپانی، واچ فیس دلخواه خودش را استفاده کند. برای تغییر واچ فیس نیاز است تا انگشت خود را چند ثانیه روی صفحه نگه دارید تا حالت تغییر واچ فیس فعال شود.

در ارتباط با بخش اتصال می‌توانیم به فناوری استفاده از بلوتوث نسخه 5 اشاره کنیم. بلوتوث ۵ باعث شده که این محصول با سرعت خوبی به گوشی‌های هوشمند متصل شود.

همچنین در تکمیل بررسی هواوی بند ۸ می‌توان اضافه کرد که هواوی اعلام کرده در صورتیکه به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید، می‌توانید از تعداد بالای حالت‌های ورزشی آن در کنار حسگرهای کاربردی تشخیص فشار خون و سطح اکسیژن به نحو احسن استفاده کنید. در پایان بهتر است به این نکته اشاره شود که شما می‌توانید این مچ‌بند ورزشی را در 3 رنگ سبز، مشکی و صورتی خریداری کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی بند 7 پرو شیائومی

 

مشخصات هواوی بند ۸

مشخصات بند 8 هواوی
صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 194 در 368 پیکسل
ویژگی‌ها ضد آب، حسگر ضربان قلب، حسگر سنجش سطح اکسیژن خون، حسگر پایش خواب، حسگر سنجش میزان استرس، حسگرهای ورزشی، قدم شمار، کنترل موسیقی، کنترل دوربین، نمایش وضعیت آب و هوا
حالت‌های ورزشی ورزش‌های بیرون از خانه، ورزش‌های داخل خانه، پیاده‌روزشی داخل خانه، دوچرخه سواری خارج از خانه، دوچرخه سواری داخل خانه، ورزش‌های استقامتی، فوتبال، یوگا و بیش از 90 فعالیت ورزشی
حسگرها حسگر سنجش ضربان قلب، حسگر سنجش سطح اکسیژن خون
راه‌های ارتباطی بلوتوث 5،  سازگار با اندروید 6 به بالا و iOS 9 به بالا
باتری 180 میلی‌آمپر ساعتی
وزن 14 گرم

طراحی ساده در عین حال دلنشین و کاربرپسند

اولین نکته‌ای که در ارتباط با طراحی بند 8 هواوی به نظر می‌رسد؛ عدم تفاوت ظاهری آن با هواوی بند نسل قبلی یعنی بند 7 است. پس از آنباکس هواوی بند 8 با مچ بند هوشمندی بسیار سبک و باریک که به صفحه نمایشی بزرگ (در مقایسه با سایر صفحه نمایش‌ها) و مستطیلی مجهز شده است، مواجه می‌شوید.

هواوی برای طراحی صفحه نمایش هوآوی بند 8 به گونه‌ای عمل کرده که نسبت صفحه نمایش به بدنه 65 درصد باشد؛ البته لازم به ذکر است که این نسبت به لطف حاشیه‌های باریک در طراحی به‌کار رفته است. هواوی در تکمیل ساخت بند 8 هواوی از یک کلید کوچک در قسمت راست قاب استفاده کرده که در صورت نگه داشتن انگشت بیشتر از 3 ثانیه روی آن با 2 گزینه ری‌استارت و خاموش شدن روی صفحه نمایش مواجه خواهید شد.

صفحه نمایش مچ بند 8 هواوی

صفحه نمایش 1.47 اینچی بند 8 هواوی به پنل امولد مجهز شده است که توانایی نمایش پیام‌ها و اطلاعات دیگر را با وضوح 368 در 194 پیکسل و تراکم پیکسلی 292 پیکسل بر هر اینچ دارد. فناوری‌های نام برده شده داخل نمایشگر به کاربر کمک می‌کند تا در هر شرایطی بتواند از بالاترین کیفیت نمایش برخوردار شود. در طی تست‌های انجام شده در نقد و بررسی مچ بند هواوی بند 8 مشخص شد که خوشبختانه تفاوتی نمی‌کند که در چه ساعتی از شبانه روز در حال استفاده از این مچ بند هستید زیرا نمایش تمامی پیام‌ها و اعلان‌ها روی نمایشگر 1.47 اینچی به اندازه کافی واضح و قابل مشاهده هستند. در ادامه می‌توان به قابلیت Always On Display اشاره کرد، زیرا در صورت فعال بودن این قابلیت می‌توانید در هر لحظه از اطلاعاتی مانند ساعت، تاریخ و شرایط آب وهوا خبردار باشید. همچنین در طی این نقد و بررسی مشخص شد درصورتیکه تنظیمات قسمت روشن شدن صفحه به ازای هر حرکت را روشن کنید، می‌توانید در مواقع ضروری بدون نیاز به فشار دادن تک کلید سمت راست مچ بند هوشمند تنها با تکان دادن مچ دست از روشن شدن صفحه نمایش استفاده کنید.

هواوی بند 8 به دلیل برخورداری از گواهینامه IP68 می‌تواند به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متر زیر آب روشن باقی بماند و پس از خروج از آب به کارکرد خود ادامه دهد.
یکی از بخش‌هایی که در بررسی Huawei Band 8 مهم‌تر از سایر بخش‌ها است، رابط کاربری مچ بند هوشمند نسل 8 هواوی است. کمپانی هواوی همانطور که مطابق همیشه انتظار می‌رود، هواوی بند 8 را با رابط کاربری روان و آسان HarmonyOS 3 در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرعت پاسخگویی بالای صفحه نمایش در مقابل هرگونه لمس و کشیده شدن انگشت روی صفحه از اولین ویژگی‌های مثبت به چشم آمده هنگام کار کردن با این مچ بند به شمار می‌آید. همچنین طرح‌های گرافیکی جالب برای هر آیکون در مچ بند از دیگر ویژگی‌ها به شمار می‌رود.

از ویژگی مثبت رابط کاربری می‌توان به تشخیص آسان قابلیت‌های هر آیکون با توجه به شکل اولیه آن اشاره کرد. استفاده از هواوی بند 8 اصلا سخت نیست و پس از کانکت شدن از طریق بلوتوث می‌توان با یک ضربه به آسانی از آن استفاده کرد. اگر داخل برنامه‌ای بودید و قصد خروج داشتید، با کشیدن انگشت به سمت چپ (سوایپ کردن به سمت چپ) می‌توانید به صفحه قبلی برگردید. در صورتی که همزمان با مچ بند هواوی 8 از هندزفری استفاده کنید و در حال گوش سپردن به موسیقی باشید می‌توانید با استفاده از 3 گزینه عقب، جلو و قطع کردن روی صفحه نمایش نسبت به کنترل موسیقی از روی مچ بند اقدام کنید. سایر استفاده‌ها از هواوی بند 8 از طریق اپلیکیشن Huawei Health امکان پذیر است.

بررسی نحوه اتصال گوشی به Huawei Band 8

پس از روشن کردن بند 8 هواوی ابتدا کافی است تا دکمه سمت راست را فشار دهید یا صفحه روشن را به سمت چپ سوایپ کنید، در این حالت با پیامی مبنی بر اسکن QR کد مواجه می‌شوید. پس از اسکن QR Code به صفحه دانلود اپلیکیشن هواوی هلث (Huawei Health) هدایت می‌شوید؛ البته لازم به ذکر است که برای دانلود برنامه Huawei Health نیاز به دانلود AppGallery دارید زیرا در غیر این صورت موفق به دریافت هواوی هلث نخواهید شد.

برای دانلود برنامه هواوی هلث از اپ گالری ابتدا باید در AppGallery اکانت هواوی خود را وارد کنید. در صورت نداشتن جساب کاربری نیاز است تا  Huawei Account بسازید زیرا در این صورت تنها اجازه دانلود کردن Huawei Health را پیدا خواهید کرد.

در قسمت پایینی اپلیکیشن با 4 تب Health، Exercise، Devices و Me آشنا می‌شوید که می‌توانید قسمت‌های مختلف آن را شخصی سازی کنید. مثلا در قسمت Me اطلاعات شخصی مانند جنسیت، سن، قد و وزن خود را وارد کنید یا در قسمت هلث از آخرین عملکرد و ثبت اطلاعات حسگرها مطلع شوید. در ادامه می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات (Settings) روی گزینه Notification management ضربه بزنید تا قابلیت‌های متفاوتی مانند نمایش نوتیفیکیشن (اعلان پیام) روشن کنید. خوشبختانه در طی بررسی هواوی بند ۸ متوجه شدیم که جدیدترین بند 2023 هواوی از نمایش نوتیفیکیشن به زبان فارسی نیز علاوه‌بر انگلیسی پشتیبانی می‌کند و این خبر خوبی است. با اتصال بند 8 به گوشی می‌توانید اس ام اس‌های نوشته شده به زبان فارسی را از روی بند خود مشاهده کنید. برای پاسخ دادن به پیام‌ها متاسفانه کیبوردی در اختیار شما برای تایپ کردن قرار نمی‌گیرد؛ اما اجازه می‌دهد تا از پیامک‌های نوشته شده به صورت پیش فرض (Messages by Default) مانند OK، No و تعدادی پیامک دیگر علاوه‌بر ایموجی‌ها استفاده کنید. البته نکته‌ای که در این خصوص دیده می‌شود که برای فعال کردن این قسمت باید ابتدا از طریق اپلیکیشن هواوی هلث اقدام کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی می بند ۸ شیائومی

 

حسگرهای کاربردی و قابل اهمیت هواوی بند 8

هوآوی بند 8 به طیف وسیعی از ویژگی های سلامتی مجهز است. هواوی Band 8 دارای سنسور ضربان قلب، حسگر SpO2، شتاب سنج، ژیروسکوپ و فشارسنج است. هواوی با قرار دادن این حسگرها، این مچ بند هوشمند را قادر می‌سازد تا توانایی ثبت و سنجش معیارهای مختلف سلامتی و تناسب اندام مانند ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، کیفیت خواب، سطح استرس، کالری سوزانده شده، قدم‌های برداشته شده، مسافت طی شده را داشته باشد.

اولین حسگری که می‌توانید آیکون آن را روی صفحه اول ببنید، حسگر پایش خواب است. در ارتباط با پشتیبانی بند 8 هواوی از فناوری نظارت بر خواب TruSleep 3.0 می‌توان به این نکته اشاره کرد که هواوی دقت این حسگر را نسبت به نسل‌های قبلی حدود 10 درصد بهبود بخشیده است. از فناوری HUAWEI TruSeen 5.0 روی این مچ‌بند استفاده شده که تا دقت سنجش ضربان قلب آن بیشتر شود. با استفاده از این برنامه می‌توانید تعداد ضربان قلب خود را در یک دقیقه بسنجید. همچنین در ادامه می‌توانید عملکرد کلی قلب را به صورت یک منحنی داخل نمودار در طی 7 روز گذشته مشاهده کنید.

بند 2023 هواوی دارای 96 حالت تمرینی است که فعالیت های مختلفی مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا، یوگا و تعدادی ورزش دیگر را پوشش می‌دهد. البته هواوی برای بند 8 اعلام کرده است که این دستگاه علاوه‌بر ویژگی‌های ذکر شده دارای قابلیت تشخیص تمرین خودکار است. نحوه کارکرد این ویژگی به این صورت است که چند حالت ورزشی به صورت خودکار در آن ذخیره شده است و در صورتی که شما یکی از آن‌ها را انجام دهید به صورت خودکار شروع به ثبت زمان و رکورد ورزشی آن می‌کند. هواوی در ادامه گفته است که هواوی بند 8 توانایی تشخیص شش نوع تمرین دویدن در داخل خانه و خارج از خانه، پیاده روی داخل و خارج از خانه، ورزش اپتیکال و پارو زدن در قایق رانی را دارد.

باتری و دوام روشن ماندن هواوی بند 8

از باتری ۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی برای Huawei Band 8 استفاده شده و با یکبار شارژ می‌توانید تا ۱۴ روز از آن استفاده کنید. در مدت زمان یک هفته‌ای که از این ساعت استفاده کردیم ظرفیت باتری به ۵۰ درصد رسید. همچنین لازم به ذکر است که  هواوی بند 8 توانایی پشتیبانی از شارژ سریع از طریق یک شارژر مغناطیسی دارد و می‌تواند باتری را حدودا در یک ساعت به طور کامل شارژ کند.

آیا هواوی بند 8 ارزش خرید دارد؟

بند 8 هواوی مچ بند جدید این کمپانی چینی است که مدت بسیار کوتاهی از ورود آن به بازار می‌گذرد. از آنجایی که این مچ بند از 96 حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند، در دسته مچ بندهای هوشمند ورزشی قرار می‌گیرد. به همین دلیل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای خرید باشد. بند 8 هواوی علاوه‌بر قابلیت اتصال به سیستم عامل اندروید و iOS با برخورداری از کمترین وزن و بزرگترین صفحه نمایش ممکن و قیمت مناسب می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تمامی افراد باشد. درصورتیکه قصد استفاده از خدمات یک بند هوشمند با پرداخت قیمتی پایین‌تر را دارید، با خرید بند 8 هواوی می‌توانید به مقصود خود برسید.

 

قیمت هواوی بند ۸

 

پرسش‌های متداول

آیا امکان اتصال بند 8 هواوی به iOS وجود دارد؟

بله؛ بند 8 هواوی به آسانی به گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و iOS متصل می‌شود.

آیا بند ۸ از از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله این محصول می‌توان اعلان‌های فارسی را نشان دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. شایان ببرشون دهه 90

    خیلی بند خوبیه فقط هواویه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/huawei-band-8/
ads
ads