داغ ترین ها :
بررسی گوشی هواوی P60 Pro به همراه تست دوربین

بررسی گوشی هواوی P60 Pro به همراه تست دوربین

در نقد و بررسی هواوی p60 pro نگاهی خواهیم انداخت به نقاط قوت و ضعف این گوشی پرچمدار هواوی و مشخصات آن را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گوشی هواوی p60 pro

خرید گوشی هواوی p60 pro

امتیاز

8.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • دوربین‌های قوی
  • باتری ماندگار
  • تم‌های متنوع
  • بدنه ضدآب
  • مناسب برای گیمینگ

نقاط ضعف

  • بدنه نسبتا زود داغ می‌کند
  • عملکرد متوسط اسپیکرها

گوشی هوشمند Huawei P60 pro جدیدترین گوشی پرچمدار این برند است که اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر شد. این گوشی، به عنوان یک موبایل هوشمند با دوربین بسیار قوی عرضه شده و یکی از گروه‌های هدف آن کسانی بوده‌اند که عکاسی حرفه‌ای با گوشی انجام می‌دهند. همچنین این موبایل را گزینه‌ای ایده‌آل برای تمامی کاربرانی می‌توان در نظر گرفت که یک محصول قدرتمند برای کارهای حرفه‌ای مانند گیمینگ می‌خواهند. در ادامه طی بررسی هواوی p60 pro نگاهی به کلیه ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌اندازیم تا با قابلیت‌ها و امکانات آن آشنا شویم.

 

تکنولایف عرضه کننده گوشی های هوشمند برند huawei در ایران: خرید گوشی های هواوی

 

جعبه گشایی گوشی Huawei P60 Pro

پیش از شروع بررسی هواوی پی ۶۰ پرو، باید سراغ آنباکس آن برویم و ببینیم در داخل جعبه چه چیزهایی قرار دارد. در داخل جعبه‌ی این گوشی، علاوه بر خود موبایل، یک قاب ژله‌ای و شارژر ۸۸ واتی آن را داریم. حال، نوبت به بررسی آن می‌رسد.

طراحی؛ منحصر به فرد و جذاب

بدنه و طراحی گوشی از همان اول نشان می‌دهد که با یک موبایل قدرتمند طرف هستیم که ظاهر بسیار چشم‌نوازی دارد. این گوشی در ۴ رنگ مشکی،‌ سبز، بنفش و صدفی روانه بازار شده و نسخه‌ای که ما برای بررسی در دست داشتیم، نسخه صدفی موبایل بود که شاید بتوانیم آن را زیباترین مدل آن بدانیم. فریم موبایل آلومینیومی بوده و پنل آن از جنس شیشه است. پنل پشتی رنگ و طرح صدفی دارد و به خاطر این که چندان صیقلی نیست، اصطکاک ایجاد می‌کند و احتمال افتادن آن از دست یا از روی سطوح کاهش می‌یابد. در سمت راست پنل پشتی، ماژول مستطیلی دوربین را می‌بینیم که دوربین سه گانه را در خود جای داده است.

لنز دوربین هواوی p60 پرو

این ماژول چندان بزرگ نیست اما ضخامت قابل توجهی دارد و باعث می‌شود وقتی گوشی را به پشت روی سطح گذاشته‌اید، کمی از سطح فاصله بگیرد. دوربین اصلی به شکل یک دایره بزرگ است که از دو طرف کمی از ماژول دوربین خارج شده و دو دوربین دیگر در بالا و پایین آن قرار گرفته‌اند. فلاش LED نیز در همان ماژول جای گرفته است. در پایین پنل پشت نیز نام HUAWEI قرار گرفته است.

صفحه نمایش هواوی پی 60 پرو

در بخش پایینی فریم گوشی، درگاه Type C برای شارژ گوشی و اتصال آن به کامپیوتر قرار گرفته است. همچنین، خشاب سیم کارت، اسپیکر و میکروفون را می‌توانید ببینید. در سمت چپ فریم، دکمه روشن و خاموش گوشی و دکمه تغییر ولوم آن دیده می‌شود.

درگاه شارژ هواوی p60 pro

لازم به ذکر است که این گوشی دو سیم کارت نانو می‌خورد. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در فریم گوشی هیچ خبری از جک ۳.۵ میلی متری نیست. وزن این گوشی ۲۰۰ گرم است و ۱۶۱ میلی متر طول،‌ ۷۴.۵ میلی‌متر عرض و ۸.۳ میلی متر ضخامت دارد. بدنه‌ی گوشی، با گواهی IP68 نسبت به گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم شده است.

دکمه پاور هواوی p60 پرو

 

تست دوربین و بررسی ایفون 15 پرو مکس:
بررسی iphone 15 pro max

 

نمایشگر باکیفیت گوشی هواوی P60 Pro

بخش دیگری که به سراغ بررسی آن می‌رویم، صفحه نمایش این پرچم‌دار هواوی است. صفحه نمایش این موبایل هواوی، ۶.۶۷ اینچ است و یک نمایشگر LTPO OLED است که در بالای آن ناچ حفره‌ای دوربین جلوی گوشی به چشم می‌خورد. لبه‌های صفحه نمایش کمی منحنی است و برای کسانی که گوشی‌هایی با لبه‌های منحنی دوست دارند گزینه خوبی است. این صفحه نمایش قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد و رزولوشن آن ۱۲۲۰ در ۲۷۰۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی ۴۴۴ پیکسل در هر اینچ دارد. نرخ نوسازی این نمایشگر نیز ۱۲۰ هرتز است و برای کارهایی مثل گیمینگ بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند. همچنین باید گفت که از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش با لایه محافظ Kunlun نسبت به خط و خش محافظت می‌شود.

سنسور اثرانگشت هواوی p60 پرو

برای باز کردن قفل گوشی می‌توانید از حسگر تشخیص اثر انگشت استفاده کنید و خبری از حسگر تشخیص چهره نیست؛ البته که حسگر اثر انگشت دقیق‌تر است و البته که امنیت بیشتری هم دارد. باید بگوییم که حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

دوربین سلفی هواوی p60 پرو

از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش به مشکلی برنخواهید خورد و با تنظیم کردن آن روی بالاترین حد، مشکلی برای دیدن محتوای صفحه نمایش نخواهید داشت؛ البته اگر در فضایی بسیار پرنور باشید، شاید کمی چالش را تجربه کنید. میزان روشنایی به طور اتوماتیک و در حالت حداکثری، ۱۱۳۵ نیت است و اگر بخواهید به طور دستی آن را روی حداکثر روشنایی قرار دهید، ۵۸۲ نیت خواهد بود. صفحه نمایش از حالت Dark mode هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در بخش تنظیمات آن را پیدا کنید. شما می‌توانید مشخص کنید که به طور دائمی از حالت Dark mode استفاده کنید یا آن را زمان بندی کنید تا در زمان خاصی فعال شود.

رنگ‌‌ها به طور پیش فرض در حالت Normal قرار گرفته‌اند که بسیار مناسب است. اما اگر تمایل داشته باشید می‌توانید آن را بر تنظیمات Warm یا Vivid قرار دهید. در حالت گرم یا همان warm رنگ‌ها دقیق‌تر خواهند شد و هاله‌ای زرد رنگ روی آن‌ها خواهید دید. در حالت Vivid نیز هاله‌ای آبی رنگ خواهید دید و رنگ‌های سرد شارپ خواهند شد. البته در تصاویر، این حالت قابل مشاهده نیست.

 

پرچمدار امسال اپل در برابر پرچمدار سال قبل سامسونگ:
مقایسه s23 ultra با iphone 15 pro max

 

اسپیکرهای استریویی

این گوشی از اسپیکرهای استریویی استفاده می‌کند. اسپیکر اصلی روی لبه پایین قرار گرفته و اسپیکر دوم که هیبریدی است در فاصله بین لبه بالای صفحه نمایش و قاب گوشی قرار گرفته است. کیفیت و بالانس صدا و بیس آن درست مثل P50 Pro خوب است و موزیک یا محتوای صوتی با کیفیت خوبی به گوش می‌رسد. میزان بلندی صدا نیز قابل قبول است. البته، از نظر بلندی، P50 Pro اندکی عملکرد بهتری داشت.

کیفیت باتری و ماندگاری

بخش دیگری که در بررسی هواوی پی 60 پرو به سراغش می‌رویم، باتری، وضعیت شارژ و ماندگاری آن است. این پرچمدار هواوی، از یک باتری ۴۸۱۵ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این باتری، می‌تواند در حالت شارژ کامل نزدیک به ۲۵ ساعت امکان مکالمه و ۱۵ ساعت امکان وبگردی به شما بدهد.

البته موارد مختلفی مثل میزان روشنایی صفحه و اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه، همینطور استفاده‌ای که از گوشی دارید تاثیر قابل توجهی بر ماندگاری آن خواهند گذاشت. برای مثال، اگر مشغول بازی کردن با گوشی باشید باتری خیلی زودتر تمام می‌شود نسبت به زمانی که با آن مشغول وبگردی هستید.
این گوشی از از یک شارژر ۸۸ واتی برای تامین شارژ خود استفاده می‌کند و شارژ وایرلس ۵۰ وات و شارژ معکوس نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

نرم افزار

این گوشی با رابط کاربری EMUI 13.1 راهی بازار شده و امکانات خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. رابط کاربری EMUI 13.1 نسبت به نسخه پیشین خود یعنی 13 بهبودهایی داشته است که قابل توجه هستند. شاید اولین مورد در آن، متنوع‌تر شدن تعداد تم‌ها و تصاویر پس زمینه‌ای است که می‌توانید برای گوشی استفاده کنید.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، برای حالت Always on display هم گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

این گوشی بر پایه اندروید ۱۲ است اما مانند دیگر گوشی‌های هواوی خبری از سرویس‌های گوگل در آن نیست و به جای آن از App gallery استفاده خواهید کرد. البته این مسئله هیچ ناراحتی ایجاد نخواهد کرد؛ اپ گالری هواوی نیاز شما به اکثر اپلیکیشن‌ها را برطرف می‌کند و مجموعه خوبی از اپلیکیشن‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد.

با این حال استفاده از سرویس Gbox هم می‌توانید اپلیکیشن‌های گوگل را روی این گوشی هوشمند اجرا کنید. پس جی میل، گوگل مپ، و همینطور خیلی از دیگر سرویس‌های گوگل را با استفاده از جی باکس در اختیار خواهید داشت.

این رابط کاربری فولدرهای بزرگ را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا ۹ اپلیکیشن را در یک فضای کوچک شورت‌کات کنید. اگر دست خود را لحظه ای روی پوشه شورت کات قرار دهید، گزینه‌ای می‌آید که توسط آن می‌توانید پوشه را بزرگ کنید و اگر بعد خواستید به سایز اولیه برگردانید.

صفحه‌ی چپ هوم اسکرین، Assistant Today است که قابلیت شخصی‌سازی دارد. در این بخش اطلاعاتی از جمله گزارش آب و هوا، اخبار روز، اطلاعات باتری و پیشنهاداتی از AppGallery را خواهید دید.

بخش نوتیفیکیشن‌ها (Notification center) و بخش کنترل (Control center) مشابه همین بخش در گوشی‌های اپل است. با سوایپ از بالا به پایین در هوم اسکرین، این بخش باز می‌شود.

دستیار صوتی یا Celia در این گوشی وجود دارد و مکالمات و دستورات صوتی را پشتیبانی می‌کند. مواردی چون AI Touch و AI Lens شامل کمک هایی هستند که دستیار صوتی به شما می‌کند. AI Touch اجازه‌ی سرچ سریع عکس یا تصویر را می‌دهد و AI Lens برای سرچ کردن با دوربین به کار می‌رود. بدین صورت اگر چیزی ببینید که هیچ اطلاعی درباره‌اش ندارید، خیلی سریع و راحت با کمک AI lens می‌توانید اطلاعاتی در باره‌ی آن پیدا کنید یا متن تصاویر را ترجمه کنید.

یک فروشگاه برای دانلود Themeهای مختلف نیز وجود دارد و می‌توانید ظاهر کلی گوشی را تغییر دهید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که برای huawei p60 pro امکان انجام چند کار با هم یا Multi-tasking است. بدین ترتیب می‌توانید دو تب را به صورت نصف نصف یا به طور Pop-up یک صفحه را در صفحه دیگر باز کنید.

ویژگی دیگری که این رابط کاربری فعال کرده است، Super storage نام دارد. با کلیک کردن روی گزینه Clean دو گزینه برای شما باز می‌شود. Compressible files و Compressible apps. گزینه‌ی Compressible files با حذف یا جاسازی فایل‌های تکراری فضا را خالی می‌کند. Compressible apps هم اثر برنامه‌هایی که مدت‌هاست استفاده نشده‌اند را کاهش می‌دهد تا بدون پاک کردن آن‌ها، بتواند فضای خالی ایجاد کند.

قابلیت سوپر کلین

قابلیت Music Share دیگر ویژگی این رابط کاربری است. زمانی که مشغول گوش دادن به موسیقی با هدفون هستید، می‌توانید چیزی که به آن گوش می‌دهید را با هندزفری بی‌سیم شخص دیگری به اشتراک بگذارید. این کار را از طریق Control panel می‌توانید انجام دهید. البته هنوز معلوم نیست این قابلیت برای تمام هندزفری‌های وایرلس قابل اجرا است یا نه و لازم است که با دستگاه‌های مختلف تست شود.

اشتراک گذاری موزیک

در نهایت، بخشی که در بررسی هواوی p60 pro به آن اشاره می‌کنیم، GBox است. این برنامه همانطور که زودتر هم اشاره کردیم این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید به سرویس‌های گوگل دسترسی پیدا کنید. جی باکس در حقیقت یک فضای مجازی است که براساس آخرین ورژن اندروید طراحی شده و کلیه سرویس‌های گوگل را در خود جای داده است. در آن قسمت شما لیستی از اپلیکیشن‌هایی را خواهید دید که به آن‌ها نیاز دارید و می‌توانید بلافاصله نصب کنید. بدین ترتیب کروم، گوگل مپ، گوگل درایو، یوتیوب و دیگر سرویس‌ها را خواهید داشت.

 

معرفی اخرین مدل های روز گوشی شیائومی:
بهترین گوشی شیائومی

 

سخت افزار درخور گوشی پرچم دار

گوشی پی ۶۰ پرو یک گوشی پرچمدار است که از تراشه اسنپ دراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده می‌کند. این تراشه ۴ نانومتری میزبان پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 730 است. به کمک این پردازنده، به راحتی از پس انجام کارهای روزانه و کارهای حرفه‌ای که پردازنده‌های قوی می‌خواهند مانند گیمینگ برمی‌آیید. برای اجرای بازی‌های جدید و سنگین توسط این موبایل هواوی به هیچ مشکلی برنخواهید خورد و به روانی کامل می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید. همچنین، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر قصد خرید هواوی P60 pro برای بازی را دارید، در تصمیم خود شکی نداشته باشید چرا که یکی از بهترین گوشی‌ها در حال حاضر به شمار می‌رود. در ادامه می‌توانید تست گیم هواوی p60 pro را ببینید.

مشخصات کامل گوشی p60 pro

تست گیمینگ هواوی p60 pro

این محصول همانطور که اشاره کردیم برای اجرای بازی‌ها بسیار مناسب است. البته، مانند دیگر گوشی‌های گیمینگ پس از مدتی در حین کار داغ می‌شود. در ادامه تست گیمینگ این گوشی قدرتمند را می‌توانید ببینید.

تست گیمینگ هواوی P60 Pro با بازی Dead Effect 2

تست گیمینگ هواوی P60 Pro با بازی Call of Duty Mobile

تست دوربین هواوی P60 Pro

دوربین گوشی یکی از نقاط قوت آن است و عملکرد خوبی دارد. ماژول دوربین میزبان دوربین سه گانه است. دوربین اصلی یک حسگر واید ۴۸ مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم آن بین f/1.4 تا f/4.0 است.

دوربین دوم یک حسگر تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1 و قابلیت زوم اپتیکال ۳.۵ برابر است. دوربین سوم نیز یک حسگر اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است که گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد. دوربین جلوی گوشی نیز یک حسگر اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم f/2.4 دارد.

دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 4K و 1080p با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است.

کار کردن با دوربین اصلا دشوار نیست و می‌توان گفت که قلق خاصی ندارد. کافی است که منو را به چپ و راست سوایپ کنید تا بتوانید با حالات مختلف عکاسی یا فیلمبرداری کنید. با  زدن روی گزینه more نیز می‌توانید مواردی همچون Slow-mo، Ai Lens، Time-lapse و Dual-view را داشته باشید. این بخش قابلیت شخصی‌سازی هم دارد و می‌توانید با توجه به نیاز خود قابلیت‌ها را تغییر دهید.

در ادامه، نمونه عکاسی و فیلمبرداری با دوربین‌های گوشی را مشاهده می‌کنیم.

 

کیفیت دوربین داریا باند را ببنید:
نمونه عکس دوربین z fold 5

 

دوربین اصلی

دوربین اصلی عملکرد خوبی داشت و رنگ‌ها به‌طور طبیعی از آب درآمده‌اند. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویری که با دوربین اصلی ثبت شده‌اند را ببینید:

دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی نیز تصاویری با کیفیت مناسب ثبت می‌کند که در نمونه عکس‌ها مشخص است:

دوربین تله فوتو ماکرو

دوربین تله فوتو ماکرو شاید بهترین بخش این گوشی جذاب باشد که به‌خوبی جزئیات را ثبت می‌کند. تصاویر از کنتراست خوب و شارپنس مناسبی بهره می‌برند و عملکرد فوق‌العاده آن را در تصاویر زیر می‌توانید مشاهده کنید:

عکاسی پرتره

در حالت پرتره، دوربین را هم در نور فضای داخلی و هم نور طبیعی امتحان کردیم و می‌توانیم کیفیت عکاسی را مشاهده کنید:

دوربین سلفی

دوربین جلو یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی است که در ادامه کیفیت تصاویر ثبت شده با آن را می‌بینید:

عکاسی با Night Mode

حالت شب نیز به گونه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد بتوانید عکس‌های نسبتا خوبی را ثبت کنید. عکس‌هایی که می‌بینید در دو حالت واید و اولتراواید ثبت شده‌اند:

کیفیت فیلمبرداری با گوشی هواوی P60 Pro

همان‌طور که گفتیم با این گوشی می‌توانید ویدیوهای Full HD و 4K ضبط کنید. در ادامه نمونه کیفیت فیلمبرداری این گوشی با وضوح تصویر Full HD و نرخ ۶۰ فریم برثانیه را مشاهده خواهید کرد. ویدیوها کیفیت بسیار خوبی دارند و از ارزش کمی بهره می‌برند. در صورتی که نور مناسبی در اختیار داشته باشید، می‌توانید ویدیوهایی در اختیار داشته باشید که جزییات خوبی دارند. ویدیوها رنگ‌های مناسبی دارند.

آیا گوشی هواوی P60 PRO ارزش خرید دارد؟

همانطور که متوجه شدید، در این مطلب نقاط قوت و نقاط ضعف گوشی هوشمند هواوی پی 60 پرو را مورد بررسی قرار دادیم و به تمام مشخصات آن اشاره کردیم. این گوشی، جدیدترین پرچمدار هواوی است که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و مشخصات فنی و ظاهری جذابی دارد. این گوشی، از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد که آن را نسبت به دیگر موبایل‌های هواوی و دیگر برندها متمایز کرده است. همچنین برای انجام کارهای روزانه و فعالیت‌های سنگین می‌توانید روی آن حساب کنید. بنابراین می‌توانیم بر ارزش خرید این گوشی هواوی تاکید داشته باشیم و آن را محصولی با ارزش خرید بالا بدانیم. در بخش نظرات می توانید درخواست های خود برای بررسی گوشی موبایل را با ما در میان بگذارید و همچنین تجربه های خود در استفاده از گوشی های پرچمدار هواوی را بیان کنید.

سوالات متداول

آیا گوشی p60 pro برای گیمینگ مناسب است؟

بله این گوشی از تراشه snapdragon +8 و پردازنده گرافیکی adreno 730 بهره می‌برد که سرعت کافی برای اجرای بازی‌های مختلف را فراهم می‌کند.

آیا گوشی پی ۶۰ پرو هواوی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند؟

خیر این گوشی به جای گوگل از اپ گالری استفاده می‌کند اما توسط GBox می‌توانید به کلیه سرویس‌های گوگل دسترسی پیدا کنید.

گوشی huawei p60 pro ضدآب است؟

بله. بدنه گوشی با داشتن گواهی IP68 تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه ضدآب است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
30 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. محمد رضا ابراهیمی

    شارژر این مبایل یعنی p60pro 88 وات هست که به اشتباه نوشتید 66 وات

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد رضا ابراهیمی

      سلام تصحیح شد ممنون از توجهتون
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/huawei-p60-pro/
ads
ads