داغ ترین ها :

مقایسه آیفون 15 پرو مکس با S23 ultra

در این مطلب قصد داریم آخرین پرچمدارهای سامسونگ و اپل یعنی گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس را مقایسه کنیم.

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس

گلکسی S23 اولترا

آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس

امتیاز

9.1
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
9.5
باتری :
9
اسپیکر :
9
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9.5
دوربین :
9.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و بدنه تیتانیومی
  • ارگونومی خوب و وزن کمتر نسبت به قبل
  • نمایشگر عالی با روشنایی تحسین برانگیز و حاشیه‌های کم
  • بهترین تراشه موجود به روی گوشی‌ها
  • دوربین‌های عالی در هر شرایطی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

نقاط ضعف

  • تراشه هنوز پایدار نیست
  • قیمت بالا

گلکسی S23 اولترا

امتیاز

8.9
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
9.5
باتری :
9
اسپیکر :
9
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
8.5
رابط کاربری :
8.5
عملکرد :
9
دوربین :
9

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و مینیمال با کیفیت ساخت عالی
  • نمایشگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد
  • بهترین سخت افزار اندرویدی و پایداری بالا
  • قلم جادویی S-Pen
  • شارژدهی عالی
  • دوربین‌های بسیار خوب

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

اپل اواخر شهریور ماه سری جدید ایفون 15 را به بازار معرفی کرد و همه مدل‌ها با تغییرات خوبی مواجه شدند. از سوی دیگر گلکسی S23 اولترا هنوز هم بهترین گوشی سامسونگ موجود در بازار است و از همین جهت مقایسه آیفون 15 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا می‌تواند بسیار جالب و جذاب باشد. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به طور کامل در بخش‌های مختلف این دو غول فناوری را با هم مقایسه کنیم.

 

برای خرید پرچمداران هوشمند از فروشگاه تکنولایف روی لینک بزنید: قیمت گوشی پرچمدار

 

طراحی و کیفیت ساخت

هر دو گوشی در زمینه طراحی تا حد بسیار زیادی شبیه به مدل‌های نسل قبلی هستند و تنها مقداری از نظر ارگونومی و طراحی بهبود داشته‌اند تا به نسخه کامل‌تری تبدیل شوند. این بخش را با گلکسی S23 اولترا آغاز می‌کنیم، گوشی که بسیار شبیه نسل قبلی است با این تفاوت که لبه‌های فریم کناری کمی تخت‌تر شده و حالا گوشی هنگام در دست گرفتن حس و حال بهتری دارد.

عکس پشت گوشی S23 ultra

قاب پشتی این کهکشانی از شیشه با پوشش مات است و با گوریلا گلس ویکتوس 2 نیز مراقبت می‌شود. این شیشه در بالا سمت چپ میزبان لنز دوربین‌ها است که بدون هیچ فریمی به روی قاب دیده می‌شوند تا طراحی ساده و در عین حالت جذابی به وجود بیاید. فریم کناری این پرچمدار از جنس آلومینیوم است و طراحی براقی هم دارد و به نسبت زیاد کثیف می‌شود.

لبه سمت چپ گوشی S23 اولترا

به روی لبه سمت راست گلکسی S23 اولترا دکمه‌های ولوم و پاور دیده می‌شود و در بالا میکروفون دوم خودنمایی می‌کند. در نهایت فریم پایینی شلوغ‌ترین وضعیت را دارد و پورت Type-C، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه سیم‌ کارت و البته قلم محبوب S-Pen را شامل می‌شود. به سراغ پرچمدار جدید و جذاب اپل برویم که در همان ابتدای معرفی و پس از آن سر و صدای زیادی به پا کرد.

اپل نماینده جدید خود را با فریم تیتانیومی روانه بازار کرد و همین باعث شد تا این گوشی علاوه بر کیفیت بهتر، وزن کمتری هم نسبت به قبل داشته باشد که در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. این گوشی قاب پشتی شیشه‌ای با پوشش مات دارد و از فریم آشنای دوربین‌ها در بالا سمت چپ میزبانی می‌کند. این فریم مربعی سه لنز دوربین، یک فلش و Lidar را در خود جای داده و از همیشه بزرگ‌تر شده است.

یکی از تغییراتی که به محض دست گرفتن آیفون 15 پرو مکس متوجه آن خواهید شد طراحی متفاوت فریم کناری و لبه‌های قاب پشتی است. این گوشی با وجود این که هنوز از طراحی تخت استفاده می‌کند ولی حالا به لطف انحناهای بسیار کم در کناره‌ها خوش دست‌تر شده و حس و حال بهتری هنگام استفاده دارد. فریم کناری کاملا از جنس تیتانیوم است و برعکس تمامی مدل‌های قبلی از پوشش مات استفاده می‌کند. این یعنی کل آیفون 15 پرو مکس مات شده که بر جذابیت آن می‌افزاید.

 

گلکسی s23 ultra را با پرچمدار شیائومی هم مقایسه کردیم:
مقایسه شیائومی 13 اولترا با s23 ultra

 

البته این فریم تیتانیومی مات هم کثیفی را جذب کرده و در رنگ تیره نشان می‌دهد. در سمت راست این محصول دکمه پاور خودنمایی می‌کند و در سمت چپ دکمه‌های ولوم و دکمه جدید Action Button دیده می‌شود. در پایین نیز پورت Type-C (بالاخره!)، اسپیکر اصلی و میکروفون اصلی به چشم می‌آید.

گلکسی S23 اولترا 234 گرم وزن و 8.9 میلی‌متر ضخامت دارد و این اعداد برای ایفون 15 پرو مکس به ترتیب 221 گرم و 8.3 میلی‌متر هستند. نماینده سامسونگ 3.5 میلی‌متر کشیده‌تر و البته حدود 1.5 میلی‌متر هم عریض‌تر است. همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا ایفون 15 پرو مکس را گوشی خوش دست‌تری بدانیم و در بخش ارگونومی این پرچمدار آمریکایی را برنده اعلام کنیم.

سازنده کره‌ای از یک پنل 6.8 اینچی برای پرچمدار خود استفاده کرده که در کناره‌ها خمیدگی دارد و توانسته حدود 90 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نماینده اپل نیز کمتر از قبل شده و حالا نمایشگر این گوشی حدود 90 درصد از بخش روبرویی را در اختیار گرفته است. ایفون 15 پرو مکس در کناره‌ها خمیدگی ندارد و کاملا تخت است که به شخصه این طراحی را ترجیح می‌دهم.

هر دو پرچمدار به گواهی IP68 مجهز شده‌اند با این تفاوت که نماینده سامسونگ تا عمق 1.5 متری ضد آب است و نماینده اپل تا عمق 6 متری! گلکسی S23 اولترا در رنگ‌های مشکی، کرمی، سبز و یاسی در دسترس است و ایفون 15 پرو مکس را می‌توانید در رنگ‌های تیتانیوم آبی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم مشکی و تیتانیوم طبیعی خریداری کنید.

در نهایت باید گفت که بخش طراحی و کیفیت ساخت در مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با اس ۲۳ اولترا، برنده مشخصی ندارد و شما بهتر است بر اساس سلیقه شخصی خود یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید. هر دو کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و تنها از نظر ارگونومی نماینده اپل وضعیت بهتری دارد و خوش دست‌تر است.

 

نسل جدید اپل واچ چه تفاوت هایی دارد؟

مقایسه اپل واچ 9 با اپل واچ 8 

 

صفحه نمایش

گلکسی S23 اولترا دارای نمایشگری 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440 است و تراکم پیکسلی 500 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این پنل نسبت 19.3 به 9 دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ ادعا کرده این صفحه نمایش می‌تواند تا ۱۷۵۰ نیت روشنایی تولید کند.

این صفحه نمایش را می‌توانیم همان پنل سال قبل بدانیم و تغییر خاصی اتفاق نیفتاده است. البته این گفته به معنای بدی نیست و صفحه نمایش S22 اولترا به قدری خوب بود که نیازی به ارتقاء نداشته باشد. این نمایشگر از قابلیت Vision booster پشتیبانی می‌کند و بسته به محتوای در حال پخش و نوری که به صفحه گوشی وارد می‌شود، رنگ‌ها را تنظیم می‌کند تا بهترین دقت ممکن پیش روی شما قرار بگیرد.

صفحه نمایش گوشی S23 ultra

این پنل دقت رنگ خوبی دارد و نرخ نوسازی آن نیز از نوع تطبیق پذیر است و بین 24 تا 120 هرتز جابجا می‌شود. کیفیت این نمایشگر طبق انتظار بسیار عالی است و باعث می‌شود تا تماشای انواع محتوا و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی بسیار لذت‌ بخش‌تر شود. رنگ‌ها زنده هستند و در حالت Vivid کمی اغراق شده به نمایش درمی‌آیند. محتوای سریع زیادی دارد و پنل بسیار روان است.

در سوی دیگر این مقایسه ایفون 15 پرو مکس اپل از پنلی 6.7 اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2796 در 1290 استفاده می‌کند و به همین جهت تراکم 460 پبکسل در هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این نمایشگر با نسبت 19.5 به 9 از نرخ نوسازی 120 هرتزی، دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند و به گفته اپل می‌تواند تا 2000 نیت روشنایی را در دسترس قرار دهد.

نرخ نوسازی این صفحه نمایش تطبیقی است و تا 120 هرتز افزایش پیدا می‌کند و در حالت AOD تا 1 هرتز پایین می‌آيد. دقت رنگ این نمایشگر فوق‌العاده زیاد است و پنل در حالت روشنایی زیاد و کم نیز این دقت بالا را حفظ می‌کند. از نظر دقت رنگ قبل نمایشگر 15 پرو مکس نسبت به S23 اولترا برتری دارد ولی در کل واقعا نمی‌توان کیفیت یکی را بر دیگری برتر دانست.

 

صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو مکس هم فوق العاده باکیفیت است و محتوا را روان پیش چشم شما قرار می‌دهد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار کم شده و شما از تماشای محتوا لذت دو چندانی را تجربه خواهید کرد. در ادامه قصد داریم به سراغ میزان روشنایی دو صفحه نمایش بریم و مقایسه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

گلکسی S23 اولترا در حالت دستی روشنایی حدود 530 نیت دارد. در حالت که گزینه Extra Brightness را روشن کنید این عدد به بالای 800 می‌رسد و در حالتی که گوشی را در حالت روشنایی خودکار قرار دهید و زیر نور خورشید قرار بگیرد این عدد می‌تواند تا 1275 نیت بالا برود. سامسونگ ادعا کرده نهایت روشنایی 1750 نیت است که این ادعا به نوعی صحیح است ولی تنها 10 درصد نمایشگر را شامل می‌شود و در واقع باید نهایت روشنایی را 1275 نیت بدانیم.

آیفون 15 پرو مکس در طرف دیگر شرایط بهتر و جذاب‌تری دارد. در حالت روشنایی دستی شما می‌توانید نور را تا بالای 800 نیت افزایش دهید. در حالت خودکار و هنگام قرار گرفتن زیر نور خورشید این عدد تا نزدیک 1800 نیت افزایش پیدا می‌کند که بسیار تحسین برانگیز است و 500 نیت بیشتر از گوشی رقیب است. البته که روشنایی حداکثری S23 اولترا نیز بسیار زیاد است و با مشکلی مواجه نخواهید شد ولی در هر صورت در زمینه میزان روشنایی برتری حتمی با آیفون 15 پرو مکس است.

در آخر این بخش برنده مشخصی ندارد و هر دو گوشی عالی هستند. اگر حداکثر روشنایی پنل برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید نمایشگر بهترین دقت رنگ را داشته باشد قطعا آيفون 15 پرو مکس را انتخاب کنید. از طرفی اگر محتوایی جذاب‌تر از نظر غلظت رنگ‌ها می‌خواهید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ گلکسی S23 اولترا بروید.

 

مقایسه اقتصادی های محبوب:
مقایسه a34 با note 12 pro

 

اسپیکر

آیفون 15 پرو مکس دارای دو اسپیکر است تا بتواند صدای استریو را تولید کند و به گوش برساند. اسپیکر پایینی نقش اصلی و اسپیکر مکالمه نقش دوم را در ایجاد صدای استریو ایفا می‌کند و خوشبختانه هر دو صدای نزدیک و البته بالانس شده‌اید دارند. از نظر بلندی صدا وضعیت این اسپیکرها بسیار خوب است و کیفیت صدا را نیز عالی می‌دانیم.

اسپیکر گلکسی S23 اولترا

در طرف دیگر وضعیت گلکسی S23 اولترا نیز به همین ترتیب است و از نظر بلندی صدا این کهکشانی نیز وضعیت بسیار خوبی دارد. کیفیت اسپیکرهای این گوشی نسبت به نسل قبلی بهبود داشته ولی هنوز مقدار ضعیف‌تر از نماینده اپل است. در نهایت با اختلافی جزئی باید آیفون 15 پرو مکس را برنده این بخش دانیم.

نرم افزار و رابط کاربری؛ دو سیستم عامل بالغ!

زمانی که دو گوشی اندرویدی را با هم مقایسه می‌کنیم در بخش نرم افزار تنها رابط کاربری ممکن است تفاوت داشته باشد و سیستم عامل در نهایت یکسان است. در مورد این مقایسه اما این گفته صادق نیست و آیفون 15 پرو مکس از آخرین نسل سیستم عامل IOS یعنی IOS 17 استفاده می‌کند و گلکسی S23 اولترا به آخرین نسخه اندرویدی یعنی 13 مجهز شده است.

طبق سیاست‌های قبلی شرکت اپل، پرچمدار جدید تا 5 سال آپدیت نرم افزاری دریافت خواهد کرد و این یعنی شما IOS 22 را نیز به روی این محصول دریافت خواهید کرد. سامسونگ در سوی دیگر تضمین داده که کهکشانی جدید 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت کند. طبق این گفته گلکسی S23 اولترا تا One UI 9 بر پایه اندروید 17 را دریافت خواهد کرد.

عکس گوشی S23 ultra

از آنجایی که نرم افزار و سخت افزار ایفون‌ها توسط خود اپل ساخته می‌شود، سیستم عامل IOS عملکرد بسیار خوب و بی‌نقصی دارد و ارتباط بسیار مؤثر و سازگاری بین نرم افزار و سخت افزار برقرار است. سیستم عامل IOS نسبت به قبل آزادتر شده و امکان شخصی‌ سازی بیشتری هم در اختیار شما قرار می‌دهد، هرچند که هنوز هم از این نظر عقب‌تر از اندروید قرار دارد.

سیستم عامل اندروید آزادی بسیار بیشتری دارد و به شما امکان می‌دهد تا اکثر بخش‌ها را به سلقه خود شخصی سازی کنید. در سیستم عامل اندروید امکان دانلود برنامه‌ها از منابع آنلاین نیز وجود دارد ولی این امکان برای ایفون‌ها فراهم نیست و فقط باید از اپ استور برنامه‌های مورد نظر را دریافت کنید. سیستم عامل گوگل بسیار بهینه‌تر و پخته‌تر از قبل شما و حالا به خوبی می‌تواند با IOS رقابت کند.

در این مطلب قرار نیست خیلی به مقایسه این دو سیستم عامل پرداخته شود و شما می‌توانید بسته به سلیقه و نیاز خود یکی را گزینش کنید. در واقع نمی‌توان اندروید یا IOS را برتر مطلق نسبت به دیگری دانست و هر یک مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

 

مقایسه های مرتبط با کنسول ما را هم بخوانید:
مقایسه دسته PS5 با PS4

 

عملکرد سخت افزاری

ایفون 15 پرو مکس به رسم هر سال از جدیدترین تراشه ساخت خود اپل به نام A17 Pro استفاده می‌کند. این چیپست را می‌توان اولین تراشه 3 نانومتری جهان نامید که دارای شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته با فرکانس 3.78 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 2.11 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای را نیز شامل می‌شود.

اپل در مراسم معرفی این گوشی عنوان کرد که تراشه جدید به حدی قوی‌تر از قبل شده که به شما امکان می‌دهد بازی‌های کنسولی مانند Assassin Creed Mirage را بدون افت کیفیت با گوشی بازی کنید. در کل اپل اشاره کرده که A17 Pro در مقایسه با A16 حدود 10 درصد از نظر توان پردازشی و 20 درصد از نظر توان گرافیکی قوی‌تر شده است. بهبود دیگری که به وجود آمده تغییر Ray Tracing نرم افزاری به Ray Tracing سخت افزاری است که پیشرفتی 4 برابری را ایجاد کرده است.

نتایج تست‌های 15 پرو مکس

پس از عرضه این گوشی اما مشخص شد که ایفون‌های 15 پرو و 15 پرو مکس زیاد داغ می‌کنند و سازنده آمریکایی مجبور شد قدرت این پردازنده را تا 20 درصد کاهش دهد. احتمالا در آینده نزدیک این مشکل به طور کامل حل می‌شود ولی در حال حاضر تراشه A17 Pro آن طوری که از اپل انتظار داریم پایدار عمل نمی‌کند و نمی‌تواند از تمام قدرت خود به نحو احسن استفاده کند.

سامسونگ تا نسل قبلی پرچمداران خود را با دو تراشه اسنپدراگون و اگزینوس روانه بازار می‌کرد و عمده موجودی داخل کشور ما از نسخه اگزینوس بود و در عمل خیلی نمی‌توانست با تراشه‌های اپل رقابت کند. خوشبختانه در سری S23 سامسونگ تصمیم بسیار خوبی گرفته و در هر سه مدل فقط از تراشه جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده است.

نتایج تست‌های s23 اولترا

این تراشه 4 نانومتری دارای هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.36 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.8 و سه هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Adreno 740 را نیز شامل می‌شود. پیش از هر چیز بگذارید نگاهی به تست‌های انجام شده با دو گوشی داشته باشیم تا خودتان بهتر بتوانید در مورد آن‌ها تصمیم گیری کنید.

این چیپست هنوز هم قوی‌ترین نسخه در دنیای اندروید است و عملکرد بی‌نظیری دارد. هر دو گوشی می‌توانند در نهایت سرعت به هر دستوری پاسخ دهند و در کسری از ثانیه وارد برنامه‌های مختلف شوند. اجرای بازی‌ها به روی هر دو گوشی در نهایت گرافیک و فریم ریت انجام می‌شود و داغ شدن خیلی زیادی را نیز شاهد نیستیم.

تست گیمینگ s23 اولترا

در حال حاضر در تست GeekBench 6 که مخصوص عملکرد پردازشی است، تراشه A17 Pro توانسته در بخش تک هسته‌ای تا 48 درصد و در بخش چند هسته‌ای تا 40 درصد قوی‌تر عمل کند. جالب است که در تست 3Dmark که مخصوص گرافیک است تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 حدود 24 درصد قوی‌تر از رقیب عمل می‌کند. این در حالی اتفاق افتاده که اپل تمرکز زیادی به روی پردازنده گرافیکی A17 Pro داشته است.

در آینده نزدیک حدس می‌زنیم که مشکل تراشه ایفون 15 پرو مکس برطرف شود و این گوشی بتواند از نظر گرافیکی نیز S23 اولترا را پست سر بگذارد، اما در حال حاضر بازی به نحو دیگری پیش رفته است.

گلکسی S23 اولترا در نسخه‌های 256/8، 256/12، 512/12 و 1 ترابایت و 12 گیگابایت رم در دسترس قرار دارد و ایفون 15 پرو مکس را می‌توانید در نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی به همراه 8 گیگابایت رم خریداری کنید. توجه داشته باشید که این دو مدل از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند و اگر 256 گیگابایت فضا برای شما کافی نیست از همان ابتدا به سراغ نسخه‌های بعدی بروید.

تست گیمینگ 15 پرو مکس

تراشه‌های اپل همواره از نسخه‌های اندرویدی قوی‌تر بوده‌اند و امسال هم در زمینه پردازشی شاهد همین اتفاق هستیم. از نظر گرافیکی اما ظاهرا فعلا برتری با S23 اولترا است (در زمان نگارش این مقاله) و باید دید در آینده نزدیک با آپدیت‌های نرم افزاری این موضوع تغییر می‌کند یا خیر. در هر صورت اما هر دو پرچمدار قوی‌ترین گوشی‌ها در سیستم عامل خود هستند.

 

نقد و بررسی Poco F5 pro:
بررسی پوکو اف ۵ پرو

 

امنیت و قابلیت‌ها

اپل در سال 2017 تاچ آیدی را از ایفون‌های خود حذف کرد و به‌جای آن فیس آیدی را به روی گوشی‌های خود قرار داد. این روند تا همین امروز هم ادامه پیدا کرده و تمامی آیفون‌های پس از 2017 (به غیر از مدل‌های SE) با فیس آیدی وارد بازار شده‌اند. این فناوری به صورت سه بعدی و حتی در تاریکی مطلق چهره شما را اسکن کرده و قفل صفحه را بسیار سریع و امن باز می‌کند.

گلکسی S23 اولترا نیز مانند نسل‌های قبل از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بهره می‌برد. این حسگر سرعت و دقت بسیار خوبی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است. شما می‌توانید از روش تشخیص چهره نیز کمک بگیرید، ولی این روش در گلکسی S23 اولترا برعکس ایفون 15 پرو مکس 2 بعدی است و امنیت خیلی بالا و 100 درصدی ندارد.

قراردادن قلم گوشی S23 ultra

هر دو گوشی از نظر امنیتی جذاب هستند و انتخاب بین حسگر زیر نمایشگر یا فیس آیدی را به خود شما واگذار می‌کنیم. در بخش قصد داریم بیشتر در مورد S-Pen یا همان قلم جادویی سامسونگ صحبت کنیم که در دل کهکشانی جدید دیده می‌شود و آن را نسبت به ایفون 15 پرو مکس و بسیاری دیگر از پرچمداران بازار متمایز می‌کند.

کار با قلم گلکسی اس 23 اولترا

این به شما اجازه می‌دهد تا نقاشی کنید، یادداشت کنید، بنویسید، متون را ترجمه کنید، به شکل‌های جذابی اسکرین شات ثبت کنید، بخش‌هایی از متن را انتخاب کنید و بسیاری از موارد دیگر. این قلم از 100 زبان پشتیبانی می‌کند و می‌تواند دست‌خط فارسی شما را تشخیص داده و آن را به متن تبدیل کند.

قلم S-Pen از ژست‌های حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید از راه دور با آن اسکرین شات ثبت کنید، عکس بگیرید و بسیاری از موارد این‌چنینی. برای مطالعه کامل قابلیت‌های این قلم پیشنهاد می‌کنیم به بررسی تخصصی گلکسی S23 اولترا در تکنولایف نگاهی داشته باشید.

اپل در ایفون 15 پرو مکس بالاخره دکمه سنتی بی‌صدا کردن را با یک دکمه به نام Action Button جایگزین کرد. این دکمه به شما امکان می‌دهد تا به طور کامل آن را شخصی سازی کنید. مثلا مشخص کنید که فشار دادن این دکمه چراغ قوه را روشن کند یا شما را به برنامه واتساپ وارد کند. همچنین می‌توانید مشخص کنید که این دکمه باعث ورود شما به دوربین شود یا بلافاصله ضبط صدا صورت بگیرد.

باتری و سرعت شارژ

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با s23 ultra ما را به بخش باتری و سرعت شارژ می‌رساند. آیفون 15 پرو مکس یک باتری 4441 میلی‌ آمپر ساعتی دارد که در مقایسه با نسل قبلی 118 میلی آمپر بیشتر شده است. در طرف دیگر گلکسی S23 اولترا یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و در مقایسه با قبل بیشتر نشده است. برای درک شارژدهی این دو پرچمدار ابتدا به تست‌های انجام شده می‌پردازیم و در نهایت عنوان می‌کنیم که در دنیای واقعی و استفاده ترکیبی این دو مدل چقدر دوام می‌آورند.

در تست مکالمه مداوم 3G ایفون 15 پرو مکس موفق شده با شارژ کامل 25 ساعت دوام بیاورد در حالی که این عدد برای گلکسی S23 اولترا 39.5 ساعت است. در تست وبگردی نماینده اپل 24 ساعت و نماینده سامسونگ 21.5 ساعت دوام می‌آورد و در تست پخش مداوم ویدئو این عملکرد به ترتیب 24 و 23.5 ساعت خواهد بود. این اعداد به خوبی نشان می‌دهند که هر دو مدل شارژدهی بسیار خوبی دارند و از این نظر هیچ ایرادی نمی‌توان به آن‌ها وارد کرد.

اگر استفاده نرمال و معمولی از گوشی داشته باشد هر دو مدل می‌توانند با استفاده ترکیبی 1.5 روز یا حتی بیشتر دوام بیاورند. با استفاده سنگین و فشرده نیز می‌توانید 1 روز کامل به روی هر دو گوشی حساب باز کنید و در انتهای شب نیز 20 درصد شارژ داشته باشید. از نظر شارژدهی عملکرد دو دستگاه تا حد زیادی شبیه به هم است ولی در حد جزئی آیفون 15 پرو مکس بهتر عمل می‌کند، هرچند که این برتری مستقیما به نوع استفاده شما نیز بستگی دارد.

هیچ یک از این دو گوشی درون جعبه آداپتور ندارند و باید به صورت مجزا اقدام به خرید شارژر کنید. آیفون 15 پرو مکس از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و این عدد برای گلکسی S23 اولترا 45 وات است. در مدت زمان 30 دقیقه نماینده اپل تا 46 درصد و نماینده سامسونگ تا 68 درصد شارژ می‌شود. شارژ کامل 15 پرو مکس 1 ساعت و 50 دقیقه و شارژ کامل S23 Ultra حدود 1 ساعت به طول می‌انجامد. به این ترتیب قطعا برنده بخش سرعت شارژ ،کهکشانی‌ کره‌ای‌ها است.

همان‌طور که می‌دانید سرانجام اپل مجبور شد که کوتاه بیاید و به روی ایفون‌های خود از پورت Type-C استفاده کند. این پورت باعث می‌شود تا شما به راحتی بتوانید گوشی را با شارژرهای اندرویدی به شارژ متصل کنید و از شارژ معکوس سیمی بهره ببرید. همچنین این پورت سرعت انتقال دیتای بسیار بالاتری را نسبت به نسل قبلی در اختیار قرار می‌دهد و از این نظر ایفون 15 پرو مکس نسبت به نسل قبلی خود (نه نسبت به S23 اولترا) بسیار جذاب‌تر شده است.

 

برای لپ تاپ چه پاوربانکی بخریم؟
بهترین پاوربانک برای لپ تاپ

 

دوربین

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه دو گوشی پرچمدار بخش دوربین است؛ چرا که در اکثر مواقع این بخش باعث می‌شود تا کاربر یک گوشی را بر دیگری برتر بداند و به سراغ خرید آن برود. در ادامه این بخش به طور کامل دوربین‌های دو گوشی را بررسی و سپس مقایسه خواهیم کرد.

دوربین اصلی

دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX803 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی 24 میلی‌متر با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیت پشتیبانی می‌کند. تصاویر این گوشی به صورت پیش فرض 24 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس تحسین برانگیز هستند. جزئیات در این تصاویر بسیار زیادی است و حتی بخش‌هایی مثل چمن یا شاخ و برگ‌های درخت هم جزئیات بالایی دارند. در عکس‌ها هیچ نویزی دیده نمی‌شود و وایت بالانس کاملا دقیق است. دقت رنگ این دوربین فوق العاده زیاد است و عکس‌ها تا حد امکان نزدیک به واقعیت و دید حقیقی انسان به ثبت می‌رسند.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس

شما می‌توانید فاصله کانونی عکس‌ها را بین 24، 28 و 35 میلی‌متر تغییر دهید که البته این حالت‌ها برشی از حالت اصلی هستند و تنها از نظر زاویه دید و فاصله کانونی مقداری تفاوت دارند. همچنین امکان تغییر حالت پیش فرض فاصله کانونی از طریق تنظیمات وجود دارد. در حالت عکس‌برداری پیش فرض 1x با فاصله کانونی 24 میلی‌متر است و حالت 1.2x فاصله کانونی 28 میلی‌متر و 1.5x فاصله کانونی 35 میلی‌متری دارد.

به سراغ عکاسی در شب با این پرچمدار برویم، جایی که ایفون 15 پرو مکس همچنان به روند تحسین برانگیز خود ادامه می‌دهد. تصاویر هنوز هم بدون نویز و بسیار نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند و نایت مود بسیار طبیعی جزئیات را در بخش‌های تاریک تصاویر افزایش می‌دهد. شارپنس، کنتراست و رنج دینامیکی عالی است و منابع نوری کاملا طبیعی ثبت می‌شوند.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس در شب

در سوی دیگر شرکت کره‌ای برای اولین بار به سراغ سنسور 200 مگاپیکسلی برای پرچمدار خود رفته تا میزان جزئیات تصاویر را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. این سنسور مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه 1/1.3 اینچی و اندازه پیکسل 0.6 میکرونی پشت لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این دوربین به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند؛ زیرا برای جذب نور بهتر 16 پیکسل درون یک پیکسل قرار می‌گیرند.

در نور روز گلکسی S23 اولترا طبق انتظار عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد. این تصاویر رنگ‌هایی زنده دارند و تصاویر کمی گرم‌تر از حالت نرمال به ثبت می‌رسند (سرد به سمت آبی و گرم به سمت زرد است). شما به لطف حالت PRO و RAW می‌توانید عکس‌هایی با دقت رنگ بالاتر بگیرید و سپس آن‌ها را طبق سلیقه خود ادیت کنید.

 

قاتل پرچمدار جدید سامسونگ اینبار باید جای A74 را هم پر کند:
همه چیز درباره گوشی S23 fe

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی گلکسی s23 اولترا

عکس‌های S23 اولترا نسبت به S22 اولترا شارپ‌تر شده‌اند و مخصوصا در کنارها این موضوع بهتر به چشم می‌آید. عکس‌های این کهکشانی نویز کمتری نسبت به قبل دارند و سطح جزئیات بیشتری را ارائه می‌کند. طبق انتظار تصاویر ثبت شده با این پرچمدار رنج دینامیکی وسیعی دارند و شارپنس و کنتراست نیز دقیق و صحیح است.

برای ثبت جزئیات بیشتر، امکان استفاده از دو حالت 50 و 200 مگاپیکسلی هم در S23 اولترا وجود دارد. حالت 50 مگاپیکسلی جزئیات بیشتری را به نسبت حالت پیش فرض برای شما ثبت می‌کند و خوشبختانه رنج دینامیکی نیز تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، اما حالت 200 مگاپیکسلی رنج دینامیکی را کمی محدود می‌کند و همچنین حجم عکس‌ها و زمان ثبت را افزایش می‌دهد.

سامسونگ در مراسم معرفی این گوشی زمان زیادی را به عکاسی در شب اختصاص داد و عنوان کرد که این کهکشانی در شب می‌تواند تصاویر بهتری به ثبت برساند. تا حد زیادی گفته سامسونگ را تایید می‌کنیم و تصاویر ثبت شده بهتر از نسل قبلی شده‌اند. در این نمونه‌ها دقت رنگ به خوبی حفظ می‌شود و وایت بالانس متعادلی را نیز شاهد هستیم. جزئیات عکس‌ها زیاد بوده و تقریبا نویزی هم دیده نمی‌شود. نایت مود این گوشی به صورت خودکار فعال شده و می‌تواند به صورت طبیعی جزئیات را در بخش‌ها تاریک افزایش دهد.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی s23 اولترا در شب

اما برنده نهایی بخش دوربین اصلی کدام گوشی است؟ دوربین ایفون ۱۵ پرو مکس بهتره یا s23 ultra؟ پیش از هر حرفی باید بدانید که هر دو مدل واقعا فوق العاده هستند و بهترین تجربه ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهند اما در نهایت برنده آیفون 15 پرو مکس اپل است. این محصول عکس‌های بهتری در روز و شب به ثبت می‌رساند و از نظر دقت رنگ، جذب نور و بافت سوژه‌ها وضعیت بهتری دارد. این پرچمدار در سایت Dxomark موفق به کسب نمره 153 در زمینه عکاسی در روز و شب شده است، در حالی که نمره گلکسی S23 اولترا به عدد 139 می‌رسد.

 

چرا صدای ایرپاد اپل کم شده است؟
علت کم شدن صدا در ایرپاد

 

دوربین فوق عریض

ایفون 15 پرو مکس از دوربین فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از این دوربین برای ثبت تصاویر ماکرو نیز استفاده کنید.

نمونه فوق عریض 15 پرو مکس در روز

این دوربین می‌تواند تصاویری با جزئیات فراوان به ثبت برساند و خوشبختانه هیچ اعوجاجی در کناره‌های دیده نمی‌شود. البته سوژه‌هایی مثل چمن شارپنس بیش از حدی دارند و خیلی بی‌نقص نیستند ولی در کل عکس‌ها رنج دینامیکی وسیع و نویز بسیار کمی دارند و کنتراست خوب و دقت رنگ بالا جزو ویژگی‌های دیگر تصاویر است.

نمونه فوق عریض 15 پرو مکس در شب

دوربین فوق عریض گلکسی s23 اولترا دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است که این سنسور در پس لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند تا بتواند تصاویر نمای نزدیک هم با آن به ثبت برسانید.

نمونه فوق عریض s23 اولترا در روز

عکس‌های فوق عریض کهکشانی سامسونگ به نسبت نسل قبلی نویز کمتری دارند و جزئیات بسیار خوبی را به ثبت می‌رسانند. این تصاویر دارای دقت رنگ بالا هستند و هیچ اعوجاجی ندارند. به این موارد رنج دینامیکی گسترده و شارپنس خوب را نیز بیفزایید تا بهتر متوجه عملکرد عالی این پرچمدار کره‌ای شوید.

نمونه فوق عریض s23 اولترا در شب

عملکرد دوربین فوق عریض هر دو گوشی بسیار نزدیک به هم است، تا حدی که واقعا سخت است که بخواهیم یکی را از دیگری برتر بدانیم. در کل اما در حد 5 درصد گلکسی S23 اولترا عملکرد بهتری دارد و برنده این بخش به نظر می‌رسد.

دوربین سلفی

نمونه سلفی‌های s23 اولترا

دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا از سنسور 40 مگاپیکسلی نسل قبلی به 10 مگاپیکسل تغییر کرده که یک پسرفت به حساب می‌آید اما در عمل عملکرد کم و بیش مانند نسل قبل است و این کهکشانی می‌تواند سلفی‌های بسیار خوبی به ثبت برساند. رنج دینامیکی گستره و وسیع است و جزئیات زیادی هم شاهد هستیم. دوربین سلفی ایفون 15 پرو مکس نیز مانند نسل قبلی 12 مگاپیکسلی است و عملکرد بسیار خوبی مطابق انتظار دارد. در نهایت برنده این بخش با اختلافی جزئی نماینده اپل است.

نمونه سلفی 15 پرو مکس

تله فوتو

ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس دوربینی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری داشتند ولی خوشبختانه در نسل جدید این موضوع تغییر کرده است. ایفون 15 پرو هنوز هم دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری دارد اما نسخه 15 پرو مکس از لنز پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال 5 برابری بهره می‌برد.

اپل در این دوربین از فناوری به نام tetraprism استفاده کرده به طوری که نور قبل از رسیدن به سنسور چهار بار شکسته می‌شود تا نیاز به فاصله فیزیکی به این شکل جبران شود. این دوربین سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.06 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد و در پس لنزی 120 میلی‌متری با دیافراگم F/2.8 قرار گرفته است. قابلیت لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نیز به روی این دوربین دیده می‌شود.

این دوربین پریسکوپ تله فوتو عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند. جزئیات در این تصاویر زیاد است و نویز پایینی به چشم می‌آید. عکس‌های رنج دینامیکی وسیع و حقیقی دارند و کنتراست بسیار خوبی را نیز شاهد هستیم. از نظر دقت رنگ هم عملکرد عالی را شاهد هستیم و همه چیز نزدیک به واقعیت است.

این گوشی می‌تواند زوم 10 برابری با افت کیفیت کم را نیز در اختیار شما قرار دهد. این تصاویر از حالت کراپ شده کیفیت بهتری دارند و از طریق قابلیت‌های نرم افزار به گونه‌ای بهتر به ثبت می‌رسند. البته که قطعا این عکس‌ها را نمی‌توان با زوم 10 برابری گوشی رقیب یعنی S23 اولترا مقایسه کرد و در ادامه بیشتر در مورد این موضوع توضیح می‌دهیم.

در سوی دیگر گلکسی s23 اولترا دارای دو دوربین تله فوتو است، یکی با زوم اپتیکال 3 برابری و یکی پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری. دوربین تله فوتو سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد. این سنسور پشت لنزی 70 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

دوربین پریسکوپ تله فوتو هم سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه 1.12 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 230 میلی‌متری با دیافراگم F/4.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

تصاویر زوم ثبت شده با گلکسی S23 اولترا تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی هستند و عکس‌ها فقط مقداری از نظر میزان نویز و افزایش سطح شارپنس بهبود داشته‌اند. این تصاویر حالا کیفیت بسیار خوبی دارند و شما به خوبی می‌توانید به روی آن‌ها حساب ویژه باز کنید. همچنان زوم دیجیتال 100 برابری نیز در دسترس قرار دارد و می‌توانید از آن بهره ببرید.

با وجود این که اپل دوربین پریسکوپ تله فوتو را به آيفون 15 پرو مکس اضافه کرد اما باز هم از نظر میزان زوم نمی‌تواند حریفی برای کهکشانی کره‌ای باشد؛ چرا که گلکسی S23 اولترا تا زوم 10 برابر را به صورت اپتیکال انجام می‌دهد و تصاویر با زوم 30 برابری کیفیت خوب و مناسبی دارند. از نظر کیفیت تا زوم 5 برابر اما شاید بتوان با اختلاف جزئی 15 پرو مکس را برنده در نظر گرفت. در نهایت برنده این بخش را S23 اولترا می‌دانیم.

پرتره

پرتره‌های ایفون 15 پرو مکس به صورت پیش فرض در حالت 2X است ولی شما می‌توانید آن را در حالت 1X یا 5X نیز قرار دهید. حالت 1X با دوربین اصلی و حالت 2X و 5X با دوربین پریسکوپ تله فوتو ثبت می‌شود. این تصاویر در حالت پیش فرض 2X برش تحسین برانگیزی دارند و از نظر کیفیت نیز خوب و جذاب هستند. پس‌زمینه تا حد زیادی عمق پیدا می‌کند و عکس خوبی به شما تحویل می‌شود.

پرتره ایفون 15 پرو مکس

در حالت 1X نیز عملکرد خوبی را شاهد هستیم ولی در نهایت پرتره‌های 5X واقعا اعجاب انگیز هستند. همه چیز در این پرتره‌ها عالی است، از برش گرفته تا عمق پس‌زمینه و میزان جزئیات و دقت رنگ و هر فاکتور دیگری که تصورش را بکنید. پیشنهاد می‌کنیم پرتره‌های خود را در حالت 5X به ثبت برسانید.

گلکسی S23 اولترا به شما امکان می‌دهد تا پرتره‌های خود را در دو حالت 1X و با دوربین اصلی و 3X با دوربین تله فوتو به ثبت برسانید. تصاویر 1X عالی نیستند ولی عملکرد رضایت بخش و خوبی دارند ولی تصاویر 3X بسیار خوب هستند. در این نمونه‌ها برش دقیق است و پس‌زمینه نیز به خوبی مات می‌شود. دقت رنگ عالی نیست ولی خوب است و جزئیات زیادی را نیز شاهد هستیم.

پرتره گلکسی s23 اولترا

در نهایت با وجود این که هر دو مدل در حد پرچمدار عمل می‌کنند و جزو بهترین‌ها هستند، برتری با آیفون 15 پرو مکس است و این گوشی در زمینه پرتره یکی از کامل‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار به حساب می‌آید. در حالت 5X شما شبیه به یک دوربین حرفه‌ای می‌توانید با این پرچمدار پرتره بگیرید و از کیفیت بالای آن لذت ببرید.

نمای نزدیک

نمای نزدیک با 15 پرو مکس

در مقایسه آیفون 15 پرو مکس با s23 ultra باید اشاره کنیم که هر دو مدل از دوربین‌های فوق عریض با فوکوس خودکار بهره می‌برند و این یعنی می‌توانند تصاویر ماکرو نیز به ثبت برسانند. این تصاویر کیفیت بسیار خوبی دارند و سطح جزئیات بالا و دقت رنگ مناسبی در سوژه‌ها دیده می‌شود. کنتراست و شارپنس را نیز دقیق می‌دانیم و در نهایت این بخش برنده‌ای ندارد و با کمی خلاقیت می‌توانید با هر دو پرچمدار تصاویر نمای نزدیک فوق‌العاده‌ای به ثبت برسانید.

نمای نزدیک با s23 اولترا

فیلم‌برداری

گلکسی S23 اولترا با تمامی دوربین‌های خود می‌تواند تا نهایت کیفیت 4K 60fps فیلم‌برداری کند و این عدد برای دوربین اصلی تا 8K 30fps قابل افزایش است. آیفون 15 پرو مکس نیز با تمامی چهار دوربین می‌تواند ویدئوهای 4K 60fps ضبط کند و حالت 8K در دسترس نیست (که البته در عمل هم هیچ کاربرد حقیقی ندارد).

سامسونگ طی چند نسل اخیر از نظر کیفیت فیلم‌برداری بسیار بهتر شده و حالا واقعا عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش می‌گذارد. کیفیت ویدئوهای 4K این کهکشانی هیچ ایرادی ندارند و از تماشای آن‌ها به روی مانیتورهای بزرگ نیز لذت خواهید برد. جزئیات زیاد، نویز بسیار کم، گستره دینامیکی وسیع، دقت رنگ خوب و سرعت فوکوس مناسب از دلایلی است که دوربین این گوشی را برای فیلم‌برداری قابل اتکا کرده است.

در سوی دیگر پرچمداران اپل همواره از نظر فیلم‌برداری بهترین گوشی‌های بازار بوده و این گفته در مورد نسل جدید هم صدق می‌کند و بدون هیچ شکی آیفون 15 پرو مکس بهترین گوشی موجود در جهان از نظر فیلم‌برداری است و نه‌تنها در سایت Dxomark بالاترین نمره را به دست آورده، بلکه در اکثر زیربخش‌ها نیز بهترین گوشی موجود است.

پس برنده این بخش هم آیفون 15 پرو مکس اپل است، با وجود این که گلکسی S23 اولترا نیز کیفیت بسیار عالی دارد.

جمع بندی

آیفون ۱۵ پرو مکس بهتره یا s23 اولترا؟ این سوالی است که در طول مطلب به صورت مفصل به آن پرداختیم و در بخش‌های مختلف این دو مدل را با هم مقایسه کردیم. هیچ یک از دو گوشی در تمامی بخش‌ها برتر نیست و هر مدل برتری‌های خاص خودش را دارد و هر کاربرد در نهایت بسته به سلیقه و نیاز باید یکی از این دو مدل را خریداری کند.

البته همان‌طور که می‌دانید داستان در ایران کمی متفاوت است و شما نمی‌توانید آیفون 15 پرو مکس را به صورت رجیستر شده خریداری کنید و به نوعی این گوشی از بین انتخاب‌ها کنار می‌رود. در هر صورت انتخاب نهایی مانند همیشه با خود شما خواهد بود. بررسی تخصصی گوشی ها را می توانید در وبلاگ تکنولایف دنبال کنید.

سوالات متداول

آیفون 15 پرو مکس نمایشگر بهتری دارد یا S23 اولترا؟ هر دو گوشی دارای پنل‌هایی بسیار باکیفیت هستند ولی از نظر میزان روشنایی برتری با نماینده اپل است.

گلکسی S23 اولترا دوربین‌های بهتری دارد یا آیفون 15 پرو مکس؟ هیچ برنده قطعی از نظر دوربین وجود ندارد و هر گوشی در زمینه‌هایی بهتر از دیگری عمل می‌کند.

آیفون 15 پرو مکس قوی‌تره یا S23 اولترا؟ در حال حاضر از نظر پردازشی آیفون 15 پرو مکس و از نظر گرافیکی S23 اولترا. باید دید در آینده اپل می‌تواند مشکل تراشه‌های جدید را حل کند و برتر مطلق شود یا خیر.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
9 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. حسین

    اس 23 اولترا رنگ سفید معرکه است

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/iphone-15-pro-max-vs-samsung-s23-ultra/
ads
ads