داغ ترین ها :

بررسی گوشی Z fold 5 به همراه کیفیت دوربین و تست گیمینگ

در بررسی گلکسی زد فولد ۵ به تفاوت‌های این گوشی با مدل قبلی و ویژگی‌های خاص آن اشاره کردیم. آیا جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ می‌تواند با دیگر محصولات بازار رقابت کند؟

گلکسی زد فولد ۵

خرید گلکسی زد فولد ۵

امتیاز

8
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • لولاهای با کیفیت‌تر
  • صفحه نمایش بسیار با کیفیت
  • پشتیبانی از قلم
  • دوربین‌های با کیفیت
  • عملکرد سخت‌افزاری عالی
  • رابط کاربری خوب

نقاط ضعف

  • ضد نفوذ گرد و غبار نیست
  • وزن نسبتا بالا
  • خیلی خوش دست نیست

گلکسی زد فولد ۵ به عنوان جدیدترین پرچم‌دار تا شدنی سامسونگ نگاه‌های زیادی را به سمت خودش جلب کرده است. محصولی که با سخت‌افزار قدرتمندی راهی بازار شده و دوربین‌های با کیفیت و صفحه‌نمایش بزرگی هم دارد. سامسونگ سعی کرده گلکسی زد فولد ۵ را مقاوم‌تر از مدل قبلی بسازد و به همین دلیل تغییراتی هم در ساخت این گوشی ایجاد کرده است. در بررسی گوشی z fold 5 می‌خواهیم به ویژگی‌های جدید و تغییرات این گوشی در مقایسه با مدل قبلی اشاره کنیم. پس در بررسی گلکسی زد فولد ۵ همراه ما باشید.

 

لیست جدیدترین موبایل های سامسونگ را ببنید: خرید گوشی سامسونگ

 

طراحی

در ابتدای بررسی z fold5 می‌خواهیم به یکی از تغییرات مهم این گوشی در مقایسه با زدفولد ۴ اشاره کنیم. سامسونگ برای زد فولد ۵ از لولاهای جدیدی استفاده کرده است. لولاهایی که باعث می‌شوند هر دو قسمت این گوشی به راحتی روی هم قرار بگیرند و دیگر شاهد فاصله بین دو قسمت گوشی نباشیم. همین تغییر لولا باعث شده که گوشی ظاهر بهتری داشته باشد.

عکس گلکسی زد فولد 5 در حالت بسته

اگر تغییر در طراحی لولاهای این گوشی را نادیده بگیریم، این گوشی ظاهری آشنا در مقایسه با زد فولد ۴ دارد. زد فولد ۵ یک صفحه‌نمایش بیرونی و یک صفحه‌نمایش داخلی بسیار بزرگ دارد. البته قاب پشتی و صفحه‌های نمایش این گوشی با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شوند.

زد فولد ۵ از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند که مقاومت خوبی دارد و زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید حس خوبی به دست می‌آورید. باید به این نکته هم اشاره کنیم که زد فولد ۵ از گواهی IPX8 بهره می‌برد. این گواهی باعث شده که گوشی در برابر نفوذ آب مقاوم باشد، اما در برابر نفوذ گرد و خاک مقاوم نیست.

گلکسی Z fold 5 نیمه باز

یکی از انتقادهایی که به گوشی‌های سری فولد سامسونگ می‌شد، این بود که این گوشی در حالت بسته بسیار بزرگ  به نظر می‌رسد. البته که زد فولد ۵ در حالت بسته همچنان ضخیم به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با مدل قبلی ۲ میلی‌متر باریک‌تر شده و به واسطه استفاده از لولاهای جدید کمی هم سبک‌تر شده است.

یکی دیگر از تغییرات ظاهری زد فولد ۵ در مقایسه با زد فولد ۴ را در پشت این گوشی مشاهده می‌کنیم. این تغییر مربوط به محل قرارگرفتن فلش می‌شود. در حالی که فلش دوربین‌های پشت گوشی زد فولد ۴ زیر دوربین‌ها قرار گرفته بود، فلش در زد فولد ۵ کنار دوربین‌های پشت دیده می‌شود.

قاب پشتی گوشی z fold 5

زمانی که زد فولد ۵ در حالت بسته قرار داشته باشد، گوشی جمع‌ و جوری به نظر می‌رسد که همان‌طور که گفتیم ضخیم به نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش بیرونی این گوشی در اندازه ۶٫۲ اینچ ساخته شده است. صفحه نمایشی از نوع Dynamic AMOLED 2X که نسبت تصویر آن به ۲۳:۹ می‌رسد و نرخ نوسازی آن هم ۱۲۰ هرتز خواهد بود. روی صفحه‌نمایش بیرونی این گوشی دوربین سلفی داخل یک ناچ حفره‌ای قرار گرفته است. صفحه‌نمایش بیرونی با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود.

عکس گوشی zfold5

قاب پشتی این گوشی هم با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود. روی قاب پشتی سه دوربین پشت دیده می‌شود که به صورت افقی زیر هم قرار گرفته‌اند.

روی لولاهای این گوشی عبارت سامسونگ دیده می‌شود. روی لبه پایینی اسپیکر اول، پورت USB-C و میکروفن دیده می‌شود.

روی لبه بالا هم دو میکروفن و اسپیکر دیگری را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست این گوشی محل قرار گرفتن سیم‌کارت و دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور قرار گرفته است. حسگر تشخیص اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و سرعت و دقت مناسبی دارد.

دوربین های پشتی زد فولد 5

صفحه‌نمایش داخلی این محصول ۷٫۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X است. صفحه‌نمایش بزرگی که کیفیت بسیار خوبی دارد و برای تماشای ویدئو و بازی کردن عملکردی عالی دارد. روی صفحه‌نمایش هیچ ناچی دیده نمی‌شود. دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته و به سختی دیده می‌شود.

 

دیگر گوشی تاشو جدید سامسونگ زیر بررسی تکنولایف:
بررسی گلکسی زد فلیپ ۵

 

صفحه‌نمایش

در ادامه بررسی گوشی z fold 5 می‌خواهیم به ویژگی‌های صفحه‌های نمایش این گوشی بپردازیم. این گوشی دو صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت دارد. صفحه‌نمایش داخلی در اندازه ۷٫۶ اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2X که وضوح تصویر آن به ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ پیکسل می‌رسد. این صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی ۳۷۳ پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و نسبت تصویر آن هم ۵:۶ است. صفحه‌نمایش داخلی از نرخ نوسازی قابل تطبیق برخوردار است و به همین دلیل با توجه به نوع محتوا نرخ نوسازی بین ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. این صفحه‌نمایش از استاندارد HDR10+ هم بهره می‌برد.

منوی گوشی z fold 5

صفحه‌نمایش بیرونی این گوشی ۶٫۲ اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2X است که وضوح تصویر آن به ۹۰۴ در ۲۳۱۶ پیکسل می‌رسد. این صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و نسبت تصویر آن ۲۳:۱:۹ خواهد بود. این صفحه‌نمایش هم از نرخ نوسازی قابل تطبیق بهره می‌برد و از استاندارد HDR10+ هم بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش داخلی زد فولد ۵ در حالت دستی تا ۴۸۰ نیت روشنایی تولید می‌کند و زمانی که حالت بوست آن فعال باشد میزان روشنایی به ۷۸۹ نیت هم می‌رسد. میزان روشنایی صفحه‌نمایش در حالت خودکار هم به ۱۱۰۱ نیت می‌رسد.

صفحه نمایش z fold 5

گوشی زد فولد ۵ برای نمایش رنگ‌ها از دو حالت استفاده می‌کند. حالت Vivid و Natural که هر کدام آن‌ها دقت مناسبی دارند و هر دو صفحه‌نمایش هم رنگ‌ها را با دقت خوبی نشان می‌دهند. با این حال در حالت Vivid رنگ‌ها گرم‌تر از حالت Natural به نظر می‌رسند. البته این امکان را خواهید داشت که قدرت نمایش رنگ‌ها را به صورت دستی هم تنظیم کنید.

برای نرخ نوسازی صفحه‌نمایش هم دو حالت در اختیار خواهید داشت. یک حالت Adaptive نام دارد و حالت دیگر Standard خواهد بود. در حالت Adaptive نرخ نوسازی از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. در حالت Standard نرخ نوسازی روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد و در مصرف باتری هم صرفه‌جویی می‌کند.

 

نقد و بررسی کامل 13 ultra شیائومی را در پست زیر ببنید:
تست دوربین شیائومی ۱۳ اولترا

 

باتری

قسمت دیگری که در بررسی z fold5 باید به آن اشاره کنیم، باتری است. برای زد فولد ۵ از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. در حالی که باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی که صفحه‌نمایش بزرگی هم دارد، خیلی شگفت انگیز نیست، اما برای استفاده‌های روزانه نسبتا مناسب است. ظرفیت باتری این گوشی باعث شده که بتوانید ۱۴ ساعت وب گردی کنید و ۱۶ ساعت  ویدئو ببینید.

عکس گوشی z fold 5

این گوشی سامسونگ با شارژر راهی بازار نشده، اما از شارژرهای ۲۵ واتی سامسونگ پشتیبانی می‌کند. این گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات هم برخوردار است و از شارژ معکوس ۴٫۵ وات هم بهره می‌برد.

در مدت زمان ۱۵ دقیقه می‌توانید ۳۰ درصد ظرفیت باتری این گوشی را شارژ کنید. در مدت زمان ۳۰ دقیقه هم می‌توانید ظرفیت باتری را تا ۵۰ درصد شارژ کنید. برای شارژ کامل باتری هم به ۸۴ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

برای اینکه بتوانید از باتری بهتر استفاده می‌کنید، به تنظیمات مختلفی دسترسی خواهید داشت. می‌توانید گوشی را در حالت Power Saving Mode یا Adaptive Battery قرار دهید. فعال یا غیر فعال کردن شارژ سیمی یا شارژ بی‌سیم هم می‌تواند روی مصرف باتری تأثیرگذار باشد.

تنظیمات باتری z fold 5

در تنظیمات این گوشی با گزینه‌ای به نام Protect Battery مواجه می‌شوید که باعث می‌شود باتری بیشتر از ۸۵ درصد شارژ نشود.

اسپیکرها

در بررسی گلکسی زد فولد ۵ باید به عملکرد اسپیکرهای این گوشی هوشمند هم اشاره کنیم. این گوشی از اسپیکرهای استریو پشتیبانی می‌کند. یک اسپیکر روی لبه بالا و یک اسپیکر روی لبه پایین قرار گرفته است. از نظر میزان حجم صدا باید بگوییم که این گوشی حجم صدای بسیار خوبی تولید می‌کند. هر دو اسپیکر به یک اندازه صدا تولید می‌کنند. صداها بسیار شفاف و با کیفیت هستند و باس خوبی از آن‌ها خواهید شنید.

 

برای آنها که یک گوشی خوب و اقتصادی می‌خواهند:
بررسی سامسونگ گلکسی A34

 

ویژگی‌های نرم‌افزاری

موضوع دیگری که در بررسی گوشی z fold 5 باید به آن اشاره کنیم، ویژگی‌های نرم‌افزاری است. زد فولد ۵ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1.1 راهی بازار می‌شود. البته باید بگوییم که رابط کاربری One UI این گوشی با امکانات بیشتری در مقایسه با دیگر گوشی‌های سامسونگ راهی بازار شده و به شکل خاص برای این گوشی شخصی‌سازی شده است.

رابط کاربری وان یو آی این گوشی به صورت طراحی شده که بتواند کارهای مولتی تسکینگ را به راحتی انجام دهد و کنترل خوبی هم روی سایر قسمت‌های گوشی داشته باشید. این رابط کاربری تمام ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را دارد و یکسری ویژگی‌های مخصوص خودش را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

قفل این گوشی را می‌توانید با استفاده از حسگر اثر انگشت، رمز عبور یا پترن باز کنید. البته که حسگر تشخیص چهره هم دارد که دقت حسگر اثر انگشت را ندارد.

از ویژگی‌های نرم‌افزاری جذاب این گوشی می‌توانیم به صفحه‌نمایش همیشه روشن اشاره کنیم. این ویژگی روی صفحه‌نمایش داخلی و بیرونی به خوبی کار می‌کند.

صفحه‌نمایش قفل هم بین هر دو صفحه‌نمایش این گوشی مشترک است و می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید تا اطلاعات مختلفی به شما ارائه کند.

اما در قسمت صفحه خانه و اپ دراور با تفاوت‌هایی میان صفحه‌نمایش داخلی و خارجی مواجه هستیم. زمانی که گوشی در حالت بسته قرار دارد و از صفحه‌نمایش بیرونی استفاده می‌کند، محیط رابط کاربری دقیقا مانند سایر گوشی های سامسونگ است. اما زمانی که گوشی باز می‌شود و از صفحه‌نمایش داخلی استفاده می‌کنید، با محیط جذاب‌تری مواجه می‌شوید. در حالی که ظاهر رابط کاربری بسیار آشنا است، اما با امکانات بیشتری مواجه ‌شوید.

 

در زمان استفاده از صفحه‌نمایش داخلی با تسک‌بار مواجه می‌شوید. اپلیکیشن‌های در حال اجرا را روی تسک‌بار مشاهده می‌کنید و می‌توانید آن ها را باز و بسته کنید. صفحه‌نمایش بزرگ این گوشی باعث شده که بتوانید ۴ اپلیکیشن را به صورت هم‌زمان در کنار هم اجرا کنید.

صفحه‌نمایش این گوشی از حالت Flex  هم بهره می‌برد. در این حالت می‌توانید صفحه‌نمایش را در حالت ۷۵ تا ۱۱۵ درجه قرار دهید و مشاهده کنید که دو قسمت مختلف در اختیار خواهید داشت. مثلا در این حالت یک بخش در اختیار کیبورد قرار میگیرد و یک بخش در اختیار مرورگر یا پیام‌رسان خواهد بود.

در این حالت می‌توانید وارد حالت دوربین هم بشوید. یک صفحه ویو فایندر خواهد بود و یک صفحه تنظیمات دوربین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در رابط کاربری این گوشی با منوی Panles هم مواجه می‌شوید. این منو میزبان شورت‌کات‌های مختلف برای اپلیکیشن‌ها است و اگر از اپلیکیشنی زیاد استفاده می‌کنید، می‌توانید آن در این قسمت قرار دهید تا سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

 

دوربین خوب با قیمت کمتر می‌خواهید:
بررسی گوشی شیائومی ۱۳ لایت

 

عملکرد سخت‌افزاری

در بررسی گوشی z fold 5 می‌خواهیم به عملکرد سخت‌افزاری این گوشی اشاره کنیم. این گوشی پرچم‌دار سامسونگ به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده که البته به شکل خاصی برای این گوشی بهینه‌سازی شده است. در واقع این تراشه از فرکانس CPU و GPU بالاتری بهره می‌برد.

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ قرار گرفته روی زد فولد ۵ از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که از یک هسته Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند. دو هسته Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز دارد، ۲ هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و ۳ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتز هم روی آن دیده می‌شود. روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 740 با فرکانس ۷۱۹ هرتز هم استفاده شده است. برای مقایسه باید بگوییم که فرکانس این پردازنده گرافیکی روی دیگر تراشه‌های اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ تنها ۶۸۰ مگاهرتز است.

این گوشی از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X استفاده می‌کند و از حافظه UFS 4 روی آن استفاده شده است. برای اینکه بهتر متوجه عملکرد این گوشی هوشمند شوید، می‌توانید بنچمارک z fold5 را مشاهده کنید.

بنچمارک PC Mark

بنچمارک 3D Mark

بنچمارک GeekBench

بنچمارک‌های این گوشی نشان می‌دهد که واقعا با یک محصول قدرتمند سروکار داریم. محصولی که در انجام فعالیت‌های روزانه و فعالیت‌های سنگین توان فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

 

اسم گوشی های جدید و برتر بازار را بدانید:
بهترین گوشی

 

تست گیمینگ زد فولد 5

حالا بد نیست تست گیمینگ z fold 5 را هم ببینید. از آنجایی که این گوشی صفحه‌نمایش بزرگی دارد، اجرای بازی روی z fold5 فوق العاده است. سخت‌افزار قدرتمندی که برای این گوشی در نظر گرفته شده، باعث شده که بتوانید بازی‌های جدید را با کیفیت فوق العاده و نرخ فریم بالا روی این گوشی اجرا کنید.  در ادامه می‌توانید ویدئوهایی که از تست گیمینگ z fold 5 تهیه کردیم را مشاهده کنید. این ویدئوها مربوط به بازی‌های Call of Duty Mobile و Real Racing 3 می‌شوند.

 



در زمان اجرای بازی روی z fold5 متوجه می‌شوید که این گوشی گرمای زیادی تولید نمی‌کند. البته که پشت گوشی گرم می‌شود، اما این گرما غیر معمول نیست. گوشی در پردازش‌های سنگین به خوبی ثبات خودش را حفظ می‌کند و همه چیز با کیفیت خوبی اجرا می‌شود.

کیفیت دوربین z fold 5

حالا نوبت این است که در بررسی گلکسی زد فولد ۵ به قسمت دوربین این گوشی اشاره کنیم. در همین ابتدا باید بگوییم که گلکسی زد فولد ۵ در قسمت دوربین از همان‌ دوربین‌های گلکسی زد فولد ۴ استفاده شده است. سه دوربین پشت برای زد فولد ۵ در نظر گرفته شده است. یک دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی که OIS دارد و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو که زوم ۳ برابر با OIS دارد و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید هم در کنار این دوربین‌ها دیده می‌شود. یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی روی نمایشگر بیرونی و یک دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی که زیر صفحه‌نمایش داخلی قرار گرفته است هم روی این گوشی هوشمند تاشدنی دیده می‌شود.

اگر قبلا با گوشی سامسونگ کار کرده باشید، با اپلیکیشن دوربین زد فولد ۵ هم آشنایی خواهید داشت. با این حال با توجه به ساختار این گوشی، کمی المان‌های جدید و اپلیکیشن دوربین دیده می‌شود. با سوایپ کردن به سمت چپ و راست می‌توانید به حالت‌های مختلف فیلمبرداری و عکاسی دسترسی داشته باشید. البته که می‌توانید جای این گزینه را هم تغییر دهید. با سوایپ کردن به سمت بالا و پایین هم می‌توانید بین دوربین سلفی و دوربین پشت حرکت کنید.

در اپلیکیشن دوربین این گوشی حالت پرو هم دیده می‌شود. در حالت پرو می‌توانید میزان ISO و سرعت شاتر را تغییر دهید. امکان دسترسی به فوکوس دستی را هم خواهید داشت.

عکاسی با دوربین اصلی در روز

حالا می‌خواهیم به نمونه عکس دوربین z fold 5 اشاره کنیم. دوربین اصلی این گوشی که از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، می‌تواند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار شما قرار دهد . عکس‌هایی که این دوربین ثبت می‌کند، جزئیات زیادی دارند و نویز کمی در آن‌ها دیده می‌شود. رنگ عکس‌های دوربین اصلی کمی زیاد به نظر می‌رسند و کمی هم بیش از اندازه درخشان به نظر می‌رسند. با این حال عکس‌ها کیفیت بسیار خوبی دارند.

با دوربین تله‌فوتو هم می‌توانید عکس‌هایی با زوم سه برابر ثبت کنید. عکس‌هایی که این دوربین ثبت می‌کند که جزئیات بسیار مناسبی دارند و از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

عکاسی با دوربین اولتراواید

با دوربین اولتراواید این گوشی هم می‌توانید عکس‌های با کیفیتی در اختیار داشته باشید.

 

از معدود دوربین های قابل مقایسه با زد فولد 5:
کیفیت دوربین هواوی mate 50 pro

 

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی بیرونی این گوشی که حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارد، می‌تواند عکس‌های با جزئیاتی برای شما ثبت کند. عکس‌های کنتراست خوبی دارند و رنگ‌های قابل قبولی را نشان می‌دهند. این عکس‌‌ها از دامنه داینامیکی مناسبی هم بهره می‌برند. عکس‌هایی که به این دوربین سلفی ثبت می‌کنید، نویز بسیار کمی دارند.

دوربین سلفی دیگری که زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته، کیفیتی مانند دوربین سلفی بیرونی ندارد. با این حال این دوربین سلفی برای تماس‌های تصویری بسیار مناسب است. البته که عکس‌های نسبتا خوبی هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

عکاسی در حالت پرتره

برای عکاسی پرتره می‌توانید حالت‌های 1x و 2x و 3x عکاسی کنید. زوم 1x و 2x با دوربین اصلی انجام می‌شود، اما زوم 3X با دوربین تله‌فوتو خواهد بود. در هر سه حالت عکس پرتره می‌توانید عکس‌های با کیفیتی در اختیار داشته باشید. سوژه  اصلی به خوبی از محیط جدا می‌شود و رنگ‌های خوبی هم دارد. محیط پس زمینه هم به خوبی تار می‌شود.

 

تست دوربین گوشی Huawei p60 pro را ببنید:
بررسی هواوی p60 pro

 

عکاسی در شب با دوربین اصلی Z fold 5

گوشی زد فولد ۵ به حالت عکاسی در شب خودکار مجهز شده است. زمانی که در محیط تاریک قرار می‌گیرد، گوشی به صورت خودکار با حالت عکاسی در شب عکاسی خواهد کرد. البته که می‌توانید این گزینه را فعال یا غیر فعال کنید.

در حالتی که عکاسی در شب روشن باشد، عکس‌هایی در اختیار خواهید داشت که جزئیات خوبی دارند. عکس‌های نویز بسیار کمی دارند و رنگ‌ها هم خوب به نظر می‌رسند.

 

بهنرین گوشی های کوچک و خوش دست 2023:
گوشی لمسی کوچک

 

عکاسی در شب با دوربین اولتراواید

حالت عکاسی در شب روی دوربین اولتراواید هم فعال است. به همین دلیل عکس‌های اولتراواید در شب هم کیفیت مناسبی دارند. رنگ‌ها به شدت خودنمای می‌کند و روشنایی خوبی هم دارند. نویز عکس‌ها کم است اما جزئیات خیلی زیادی ندارند.

عکاسی با دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابر

عکاسی با دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابر

فیلمبرداری با زدفولد ۵

با این گوشی می‌توانید با وضوح تصویر 8K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. می‌توانید ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم هم ثبت کنید.

دوربین‌های این گوشی از لرزش‌گیر برخوردارند و به همین دلیل ویدئوهایی در اختیار خواهید داشت که لرزش بسیار کمی دارند. کیفیت ویدئوهای 4K بسیار خوب است و جزئیات بسیار زیادی را به تصویر می‌کشند. رنگ‌ها دقیق هستند و از بالانس خوبی دارند و به همین دلیل ویدئوها بیش از اندازه درخشان نیستند.

 


 

بررسی پرچمدار پوکو را ببنید:
بررسی گوشی پوکو f5 پرو

 

آیا زد فولد ۵ ارزش خرید دارد؟

اگر از گوشی تاشدنی خوشتان می‌آید و اگر می‌خواهید گوشی‌ای داشته باشید که صفحه نمایشی بسیار بزرگ داشته باشد، زد فولد ۵ گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این گوشی از قلم هم پشتیبانی می‌کند و یکسری ویژگی‌های بیشتر را پیش روی شما قرار می‌دهد. با این حال شاید هنوز خیلی‌ها نسبت به اندازه این گوشی شکایت داشته باشند. یا حتی حالت تایی که روی صفحه‌نمایش داخلی وجود دارد را دوست نداشته باشند. همچنین این گوشی هنوز در برابر نفوذ گرد و خاک مقاوم نیست و به همین دلیل ممکن است در شرایطی خاص آسیب ببیند.

زد فولد ۵ از دوربین‌‌های با کیفیتی استفاده می‌کند و توان سخت‌افزاری بالایی هم دارد. به همین دلیل می‌توانید برای بازی کردن یا پردازش‌های سنگین از آن استفاده کنید. رابط کاربری مخصوص سامسونگ برای این گوشی هم ویژگی‌های بسیار جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بررسی گوشی های موبایل جدید بازار ایران را در تکنولایف بخوانید و با کیفیت و عملکرد آنها از نزدیک آشنا شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/z-fold-5/
ads
ads