داغ ترین ها :
نقد و بررسی ساعت هوشمند ایمیکی tg1

نقد و بررسی ساعت هوشمند ایمیکی tg1

در این مقاله قصد بررسی یکی از جدیدترین ساعت‌های برند ایمیکی یعنی imiki tg1 را داریم. در ادامه همراه باشید تا درباره این ساعت و ویژگی‌های آن توضیحات بیشتری بدهیم.

ساعت هوشمند ایمیکی tg1

خرید ساعت هوشمند ایمیکی tg1

امتیاز

8
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • داشتن استاندارد ip68
  • صفحه نمایش با روشنایی 1000 نیت
  • امکان تماس بلوتوثی

نقاط ضعف

  • نداشتن تنوع در اندازه
  • نداشتن تنظیمات بلوتوث

ساعت‌های هوشمند طی سال‌های اخیر جای خود را بین لوازم جانبی باز کرده‌اند. این ساعت‌ها در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. یکی از برندهایی جدید که به بازار آمده، ایمیکی است. ایمیکی tg1 از جدیدترین محصولات این کمپانی به شمار می‌رود که در بخش بررسی ساعت هوشمند تکنولایف، به نقد و بررسی ساعت هوشمند ایمیکی tg1 پرداخته ایم تا دقیق درباره ویژگی‌ها و مشخصات آن توضیح دهیم.

بررسی ساعت هوشمند imiki TG1

در ادامه قصد داریم این ساعت ایمیکی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و درباره ویژگی‌‌های آن نیز صحبت کنیم.

طراحی و صفحه نمایش

اولین موردی که در بررسی ساعت هوشمند imiki TG1 سراغ آن رفته‌ایم طراحی ظاهری آن است. صفحه‌نمایش این ساعت دایره‌ای شکل با شیشه 2.5 بعدی است. در نگاه اول طراحی آن شباهت زیادی با گلکسی واچ سامسونگ دارد. ابعاد این محصول برابر با 265 در 45.3 در 10.6 میلی‌متر است و وزن آن نیز با بند به 46.7 گرم و بدون بند به 32 گرم می‌رسد. ساعت وزنی سبک دارد که هنگام بستن روی مچ در طولانی مدت احساس اذیت و سنگینی ایجاد نمی‌کند. صفحه‌نمایش آن 1.43 اینچی از نوع امولد است که رزولوشن 446 در 446 را ارائه می‌دهد. این ساعت قابلیت نمایش محتوای رنگی را نیز دارد. روی صفحه‌نمایش پوشش ضد اثر انگشت در نظر گرفته شده که عملکرد خوبی نیز دارد و در استفاده از ساعت هوشمند اثر انگشت کمتری روی  آن باقی می‌ماند. صفحه‌نمایش ایمیکی tg1 میزان روشنایی 1000 نیت را ارائه می‌دهد که این عدد به شما این اطمینان را می‌دهد که زیر نور نیز دیدن محتوای داخل ساعت چالش برانگیز نخواهد بود و هنگام تنظیم آن روی بالاترین میزان روشنایی هنگام شب می‌توانید از آن به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. صفحه نمایش همیشه روشن از دیگر نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود؛ چون در ساعت‌هایی با این رنج قیمتی این قابلیت کمتر دیده می‌شود.

طراحی ظاهری این محصول ساده است در لبه سمت راست آن دکمه فیزیکی برای روشن یا خاموش کردن ساعت و تعویض تم آن قرار دارد. زیر لبه سمت چپی ساعت ایمیکی دو اسپیکر و در پشت ساعت نیز سنسورها، محل شارژ مغناطیسی و میکروفون قرار داده شده است. دو مدل بند برای این محصول در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها مگنتی و دیگری از جنس سیلیکون است. در صورت نیاز می‌توانید از هرکدام که با سلیقه‌تان هماهنگی بیشتری دارد استفاده کنید. گجت پوشیدنی ایمیکی استاندارد ip68 را دریافت کرده که یعنی مقاومت در برابر نفوذ آب دارد؛ اما از آن نمی‌توان هنگام غواصی یا شنا استفاده کرد و این استاندارد برای پاشش آب جزئی است.

 

خرید انواع ساعت هوشمند در تکنولایف: قیمت ساعت هوشمند

نرم افزار، رابط کاربری و عملکرد ساعت هوشمند tg1

در ادامه بررسی ساعت هوشمند ایمیکی TG1 نوبت به بررسی نرم افزار و قابلیت‌های آن رسیده است. نرم افزار آن تمام قابلیت‌هایی را که سایر ساعت‌های هوشمند در این بازه قیمتی دارند را درون خود جای داده است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به فعالیت‌های ورزشی، نظارت بر ضربان قلب، تماس اضطراری (SOS)، ردیابی سلامت بانوان، کنترل کیفیت خواب، تمرین تنفس و اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون اشاره کرد. روی ساعت imiki tg1 برنامه‌های پیش فرض کاربردی مانند ماشین حساب، نمایش وضعیت آب و هوا، چراغ قوه، تایمر، ردیابی گوشی (Find Phone)، دستیار صوتی، بازی و موزیک پلیر قرار دارد. با فشار دادن دکمه فیزیکی قرار گرفته در سمت راست آن وارد صفحه اصلی می‌شوید سپس با کشیدن انگشتان به سمت راست فعالیت‌های بدنی مانند تعداد قدم‌ها، کالری سوزانده شده و میزان مسافتی را که طی کرده‌اید نمایش داده می‌شود. هنگامی که دستتان را به سمت چپ می‌کشید وارد منوی برنامه‌ها می‌شوید که تنظیمات ساعت نیز آن جا قرار گرفته است. در منوی باز شده سمت چپ علاوه بر دسترسی به برنامه‌هایی که پیش‌تر گفتیم می‌توانید به مخاطبان، پیام‌ها، تنظیم روشنایی صفحه، تنظیم قفل برای ساعت و تم‌ها نیز دسترسی پیدا کنید؛ همچنین گزینه‌ای برای اسکن QR کد نیز در این منو قرار دارد. با کشیدن انگشتان از پایین به بالا دسترسی سریع به اعلان‌های دریافت شده پیدا می‌کنید و هنگامی که انگشتانتان را از بالا به پایین می‌کشید دسترسی سریع به تنظیمات، تماس‌ها، چراغ قوه و تنظیم میزان روشنایی خواهید داشت.

این ساعت امکان نمایش پیام‌ها به صورت فارسی را نیز دارد؛ اما قابلیتی برای جواب دادن به آن‌ها برای آن در نظر گرفته نشده است. این محصول با گوشی‌های مبتنی بر اندروید 4.4 به بالا و iOS 9.9 به بالا سازگاری دارد. از طریق بلوتوث قرار گرفته روی آن می‌توانید به گوشی هوشمند وصل شوید؛ همچنین می‌توانید با این ساعت اقدام به برقراری تماس کنید. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که امکان مکالمه بلوتوثی آن تنها برای گوشی‌هایی با اندروید 6.0 به بالا و iOS 13 به بالا امکان پذیر است. طبق تست‌هایی که انجام دادیم کیفیت مکالمه محصول متوسط رو به بالا است و راضی کننده محسوب می‌شود.

برای ایمیکی tg1 برنامه اختصاصی به نام Gloryfit در نظر گرفته شده که هم روی گوشی‌های اندرویدی و هم روی گوشی‌های مبتنی بر iOS قابل نصب است. با وارد شدن به این برنامه می‌توانید نظارت دقیق‌تری روی فعالیت‌های ورزشی که انجام داده‌اید و ردیابی کیفیت خوابتان داشته باشید.

 

 

برنامه‌های ردیابی سلامت

سنسورهای ردیابی ضربان قلب، سنجش فشار خون و سنجش سطح اکسیژن خون این محصول نسبتا دقیق است و از سرعت عمل خوبی برخوردار شده است. متاسفانه برای این محصول از فناوری GPS صرف نظر شده است و امکان ردیابی موقعیت مکانی برای آن وجود ندارد. تنوع در پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی متنوع یکی دیگر از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود. ایمیکی tg1 از بیش از 100 حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند که آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای افرادی می‌کند که نیاز به ساعتی هوشمند برای ورزش دارند.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی ساعت t93 ultra max

 

کارکرد باتری و بلوتوث

با روشن کردن بلوتوث گوشی ساعت به سرعت شناسایی شده و ارتباط برقرار می‌شود. همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم با استفاده از آن می‌توانید تماس صوتی برقرار کنید؛ همچنین با وصل شدن به بلوتوث گوشی می‌توانید داده‌های بدست آمده از طریق فعالیت‌های ورزشی را با برنامه مخصوص ساعت به اشتراک بگذارید.

Imiki tg1 باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی دارد که می‌توانید با استفاده از شارژر مغناطیسی که در جعبه وجود دارد آن را مجددا شارژ کنید. مدت زمان شارژ شدن آن نیز 2 ساعت تخمین زده شده است؛ همچنین طبق ادعای ایمیکی با استفاده معمولی از آن می‌تواند تا 15 روز شارژدهی داشته باشد. استفاده معمولی یعنی فعال نبودن صفحه‌نمایش همیشه روشن و سنسورهای در نظر گرفته شده برای آن.

 

 

سایر قابلیت‌های ساعت هوشمند

ایمیکی TG1 ساعتی با قابلیت‌های متنوع است. این ساعت هوشمند از دستیارهای صوتی نیز پشتیبانی می‌کند و برای دسترسی به آن‌ها کافی است ساعت را به گوشی وصل کرده و از طریق منو گزینه Voice assistant را انتخاب کنید؛ همچنین کنترل و مدیریت موزیک در حال پخش نیز برای آن در نظر گرفته شده است که ویژگی کاربردی محسوب می‌شود.

آیا ساعت هوشمند ایمیکی tg1 ارزش خرید دارد؟

ساعت‌های ایمیکی به تازگی وارد بازار رقابت با سایر ساعت‌های هوشمند شده‌اند و در مدت زمان کم کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. ایمیکی tg1 یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی محسوب می‌شود که امکاناتی مانند ردیابی اکسیژن خون، ردیابی ضربان قلب، مکالمه بلوتوثی، دسترسی به دستیار صوتی و غیره را ارائه می‌دهد. با توجه به ویژگی‌های گفته شده برای این ساعت در این رنج قیمتی این محصول یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

 

قیمت ساعت imiki tg1

 

سوالات متداول

ساعت ایمیکی tg1 ضد آب است؟

بله این ساعت هوشمند از استاندارد ip68 بهره‌مند شده است؛ اما برای ورزش‌های آبی و شنا مناسب نیست.

ساعت imiki t12 از نوتیفیکیشن‌های فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله این ساعت می‌تواند از پیام‌های فارسی پشتیبانی کند؛ اما گزینه‌ای برای پاسخ به آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
7 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. ابراهیم

    سلام
    تازه خریدمش
    کیفیت صفحه عالی
    شارژ دهی عالی
    مکالمه درجه یک
    کیفیت لمس اوووففف
    از همه نظر عالیه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/imiki-tg1/
ads
ads