داغ ترین ها :

بررسی مانیتور MSI PRO MP273

در بررسی مانیتور ام اس آی مدل PRO MP273 سایز 27 اینچ به ویژگی‌های جذاب این مانیتور اشاره می‌کنیم. این مانیتور قیمت خیلی بالایی ندارد و برای فعالیت‌های اداری و نیمه‌حرفه‌ای و حتی گیمینگ هم تا حدودی مناسب است.

MSI Pro MP273

خرید MSI Pro MP273

امتیاز

7
طراحی :
صفحه نمایش :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • اندازه ۲۷ اینچی
  • پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از پوشش رنگی sRGB
  • زاویه دید عالی
  • فیلتر کردن نور آبی
  • نرخ نوسازی مناسب

نقاط ضعف

  • امکان تنظیم ارتفاع ندارد
  • وضوح تصویر با توجه به اندازه صفحه نمایش می‌توانست بیشتر باشد

داشتن یه مانیتور با کیفیت باعث میشه که بتوانید خیلی راحت با کامپیوتر کار کنید. از انجایی که ساعت های زیادی از روز را ممکن است پا کامپیوتر کار می‌کنیم، باید مانیتوری داشته باشیم که چشم‌ها را خسته نکند و همچنین کیفیت تصویر مناسبی را هم ارائه کند. اگر کارهای گرافیکی می‌کنید و می‌خواهید مانیتوری داشته باشید که رنگ‌ها را دقیق نشان می‌دهد هم باید منایتور مناسبی داشته باشید. برای بازی کردن و فیلم دیدن هم قطعا باید مانیتوری خریداری کنید که وضوح تصویر و نرخ نوسازی بالایی داشته باشد. یکی از مانیتورهای با کیفیتی که می‌توانید در بازار پیدا کنید، مانیتورMSI Pro MP273 است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در بررسی MSI PRO MP273 شما را بیشتر با این محصول آشنا کنیم.

 

مشاهده موجودی و قیمت انواع مانیتور msi: مانیتور msi

 

طراحی؛ زیبا و مناسب برای گیمرها

اولین موضوعی که باید در نقد و بررسی مانیتور msi مدل PRO MP273 سایز 27 اینچ به آن اشاره کنیم، طراحی این محصول است. این مانیتور به صورتی طراحی شده که حاشیه‌های بسیار کمی داشته باشید. حاشیه‌های سمت چپ و راست و بالای این لپ تاپ واقعا باریک است و حاسیه لبه پایین کمی پهن‌تر از دیگر قسمت‌ها به نظر می‌رسد. دلیل آن هم قرار گرفتن دکمه‌ها کنترل این مانیتور روی لبه پایین است.

این مانیتور ۲۷ اینچی وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. البته که اگر وضوح تصویر بالاتر بود، قطعا کیفیت تصاویر روی این مانیتور نسبتا بزرگ بهتر بود، اما باید بگوییم که در همین حالت هم همه چیز با کیفیت مناسبی به نظر می‌رسد و نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. کم حاشیه بودن صفحه نمایش باعث شده که فضای بسیار زیادی برای تماشای محتوای مختلف در اختیار داشته باشید. می‌توانید به راحتی چند پنجره را در کنار هم باز کنید و می‌توانید هر محتوایی را به خوبی روی این فضای ۲۷ اینچی تماشا کنید. اندازه بزرگ صفحه نمایش باعث شده که مولتی تسکینگ روی این لپ تاپ فوق العاده باشد. پنجره‌ها به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند و همچنیان فضای خوبی برای کار کردن در اختیار خواهید داشت.

این مانیتور که پنلی IPS دارد از ویژگی‌های بسیار جذابی هم بهره می‌برد. در نگاه اول مشخص می‌شود که این مانیتور مات است. مانیتور مات باعث می‌شود که نور محیط روی آن انعکاس پیدا نکند. همچنین از خسته شدن چشم‌ها هم جلوگیری می‌کند. در اصل مانیتور مات برای مطالعه کردن هم انتخاب بسیار بهتری به حساب می‌آید. به همین دلیل این مدل مانیتورها باعث می‌شوند که ساعت‌های بیشتری بتوانید با کامپیوتر کار کنید و مشکل سردرد هم خیلی کم پیدا خواهید کرد.

موضوع بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که این مانیتور به صورتی طراحی شده که بتوانید آن را به پایه‌های مختلف متصل کنید. این امکان را خواهید اشت که آن را به دیوار هم متصل کنید چرا که از از پایه‌های VESA هم پشتیبانی می‌کند.

موضوعی دیگری که باید در طراحی این محصول به آن اشاره کنیم این است که مانیتور Pro MP273 شرکت MSI می‌توانید تا ۲۰ درجه روبه جلو خم شود و تا منفی ۵ درجه هم به سمت عقب می‌رود. به همین دلیل با توجه به شرایط خودتان می‌توانید زاویه قرار گرفتن صفحه نمایش روی به روی خودتان را تغییر دهید.

همچنین باید بگوییم که این مانیتور زاویه دید بسیار خوبی هم دارد. این مانیتور زاویه ۱۷۸ درجه را در حالت افقی و عمودی پیش روی کاربران قرار می‌دهد. تغییربا از هر زاویه‌ای می‌توانید کیفیت محتوای مناسبی را روی این مانیتور شاهد باشید.

 

با بهترین مانیتور های موجود در بازار ایران آشنا شوید: بهترین مانیتور

 

ویژگی‌های فنی

در ادامه نقد و بررسی msi mp273 باید بگوییم که این محصول از ویژگی‌های فنی قابل توجهی بهره می‌برد که باعث شده برای فعالیت‌های اداری و حرفه‌ای و حتی برای گیمرها هم جذاب باشد. همان‌طور که گفتیم با یک مانیتور ۲۷ اینچی روبه‌رو هستید که وضوح تصویر آن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۷۵ هرتز هم پشتیبانی می‌کند که البته شاید برای گیمرها خیلی جذاب نباشد، اما برای فعالیت‌های اداری و نیمه‌حرفه‌ای عالی است.

نرخ کنتراست این مانیتور به ۱۰۰۰:۱ می‌رسد و از صد درصد پوشش رنگی sRGB هم پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش می‌تواند تا ۱۶٫۷میلیون رنگ را هم نشان دهد. از همه مهمترین اینکه مدت زمان پاسخگویی این مانیتور تنها ۵ میلی ثانیه است.

این مانیتور برای اکثر فعالیت‌‌های می‌تواند مناسب است. هم برای دانش آموزان و دانشجویان و هم برای کارهای اداری و حتی تا حدودی گیمینگ. زاویه دید خوب و نرخ نوسازی قابل قبول باعث شده که این مانیتور برای تماشای ویدیو و بازی کردن بسیار جذاب باشد. حتی برای فعالیت‌های اداری و حرفه‌ای هم می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد.

این محصول هم ورودی HDMI دارد و هم از ورودی Display Port بهره می‌برد. به همین دلیل می‌توانید دو دستگاه را به صورت همزمان به این محصول متصل کنید.  مثلا هم می‌توانید کامپیوتر خودتان را به این مانیتور متصل کنید و هم می‌توانید کنسول بازی خودتان را هم به آن وصل کنید.

از دیگر ویژگی‌های این مانیتور باید بگوییم که دو عدد اسپیکر هم دارد. این دو اسپیکر باعث می‌شوند که بدون نیاز به اسپیکرهای خارجی بتوانید در جلسه‌های آنلاین شرکت کنید یا موسیقی گوش کنید یا به هر صدای دیگری گوش دهید. البته که اسپیکرهای این مانیتور کیفیت خیلی زیاد ندارند و قطعا صدای باس چشم‌گیری هم تولید نمی‌کنند، با این حال اسپیکرها به نیازهای معمولی کاربران پاسخ می‌دهند. البته خروجی هدفون هم برای این مانیتور در نظر گرفته شده تا بتوانید از هدست دلخواه خودتان استفاده کنید.

با استفاده از تنظیمات مانیتور هم می‌توانید تغییراتی در پخش تصاویر ایجاد کنید. مثلا می‌توانید  حالت نمایش تصویر را تغییر دهید، مدت زمان پاسخگویی و نرخ نوسازی را عوض کنید و حتی می‌توانید نسبت تصویر را هم به شکلی که دوست دارید تغییر دهید. این مانیتور امکان بهبود تصویر را هم دارد و می‌توانید درصد این بهبود را خودتان به صورت دستی روشن کنید یا حتی دقت آن را افزایش دهید.

این امکان را هم خواهید داشت که با استفاده از تنظیمات خود مانیتور نور آبی را فیلتر کنید تا چشم‌ها کمتر خسته شود.

نرخ نوسازی نسبتا خوب این مانیتور باعث شده که در زمان اجرای بازی‌ها هم بتوانید تجربه‌ای قابل قبول داشته باشید. البته که نرخ نوسازی اگر به ۱۲۰ هرتز می‌رسد با گزینه‌ جذاب‌تری برای گیمرها روبه‌رو بودیم، اما این مانیتور به واسطه قیمتی که دارد سعی کرده گروه بیشتری از افراد را پوشش دهد. با این حال با نرخ نوسازی ۷۵ هرتز می‌توانید بازی‌ها دلخواه خودتان را با نرخ فریم مناسبی تجربه کنید.

این مانیتور جزو مانیتورهای مخصوص ویرایش عکس قرار نمی‌گیرد، اما سعی کرده رنگ‌ها را نسبتا دقیق و با کیفیت نشان دهد. MSI ادعا کرده که این مانیتور پوشش رنگی sRGB را ۱۰۰ درصد پشتیبانی می‌کند. نمایش خوب رنگ‌ها باعث شده که این محصول برای تماشای ویدیو و بازی کردن هم انتخاب مناسبی باشد. حتی می‌توانید این مانیتور را به افراد نیمه حرفه‌ای هم پیشنهاد کنید.

 

آیا مانیتور MSI Pro MP273 ارزش خرید دارد؟

چیزی که در بررسی MSI PRO MP273 به آن اشاره کردیم این بود که این مانیتور با توجه به قیمتی که دارد یک انتخاب بسیار هوشمندانه به حساب می‌آید. مهم نیست دقیقا برای چه کاری این مانیتور را می‌خواهید، این محصول MSI به شکلی ساخته شده که بتوانید سطح زیادی از نیاز کاربران را پاسخ دهد. البته که این مانیتور بیشتر برای فعالیت‌های اداری ساخته شده، اما می‌توانید از آن برای گیمینگ و فعالیت‌های نیمه حرفه‌ای هم به خوبی استفاده کنید. صفحه نمایشی بسیار بزرگ با وضوح تصویر مناسب را در اختیار خواهید داشت که چشم‌ها را خسته نمی‌کند. همچنین با محصولی مواجه هستید که اسپیکر دارد و می‌تواند بدون اینکه نیاز به خرید اسپیکر داشته باشید، به صداها گوش کنید. زاویه دید عالی و روشنایی قابل قبول هم از دیگر مشخصات جالب این مانیتور به شمار می‌روند. بررسی تخصصی مانیتور را هم می توانید در وبلاگ تکنولایف دنبال کنید.

سوالات متداول:

آیا مانیتور MSI Pro MP273 برای گیمینگ مناسب است؟ این مانیتور بیشتر برای فعالیت‌های اداری مناسب است، اما نرخ نوسازی ۷۵ هرتز و اندازه ۲۷ اینچی و وضوح تصویر مناسب باعث شده که این محصول برای گیمینگ هم مناسب باشد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. Farshad

    سلام

    ممنونم از ریویو.

    این مدل جدید تولید شده و اومده بازار ؟؟

    نسبت به سامسونگ هم رده یعنی 27c310

    برتری خاصی یا ضعف پایینی داره ؟؟؟

    دلیل بالا بودنW ولت سامسونگ چیه؟؟

    یعنی پر مصرف هست و کیفیت بهتر؟؟

    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاس گذارم.

    ((منتظر راهنمایی شما،جهت خرید هستم))

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به Farshad

      این مانیتور مدل 2022 است تقریبا تفاوتی در کیفیت صفحه و سایر موارد ندارند هر دو مدل مشابه هستند برای مدل های بهتر با اختلاف کیفیت باید هزینه بیشتری بپردازید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/msi-pro-mp273-review/
ads
ads