داغ ترین ها :
نقد و بررسی مانیتور گیمینگ MSI G281UV

نقد و بررسی مانیتور گیمینگ MSI G281UV

اگر یک مانیتور گیمینگ 4K می‌خواهید، می ‌توانید مانیتور MSI G281UV را زیر نظر داشته باشید. مانیتوری که ویژگی‌های جذابی دارد و از جدیدترین استانداردهای روز استفاده می‌کند.

نقاط قوت

  • وضوح تصویر بالا
  • برخورداری از دو پورت HDMI و یک پورت Display Port
  • زاویه دید عالی
  • نمایش رنگ‌های عالی
  • برخورداری از HDR

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز
  • نداشتن اسپیکر داخلی

گیمرها همیشه به دنبال کیفیت تصویر عالی هستند. به همین دلیل سعی می‌کنند یا یکی از بهترین کنسول‌های بازی موجود در بازار را خریداری کنند و یا کامپیوتری با قدرت سخت‌افزاری بالا هستند. درست است که سخت‌افزار قوی باعث می‌شود که همه چیز در نهایت کیفیت اجرا شود، اما باید مانیتوری هم داشته باشید که بتوانید بازی مورد نظر خودتان را با نهایت کیفیت روی آن مشاهده کنید. پس قطعا باید به سمت خرید مانیتور گیمینگ بروید. مانیتوری که هم بزرگ باشد و هم وضوح تصویر بالایی داشته باشد.

یکی از این مانیتورها که می‌تواند نظر شما را به سمت خودش جلب کند، مانیتور گیمینگ MSI G281UV است. شرکت ام اس ای سعی کرده مانیتوری بسیار با کیفیت را در اندازه‌ای بزرگ راهی بازار کند. مانیتوری که از جدیدترین استانداردهای روز استفاده کرده تا بتواند بازی‌ها را با کیفیت بسیار بالایی نشان دهد. از آن آنجایی که این مانیتور می‌تواند به انتخاب خیلی از گیمرها تبدیل شود، تصمیم گرفتیم به بررسی مانیتور MSI G281UV بپردازیم. در بررسی مانیتور گیمینگ MSI G281UV به نقاط ضعف و قوت این محصول اشاره خواهیم کرد.

طراحی مانیتور ام اس ای مدل G281UV

در نگاه اول باید بگوییم که مانیتور MSI G281UV محصولی بزرگ به حساب می‌آید. همین اندازه بزرگ سریع نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. با مانیتوری ۲۸ اینچی سروکار دارید که فضای بسیار مناسبی را برای تماشای محتوای مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه نمایش ۲۸ اینچی که از پنل IPS استفاده می‌کند و وضوح تصویر آن 4K است.

بررسی مانیتور ام اس ای مدل G281UV - طراحی

صفحه نمایش از حاشیه‌های کمی برخوردار است. حاشیه‌های سمت چپ و راست و بالای صفحه نمایش بسیار باریک است و تنها حاشیه پایین صفحه نمایش کمی بزرگ‌ است که البته می‌توانیم آن را به راحتی نادیده بگیریم. چرا که صفحه نمایش آنقدر فضا پیش روی شما قرار می‌دهد که اصلا حاشیه‌ها جلب توجه نمی‌کنند. روی لبه پایین دکمه پاور قرار گرفته و دکمه تنظیمات هم به صورت جوی‌استیکی در پشت مانیتور قرار گرفته است.  تمام اتصالات مانیتور هم در پشت قرار گرفته‌اند.

 

 

جدیدترین مدل های مانیتور گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید

 

این مانیتور از پایه‌ای ثابت استفاده می‌کند که کیفیت و استحکام مناسبی دارد. البته که می‌توانید مانیتور را به دیوار یا پایه‌های مختلف متصل کنید. درست است که پایه ثابت باعث شده که نتوانید ارتقاع مانیتور را کم یا زیاد کنید، اما می‌توانید زاویه دید آن را از سمت بالا و پایین تغییر دهید. این موضوع باعث شده که مانیتور را بتوانید نسبت به زاویه دید خودتان راحت‌ تنظیم کنید. البته که صفحه نمایش IPS باعث شده که این صفحه نمایش زاویه دید خوبی داشته باشد.

نقد و بررسی مانیتور ام اس ای مدل G281UV

 

زاویه دید این مانیتور به ۱۷۸ درجه می‌رسد و همین موضوع باعث شده که در حالت‌های مختلف بتوانید دید خوبی روی صفحه نمایش داشته باشید.

کیفیت صفحه نمایش و عملکرد مانیتور گیمینگ msi مدل G281UV

همان‌طور که گفتیم MSI G281UV یک مانیتور ۲۷٫۹ اینچی است که وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل یا همان 4K را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این محصول پنلی از نوع IPS دارد که باعث شده روشنایی مناسبی داشته باشد و زاویه دید خوبی را هم پیش روی کاربران قرار دهد. از ویژگی‌های پنل IPS این محصول این است که می‌تواند رنگ‌ها و میزان روشنایی را بهینه کند تا بتوانید تجربه بهتری از بازی کردن یا تماشای محتوای مختلف به دست بیاورید.

از دیگر ویژگی‌های مانیتور MSI G281UV می‌توانیم به تکنولوژی Less Blue Light Premium اشاره کنیم. این تکنولوژی به صورت سخت‌افزاری روی این مانیتور گیمینگ MSI قرار گرفته تا باعث شود که مانیتور نور آبی کمتری تولید کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ

 

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در مانیتور MSI G281UV حتما باید به آن اشاره کنیم این است که این مانیتور از HDR400 و رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. در واقع این مانیتور توانسته گواهی VESA HDR Display 400 را کسب کند. این گواهی به این معنی است که این مانیتور MSI می‌تواند رنگ‌ها را به شکلی بسیار واقعی نشان دهد.

از دیگر ویژگی‌های جذابی که باید در بررسی مانیتور MSI G281UV به آن اشاره کنیم این است که محصول جدید MSI از  تکنولوژی FreeSync هم پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود که بازی‌ها با بریدگی همراه نباشند و همه چیز نرم‌تر و روان‌تر به نظر برسد.

کیفیت صفحه نمایش مانیتور گیمینگ msi مدل G281UV

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این مانیتور نسبت تصویر ۱۶:۹ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل فضایی بسیار بیشتر را برای تماشا در اختیار دارید. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این مانیتور برخورداری از ویژگی Night Vision یا دید در شب است. ویژگی‌ای که در بازی‌ها می‌تواند به شما کمک کند و باعث می‌شود که دشمنان را سریع‌تر شناسایی کنید.

برخورداری از تکنولوژی Wide Color Gamut هم باعث شده که این مانیتور بتواند رنگ‌های بیشتری را در مقایسه با دیگر مانیتورها نشان دهد. به همین دلیل همه چیز درخشان‌تر و زیباتر خواهد بود. کنتراست این مانیتور به ۱۰۰۰:۱ می‌رسد و زمان پاسخگویی آن ۱ میلی‌ثانیه است. این صفحه نمایش می‌تواند تا ۱٫۰۷ میلیارد رنگ را نشان دهد.

تنها موضوعی که شاید شما را تا اندازه‌ای نا امید کند این است که نرخ نوسازی این صفحه نمایش تنها ۶۰ هرتز است. در واقع این صفحه نمایش 4K نرخ به روزرسانی بالاتر از ۶۰ هرتز ندارد. حتی اگر وضوح تصویر را روی Full HD قرار دهید هم نرخ نوسازی صفحه نمایش بیشتر نمی‌شود.

کیفیت صحفه نمایش در استفاده‌های معمولی مانند وب گردی و کار با اپلیکیشن‌های مختلف وتماشای ویدیو فوق  العاده است. آنقدر فضا در اختیار دارید که می‌توانید دو یا سه اپلیکیشن را به راحتی در کنار هم اجرا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مانیتور برای ps5

 

بررسی عملکرد مانیتور گیمینگ msi G281UV

در زمان تماشای ویدیوها هم با کیفیت فوق العاده‌ای مواجه می‌شوید. از آنجایی که صفحه نمایش وضوح تصویر 4K دارد می‌توانید ویدیوهای با کیفیتی با آن تماشا کنید. تنها کافی است یک فیلم سینمایی 4K با بیت‌ریت بالا روی این مانیتور تماشا کنید تا متوجه کیفیت آن بشوید.

مانیتور MSI G281UV روشنایی خوبی دارد و رنگ‌ها را هم عالی نشان می‌دهد. این موضوع را در زمان اجرای بازی‌ها مشاهده می‌کنید. اگر کامپیوتری با سخت‌افزار قدرتمند داشته باشید، می‌توانید بازی‌های روز را با وضوح تصویر 4K و با نهایت تنظیمات گرافیکی تجربه کنید. اگر سیستم شما کارت گرافیکی AMD داشته باشد هم می‌توانید خیلی راحت از تکنولوژی FreeSync این سیستم استفاده کنید.

ماینتور MSI G281UV از یک پورت DisplayPort 1.2 و دو پورت HDMI 2 استفاده می‌کند. این موضوع باعث شده که به راحتی بتوانید کنسول بازی و کامپیوتر خودتان را به صورت همزمان روی این مانیتور استفاده کنید.  البته بد نیست بگوییم که این مانیتور اسپیکر داخلی ندارد، اما از خروجی هدفون برخوردار است.

نقد و بررسی مانیتور G281UV MSI

ویژگی‌های نرم افزاری

از جمله ویژگی‌های نرم افزاری MSI G281UV می‌توانیم به حالت‌های مختلف نمایش تصویر اشاره کنیم. از جمله این حالت‌ّ‌ Gaming اشاره کنیم. حالت Gaming شامل گزینه‌هایی مانند Gaming Mode، Night Vision، Response Time و Refresh Rate می‌شود. اگر وارد حالت Gaming Mode شوید می‌توانید عملکرد صفحه نمایش را متناسب با سبک بازی مورد نظر تنظیم کنید. در این حالت به گزینه‌هایی مانند FPS، Racing، RTS و RPG دسترسی داشته باشید.

ویژگی های فنی مانیتور گیمینگ G281UV MSI

در منوی Night Vision هم به تنظیمات مختلفی دسترسی خواهید داشت. این تنظیمات شامل Normal، Strong، Strangest و A.I می‌شود. با استفاده از منوی Response Time می‌توانید مدت زمان پاسخگویی این محصول را روی معمولی، سریع و سریع‌تر قرار دهید و در منوی Refresh Rate هم می‌توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید.

در ویژگی‌های نرم‌افزاری این مانیتور می‌توانید FreeSync را فعال یا غیر فعال کنید. با مراجعه به منوی Professianl هم می‌توانید به حالت‌های دیگری از جمله Pro Mode دسترسی داشته باشید. در این حالت می‌توانید فیلتر آبی را فعال یا غیر فعال کنید یا می‌توانید شرایط نمایش تصویر را به حالت اداری، فیلم و sRGB و Eco تغییر دهید.

آیا ماینتور MSI G281UV ارزش خرید دارد؟

از دیگر ویژگی‌های این مانیتور این است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید منوها را به زبان فارسی تغییر دهید.

آیا ماینتور MSI G281UV ارزش خرید دارد؟

شاید تنها نقطه ضعف ماینتور گیمینگ MSI G281UV این باشد که از نرخ نوسازی بالای ۶۰ هرتز برخوردار نیست. در واقع این مانیتور برای افرادی مناسب است که مانیتور گیمینگ بزرگی می‌خواهند که وضوح تصویر بالایی داشته باشد. برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در بازی‌های خود نهایت جزییات گرافیکی را مشاهده کنند. تنوع پورت‌ها این مانیتور بسیار خوب است و صفحه نمایش هم زاویه دید بسیار خوبی دارد. این مانیتور روشنایی خوبی تولید می‌کند و رنگ‌ها را عالی نشان می‌دهد.

سوالات متداول:

نرخ نوسازی مانیتور MSI G281UV چقدر است؟ نرخ نوسازی این مانیتور تنها به ۶۰ هرتز می‌رسد و بالاتر نمی‌رود.

آیا مانیتور MSI G281UV از اسپیکر داخلی برخوردار است؟ خیر. این مانیتور اسپیکر داخلی ندارد؟

آیا مانیتور MSI G281UV از HDR پشتیبانی می‌کند؟ بله. این مانیتور از HDR400 برخوردار است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. فرشید

    سلام آیا این مانیتور روی گرافیک انویدیا هم میتوناد درست کار کند ؟!!! یعنی در گیم تصویر پاره پاره دیده نشود یا اینکه این مانیتور مختص گرافیک amd هستش و سوال دیگه اینکه یه جا نوشتین پاسخگویی یک میلی ثانیه هستش و در مشخصات این مانیتور نوشته ۴میلی ثانیه ممنونم میشم اگر که پاسخ بدین .

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به فرشید

      روی کارت گرافیک Nvidia هم کار میکنه. اما چون از G-Sync پشتیبانی نمی‌کنه اون پرش رو می بینی
      1. علیرضا

        پاسخ به مجید نوردوست

        سلام پورت DISPLAYPORT داره ؟ ورژن چند؟ قیمت مانیتور چنده الان؟
        1. Bardiya

          پاسخ به علیرضا

          بله DisplayPort ورژن 1.2 داره قیمت مانیتور هم الان بین 14/800/000 و 18/800/000 تومانه ، البته اکثر فروشگاه ها با قیمت 15/000/000 این محصول رو میفروشن.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/msi-g281uv/
ads
ads