داغ ترین ها :

نقد و بررسی مانیتور ایسوس مدل XG49VQ

اگر به دنبال یک مانیتور اولتراواید بسیار با کیفیت و خوش ساخت هستید، مانیتور ایسوس مدل XG49VQ می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. محصولی که برای گیمرها قطعا جذاب است. در بررسی مانیتور ایسوس مدل XG49VQ همراه ما باشید.

بررسی مانیتور ایسوس مدل XG49VQ

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ

خرید مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ

امتیاز

8.5
طراحی :
صفحه نمایش :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • نرخ نوسازی بالا
  • استفاده همزمان از چند دستگاه
  • پورت‌های متنوع
  • برخورداری از اسپیکر
  • طراحی خمیده عالی

نقاط ضعف

  • ابعاد بسیار بزرگ
  • وزن زیاد
  • نیاز به کامپیوتر بسیار قوی خواهید داشت

مانیتورهای اولتراواید به شکل هیجان‌انگیزی جایگاه خودشان را در دنیای بازی‌های کامپیوتری پیدا کردند. پی‌سی گیمرها به واسطه چنین مانیتورهایی می‌توانند تجربه‌ای شگفت‌انگیز از یک بازی را شاهد باشند. البته که مانیتور اولتراواید برای گیمرهای کنسول‌های خانگی هم انتخاب بسیار مناسب و شگفت‌انگیزی خواهد بود. یکی از جذاب‌ترین مانیتورهای اولتراواید بسیار با کیفیتی که در بازار مشاهده می‌کنید، XG49VQ ایسوس است. به همین دلیل به بررسی مانیتور ایسوس مدل XG49VQ پرداختیم تا با ویژگی‌های جذاب و هیجان انگیز این محصول بیشتر آشنا شوید. اگر می‌خواهید تجربه‌ای از جدید از بازی‌های ویدیویی را کسب کنید، می‌توانید این مانیتور را بخرید. اما قبل از خرید بهتر است که نقد و بررسی مانیتور ایسوس XG49VQ را مطالعه کنید.

 

انواع مانیتور را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

طراحی مانیتور گیمینگ ایسوس XG49VQ

اولین چیزی که حتما باید در بررسی مانیتور 49 اینچ ایسوس مدل QG49VQ اشاره کنیم، طراحی آن است. این محصول یکی از جذاب‌ترین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار است که می‌تواند در سریع‌ترین زمان نظر گیمرها را به سمت خودش جلب کند. با مانیتوری ۴۹ اینچی سروکار دارید که نسبت تصویر آن ۳۲:۹ می‌رسد. انگار که دو مانیتور ۲۷ اینچی را به صورت جداگانه در کنار هم قرار داده‌اید. این مانیتور ایسوس صفحه نمایشی خمیده دارد که باعث می‌شود با دیدن آن خودتان را در به خوبی در محیط بازی احساس کنید. موضوعی که باید در بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ بگوییم این است که این مانیتور فضای بسیار زیادی را از میز کاری شما به خودش اختصاص می‌دهد. به همین دلیل باید فضای زیادی روی میز خودتان داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از این مانیتور ببرید.

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ

این مانیتور ۱۲۰ سانتی‌متر طول دارد و ارتقاع آن همراه با پایه به ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. پس قبل از خرید باید چنین فضایی را برای این مانیتور در اختیار داشته باشید. البته که بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که عمق این محصول هم نزدیک به سی سانتی‌متر خواهد بود. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این مانیتور گیمینگ ایسوس نزدیک به ۱۳٫۳ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل حمل کردن آن برای یک نفر چندان آسان نیست. البته که به راحتی می‌توانید این مانیتور را سرهم کنید و قطعات مختلف از جمله پایه را به مانیتور متصل کنید.

 

 

 

نقد و بررسی مانیتور ایسوس XG49VQ

این محصول کیفیت ساخت بالایی هم دارد. از پایه‌ای با پیچ‌های با کیفیت برای این محصول استفاده شده که به خوبی می‌توانند فشار این صفحه نمایش بزرگ را تحمل کنند. خود صفحه نمایش هم حاشیه‌های بسیار کمی از سه سمت دارد و تنها حاشیه بزرگ آن مربوط به لبه پایین می‌شود که دکمه‌های کنترل روی آن قرار گرفته‌اند. پایه در نظر گرفته شده برای این محصول به صورتی است که می‌توانید صفحه نمایش را به صورت آسانسوری حرکت دهید تا در ارتقا و زاویه دید مناسب قرار بگیرد.

 

مدل های لپ تاپ با رزولوشن 4k را بیشتر بشناسید:
بهترین لپ تاپ 4k

 

صفحه نمایش

در ادامه بررسی مانیتور ایسوس ROG Strix XG49VQ باید به مهم‌ترین قسمت، یعنی صفحه نمایش اشاره کنیم. همان‌طور که گفتیم این مانیتور به صفحه نمایش ۴۹ اینچی با وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. صفحه نمایشی که نسبت تصویر ۳۲:۹ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. از ویژگی‌های این صفحه نمایش این است که از DisplayHDR 400 پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث شده که بتوانید محتواهای HDR مختلف چه در بازی‌ها و چه فایل‌های ویدیویی را به خوبی مشاهده کنید.

این صفحه نمایش به ویژگی Shadow Boost هم مجهز شده که باعث می‌شود جزییات تصاویر در صحنه‌های تاریک بیشتر شود. در واقع جزییات در قسمت‌های تاریک به شکلی افزایش پیدا می‌کند که دیگر قسمت‌ها خراب نشوند.  از ویژگی‌های جذابی که باید در بررسی مانیتور ایسوس مدل XG49VQ به آن اشاره کنیم، پشتیبانی از FreeSync 2 و برخورداری از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. مدت زمان پاسخگویی این مانیتور هم تنها به ۴ میلی‌ثانیه می‌رسد. به همین دلیل این مانیتور گزینه مناسبی برای کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی به حساب می‌آید.

بررسی مانیتور ایسوس مدل XG49VQ

با صفحه نمایشی سروکار دارید که از ۹۰ درصد پوشش رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل رنگ‌ها را با دقت مناسبی به نمایش در می‌آورد. صفحه نمایش اولتراواید این مانیتور زمانی خودش را نشان می‌دهد که بازی‌ای را اجرا کنید که از صفحه نمایش اولتراواید پشتیبانی می‌کند. بازی‌هایی مانند Spider-Man و The Last of Us Part 1 برای کامپیوترهای شخصی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند به شکل فوق العاده‌ای به تصویر در می‌آیند.

 

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مانیتور گیمینگ

 

سایر ویژگی‌ها

در نقد و بررسی مانیتور ایسوس XG49VQ باید به یکسری ویژگی‌های دیگر این محصول هم اشاره کنیم. این محصول از یک پورت DisplayPort و دو عدد پورت HDMI استفاده می‌کند. حتی جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا هم دارد. سه عدد پورت USB هم روی این مانیتور دیده می‌شود. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این محصول دو بلندگوی داخلی هم دارد که البته کیفیت خیلی زیادی ندارند، اما به نیاز کاربران پاسخ می‌دهند. تنوع ورودی‌ها و خروجی‌های این ماینتور گیمینگ باعث شده که به راحتی بتوانید کامپیوتر و کنسول بازی خودتان را به صورت همزمان به این محصول متصل کنید. حتی استفاده از پورت‌های USB باعث شده که برای اتصال دستگاه‌های USB مختلف نیازی به کیس نداشته باشید.

 

تجربه‌ای فوق‌العاده برای گیمرها

برای اینکه بتوانید تجربه‌ای فوق العاده از بازی‌های ویدیویی روی این مانیتور داشته باشید، باید سیستمی در اختیار داشته باشید که سخت‌افزار قدرتمندی دارد. به طور مثال ما این ماینتور را با سیستمی بررسی کردیم که به پردازنده Core i7 نسل ۱۲، پردازنده گرافیکی RTX 3070 و ۶۴ گیگابایت رم مجهز شده بود. البته که با سیستم‌های ضعیف‌‌تر هم می‌توانید از این مانیتور استفاده کنید. این مانیتور آنقدر فضای دید پیش روی شما قرار می‌دهد که انگار چند مانیتور را در کنار هم قرار داده باشید.

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ

هر چقدر که سیستم قدرتمندی در اختیار داشته باشید می‌توانید جزییات بیشتری را روی این مانیتور مشاهده کنید. این مانیتور دید جدیدی از بازی‌های ویدیویی به شما می‌بخشد و به همین دلیل باید کامپیوتری قوی داشته باشید.

در بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول از قابلیت تصویر در تصویر هم برخوردار است. می‌توانید تصویر چند دستگاه را به صورت همزمان مشاهده کنید. با این قابلیت می‌توانید تصویر PS5 با ایکس باکس خودتان را همزمان در کنار تصویر کامپیوتر مشاهده کنید.

 

 

جدیدترین مدل های مانیتور گیمینگ را می توانید از تکنولایف تهیه کنید

 

آیا مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ ارزش خرید دارد؟

چیزی سعی کردیم در بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ به آن اشاره کنیم این است که با محصول جدید ایسوس تجربه‌ای تازه‌ای از بازی‌های ویدیویی کسب می‌کنید. این مانیتور اولتراواید فضای بسیار وسیعی را پیش روی شما قرار می‌دهد و به همین دلیل محیط بزرگی را زیر نظر خواهید داشت. نرخ نوسازی بالا، وضوح تصویر فوق العاده و نمایش عالی رنگ‌ها از ویژگی‌های جذاب این محصول هستند. برخورداری از پورت‌های متنوع هم باعث می‌شود که بتوانید وسیله‌های مختلفی این مانیتور متصل کنید و حتی از کنسول و کامپیوتر خودتان به صورت همزمان روی این مانیتور استفاده کنید. این مانیتور ایسوس برای گیمرها حرفه‌ای انتخابی فوق العاده است.

سوالات متداول

آیا می‌توان به مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ چند دستگاه متصل کرد؟ می‌توانید به این مانیتور همزمان کنسول بازی و کامپیوترهای شخصی متصل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/asus-rog-strix-xg49vq0-monitor/
ads
ads