داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

بررسی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM نه تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه عملکردی را نشان می‌دهد که شاید در برخی لپ‌تاپ‌های گران قیمت‌تر هم دیده نمی‌شود. این لپ تاپ محصولی با ارزش به شمار می‌رود که کیفیت خوبی هم دارد.

لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

خرید لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

امتیاز

7.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش بسیار با کیفیت
  • سخت‌افزار عالی برای بازی
  • کیفیت ساخت بالا
  • استفاده از LEDهای رنگی برای طراحی محصول
  • عملکرد خوب باتری

نقاط ضعف

  • بدنه لپ تاپ به شدت اثر انگشت را به خودش جذب می‌کند
  • نداشتن وب کم

از جمله بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار می‌توانیم به سری ROG Strix G اشاره کنیم. محصولی که ایسوس سعی کرده آن را با کیفیت بالایی تولید کند. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت که Asus ROG Strix G15 نام دارد با پردازنده AMD و پردازنده گرافیکی Nvidia راهی بازار شده است. یکی از محصولات قدرتمند بازار که نه تنها برای گیمرها جذاب است‌، بلکه قدرت سخت‌افزاری بالای آن باعث شده که این محصول نظر بسیاری از حرفه‌ای‌ها که نیاز به یک محصول قدرتمند دارند را به خود جلب کند. قرار قصد خرید لپ تاپ گیمینگ قدرتمند را دارید با  بررسی g513rm همراه باشید. لپ تاپ های سری راگ ایسوس را با بهترین قیمت از فروشگاه تکنولایف تهیه کنید.

طراحی خاص مخصوص گیمرها

در اولین قدم در نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513RM-B قصد داریم به ظاهر این محصول اشاره کنیم. ظاهر این لپ تاپ قابل قبول است و قطعا می‌تواند نظر گیمرها را به خودش جلب کند. با لپ تاپ نسبتا بزرگی سروکار داریم که وزن نسبتا زیادی هم دارد. با این حال این موضوع باعث نشده که این لپ تاپ زیبا به نظر نرسد. صفحه نمایشی روی این لپ تاپ قرار گرفته که حاشیه‌های کمی دارد و خود لپ تاپ هم از متریال‌های با کیفیتی تشکیل شده است. به واسطه سیستم خنک کننده‌ای که روی این محصول قرار گرفته روی لبه‌های سمپ چپ تنها دو عدد پورت USB دیده می‌شود و روی لبه سمت راست هم پورتی قرار نگرفته است. اکثر پورت‌ها روی لبه پشتی لپ تاپ قرار گرفته است. جایی که پورت شبکه، خروجی HDMI، دو عدد پورت USB-C و پورت شارژ دیده می‌شود. روی لبه سمت چپ و راست دریچه‌های تحویه هوا و روی لبه پشتی هم چنین دریچه‌هایی را مشاهده می‌کنید.

بررسی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

زمانی که لپ تاپ بسته است لوگو ROG را روی آن مشاهده می‌کنید. البته وقتی لپ تاپ روشن می‌شوند نوار‌های LED پشت صفحه کلید و زیر لپ تاپ روشن می‌شوند تا شروعی شکوهمند را از این محصول شاهد باشید.

زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید متوجه طراحی خاص این محصول می‌شوید. لولاهای باکیفیتی برای Asus ROG Strix G15 در نظر گرفته شده که باعث می‌شود بتوانید صفحه نمایش را تا زاویه ۱۱۰ درجه باز کنید. پس از باز کردن لپ تاپ متوجه صفحه کلید و بدنه اصلی لپ تاپ هم می‌شوید. بدنه اصلی لپ تاپ جذاب به نظر می‌رسد. بدنه‌ای که المان‌ها جذابی روی آن دیده می‌شود و قسمتی زیر صفحه نمایش آن دیده می‌شود که حالتی مانند پاشیده شدن رنگ‌ها دارد.

 

سپس متوجه صفحه کلید می‌شوید. صفحه کلیدی که نور پس‌زمینه RGB دارد. البته نور پس زمینه صفحه کلید به صورتی طراحی شده که می‌توانید قسمت‌های مختلف را شخصی سازی کنید تا هر قسمت یک رنگ خاص داشته باشد.

عکس لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

در  پایین صفحه کلید تاچ پد دیده می‌شود که اندازه مناسبی دارد و سپس فضای خالی برای قرار دادن دست‌ها دیده می‌شود. فضای مناسبی که به دست‌ها به راحتی روی آن‌ها قرار می‌گیرند.

بدنه لپ تاپ هم کیفیت قابل توجهی دارد. بدنه‌ای پلاستیکی را مشاهده می‌کنید که اثر انگشت روی آن جذب می‌شود، اما از پلاستیک باکیفیتی برای ساخت این محصول استفاده شده که دوام بالایی دارد.

فن لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

 

نقد و بررسی لجیون 5 پرو گیمینگ از برند لنوو:
بررسی لپ تاپ legion 5 pro

 

صفحه کلید؛ دکمه‌هایی که برای گیمرها طراحی شده‌اند

در ادامه بررسی لپ تاپ راگ استریکس G15 G513RM می‌خواهیم به صفحه کلید و تاچ پد این محصول اشاره کنیم. صفحه کلیدی استاندارد را روی این محصول مشاهده می‌کنید که کیفیت بسیار خوبی دارد. فاصله دکمه‌ها از هم بسیار خوب است و کم پیش می‌آید که دکمه‌ای را اشتباه فشار دهید. البته باید بگوییم که صفحه کلید در نظر گرفته شده برای ROG Strix G15 از قسمت نام‌پد بهره نمی‌برد.

از ویژگی‌های این صفحه کلید برخورداری از دو ردیف کلید Function است. یک ردیف در بالای کلید اعداد قرار  گرفته و یک ردیف هم در سمت راست صفحه کلید قرار گرفته‌اند که شامل دکمه‌های پلی، استاپ، موسیقی بعد و موسیقی قبل و پرینت اسکرین می‌شود.

کیبورد ROG Strix G15 G513RM-B

از دیگر ویژگی‌های این صفحه که کلید که باید در بررسی تخصصی لپ تاپ ایسوس G513rm به آن اشاره کنیم، برخوردار از نور پس زمینه RGB است. هر قسمت از صفحه کلید را می‌توانید به رنگ‌های مختلفی در بیاورید که زیبایی خاصی به محصول می‌دهند. همچنین باید بگوییم که دکمه‌های W، A، S و D  در رنگ‌ متفاوتی طراحی شده‌اند که تا کاملا متمایز باشند و شناسایی آن‌ها در محیط‌های تاریک هم بهتر باشد.

دکمه ها بسیار نرم و راحت هستند و زمانی که با این محصول تایپ می‌کنید یا بازی می‌کنید احساس بسیار خوبی خواهید داشت. فاصله مناسب دکمه ها هم باعث شده‌اند که بتوانید با سرعت مناسبی تایپ کنید.

دکمه پاور لپ تاپ راگ استریکس G15 G513RM

در پایین صفحه کلید تاچ پد را مشاهده می‌کنید. تاچ پدی که اندازه مناسبی دارد و از ژست‌های حرکتی مختلف پشتیبانی می‌کند. صفحه کلید به صورت یکپارچه طراحی شده و با فشار دادن سمت چپ و راست آن می‌توانید از حالت‌های کلیک چپ و کلیک راست بهره مند شوید.

تاچ پد G513rm ایسوس

در اطراف تاچ‌پد هم فضای بسیار مناسبی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید دست‌هایتان را روی آن قرار دهید. فضای مناسبی که برای تایپ کردن و بازی کردن فوق العاده است.

 

یک لپ تاپ گیمینگ عالی و خوش قیمت از ام اس ای:
بررسی لپ تاپ msi alpha 15

 

صفحه نمایش؛ نرخ نوسازی بالا، وضوح تصویر فوق‌العاده

موضوع دیگری که در بررسی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM باید به آن اشاره کنیم، صفحه نمایش است. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد. صفحه نمایشی مات با وضوح تصویر فوق العاده که کیفیت عالی‌ای دارد.

صفحه نمایش لپ تاپ ROG Strix G15 دو ویژگی بسیار مهم دارد. ویژگی اول وضوح تصویر بالای آن است. با صفحه نمایشی سروکار دارید که وضوح تصویر 2K را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. ویژگی بعدی صفحه نمایش هم نرخ نوسازی بالا است. نرخ نوسازی این صفحه نمایش به ۱۶۵ هرتز می‌رسد. صفحه نمایش این لپ تاپ می‌تواند تا ۳۰۰ نیت روشنایی تولید کند و از ۱۰۰ درصد استاندارد رنگی DCI-P3 و ۹۷ درصد رنگ‌های AdobeRGB هم پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش ROG G513rm

همان طور که گفتیم صفحه نمایش این محصول حاشیه‌های بسیار کمی داد. البته حاشیه لبه پایین این محصول بیشتر از لبه های دیگر است. البته لبه پایینی این لپ تاپ یه بریدگی هم دارد که باعث شده شده طراحی خاصی پیدا کند.

صفحه نمایش این لپ تاپ ایسوس برای استفاده های روزانه فوق العاده است. صفحه نمایشی را مشاهده می‌کنید که زاویه دید فوق العاده‌ای دارد و روشنایی خوبی تولید می‌کند. در محیط های مختلف به راحتی می‌توانید با لپ تاپ کار کنید و مشکلی از این نظر نخواهید داشت. صفحه نمایش تا زاویه ۱۱۰ در جه هم باز می‌شود و می‌توانید دید خوبی روی محتوای مورد نظر خودتان داشته باشید.

بررسی لپ تاپ راگ استریکس G15 G513RM

صفحه نمایش این لپ تاپ برای گیمرها هم فوق العاده است. همان طور که گفتیم وضوح تصویر بسیار خوبی دارد و از نرخ نوسازی فوق العاده خوبی بهره می‌برد. نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز باعث شده که بتوانید بازی‌های مورد نظر خودتان را با نرخ فریم بالایی اجرا کنید. البته که سخت افزار در نظر گرفته شده برای این محصول هم به شما چنین اجازه‌ای را می‌دهد.

وضوح تصویر بالا هم باعث شده که بتوانید ویدیوهای خودتان را با کیفیت بالاتری تماشا کنید، اپلیکیشن‌ها را بهتر ببینید و در استفاده‌های روزانه محتوای با کیفیت‌تری را ببینید.

صفحه نمایش از محصول از استاندارد دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند که باعث شده روشنایی بیشتری داشته باشد و رنگ‌ها را هم دقیق نشان دهد.

بررسی عملکرد سخت افزار؛ محبوب گیمرها

در ادامه بررسی g513rm باید به عملکرد سخت افزاری این محصول اشاره کنیم. با لپ تاپی سروکار داریم که از پردازنده AMD Ryzen 7 مدل 6800H استفاده می‌کند. پردازنده‌ای شش نانومتری ساخته شده و از ۸ هسته و ۱۶ ترد برخوردار است. روی این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی Geforce RTX 3060 استفاده شده که شش گیگابایت رم گرافیکی دارد. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این لپ تاپ از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 بهر می‌برد که سرعت بالایی دارد.

در کنار این سخت افزار قدرتمند، از یک ترابایت حافظه SSD هم استفاده شده است. در ادامه می‌توانید تست مربوط به حافظه SSD را مشاهده کنید که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را نشان می‌دهد.

لپ تاپ راگ استریکس G15 G513RM

این ترکیب سخت افزاری روی کاغذ نشان می‌دهد که با محصولی قدرتمند سروکار داریم. محصولی که از پس اجرای بازی‌ها روی تنظیمات گرافیکی بالا به راحتی بر می‌آید.

برای اینکه بیشتر با عملکرد این محصول آشنا شویم، از بنچمارک‌‌های مختلفی استفاده کردیم. نتایج این بنچمارک‌ها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

3dmark G513rm

نتایج cinebench ROG Strix G15 G513RM

گیکبنچ لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM-B

پی سی مارک لپ تاپ ایسوس G15 G513RM

اما مهمترین موضوعی که می‌تواند توان این لپ تاپ را نشان دهد، بازی‌ است. برای به چالش کشیدن این محصول از بازی‌های مختلفی استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی لپ تاپ لجیون 5 پرو لنوو با پردازنده:
بررسی لپ تاپ lenovo legion 5 pro

 

تست گیمینگ لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

بازی Uncharted 4

بازی آنچارتد ۴ با تنظیمات گرافیکی بالا با نرخ فریم نزدیک به ۶۰ اجرا می‌شود.

بازی Cyberpunk 2077

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ با تظیمات گرافیکی بالا با نرخ ۳۴ فریم برثانیه اجرا می‌شود.

تنظیمات گرافیکی ROG Strix G15 G513RM-B

بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 را هم می‌توانید با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ  ۴۰ فریم برثانیه اجرا کنید.


در نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513RM-B باید به این موضوع اشاره کنیم که این لپ تاپ برای فعالیت‌های گرافیکی و فعالیت‌هایی مانند ویرایش عکس و ویدیو مناسب خواهد بود. قدرت سخت افزاری این لپ تاپ باعث شده که بتوانید از پس فعالیت‌های سنگین به راحتی بر بیاید. صفحه نمایش این محصول هم باعث شده که بتوانید در فعالیت‌هایی مانند ویرایش ویدیو و عکس از این محصول استفاده کنید.

 

در همین رنج قیمتی از سری تاف گیمینگ ایسوس بررسی کردیم:
بررسی لپ تاپ asus fx517zr

 

عملکرد باتری

در ادامه بررسی لپ تاپ راگ استریکس G15 G513RM باید به عملکرد باتری این محصول اشاره کنیم. برای این لپ تاپ از باتری ۹۰ وات ساعتی استفاده شده است. عملکرد باتری برای فعالیت‌های روانه نسبتا مناسب است. اما در زمانی که لپ تاپ روی باتری قرار دارد نمی‌توانید از آن در استفاده‌های سنگین به خوبی استفاده کنید. برای تست باتری در حالت بازی به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا نکردیم. در مدت زمان نزدیک به یک ساعت بازی کردن ظرفیت باتری از ۱۰۰ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کرد. بازی‌ها در حالت باتری هم با افت فریم همراه می‌شوند.

اجرای بازی آنچارتد روی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM-B

در ادامه به تست باتری در حالت تماشای فیلم پرداختیم. در زمان تماشای یک ساعت ویدئوی Full HD ظرفیت باتری از ۱۰۰ درصد به ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد. در این حالت روشنایی صفحه نمایش روی ۱۰۰ درصد قرار داشت و اتصال وای-فای هم قطع بود. در این حالت می توانید نزدیک به ۱۰ ساعت ویدیو با این لپ تاپ تماشا کنید.

در تست بعدی روشنایی صفحه نمایش را روی ۵۰ درصد قرار دادیم و یک ساعت ویدیوی Full HD پخش کردیم. در این تست هم ظرفیت باتری از ۱۰۰ درصد به ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد. در این حالت می توانید نزدیک به ۱۰ ساعت ویدیو با این لپ تاپ تماشا کنید.

آیا ROG Strix G15 ارزش خرید دارد؟

در بررسی تخصصی لپ تاپ ایسوس G513rm سعی کردیم به ویژگی‌های مهم این محصول اشاره کنیم. با توجه به سخت افزاری که برای این محصول در نظر گرفته شده، باید بگوییم که از پس هر کاری بر می‌آید. بازی‌های جدید را با کیفیت مناسبی اجرا می‌کند و سخت افزار آن برای فعالیت‌های سنگین هم مناسب خواهد بود.

سوالات متداول

تست گیمینگ لپ تاپ ROG Strix G15 چه نتیجه‌ای داشت؟ این لپ‌ تاپ می‌تواند بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2، Uncharted 4 و Cyberpunk 2077 را با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ ۳۰ فریم به بالا اجرا کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. مرصاد

    ماینکرفت رو با چه فریمی در کدام کیفیت ها میشه باهاش بازی کرد؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/rog-strix-g15-g513rm/
ads
ads