داغ ترین ها :
معایب استفاده از شارژر فندکی

معایب استفاده از شارژر فندکی

برای کاربرانی که با ماشین کار می‌کنند یا دائما در سفر هستند یکی از چالش‌های موجود به اتمام رسیدن شارژ گوشی است. برای حل این مشکل شارژر فندکی به وجود آمده که به راحتی به شما امکان می‌دهد تا گوشی خود را شارژ کنید، اما آیا این روش مطمئن است؟ آیا شارژر فندکی به گوشی یا باتری ماشین آسیب می‌رساند؟ در ادامه همراه تکنولایف باشید تا بیشتر با این محصول آشنا شویم و به معایب آن هم اشاره کنیم.

 

مشاهده شارژ فندکی های موجود در تکنولایف همراه با تخفیف های ویژه: شارژر فندکی

 

شارژر فندکی چیست؟

ماشین‌ها دارای فندک هستند و در دنیای فناوری از این درگاه استفاده بیشتری به غیر از خود فندک می‌شود. شارژر فندکی وسیله‌ای کوچک است که در درگاه فندک ماشین قرار می‌گیرد و از این طریق مانند یک آداپتور خروجی برق را در اختیار قرار می‌دهد تا شما بتوانید گوشی یا تبلت خود را شارژ کنید.

چرا شارژر فندکی شارژ نمیکنه

نحوه استفاده از شارژر فندکی چگونه است؟

استفاده از شارژر فندکی بسیار ساده است و کافیست که این محصول را به جای فندک ماشین در درگاه مخصوص قرار دهید. در مرحله بعد کافیست سیم شارژر خود را به شارژر فندکی و سپس به گوشی متصل کنید تا فرآیند شارژ گوشی آغاز شود. در واقع شارژر فندکی نقش پریز برق خانه را ایفا کرده و برق مورد نیاز برای شارژ گوشی یا تبلت را تأمین می‌کند.

 

بهترین شارژر فندکی برای ماشین کدام است؟

بهترین شارژر فندکی

 

شارژر فندکی ضرر دارد؟

احتمالا این جمله را شنیده‌اید که شارژر فندکی می‌تواند به باتری گوشی یا باتری خود ماشین آسیب وارد کند و بهتر است که از آن استفاده نکنید، اما آیا این ادعا صحت دارد؟ در ادامه ضرر شارژر فندکی را برای ماشین و برای گوشی به صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

معایب شارژر فندکی برای گوشی

شارژر فندکی هم می‌تواند به باتری گوشی آسیب وارد کند و هم برای آن بی‌ضرر باشد و این اتفاق به موارد زیادی بستگی دارد. مهم‌ترین موضوع کیفیت ساخت شارژر فندکی و البته برند سازنده آن است؛ چرا که اگر کیفیت این محصول خوب باشد می‌تواند از نوسانات برق جلوگیری کند و جریانی ثابت را به گوشی انتقال دهد تا برای باتری یا برد مشکلی به وجود نیاید.

نحوه استفاده از شارژر فندکی

موضوع مهم بعدی مدل ماشین است. ماشین‌های جدید دارای نوسانات برق کمتری هستند و این باعث می‌شود تا آسیب به مراتب کمتری به باتری گوشی وارد شود. ماشین‌های قدیمی‌تر نوسان برق زیادی دارند و اگر در عین حال کیفیت شارژر فندکی هم خوب نباشد می‌تواند باعث ایجاد خرابی شود.

معایب شارژر فندکی برای ماشین

شارژر فندکی برای باتری ماشین‌های جدید ضرری ندارد؛ زیرا سیستم این ماشین‌ها جدیدتر است و باتری ماشین برق را هوشمندانه‌تر تقسیم می‌کند. برای مثال در هنگام روشن شدن ماشین تمام برق صرف این موضوع می‌شود و به این ترتیب نیست که استفاده از شارژر فندکی باعث تخلیه باتری یا روشن نشدن ماشین شود. در نظر داشته باشید که این گفته خیلی برای ماشین‌های قدیمی صادق نیست و استفاده از شارژر فندکی در طولانی مدت می‌تواند باتری را دچار مشکل کند.

البته این اتفاق به میزان استفاده شما از شارژر فندکی هم بستگی دارد. برای مثال اگر دائما از شارژر فندکی استفاده می‌کنید و ماشین شما قدیمی است احتمال این که باتری دچار مشکل شود بیشتر است.

 

با power delivery بیشتر آشنا شوید:

پورت pd چیست

 

چرا شارژر فندکی شارژ نمیکنه؟

در ابتدا مطمئن شوید که شارژر فندکی به درستی در جایگاه خود قرار گرفته باشد. اگر باز هم شارژر فندکی کار نکرد به احتمال قوی در شارژر خرابی وجود دارد. به طور کلی حتما توصیه می‌کنیم که از برندهای معروف‌تر و مدل‌های باکیفیت‌تر استفاده کنید تا چنین مشکلاتی کمتر به وجود بیاید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که کار نکردن شارژر فندکی می‌تواند به دلیل مشکل در سیستم برقی ماشین هم باشد.

علت داغ شدن شارژر فندکی چیست؟

به طور کلی داغ شدن شارژر فندکی تا حدی طبیعی است؛ چرا که این محصول مستقیما با برق ماشین در ارتباط است و وظیفه تبدیل این جریان به گوشی را برعهده دارد، ولی اگر شارژر فندکی شما بیش از حد داغ می‌کند احتمالا دچار خرابی شده و یا برند و مدل‌ آن کیفیت خیلی خوبی ندارد. در صورت امکان زمانی که از این محصول استفاده نمی‌کنید آن را از جایگاه فندک ماشین خارج کنید تا دمای آن کاهش پیدا کند و طول عمر آن هم بیشتر شود.

علت داغ شدن شارژر فندکی

 

بهترین شارژر برای آیفون 13 کدام است؟

بهترین شارژر برای آیفون

 

تقویت شارژر فندکی چگونه است؟

شارژر فندکی مانند آداپتورهای معمول دارای خروجی‌های مختلف است و شما بسته به مدل گوشی خود باید یک شارژر فندکی مناسب را انتخاب کنید. برای مثال اگر گوشی شما از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند شارژر فندکی با پشتیبانی از شارژر سریع و خروجی 33 وات یا مثلا 40 وات تهیه کنید. اگر گوشی شما شارژ سریع 67 واتی دارد یک شارژر فندکی با همین خروجی بخرید.

در نظر داشته باشید که برخی از مدل‌ها دارای دو خروجی یا حتی سه خروجی هستند و می‌توانید همزمان چند گوشی را با آن‌ها شارژ کنید. در این محصولات هر خروجی حداکثر توان مشخصی دارد که در اطلاعات شارژر ذکر شده است. برای مثال یک شارژر فندکی که حداکثر توان 32 وات دارد، در یکی از درگاه‌ها خروجی 20 وات و در درگاه دیگر خروجی 12 وات را ارائه می‌کند.

دسته‌ای از شارژرهای فندکی دارای نمایشگرهای کوچکی هستند و می‌توانند به شما میزان خروجی را نمایش دهند تا با خیال راحت‌تری گوشی خود را به این شارژرها متصل کنید.

 

آموزش تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی:

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی ایفون

 

جمع بندی

اگر بخواهیم کل توضیحات متن را خلاصه کنیم باید بگوییم که استفاده از شارژر فندکی به طور کلی برای گوشی ضرر ندارد، مگر محصولی که استفاده می‌کنید کیفیت خوبی نداشته باشد و نتواند نوسانات برق را کنترل کند. پس مهم‌ترین بخش خرید یک شارژر فندکی خوب از شیائومی، انکر، پاورولوجی و برندهای معتبر دیگر است. در ادامه هم باید بگوییم که شارژر فندکی برای باتری ماشین هم مشکلی ایجاد نمی‌کند، مگر این که ماشین قدیمی باشد و تا حد خیلی زیادی از این محصول بهره ببرید.

سوالات متداول

شارژر فندکی چیست؟ ماشین‌ها به فندک مجهز هستند و از این درگاه برای شارژ محصولات الکترونیکی استفاده می‌شود. شارژر فندکی وسیله‌ای کوچک است که در درگاه فندک ماشین قرار می‌گیرد و از این طریق مانند پریز برق می‌تواند توان مورد نیاز گوشی برای شارژ شدن را تأمین کند.

علت داغ شدن شارژر فندکی چیست؟ داغ شدن شارژر فندکی تا حدی طبیعی است و این محصول به دلیل تبدیل برق ماشین به خروجی مناسب برای گوشی موبایل مقداری داغ می‌شود، اما اگر این داغ شدن بیش از اندازه است احتمالا شارژر فندکی خراب شده یا کیفیت خیلی خوبی ندارد. در صورت امکان پس از شارژ گوشی این محصول را از جایگاه مربوطه خارج کنید تا مقداری خنک شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. احمد

    میشه بفرمایید ماشین های قدیمی کدوما میشن؟
    ماشین بنده 206 تایپ c مدل 89 هست آیا شامل این موضوع می شود؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به احمد

      سلام وقت بخیر برای شما قدیمی نیست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/will-a-car-charger-damage-a-smartphone/
ads
ads