داغ ترین ها :
فیفا 22: تاریخ عرضه، اولین تریلر و همان کاوری که پیشبینی می‌شد

فیفا 22: تاریخ عرضه، اولین تریلر و همان کاوری که پیشبینی می‌شد

شرکت الکترونیک آرتز بالاخره بازی فیفا 22 را رسما معرفی کرد. این شرکت در قدم اول به تاریخ عرضه FIFA 22 اشاره کرد و سپس به معرفی ویژگی‌های جدید و جذاب این بازی پرداخت. در این مطلب با ما همراه باشید تا از فیفا 22 و تریلرها و تاریخ عرضه آن بیشتر بدانید.

تاریخ عرضه فیفا 22

اگر برای شما این سوال پیش آمده که فیفا 22 کی میاد، باید بگوییم که این بازی را در تاریخ ۹ مهر ماه سال ۱۴۰۰ برای پلتفرم‌های مختلف از جمله کامپیوتر و ایکس باکس و پلی استیشن راهی بازار می‌شود.

آرنولد در فیفا

بیش از ۷۰۰ باشگاه در فیفا 22 دیده خواهند شد.

تریلر فیفا 22

شرکت EA با معرفی بازی FIFA 22، اولین تریلر این بازی را هم منتشر کرد. در تریلر بازی فیفا 22 علاوه بر اینکه تاریخ عرضه بازی مشخص شد، به تکنولوژی جدیدی که در ساخت این بازی استفاده شده هم اشاره شد. این تکنولوژی جدید هایپرموشن نام دارد. تکنولوژی هایپرموشن در واقع یک بازی بسیار حرفه‌ای فوتبال که دو تیم ۱۱ نفره با هم بازی کرده‌اند را ضبط کرده و به واسطه یادگیری ماشینی حرکات بازیکنان را شبیه‌سازی می‌کند و شخصیت‌های بازی منتقل خواهد کرد. این تکنولوژی باعث شده که انیمیشن‌ها در بازی FIFA 22 بسیار واقعی‌تر از نسخه‌های قبلی می‌شوند. همچنین این تکنولوژی باعث می‌شود که بازیکنان تجربه‌ای فوق‌العاده را روی کنسول‌های نسل نهم و پلتفرم گوگل استادیا تجربه کنند. در ادامه می‌توانید تیزر فیفا 22 را مشاهده کنید:

 

شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده که این تکنولوژی جدید باعث می‌شود که بازیکنان انیمیشن‌های بیشتر و رقابت‌های فیزیکی‌تری را در بازی مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین بازی فارکرای (Far cry 6)

به گفته EA تکنولوژی هایپرموشن روی هر ۲۲ بازیکنی که در میدان حضور دارند، تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل تنش میان بازیکنان به شدت بالا می‌رود. همچنین شرکت الکترونیک آرتز برای اینکه بتواند انیمیشن‌های بهتری را پیش روی گیمرها قرار دهد، از یادگیری ماشینی استفاده کرده تا بازی بتواند انیمیشن‌های جدیدتری به‌صورت ریل‌تایم تولید کند. این موضوع باعث می‌شود که حرکات بازیکنان بسیار طبیعی به نظر برسد و همیشه انیمیشن‌های جدیدتری را مشاهده کنید.

امباپه در فیفا

استفاده از تکنولوژی هایپرموشن در فیفا 22 باعث روان‌تر شدن انیمیشن‌ها می‌شود.

گیم پلی فیفا 22 و ویژگی‌های جدید

در بازی فیفا 22 با ویژگی‌های جالبی مواجه خواهید بود. EA تغییرات جالبی هم در گیم پلی فیفا 22 ایجاد کرده است. در این بازی مودهای دوست داشتنی گذشته از جمله Career Mode، VOLTA Football، Pro Clubs و FIFA Ultimate Teams را مشاهده خواهید کرد. با این حال تمرکز بازی FIFA 22  روی بازسازی سیستم دروازه‌بان‌ها بوده است. همچنین سیستم جدیدی برای ساخت باشگاه‌های جدید در حالت Career Mode به وجود آمده و از طرف دیگر گیم‌پلی بخش FIFA VOLTA هم بهبود زیادی پیدا کرده.

به نظر می‌رسد بازی FIFA 22 از نظر هوش مصنوعی پیشرفت زیادی را به خود دیده است. حالا بازیکنان می‌توانند با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند و این نکته به بهبود گیم‌پلی بازی کمک زیادی می‌کند.

در نسخه جدید بازیکنان آگاهی بهتری نسبت به فضای اطراف‌شان دارند و همین ویژگی موجب می‌شود که بتوانند بهتر و هوشمندانه‌تر فرار کنند. از همین رو اگر بازیکنان حریف نا خواسته توپ را لو دهند، مهاجمان شما استفاده بهتری از موقعیت خواهند برد. این ویژگی به بهبود شرایط بازی کمک زیادی می‌کند.

بازنگری در هوش مصنوعی بازی فیفا 22 موجب تغییراتی در سیستم دفاعی نیز شده است. در واقع حالا خط دفاعی با نظم و تاکتیک بهتری می‌توانند در کنار هم از دروازه محافظت کنند. در واقع مدافعین در حین ضد حمله می‌توانند بهتر آرایش خود را حفظ کنند. اگر بازیکن حریف در حال نزدیک شدن به محوطه جریمه باشد، مدافعین بهتر از گذشته می‌توانند خود را سد راه توپ کنند.

در این نسخه فیزیک توپ هم دست‌خوش تغییراتی شده است. شرکت EA مدعی شده که سرعت، نحوه ضربه، نیروی پسای هوا، مقاومت هوا، اصطکاک زمین و اصطکاک ناشی از چرخش توپ روی چمش ورزشگاه روی حرکت توپ تاثیر می‌گذارند. طبق ادعاهای EA حالا هر ضربه، شوت، پاس یا دریبل طبیعی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. به هر حال باید چند روز دیگر منتظر بمانیم تا ببینیم در عمل چه چیزی در انتظارمان است.

Explosive Sprint  نیز از دیگر ویژگی‌های جدید بازی FIFA 22 است که به پویاتر شدن حملات و دفاع کردن، کمک می‌کند.

قابل ذکر است الکس اسکات (Alex Scott) به اولین زنی تبدیل شد که قرار است نقش کارشناس فوتبالی را در یکی از نسخه‌های فرنچایز فیفا برعهده داشته باشد.

در بازی FIFA 22 برای اولین بار در این مجموعه می‌توانید شادی پس از گل رقیب‌تان را غیر فعال کنید. البته این اقدام خیلی هم تعجب برانگیز نبود. زیرا شرکت EA در نسخه قبلی دو شادی پس از گل Shush و A-OK را حذف کرد. دلیل EA برای چنین اقدامی این بود که از این شادی‌ها بیشتر برای مسخره کردن و وقت تلف کردن استفاده می‌شد و به نوعی حرکتی غیرورزشی به حساب می‌آمد.

قابلیت Celebration Camera Focus نیز جدیدا به بازی اضافه شده است. با این قابلیت شما می‌توانید زمانی که گلی دریافت کردید، به جای دیدن شادی پس از گل حریف‌تان، واکنش بازیکنان خودی را تماشا کنید. برای این کار باید حالت Opponent Celebrations را عوض کنید.

در بازی فیفا 22 برای اولین بار در این مجموعه شما می‌توانید در نقش بازیکن مونث حالت Pro Clubs را تجربه کنید. به گزارش Eurogamer، این حالت آنلاین که به گیمرها اجازه می‌دهد یک بازیکن ساخته و آن را کنترل کنند، حالا به شما اجازه ساخت یک بازیکن مونث را خواهد داد. پس از ساخت بازیکن به هر شکلی که دوست داشتید، می‌توانید با او در حالت Pro Clubs به بازی بپردازید. درست مشابه FIFA Street، در حال حاظر بازیکنان زن فقط در حالت مسابقات تیم‌های ملی و حالت Volta در دسترس هستند.

قدرت بازیکنان

فیفا اخیرا قدرت یا همان نمرات بازیکنان را منتشر کرده است. در این بخش تغییر خیلی زیادی نسبت به نسخه قبلی نمی‌بینیم. البته این امتیازات طبق معمول اعتراض برخی از بازیکنان را در پی داشته است. لوکاکو و رودیگر از جمله بازیکنانی هستند که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. در ادامه نمرات برخی از این بازیکنان را خواهید دید.

لیونل مسی با اورال (Overall) معادل 93، بهترین بازیکن FIFA 22 محسوب می‌شود که اصلا هم تعجب آور نیست. رقیب همیشگی او یعنی کریستیانو رونالدو که در همین تابستان به تیم سابق خود، منچستر یونایتد، برگشت با یک نمره کاهش به اورال 91 رسید. رابرت لواندوفسکی هم با اورال 92، دومین بازیکن برتر فیفا 22 به حساب می‌آید.

هری کین، امباپه، نیمار، دی بروینه، محمد صلاح و سون هیونگ مین از دیگر بازیکنان برتر در این نسخه به حساب می‌آیند.

پس از انتقال مسی از بارسلونا به پاریسن ژرمن، حالا بنزما بهترین بازیکن لالیگا در FIFA 22 محسوب می‌شود. البته سوارز و آگوئرو اختلاف کمی با او دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

فیفا 22

حالت VOLTA Football همچنان در بازی فیفا 22 دیده خواهد شد. همچنین گیم پلی فیفا 22 در این قسمت هم تغییر کرده است.

یکی از بخش‌های جدیدی که در بازی FIFA 21 با آن مواجه خواهید شد، FIFA Ultimate Teams Heroes نام دارد. این بخش آیتم‌های کاملا جدیدی دارد که هرکدام داستان و افتخارات بازیکنان محبوب فوتبال را روایت می‌کنند.

تیم چلسی در فیفا 22

بیش از ۱۷ هزار بازیکن در بازی فیفا 22 طراحی شده‌اند.

شرکت EA اعلام کرده که بازی فیفا 21 شامل ۱۷ هزار بازیکن می‌شود و بیش از ۷۰۰ باشگاه در آن حضور دارند. براساس اطلاعات منتشر شده تعداد استادیوم‌های بازی فیفا 21 به ۹۰ عدد رسیده است. همچنین اعلام شد که در این بازی بیش از ۳۰ لیک فوتبال از سرتاسر دنیا قرار گرفته‌اند. در جدیدترین fifa 22 اخبار به این موضوع اشاره شد که این بازی شامل مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا هم می‌شود. البته مانند بازیهای قبلی می‌توانید مسابقات لیک برتر انگلیس، بوندسلیگا و لالیگا را هم تجربه کنید.

امکان ساخت باشگاه در فیفا 22

یکی از بخش‌های جدیدی که به بازی فیفا 22 اضافه شده، امکان ساخت باشگاه خواهد بود. این امکان به‌وجود آمده تا بازیکنان بتوانند باشگاه دلخواه خودشان را بسازند و آن را مدیریت کنند. در حال حاضر مشخص شده که بازیکنان می‌توانند لوگوی باشگاه را طراحی کنند و حتی می‌توانند استادیوم مخصوصی هم برای تیم خودشان بسازند. متاسفانه هنوز اطلاعات بیشتری درباره این قسمت منتشر نشده و باید منتظر خبرهای جدید از طرف EA باشیم؛ اما این ویژگی می‌تواند برای خیلی بازیکنان جذاب باشد. این احتمال وجود دارد که بازیکنان بتوانند در قسمت Career Mode بازیکن خاص خود را بسازند و آن را وارد باشگاهی کننده که ساخته‌اند.

موسیقی فیفا 22

EA به تازگی لیست موسیقی‌های موجود در فیفا 22 را منتشر کرده است. در این نسخه ما شاهد بزرگترین آلبوم موسیقی متن در بین کل آثار این مجموعه هستیم. این آلبوم شامل 122 موسیقی بوده که در 27 کشور مختلف ضبط شده‌اند.

در این بین 52 مورد از آن‌ها هرگز در نسخه‌های پیشین استفاده نشده‌اند. از جمله هنرمندانی که موسیقی‌شان در این اثر وجود خواهد داشت می‌توان به Polo & Pan، Bakar، گروه  CHVRCHES و Glass Animals اشاره کرد. در این بین موزیک برخی از استعدادهای تازه‌وارد صنعت موسیقی نیز به چشم می‌خورد.

در بخش Volta نیز 70 موسیقی وجود دارد. این موسیقی‌های در سبک‌های مختلفی مثل هیپ هاپ، الکترونیک و غیره هستند. در نتیجه با گوش دادن آن‌ها انرژی مضاعف می‌گیرد و به این زودی‌ها از شنیدن‌شان خسته نخواهید شد.

کاور فیفا 22

همزمان با معرفی بازی فیفا 22 کاور بازی هم مشخص شد. همانند بازی فیفا 21، کیلین ام‌باپه تصویر کاور فیفا 22 را شکل می‌دهد. بد نیست نگاهی داشته باشید به کاور نسخه های مختلف بازی فیفا 22:

پیش خرید فیفا 21

شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده که اگر گیمرها تا قبل از تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ بازی فیفا 21 را پیش خرید کنند، می‌توانند یک قهرمان غیرقابل تعویض و معامله در FIFA Ultimate Team در اختیار داشته باشند و تا تاریخ ۱۰ آذر ماه هم می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین با پیش خرید این بازی می‌توانید چهار روز زودتر از دیگر بازیکنان، فیفا 21 را تجربه کنند.

بازی فیفا 21 برای کنسول های بازی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس وان، کامپیوتر، گوگل استادیا و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. شما می توانید برای خرید کنسول بازی از سایت تکنولایف اقدام کنید. در حال حاضر هنوز سیستم مورد نیاز بازی فیفا 21 برای کامپیوترهای شخصی اعلام نشده است.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. امیرحسین

    الان موقع گرفتن فیفا جدید نیست.
    باید یه چند سالی صبر کرد.
    هر وقت انحصاری نسل جدید شد و تکنولوژی و گرافیک قشنگ پیشرفت کرد می‌ریم سراغ جدیده.

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به امیرحسین

      هر کی فیفا باز باشه میگیره بازیو. البته اگه گیم پس داشته باشی، میتونی روی ایکس باکس هم بدون پرداخت پول اضافی چند ماه دیگه بازی کنی.
  2. رضا صالحی

    بی صبرانه منتظر این بازیم.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%81%db%8c%d9%81%d8%a7-22/
ads
ads