داغ ترین ها :
بهترین اندروید باکس بازار کدام است؟

بهترین اندروید باکس بازار کدام است؟

با محبوبیت استریم‌های آنلاین داخلی و خارجی افراد زیادی ترغیب می‌شوند تا یک اندروید باکس خوب در خانه داشته باشند تا بدون هیچ مشکلی و حتی بدون داشتن تلویزیون هوشمند بتوانند از قابلیت‌های مختلفی بهره‌مند شوند. اگر نمی‌دانید اندروید باکس چیست در ادامه حتما به شما این محصول را معرفی می‌کنیم و حتی فاکتورهای مهمی که باید قبل از خرید این محصول در ذهن داشته باشید را هم مرور می‌کنیم و در نهایت بهترین اندروید باکس های بازار را از قیمت کم به زیاد به شما معرفی می‌کنیم.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس یک محصول کوچک است که همراه با یک ریموت کنترل به فروش می‌رسد و شما با متصل کردن آن به تلویزیون می‌توانید از همه‌ی امکانات یک تلویزیون هوشمند بهره مند شوید.

شما می‌توانید به روی این محصول برنامه‌های دلخواه خود و حتی بازی‌های مختلف را نصب کنید و با تلویزیون به تماشای محتوای مورد نظر خود بپردازید. این اندروید باکس‌ها به شما امکان می‌دهند تا از تلویزیون شبیه به گوشی هوشمند خود استفاده کنید و همین موضوع باعث محبوبیت بسیار زیادی این محصولات شده است.

اگر با تلویزیون زیاد فیلم و سریال تماشا می‌کنید و همچنین دوست دارید که با نمایشگر بسیار بزرگ تلویزیون به وب گردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی بپردازید اندروید باکس‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

 

برای خرید تلویزیون های هوشمند می‌توانید به سایت فروشگاه آنلاین تکنولایف مراجعه کنید: قیمت تلویزیون

 

بهترین اندروید باکس بازار چه مشخصاتی دارند؟

فرقی نمی‌کند که شما به دنبال بهترین اندروید باکس ارزان بازار باشید یا به دنبال بهترین اندروید باکس برای  iptv بگردید، در هر صورت محصول مورد نظر شما باید برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اندروید باکس خوب را داشته باشد. در ادامه قصد داریم به همین ویژگی‌های مهم و حیاتی بپردازیم تا در این مقاله که در قالب راهنمای خرید اندروید باکس نوشته شده؛ بهتر بدانید که باید به چه نکاتی قبل از خرید توجه داشته باشید.

اندازه‌ اندروید باکس

اندروید باکس‌ها در اندازه‌ها و ابعاد بسیار متنوعی تولید می‌شوند و این شما هستید که باید به تناسب دکور خانه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برخی از این محصولات حتی در حد یک فلش مموری هستند و بدون دیده شدن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و برخی دیگر ابعاد به مراتب بزرگ‌تری دارند.

پس هنگام خرید یک اندروید باکس در نظر داشته باشید که اولا ظاهر محصول با طراحی خانه شما مطابقت داشته باشد و دوما این که اگر فضای زیادی ندارید یا دوست ندارید این محصول دیده شود به سراغ گزینه‌های کوچک‌تر موجود بروید.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های پولی اندروید و iOS که امروز رایگان شده‌اند

قدرت سخت افزاری

مانند هر محصول دیگری در اندروید باکس‌ها نیز قدرت سخت افزاری بسیار اهمیت دارد و حتما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. قدرت سخت افزاری خوب باعث می‌شود تا اندروید باکس شما در استفاده روزمره عملکرد سریع و روانی داشته باشد و حتی بتوانید با آن کمی بازی‌های ساده انجام دهید.

البته که دقیقا مانند گوشی‌های هوشمند قدرت سخت افزاری اندروید باکس‌ها مستقیما با بودجه‌ی مورد نظر شما ارتباط دارد و طبیعتا نمی‌توانید از یک محصول ۴۰ دلاری انتظار یک سخت افزار بسیار قوی را داشته باشید.

پس باتوجه به بودجه‌ای که برای خرید یک اندروید باکس در نظر گرفته‌اید به دنبال این موضوع باشید که بهترین سخت افزار موجود را برگزینید تا در طول استفاده با کندی‌های آزار دهنده مواجه نشوید و اندروید باکس مورد نظر به خوبی بتواند از پس کارهای مختلف بربیاید.

درگاه‌های ارتباطی

اندروید باکس‌ها معمولا حافظه‌های داخلی کمی دارند و شما کم و بیش به فلش مموری برای افزایش این ظرفیت نیاز پیدا خواهید کرد. جدا از این ممکن است بخواهید یک فلش را به اندروید باکس مورد نظر متصل کرده و محتوایی را تماشا کنید.

پس مهم است که حداقل اندروید باکس مورد نظر شما یک درگاه USB A داشته باشد. درگاه‌های بیشتر معمولا در محصولات گران‌تر دیده می‌شود و همچنین تعداد درگاه‌های ارتباطی با اندازه‌ی محصول نیز ارتباطی مستقیم دارد.

خرید گوشی 5G

سیستم عامل و امکان بروزرسانی

سیستم عامل اندروید باکس‌های مورد نظر ما همان طور که از نامش مشخص است اندروید بوده و شما باید محصولی خریداری کنید که اندروید نسخه ۸ یا حتی بالاتر داشته باشد؛ چرا که اندرویدهای قدیمی‌تر خیلی سریع از دور خارج می‌شوند و شما دیگر امکان نصب برنامه‌های جدید را نخواهید داشت.

پس به نسخه‌ی اندروید توجه ویژه داشته باشید و همچنین اندروید باکسی خریداری کنید که امکان بروزرسانی داشته باشد و حتی بتواند آپدیت‌های جدید نرم افزاری را دریافت کند و خیلی سریع قدیمی نشود.

این موضوع مستقیما به سازنده اندروید باکس مرتبط است و باید از برندی خرید کنید که در بحث بروزرسانی خوب عمل کند و معمولا برندهای ناشناس‌تر خیلی به این بخش اهمیت نمی‌دهند.

رابط کاربری

مانند گوشی‌های هوشمند اندروید باکس‌ها نیز رابط کاربری دارند و باید محصولی را خریداری کنید که اولا رابط کاربری آن ساده باشد و پیچیدگی زیادی را به وجود نیاورد و دوما این که عملکرد سریع و روانی داشته باشد.

 

در بازار فعلی ایران کدام برند تلویزیون بهتر است؟

بهترین برند تلویزیون

 

بهترین اندروید باکس 2023 کدام است؟ با انواع اندروید باکس موجود در بازار آشنا شوید

در این بخش به سراغ اندروید باکس‌های پیشنهادی می‌رویم تا بتوانیم به سوال (اندروید باکس چی بخریم؟) در این بازه زمانی با توجه به محصولات موجودر در بازار بهترین جواب ممکن را بدهیم.

اندروید باکس اچ کی 1 مدل K8

یکی از بهترین اندروید باکس های بازار ایران، اندروید باکس اچ کی 1 مدل K8

در حقیقت می‌توان گفت که در حال حاضر در ایران برای پاسخ به سوال بهترین اندروید باکس چیست؟ می‌توانیم بگوییم اندروید باکسی که از خیلی جهات شبیه اندروید باکس اچ کی 1 مدل K8 باشد. این دستگاه صرف نظر اینکه ار لحاظ ظاهری قیافه خوبی دارد و طراحی RGB آن تقریبا همه پسند است؛ دارای مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی هم است. در میان بهترین اندروید باکس های موجود در بازار سال 2023 اندروید باکس HK1 K8 دستگاهی است که به نسبت بقیه دستگاه‌ها به روزتر است و با اندروید نسخه 12 راهی بازار شده است. دستگاه نت باکس اچ کی وان مدل کی 8 از بی نهایت فرمت تصویری و ویدیویی و فرمت‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و از این نظر به معنای واقعی یکی از بهترین‌هاست. در کنار این مشخصات می‌توان به اطلاعات دیگری مانند میزان حافظه داخلی و حافظه رم هم اشاره کرد. دستگاه اندروید باکس HK1 مدل K8 به 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از این نظر خیال کاربرش را درمورد دانلود و نصب برنامه‌های متنوع اندرویدی راحت می‌کند.

در ارتباط با بخش تنظیمات و سخت افزار هم لازم است بدانید که در ساخت اندروید باکس اچ کی 1 مدل K8 از پردازنده مرکزی Rk3528 Quad Core ARM Corxtex -A53 با فرکانس @2.0GHZ و پردازنده گرافیکی Mali-450 استفاده شده که این موضوع اشاره به توان اندروید باکس برای نصب بازی، وبگردی و نمایش اکثر محتواها با گرافیک‌های تقریبا سنگین را دارد. در کنار این‌ها هم نکته دیگری که باز هم باعث برتری این مدل نسبت به سایر مدل‌ها می‌شود، این است که دارای رزولوشن 8K است و می‌تواند لذت تماشا را برای شما نسبت به اندروید باکس‌های فول اچ دی و اولترا اچ دی چندین برابر کند؛ البته تلویزیون و صفحه نمایشی هم که به اندروید باکس وصل می‌کنید؛ در درجه اول باید از این میزان رزولوشن پشتیبانی کند تا تماشای کیفیت 8 کایی به شما بچسبد.

در مجموع اگر قیمت کمی بالا نسبت به مدل‌های دیگر برای شما در اولویت قرار ندارد و می‌خواهید با دست باز برای خرید بهترین اندروید باکس برای بازی و فیلم اقدام کنید، چه بهتر که به خرید اندروید باکس HK1 K8 رویی بیاورید و از این دستگاه برای انجام فعالیت‌های روزمره خود با تلویزیون استفاده کنید.

 

قیمت اندروید باکس HK1 K8

 

اندروید باکس شیائومی مدل TV Box S 2nd Gen

بهترین برند اندروید باکس، اندروید باکس شیائومی مدل TV Box S 2nd Gen

اندروید باکس شیائومی مدل Xiaomi TV Box S نسل دوم یکی از آن دسته دستگاه‌هایی است که در کنار قیمت مناسب، دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی است و در مقایسه اندروید باکس های دیگر موجود در بازار می‌تواند کاربر خودش را زمان بیشتری راضی نگه دارد. این دستگاه دارای 2 گیگابایت حافظه رم است و در کنار این حافظه که کافی به نظر می‌رسد، به 8 گیگابایت حافظه داخلی هم مجهز شده است. اگر در فکر خرید بهترین اندروید باکس 2023 هستید، اندروید باکس شیائومی مدل TV Box S 2nd Gen می‌تواند گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در لیست خرید باشد.

اگر تلویزیونی دارید که از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند، پس چه بهتر که از اندروید باکس نسل دوم شیائومی مدل TV Box S استفاده کنید؛ زیرا این دستگاه هم از رزولوشن اولترا اچ دی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند لذت تماشا کردن را برای شما بیشتر از حالت HD و Full HD کند. از جمله مشخصات سخت افزاری اندروید باکس شیائومی مدل TV Box S 2nd Gen باید به پردازنده مرکزی Quad-Core Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی ARM Mali G31 MP2 اشاره کرد. این مشخصات حاکی از این هستند که این دستگاه می‌تواند عملکردی در حد یک گوشی اقتصادی داشته باشد، که برای اندروید باکس کافی به نظر می‌آید؛ در حقیقت شاید نتوانید روی نصب بازی و اجرای سریع آن حساب باز کنید، اما برای وبگردی و استفاده از پلتفرم‌ها و بازارهای اینترنتی به راحتی می‌توانید روی توانایی اندروید باکس شیائومی مدل Xiaomi TV Box S نسل دوم حساب باز کنید.

 

قیمت اندروید باکس نسل دوم شیائومی مدل TV Box S

 

اندروید باکس نت باکس مدل Shine S

این اندروید باکس از نت باکس ویژگی‌های جذابی دارد که باعث می‌شود برای هر کاربر و نیازی به انتخابی مناسب تبدیل شود. به روی این دستگاه سه پورت USB 2.0 دیده می‌شود و همچنین به پورت اترنت و HDMI 2.0 نیز دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید این محصول را به تلویزیون‌های مختلف خود متصل کنید و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. میزان حافظه داخلی این اندروید باکس 16 گیگابایت است ولی شما می‌توانید آن را تا 128 گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی افزایش دهید. حافظه رم نیز 2 گیگابایتی است.

اندروید باکس نت باکس مدل Shine S

این دستگاه تا رزولوشن 6K را پشتیبانی می‌کند و از این نظر وضعیت جذابی دارد. شما می‌توانید به این اندروید باکس موس و کیبورد هم متصل کنید و به نرم افزار رایگان و اختصاصی فیلم لند دسترسی داشته باشید. این محصول ریموت کنترل کاملی هم دارد و از وای فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به راحتی بادزهای بلوتوثی خود را به این اندروید باکس متصل کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب این مدل را می‌توانیم اندروید تی وی نسخه 12 آن بدانیم.

 

قیمت اندروید باکس نت باکس مدل Shine S

 

اندروید باکس نت باکس مدل Prime

اندروید باکس نت باکس مدل Prime

این اندروید باکس نیز از بسیاری از جهات مانند مدل قبلی است و تنها در برخی از زمینه ضعیف‌تر عمل می‌کند و به همین جهت نیز با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد. رزولوشن خروجی این اندروید باکس به جای 6K برابر با 4K است و مقداری هم سخت افزار ضعیف‌تری دارد. تعداد پورت USB آن از سه به دو کاهش پیدا کرده و به جای اندروید تی وی 12 شاهد نسخه 10 هستیم. البته هیچ یک از این تفاوت‌ها باعث نمی‌شود شما تجربه کاربری بدتری را داشتنه باشید و همچنان این محصول ارزش خرید بالایی دارد و به شما دسترسی رایگان به فیلم لند می‌دهد.

 

قیمت اندروید باکس نت باکس مدل Prime

 

اندروید باکس X98 Mini

بهترین اندروید باکس بازار

اندروید باکس X98 Mini یک دستگاه ۲۰۰ گرمی باکیفیت است که با آن می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های محبوب خود را با کیفیت بسیار خوب 4K ببینید و بازی‌هایی که خیلی سنگین نباشند را هم اجرا کنید. 

بدنه‌ی این دستگاه مربعی است و از پلاستیک مشکی ساخته شده. روی بدنه، کره‌ زمین را مشاهده می‌کنید که در حین استفاده با کمک لامپ ال ای دی آبی رنگ روشن می‌شود و ظاهر زیبایی به دستگاه می‌دهد. 

در این اندروید باکس ۴ گیابایت حافظه رم وجود دارد و با سه ظرفیت حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت در بازار موجود است. 

پورت‌هایی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، شامل ۲ پورت USB 2.0، پورت AV، خروجی DC و HDMI 2.1 است. این اندروید باکس از سیستم عامل اندروید ۱۱ استفاده می‌کند که اپلیکیشن‌ها راحت‌تر اجرا می‌شوند و تجربه کاربری بهتری را رقم می‌زند.

وزن ۲۰۰ گرم
تراشه Amlogic S905W2
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۴ گیگابایت
حداکثر رزولوشن 4K
میکروفون ندارد
سیستم عامل اندروید ۱۱
فناوری ارتباطی وای فای، بلوتوث ۴.۱، پورت ‌LAN
نمایشگر ندارد

 

قیمت اندروید باکس X98 Mini

 

 

 

اندروید باکس اچ کی وان مدل RBOX X4S

بهترین اندروید باکس 2022 Rbox X4s

اندروید باکس RBOX X4S یکی از بهترین مدل اندروید باکس موجود در بازار است که البته قیمت بالایی هم دارد. این دستگاه از بدنه‌ای پلاستیکی ساخته شده که ظاهری مستطیلی با لبه‌های گرد شده دارد و به یک ریموت کنترل هم مجهز است. 

این دستگاه جذاب، از پردازنده‌ی Amlogic S905X4 استفاده می‌کند که به کمک آن می‌توانید محتواهای تصویری با کیفیت تصویر 8K را به‌راحتی تماشا کنید. پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه نیز Mali G32 MP2 است که به کاربران گیمر اجازه می‌دهد بازی‌های خود را به کمک این اندروید باکس اجرا کنند. 

اندروید باکس RBOX X4S از نظر حافظه داخلی، در مدل‌های ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی موجود است و برای حافظه رم نیز، دو گزینه‌ی ۲ و ۴ گیگابایتی وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. رم دستگاه نیز، از نوع DDR3 است.

اندروید باکس Rbox X4s از اندروید ۱۱ بهره می‌برد و شما هیچ محدودیتی برای نصب و اجرای بازی‌های مختلف یا نرم‌افزارهای گوناگون نخواهید داشت. اگر قصد داشته باشید که محتوای گوشی خود را روی تلویزیون تماشا کنید هم، از طریق فناوری‌هایی چون میرا کست و ایرپلی، می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر قصد خرید بهترین اندروید باکس 2022 را دارید، اندروید باکس RBOX X4S یکی از بهترین گزینه‌هایی است که روی میز دارید.

تراشه Amlogic S905X4
حافظه داخلی ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۲ و ۴ گیگابایت
حداکثر رزولوشن 8K
میکروفون ندارد
سیستم عامل اندروید ۱۱
فناوری ارتباطی وای فای، بلوتوث

 

قیمت اندروید باکس RBOX X4S

 

اندروید باکس X88 مدل Pro12

اندرویدباکس Pro 12

اندروید باکس پرو ۱۲ یک دستگاه ۳۰۰ گرمی با بدنه‌ی پلاستیکی است که می‌توانید به آن تمام دستگاه‌های خود از جمله هدفون، اسپیکر و دسته‌ی بازی را هم وصل کنید و لذت ببرید. ظرفیت داخلی این دستگاه ۶۴ گیگابایت است و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. رزولوشن 4K به‌راحتی با کمک این اندروید باکس به نمایش درمی‌آید و می‌توانید بازی‌ها و فیلم‌های خود را با این کیفیت تصویر ببینید و بازی کنید چرا که فرمت‌های ویدیویی و صوتی مختلف با این اندروید باکس قابل استفاده است.

روی این دستگاه، اندروید ۱۲ استفاده شده و پردازنده‌ی مرکزی آن، RK3318، با پردازنده گرافیکی Core Mali-450 است.

برای این‌که دستگاه را به اینترنت وصل کنید، می‌توانید از وای فای، بلوتوث و همینطور کابل HDMI کمک بگیرید.

وزن ۳۰۰ گرم
تراشه RK3318 Quad-Core 64bit Cortex-A53
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۴ گیگابایت
حداکثر رزولوشن 4K
سیستم عامل اندروید ۱۲
فناوری ارتباطی وای فای، بلوتوث، پورت HDMI

 

قیمت اندروید باکس X88 مدل Pro 12

 

اندروید باکس شیائومی مدل Mi TV Stick

اگر به دنبال بهترین اندروید باکس شیائومی که قیمت مناسبی و ارزانی داشته باشد باید به سراغ این مدل بروید. این اندروید باکس تنها ۲۸ گرم وزن دارد و به پورت HDMI تلویزیون متصل می‌شود و از آداپتور برای منبع انرژی استفاده می‌کند.

بهترین اندروید باکس شیائومی

در همین ابتدا عنوان کنیم که نقطه ضعف این اندروید باکس را می‌توان نداشتن درگاه‌های ارتباطی مثل USB-A در نظر گرفت. این محصول از اندروید ۹ بهره می‌برد و به نسبت قیمت قدرت سخت افزاری قابل قبولی نیز دارد.

حافظه داخلی این دستگاه ۸ گیگابایت بوده و حافظه رم آن ۱ گیگابایت است. حداکثر رزولوشنی که این محصول پشتیبانی می‌کند FHD بوده و بلوتوث ۴.۲ نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وزن ۲۸ گرم
تراشه تراشه Amlogic S905 Y2
حافظه داخلی ۸ گیگابایت
حافظه رم ۱ گیگابایت
حداکثر رزولوشن FHD
میکروفون دارد (داخلی)
سیستم عامل اندروید ۹
فناوری‌های ارتباطی وای فای، بلوتوث 4.2

 

خرید اندروید باکس شیائومی Mi TV Stick

اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus

اگر به دنبال یک اندروید باکس خوش قیمت هستید که درگاه‌های ارتباطی متنوعی داشته باشد بد نیست نگاهی ویژه به این مدل از تسکو داشته باشید. این اندروید باکس که به اندروید ۹ مجهز شده از درگاه‌های ارتباطی AV، LAN، USB 2، USB 3 و درگاه Optical پشتیبانی می‌کند.

اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus

این محصول ۴۵ گرمی قدرت خود را از پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای H6 Cortrx-A53 و پردازنده گرافیکی Mali-T720MP2 تأمین کرده و از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند.

شما می‌توانید به این اندروید باکس موس و کیبورد متصل کنید و خوشبختانه خود تسکو یک موس بی سیم به همراه این محصول قرار داده تا بتوانید راحت‌تر از ریموت با این دستگاه کار کنید.

این مدل اندروید باکس از تسکو از رزولوشن HD تا 6K را پشتیبانی می‌کند و به وای فای و بلوتوث نیز مجهز شده است. در نهایت این اندروید باکس با توجه به قیمت و درگاه‌های متنوع و همچنین پشتیبانی از کیبورد و موس ارزش خرید خوبی دارد و می‌تواند تا رزولوشن 6K را نیز برای شما به نمایش درآورد.

به غیر از این موارد قدرت سخت افزاری مناسب به همراه ۲ گیگابایت می‌تواند سرعت و عملکرد رضایت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد و اندروید ۹ نیز به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های جدید را بدون هیچ مشکلی به روی این محصول نصب کنید.

وزن ۴۵ گرم
تراشه H6 Quadcore cortex-A53
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه رم ۲ گیگابایت
حداکثر رزولوشن 6K
میکروفون ندارد
سیستم عامل اندروید ۹
فناوری‌های ارتباطی وای فای، بلوتوث 4.2
نمایشگر ندارد

 

خرید پاوربانک

اندروید باکس فیلیمو مدل FB-102

یکی دیگر از محصولات خوش قیمت ولی در عین حال باکیفیت موجود در این لیست همین اندروید باکس از فیلیمو است. این محصول به نسبت اندروید باکس‌های قبلی بزرگ‌تر بوده و حدود ۴۰۰ گرم نیز وزن دارد.

این اندروید باکس فیلیمو از اندروید تی وی نسخه ۹ بهره می‌برد و همچنین قدرت سخت افزاری مناسبی هم دارد. این قدرت سخت افزاری با رابط کاربری خوب این محصول ترکیب شده‌اند تا عملکرد سریع و روانی را برای آن به ارمغان بیاورند.

اندروید باکس فیلیمو مدل FB-102

این دستگاه از درگاه‌های نسبتا متنوعی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توان به HDMI، AV، USB 2.0، USB 3.0 و درگاه Micro-USB اشاره کرد. شما می‌توانید حافظه‌های جانبی مختلفی از جمله فلش مموری یا هارد دیسک اکسترنال را بدون هیچ مشکلی به این اندروید باکس متصل کنید و به تماشای فایل‌های موجود به روی این حافظه‌ها بپردازید.

به همراه این اندروید باکس شما به عنوان هدیه یک کد اشتراک ۳ ماهه فیلیمو نیز دریافت می‌کنید و این یعنی در سه ماه اول بدون خرید هیچ اشتراکی می‌توانید به دنیایی از فیلم و سریال دسترسی داشته باشید. بهترین اندروید باکس برای iptv شاید همین مدل باشد.

جالب است که این محصول تا رزولوشن 8K را می‌تواند به نمایش درآورد که برای اندروید باکس با این قیمت امری بسیار مثبت تلقی می‌شود. این دستگاه با نورهای جذابی که در کناره‌های خود دارد می‌تواند جلوه‌ی ویژه‌ای به دکور خانه‌ی شما ببخشد.

وزن ۴۰۰ گرم
تراشه AML S905X3 Quad-Core ARM Cortex-A53
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه رم ۲ گیگابایت
حداکثر رزولوشن ۸K
میکروفون دارد (همراه با میکروفون بیرونی)
سیستم عامل اندروید ۹
فناوری‌های ارتباطی وای فای، بلوتوث 4.2
نمایشگر ندارد

 

 

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون را در مقاله ای آموزش دادیم: کنترل تلویزیون با گوشی

 

اندروید باکس جی پلاس مدل GP9

جی پلاس در طی یکی دو سال اخیر توانسته جایگاه خوبی در زمینه لوازم خانگی برای خود دست و پا کند و حالا تلویزیون‌ها، یخچال‌ها و ماشین لباسشویی‌های این شرکت راه خود را به خانه‌های ما باز کرده‌اند.

این شرکت اندروید باکس هم تولید می‌کند که در این لیست قصد داریم به مدل GP9‌ آن بپردازیم که به نسبت قیمت ارزش خرید بسیار خوبی دارد.

اندروید باکس جی پلاس مدل GP9

این اندروید باکس در گام ابتدایی از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند که این مقدار دو برابر محصول‌های قبل است و به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های بیشتری به روی آن نصب کرده و مولتی تسکینگ بهتری با این اندروید باکس انجام دهید.

در کنار این موارد قدرت سخت افزاری این اندروید باکس هم خوب است و عملکرد سریع و بدون مشکلی دارد. این دستگاه مانند مدل قبل تا رزولوشن 8K را پشتیبانی کرده و درگاه‌های ارتباطی HDMI، دو عدد USB 2.0، یک عدد USB 3.0، درگاه AV و LAN را شامل می‌شود تا از این نظر نیز با یک محصول کامل مواجه باشیم.

جالب است که جی پلاس در قسمت جلویی این محصول یک نمایشگر کوچک در نظر گرفته که می‌تواند ساعت را نمایش دهد و زمانی که به روی میز تلویزیون شما قرار می‌گیرد حالت یک ساعت دیجیتال رومیزی را داشته باشد.

در نهایت با توجه به قدرت سخت افزاری خوب و رم ۴ گیگابایتی و همچنین درگاه‌های ارتباطی زیاد و متنوع این اندروید باکس از جی پلاس می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای خرید در بازه‌ی قیمتی خود باشد.

وزن ۹۰ گرم
تراشه Quad-core S905X3
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه رم ۴ گیگابایت
حداکثر رزولوشن ۸K
میکروفون مشخص نیست
سیستم عامل اندروید ۹
فناوری‌های ارتباطی وای فای، بلوتوث 4.2
نمایشگر دارد

اندروید باکس مدل DQ6

این اندروید باکس ویژگی‌های بسیار خوبی برای بازه‌ی قیمتی قرار گرفته در آن دارد. مثلا این محصول از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند، فرمتی که در کمتر اندروید باکس با این قیمت می‌توان آن را یافت. این قابلیت باعث می‌شود تا محتوای HDR با روشنایی بسیار بهتری و سایه و روشنی بسیار بالانس‌تر به نمایش گذاشته شود و شما از دیدن فیلم و سریال‌های مختلف لذت بیشتری ببرید.

این اندروید باکس همچنین از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند تا آن را بسیار به روز و خوب بدانیم و شما بتوانید تا چند سال بدون این که نرم افزار این محصول قدیمی شود از آن استفاده کنید.

اندروید باکس مدل DQ6 بهترین اندروید باکس برای iptv

این دستگاه از درگاه‌های ارتباطی HDMI، LAN، Optical، AV، USB 2.0، USB 3.0 و TF Card پشتیبانی می‌کند و شما امکان خواهید داشت تا کیبورد و موس بی سیم و یا باسیم خود را با آن متصل کنید.

آنتن موجود به روی دستگاه باعث می‌شود که این اندروید باکس بتواند وای فای بهتری را دریافت کرده و در نتیجه سرعت بیشتری به شما ارائه کند و همچنین پشتیبانی از وای فای 5G نیز جزو مشخصات این محصول به حساب می‌آید.

برای این اندروید باکس قابلیت‌های Dlna و AirPlay در نظر گرفته شده که این باعث می‌شود شما بتوانید تصویر گوشی اندرویدی یا حتی ایفون خود را به راحتی به نمایشگر تلویزیون منتقل کرده و فیلم و عکس موجود به روی گوشی را با نمایشگری بسیار بزرگ تماشا کنید.

وزن ۴۰۰ گرم
تراشه Rockchip RK3318 Quad Core Cortex-A53
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۴ گیگابایت
حداکثر رزولوشن ۴K
میکروفون ندارد
سیستم عامل اندروید ۱۰
فناوری‌های ارتباطی وای فای 5G، بلوتوث 4.2
نمایشگر دارد

 

 

نصب اندروید باکس به تلویزیون را آموزش داده‌ایم: نحوه اتصال اندروید باکس به تلویزیون

 

اندروید باکس مدل H96 Max X3

اگر یک اندروید باکس نیاز دارید که ظاهری بسیار چشم نواز داشته باشد و در کنار این ظاهر زیبا بتواند قابلیت‌های بسیار خوبی را به شما ارائه کند باید نگاه ویژه‌ای به این محصول داشته باشید.

طراحی این دستگاه به صورت دایره‌ای بوده و در بالای آن رنگ‌های زیادی وجود دارد که در شب جلوه‌ی خاص و زیبایی به خانه‌ی شما می‌بخشد. از طرف دیگر نسخه‌ای مد نظر ما در این لیست ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم دارد که باعث می‌شود با خیال راحت مثل یک گوشی به روی این اندروید باکس نرم افزاری‌های زیاد و فایل‌های سنگین دانلود کنید.بهترین اندروید باکس 2021

قدرت سخت افزاری این محصول خوب و مناسب است و شما می‌توانید با آن حتی بازی‌های موجود را نیز به خوبی اجرا کنید و همچنین رابط کاربری ساده و در عین حال جذاب آن باعث می‌شود به سادگی و در عین حال روان بتوانید با این اندروید باکس کار کنید.

نمایشگر در نظر گرفته شده برای این دستگاه علاوه بر ساعت می‌تواند اطلاعات مختلف مانند اتصال به وای فای یا مثلا اتصال یک فلش مموری به اندروید باکس را نمایش دهد. این محصول تا رزولوشن 8K را پشتیبانی کرده و از اندروید نسخه ۹ بهره می‌برد.

در نهایت از درگاه‌های این اندروید باکس می‌توان به USB 2.0، USB 3.0، AV، HDMI، SPDIF، TF و LAN اشاره کرد.

وزن ۲۳۰ گرم
تراشه Amlogic S905X3 Quad-Core Cortex A53
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴ گیگابایت
حداکثر رزولوشن ۸K
میکروفون ندارد
سیستم عامل اندروید ۹
فناوری‌های ارتباطی وای فای 5G، بلوتوث 4.2
نمایشگر دارد
خرید تبلت

اندروید باکس A95X مدل F4

در ابتدایی که به این اندروید باکس نگاه کنید حس می‌کنید که با یک محصول گیمینگ مواجه هستید و در عمل هم این فکر شما چندان اشتباه نیست و قدرت سخت افزاری این محصول به گونه‌ای است که به خوبی بتواند بازی‌های موجود را اجرا کند.

این دستگاه طراحی خاصی دارد و به روی سر آن چراغ‌های RGB با نور پردازی جذاب دیده می‌شود. این نسخه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد و از اندروید ۱۰ بهره می‌برد تا شما امکان نصب همه‌ی برنامه‌ها و بازی‌های جدید را داشته باشید.

برای این اندروید باکس درگاه‌های متنوعی نیز در نظر گرفته شده تا بتوانید محصولات دیگر را به راحتی به آن متصل کنید و تجربه کاربری بهتری از این اندروید باکس داشته باشید. در بخش جلویی این دستگاه نیز یک نمایشگر کوچک تعبیه شده که می‌تواند ساعت و اتصالات را به شما نشان دهد.

در نهایت اگر به دنبال یک اندروید باکس زیبا و جذاب هستید که بتواند تلویزیون معمولی شما را به یک تلویزیون هوشمند با سرعت بسیار خوب تبدیل کند و حتی بتوانید با آن بازی‌های موجود را نیز اجرا کنید باید این اندروید باکس را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

وزن ۱۱۰ گرم
تراشه Amlogic S905X3 Quad-Core Cortex A53
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه رم ۲ گیگابایت
حداکثر رزولوشن ۶K
میکروفون ندارد
سیستم عامل اندروید ۱۰
فناوری‌های ارتباطی وای فای 5G، بلوتوث 4.2
نمایشگر دارد

 

 

بهترین گوشی های گیمینگ را می توانید از فروشگاه آنلاین تکنولایف تهیه کنید: گوشی های گیمینگ

 

اندروید باکس H96 MAX

در همین ابتدا باید گفت که این محصول گران‌ترین نسخه موجود در لیست ما است. این اندروید باکس تنها محصولی در این لیست است که به صورت پیش فرض اندروید ۱۱ دارد و یعنی دقیقا از سیستم عاملی مشابه با گوشی‌های جدید استفاده می‌کند و جالب‌تر این که رم ۸ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است.

بهترین اندروید باکس گیمینگ

این رم ۸ گیگابایتی در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و قدرت سخت افزاری بسیار مناسب باعث می‌شود که این اندروید باکس قوی‌ترین نسخه موجود در این لیست نام بگیرد. این محصول به سرعت و بسیار روان می‌توان اعمال مختلف را انجام دهد و به شما امکان می‌دهد به واقع شبیه به یک گوشی با آن کار کنید.

این دستگاه نیز درگاه‌های ارتباطی متنوعی داشته و در بخش جلویی از نمایشگر برای نمایش ساعت و اتصالات استفاده می‌کند. شما با قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای این اندروید باکس به سادگی می‌توانید نمایشگر گوشی را به تلویزیون منتقل کنید.

در کل باید بگوییم که این اندروید باکس کامل‌ترین نسخه موجود در این لیست بوده و در تمام بخش‌ها عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند و بعید است که با هیچ بخشی از آن به مشکل مواجه شوید. در واقع این محصول یکی از بهترین اندروید باکس گیمینگ به حساب می‌آيد.

وزن ۳۰۰ گرم
تراشه RK3566 Quad-Core 64bit Cortex-A55
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم ۸ گیگابایت
حداکثر رزولوشن ۸K
میکروفون دارد
سیستم عامل اندروید ۱۱
فناوری‌های ارتباطی وای فای 5G، بلوتوث 4.2
نمایشگر دارد

جمع‌بندی

همانطور که در طی این مطلب متوجه شدید، حتی اگر تلویزیون هوشمند نداشته باشید هم به کمک یک اندروید باکس می‌توانید از ویژگی‌های یک تلویزیون هوشمند بهره ببرید. با یک اندروید باکس باکیفیت، شما قادر خواهید بود بازی‌های مختلف را روی تلویزیون خود اجرا کنید، فیلم‌ها را با کیفیت بسیار بالا ببینید و حتی محتوای موبایل و تبلت خود را روی تلویزیون به نمایش درآورید. اندروید باکس‌ها، در قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که کاربر را قادر می‌سازد با هر میزان بودجه بتواند دستگاهی با کیفیت تهیه کند. همچنین، شما با مراجعه به سایت تکنولایف، می‌‌توانید با مدل‌های دیگر اندروید باکس آشنا شوید و بعد از بررسی ویژگی‌ها و قیمت آن‌ها، دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

فرق تلویزیون معمولی و اندروید چیست؟

هر دو تلویزیون تمامی برنامه‌های تلویزیون را نمایش می‌دهند اما تلویزیون اندرویدی یک تلویزیون هوشمند است و به‌واسطه‌ی آن شما می‌توانید دستگاه‌های اندرویدی خود را به تلویزیون وصل کنید.

آیا می‌توان با اندروید باکس برنامه‌های خود تلویزیون را تماشا کرد؟

بله، تماشای شبکه‌های داخلی با کمک اندروید باکس ممکن است. به‌جز آن، با اندروید باکس و از طریق استریم کردن می‌توانید محتوای موبایل و دیگر گجت‌های اندرویدی خود را هم روی تلویزیون تماشا کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

17 نظر

  1. اندروید باکس هیسکا خوبه؟ من از چند نفر پرسیدم این مدل رو معرفی کردن….
    این مدل اندروید باکس‌هایی که تو نقاله گذاشتین بیشتر برندها برای ایران بوده…کیفیتشون بهتر از اندروید باکس خارجی هست؟؟!!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ...

      سلام برندهای مختلفی تو لیست هست بله برندهای داخلی هم کیفیت مناسبی دارن
  2. سید محمد میرحسینی نیری

    سلام ، لطفاً در مورد پردازنده Amlogic S905Y4 که در بعضی از اندروید باکس ها استفاده میشه هم یه توضیحی بدهید.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سید محمد میرحسینی نیری

      سلام یه پردازنده ۴ هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۱‌.۸ گیگاهرتزی عملکردش به نسبت مناسبه
  3. وحید

    سلام اندروید باکس بدون ایراد و با کیفیت برای تلوزیون انلاین و نصب پروکسی چه دستگاهی پیشنهاد می‌دهید. با حدود 2 میلیون

    1. آرزو

      پاسخ به وحید

      به نظر من اندروید باکس نت باکس مدل شاین عالیه توی مقاله تعجب کردم در موردش ننوشته بودن. ولی من که خریدم و استفاده کردم عالی بود.
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به وحید

      سلام وقت بخیر اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم مدل های جدید رو بررسی نکردم موفق باشید
  4. محمدصدرا محضرنیا

    من h96 max دارم بعضی مواقع یک صفحه آبی برام میاره که روش چینی نوشته ویروس نیست چون آنتی ویروس هم جواب ندا این چیه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدصدرا محضرنیا

      سلام وقت بخیر احتمالا مشکل نرم‌افزاری هست اگه آزار دهنده شد یک بار ریست فکتوری کنید پیروز باشید
      1. مرتضی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام بسیار عالی، ممنون از اطلاعاتتون. فقط اگر میشد با توجه به نیازهای کاربردی خریداران و نوع جزئیات سخت افزاری یه دسته بندی مختصر انجام میشد خوب بود.
        1. عنایت

          پاسخ به مرتضی

          جالبه نت باکس شاین تو لیست شما نیست نت باکس مدل شاین که جزو پرفرش تریهای ایران هست
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مرتضی

          ممنون از همراهی شما 🌱 در آپدیت مطلب مد نظر قرار داده میشه
  5. حسین

    توی سایت گشتم ولی ندیدم اندروید باکس برای فروش داشته باشید، اگر موجود دارید لطفا لینک بدید اگر هم که نه لطفا فروشگاه معتبری معرفی بفرمایید، ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر در حال حاضر موجود نیست متاسفانه میتونید موجودی صفحه مربوطه رو هر روز چک کرده یا اعلان محصول رو فعال کنید موفق باشید
  6. Pooriyshahi

    سلام من یه اندروید باکس میخواستم که بتونم باهاش فیلم تو یوتیوب و آپارات و بازی ( مثل کالاف آنلاین، پی اس آنلاین، فیفا آنلاین، آسفالت 9 ، جی تی ای سن آندرس ، وایس سیتی، لیبرتی سیتی،بازی کنم و بشه بهش با بلوتوث دسته ps4 یا xbox وصل کرد و موس و کیبورد بخوره، اسلات کارت حافظه داشته باشه ، مشخصات خوب و رم بالا نسبت به پولی که می‌خوام هزینه کنم یعنی یه میلیون و 700 هزار تومن چی پیشنهاد میدید؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به Pooriyshahi

      با سلام متاسفانه با اندروید باکس و کانفیگ هایی که دارند امکان انجام این بازی ها نیست
  7. sibiptv

    نرم افزار a95x هم یکی از بهترین مدل ها هست بنظرم که میتونستید توی لیست قرار بدین . من خودم برای نرم افزار تلوزیون اینترنتی sibiptv از این نرم افزار استفاد میکنم .

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads