داغ ترین ها :
بهترین موس بی سیم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

بهترین موس بی سیم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

اگر شما هم جزو افرادی هستید که حین بازی یا کار زیاد جا‌به‌جا می‌شوید، قطعا از لوازم و اکسسوری‌های بی‌سیم بیشتر از سیمی استقبال می‌کنید. به طور کلی وسایل سیمی بیشتر از وسایل سیمی دست و پا را می‌بندند و به نحوی آزادی را حین کار سلب می‌کنند. در قدیم موس‌های بی‌سیم به خوبی موس‌های سیمی کار نمی‌کردند، و بعد از چند بار کار کردن به باتری جدید نیاز داشتند. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر موس‌های بی سیم می‌توانند با نوع سیمی رقابت کنند. اگر دنبال یک موس باکیفیت و با‌دوام هستید، و نمی‌دانید باید چه ویژگی‌هایی را در بهترین موس بی سیم جستجو کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. بهترین ماوس بی سیم بازار الزاما نمی‌تواند بهترین موس بی سیم ارزان باشد؛ پس مثل همیشه اگر قیمت اولویت شماست باید قسمتی از امکانات و قابلیت های مدنظر خود را کنار بگذارید.

 

تکنولایف بهترین گزینه ها را برای خرید موس ارزان به شما پیشنهاد می‌کند: موس بی سیم

 

بهترین موس بی سیم

هدف از خرید موس بی‌ سیم

طبیعتا قبل از انتخاب هر وسیله‌ای باید هدف از خرید را مشخص کنید. به این معنی باید بدانید که موس وایرلس را برای بازی می‌خواهید استفاده کنید یا برای کارهای ویرایش ویدیو و یا معمولی نیاز دارید. زیرا در این صورت می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه به انواع موس‌ها و کاربردهای آن‌ها خواهیم پرداخت.

ماوس‌ استاندارد

این موس‌ها طراحی خاصی ندارند و برای کارهای معمولی و روتین استفاده می‌شوند.میزان حساسیت فشار (DPI) موس‌های استاندارد به طور معمول بین 800 تا 6000 dpi متغیر است. و این عدد برای اکثر کاربران کاملا مناسب است. dpi معیاری است که برای اندازه‌گیری میزان حساسیت به فشار به‌کار‌می‌رود. هر چه عدد dpi بالاتر باشد، دقت و حساسیت موس بیشتر است.بنابراین حتما باید برای کارهای خاص مثل ویرایش ویدیو و بازی، موسی با dpi بیشتر انتخاب کنید. زیرا با کوچکترین فشار دست روی موس می‌توانند حرکت را تشخیص دهند.

ماوس‌ مخصوص بازی

موس‌های بازی به حساس‌ترین و دقیق‌ترین سنسورها مجهز هستند و همچنین عمر باتری بهتری نسبت به موس‌های استاندارد دارند. برخی از انواع موس‌های بازی، قابلیت‌های ویژه‌تری مانند نورپردازی RGB و دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی دارند که کاربر می‌تواند براساس نوع بازی تنظیم کند.

 

انواع موس بازی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت موس گیمینگ

ماوس‌های ویژه برای تولید محتوا

اگر شغل‌تان تولید محتوای ویدیویی است باید در انتخاب موس دقت کنید. میزان dpi نقش مهمی در کار تولید محتوای ویدیویی دارد. بنابراین قبل از انتخاب تحقیق‌تان را تکمیل کنید. به طور کلی موس‌های سری Logitech M بهترین انتخاب برای تولید محتوای ویدیویی هستند.

بهترین موس بی سیم

 

 

طراحی و شکل ظاهری ماوس

انتخاب طراحی وشکل ماوس یک انتخاب کاملا شخصی است. زیرا فرد باید بتواند با شکل و نحوه قرار‌گیری دست روی موس راحت ارتباط برقرار کند. اکثر موس ها طراحی ساده و راحتی دارند. اما برخی طراحی‌های خاص را ترجیح می‌دهند. مثلا اکثر افراد دوست دارند انگشتان دست را راحت روی موس قرار دهند در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند که کف دست را روی موس باشد. اگر شما جزو دسته دوم هستید، موس‌های حجیم و بزرگتر گزینه مناسبی است. نکته مهم دیگر در شکل ظاهری موس، کیفیت دکمه‌ها است. به خصوص این ویژگی برای گیمرها بسیار مهم است، زیرا موس‌های بازی، دکمه‌های بیشتری دارند، تا عملکرد سریعی حین بازی داشته باشند. بنابراین دکمه‌ها در طول عمر و مشکل ساییدگی موس موثر است. برای اینکه یک موس باکیفیت بخرید به بالشتک‌های زیر موس دقت کنید. بالشتک‌ها به حرکت روان موس روی پد کمک می‌کنند، هر چه بالشتک‌ها نازک و کوچک باشند، به مرور زمان ساییده می‌شوند.

بهترین ماوس بی سیم بازار

 

برندهای برتر را بشناسید:
بهترین مارک موس با سیم

 

سنسورها در ماوس‌ های بی سیم

اکثر موس‌های وایرلس به سنسور نوری مجهز هستند، اما موس‌ها با قابلیت‌های ویژه‌تر با فناوری لیزی کار می‌کنند، به طور کلی تفاوت بین این دو غیر‌قابل تشخیص است زیرا در حقیقت عملکرد یکسانی دارند. به طور کلی برخی از انواع موس‌ها، عملکرد پرشی دارند و یا متوقف می‌شوند. باید موسی انتخاب کنید که حرکت را به درستی و دقیق ثبت کند و به راحتی روی سطوح مختلف سخت و نرم مثل چوب یا پارچه حرکت کند.

Dpi و میزان حساسیت در ماوس

میزان حساسیت سنسور یک معیار مهم در انتخاب موس است. dpi یا حساسیت سنسور برحسب نقطه در اینچ نمایش داده می‌شود. dpi در اکثر موس‌ها بین 800 dpi تا 6000 متغیر است. هر چه dpi بالاتر باشد، حساسیت موس بیشتر خواهد شد. گیمرها باید موسی با dpi بیشتر انتخاب کنند. زیرا به اشاره کمی برای حرکت دادن موس نیاز دارند.

طول عمر باتری موس بی‌سیم

بیشتر موس‌های بی سیم با باتری قابل تعویض AAA کار می‌کنند. اما موس‌های گران‌تر به یک باتری داخلی مجهز هستند. و به راحتی با داک یا شارژر، شارژ می شوند. انتخاب ماوسی با باتری عالی بسیار مهم است، بهترین موس باید تا چند سال با باتری قابل‌تعویض دوام بیاورد.

انواع روش‌های اتصال موس‌های وایرلس

متداول‌ترین روش اتصال موس‌های بی‌سیم، به صورت بلوتوثی است. اما برخی دیگر به صورت دانگل به دستگاه متصل می‌شوند.

 

 

معرفی بهترین موس های بی سیم 2022

در ادامه بهترین ماوس های بی سیم بازار 2022 را لیست کرده‌ایم تا بتوانید از بین بهترین مدل انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند به دنبال یک موس استاندارد یا بازی هستید، ویژگی‌ها را بررسی کنید و براساس اولویت خود، گزینه‌ای را انتخاب کنید.

بهترین ماوس بی سیم بازار

 

یک طراح گرافیک چه ماوسی باید داشته باشد:
راهنمای خرید موس مخصوص طراحی

 

  1. Logitech MX Master3

Logitech MX Master3 بهترین موس بی سیم بازار است. این موس برای بازی ساخته نشده است اما سنسور آن تا 4000dpi هم می‌رسد و این عدد برای یک ماوس معمولی فوق‌العاده است. MX Master به یک باتری قابل‌شارژ مجهز است. از طرف دیگر 6 دکمه روی ماوس را می‌توانید مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. این موس به دو روش دانگل USB A و بلوتوث متصل می‌شود. راحتی بارزترین ویژگی این موس است. شست و انگشت‌تان را روی موس قرار دهید تا استراحت کند. نکته جذاب دیگر این موس، سنسور دارک فیلد است. حسگرهای دارک فیلد تقریبا روی هر سطحی کار می‌کنند. موس Logitech MX Master3 به چرخ اسکرول دقیق Mx Master مجهز است و به این ترتیب می‌توانید به بالا و پایین صفحه حرکت کنید. در نتیجه که قابلیت ماوس را برای انجام کارهای مختلف مثل اسکرین‌شات فراهم می‌کند. MX Master حرفه‌ای‌ترین مدل موس است و برای کارهای تخصصی مثل کدنویسی گزینه مناسبی است.

  1. Logitech MX Vertical

این موس طراحی ارگونومیکی دارد و به صورت عمودی و زاویه 45 درجه قرار می‌گیرند. این موس‌ها گزینه مناسبی برای روش قرارگیری بازو و مچ هستند، تا کاربر مجبور نشود که در حالت غیرطبیعی بچرخد. به طور کلی این موس مناسب همه افراد نیست، اما اگر دوست دارید با موس‌های عمودی کار کنید، شاید مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنید، و بعد متوجه خواهید شد که انگشت شست بر روی تکیه‌گاه راحتی قرار گرفته است.همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری اسناد و تصاویر را  با 3 دستگاه دارد. البته فقط در صورتی‌که از دانگل لاجیتک استفاده کنید. Logitech MX به یک باتری قابل‌شارژ با USB-C مجهز است که با دانگل USB A به دستگاه متصل می‌‌شود. اما اگر قیمت در اولویت انتخاب شماست، این موس نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر است. به طورکلی Logitech MX Vertical یک گزینه عالی برای افرادی است که دنبال موس ارگونومیک هستند.

بهترین موس بی سیم

بهترین موس بی سیم ارزان

  1. Lenovo wireless Vertical mouse

اگر دنبال یک موس ارگونومیک با قیمت مناسب هستید، Lenovo Wireless vertical mouse را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این موس نسبت به Logitech MX Vertical قیمت کمتری دارد. البته بیشتر ویژگی‌های خاص ماوس MX vertical را شامل می‌شود.برتری نسبت به Logitec MX دارد و آن امکان تنظیمات بیشتر در dpi است. می‌توانید بین 3 عدد را بین 800 تا 2400 dpi تنظیم کرده و با یک اشاره ساده حرکت کنید. قسمت زیرین موس به یک پوشش چوب پنبه‌ای تجهیز شده است که حس خاص بودن را به ظاهر آن می‌بخشد.Wireless Vertical mouse دارای یک زاویه طبیعی 57 درجه با قابلیت Handshake position” و تعداد زیاد دکمه قابل برنامه‌ریزی است.موقعیت حرکت دست در موس‌های عمودی قابلیتی است که اجازه نمی‌دهد مچ دست به اطراف خم شود.Lenovo wireless به یک باتری AA قلیایی مجهز است.

 

موس بی سیم را چطور نصب کنیم؟
نحوه اتصال موس بی سیم به لپ تاپ

 

  1. Logitech Ergo M575 Wireless Trackball Mouse

یکی از بهترین موس‌ها از لحاظ نحوه قرارگیری دست به‌شمار می‌رود. به این منظور که نیازی به جابه جایی دست ندارید، فقط کافی است که دست خود را روی موس بگذارید و تا ساعت‌ها بدون کوچکترین حرکتی با آن کار کنید. علت این ویژگی طراحی موس است. Logitech Ergo M575 به یک گوی مکان‌نما و سنسور Track ball مجهز است. Ergo M575 یک موس حجیم و بزرگ است اما حرکت‌های ظریفی دارد. زیرا نیاز به جابه‌جایی و حتی موس‌پد ندارد، بنابراین یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که فضای کوچکی دارند. همچنین قابلیت‌هایی مثل تنظیم dpi و ساخت کلیدهای ترکیبی ، بررسی سطح باتری، دکمه برای باز کردن برنامه‌ها را به کاربر می‌دهد. از دیگر مشخصات ماوس، باتری قلیایی AA و اتصال به صورت بلوتوثی است.

  1. Logitech Triathlon M720 Mouse

موس Logitech Triathlon قابلیت اتصال به چندین دستگاه را دارد. نسبت به مدل قبلی یعنی M10 یک دکمه در قسمت شست، سمت چپ اضافه شده است، همچنین دکمه 1،2،3ویژگی خاص این موس است. Logitech Triathlon این قابلیت را دارد که با حداکثر 3 دستگاه به صورت هم‌زمان جفت شود. نکته جذاب این موس قابلیت Logitech Flow است. نرم افزار Logitech flow امکان حرکت و جابه‌جایی مووس را بین نمایشگرها فراهم می‌کند. این قابلیت چندین مزیت دارد.اول اینکه می‌توانید فایل‌ها را به راحتی کپی کنید، و یا از لپ‌تاپ به صورت مانتیور دوم استفاده کنید. این موس با دو روش اتصال 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث سازگاری دارد، به این ترتیب که می‌توانید ماوس را به صورت گیگاهرتز و دیگری را از طریق بلوتوث متصل کنید، باتری در ماوس Triathlon قلیایی AA است.

 

 

جمع بندی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، اولین قدم برای یک خرید ایده‌آل، تعیین هدف است. در این مقاله درباره معیارهای مهم در انتخاب یک موس بی‌سیم

مناسب را اشاره کردیم، به راحتی می‌توانید اولویت انتخاب خود را پیدا کنید و براساس معیارها بهترین مدل را از لیست بالا انتخاب کنید.

 

اتصال موس و کیبورد به گوشی برای بازی پابجی:
موس و کیبورد برای گوشی

 

سوالات متداول

معیارهای انتخاب یک موس بی‌سیم چیست؟ حین خرید به نکاتی مانند هدف از انتخاب، طراحی و شکل ظاهری موس، طول عمر باتری، سنسورها، میزان dpi و فشار دست حتما توجه کنید.

بهترین موس از نظر طراحی ارگونومیک کدام است؟ اگر به دنبال موس با طراحی ارگونومیک هستید، Lenovo Wireless vertical mouse گزینه مناسبی است.

Dpi در موس چیست؟ dpi معیاری است که برای اندازه‌گیری میزان حساسیت به فشار به‌کار‌می‌رود. هر چه عدد dpi بالاتر باشد، دقت و حساسیت موس بیشتر است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%b3-%d8%a8%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/
ads
ads