داغ ترین ها :
معرفی بهترین موس های ارگونومیک بازار ایران

معرفی بهترین موس های ارگونومیک بازار ایران

موس های ارگونومیک دسته‌ای از موس‌ها هستند که به دلیل طراحی متفاوتی که دارند به بالا رفتن راندمان کار و خستگی کمتر دست‌ها کمک بسیاری می‌کنند. خرید موس های ارگونومیک معمولا در میان مشاغلی مانند طراحان، گرافیست‌ها و افرادی که ساعت‌های بسیاری باید با موس کار کنند بیشتر است. اگر قصد آشنایی با بهترین موس های ارگونومیک موجود در بازار را دارید، پیشنهاد میکنیم تا پایان مقاله معرفی بهترین موس های ارگونومیک بازار ایران از تکنولایف همراه ما باشید.

معرفی بهترین موس های ارگونومیک 2023 (در بازار ایران و خارج)

مانند تمامی محصولات دنیا موس های ارگونومیک هم توسط برندهای مختلفی در جهان تولید می‌شوند. با توجه به تنوعی که در طراحی و بازده آن‌ها وجود دارد، معمولا انتخاب بهترین ماوس ارگونومیک بدون آشنایی با مشخصات کار آسانی نیست پس به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا با جزئیات تعدادی از بهترین مدل‌های معرفی شده آشنا شوید. در ادامه این مقاله قرار است با لیست بهترین موس های ارگونومیک 2023 که موفق به دریافت نمره خوبی از کاربران در فروشگاه‌های بزرگ و جهانی مثل آمازون شده‌اند، آشنا شوید.

ماوس ارگونومیک لاجیتک مدل MX Vertical، بهترین ماوس ارگونومیک 2023

ماوس ارگونومیک لاجیتک مدل MX Vertical، بهترین ماوس ارگونومیک 2023

ماوس ارگونومیک لاجیتک مدل MX Vertical با نام ماوس عمودی در بازار به فروش می‌رسد. طراحی این ماوس به گونه‌ای است که تلاش می‌کند تا فشار را از روی انگشت شست شما بردارد و با بهره‌وری از زاویه 57 درجه حالت بهتری را به قرارگیری مچ دست بدهد و تا حد امکان از خستگی دست جلوگیری شود. همچنین پوشش مات و پلاستیکی آن باعث تعریق کمتر، عدم حساسیت و چسبیدن پوست دست هنگام تماس با موس می‌شود. امکان اتصال به صورت بی سیم و با سیم یکی از بهترین مزیت‌های این ماوس ارگونومیک است که در صورت استفاده به صورت بلوتوثی نیاز به شارژ دارد. ماندگاری بالای شارژ موس بعد هربار شارژ از دیگر مواردی است که این ماوس توانسته است لقب بهترین را از آن خود کند.

موس ارگونومیک MX Vertical لاجیتک با تمامی سیستم عامل‌ها سازگاری دارد و مشکلی از جهت پاسخگویی به فرمان‌ها و کلیک‌های کاربران در طی انجام فعالیت‌ها برای آن‌ها به‌وجود نمی‌آورد. روی موس ارگونومیک لاجیتک مدل MX Vertical تعداد 7 عدد دکمه وجود دارد که 4 تا از آن‌ها قابل برنامه ریزی هستند. دکمه‌ها به گونه‌ای روی ماوس قرار گرفته‌اند که مشکلی برای استفاده از آن‌ها برای کاربر به‌وجود نمی‌آید اما ممکن است برای دست‌های کوچک مقداری مشکل باشد. دقت کلیدهای ماوس یا همان dpi تا 4000 نقطه بر هر اینچ قابل افزایش است و به راحت تر شدن کار گرافیست‌ها کمک می‌کند.

مزایا معایب
میزان دقت بالا اندازه بزرگ و وزن زیاد
نامناسب برای دست‌های کوچک
 4 کلید قابل برنامه ریزی حمل آسان ندارد و جای بزرگی می‌گیرد
سازگاری با انواع سیستم عامل تاخیر 12 میلی‌ثانیه که برای بازی کردن و انجام فعالیت‌های لحظه‌ای
کاهش خستگی مچ و انگشتان دست طراحی نا متقارن و نامناسب برای استفاده افراد چپ دست
اتصال بی سیم و با سیم غلطک اسکرول با سرعت بالا نمی‌تواند بچرخد

 

 

جدیدترین مدل های موس بی سیم و با سیم را می توانید از تکنولایف بخرید

 

ماوس ارگونومیک انکر مدل Vertical 2.4G بی سیم

ماوس ارگونومیک انکر مدل Vertical 2.4G بی سیم

ماوس بی سیم انکر مدل 2.4g یکی دیگر از بهترین موس های ارگونومیک سال 2023 است که با طراحی متفاوتش توانسته نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب کند. طراحی عمودی آن به ایجاد زاویه مناسب برای انگشت شست و مچ دست کمک به‌سزایی می‌کند، البته برای افرادی که اغلب ماوس را با دست چپ خود می‌گیرند، استفاده از ماوس ارگونومیک انکر مدل Vertical 2.4G بی سیم کمتر از راست دست‌ها پیشنهاد داده می‌شود.

ماوس بی سیم انکر مدل 2.4g از یک پوشش پلاستیکی با رویه مات بهره می‌برد و نچسبیدن آن به کف دست باعث طولانی شدن مدت استفاده از آن می‌شود. این ماوس در ابعاد 115 × 58 × 87 میلی‌متر با وزن 90 گرم در ویترین مغازه‌ه چیده می‌شود. ماوس ارگونومیک انکر مدل Vertical 2.4G به صورت بی سیم و از طریق دانگل USB به سیستم‌های پشتیبانی کننده از سیستم عامل ویندوز متصل می‌شود. 6 کلید قرار گرفته روی ماوس برای ادامه کار کردن به 2 باتری قلمی AA نیاز دارند و در صورت شارژ کامل توانایی نمایش نشانگر را روی مانیتور با میزان دقت 8..،1200 و 1600 DPI دارند. حساسیت بالا و تاخیر کم در پاسخگویی به فرمان‌های حرکتی از دیگر مزایای این ماوس ارگونومیک بی سیم محسوب می‌شوند.

مزایا معایب
قابلیت تنظیم و انتخاب میزان دقت اندازه بزرگ و وزن زیاد
نامناسب برای دست‌های کوچک
6 کلید قابل برنامه ریزی حمل آسان ندارد و جای بزرگی می‌گیرد
کاهش خستگی مچ و انگشتان دست سازگاری فقط با سیستم عامل ویندوز
حساسیت بالا و کاهش حداکثری میزان تاخیر طراحی نا متقارن و نامناسب برای استفاده افراد چپ دست

 

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید بهترین موس برای طراحی

 

موس گیمینگ ارگونومیک ECHTPower Vertical بی سیم

موس گیمینگ ارگونومیک ECHTPower Vertical بی سیم

خرید ماوس گیمینگی که در عین حال از طراحی ارگونومیک هم بهره برده باشد، امتیاز بزرگی برای شما محسوب می‌شود. مخصوصا اگر از کاربران شرکت‌های فروشگاهی بزرگ جهانی هم نمره قابل قبولی را دریافت کرده باشد. موس گیمینگ ارگونومیک ECHTPower Vertical بی سیم از طریق دانگل USB به تمامی دستگاه‌های دارای پورت USB متصل می‌شود. ( نحوه اتصال این ماوس از طریق بلوتوث نیست)
خرید موس ارگونومیک مدل ECHTPower Vertical گیمینگ برای سیستم‌هایی که از انواع نسخه‌های سیستم عامل ویندوز و MacOS x پشتیبانی می‌کنند، مناسب است و مشکلی در استفاده برای کاربران به‌وجود نمی‌آورد.

این ماوس گیمینگ ارگونومیک از کمپانی ECHTPower مجهز به باتری قابل شارژ با ظرفیت 1200 میلی‌آمپر ساعت است و تنها با یک بار شارژ تا مدت 120 ساعت به طور مداوم قابل استفاده برای کاربر محسوب می‌شود. از دیگر مزایای این ماوس می‌توان به استفاده از آن در حالت شارژ شدن اشاره کرد. درواقع هنگامی که ماوس کامپیوتر در حال شارژ شدن است، با وصل کردن گیرنده USB به دستگاه از ماوس بی سیم می توانید از آن بدون بروز هرگونه مشکلی استفاده کنید.

از دیگر مزایای قابل اهمیت این محصول می‌توان به قابلیت تنظیم دقت کلیدهای آن اشاره کرد. دقت موس ارگونومیک ECHTPower Vertical می‌تواند بین 3 دقت 1000، 1600 و 2400 نقطه بر هر اینچ تغییر کند و کاربر با توجه به نیاز خود نسبت به انتخاب دقت مناسب اقدام کند. به همین دلیل می‌توان گفت که کلیدها قابلیت شخصی سازی دارند.

مزایا معایب
قابلیت تنظیم و انتخاب میزان دقت وزن بالا
6 کلید قابل برنامه ریزی ابعاد بزرگ
کاهش خستگی مچ و انگشتان دست برای گیمرها سازگاری فقط با سیستم عامل ویندوز و یک نسخه Macos X
باتری با ظرفیت بالای 1200 میلی‌آمپر ساعت فقط برای افراد راست دست ساخته شده است

 

 

 

موس ارگونومیک Logitech Lift Vertical

موس ارگونومیک Logitech Lift Vertical

برند لاجیتک با طراحی انواع موس‌های ارگونومیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. موس ارگونومیک لاجیتک مدل Lift Vertical یکی دیگر از بهترین موس های ارگونومیک 2023 است که از یک طراحی نامتقارن و در عین حال زیبا بهره می‌برد. این موس به دلیل زاویه 57 درجه به حفظ حالت اصلی ساعد دست و جلوگیری از خسته نشدن آن کمک می‌کند. لاجیتک با قرار دادن یک دانگل کوچک بلوتوثی امکان اتصال این موس بی سیم را به انواع سیستم‌ها داده است. البته نکته‌ مهمی که درباره موس ارگونومیک Logitech Lift Vertical وجود دارد و باید به آن توجه داشته باشید؛ عدم سازگاری این موس با تمامی نسخه‌های سیستم عامل‌های ویندوز و مک او اس است. 4 کلید به‌کار رفته در موس ارگونومیک Lift Vertical لاجیتک قابلیت شخصی سازی و تنظیم میزان دقت را از 1000 تا 4000 dpi را دارد.

مزایا معایب
قابلیت تنظیم و انتخاب میزان دقت وزن بالای 100 گرم
حفظ حالت ساعد دست و کاهش خستگی مچ و انگشتان دست سازگاری فقط با سیستم عامل ویندوز 10،11 و بالاتر- مک او اس 10.15 و بالاتر- iPadOS 14 یا بعد از 6- ChromeOS 7- لینوکس 8 و اندروید 8 و 9
باتری با دوام 2 سال فقط برای افراد راست دست
4 کلید قابل برنامه ریزی ابعاد بزرگ

 

 

انواع موس گیمینگ را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

بهترین ماوس ارگونومیک مایکروسافت

بهترین ماوس ارگونومیک مایکروسافت موس ارگونومیک مایکروسافت مدل Microsoft Sculpt

موس ارگونومیک مایکروسافت مدل Microsoft Sculpt با کیفیت بالا و طراحی خاص خود توانسته توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند. این ماوس همانند سایر ماوس‌های ارگونومیک دارای وزن و ابعاد بزرگتری نسبت به مدل های معمولی بوده و به صورت بی سیم به کار خود ادامه می‌‎دهد، البته شکل توپ مانند آن منحصربه‌فرد است و کمتر ماوسی با طراحی کاملا کروی در بازار دیده شده است.

دقت 3 کلیدی که روی ماوس قرار دارد چیزی در بازه 800 تا 1600 DIP تغییر می‌کند و به راحتی می‌تواند پاسخگوی نیاز طراحان و گرافیست‌ها باشد. البته این ماوس صرفا برای دست راست طراحی شده است و این می‌تواند یکی از معایب و ویژگی‌های محدود کننده این مدل محسوب شود. دوام باتری قرار گرفته در موس ارگونومیک مایکروسافت مدل Microsoft Sculpt حدود یک سال محاسبه شده است.

مزایا معایب
قابلیت انتخاب میزان دقت وزن بالای 150 گرم
3 کلید قابل برنامه ریزی ابعاد بزرگ
کاهش خستگی دست به دلیل نرم شدن انگشتان در پی کار کردن با ماوس کروی سازگاری فقط با سیستم عامل ویندوز 10،8،7
مک او اس 10.7 و مک او اس ایکس
اندروید 3.2 و بالاتر
باتری با دوام 2 سال فقط برای افراد راست دست

 

پیشنهاد مطالعه:
موس سیم دار یا بی سیم، کدام بهتر است؟

 

بهترین ماوس ارگونومیک گیمینگ برای شخصی سازی

بهترین ماوس ارگونومیک گیمینگ برای شخصی سازی

ماوس ارگونومیک ریزر مدل Basilisk V3 بهترین ماوس ارگونومیک گیمینگ برای شخصی سازی محسوب می‌شود. در ساخت این ماوس از 11 کلید قابل برنامه ریزی (10 کلید + غلطک اسکرول) استفاده می‌شود و شخصی سازی کلیدها از طریق نصب نرم افزار مخصوص ماوس امکان پذیر است. ریزر ادعا کرده که با معرفی ماوس ارگونومیک Basilisk V3 در سال 2021 بهترین موس ارگونومیک برای گیمرها را روانه بازار کرده است و فروش بالای ماوس تا سال 2023 خبر از اثبات ادعای کمپانی ریزر دارد.

موس گیمینگ ریزر مدل Basilisk V3 دارای کلیدهای تنظیم میزان دقت و روشن کردن حالت مکالمه هدفون است به همین دلیل می‌تواند تا حد بسیاری سرعت بازی را برای گیمرها به حداکثر برساند. همچنین برند ریزر با قرار دادن غلطت هیدرولیک به روان سازی چرخش کلید اسکرول کمک به‌سزایی کرده است. حداکثر میزان دقت در این ماوس 26 هزار DPI محاسبه شده است که در مقایسه با سایر ماوس‌های گیمینگ دقت بسیار بالایی به شمار می‌رود.

پشتیبانی از Chroma RGB باعث می‌شود تا به زیبایی ماوس اضافه شود و گیمر از بازی کردن در تاریکی لذت بیشتری ببرد. در ادامه لازم به ذکر است که قابلیت شخصی سازی RGB و انتخاب رنگ توسط کاربر می‌تواند از دیگر دلایل محبوبیت این ماوس در میان ماوس‌های گیمینگ باشد. ماوس از طریق کابل USB به انواع سیستم‌ها متصل می‌شود و حداکثر سرعت 650 اینچ بر ثانیه از جمله دلایل برتری Basilisk V3 نسبت به سایر رقبا محسوب می‌شود. به طور کل خرید ماوس ارگونومیک ریزر مدل Basilisk V3 به افرادی که قصد استفاده از بهترین‌ها را در حوزه گیمینگ دارند، بیشتر از همه پیشنهاد می‌شود.

مزایا معایب
بالاترین دقت موجود در ماوس‌های ارگونومیک و گیمینگ اندازه بزرگ و وزن زیاد
11 کلید قابل برنامه ریزی قیمت گران
تنظیم RGB ماوس فقط برای افراد راست دست

سخن آخر

ماوس های ارگونومیک به دلیل طراحی متفاوتی که دارند ممکن است در نگاه اول خوشایند همه نباشند؛ اما رعایت نکاتی مانند قرارگیری درست مچ و ساعد دست و دسترسی آسان‌تر به کلیدها برای انگشتان از جمله مواردی است که کاربران را به سمت خرید موس ارگونومیک سوق می‌دهد. از آنجایی که تنوع ماوس‌های ارگونومیک مانند سایر ماوس‌ها زیاد است، در این مقاله از تکنولایف مشغول به معرفی بهترین موس های ارگونومیک بازار ایران شدیم تا مخاطبان بتوانند در آینده به راحتی نسبت به انتخاب مدل مد نظر خود اقدام کنند. اگر شما هم تا به حال از ماوس ارگونومیک استفاده کرده‌اید یا در ارتباط با مدل‌های معرفی شده نظری دارید، می‌توانید با نوشتن آن در بخش نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین ماوس ارگونومیک بازار ایران کدام است؟

تا به امروز ماوس ارگونومیک لاجیتک مدل MX Vertical بهترین موس گیمینگ بازار ایران و سایر کشورها معرفی شده است؛ البته مدل‌های برتر دیگری هم به جز این مدل ماوس لاجیتک هستند که می‌توانند در دسته

بهترین موس های ارگونومیک قرار بگیرند.

بهترین موس ارگونومیک گیمینک چیست؟

به دلیل قابلیت شخصی سازی ماوس ارگونومیک ریزر مدل Basilisk V3 بهترین ماوس ارگونومیک گیمینگ معرفی شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d8%b1%da%af%d9%88%d9%86%d9%88%d9%85%db%8c%da%a9/
ads
ads