داغ ترین ها :
بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ

بهترین گوشی های پرچمدار سامسونگ

با انواع گوشی پرچمدار سامسونگ آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید پرچمداران سامسونگ در چند سری در دسترس قرار می‌گیرند و تاکنون چه مدل‌هایی با چه مشخصاتی به بازار عرضه شده‌اند؟ قبل از خرید موبایل ضروری است که مشخصات گوشی را بررسی کنید و مطابق با نیازتان خریداری کنید. قابلیت‌های دوربین، صفحه نمایش و توان باتری را بررسی کنید و سپس به خریدتان بپردازید. این‌ها موارد مهمی هستند که حتما باید در موردشان بدانید. در نظر بگیرید که گوشی‌های نسل جدید مشخصات به مراتب بهتری نسبت به نسل‌های قبلی دارند و پیشرفت تکنولوژی اسمارت‌فون‌ها متوقف‌شدنی نیست.

در ادامه این مطلب به بررسی گوشی های پرچمدار سامسونگ به ترتیب می‌پردازیم تا با دید بهتری بتوانید مدل مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

پرچمداران سامسونگ را با قیمت مناسب از تکنولایف بخرید: قیمت امروز گوشی سامسونگ

 

معرفی گوشی‌های سری S

سری S پرچمداران سامسونگ هستند و سازنده کره‌ای تلاش می‌کند تا در این گوشی‌ها از آخرین فناوری‌های موجود استفاده کند و همه هنر و توانایی خود و تجربه زیاد این سال‌ها را به رخ رقبا بکشد. پرچمداران جدید سامسونگ یعنی سری S23 مدتی قبل معرفی شده و حالا کم کم وارد بازار شده‌اند.

شما در حال حاضر می‌توانید سری S23 پرچمداران سامسونگ را خریداری کنید و یا به سراغ نسل قبل یعنی سری S22 بروید که با ورود نسل جدید کمی کاهش قیمت را شاهد بوده‌اند و حالا خوش قیمت‌تر شده‌اند.

  • گلکسی S21 FE
  • گلکسی S22
  • گلکسی S22 پلاس
  • گلکسی S22 اولترا
  • گلکسی S23 FE
  • گلکسی S23
  • گلکسی S23 پلاس
  • گلکسی S23 اولترا

سامسونگ ارزان‌ترین پرچمدار خود را با نام S22 یا S23 وارد بازار می‌کند و این گوشی اندازه کوچک‌تری نیز نسبت به دو برادر خود دارد و برای کاربرانی که به گوشی‌های کوچک علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی است. نسخه S22 پلاس یا S23 پلاس نسخه‌هایی با باتری و نمایشگر بزرگ‌تر هستند که در برخی بخش‌ها برتری‌های جزئی نسبت به نسخه پایه‌ای دارند. در نهایت نسخه اولترا از پرچمداران سامسونگ بهترین نسخه از گوشی‌های این شرکت است.

در S22 اولترا یا S23 اولترا سامسونگ تمام توانایی خود در ساخت گوشی‌های هوشمند را به رخ کشیده و S22 اولترا اولین گوشی از سری S است که از قلم پشتیبانی می‌کند و آن را به همراه خود دارد.

معرفی گوشی‌های سری Z

سال 2020 بود که سامسونگ اولین گوشی تاشو خود با نام گلکسی Z Flip را روانه بازار کرد. این گوشی‌ برای کاربران جدید بود و خود سامسونگ نیز طراحی بی عیب و نقصی را ارائه نکرده بود. در ادامه گوشی‌های گلکسی Z Fold 2، گلکسی Z Fold 3، گلکسی Z Flip 3، زد فولد 4 و زد فلیپ 4 از راه رسیدند. این محصولات طراحی بهتر و کامل‌تری دارند و کاربران نیز توجه بیشتری به این کهکشانی‌ها نشان دادند و تعداد بیشتری از آن‌ها را خریداری کردند.

  • گلکسی Z Fold 5
  • گلکسی Z Flip 5
  • گلکسی Z Flip 4
  • گلکسی Z Fold 4

داستان سری گلکسی نوت چگونه شد؟

همان طور که احتمالا در جریان اخبار هستید سامسونگ دیگر قصد ندارد گوشی دیگری از سری نوت تولید کند و به طور کلی تولید این سری را متوقف کرده است. در واقع حالا سامسونگ در S22 Ultra دو سری S و Note خود را ترکیب کرده و به راحتی با نگاه کردن به S22 اولترا می‌توان به این موضوع پی برد.

به گفته سامسونگ این شرکت کره‌ای می‌خواهد تمرکز ویژه‌ای به روی سری Z داشته باشد و این سری را جایگزین سری نوت کند. البته که همان طور که اشاره کردیم رسما گلکسی S22 اولترا همان نوت جدید است اما فقط نام نوت ندارد.

 

بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ در مطلب زیر:
ویروس کش گوشی سامسونگ

 

تفاوت سری S و سری Z سامسونگ

اگر می‌خواهید گوشی پرچمدار سامسونگ خریداری کنید باید به سراغ یکی از دو سری S یا Z بروید. در ادامه این بخش به طور کوتاه در هر بخش این دو سری از پرچمداران سامسونگ را با هم مقایسه کرده و اشاره می‌کنیم هر سری برای کدام دسته از کاربران مناسب‌تر است.

تفاوت سری S و سری Z سامسونگ

تفاوت سری S و Z از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در ساخت گوشی‌های هر دو سری از بهترین متریال ممکن استفاده شده است. گوشی‌های هر دو سری از گواهی ضد آب نیز پشتیبانی می‌کنند. از نظر طراحی اما به طور حتم اختلاف زیادی بین دو سری وجود دارد.

اگر گوشی تاشو دوست دارید و ترجیح می‌دهید محصولی با این طراحی داشته باشید قطعا به سراغ سری Z‌ بروید، اما اگر یک گوشی زیبا ولی در عین حال مرسوم می‌خواهید به سراغ سری S‌ بروید. در نهایت در این بخش برنده نداریم و بسته به نیاز و سلیقه باید به سراغ یکی از دو سری S یا Z بروید.

تفاوت سری S و Z از نظر نمایشگر

گوشی‌های هر دو سری بهترین نمایشگرهای سامسونگ و در واقع یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی هوشمند در جهان را دارند. این نمایشگرها از نوع سوپر امولد هستند و نرخ نوسازی 120 هرتزی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اگر نمایشگر بسیار بزرگ می‌خواهید که بتوانید آن به راحتی به دنبال خود داشته باشید قطعا گلکسی Z Fold انتخاب بسیار خوبی است و در حالت باز نمایشگری 7.6 اینچی را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد و در حالت بسته نیز اندازه‌ای 6.2 اینچی دارد.

در کل نمایشگرهای گوشی‌های این دو سری تمام و کمال هستند و بسه به نیاز خود باید یکی را انتخاب کنید.

 

 

تفاوت سری S و Z از نظر اسپیکر

کهکشانی‌های هر دو سری Z و S از اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG پشتیبانی می‌کنند و به همین جهت می‌توانند صدایی بلند، فراگیر، واضح و باکیفیت تولید کنند. هیچ یک از محصولات این دو سری را نمی‌توان نسبت به دیگری برتر دانست و تنها شاید بتوان گفت اسپیکر S22 اولترا نسبت به S22 پلاس و S22 عملکرد بهتری دارد.

تفاوت سری S و Z از نظر نرم افزاری

رابط کاربری One UI 4 بر پایه اندروید 12 برای گوشی‌های این دو سری در دسترس قرار دارد و خوشبختانه سامسونگ اعلام کرده که این گوشی‌ها از این پس تا 4 سال بروزرسانی اصلی و تا 5 سال بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند. این دو سری از نظر نرم افزاری تفاوت خاصی ندارند.

تفاوت سری S و Z از نظر نرم افزاری

 

تفاوت های ارزش خرید دو گوشی سری A از سامسونگ:
مقایسه a52 با a33

 

تفاوت سری S و Z از نظر سخت افزاری

گوشی‌های پرچمدار سری S سامسونگ در بازار کشور ما با تراشه اگزینوس خود سامسونگ وارد می‌شوند در حالی که این کهکشانی‌ها در بازار چین و آمریکا با تراشه پرچمدار کوالکام به فروش می‌رسند.

پرچمداران سری Z تنها از نسخه کوالکام بهره می‌برند و این یک مزیت است. گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3 هر دو از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده می‌کنند. از طرف دیگری همه گوشی‌های سری S22 از اگزینوس 2200 بهره می‌برد که تراشه پرچمدار اختصاصی سامسونگ است.

راستش را بخواهید ترجیح می‌دادیم در سری S نیز با تراشه‌های کوالکام مواجه بودیم ولی این اتفاق ممکن نیست و به همین دلیل هم شاید بتوانیم گوشی‌های سری Z را از این نظر برتر بدانیم، هرچند تراشه اگزینوس 2200 هم تراشه قدرتمندی است اما در نهایت بیشتر داغ می‌شود و مصرف انرژی بیشتری هم دارد.

تفاوت سری S و Z از نظر باتری

به طور حتم برنده بخش باتری بین گوشی‌های دو سری S و Z سری S خواهد بود. گوشی‌های سری Z سامسونگ شارژ دهی چندان خوبی ندارد و این در حالیست که شما یک روز کامل می‌توانید از پرچمداران سری S استفاده کنید.

دلیل این شارژ دهی نه چندان خوب گوشی‌های سری Z ظرفیت باتری کمتر به دلیل طراحی تاشو این گوشی‌ها است.

 

برای مطالعه نقد و بررسی گوشی پرچمدار 2023 سامسونگ روی لینک زیر بزنید:
بررسی اس 23 اولترا

 

تفاوت سری S و Z از نظر دوربین

قطعا دوربین پرچمداران سری Z نیز کیفیت بالایی دارند اما به طور حتم در این زمینه نیز گوشی‌های سری S عملکرد بهتری دارند و گلکسی S22 اولترا در زمینه دوربین یکی از بهترین پرچمداران موجود در جهان است و می‌تواند تصاویر باکیفیتی به ثبت برساند.

تفاوت سری S و Z از نظر دوربین

پس اگر بخش دوربین برای شما اهمیت زیادی دارد از بین این دو سری به سراغ سری S بروید.

تفاوت سری S و Z از نظر قیمت

به طور کلی گوشی‌های سری Z قیمت بالایی دارند. گلکسی Z Flip 3 قیمتی نزدیک به S22 و S22 پلاس دارد ولی قیمت Z Fold 3 بسیار بیشتر از گلکسی S22 اولترا است و به همین جهت می‌توانیم سری S را خوش قیمت‌تر بدانیم. در کل به نظر می‌رسد ارزش خرید گوشی‌های سری S در حال حاضر بیشتر از گوشی‌های سری Z باشد.

 

بهترین گوشی اقتصادی سامسونگ در بازار فعلی موبایل کدام است؟
بهترین گوشی سامسونگ سری a با قیمت مناسب

 

نگاهی به گوشی‌های سری S سامسونگ

در بازار ایران شما می‌توانید گوشی‌های سری S22، سری S23 و دو نسل FE با نام‌های S21 FE و S23 FE را خریداری کنید. در ادامه این‌ گوشی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

گلکسی S21 FE

با اولین نگاه به S21 FE متوجه شباهت بسیار زیاد این گوشی با برادران بزرگ‌تر خود یعنی سری S21 می‌شویم. قاب پشتی این گوشی دقیقا مثل سری S21 دوربین‌های یکپارچه دارد. این قاب پلاستیکی که طراحی ماتی نیز دارد به گونه‌ای است که انگار همه بخش‌های این گوشی به صورت یکدست هستند.

گلکسی S21 FE یک پنل ۶.۴ اینچی با رزولوشن FHD+ دارد که در نهایت تراکم پیکسلی ۴۱۱ را در اختیار می‌گذارد. این پنل سوپر امولد از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما امکان مشاهده محتوای HDR10+ را خواهید داشت.

کیفیت این پنل نیز واقعا عالی است. همان طور که از سامسونگ و نمایشگرهای سوپر امولد آن انتظار داریم رنگ‌ها بسیار شارپ و با کنتراست عالی به نمایش گذاشته می‌شوند و شما تنها می‌توانید از دیدن محتوا در این صفحه نمایش لذت ببرید.

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.

این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند اما در حقیقت ترجیح می‌دادیم با نسخه اسنپدراگون 888 مواجه باشیم تا قدرت و پایداری بیشتری نصیب این محصول شود.

مشخصات دوربین و باتری این کهکشانی مانند نسل قبل است البته از نظر شارژ دهی این گوشی مقداری ضعیف‌تر از S20 FE 5G عمل می‌کند ولی در هر صورت می‌تواند تقریبا 1 روز کامل را همراه شما باشد (این گوشی درون جعبه آداپتور نیز ندارد).

از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP68، نرم افزار One UI 4 بر پایه اندروید 12، اسپیکرهای استریو و حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد.

 

خرید گوشی S21 Fe حافظه 256 گیگابایت

 

 

گلکسی S23 FE

گلکسی S23 FE

گلکسی S23 FE جدیدترین گوشی سامسونگ و نسل جدیدتر S21 FE است که در بالا آن را معرفی کردیم. از آنجایی که این محصول در بسیاری از زمینه‌ها مانند نسل قبلی است در این بخش تنها به تفاوت این دو مدل خواهیم پرداخت. از نظر ظاهری این کهکشانی جدید شبیه به سری S23 شده و دیگر خبری از فریم دوربین‌ها نیست. قاب پشتی این محصول نیز از پلاستیک به شیشه تغییر کرده که باعث می‌شود مرغوبیت این گوشی افزایش پیدا کند.

البته که وزن 177 گرمی نسل قبل در این نسل به 209 گرم رسیده که افزایش زیادی به حساب می‌آید و باعث شده تا ارگونومی پسرفت داشته باشد. به غیر از افزایش وزن به دلیل افزایش حاشیه‌های اطراف نمایشگر ابعاد گوشی نیز بزرگ‌تر شده است، در حالی که همچنان شاهد همان پنل 6.4 اینچی هستیم. نمایشگر به نسبت قبل تنها از نظر روشنایی تغییر کرده و به‌جای حداکثر 800 نیت روشنایی می‌تواند عدد 1000 نیت را در اختیار قرار دهد.

تراشه اگزینوس 2100 جای خود را در S23 FE به تراشه اگزینوس 2200 داده و قدرت سخت افزاری بهتر شده است. باتری همچنان همان 4500 میلی آمپر ساعت است و هنوز شارژ سریع 25 واتی را شاهد هستیم. سامسونگ دوربین اصلی را از 12 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل ارتقاء داده تا سطح جزئیات بیشتر شود و کهکشانی جدید بتواند در شب عکس‌های بهتر به ثبت برساند. سایر دوربین‌ها شرایط مشابهی دارند و البته سلفی 10 مگاپیکسلی شده است.

در کل نمی‌توان ادعا کرد که S23 FE نسبت به S21 FE تا حد بسیار زیادی بهتر و قوی‌تر شده ولی از آنجایی که قیمت این دو گوشی به هم نزدیک است باید بگوییم در حال حاضر قطعا S23 FE ارزش خرید بسیار بالاتری دارد.

 

خرید گوشی S23 Fe حافظه 256 گیگابایت

خرید گوشی S23 Fe حافظه 128 گیگابایت

 

گلکسی S22 و S22 پلاس

گلکسی S22 و S22 پلاس

گلکسی S22 و S22 پلاس تقریبا دو گوشی مشابه هستند و این کهکشانی‌ها را می‌توانیم پرچمداران میانی سامسونگ به حساب بیاوریم. طراحی قاب پشتی این دو گوشی دقیقا مانند نسل قبل است با این تفاوت که حالا فریم دوربین‌ها دقیقا رنگی مشابه با قاب پشتی دارد در صورتی که در نسل قبل این فریم مثلا در رنگ بنفش گلد بود. این دو کهکشانی هر دو قاب پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی دارند تا کیفیت ساخت آن‌ها را بالا بدانیم. سامسونگ برای این دو پرچمدار میانی خود به سراغ نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن FHD+ و اندازه 6.1 اینچی برای S22 و اندازه 6.6 اینچی برای S22 پلاس رفته است.

نمایشگر نسخه پلاس تراکم پیکسلی 393 و نمایشگر S22 تراکم بیشتر 425 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. هر دوی این پنل‌ها از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کنند تا همه چیز تمام باشند و سامسونگ تنها رزولوشن QHD را برای نسخه اولترا نگه داشته باشد. کیفیت این دو صفحه نمایش مانند نسل قبل واقعا عالی است و شما از نگاه کردن به پنل جذاب دو گوشی لذت خواهید برد. محتوا به صورت شارپ و زنده با کنتراست بسیار خوب به نمایش گذاشته می‌شود و رنگ مشکی مطابق انتظار عمق بینهایت دارد و صفحه نمایش این دو کهکشانی را به بخش ایده‌آلی بدل می‌کند.

نسخه پلاس در این نسل روشنایی بیشتری نسبت به S22 دارد و می‌تواند در حالت حداکثری حدود 1200 نیت روشنایی تولید کند که این عدد بی نظیر است و باعث می‌شود شما هیچ مشکلی برای مشاهده محتوا زیر نور مستقیم خورشید نداشته باشید. این عدد برای S22 حدود 1000 نیت است که این مقدار هم بسیار عالی است. نمایشگر S22 پلاس در صورت پخش محتوای HDR می‌تواند روشنایی را تا عدد تحسین برانگیز 1750 نیت افزایش دهد.

در بخش سخت افزاری مانند همیشه پرچمداران سامسونگ موجود در ایران از تراشه‌های اختصاصی خود سامسونگ یعنی اگزینوس استفاده می‌کنند. در این دو کهکشانی تراشه اگزینوس 2200 مورد استفاده قرار گرفته که فناوری ساخت 4 نانومتری نیز دارد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Xclipse 920 را نیز در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه واقعا خوب است و از نظر پردازشی شاید خیلی بهتر از نسل قبل نباشد ولی در زمینه گیمینگ و اجرای بازی‌های جدید حدود 20 درصد بهتر از اگزینوس 2100 شده است و همین نشان می‌دهد که شما می‌توانید با خیال راحت از این دو گوشی استفاده کنید. هرچند که طبق معمول اگزینوس 2200 عملکردی به خوبی اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد ولی عملکرد آن به حدی خوب هست که مشکلی را برای شما در طول استفاده ایجاد نکند.

دوربین اصلی هر دو کهکشانی سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GN5 با اندازه 1/1.57 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f1.8 قرار گرفته است. این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی دارد. یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با توانایی زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض این دوربین اصلی را همراهی کرده و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی مجموعه را تکمیل می‌کند.

در بخش باتری S22 پلاس از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و برای آن فناوری شارژ سریع 45 واتی در نظر گرفته شده است در صورتی که در طرف دیگر S22 یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی دارد و از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که در جعبه هیچ کدام از این دو پرچمدار شارژر وجود ندارد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

شارژ دهی S22 چندان عالی نیست و شاید پاشنه آشیل این کهکشانی باشد در صورتی که S22 پلاس عملکرد رضایت بخشی دارد و می‌تواند 1 روز کامل شما را همراهی کند. در نهایت از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی می‌توان به گواهی IP68، گوریلاگلس ویکتوس برای شیشه پشت و جلو، One UI 4.1 بر پایه اندروید 12، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک اشاره کرد. اگر گوشی پرچمدار خوش دست از سامسونگ می‌خواهید که قیمتی حدود 100 دلار کمتر داشته باشد S22 را انتخاب کنید و در غیر این صورت برای روشنایی بیشتر نمایشگر، باتری بهتر و سرعت شارژ بیشتر به سراغ نسخه پلاس بروید.

 

خرید گوشی S22 حافظه 128 گیگابایت

 

 

گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

در نهایت به بهترین گوشی پرچمدار نسل قبلی سامسونگ می‌رسیم، گوشی که به محض نگاه کردن به آن سری نوت برای شما یادآوری می‌شود و گویی سامسونگ سری S و Note را در این محصول به هم پیوند زده است. این پرچمدار در مقایسه با S21 اولترا از طراحی کاملا تخت در لبه‌های پایین و بالا استفاده می‌کند و دوربین‌های آن نیز برخلاف نسل قبل درون یک فریم نیستند و به صورت تقریبا هم سطح با قاب شیشه‌ای پشتی قرار گرفته‌اند. قلم به این گوشی اضافه شده است تا رسما حس و حال سری نوت را برای شما ایجاد کند و به اولین گوشی سری S تبدیل شود که به همراه خود قلم دارد.

این پرچمدار از نمایشگری مشابه با S21 اولترا استفاده می‌کند و این یعنی شاهد یک پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن QHD و تراکم 500 پیکسل بر هر اینچ هستیم. این نمایشگر 6.8 اینچی توانسته حدود 90 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و همچنین از لبه‌هایی خمیده بهره می‌برد. این صفحه نمایش از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S21 اولترا در حالت حداکثری توانایی تولید 1000 نیت روشنایی را دارا بود و در صورت پخش محتوای HDR می‌توانست این عدد را تا 1500 نیت افزایش دهد. این اعداد برای S22 اولترا به ترتیب حدود 1250 نیت و 1750 نیت هستند که عملکردی فوق العاده عالی به حساب می‌آید. در بخش سخت افزاری مانند همیشه پرچمداران سامسونگ موجود در ایران از تراشه‌های اختصاصی خود سامسونگ یعنی اگزینوس استفاده می‌کنند. در این کهکشانی نیز مانند S22 و S22 اولترا تراشه اگزینوس 2200 مورد استفاده قرار گرفته که فناوری ساخت 4 نانومتری نیز دارد (نسخه اسنپدراگون نیز در بازار موجود است).

این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Xclipse 920 را نیز در بر می‌گیرد. قدرت این تراشه واقعا خوب است و از نظر پردازشی شاید خیلی بهتر از نسل قبل نباشد ولی در زمینه گیمینگ و اجرای بازی‌های جدید حدود 20 درصد بهتر از اگزینوس 2100 شده است و همین نشان می‌دهد که شما می‌توانید با خیال راحت از این گوشی استفاده کنید. هرچند که طبق معمول اگزینوس 2200 عملکردی به خوبی اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد ولی عملکرد آن به حدی خوب هست که مشکلی را برای شما در طول استفاده ایجاد نکند.

پرچمدار سامسونگ به دوربین اصلی با سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

مانند نسل قبل یک دوربین پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با امکان زوم 3 برابری و در نهایت یک فوق عریض 12 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی نیز سنسوری 40 مگاپیکسلی دارد. این کهکشانی مانند نسل قبل می‌تواند تا 100 برابر به روی سوژه‌ها زوم دیجیتال انجام دهد. برای تغذیه این پرچمدار کره‌ای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت انجام وظیفه می‌کند و می‌تواند حدود 1 روز کامل انرژی مورد نیاز S22 اولترا را تأمین کند. البته که با استفاده سنگین‌تر مجبور می‌شوید حدود غروب این پرچمدار را مجدد به آداپتور متصل کنید.

برای این گوشی مانند نسخه پلاس فناوری شارژ سریع 45 واتی در نظر گرفته شده است ولی آداپتور را باید به صورت جداگانه خریداری کنید. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG، نسخه 1 ترابایتی، گوریلاگلس ویکتوس+، تأخیر 2.8 میلی ثانیه‌ای قلم و One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 اشاره کرد.

 

قیمت گوشی S22 اولترا حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

گلکسی S23

گلکسی S23

گلکسی S23 خوش‌دست‌ترین عضو خانواده S23 است، محصولی که به راحتی با یک دست می‌توان آن را کنترل کرد و به دلیل وزن و ضخامت مناسب آن را در جیب شلوار قرار داد. ویژگی‌های کلی این محصول مانند S23 پلاس است و تنها اندازه نمایشگر آن از 6.6 اینچ به 6.1 اینچ کاهش یافته و در نتیجه تراکم پیکسلی به 425 رسیده است. روشنایی این گوشی هم مانند S23 اولترا 1750 نیت است در صورتی که S22 روشنایی کمتری نسبت به نسخه پلاس و اولترا داشت و این یک مزیت بزرگ برای عضو کوچک این خانواده است. سامسونگ برای این مدل یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته و شارژ سریع هم 25 واتی است.

 

خرید گوشی S23 حافظه 256 گیگابایت

 

گلکسی S23 پلاس

S23 پلاس

در نسل قبلی طراحی S22 و S22 پلاس نسبت به نسخه اولترا متفاوت بود و این گوشی‌ها برخلاف نسخه اولترا از فریم برای دوربین‌های خود استفاده می‌کردند. در این نسل اما گلکسی S23 پلاس مسیری مشابه با برادر بزرگ‌تر را پیش گرفته و با برخورداری از دوربین‌هایی بدون فریم ظاهر به‌روزتری دارد. وزن و ضخامت این محصول مانند نسل قبل است و همچنان شاهد گواهی IP68 هستیم. شیشه پشتی و جلویی این گوشی نیز توسط گوریلاگلس ویکتوس 2 مراقبت می‌شود.

این پرچمدار نمایشگری 6.6 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X دارد و با داشتن رزولوشن 2340 در 1080 تراکم پیکسلی 393 را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن مانند S23 اولترا به 1750 نیت می‌رسد. در بخش سخت افزاری این گوشی مانند نسخه اولترا است و به همین جهت از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم. با نگاهی به قاب پشتی این کهکشانی متوجه سه دوربین خواهیم شد که طبق انتظار لنزهای اصلی، فوق عریض و تله فوتو هستند. برای این دوربین‌ها سنسورهای 50، 12 و 10 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و شما امکان زوم اپتیکال 3 برابری خواهید داشت.

گلکسی اس 23 پلاس از یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و به لطف 200 میلی آمپر ظرفیت بیشتر به نسبت نسل قبلی می‌تواند مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. این گوشی از شارژ سریع 45 واتی هم پشتیبانی می‌کند و شارژ بی‌سیم 15 وات، حسگر اولتراسونیک زیر نمایشگر، اسپیکرهای تنظیم شده توسط هارمن کاردن و حافظه UFS 4.0 از دیگر مشخصه‌های این مدل هستند.

 

خرید گوشی S23 پلاس حافظه 256 گیگابایت

 

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

خانواده پرچمداران جدید سامسونگ از راه رسیدند و به رسم هر سال S23 اولترا بهترین عضو این خانواده و یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در جهان است. این کهکشانی مقداری سنگین‌تر از نسل قبل شده و 234 گرم وزن دارد. از نظر ظاهری این گوشی را می‌توانیم تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی بدانیم و تنهای مقداری لبه‌های کناری تخت‌تر شده که این موضوع هنگام در دست گرفتن گوشی مشخص می‌شود. گوریلاگلس ویکتوس 2 نقش مراقبت از این گوشی را ایفا می‌کند و گواهی IP68 نیز برای جلوگیری از نفود آب و گرد و خاک در نظر گرفته شده است.

این پرچمدار زیبا مانند نسل قبلی از نمایشگری 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440 بهره می‌برد و در نتیجه تراکم بسیار خوب 500 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این پنل حدود 90 درصد از بخش روبرویی را ازآن خود کرده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش در محیط‌های باز تا 1750 نیت قابل افزایش است تا نهایتا این نمایشگر را دقیقا یک کپی از S22 اولترا بدانیم.

سازنده کره‌ای در پرچمداران سری s23 تراشه‌های اگزینوس خود را کنار گذاشته و این کهکشانی‌ها را تنها با یک تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار کرده است. این اتفاق باعث می‌شود تا اعضای این خانواده در کنار دیگر گوشی‌های جهان که به این چیپست مجهز هستند لقب قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان را یدک بکشند. گلکسی s23 ultra حالا از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و خود سامسونگ هم در مراسم معارفه تمرکز خاصی بر این بخش داشت.

در کنار دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو با سنسورهای 12، 10 و 10 مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی کامل‌کننده بخش دوربین است. از دیگر مشخصات مهم می‌توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 45 واتی، UFS 4.0، برخورداری از قلم، حسگر زیر نمایشگر اولتراسونیک و اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG اشاره کرد.

 

خرید گوشی S23 اولترا حافظه 256 گیگابایت با رم 12

 

نگاهی به گوشی‌های سری Z سامسونگ

در این بخش به سراغ پرچمدار سامسونگ سری Z می‌رویم و چهار گوشی گلکسی Z Fold 5، گلکسی Z Flip 5، گلکسی Z Fold 4 و گلکسی Z Flip 4 را به شما معرفی می‌کنیم.

گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4

سری نوت سامسونگ بدون شک یکی از محبوب‌ترین سری از گوشی‌های این برند بود و به دلیل تمرکز بیشتری به روی سری Z این سری از گوشی‌ها کنار گذاشته شدند و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که سری زد تا چه حد برای سامسونگ اهمیت دارد. گلکسی زد فولد 4 جدیدترین گوشی از این سری است و مشخصاتی دارد که قیمت بالای آن را توجه می‌کند. این کهکشانی گران‌ترین گوشی سامسونگ است و به گونه‌ای ساخته شده که به صورت عمودی تا شود.

این کهکشانی 263 گرمی هم در حالت بسته قابل استفاده است و هم در حالت باز و بسته به شرایط از هر دو نمایشگر در نظر گرفته شده برای این محصول می‌توانید استفاده کنید. در حالت بسته نمایشگری 6.2 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2316 در 904 مقابل شما قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش دارای نسبت 23.1 به 9 است و کمی کشیده‌تر از نمایشگرهای نرمال به نظر می‌رسد. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا مشخصات آن کامل باشد.

نمایشگر دوم این کهکشانی در حالت باز شدن مقابل شما قرار می‌گیرد و اندازه‌ای 7.6 اینچی دارد. این پنل از رزولوشن 2176 در 1812 برخوردار است و در نتیجه تراکم 373 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. حاشیه‌های اطراف این صفحه نمایش بسیار کم است و شاهد نسبت 91 درصدی نمایشگر به بدنه هستیم که برای تماشای محتوا نکته بسیار جذابی است. نرخ نوسازی 120 هرتزی و البته HDR10+ از دیگر مشخصات این پنل هستند.

گلکسی زد فولد 4 زودتر از سری S23 به بازار عرضه شده و به همین جهت از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8+ نسل 1 قدرت می‌گیرد که البته توان بسیار بالایی دارد. سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 50، 12 و 10 دوربین‌های این کهکشانی را تشکیل می‌دهند و دو دوربین سلفی 10 و 4 مگاپیکسلی نیز در حالت بسته و باز بودن گوشی در بالای نمایشگر خودنمایی می‌کنند. باتری 4400 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 25 واتی، اسپیکرهای استریو، حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، گواهی IPX8، پشتیبانی از قلم، گوریلاگلس ویکتوس پلاس و وجود نسخه 1 ترابایتی از دیگر ویژگی‌های کلیدی این کهکشانی هستند. بدون شک این مدل بهترین گوشی سامسونگ تاشو تا این تاریخ است.

 

قیمت گوشی Z Fold 4 سامسونگ

 

گلکسی زد فلیپ 4

گلکسی زد فلیپ 4

گلکسی زد فلیپ 4 عضو دیگری از خانواده گوشی‌های تاشو سامسونگ است که با برچسب قیمتی پایین‌تری به فروش می‌رسد و به صورت افقی هم تا می‌شود تا در نهایت به یک مربع کوچک تبدیل شود و بتوانید آن را در جیب پیراهن خود قرار دهید. وزن این کهکشانی 187 گرم است برای آن گواهی IPX8 در نظر گرفته شده تا در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. این پرچمدار تاشو در روبرو از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2640 در 1080 و تراکم 426 میزبانی می‌کند.

برای این صفحه نمایش نرخ نوسازی 120 هزتری و HDR10+ در نظر گرفته شده و روشنایی پنل در حالت حداکثری به 1200 نیت می‌رسد. صفحه نمایش دوم این محصول دارای پنلی 1.9 اینچی از نوع سوپر امولد است و از رزولوشن 512 در 260 استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این محصول هم مانند زد فولد 4 است. گلکسی زد فلیپ 4 تنها دو دوربین دارد و دیگر خبری از تله فوتو و زوم اپتیکال نیست. به روی قاب پشتی دو دوربین اصلی و فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی نیز مجموعه را کامل می‌کند.

سامسونگ توانسته در دل این گوشی تاشو یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی جای دهد که از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات مهم گلکسی زد فلیپ 4 می‌توان به حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، شارژ بی‌سیم 15 واتی و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

گلکسی زد فولد 5

گلکسی زد فولد 5

این کهکشانی عملا همان زد فولد 4 است و تغییرات بسیار اندکی نسبت به نسل قبلی داشته و به همین جهت نمی‌توانیم ارزش خرید آن را خیلی زیاد بدانیم. در زمینه طراحی همه چیز مانند قبل است و در زمینه نمایشگر بیرونی و داخلی نیز شرایط یکسانی را شاهد هستیم، با این تفاوت که روشنایی از 1000 نیت به 1250 نیت رسیده است و زد فولد 5 پنل روشن‌تری دارد. بسیاری از کاربران به نسبت 23.1 به 9 نمایشگر بیرونی اعتراض داشتند که سامسونگ این عدد را تغییر نداده و هنوز هم تایپ کردن با پنل خارجی کمی دشوار است.

این کهکشانی از چیپست 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد. نسل قبلی دارای تراشه 8 پلاس نسل 1 است که در استفاده روزمره تجربه مشابهی را در اختیار قرار می‌دهد. ترکیب دوربین‌های این گوشی را سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی، سلفی 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر (در صورت باز بودن گوشی) و سلفی 10 مگاپیکسلی در صورت بسته بودن گوشی تشکیل می‌دهد و این اعداد نیز مانند قبل هستند.

 

خرید گلکسی زد فولد 5 نسخه 512 با رم 12

 

گلکسی زد فلیپ 5

گلکسی زد فلیپ 5

تغییرات گلکسی زد فلیپ 5 نسبت به زد فلیپ 4 بیشتر از زد فولد 5 نسبت به نسل قبلی بوده است. این گوشی تاشو حالا 1100 نیت روشنایی دارد که در نسل قبلی 900 نیت بود. تغییر جذاب این گوشی بهبود نمایشگر دوم یا همان نمایشگر خارجی آن است که از 1.9 اینچ به 3.4 اینچ رسیده و حالا کارایی به مراتب بیشتری دارد و کمتر شما را مجبور می‌کند تا گوشی را باز کنید. از نظر دوربین و باتری شرایط مانند نسل قبلی است و در بخش سخت افزار هم شاهد جایگزینی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با اسنپدراگون 8 نسل 2 هستیم، دقیقا همان چیزی که در زد فولد 5 دیده بودیم.

 

خرید زد فلیپ 5 نسخه 512 با رم 8

 

بهترین گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۲ را از کجا بخریم؟

از آنجا که انتخاب یک گوشی هوشمند بیشتر به سلیقه‌ی افراد نیز بستگی دارد و شما نیز اگر مدل یا نسخه‌ی دیگری را مد نظر دارید یا در صورتی که میان انتخاب دو مدل گوشی مردد هستید و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می‌توانید با مشاوران تکنولایف تماس بگیرید تا اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما قرار دهند.

در فروشگاه آنلاین تکنولایف می‌توانید جدیدترین گوشی‌های هوشمند و بهترین گوشی ‌های میان ‌رده ۲۰۲۱ سامسونگ و سایر برندها را مقایسه و با بهترین قیمت خریداری کنید.برای اطلاع از قیمت روز گوشی و خرید گوشی به صورت آنلاین کافی است وارد سایت تکنولایف شوید و اگر سوالی در این زمینه دارید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

گوشی پرچمدار سامسونگ 2021 هنوز ارزش خرید دارد؟ گلکسی S21 و S21 پلاس و S21 اولترا به نظر نمی‌رسد که دیگر ارزش خرید زیادی داشته باشند ولی S21 FE 5G همچنان ارزش خرید دارد. البته که به دلیل اختلاف کم قیمت بین S21 FE و S23 FE پیشنهاد نمی‌کنیم به سراغ مدل قبلی بروید.

بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ کدام است؟ بهترین پرچمدار کلی سامسونگ در حال حاضر گلکسی S23 اولترا است اما اگر گوشی تاشو می‌خواهید بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ در حال حاضر گلکسی زد فولد 5 است.

کدام پرچمداران سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارند؟ همه پرچمداران گفته شده در لیست بسته به نیاز شما ارزش خرید دارند ولی اگر بودجه کمی دارید S21 FE و سپس S23 FE را مد نظر قرار دهید و سپس بسته به بودجه به سراغ یکی از گوشی‌های بالا بروید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. reza

    خوب.الی.ممنونم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به reza

      ممنون از همراهی شما 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads