داغ ترین ها :
تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی در چه مواردی است؟

تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی در چه مواردی است؟

لپ تاپ یکی از وسایلی است که در حال حاضر در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شود و برای انجام کارهای مختلف شما مجبور می‌شوید تا یک لپ تاپ خریداری کنید، از ویرایش تصاویر و ویدئو گرفته تا برنامه نویسی و وب گردی و مشاهده محتوا و موارد دیگر شما به لپ تاپ نیاز دارید.

لپ تاپ‌ها در دسته بندی‌های مختلفی ساخته می‌شوند و شما بسته به نیاز خود باید به سراغ هر یک از این دسته بندی‌ها بروید. یکی از پرطرفدارترین دسته‌بندی‌ لپ تاپ‌های حال حاضر بازار دسته‌بندی گیمینگ است.

در ادامه این مطلب به این سوال که لپ تاپ گیمینگ چیست پاسخ می‌دهیم و به تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی می‌پردازیم. در نهایت هم چند لپ تاپ گیمینگ با ارزش خرید بالا را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز راحت‌تر بتوانید خرید خود را انجام دهید.

 

خرید انواع لپ تاپ با تخفیف های روز فروشگاه تکنولایف: قیمت لپ تاپ

 

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی‌های متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارد و در واقع عموم این لپ تاپ‌ها ظریف ساخته نمی‌شود. در طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ از نور پردازی RGB استفاده می‌شود که یکی از تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی است.

از طرف دیگر فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی این است که لپ تاپ‌های گیمینگ فن‌های قوی‌تری دارند تا هنگام بازی بتوانند دمای لپ تاپ را پایین نگه دارند. همچنین تأخیر نمایشگر و نرخ نوسازی پنل نیز در این دسته لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ چرا که روان اجرا شدن بازی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی هر لپ تاپ گیمینگی است.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ

آیا می‌دانید در خرید لپ تاپ گیمینگ به چه مواردی باید توجه داشته باشید؟ در ادامه این بخش نکات مهم هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ یا مناسب بازی را شرح می‌دهیم.

 

انواع لپ تاپ گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: لپ تاپ گیمینگ

صفحه نمایش

در این موضوع که کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش هر لپ تاپی اهمیت زیادی دارد هیچ بحثی نیست اما برای بازی کردن یک صفحه نمایش باید چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟ اول از همه این که حتما لپ تاپ مورد نظر شما باید پنلی FHD یا QHD داشته باشد (4K کمتر دیده می‌شود).

اگر قرار نیست خیلی لپ تاپ خود را جابجا کنید می‌توانید پنلی بزرگ‌تر از 15.6 اینچ خریداری کنید تا هنگام بازی کردن پنل بزرگ‌تری مقابل چشمان شما قرار بگیرد. پس از رزولوشن و اندازه پنل باید به نرخ نوسازی آن توجه ویژه داشته باشید.

احتمالا با مفهوم نرخ نوسازی آشنا هستید و می‌دانید که که هرچه قدر که نرخ نوسازی یک صفحه نمایش بیشتر باشد شما هنگام کار کردن با آن و به خصوص بازی کردن حس سریع‌تر و روان‌تری خواهید داشت.

پس بسیار مهم است که لپ تاپ گیمینگ شما از نرخ نوسازی 120 هرتزی یا 144 هرتزی پشتیبانی کند. اگر پنل مورد نظر نرخ نوسازی بالاتری از این اعداد دارد که بسیار هم بهتر است. در کنار نرخ نوسازی نرخ تأخیر پنل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

نرخ تأخیر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا پنل بتوانید محتوای در حال نمایش را تغییر دهد.

 

عوامل موثر در عمر لپ تاپ مخصوص بازی:
عمر مفید لپ تاپ گیمینگ

 

پردازنده مرکزی

فرقی نمی‌کند که لپ تاپ را برای انجام چه کاری می‌خواهید در هر صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها همین قسمت CPU یا پردازنده مرکزی است. هر کاری که بخواهید با لپ تاپ انجام دهید پردازنده مرکزی باید آن را پردازش کند و از این جهت سرعت و نهایت قدرت آن اهمیت زیادی دارد.

بازی کردن از جمله کارهایی است که از تمام قدرت CPU استفاده می‌کند و به همین جهت بسیار مهم است که پردازنده مرکزی لپ تاپ گیمینگ شما توانایی خوبی داشته باشد و در پردازش‌های سنگین بتواند همراه با پردازنده گرافیکی بازی‌ها را به نحو احسن اجرا کند.

اگر به طور کامل و تخصصی با پردازنده‌های مرکزی آشنایی ندارید می‌توانید نمرات پردازنده‌های مختلف را در این سایت مشاهده کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید تا بهتر متوجه اختلاف قدرت پردازنده‌های مرکزی شده و سپس گزینه مناسب را برگزینید.

کارت گرافیک

به طور حتم یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لپ تاپ گیمینگ همین کارت گرافیک است. کارت گرافیک باید بتواند بخش گرافیکی بازی‌ها را به بهترین شکل به اجرا در بیاورد. توجه داشته باشید که به غیر از خود کارت گرافیک میزان حافظه آن هم مهم است. یعنی مثلا باید توجه داشته باشید که مثلا حافظه گرافیکی 2 گیگابایت است یا 4 گیگابایت یا 6 یا حتی بیشتر.

کارت‌های گرافیکی لپ تاپ‌های گیمینگ عموما AMD یا Nvidia هستند و اگر خیلی با این بخش آشنایی ندارید به راحتی می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و نمره کارت‌های گرافیک مختلف را مشاهده کنید. بهترین کارت گرافیک جهان در زمان تألیف این متن Nvidia Geforce RTX 3080 است.

 

لیست رتبه بندی کارت گرافیک های لپ تاپ را ببنید:
بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ

 

حافظه رم و حافظه داخلی

بازی کردن به نسبت به میزان حافظه رم زیادی نیاز دارد، پس لپ تاپی خریداری کنید که حافظه رم 16 یا بیشتر داشته باشد یا حداقل به شما امکان دهد تا به این مقدار بیفزایید و امکان افزودن حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده باشد.

حافظه داخلی نیز در واقع بیشتر از جهت نوع حافظه اهمیت دارد، البته که ظرفیت حافظه نیز بسیار مهم است مخصوصا اگر قرار است بازی به روی لپ تاپ داشته باشید ولی مهم‌تر از ظرفیت حافظه داخلی، HDD یا SSD بودن آن است.

حافظه‌های SSD سرعت بسیار بهتر و بیشتری دارند و حتما توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر حافظه داخلی از نوع SSD داشته باشد یا حداقل از هر دو حافظه استفاده کند؛ چرا که برخی از لپ تاپ‌ها مثلا 1 ترابایت حافظه HDD برای ذخیره سازی اطلاعات و 256 گیگابایت حافظه SSD برای سرعت بیشتر دارند.

لپ تاپ با حافظه SSD بسیار سریع‌تر بازی‌ها را اجرا می‌کند و همچنین لود بازی‌ها نیز بسیار سریع‌تر می‌شود.

 

در کنار لپ تاپ گیمینگ به موس گیمینگ نیز احتیاج دارید: موس گیمینگ ارزان

چگونه قدرت لپ تاپ را بسنجیم؟

شما می‌توانید قدرت لپ تاپ گیمینگ خود را از طریق بنچمارک‌ معرفی شده در ادامه بسنجید و همچنین اگر قبل از خرید تصمیم داشتید تا لپ تاپ‌ها را با هم مقایسه کنید چند سایت خود برای این کار را معرفی کرده‌ایم.

بنچمارک لپ تاپ چیست؟

هر جایی که حرف از مقایسه به میان بیاید شما باید ابزاری داشته باشید که به وسیله آن بتوانید موارد مختلف را با هم مقایسه کنید. مثلا تصور کنید ما قدرت یک لپ تاپ را بسیار خوب و لپ تاپ دیگر را عالی معرفی کنیم، آیا شما به طور کامل متوجه اختلاف سخت افزاری این دو لپ تاپ خواهید شد؟

طبیعتا خیر! باید در این میان یک ابزاری وجود داشته باشد که هر دو لپ تاپ را بسنجد و در نهایت به آن‌ها نمره بدهد. این نمره ابزاری برای مقایسه خواهد شد و شما به راحتی از آن پس می‌توانید لپ تاپ‌های مختلف و توان پردازشی و گرافیکی آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

به همین دلیل تست بنچمارک لپ تاپ محبوبیت زیادی دارد و به کاربران در تشخیص لپ تاپ مناسب آن‌ها کمک شایانی می‌کند. توجه داشته باشید که برای مقایسه بنچمارک لپ تاپ باید تست‌های یکسانی به روی دو لپ تاپ انجام شده باشد و شما نمی‌توانید نتایج یک تست را با تست دیگر مقایسه کنید و این عمل فاقد اعتبار خواهد بود.

 

 

انواع موس لپ تاپ و کامپیوتر را می توانید از تکنولایف بخرید

 

بنچمارک لپ تاپ گیمینگ

یکی از کارهایی که به خاطر آن حتما باید قدرت لپ تاپ را زیر نظر داشته باشیم و در خرید سیستم وسواس به خرج دهیم بازی کردن است. بازی‌های امروزی گرافیک بسیار بالایی دارند و به توان پردازشی زیادی برای پردازش دیتای این بازی‌ها نیاز است. پس مهم است که بتوانید قدرت یک سیستم یا لپ تاپ را برای بازی کردن بسنجید و این بخش را به همین موضوع اختصاص داده‌ایم.

از طریق این صفحه می‌توانید بنچمارک Heaven 4.0. را دانلود و نصب کنید. کار کردن با این بنچمارک بسیار ساده و راحت است و همچنین نسخه‌ بیسیک به صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرد. اگر نیاز به قابلیت‌های پیچیده‌تر و بیشتر داشته باشید باید نسخه‌های پولی این برنامه را تهیه کنید.

در این برنامه به دست آوردن نمره نزدیک به ۶۰ فریم بر ثانیه یا بالاتر از آن برای پردازنده‌های گرافیکی مجزا بسیار خوب ارزیابی می‌شود و همچنین نمره ۳۰ فریم بر ثانیه یا نزدیک به آن برای اکثر پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه مناسب ارزایابی می‌شود.

اگر نتایج برای شما نزدیک به این اعداد نیست یک بار دیگر تنظیمات گرافیک را به حالت متوسط یا پایین انتقال دهید و بار دیگر تست را انجام دهید. اگر همچنان موفق نمی‌شوید به اعداد بالا دست پیدا کنید شاید بد نباشد که رزولوشن تصور را تغییر دهید.

اگر در نهایت لپ تاپ شما در حالت گرافیک پایین و همچنین رزولوشن HD باز هم عددی کمتر از ۳۰ فریم بر ثانیه به دست می‌آورد به احتمال بسیار زیاد بازی‌های سطح بالا به روی لپ تاپ یا سیستم شما اجرا نخواهند شد. از آنجایی که بخش زیادی از اجرای خوب بازی‌ها به عهده کارت گرافیک است بنابراین می‌توانیم این برنامه را بنچمارک کارت گرافیک لپ تاپ نیز بدانیم.

در واقع به کمک این بنچمارک گرافیک لپ تاپ به راحتی می‌توانید متوجه شوید که آیا لپ تاپ شما می‌تواند بازی‌های سطح بالا را اجرا کند یا خیر؟ و اگر پاسخ مثبت بود به راحتی می‌توانید متوجه شوید که در چه حالت گرافیکی و رزولوشن صفحه نمایش این اتفاق رخ می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال سنجش لپ تاپ‌ها برای بازی هستید حساب ویژه به روی این بنچمارک باز کنید.

 

 

چگونه لپ تاپ‌ها را مقایسه کنیم؟

برای این کار به سایتی نیاز دارید تا اطلاعات لپ تاپ‌ها را در کنار هم قرار دهد و همچنین بخش‌های مختلف را برای شما مورد بررسی قرار دهد. از سایت‌های معرفی شده در ادامه استفاده کنید.

سایت تکنولایف

تکنولایف علاوه بر این که محصولات مختلف از جمله لپ تاپ را به فروش می‌رساند به شما امکان می‌دهد تا مشخصات چند لپ تاپ را در کنار هم مقایسه کرده و پس از آن تصمیم به خرید بگیرید. چه چیزی جذاب‌تر از این که یک سایت شما را در جهت انتخاب بهتر محصول راهنمایی کند و در نهایت نیز محصول را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت در اختیار شما قرار دهد؟

شما می‌تواند در دسته بندی‌های مختلف در سایت تکنولایف محصولات را با هم مقایسه کنید اما به طور جزئی‌تر ما در این قسمت به لپ تاپ‌ها می‌پردازیم. اول از همه این که هیچ الزامی وجود ندارد که برای مقایسه مشخصات دو لپ تاپ حتما هر دو موجود باشند و شما می‌توانید لپ تاپ‌های ناموجود را هم با هم مقایسه کنید.

برای مقایسه لپ تاپ‌ها در سایت تکنولایف دو راه کلی وجود دارد. راه اول این است که به سایت وارد شوید و از طریق نوار سرچ بالای سایت نام لپ تاپ مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کافیست به روی گزینه ‘’مقایسه کن’’ در بالای تصاویر محصول کلیک کنید تا به بخش مقایسه هدایت شوید. در این صفحه جدید حالا باید به روی گزینه ‘’کالای جدید اضافه کنید’’ کلیک کرده و محصول دوم و در ادامه محصول سوم خود را نیز اضافه کنید.

سایت تکنولایف به شما اجازه می‌دهد که به طور همزمان چهار محصول یا در این بخش به خصوص چهار لپ تاپ را با هم مقایسه کنید و دید خوبی نسبت به آن‌ها به دست بیاورید و در یک نگاه اجمالی متوجه تفاوت‌های موجود شوید.

روش دوم برای مقایسه لپ تاپ‌ها این است که وارد صفحه اصلی سایت شوید و به از منوی بالای سایت بخش ‘’کامپیوتر و لپ تاپ’’ و سپس ‘’تمامی کامپیوترها و لپ تاپ‌ها’’ را انتخاب کنید.

حال به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که همه لپ تاپ‌های موجود در سایت تکنولایف به شما نمایش داده می‌شود. این لپ تاپ‌ها از قیمت زیاد به کم مرتب شده‌اند و صفحات 3 یا 4 احتمالا لپ تاپ‌های ناموجود را نمایش خواهند داد.

برای مقایسه لپ تاپ‌ها در این روش کافیست به روی تیک ‘’مقایسه’’ روی هر لپ تاپ کلیک کرده و پس از انتخاب چند گزینه مورد نظر گزینه آبی رنگ ‘’ این X کالا را با هم مقایسه کن’’ را انتخاب کنید.

در این مرحله به یک صفحه جدید منتقل می‌شوید که در این صفحه همه اطلاعات لپ تاپ‌های مورد نظر در کنار هم نمایش داده شده‌اند و شما به راحتی می‌توانید تفاوت‌های موجود را تشخیص دهید.

در نهایت اگر لپ تاپ مورد نظر موجود بود می‌توانید به و ساده‌ترین شکل ممکن آن را از سایت تکنولایف سفارش داده و در سریع‌‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

تکنوبلاگ هم که وبلاگ سایت تکنولایف است و در آن مطالب و خبرهای مختلف دنیای فناوری قرار می‌گیرد و شما می‌توانید مقاله‌هایی مفصل و دقیق در زمینه مقایسه گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها و حتی برندهای مختلف لپ تاپ پیدا کنید.

 

قبل از انتخاب و اسمبل سیستم مخصوص بازی مطلب زیر را بخوانید:
راهنمای خرید سیستم گیمینگ

 

سایت Nanoreview

شاید برای شما این که مشخصات دو لپ تاپ در کنار هم نمایش داده شود کافی نباشد و از این طریق متوجه برتری یک لپ تاپ نسبت به دیگری نشوید. به بیان ساده‌تر یعنی این که شاید کارت گرافیک‌ها یا پردازنده‌های مرکزی را نشناسید و به همین دلیل هم نتوانید تشخیص دهید که کدامیک عملکرد بهتری دارند.

سایت Nanoreview این مشکل را حل کرده و به غیر از این که مشخصات لپ تاپ‌ها را در کنار هم نمایش می‌دهد به هر بخش نمره اختصاص داده و در نهایت نمره‌ها را با هم مقایسه می‌کند. یعنی این سایت لپ تاپ‌های مختلف را بررسی کرده و به بخش‌های مختلف آن نمره می‌دهد.

زمانی که شما دو لپ تاپ را در کنار هم مقایسه می‌کنید سایت نمره بخش‌های مختلف و در نهایت نمره کلی را با هم مقایسه می‌کند تا محصول بهتر و برتر مشخص شود. در واقع مثلا در این سایت شما با انتخاب دو لپ تاپ می‌توانید با مقایسه نمره بخش صفحه نمایش متوجه شوید که در حالت کلی کدامیک وضعیت بهتری دارد.

برای مقایسه دو لپ تاپ در این سایت باید در ابتدا به آدرس لینک شده مراجعه کرده و سپس نام دو لپ تاپ را وارد کنید. در نهایت دو لپ تاپ را که انتخاب کردید به روی گزینه ‘’Compare’’ کلیک کنید تا به بخش بعدی منتقل شوید.

در این صفحه و در بخش Review دو لپ تاپ در بخش‌های عملکرد سخت افزاری، عملکرد در بازی‌ها، نمایشگر، شارژ دهی باتری، اتصالات، کیفیت ساخت و نمره کلی با هم مقایسه شده و نمره‌ای دریافت کرده‌اند.

در هر بخش هرچه نمره یک لپ تاپ بیشتر باشد یعنی عملکرد آن بهتر است و مثلا اگر در بخش سخت افزاری یک لپ تاپ نمره 70 و دیگری نمره 80 دریافت کرده است یعنی لپ تاپ با نمره 80 عملکرد بهتری دارد و برای پردازش‌های مختلف محصول مناسب‌تری است.

در بخش Score Nanoreview یا عملکرد کلی می‌توانید مشاهده کنید که جمع نمرات کدام لپ تاپ بیشتر بوده و در واقع کدام لپ تاپ ارزش خرید بیشتری داشته است. این ساده‌ترین راهی است که می‌توانید به ارزش خرید یک لپ تاپ پی ببرید و به سادگی با مقایسه کردن عدد بخش‌های مختلف به لپ تاپ مورد نیاز برسید.

در بخش بعدی همین صفحه و در قسمت Key Differences به شما نمایش داده می‌شود که برتری‌های اصلی هر لپ تاپ نسبت به دیگری در چه بخش‌هایی است. در واقع بزرگ‌ترین برتری‌های هر لپ تاپ نسبت به رقیب در این بخش به شما نمایش داده می‌شود تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود.

در بخش بعدی هم که مشخصات کلی هر دو لپ تاپ در بخش‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند و در هر سطر مشخصات برتر با رنگ سبز متمایز شده است. جالب اینجاست که می‌توانید تفاوت اندازه دو لپ تاپ را نیز از طریق این سایت مشاهده کنید.

ناگفته نماند که در بالای صفحه و در بخش ‘’Show All Configuration’’ می‌توانید به صورت دقیق نسخه لپ تاپ خود را مشخص کنید؛ چرا که ممکن برخی لپ تاپ‌ها در یک مدل با دو نسخه متفاوت کارت گرافیک یا میزان متفاوت حافظه رم تولید شده باشند و این موضوع می‌تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد و به همین دلیل حتما نسخه دقیق را انتخاب کنید تا اعداد به طور دقیق نمایش داده شوند.

 

ارزان ترین نوت بوک های مخصوص بازی:
ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ

 

سایت Laptopvslaptop

همه سایت‌های بالا به شما کمک می‌کردند که لپ تاپ‌های مورد نظر خود را با هم مقایسه کنید و متوجه لپ تاپ با ارزش خرید بیشتر شوید. اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است که اگر به طور کلی ندانیم با توجه به بودجه چه انتخاب‌هایی برای ما وجود دارد باید چه کاری انجام دهیم؟

در واقع اگر ندانیم در بازه قیمتی مشخص انتخاب‌های ما کدام است چطور باید آن‌ها را با هم مقایسه کنیم؟ به همین دلیل به سراغ سایتی می‌رویم که در ابتدا به شما اجازه می‌دهد با توجه به قیمت و دیگر بخش‌ها لپ تاپ مناسب خود را پیدا کرده و در آخر آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

برای یافتن گزینه‌های موجود برای شما با توجه به نیاز به سایت Laptopvslaptop مراجعه کرده و سپس از منو سمت چپ ویژگی‌ها و مشخصات مورد نظر را انتخاب کنید. در بخش اول شما می‌توانید مشخص کنید که لپ تاپ مورد نظر در چه بازه‌ قیمتی قرار داشته باشد و در واقع با چه قیمتی آغاز شود و تا چه قیمتی افزایش بیاید.

در بخش بعدی می‌توانید مشخص کنید که لپ تاپ را برای چه کاری می‌خواهید. در واقع می‌توانید گزینه مخصوص بازی، بهترین عملکرد سخت افزاری یا مثلا سبک‌ترین را انتخاب کنید. در واقع باید بسته به نوع استفاده و نیاز خود این بخش‌ها را انتخاب کنید.

قسمت بعدی به شما امکان می‌دهد تا اندازه نمایشگر لپ تاپ مورد نظر را انتخاب کنید. بخش بعدی بسیار مهم است و شما می‌توانید نوع پردازنده مرکزی یا CPU لپ تاپ را انتخاب کنید. در قسمت بعدی باید GPU یا کارت گرافیک را گزینش کرده و در نهایت برند لپ تاپ و سیستم عامل را انتخاب کنید.

با انتخاب همه این موارد بهترین گزینه‌ها برای شما نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانید به بهترین انتخاب‌های موجود برسید و سپس به سرعت در همین سایت با انتخاب گزینه Compare‌ دو لپ تاپ را با هم مقایسه کنید.

البته به یک روش دیگر نیز می‌توانید لپ تاپ‌ها را فیلتر کنید و آن هم این است که از قسمت بالای سایت به سوالات پرسیده شده پاسخ دهید. مثلا در ابتدا از شما نوع لپ تاپ سوال می‌شود و در ادامه سایت از شما قیمت را می‌پرسد و در نهایت بهترین اپشن‌ها را پیشنهاد می‌دهد.

حتما اگر به دنبال خرید لپ تاپ هستید و گزینه‌های مناسب را نمی‌شناسید و با قیمت‌ها آشنایی ندارید به این سایت سر بزنید و از قابلیت‌های آن استفاده کنید تا سریع‌تر به جواب برسید.

بهترین‌ لپ تاپ‌ های گیمینگ

در این بخش به سراغ بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ رفته و این لیست را از قیمت زیاد به کم معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A

اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ تاپی عالی برای بازی کردن از ایسوس می‌خواهید حتما نگاهی به این لپ تاپ جذاب داشته باشید. این دستگاه از نمایشگری 16 اینچی با رزولوشن QHD و پنل IPS LCD استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد و از نوع مات است.

کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ ایسوس واقعا خوب است و رنگ‌ها با دقت بسیار خوب و محتوا را شارپی عالی نمایش داده می‌شود. به علاوه نرخ نوسازی نیز باعث می‌شود همه چیز به شکلی بسیار روان به نمایش دربیاید.

 

انواع کیبورد کامپیوتر و لپتاپ را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: کیبورد

 

این لپ تاپ گیمینگ از پردازنده مرکزی اینتل Core i7 11800H با فرکانس 3.3 تا 4.6 گیگاهرتز استفاده می‌کند به 8 گیگابایت کارت اختصاصی گرافیک Nvidia Geforce RTX 3070 مجهز شده است. این مجموعه را 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت SSD تکمیل می‌کند تا قدرت این لپ تاپ را واقعا زیاد بدانیم.

این محصول به خوبی می‌تواند از نظر سخت افزاری از پس کارهای سنگین گرافیکی و پردازش‌های مختلف بربیاید و بازی‌های جدید و جذاب را در نهایت گرافیک اجرا کند. جالب است که با وجود این همه مشخصات جذاب وزن لپ تاپ تنها 1.9 کیلوگرم است و برای حمل و نقل نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

از دیگر مشخصات اصلی این لپ تاپ گیمینگ ایسوس می‌توان به 24 مگابایت حافظه Cache، قابلیت ارتقاء حافظه داخلی، حسگر اثر انگشت و کیبورد با نورپردازی RGB اشاره کرد.

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 17t-CK000-A6

این لپ تاپ اچ پی نه تنها برای بازی کردن گزینه بسیار مناسبی است بلکه شما می‌توانید هر کاری را به خوبی و به نحو احسن با این لپ تاپ انجام دهید. این محصول که 2.7 کیلوگرم وزن دارد از تراشه Core i7 intel مدل 11800H استفاده می‌کند که یکی از بهترین پردازنده‌های مرکزی در دنیای لپ تاپ‌ها است و برای شما عملکرد خوب لپ تاپ برای برنامه نویسی را تضمین می‌کند.

این لپ تاپ را 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD همراهی می‌کند و کارت گرافیک نیز 6 گیگابایت  GeForce RTX 3060 GDDR است. این سخت افزار بدون شک از پس همه کارها به خوبی برمی‌آید و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

نمایشگر این مدل 17.3 اینچی از نوع IPS LCD است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند تا محتوا روان‌تر به نمایش دربیاید. پس اگر یک لپ تاپ همه فن حریف می‌خواهید که بتوانید با آن بازی‌های سنگین را اجرا کنید حتما به فکر خرید این مدل باشید.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603HM

این لپ تاپ ایسوس به نسب قیمت ارزش خرید بالایی دارد. این لپ تاپ از نظر وزن و نمایشگر و رزولوشن و موارد این چنینی کاملا شرایط مشابهی با لپ تاپ اول لیست دارد و تفاوت آن‌ها تنها در پردازنده مرکزی و کارت گرافیک است.

پردازنده مرکزی این دستگاه اینتل Core i9 11900H است و  6 گیگابایت کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 و 16 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کند. امکان افزایش حافظه رم تا 40 گیگابایت وجود دارد و همچنین می‌توانید مقدار حافظه 1 ترابایتی SSD را نیز افزایش دهید.

از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به نرخ نوسازی 165 هرتزی نمایشگر، حسگر اثر انگشت، نور پردازی RGB کیبورد و 24 مگابایت حافظه Cache اشاره کرد.

 

بهترین تلویزیون های مناسب گیم را در مطلب زیر ببنید:
تلویزیون گیمینگ

 

لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX516PR

این مدل از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس ارزش خرید بالایی دارد و به نسبت مبلغ پرداخت شده شما مشخصات خوب و متعادلی در بخش‌های مختلف دریافت می‌کنید. این لپ تاپ 2 کیلوگرمی از سری TUF ایسوس بوده و از پردازنده مرکزی Intel Core i7 11370H استفاده می‌کند. گرافیک این محصول نیز 8 گیگابایت Nvidia GeForce RTX 3070 است و 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل می‌کند.

قدرت سخت افزاری این لپ تاپ به نسبت قیمت واقعا خوب است و به خصوص این لپ تاپ در زمینه پردازش‌های گرافیکی به خوبی می‌تواند با بهترین‌های موجود در بازار رقابت کند و 8 گیگابایت Nvidia GeForce RTX 3070 به این محصول توانایی پردازش گرافیکی بالایی را هدیه داده است.

نمایشگر این مدل 15.6 اینچی از نوع IPS بوده و رزولوشن FHD دارد. این پنل که از نسبت صفحه 16 به 9 استفاده می‌کند نرخ نوسازی 240 هرتزی برای آن در نظر گرفته شده که باعث می‌شود محتوا در این نمایشگر روان‌تر به نمایش دربیایند.

از دیگر مشخصات اصلی این لپ تاپ می‌توان به زاویه دید 178 درجه‌ای نمایشگر، مات بودن نمایشگر، باتری 76 وات ساعت و حافظه Cache برابر با 12 مگابایت اشاره کرد.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX516PR

 

 

خرید دیگر تجهیزات گیمینگ: قیمت لوازم گیمینگ

لپ تاپ اچ‌پی مدل Pavilion Gaming 15 DK200-A

این مدل از لپ تاپ‌های گیمینگ اچ پی وزنی برابر با 2.2 کیلوگرم دارد و از نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی 144 هرتزی و نرخ پاسخگویی 7 میلی ثانیه‌ای دارد و محتوا را به شکلی روان به نمایش درمی‌آورد.

پردازش‌های گرافیکی این لپ تاپ برعهده 4 گیگابایت حافظه اختصاصی نویدیا GeForce RTX 3050 است و پردازنده مرکزی اینتل Core i7 11370H وظیفه انجام پردازش‌های مختلف دستگاه را عهده‌دار است و می‌تواند از پس کارهایی مانند برنامه نویسی به خوبی بربیاید.

اچ پی برای این نسخه به خصوص 16 گیگابایت حافظه رم DDR4، 1 ترابایت حافظه HDD و 512 گیگابایت SSD در نظر گرفته است و حافظه Cache این نسخه نیز 12 مگابایت است.

از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به ویندوز 10 اورجینال و درگاه‌های مختلف برای اتصال دستگاه‌های مختلف اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-NG

لنوو بار دیگر با این محصول نشان می‌دهد که لپ تاپ‌های این برند تا چه حد ارزش خرید دارند. این نسخه از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 5800H استفاده می‌کند که پردازنده‌ای بسیار قوی است و به خوبی می‌تواند از پس پردازش‌های مختلف از جمله بازی بربیاید.

این لپ تاپ لنوو برای بخش پردازش‌های گرافیکی به سراغ کارت گرافیک نویدیا GEFORCE RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی رفته است. این مجموعه سخت افزاری با 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه از نوع DDR4 تکمیل می‌شود تا وزن کلی دستگاه در 2.25 کیلوگرم خلاصه شود.

این لپ تاپ با نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD محتوا را با کیفیت مناسبی به نمایش درمی‌آورد. از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به حافظه Cache 16 مگابایتی، صفحه نمایش مات و درگاه‌های ارتباطی مختلف اشاره کرد.

پس اگر به دنبال لپ تاپی حدود 30 میلیون تومان هستید که بتوانید با آن بازی کنید این مدل می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون را بخوانید.

سوالات متداول

لپ تاپ گیمینگ یا معمولی چه تفاوتی دارد؟ لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی‌های متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمول دارد و در واقع عموم این لپ تاپ‌ها ظریف ساخته نمی‌شود. در طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ از نور پردازی RGB استفاده می‌شود که یکی از تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی است. از طرف دیگر فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی این است که لپ تاپ‌های گیمینگ فن‌های قوی‌تری دارند تا هنگام بازی بتوانند دمای لپ تاپ را پایین نگه دارند. همچنین تأخیر نمایشگر و نرخ نوسازی پنل نیز در این دسته لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

بنچمارک لپ تاپ گیمینگ چیست؟ از طریق این صفحه می‌توانید بنچمارک Heaven 4.0. را دانلود و نصب کنید. کار کردن با این بنچمارک بسیار ساده و راحت است و همچنین نسخه‌ بیسیک به صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرد. اگر نیاز به قابلیت‌های پیچیده‌تر و بیشتر داشته باشید باید نسخه‌های پولی این برنامه را تهیه کنید. در این برنامه به دست آوردن نمره نزدیک به ۶۰ فریم بر ثانیه یا بالاتر از آن برای پردازنده‌های گرافیکی مجزا بسیار خوب ارزیابی می‌شود و همچنین نمره ۳۰ فریم بر ثانیه یا نزدیک به آن برای اکثر پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه مناسب ارزایابی می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. Arshia Ahooei

    سلام.
    با لپتاپ هاي گيمينگ ميشه كار هاي عادي مثل وبگردي/دانلود/انتقال فايل و… رو انجام داد؟
    من بيشتر دنبال خريد لپتاپ در رنج 30 ميليون هستم ولي موندم لپتاپ معمولي انتخاب كنم يا گيمينگ. چون ميگن در لپتاپ معمولي انتظار اجراي بازي سنگين نداشته باشين ولي من گيم هم بازي ميكنم.البته نه چندان بازي هاي با گرافيك خيلي بالا

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Arshia Ahooei

      سلام وقت بخیر بله قطعا میشه به نظرم گیمینگ خریداری کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c/
ads
ads