داغ ترین ها :
راهنمای خرید موس مخصوص طراحی

راهنمای خرید موس مخصوص طراحی

طراحی گرافیکی یک هنر است و هنر بدون استعداد، مهارت و تجربه بدست نمی‌آید. اما هر هنرمندی در کنار توانایی فردی خود، نیاز به تجهیزات مناسب دارد: برای موسیقی‌دان ساز او، برای نقاش بوم و قلم و برای طراحان دیجیتال، مانیتور حرفه‌ای و پردازنده گرافیکی قدرتمند. با وجود تمام این محصولات پیشرفته، فراموش کردن گجت کوچکی مانند موس آسان است. اما موس مخصوص طراحی به اندازه مانیتور اهمیت دارد.

 

برای خرید ماوس بی سیم و سیم دار با قیمت عالی از سایت تکنولایف دیدن کنید: موس بی سیم

 

انتخاب موس مناسب طراحی سهولت کارها را بالا می‌برد. این دسته از موس‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که کار کردن با اپلیکیشن‌های طراحی گرافیکی را آسان‌تر می‌کنند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به خوش‌دست بودن یا جای‌گیری بهتر در دست و دقت بالاتر اشاره کنیم. پس موس مخصوص طراحی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا به ایده‌آل یک طراح گرافیکی حرفه‌ای برسد؟ در این مطلب قصد پاسخ دادن به این سوال و سوالات زیر را داریم:

  • بهترین موس مخصوص طراحی کدام است؟
  • آیا موس متقارن (قابل استفاده با هر دو دست) برای طراحان گرافیکی وجود دارد؟
  • بهترین موس برای طراحان چپ دست کدام است؟
  • موس بی‌سیم بهتر است یا با سیم؟
  • طراحان حرفه‌ای از چه موسی استفاده می‌کنند؟

چرا انتخاب موس مناسب و خوب اهمیت دارد؟

طراحان حرفه‌ای، سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی تجهزیات خود می‌کنند. اما در این میان به طرز عجیبی اهمیت یک موس خوب فراموش می‌شود. این که بگوییم خرید موس مخصوص اهمیت دارد کار آسانی است و احتمالاً شما هم می‌پذیرید. اما بیایید کمی جزئی‌تر به مسائل روزمره‌ای که شاید فراموش کنیم بپردازیم. چه نکاتی آنقدر اهمیت دارند که یک موس حرفه‌ای و بعضاً گران قیمت برای طراحی گرافیکی انتخاب کنیم؟ حداقل سه مورد مهم به ذهن می‌رسد: ارگونومی، کارآمدی و دقت.

پس از بررسی اهمیت انتخاب یک موس خوب و ویژگی‌های آن‌ها به معرفی فهرستی از موس‌های منتخب می‌رسیم. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید این بخش و تیتر «یک موس مخصوص طراحی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد» را رد کنید تا به اصطلاح به اصل مطلب برسید.

ارگونومی

اهمیت موس مخصوص طراحی

موس‌های مخصوص طراحی گرافیکی، دیزاین متفاوتی نسبت به موس‌های معمولی دارند. آن‌ها به طور ارگونومیک معماری شده‌اند تا دست و مچ در زاویه‌ای قرار گیرند که کمترین فشار و استرس هنگام فشردن کلید‌ها به آن‌ها وارد شود. حتی اگر ساعت‌های متوالی با موس کار نمی‌کنید هم نباید از اهمیت این موضوع غافل شوید. طراحی این موس‌ها علاوه بر راحتی هنگام کار کردن، درد را کاهش می‌دهند و از بیماری‌هایی مانند سندرم تونل کارپال جلوگیری می‌کنند.

کارآمدی

اگر تا به حال با موس‌های مخصوص طراحی مواجه نشده باشید، به احتمال زیاد در اولین نگاه متعجب خواهید شد. برخی از این محصولات گویا از دل داستان‌های لاوکرفت بیرون آمده‌اند: دکمه‌های متعدد، چندین غلتک اسکرول، چراغ‌های LED و جایگیری نامتعارف، همه این‌ها موس‌های مخصوص طراحی را برای ناآشنایان عجیب می‌کنند.

خوشبختانه تمام این موارد مهندسی شده‌اند تا بهترین قابلیت‌ها را به کاربر ارائه کنند. این موس‌ها طراحی می‌شوند تا ناوبری در اپلیکیشن‌های پیچیده طراحی آسان‌تر صورت گیرد. زمانی که دستتان به آن‌ها آشنا شود، تفاوت را احساس خواهید کرد.

دقت

موس‌هایی که در این راهنمای خرید ملاحظه خواهید کرد همگی به شکلی طراحی شده‌اند که بیشترین میزان کنترل را به کاربر بدهند. یعنی به راحتی بتوانید فرمان‌های مدنظرتان را اجرا کنید. برخی از این موس‌ها رزولوشن 4000dpi (نقطه بر اینچ) دارند که از حساس‌ترین حالت‌های ممکن یک موس است.. این دقت و حساسیت بالا برای انجام ظریف‌ترین ویرایش‌ها در اپلیکیشن‌هایی مانند Adobe Illustrator و Adobe Photoshop ضروری‌ است.

 

راهنمای خرید لپ تاپ برای طراحی:
بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

 

انواع موس مخصوص طراحی

در بخش قبل به سه عنوان از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی که میان موس‌ها تمایز ایجاد می‌کنند و برای طراحان حائز اهمیت هستند اشاره کردیم. هنگام انتخاب یک موس خوب علاوه بر آن نکات، توجه به نیاز‌های شخصی خودتان نیز اهمیت دارد. بسته به شرایط محیط کار و ترجیحات، برای هر کس یک موس ایده‌آل وجود دارد. برای اینکه از انتخاب صحیح خود متوجه شوید، به فیلترهای زیر دقت کنید.

بی‌سیم یا با‌سیم؟

بی‌سیم یا با‌سیم

تا چند سال پیش موس‌های باسیم از نظر دقت و سرعت برتری بی‌شک و شبهه‌ای نسبت به موس‌های بی‌سیم داشتند. اما دوران آن امپراطوری به سر رسیده است و عملاً تنها دلیل برای خرید موس باسیم، عدم نیاز به تغییر باتری یا شارژ کردن آن است. اکثر کاربران به دلیل سهولت بیشتر در حمل و نقل و استفاده و همچنین طول عمر بیشتر، سراغ موس‌های بی‌سیم می‌روند.

لیزر یا اپتیکال؟

موس‌های لیزری از میانگین رزولوشن نقطه بر اینچ (DPI) بالاتری برخوردار هستند. این موس‌ها طراحی شده‌اند تا پاسخگوی اکثر پروژه‌های طراحی گرافیکی باشند. میانگین رزولوشن پایین‌ترِ موس‌های اپتیکال (500dpi) آن‌ها را برای کارهای سبک‌تر مناسب می‌کند. امروزه اکثر برندها موس‌های اپتیکال بالارده خود را از نظر کیفیت، سرعت و دقت پابه‌پای موس‌های لیزری عرضه می‌کنند و نمی‌توانیم یک حکم قطعی در مقایسه آن‌ها صادر کنیم. رزولوشن‌های 2000dpi به بالا تنها برای طراحان حرفه‌ای با پروژه‌های ظریف مناسب هستند. حتی در صنعتی مانند گیمینگ که حساسیت بالای موس پیشنهاد می‌شود، چنین رزولوشن‌هایی غیر معقول هستند و رنجِ ایده‌آل بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ نقطه بر اینچ است.

  • موس بی‌سیم Logitech MX Master 3 انتخاب ما به عنوان بهترین موس مخصوص طراحی با رزولوشن 4000dpi است.
  • Anker 2.4G Wireless Vertical انتخاب ما به عنوان مقرون به صرفه‌ترین موس مخصوص طراحی است. این موس امکان انتخاب میان رزولوشن‌های 800 / 1200 / 1600 نقطه بر اینچ را فراهم می‌کند.

 

بهترین کارت گرافیک های لپ‌تاپ کدامند؟
کارت گرافیک لپ تاپ

 

ابعاد: کوچک یا بزرگ؟

هر چه موس بزرگ‌تر باشد، کلید‌های آن و امکاناتی که ارائه می‌کند بیشتر است. البته این یک فتوای کلی است اما در بیشتر موارد صداقت دارد. بین موس مخصوص طراحی بزرگ‌تر و سنگین‌تر اما با امکانات بیشتر و موس‌های کوچک‌تر و سبک و با حمل پذیری بیشتر—همچنان باکیفیت و مخصوص طراحی—کدام را انتخاب می‌کنید؟ موس‌های سری MX Anywhere از برند لاجیتک یکی از گزینه‌های قابل حمل جذاب برای طراحان هستند. در این راهنمای خرید، موس Logitech MX Anywhere 3 Compact را پیشنهاد می‌کنیم.

موارد دیگر

موس مخصوص طراحی برای مک یا ویندوز

مک یا ویندوز؟ این دو رقیب هر یک ترفند‌های خاص خود را دارند. اما این مورد برای میانبرهای فراوان macOS که استفاده از این سیستم عامل را به مراتب لذت بخش‌تر می‌کنند، توجه بیشتری می‌طلبد. کاربران سیستم عامل اپل برای حداکثر بهره از این ژسچرها می‌توانند از Apple Magic Mouse 2 استفاده کنند.

چپ دست یا راست دست؟ هر فرد چپ دست یک خاطره از تخصیص میز اشتباه زمان امتحانات مدرسه برای گفتن دارد. تصور کنید خرج قابل توجهی برای یک موس ارگونومیک کرده‌اید و پس از استفاده متوجه شوید مخصوص راست دستان طراحی شده است. خوشبختانه میان بهترین موس های مخصوص طراحی گزینه‌های جذابی برای چپ دستان دیده می‌شود: بهترین موس مخصوص چپ دستان یعنی Evoluent VM4L و موس‌های ambidextrous یا ذولیمینین (بی‌صبرانه منتظر معادل‌سازی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی هستیم) مانند Logitech MX Anywhere و Apple Magic Mouse 2.

اگر می‌خواهید به ایده‌آل‌ترین موس ممکن برای سبک کار خود برسید، خوب است این دو نکته را هم در نظر داشته باشید.

 

Asus برای کار گرافیکی چی بخریم؟
بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

 

هنگام خرید یک موس مخصوص طراحی به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد

همه نکاتی که تا اینجا بیان کرده‌ایم مهم هستند. پیش‌فرض ما این است که به عنوان یک طراح گرافیکی حرفه‌ای، دنبال موسی هستید که برای سلامتی بدن، مچ دست و ذهنتان خوب باشد و امکانات فراوان و دقت بالایی هم داشته باشد تا پروژه‌ها آسان‌تر و با کیفیت بیشتری انجام شوند. اکنون بحث را کمی شخصی‌تر می‌کنیم تا به همراه اطلاعاتی که پیشتر کسب کردید، میان انبوه موس‌های گران قیمت انتخاب صحیحی داشته باشید.

دیزاین

دیزاین‌های پیچیده برخی از موس‌های حرفه‌ای که در بازار پیدا می‌کنید تنها برای ظاهر نیست و در واقع روی عملکرد نیز تاثیر گذار هستند. این دسته از موس‌های مخصوص طراحی امکان شخصی سازی اعمال کلید‌های مختلف را به کاربر می‌دهند تا بهترین تجربه شخصی ممکن را دریافت کند. با این وجود برای افراد ساده پسند هم موس‌های قدرتمند و کاربردی پیدا می‌شود. برای نمونه، موس‌های Apple Magic Mouse 2 و Razer Pro Click ظاهر ساده و دور از آلایشی دارند.

قضاوت میان انواع دیزاین موجود موس‌ها را به خودتان واگذار می‌کنیم. جدا از جنبه زیبایی‌شناختی (که امر کاملاً فردی است) هر شخص بهتر می‌داند با چه موسی راحت‌تر کار می‌کند. برخی طراحان با کلید‌های بیشتر راحت‌تر هستند و برخی حواس پرتی‌های کمتر را ترجیح می‌دهند.

بودجه

حتی گران‌ترین، لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین موس‌های مخصوص طراحی هم آنچنان گران‌قیمت نیستند. اما برای هرکس یک برچسب قیمتی مناسب است. در این فهرست مقرون به صرفه‌ترین موس مخصوص طراحی محصول برند انکر است. این شرکت در تمامی صنعت‌ها به عنوان تولید کننده محصولات باکیفیت و با قیمت پایین مشهور است.

راهنمای خرید موس مخصوص طراحی

بهترین موس مخصوص طراحی: Logitech MX Master 3

موس مخصوص طراحی Logitech MX Master 3

این شاهکار از لاتیجک یکی از بهترین موس‌های موجود در بازار است. موسی که برای رنج گسترده‌ای از کارهای حرفه‌ای مانند طراحی گرافیکی، تصویرسازی فنی و علمی و حتی نقاشی پیشنهاد می‌شود. در واقع هر کس که به انجام کارهای هنر دیجیتال می‌پردازد از انبوه امکانات موس Logitech MX Master خرسند خواهد بود. کاربر می‌تواند هر کلید این موس را به سلیقه خود برای اپلیکیشن‌های مختلف شخصی سازی کند.

مشخصات Logitech MX Master 3:

  • نوع موس: بی‌سیم، لیزری، دست راست
  • رزولوشن: ۴۰۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: بلوتوث، USB
  • کنترل‌ها: ۹ کلید و ۲ غلتک اسکرول
  • شارژدهی باتری: باتری قابل شارژ با ۷۰ روز شارژدهی

در طراحی آن سنگ تمام گذاشته شده و هنگامی که موس MX Master 3 را در دست می‌گیرید متوجه ارگونومیک بودن آن خواهید شد. از این نظر تنها موس‌های عمودی راحت‌تر از MX Master 3 هستند. ارگونومی این موس مکمل خوبی برای دقت لیزری 4000dpi آن است تا با حداکثر کنترل از دقت بالای آن بهره‌مند شوید. سرعت غلتک‌های اسکرول Logitech MX Master 3 به گونه‌ای است که از فوق سریع به بسیار کند را به آسانی می‌توانید مهار کنید.

ویژگی Flow Control امکان کار کردن با چندین کامپیوتر به صورت همزمان را از همیشه آسان‌تر کرده‌ است تا بدون دردسر از یک صفحه به صفحه دیگر بروید و به اشتراک گذاری محتوا میان کامپیوترها بپردازید. این ویژگی برای پروژه‌های تیمی نه تنها ایده‌آل بلکه ضروری است. موس لاجیتک این نیاز را به نحو احسن برطرف می‌کند.

موس لاجیتک MX مستر ۳ از همه نظر کاربر خود را راضی نگه می‌دارد و با وجود همه نکات مثبت، با قیمت قابل قبولی عرضه می‌شود که کاملاً برازنده آن است.

 

 

بهترین موس مخصوص مک: Apple Magic Mouse 2 و Logitech MX Master 3

برای این قسمت تصمیم گرفتیم دو موس نام ببریم. بالاتر با لاجیتک مستر ۳ آشنا شدید. این موس تمام امکانات خود را روی سیستم‌ عامل اپل به صورت بی‌نقص ارائه می‌کند؛ از همین رو نمی‌توانستیم آن را فراموش کنیم. در کنار این موسِ لاجیتک از Apple Magic Mouse 2 نام برده‌ایم که هرجور که نگاه کنید، تصویر عکس یک دیگرند. اما اپل مجیک موس ۲ ویژگی‌های خاص خود را دارد که آن را ایده‌آل درصدی از طراحان گرافیکی حرفه‌ای می‌سازد.

موس مخصوص مک بوک

ویژگی‌های Apple Magic Mouse 2:

  • نوع موس: دوگانه موس/تاچ‌پد، لیزری، بی‌سیم، هر دو دست
  • رزولوشن: ۱۳۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: بلوتوث
  • کنترل‌ها: تاچ پد با پشتیبانی از چند-لمس
  • شارژدهی باتری: باتری قابل شارژ با یک ماه شارژدهی

برخی طراحان گرافیکی ممکن است دیزان ساده و مینیمال اپل مجیک موس را به لاجیتک MX Master 3 ترجیح دهند. برای این دسته از طراحان بدون شک اپل مجیک موس ۲ به عنوان مینیمال‌ترین موس موجود در بازار ایده‌آل است. این موس هیچ دکمه‌ای ندارد و در عوض به طور هوشمندانه‌ای موس و تاچ پد را باهم ترکیب می‌کند. اگر با ترک پد مک بوک کار کرده باشید با تعدادی از ژسچرهای اپل آشنا هستید و همچنین کاربردی بودن آن‌ها را درک می‌کنید.

رزولوشن اپل مجیک موس ۲ به اندازه Logitech MX Master 3 بالا نیست اما حسگرهای لیزری آن دقت کافی برای انجام کارهای گرافیکی را دارند. مجیک موس ۲ از نظر ارگونومیک از موس لاجیتک کم می‌آورد؛ اما اگر آن را با یک موس پد ارگونومیک همراه کنید، موس اپل برای کار راحت و ایده‌آل است.

به طور خلاصه انتخاب بهترین موس مخصوص طراحی برای کاربران سیستم عامل اپل به سلیقه در دیزاین ختم می‌شود. آیا موس ارگونومیک و پر از امکانات Logitech MX Master 3 را انتخاب می‌کنید یا طراحی مینیمال و فرمان‌های طبیعی Apple Magic Mouse 2 نظرتان را جلب کرده است؟

 

مقایسه های تکنولایف را دنبال کنید:
مقایسه گوشی A52 سامسونگ با گلکسی A33

 

بهترین موس مقرون به صرفه: Anker 2.4 GHz Wireless Vertical

Anker Vertical Ergonomic Optical Mouse

مشخصات Anker 2.4 GHz Wireless Vertical:

  • نوع موس: بی‌سیم عمودی، حسگر اپتیکال
  • رزولوشن: ۸۰۰ / ۱۲۰۰ / ۱۶۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: USB
  • کنترل‌ها: ۵ کلید، یک غلتک اسکرول
  • شارژدهی باتری: یک جفت باتری AAA

موس عمودی انکر از هر نظر عالی است و برچسب قیمتی غیر معقولی هم ندارد. این موس کمی سنگیناست با این حال با دیزاین ارگونومیک آن، مچ دست هنگام استفاده خسته نمی‌شود. البته این ویژگی بنیادی موس‌های عمودی است که راحتی بیشتری در استفاده نسبت به موس‌های دیگر دارند. در این راهنمای خرید با دو موس عمودی دیگر نیز مواجه خواهیم شد. با وجود اینکه امکانات، رزولوشن و تعداد کلید‌های موس عمودی انکر به اندازه موس‌های گران قیمتی مانند Logitech MX Master 3 یا Razer Pro Click بالا نیست، حسگر اپتیکال آن در این رزولوشن دقت و حساسیت بالا و عملکرد روانی دارد و کلیدها هم قابل شخصی سازی هستند.

برای این موس تنها یک چهارم قیمت Logitech MX Master 3 پرداخت می‌کنید اما در ازای آن یکی از ارگونومیک‌ترین موس‌های موجود در بازار به همراه پرمیوم‌ترین کیفیت ساخت را خواهید گرفت که ارزش هر ریال هزینه خود را دارد. Anker 2.4 GHz Wireless Vertical به آسانی عنوان مقرون به صرفه‌ترین موس مخصوص طراحی را تصرف می‌کند.

 

 

بهترین موس ساده: Razer Pro Click

موس مخصوص طراحی برند ریزر Razer Pro Click

بهتر است از همین اول درمورد موس ساده شفاف سازی کنیم. Razer Pro Click با ۸ کلید و رزولوشن ۱۶۰۰ نقطه بر اینچ، روی کاغذ اصلاً ساده به نظر نمی‌رسد و در زمره حرفه‌ای‌ترین موس‌های بازار قرار می‌گیرد. اما در نگاه اول، به سختی می‌توان میان آن و موس‌های پایه تمایز قائل شد. بنابراین موس Razer Pro Click برای طرفداران دیزاین‌های مینیمال و دور از آلایش بهترین گزینه است. مگر اینکه از کاربران سیستم عامل macOS باشید؛ در آن صورت مینیمال‌تر از Apple Magic Mouse 2 وجود ندارد.

مشخصات Razer Pro Click:

  • نوع موس: حسگر لیزر، بی‌سیم با آپشن اتصال کابل
  • رزولوشن: ۴۰۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: سیمی، بلوتوث، دانگل بی‌سیم USB
  • کنترل‌ها: ۸ کلید و یک غلتک اسکرول
  • شارژدهی باتری: باتری قابل شارژ با ۴۰۰ ساعت شارژدهی

اشتباه نشود، امکان استفاده از موس جادویی اپل روی سیستم عامل ویندوز وجود دارد اما نیاز به دانلود درایورها و نرم افزارهای شخص ثالث دارد و حتی با وجود همه آن‌ها تضمینی نیست که همان عملکردی که روی macOS هست را بگیرید. به همین خاطر گزینه بعدی برای ساده‌پسندان ویندوزی، Razer Pro Click است.

همانطور که گفتیم نباید گول ظاهر این موس را خورد. رزولوشن 16000dpi به طور غیرقابل باوری بالا است و کمتر موسی چنین ماکسیمم رزولوشنی ارائه می‌کند. وجود ۸ کلید کاملاً شخصی سازی پذیر اجازه می‌دهد از همان دو کلید مشهور چپ و راست به طور سنتی استفاده کنید و در کنار آن تعدادی میانبر کیبورد یا اپلیکیشن هم داشته باشید. آپشن اتصال سیمی می‌تواند برای بسیاری از کاربران خبر خوبی باشد. خصوصاً که شارژدهی باتری ریزر Pro Click به اندازه برخی موس‌های دیگر این راهنمای خرید نیست.

از نظر ارگونومی و راحتی استفاده Razer Pro Click نمی‌تواند با دیگر موس‌های این فهرست رقابت کند و پیشنهاد می‌کنیم در صورت انتخاب این محصول، یک موس پد ارگونومیک نیز تهیه کنید. با این حال شکی در کیفیت ساخت این موس نیست. هنرمندان و طراحان گرافیکی به خوبی می‌توانند از ویژگی‌های این موس بهره مند شوند.

 

شاید علاقه‌مند باشید:
بهترین بازی های زامبی

 

بهترین موس سیمی: Microsoft Classic IntelliMouse

بهترین موس سیمی: Microsoft Classic IntelliMouse

مشخصات Microsoft Classic IntelliMouse:

  • نوع موس: سیمی، مناسب برای راست دستان
  • رزولوشن: ۳۲۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: سیمی
  • کنترل‌ها: ۵ کلید و یک غلتک اسکرول
  • شارژدهی باتری: اتصال به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی

موس Microsoft IntelliMouse یک موس ساده دیگر برای طرفدار ویندوزی است. این موس با برچسب قیمتی پایینی عرضه می‌شود و تقریباً آخرین یادآور موس‌های کلاسیک است. امکاناتی که دیگر موس‌های این فهرست به طراح گرافیکی و دیجیتال ارائه می‌دهند را روی این محصول پیدا نمی‌کنید. اما رزولوشن ۳۲۰۰ نقطه بر اینچ برای طراحی مناسب است. دیزاین موس کلاسیک مایکروسافت ارگونومیک و راحت است. تنها عیب این موس بی‌سیم نبودن آن است و به همین خاطر Microsoft Classic IntelliMouse را به افرادی که به دنبال یک موس سیمی با قیمت مناسب هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین موس مخصوص افراد چپ دست: Evoluent VM4L VerticalMouse

بهترین موس برای افراد چپ دست: Evoluent VM4L VerticalMouse

مشخصات Evoluent VM4L VerticalMouse:

  • نوع موس: حسگر لیزر، سیمی، چپ دست
  • رزولوشن: ۲۶۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: سیمی
  • کنترل‌ها: ۶ کلید و یک غلتک اسکرول
  • شارژدهی باتری: اتصال به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی

چپ دستان برای کار کردن با موس‌های کامپیوتری—بدون آسیب زدن به مچ دستانشان—باید یک موس ذولیمینین یا موس مخصوص چپ دستان تهیه کنند. در راحتی استفاده از این دو تفاوتی وجود ندارد اما برای پوشش دادن بخش وسیع‌تری از موس‌های مخصوص طراحی موجود، به هر دو می‌پردازیم.

تعداد کم موس‌های موجود برای افراد چپ‌ دست تراژیک است. خوشبختانه موس Evoluent VM4L VerticalMouse اینجاست تا این کم‌بود و ظلم را جبران کند. این موس عمودی یکی از بهترین دیزاین‌های ارگونومیک را دارد که بسیار راحت است و کنترل فوق العاده‌ای روی حرکت‌های موس می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن از رزولوشن ۲۶۰۰ نقطه بر اینچی آن استفاده کنید. ۶ کلید قابل شخصی سازی از جمله ویژگی‌هایی هستند که این موس را در بالای فهرست بهترین موس‌های موجود برای طراحان چپ دست قرار می‌دهند.

 

 

بهترین موس ذولیمینین: Logitech MX Anywhere 3

بهترین موس ذولیمینین: Logitech MX Anywhere 3

تا اینجا موس‌های بسیار خوبی برای افراد راست دست، یک موس بی‌نظیر برای چپ دستان و تعداد موس ambidextrous (مناسب برای هر دو دست) معرفی کرده‌ایم. آیا لزومی برای معرفی بهترین موس ambidextrous یا ذولیمینین وجود دارد؟ جواب بستگی به کاربر دارد. ممکن است استفاده تیمی از موس داشته باشید و هم راست دست و هم چپ دست در گروه وجود داشته باشند. برخی افراد هم قابلیت استفاده از هر دو دست خود را دارند و موس‌های دو-دست توان آزادی انتخاب بیشتری در اختیار این دسته از طراحان می‌گذارند.

مشخصات Logitech MX Anywhere 3:

  • نوع موس: حسگر لیزر، بی‌سیم، بی‌صدا، مناسب هر دو دست
  • رزولوشن: ۱۶۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: بلوتوث، دانگل بی‌سیم USB
  • کنترل‌ها: ۶ کلید، غلتک اسکرول MagSpeed
  • شارژدهی باتری: باتری قابل شارژ با ۷۰ روز شارژدهی

سری MX Anywhere از لاجیتک موس‌های جمع و جور و کوچکی هستند که با هدف اصلی قابل حمل بودن طراحی می‌شوند. حسگر لیزری این موس روی هر سطحی حتی شیشه کار می‌کند؛ ایده‌آل برای افرادی که مدام سفر می‌کنند و ممکن است همیشه شرایط مناسب و موس پد به همراه نداشته باشند. رزولوشن 1600dpi از میانگین بالاتر است و برای بیشتر طراحان گرافیکی سریع، دقیق و حساس است.

دیزاین موس Anywhere 3 لاجیتک از ارگونومیک‌ترین‌های این راهنمای خرید نیست و قطعاً می‌تواند از همراهی یک موس پد ارگونومیک بهره‌مند شود. البته حتی بدون موس پد، این موس مخصوص طراحی به شیوه‌ای دیزاین شده تا در دست راحت باشد و برای افزایش کارآمدی، کنترل خوبی به کاربر ارائه کند.

Logitech MX Anywhere 3 یک محصول مقاوم، جمع و جور، حساس و دقیق است که با وجود رقبایی چون Apple Magic Mouse 2، جای خود را به عنوان بهترین موس مخصوص طراحیِ دو-دست توان مستحکم کند.

بهترین موس با Trackball: لاجیتک MX Ergo

بهترین موس با Trackball: لاجیتک MX Ergo

مشخصات Logitech MX Ergo:

  • نوع موس: ترک‌بال، بی‌سیم، مناسب برای دست راست
  • رزولوشن: ۴۴۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: بلوتوث، دانگل بی‌سیم USB
  • کنترل‌ها: ۹ کلید، غلتک اسکرول، ترک‌بال
  • شارژدهی باتری: باتری قابل شارژ با ۴ ماه شارژدهی

موس MX Ergo از برند لاجیتک برای طراحان گرافیکی طرفدار TrackBall بهترین گزینه‌ است. خصوصاً افرادی که ساعات زیادی در طول روز مشغول کار کردن با موس هستند، بیماری Carpal Tunnel یک خطر جدی در کمین است. ترک‌بال‌ می‌تواند تا حد زیادی از استرس و تنشی که روی مچ دست است کم کند. عادت کردن به ترک بال برای افرادی که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اند ممکن است پروسه‌ راحتی نباشد. اما به محض اینکه راه بیفتید، هیچ ترک‌بالی بهتر از Logitech MX Ergo برای طراحان پیدا نخواهید کرد.

 

آموزش بازگرداندن عکس از گوگل فوتو به گالری:
چرا عکس از گوگل فوتو پاک نمیشود

 

بهترین موس Vertical/عمودی: Logitech MX Vertical

Logitech MX Vertical

مشخصات Logitech MX Vertical:

  • نوع موس: حسگر اپتیکال، بی‌سیم، عمودی، مناسب برای دست راست
  • رزولوشن: ۴۰۰۰ نقطه بر اینچ
  • نحوه اتصال: بلوتوث، دانگل بی‌سیم USB
  • کنترل‌ها: ۴ کلید، غلتک اسکرول Precision
  • شارژدهی باتری: باتری قابل شارژ با ۴ ماه شارژدهی

بسیاری از موس‌هایی که در این راهنمای خرید مشاهده کردید از ارگونومیک‌ترین موس‌های موجود هستند تا سلامت کاربر در دراز مدت حفظ شود. در این میان به دو موس عمودی Evoluent VM4L و موس بی‌سیم انکر اشاره کرده‌ایم و توضیح دادیم که موس‌های عمودی به دلیل زاویه نداشتن مچ دست هنگام کار کردن با آن‌ها، استرس کم‌تری به بدن وارد می‌کنند. Logitech MX Vertical به عنوان بهترین موس عمودی مخصوص طراحی علاوه بر دیزاین ارگونومیک و راحت در تمام جنبه‌های دیگر نیز عملکرد ایده‌آلی از خود نشان می‌دهد.

واضح است که وقت و سرمایه قابل توجهی توسط تیم طراحان لاجیتک برای دیزاین این موس هزینه شده و البته محصول نهایی ارزش هر دلار آن را داشته است. جایگیری دکمه‌ها همانی هستند که یک طراح گرافیکی می‌خواهد که به افزایش کنترل روی حرکت‌های موس کمک می‌کند. ویژگی Flow Control از برند لاجیتک روی این موس هم دیده می‌شود تا کاربر بتواند به راحتی میان کامپیوتر‌های مختلف سوییچ کند.

 

در کامپیوتر با چه برنامه ای عکس ادیت کنیم؟
برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر

 

سوالات متداول

بهترین موس مخصوص طراحی کدام است؟ بهترین موس مخصوص طراحی از نظر ما Logitech MX Master 3 است. دقت و حساسیت بالا، کیفیت ساخت عالی و ارگونومیک، امکان شخصی سازی کلیدهای متعدد آن و ویژگی Flow Control از دلایل اصلی انتخاب این محصول در مقام اول هستند. معرفی این موس لاجیتک و اطلاعات بیشتر را در متن مقاله مطالعه کنید.

بهترین موس کامپیوتر برای مک بوک چیست؟ برای کامپیوترهای مک پیشنهاد می‌کنیم از موس جادویی اپل، Apple Magic Mouse 2 استفاده کنید. این موس تمام ژسچرهای سیستم عامل را می‌شناسد، افراد چپ دست و راست دست می‌توانند از آن استفاده کنند و از کیفیت ساخت بالا و دقت فراوانی برخوردار است.

بهترین موس مخصوص چپ دست‌ها چیست؟ برای افراد چپ دست موس Evoluent VM4L VerticalMouse است. این افراد در صورت تمایل می‌توانند از موس‌های ذولیمینین مانند Logitech MX Anywhere 3 یا Apple Magic Mouse 2 هم بهترین استفاده را داشته باشند.

تفاوت موس‌های مخصوص طراحی با موس‌های دیگر چیست؟ موس‌هایی که طراحان استفاده می‌کنند از دقت و حساسیت بالاتری برخوردار هستند. دقتی که اگر در بازی‌های ویدیویی رقابتی‌ مانند شوترهای اول شخص استفاده کنید موس با کوچک‌ترین تکانی پرواز می‌کند. این موس‌ها در مقایسه با موس‌های معمولی ارگونومیک‌تر هستند تا برای سلامت دست و بدن در استفاده طولانی مدت جوابگو باشند.

بهترین موس ارگونومیک برای طراحی گرافیکی کدام است؟ موس‌های عمودی یا vertical بیشترین راحتی در استفاده و ارگونومی را دارند. برای طراحان گرافیکی، پیشنهاد ما موس‌های Anker 2.4GHz Wireless Vertical Egonomic یا Logitech MX Vertical است.

رزولوشن DPI یا نقطه بر اینچ چیست و چرا اهمیت دارد؟ هرچه DPI موس بالاتر باشد، نسبت به حرکت حساس‌تر است و واکنش‌های سریع‌تری نشان می‌دهد. این موضوع برای طراحان گرافیکی حیاتی است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. علیرضا

    دم شما گرم
    دستتون درد نکنه و سپاس فراوان بابت مطلب مفید و ارزشمندی که کلی بهره داره

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      ممنون از همراهی ارزشمند شما 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d8%b3-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/
ads
ads