داغ ترین ها :
حالت رست مود (rest mode) در ps5 چیست و چه کاربردی دارد

حالت رست مود (rest mode) در ps5 چیست و چه کاربردی دارد

حالت آماده به کار یا رست مود یک حالت نیمه خاموش است که از حالت استندبای انرژی بیشتری مصرف می‌کند؛ اما قابلیت‌های کاربردی زیادی را نیز ارائه می‌دهد.حالت استراحت PS5 به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که قصد دارید کنسول خود را برای مدتی ترک کنید به جای خاموش کردن آن کنسول را در حالت مکث نگه دارید. در حالت رست مود PS5 کنسول می‌تواند انرژی کمتری مصرف کند و کارهایی مانند دانلود یا نصب بازی می‌توانند در پس زمینه اجرا شوند. حالت استراحت PS5 همچنین می‌تواند برای تنظیم بارگیری و به روز رسانی خودکار برای نرم افزارها و بازی‌های سیستم PS5 استفاده شود.

رست مود (rest mode) در ps5 چیست؟

رست مود ps5 چیست

رست مود قابلیتی کاربردی برای کنسول‌های جدید سونی است که در ازای مصرف برق بسیار کم نسبت به حالت روشن ویژگی‌های کاربردی زیادی را ارائه می‌کند. با استفاده از این حالت می‌توانید برنامه‌ها را دانلود، آپدیت و حتی دسته کنسول را شارژ کنید. با استفاده از این حالت ps5 خاموش نمی‌شود تنها مصرف برق آن کاهش می‌یابد: همچنین می‌توانید برخی از قابلیت‌های پلی استیشن ۵ را از راه دور کنترل کنید.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

آپدیت برنامه‌‌های پس زمینه

یکی از قابلیت‌‌های حالت رست مود این است که می‌توان با استفاده از آن برنامه‌ها را در پس زمینه دانلود و نصب کرد. این موضوع به این معنی است که هر زمان که کنسول را روشن می‌کنید می‌توانید مستقیما به ادامه بازی بپردازید.

شارژ دسته PS5 در حالت رست مود

کنسول پی اس ۵ در حالت رست مد همچنان می‌تواند برق پورت‌های USB را تامین کند. بعد از گذاشتن کنسول به حالت رست مود می‌توانید با  وصل کردن دسته به کنسول آن را شارژ کنید؛ همچنین می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > System > Power Saving > Features Available in Rest Mode برای شارژ شدن دسته زمانبندی مشخصی تعیین کنید و هنگام تمام شدن تایمری که تعیین کرده‌اید شارژ کردن دسته متوقف می‌شود. گزینه‌هایی که با رفته به مسیر بالا پیش رویتان قرار می‌گیرد عبارت است از Always، Three hours یا Off هستند. زمان سه ساعت برای شارژ کردن دسته شما کافی است؛ اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که هر زمان که دسته را از شارژ جدا کردید باتری آن کامل پر شده باشد گزینه Always می‌تواند برایتان مناسب باشد. این مراحل آموزش شارژ دسته ps5 در حالت خاموش نیز محسوب می‌شود.

 

انواع دسته ps5 را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

بارگذاری ذخیره‌ها در فضای ابری

اگر از افرادی هستید که اکانت پلی استیشن پلاس را خریداری کرده‌اید یکی از قابلیت‌های آن داشتن فضای ذخیره ابری در حالت رست مود است. هنگامی که کنسول را روی حالت رست مود می‌گذارید همچنان می‌تواند هر فایلی را در پس زمینه در فضای ذخیره سازی ابری PSN آپلود می‌کند. این قابلیت با کنسول ps4 معرفی و عرضه شد.

 

پیشنهاد مطالعه:
آموزش ساخت اکانت ps5

نصب و دانلود بازی در حالت رست مود

اگر قصد دارید از حالت رست مود زیاد استفاده کنید بهتر است قابلیت کنترل از طریق شبکه آن را نیز فعال کنید. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را طی کنید:

Settings > System > Power Saving > Features Available in Rest Mode > Enable Turning On PS5 from Network

به این ترتیب اگر اقدام به خرید بازی دیجیتالی کنید یا از فروشگاه پلی استیشن از طریق کامپیوتر برنامه‌ای خریداری کنید اگر کنسول در حالت رست مود باشد به صورت خودکار شروع به دانلود و نصب می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب توجه رست مود این است که اگر هنگام بازی کردن دستگاه را روی حالت رست مود بگذارید و بعد از ساعاتی برگردید می‌توانید ادامه روند بازی را دقیقا از همان موقعیتی که روی رست مود گذاشته بودید ادامه دهید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین بازی های ps5

 

چگونه ps5 را روی حالت رست مود بگذاریم؟

حالت rest mode در ps5

درباره تمام قابلیت‌ها و مزایای حالت رست مود صحبت کردیم. در ادامه نحوه قرار دادن پی اس ۵ روی حالت رست مود را نیز آموزش خواهیم داد.

  • در حالی که سیستم روشن است دکمه PS را روی کنترلر DualSense فشار دهید. با این کار یک منو در پایین صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود.
  • در منوی ظاهر شده روی گزینه پاور بزنید.
  • پس از انجام مراحل فوق منوی Power باز می‌شود. اولین گزینه Enter Rest Mode است. با انتخاب آن کنسول به حالت رست مود می‌رود.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین dns برای ps5

 

چگونه تایمر خاموش شدن ps5 را غیر فعال کنیم؟

تایمر خاموش شدن برای کنسول ps5 وجود ندارد و متاسفانه این قابلیت تنها برای کنسول ps4 باقی ماند. کنسول ps5 در موارد نیاز می‌تواند وارد حالت رست مود شود و تنها در صورت قطعی برق است که به صورت خودکار خاموش می‌شود. تنها راه برای خاموش کردن پی اس ۵ با زدن روی دکمه ps و انتخاب گزینه Turn Off PS5 است.

این نکته نیز قابل ذکر است که شما می‌توانید زمان رفتن به رست مد کنسولتان را شخصی‌سازی کنید. برای این کار روی علامت چرخ دنده بزنید و از بین گزینه‌های موجود Systems را انتخاب کرده و سپس Power saving را انتخاب کنید. در این بخش موارد زیادی برای تنظیم زمان رفتن به حالت استراحت وجود دارد. با انتخاب گزینه Set Time Until Controllers Turn Off و سپس زدن روی Set Time until ps5 enters rest mode وارد تنظیمات اصلی زمان برای رفتن به حالت رست کنسول می‌شوید.

با وارد شدن به منوی بالا دو گزینه  During Media Playback و While Playing Games را مشاهده خواهید کرد. گزینه اول برای تعیین زمان هنگام دیدن ویدئو یا فیلم است و گزینه دوم مربوط به تنظیم زمان هنگام اجرای بازی است. با دادن زمان در هر یک از موارد  فوق در مدت زمان انتخابی اگر دکمه‌ای از دسته را فشار ندهید کنسول به حالت رست وارد می‌شود.

 چگونه تایمر خاموش شدن ps5 را غیر فعال کنیم

در این بخش گزینه دیگری با عنوان Dont put in rest mode وجود دارد که قابلیت Rest mode را غیرفعال می‌کند. در صورتی که علاقه‌ای به رفتن ps5 روی حالت رست مود ندارید می‌توانید از این گزینه کمک بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه:
Safe Mode در PS5

 

جمع‌بندی

با توجه به موارد فوق متوجه شدید که Rest Mode قابلیتی کاربردی برای کنسول سونی محسوب می‌شود که ویژگی‌های زیادی مانند دانلود خودکار در پس زمینه، ذخیره انرژی و غیره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون روشن کردن کامل کنسول بازی‌های مورد علاقه‌تان را دانلود و نصب کنید.

سوالات متداول

استفاده از حالت رست مود باعث خرابی PS5 می‌شود؟

خیر Rest Mode یک ویژگی کاربردی برای این کنسول است که توسط سونی ارائه شده و ضرر و خرابی برای آن به همراه نخواهد داشت.

آیا بازی‌ها در حالت استراحت PS5 دانلود می‌شوند؟

بله دانلود بازی در حالت رست مود از ویژگی‌های پر طرفدار این قابلیت است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. محمدصادق نوروزی

    درود
    کار منو راه انداخت

  2. محمدرضا

    عااالی بود ممنون از مطلب خوبتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدرضا

      خوشحالم که مطلب کاربرد داشته براتون 🌱
  3. پارسا

    سلام برای من رو حالت رست مود دسته را شارژ نمیکنه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%af-ps5/
ads
ads