داغ ترین ها :
مقایسه گوشی Poco F3 با پوکو X3 پرو

مقایسه گوشی Poco F3 با پوکو X3 پرو

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند میانرده از پوکو را داشته باشید قطعا به پوکو ایکس 3 پرو و پوکو اف 3 برخورده‌اید و شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیا ارزش دارد که مبلغ بیشتری برای پوکو اف 3 پرداخت کرد یا پوکو ایکس 3 پرو نیز می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro بپردازیم تا در هر بخش گوشی بهتر مشخص شود و در نهایت شما بهتر بتوانید بین این دو میانرده یکی را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. پس در ادامه با تکنوبلاگ همراه باشید.

 

خرید گوشی های شیائومی با بهترین قیمت از فروشگاه تکنولایف: گوشی شیائومی

 

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر طراحی و کیفیت ساخت

درست است که با دو گوشی از شرکت پوکو مواجه هستیم اما زبان طراحی این دو محصول با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارد و گویی دو گوشی از دو برند متفاوت را با هم مقایسه می‌کنیم. پوکو ایکس 3 پرو از طراحی دو تکه یا شاید بهتر است بگوییم سه تکه استفاده می‌کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و با یک نوار براق به سه قسمت تقسیم شده است که بخش‌های کناری طراحی ماتی دارند.مقایسه پوکو X3 پرو با poco F3

در طرف دیگر برای پوکو اف 3 طراحی کاملا ساده و در عین حال جذابی در نظر گرفته شده که یک قاب شیشه‌ای ساده و براق و از همه مهم‌تر یکپارچه داریم. این قاب از دوربین‌های در بالا سمت چپ میزبانی می‌کند در صورتی که دوربین‌های گوشی رقیب در میانه‌ی بالایی قاب پشتی قرار گرفته‌اند.مقایسه پوکو F3 با poco x3 pro

جالب است که استفاده از پلاستیک در پوکو ایکس 3 پرو باعث سبک‌تر شدن این محصول نشده است و این گوشی همچنان ۲۱۵ گرم وزن و ۹.۴ میلی متر ضخامت دارد در حالی که این اعداد برای پوکو اف 3 به ترتیب ۱۹۶ گرم و ۷.۸ میلی متر هستند.

به سراغ فریم اطراف دو دستگاه برویم، جایی که فریم پلاستیکی پوکو اف 3 از نوع مات بوده و فریم پلاستیکی پوکو ایکس 3 پرو طراحی براقی دارد. اف 3 در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور ادغام شده با دکمه‌ی پاور استفاده می‌کند و اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد در بالا و میکروفون اصلی، خشاب سیم کارت، درگاه Type C و اسپیکر اصلی در پایین دیده می‌شود.مقایسه پوکو F3 با poco x3 pro

در طرف دیگر ایکس 3 پرو از خشاب سیم کارت در سمت چپ میزبانی می‌کند و همچنین بخش پایینی به جک ۳.۵ میلی متری صدا نیز مجهز شده است. قاب جلویی دو گوشی شباهت بسیار زیادی به هم دارد؛ چرا که اولا اندازه‌ی نمایشگرها یکسان بوده و دوربین سلفی هر دو نیز درون یک پانج هول میانی قرار گرفته است. البته که نسبت نمایشگر به بدنه در اف 3 حدود ۱.۵ درصد بیشتر بوده و این یعنی حاشیه‌های کمتری داریم.پوکو f3 5G

در نهایت در بخش طراحی باید گفت که پوکو اف 3 گوشی زیباتری است که کیفیت ساخت بهتری دارد و همچنین بهتر در دست قرار می‌گیرد؛ زیرا هم وزن کمتری دارد و هم به مراتب ضخامت کمتری. پس اگر بخش طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی خوب برای شما اهمیت دارد احتمالا باید پوکو اف 3 را به نسبت برادر خود انتخاب کنید.

 

خرید Poco F3 با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی موبایل را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.
مقایسه نوا ۸ و پوکو اف ۳

 

 

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر صفحه نمایش

پوکو اف 3 از یک پنل امولد با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند.

از طرف دیگر پوکو ایکس 3 پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD دارد و از رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ بهره می‌برد. این پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و از محتوای HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.مقایسه صفحه نمایش پوکو اف 3 با پوکو ایکس 3 پرو

اول از همه این که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در هر دو گوشی باعث می‌شود که هنگام استفاده از گوشی و اسکرول کردن در منوها و هنگام انجام بازی‌های مختلف حس بسیار سریع‌تر و روان‌تری نسبت به محتوای مختلف داشته باشید و این یک خبر بسیار خوب است.

از طرف دیگر به طور حتم باید گفت که در زمینه کیفیت، کنتراست و عمق رنگ مشکی قطعا نمایشگر پوکو اف 3 برنده خواهد بود. نمایشگر این محصول رنگ‌ها را بسیار چشم نوازتر نمایش می‌دهد و رنگ مشکی نیز به دلیل امولد بودن پنل عمق بینهایت دارد. به علاوه شما از قابلیت‌هایی چون AOD نیز بهره مند می‌شوید.

از نظر روشنایی در هنگام استفاده از گوشی در خانه نور هر دو پنل کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسد اما زمانی که بیرون از خانه و زیر نور مستقیم خورشید باشید و حداکثر روشنایی خودکار فعال شود نمایشگر پوکو اف 3 بهتر عمل می‌کند و محتوای روشن‌تر و خواناتری را به نمایش می‌گذارد.مقایسه poco x3 پرو و پوکو F3

پس اگر برای شما نمایشگر اولویت دارد و مهم است قطعا بین این دو گوشی به سراغ پوکو اف 3 بروید تا هم از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره مند شوید و هم بتوانید از کیفیت بسیار خوب پنل امولد استفاده کنید. البته نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو نیز خوب است و می‌تواند کاملا کاربر را راضی نگه دارد.

 

قیمت پوکو F3 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر اسپیکر

هر دو گوشی توانایی تولید صدای استریو را دارا هستند. این اتفاق در پوکو اف 3 به کمک اسپیکرهای دوگانه انجام می‌شود در حالی که در پوکو ایکس 3 پرو اسپیکر مکالمه و اسپیکر کوچک موجود در لبه‌ی بالایی در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو ظاهر می‌شود.

اسپیکرهای هر دو دستگاه خوب هستند اما اسپیکرهای پوکو اف 3 توانایی بیشتری دارند و صدایی بلندتر، واضح‌تر و بیس دارتر تولید می‌کنند و به طور حتم اف 3 برنده این بخش خواهد بود.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

حتی شاید جالب باشد که بدانید شیائومی به شما اجازه داده تا هر بخش از گوشی را از یک تم انتخاب کنید. یعنی مثلا لاک اسکرین شما متعلق به یک تم باشد و آیکون‌های شما متعلق به یک تم دیگر و حتی هوم اسکرین متعلق به یک تم دیگر.

هر دو گوشی به صورت پیش فرض به Miui 12‌ بر پایه‌ی اندروید ۱۱ مجهز شده‌اند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

 

قیمت Poco X3 Pro با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر عملکرد سخت افزاری و ارتباطات

پوکو ایکس 3 پرو از تراشه اسنپدراگون 860 برای قدرت گرفتن استفاده می‌کند. این تراشه ۷ نانومتری از پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 485 Gold با فرکانس 2.96 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 485 Gold با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 485 Silver با فرکانس 1.78 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 640 استفاده می‌کند.

این تراشه در نسخه مورد بررسی ما از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این محصول با توجه به قیمت زیر ۷ میلیون آن قطعا بدون رقیب است و هیچ گوشی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

این محصول به راحتی از پس همه‌ی برنامه‌ها و بازی‌های موجود در نهایت گرافیک برمی‌آید و شما می‌توانید به روی عملکرد خوب چند ساله‌ی آن حساب باز کنید. اما وضعیت پوکو اف 3 به چه صورت است؟

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد. این تراشه ۷ نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 585 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 585 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 میزبانی می‌کند.مقایسه پردازنده و گیمینگ پوکو F3 با poco x3 pro

در نسخه مورد بررسی ما این گوشی را ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند (به دلیل این که اختلاف قیمت کمتر شود این نسخه انتخاب شده است). این تراشه به راحتی می‌تواند از پس انجام همه‌ی کارها بربیاید و شما می‌توانید همه‌ی بازی‌های سنگین موجود را در حالت حداکثری به صورت بسیار روان به روی این گوشی اجرا کنید.

به علاوه پوکو ایکس اف 3 از شبکه‌ی 5G نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی با نیم نگاهی به آینده شما می‌توانید از جدیدترین اینترنت موجود در کشور نیز بهره مند شوید. در کل قدرت سخت افزاری هر دو گوشی برای انجام هر کاری کافی به نظر می‌رسد اما برنده پوکو اف 3 خواهد بود. البته که اگر نسخه رم ۸ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برای شما مهم است از آنجایی که پوکو اف 3 در این نسخه قیمت بسیار بالاتری دارد شاید بهتر باشید همین پوکو ایکس 3 پرو را انتخاب کنید.

 

خرید گوشی پوکو x3 پرو با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر باتری

پوکو برای مدل ایکس 3 پرو یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی و برای مدل اف 3 یک باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است. هر دو گوشی می‌توانند با یک بار شارژ کامل حدود ۱.۵ روز دوام بیاورند که عملکرد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود.

در زمینه سرعت شارژ نیز هر دو از شارژ سریع ۳۳ وات استفاده می‌کنند. به این ترتیب پوکو ایکس 3 می‌تواند در مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به شارژ کامل برسد و این مدت برای پوکو اف 3 حدود ۵۶ دقیقه است.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر دوربین

پوکو برای ایکس 3 پرو دوربین‌های چهارگانه را مناسب دیده در حالی که اف 3 از دوربین سه گانه استفاده می‌کند. در ادامه این دوربین‌ها را به صورت مجزا با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 Pro از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی پوکو اف 3 از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad-Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند

در طرف دیگر دوربین اصلی پوکو ایکس 3 پرو از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین هم مانند می 11 لایت به دلیل استفاده از قابلیتQuad bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

همان طور که مشاهده می‌کنید دوربین اصلی این دو گوشی یکسان است و در عمل هم عکس‌هایی شبیه به هم ثبت می‌کنند. کیفیت این تصاویر برای یک گوشی میانرده خوب و قابل قبول است اما به طور کلی اگر دوربین اولویت بسیار مهم شماست به سراغ ردمی نوت 10 پرو بروید.

 

مقایسه های پیشنهادی:

مقایسه پوکو X3 پرو با می 11 لایت

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو F3 سنسوری ۸ مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد که در پس لنزی ۱۵ میلی متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد.

دوربین فوق عریض پوکو ایکس 3 پرو سنسوری ۸ مگاپیکسلی داشته و در پس یک لنز ۱۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد.مقایسه poco x3 pro و poco f3

دوربین فوق عریض دو گوشی نیز عکس‌های بسیار نزدیکی ثبت می‌کنند. این عکس‌ها کمی نویز دارند و نرمی نیز در برخی سوژه‌ها دیده می‌شود اما به طور کلی با توجه به میانرده بودن و همچنین ماهیت دوربین فوق عریض، می‌توانیم عملکرد آن‌ها را راضی کننده بدانیم.

دوربین سلفی

هر دو گوشی دوربین‌های سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دارند تا بار دیگر این تصاویر نیز شبیه به هم باشد و نتوانیم کیفیت یکی را بهتر از دیگری بدانیم. سلفی‌های هر دو دستگاه خوب است و در نور روز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند.

دوربین ماکرو

پوکو ایکس 3 پرو یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار دارد و از طرف دیگر دوربین ماکرو پوکو اف 3 به سنسوری ۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز شده که توانایی به مراتب بیشتری دارد.

عکس‌های ماکرو پوکو اف 3 جزئیات و کیفیت بهتری دارند و شما راحت‌تر می‌توانید به روی سوژه به درستی فوکوس کنید.

پرتره

پوکو ایکس 3 پرو سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی دارد و گوشی رقیب تنها از حالت نرم افزاری برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه استفاده می‌کند. پرتره‌های هر دو گوشی خوب هستند ولی گاهی پیش می‌آید که هر دو در تشخیص سوژه از پس‌زمینه دچار مشکل شوند.

در کل اما اگر چند عکس پرتره با آن‌ها به ثبت برسانید به احتمال بسیار یکی از آن‌ها برش دقیقی خواهد داشت و نتیجه رضایت بخش خواهد شد.

جمع بندی

با مطالعه مطلب مقایسه گوشی درخواهید یافت که انتخاب بین این دو گوشی ساده است. اگر بودجه محدودتری دارید و نمی‌توانید اختلاف قیمت این دو محصول را پرداخت کنید قطعا به سراغ پوکو ایکس 3 پرو بروید تا از قدرت سخت افزاری عالی، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی،  شارژ دهی خوب و دوربین‌های کارامد آن بهره مند شوید.

از طرف دیگر اگر بودجه خیلی محدودی ندارید به فکر خرید پوکو اف 3 باشید؛ چرا که این گوشی نمایشگر بهتری دارد و قدرت سخت افزاری آن نیز بهتر از رقیب است. همچنین این گوشی سرعت شارژ بیشتری دارد و در زمینه کیفیت ساخت، ارگونومی و طراحی نیز از شرایط بهتری برخوردار است.

در نهایت انتخاب شما بین این دو محصول از پوکو کدام است؟ کدام گوشی به نظر شما با توجه به قیمت ارزش خرید بالاتری را ارائه می‌کند؟ انتخاب نهایی با شما!

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. علی جون

    قطعا پوکو اف تری ویژگی های ایده آلی نسبت به پوکو ایکس تری پرو خواهد داشت

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی جون

      سلام وقت بخیر بله این گوشی شرایط بهتری داره پیروز باشید
  2. پوکوx3پرو تنها برتری پوکوf3 اسپندراگون870و پوکوx3پرو اسپندراگون860داره برتری پوکو x3پرو باتری بالاتری دارد و در مقابل پاشش آب مقاوم هست

    1. محمد رضا

      پاسخ به ‌

      صفحه نمایش اف ۳ آمولده کیفیت ساخت بهتر. وزن کمتر پردازنده ادرنو ۶۵۰ بلندگوی قوی تر در بالای صفحه و توی سایت نانو ریویو میبینی که اسنپ دراگون ۸۷۰ تقریبا ۸۸ اف پی اس تو پابجی میده (۹۰ اف پی اسه) و اسنپ دراگون ۸۶۰ حدود ۵۶ اف پی اس (۶۰ اف پی اسه)
      1. Amir ali

        پاسخ به محمد رضا

        پردازنده ی آف تری اسنپدراگونه
    1. Fardin

      پاسخ به ‌

      سلام بهمن جان تقریبا ۹۰ درصد اطلاعات را نمیدونی یا دقت نکردی ۱: دو تا دارای مقاومت در برابر پاشیدن آب دارند ۲: باتری ها شاید اختلافشون در حد ۳۰ دقیقه باشه چون تو فقط دقت کردی به ۵۱۶۰ بودن x3 pro کردی و گفتی حتما کلی بیشتره اما دقت نکردی که صفحه نمایش ها فرق داره اگه نمیدونی بدون که نمایشگر های amoled خیلی کمتر شارژ میکشند تا نمایشگر ها IPS ۳: گوشی F3 از قابلیت 5G پشتیبانی می‌کنه اما اون نه 4 : از نظر ظاهری F3 خیلی بهتره و زیباتر
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-f3-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-x3-pro/
ads
ads