داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A32 با گلکسیM31 سامسونگ

مقایسه گوشی A32 با گلکسیM31 سامسونگ

سری M از گوشی‌های سامسونگ معمولا تمرکز زیادی به روی بخش باتری دارند و از طرفی سری A از میانرده‌های این شرکت به نوعی محبوب‌ترین محصولات این سازنده کره‌ای را شامل می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 بپردازیم تا مشخص شود کدام محصول در چه بخشی نسبت به رقیب برتری دارد و در نهایت ارزش خرید کدام کهکشانی بیشتر است. اما قبل از اینکه به مقایسه گوشی مدل A32 با گوشی M31 بپردازیم، جدول مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی سامسونگ را مشاهده کنید:

گوشی گلکسی M31 گلکسی A32
تاریخ معرفی اسفند ۹۸ اسفند ۹۹
ابعاد ۱۵۹.۲ در ۷۵.۱ در ۸.۹ میلی‌متر ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۹۱ گرم ۱۸۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 9611 هلیو G80
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز آبی، بنفش، سفید و مشکی

مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

از آنجایی که گلکسی A32 گوشی جدیدتری است از طراحی امسال سامسونگ برای میانرده‌ها بهره می‌برد در حالی که M31 طراحی شبیه به نسل قبل دارد. هر دو گوشی طبق انتظاری که از سامسونگ داریم از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند.مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

قاب پشتی گلکسی M31 طراحی براقی دارد و از حسگر اثر انگشت در میانه‌ی بالایی و فریم مشکی رنگ دوربین‌ها در بالا سمت چپ میزبانی می‌کند. لوگوی سامسونگ هم که طبق معمول در بخش پایینی خود نمایی می‌کند.مقایسه گوشی A32 با M31 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در طرف دیگر A32 نیز قاب پشتی با طراحی براق دارد و در پایین لوگوی سامسونگ را شامل می‌شود اما فریم دوربین‌ها دیگر مشکی رنگ نیست و فضای بین لنزها در هر رنگ به رنگ قاب پشتی درآمده است تا هنگام نگاه کردن به این کهکشانی حس بهتر و یکپارچگی بیشتری داشته باشیم.

قاب پشتی هر دو گوشی اثر انگشت زیادی را به خود جذب می‌کند و اگر از قاب استفاده نکنید باید دائما آن‌ها را تمیز کنید. از نظر ارگونومی اما این دو رقیب در چه وضعیتی هستند؟مقایسه گوشی A32 با M31 از نظر طراحی

گلکسی A32 وزنی ۱۸۴ گرمی و M31 وزنی ۱۹۱ گرمی دارد و از نظر ضخامت نیز به ترتیب هر دو گوشی ۸.۴ و ۸.۹ میلی متر هستند. به این ترتیب می‌توانیم تقریبا وزن و ضخامت دو کهکشانی را بسیار نزدیک بدانیم اما از آنجایی که M31 لبه‌های خمیده‌تری در قاب پشتی دارد بهتر در دست قرار می‌گیرد و کنترل آن راحت‌تر از A32 است.

فریم پلاستیکی اطراف هر دو گوشی طراحی براقی دارد و در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C میزبانی می‌کند.مقایسه گوشی m31 با A32 سامسونگ

به سراغ بخشی برویم که شما در طول زمان استفاده بیشترین تعامل را با آن خواهیم داشت. قاب جلویی هر دو کهکشانی نمایشگری را شامل می‌شود که حدود ۸۵ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده است.

سامسونگ برای هر دوی این گوشی‌ها از ناچ قطره‌ای برای جای دادن دوربین سلفی استفاده کرده است. برای مراقبت از نمایشگر در M31 گوریلاگلس ۳ به کار رفته و A32 به گوریلاگلس ۵ مجهز شده و این یعنی طبیعتا مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خط و خش دارد.

گلکسی M31 در سه رنگ قرمز، مشکی و آبی ساخته شده و A32 چهار رنگ آبی، بنفش، سفید و مشکی دارد. در نهایت تعیین برنده‌ی این بخش را به عهده‌ی خود شما می‌گذاریم تا بنا بر سلیقه یکی را برگزینید.

 

خرید گوشی A32 سامسونگ با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A32 با M31 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

هر دو گوشی نمایشگرهای ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ دارند. تراکم پیکسلی پنل A32 ۴۱۱ و برای M31 ۴۰۳ است. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای M31 ۶۰ هرتز معمول است و این در حالیست که گلکسی A32 از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند.

کیفیت صفحه نمایش هر دو محصول بسیار خوب است و به دلیل فناوری ساخت پنل رنگ‌ها بسیار زنده و جذاب به نمایش گذاشته می‌شوند و رنگ مشکی هم عمقی بینهایت دارد. از نظر روان بودن صفحه نمایش اما به طور حتم برنده A32 خواهد بود؛ چرا که نرخ نوسازی بالاتر این صفحه نمایش باعث می‌شود تا محتوا روان‌تر به نمایش گذاشته شود.مقایسه گوشی A32 با M31 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

از نظر روشنایی در حالت دستی هر دو گوشی می‌توانند تا حدود ۴۰۰ نیت نور از خود ساطع کنند که برای قرار گیری در محیط‌های بسته عدد بسیار خوبی به حساب می‌آید. زمانی که در محیط باز قرار بگیرید و حداکثر روشنایی خودکار فعال شود نمایشگر A32 مقداری روشن‌تر خواهد شد و بهتر می‌توانید محتوا را درون این پنل تماشا کنید.

در تنظیمات صفحه نمایش هر دو رقیب می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.مقایسه گوشی A32 با M31 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

در نهایت در این بخش برتری با A32 خواهد بود؛ زیرا هم مقداری نمایشگر روشن‌تری دارد و هم نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی.

 

قیمت گوشی A32 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 از نظر اسپیکر

متأسفانه در هیچ یک از این دو گوشی اسپیکرهای استریو نداریم و این در صورتی است که در گوشی‌های هم قیمت شیائومی و حتی بعضا ارزان قیمت‌تر امکان تولید صدای استریو وجود دارد.

اسپیکر این دو گوشی بسیار معمولی هستند. این اسپیکرها صدای متوسطی دارند و کیفیت نیز در حد صرفا قابل قبول است و اگر صدای این گوشی‌ها را در کنار گوشی‌های رقیب با امکان تولید صدای استریو قرار دهید بهتر متوجه تفاوت آن‌ها خواهید شد.

 

دیگر مطالب مرتبط با گوشی A32:

لوازم جانبی a32 که باید حتما بخرید

 

مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند (البته که M31 به صورت پیش فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و نسخه ۱۱ اکنون برای آن در دسترس است).

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

این رابط کاربری به روی جدیدترین سیستم عامل گوگل، اندروید ۱۱ نصب شده و ترکیب این دو باعث شده تا عملکرد خوبی را  از گلکسی A52 5G و گلکسی A52s 5G شاهد باشیم.

 

قیمت گوشی M31 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی M31 از نظر عملکرد سخت افزاری

سامسونگ برای گوشی گلکسی M31 به سراغ تراشه‌ی ۱۰ نانومتری اگزینوس 9611 ساخت خود رفته است. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Cortex-A73‌ با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G72 را در بر می‌گیرد.

در طرف مقابل گلکسی A32 تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از مدیاتک به نام هلیو G80 دارد. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-a75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 بهره می‌برد.

با وجود تفاوت‌هایی در فرکانس پردازنده مرکزی، شرکت سازنده تراشه‌ها و همچنین معماری متفاوت ۱۰ در مقایسه با ۱۲ نانومتری اما باز هم در دنیای واقعی این دو چیپست بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند.مقایسه گلکسی A32 با گلکسی M31 از نظر عملکرد سخت افزاری

هر دو گوشی به خوبی و با سرعت مناسب می‌توانند از پس امور روزمره بربیایند و شما با هیچ مشکلی در هنگام کار کردن با گوشی مواجه نخواهید شد. از طرف دیگر هر دو گوشی در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد عالی ندارند و طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که عنوانی مثل کال آف دیوتی موبایل به روی کیفیت بسیار خوب اجرا شود.

در کل با توجه به قیمت دو گوشی می‌توانیم قدرت سخت افزاری آن‌ها را مناسب ارزیابی کنیم و برنده‌ای هم نمی‌توان در این بخش بین این دو کهکشانی در نظر گرفت. هر دو گوشی دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم دارند (البته A32 رم ۴ هم دارد) تا به این ترتیب مجموعه سخت افزاری آن‌ها را تکمیل بدانیم.

 

 

مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 سامسونگ از نظر باتری

کره‌ای‌ها برای گلکسی A32 یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته‌اند، اما بخش باتری معمولا بخشی است که سری M در آن یکه تازی می‌کند و به همین دلیل هم گلکسی M31 به باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است.

گلکسی A32 با استفاده معمولی می‌تواند بین ۱ روز تا ۱.۵ روز به شما شارژ دهی کند که عملکرد رضایت بخشی به حساب می‌آيد. از طرف دیگر M31 به راحتی می‌تواند ۲ روز کامل را دوام بیاورد و ظرفیت زیاد باتری این گوشی به اتمام رساندن شارژ آن را دشوار می‌کند.مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 سامسونگ از نظر باتری

هر دو کهکشانی از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. این فناوری به A32 اجازه می‌دهد که در مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه به شارژ کامل برسد و شارژ کامل گلکسی M31 نیز حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

به این ترتیب به طور حتم برنده‌ی این بخش را M31 می‌دانیم و اگر باتری و شارژ دهی آن برای شما در هنگام خرید اولویت است انتخاب این کهکشانی بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

 

خرید گوشی M31 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A32 با گوشی M31 از نظر دوربین

هر دو برادر از چهار دوربین استفاده می‌کنند که در این بخش قصد داریم این دوربین‌ها را به صورت تک به تک با یکدیگر مقایسه کنیم.

دوربین اصلی

با گلکسی A32 شروع می‌کنیم. دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung GW3 با اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین Quad Bayer پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر M31 هم سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل Bright S5KGW1 با اندازه 1/1.72 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین هم دقیقا از Quad Bayer و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دو گوشی بسیار نزدیک به هم هستند؛ چرا که هر دو سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی از خود سامسونگ دارند و همچنین دیگر مشخصات نیز بسیار به هم نزدیک است.

دقت رنگ در هر دو گوشی کمی با واقعیت فاصله دارد و رنج دینامیکی در سطح مناسبی قرار می‌گیرد. جزئیات هر دو دوربین خوب است و نویز کمی در تصاویر دیده می‌شود. در کل شاید با اختلافی بسیار جزئی بتوانیم A32 را در این قسمت برتر بدانیم.

دوربین فوق عریض

سازنده دوربین فوق عریض هیچ یک از این دو گوشی مشخص نیست و هر از سنسوری ۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی استفاده می‌کنند. این سنسورها در پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و به این دوربین توانایی ثبت تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را می‌دهد.

با وجود این که مشخصات دقیقا یکسان است اما A32 عکس‌های فوق عریض بهتری به نسبت رقیب خود به ثبت می‌رساند و تصاویر فوق عریض این گوشی جزئیاتی بیشتر و کنتراست مناسب‌تری دارند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی M31 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد و از طرف دیگر A32 از سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. هر دو کهکشانی می‌توانند تصاویر سلفی مناسبی و رضایت بخشی به ثبت برسانند اما به نظر می‌رسد در این بخش M31 کمی بهتر عمل می‌کند.

سلفی‌های M31 جزئیات بهتری دارند و رنج دینامیکی آن‌ها هم کمی وسیع‌تر از عکس‌های رقیب است. به علاوه که کمی هم شارپنس بهتری را داریم.

ماکرو

هر دو گوشی سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی دارند. معمولا در این بازه‌ی قیمتی دوربین‌های ماکرو خیلی نمی‌توانند عکس‌های مناسبی به ثبت برسانند اما شرایط برای این دو گوشی به این شکل نیست.

اگر بتوانید عکس ماکرو‌ای با فوکوس صحیح به ثبت برسانید، که البته این کار به دلیل نبود فوکوس خودکار کمی دشوار است، کیفیت نهایی برای هر دو کهکشانی رضایت بخش است و می‌توانید ماکروهای جذابی با آن‌ها بگیرید.

پرتره

هر دو گوشی دوربین تشخیص عمق میدان با سنسور ۵ مگاپیکسلی دارند. پرتره‌های با دوربین اصلی و به کمک دوربین تشخیص عمق میدان انجام می‌شود.

برش سوژه از پس‌زمینه برای هر دو محصول مناسب است و دقت قابل قبولی را شاهد هستیم. پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود اما به دلیل برتری نسبتی A32 در بخش دوربین اصلی طبیعتا پرتره‌های این کهکشانی مقداری بهتر از رقیب هستند.

 

شاید نیاز داشته باشید:

حل مشکل نشناختن گوشی توسط کامپیوتر

 

جمع بندی

هر کاربر در هنگام خرید گوشی باید در ابتدا اولویت‌های اول تا سوم خود را مشخص کرده و سپس تصمیم بگیرد که کدام گوشی با این اولویت‌ها بیشترین شباهت را دارد. اگر شما به دنبال یک گوشی هستید که قیمت مناسبی داشته باشد و همچنین شارژ دهی عالی به شما ارائه دهد باید به سراغ گوشی M31 بروید.

از طرفی اگر می‌خواهید گوشی شما طراحی جدیدتری داشته باشد و همچنین از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده کند باید به سراغ گلکسی A32 بروید و این کهکشانی را انتخاب کنید. به طور کلی اما هر دو ارزش خرید بالایی دارند و برای خرید گزینه‌های مناسبی هستند.

این دو گوشی چقدر قیمت دارند؟ هر دو گوشی در رده‌ی محصولات میانرده قرار می‌گیرند، اما نه میانرده گران قیمت و شما با صرف قیمتی منطقی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

این دو گوشی اثر انگشت دارند؟ بله، حسگر اثر انگشت گلکسی A32 زیر نمایشگر قرار گرفته و حسگر M31 به روی قاب پشتی دیده می‌شود.

ارزش خرید کدامیک بیشتر است؟ کاملا بسته به نیاز شما پاسخ به این سوال می‌تواند متفاوت باشد. اگر باتری مهم‌تر است M31 و اگر نمایشگر مهم‌تر است A32.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. خلو مجید

    من خودم A52s دارم و خانواده ام A32 و M31 دارند
    چون سامسونگ در دراز مدت عملکرد بهتر و پایداری بیشتری نسبت به گوشیای چینی دارند و ما همیشه سامسونگی هستیم
    ممنون از تکنولایف که بهترین فروشگاه آنلاین و حضوری در کشور ایران محسوب میشه

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به خلو مجید

      :)
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a32-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-m31/
ads
ads