داغ ترین ها :
مقایسه می بند 7 و 8؛ می بند 8 بهتر است یا می بند 7؟

مقایسه می بند 7 و 8؛ می بند 8 بهتر است یا می بند 7؟

با توجه به محبوبیت می بند‌های ۷ و ۸، تصمیم به مقایسه‌ی این دو محصول شیائومی گرفتیم تا با مقایسه جامع می بند ۷ و ۸ و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت آن‌ها، اطلاعات خوبی از این دو محصول را در اختیار کاربران قرار دهیم.

می بند ۷

می بند ۷

می بند ۸

می بند ۸

می بند ۷

می بند ۷

امتیاز

7.5
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7
باتری :
8
ارگونومی :
7
رابط کاربری :
7.5

نقاط قوت

  • رنگ‌بندی متنوع
  • ضدآب تا عمق ۵۰ متر
  • سازگاری با دیوایس‌های اندرویدی و ios

نقاط ضعف

  • نداشتن بازی
  • نرخ روشنایی کمتر از بند ۸

می بند ۸

می بند ۸

امتیاز

8
طراحی :
8
صفحه نمایش :
8
باتری :
7
ارگونومی :
8
رابط کاربری :
7.5

نقاط قوت

  • نرخ نوسازی بالا
  • ضدآب تا عمق ۵۰ متر
  • روشنایی بالا
  • تنوع در مدل‌های بند
  • سازگاری با دیوایس‌های اندرویدی و ios

نقاط ضعف

  • نداشتن GPS داخلی

اگر از طرفداران بندهای شیائومی هستید، با شنیدن خبر عرضه شدن می بند ۸ دوست دارید بدانید که چه ویژگی‌هایی دارد و آیا مانند مدل پیشین است یا نه. همانند مدل‌های قبل، Mi band 8 نیز یک جایگزین خوب برای ساعت هوشمند است که هدف اصلی آن ردیابی وضعیت جسمانی حین انجام فعالیت‌های ورزشی است؛ البته که زمان را هم به شما نشان می‌دهد و بعضی اوقات به‌ جای ساعت می‌توانید آن را بر دست ببندید. اگر شما مدل پیشین، یعنی می بند ۷ که یک سال قبل‌تر وارد بازار شد را دارید، حال می‌خواهید بدانید لازم است که مدل جدید را تهیه کنید یا تفاوت‌های خاصی میان این دو مدل وجود ندارد. 

خوشبختانه، شیائومی آپگریدهایی برای مدل جدید خود در نظر گرفته و نسبت به بند ۷ آن را در برخی بخش‌ها ارتقا داده است. در ادامه، به مقایسه می بند 7 و 8 می‌پردازیم و از جنبه‌های مختلف، این دو محصول را بررسی خواهیم کرد. چنانچه می بند ۷ را دارید و به خرید می بند ۸ فکر می‌کنید، یا اگر برای اولین بار به فکر خرید می بند افتاده‌اید اما نمی‌دانید کدام مدل را انتخاب کنید، این مقایسه به شما کمک خواهد کرد.

طراحی و شکل ظاهری می بند 8

xiaomi mi band 7 vs 8

 

اولین بخشی که باید در مقایسه بند 7 و 8 شیائومی در نظر بگیریم، شکل ظاهری دو محصول است. می بند ۸، تا حد زیادی مشابه می بند ۷ طراحی شده است. هر دو بند نیز، از جنس رابر درست شده‌اند. نمایشگر هر دو محصول ۱.۶۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسلی است. شیشه‌ای که برای نمایشگر آن‌ها استفاده شده، شیشه‌ی تمپرد است که مقاومت خوبی نسبت به شیشه‌های معمولی دارد و ظاهری شکیل به بند می‌دهد. نمایشگر هیچ حاشیه‌ای ندارد و کل صفحه‌ی بند را پوشانده برای همین هیچ دکمه‌ای مشاهده نمی شود. بنابراین تمامی کارها با لمس انگشت انجام می‌شود. همچنین، نمایشگر هر دو بند گزینه‌ی Always on را برای بعضی واچ فیس‌ها همچنان قرار داده است.

با این که اندازه‌ی نمایشگر در هر دو بند ثابت است، اما روشنایی در می بند ۷ برابر با  ۵۰۰ نیت بوده و در مدل جدید یعنی بند ۸، به ۶۰۰ نیت افزایش پیدا کرده و تقریبا با روشنایی نمایشگر ساعت‌های هوشمند برابری می‌کند. نرخ نوسازی آن نیز، تا ۶۰ هرتز افزایش پیدا کرده است. با وجود یک اندازه بودن نمایشگر هر دو بند، ابعاد آن‌ها متفاوت است. ابعاد می بند ۷، برابر با ۴۶.۵ در ۲۰.۷ در ۱۲.۲۵ میلی متر است اما می بند ۸، دارای ابعادی برابر با ۴۸ در ۲۲.۵ در ۱۰.۹۹ میلی متر است.

دیگر تفاوت می بند 7 و می بند 8 که خیلی هم قابل توجه است، قابلیت جدا شدن بند در می بند ۸ از دو طرف است. همچنین، یک مدل بند جدید نیز برای آن طراحی شده است. می بند ۷، دارای بند سرتاسری بود که قاب نمایشگر را در بر می‌گرفت و برای جدا کردن بخش اصلی از بند، باید آن را از وسط به بیرون فشار می‌دادید. طراحی جدید کار کاربر را راحت‌تر کرده؛ چرا که مانند بند ساعت از دو طرف به قاب نمایشگر وصل می‌شود و می توان به صورت کشویی بند را به سادگی تعویض کرد و با توجه به لباس‌ها یا مود خود، بند جدید را جایگزین کنید. حتی می‌توانید آن را به صورت گردنبند بپوشید یا به کفش خود ببندید. تنوع بندهایی که برای می بند ۸ وجود دارد، بند چرمی، بند پارچه‌ای، بندهای زنجیری و حتی بند گردنی است.

 

 

تفاوت می بند ۸ با ۷

 

تنوع واچ فیس‌ها نیز در این بند هوشمند بی نظیر است. بازی‌های جذابی مانند سودوکو، بازی‌های ریاضی، ۲۰۴۸، پازل و چند بازی دیگر نیز برای این می بند وجود دارد. به طور کلی، با این که طراحی این می بند هم مانند مدل پیشین مینیمال و ساده است، قابلیت جدا شدن آن از بند از هر دو طرف یک ارتقا قابل توجه است. البته، درست است که می بند ۸ دارای تنوع بندهای گوناگونی است و کاربر به شکل‌های مختلفی می‌تواند از بند خود استفاده کند، اما از نظر رنگ بندی کلی، دارای محدودیت‌هایی نسبت به می بند ۷ است. می بند ۸ دارای رنگ بندی مشکی و طلایی است اما می بند ۷، از نظر رنگ بندی از گوناگونی بیشتری برخوردار است و به رنگ‌های مشکی، آبی، نارنجی، صورتی، سفید، سبز تیره، سبز فلورسنت، نارنجی فلورسنت، و آبی و سبز ارتشی است. 

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی می بند ۷

 

ویژگی های فنی و سخت افزاری می بند 7 و 8

حال باید از منظر ویژگی‌هایی که شیائومی برای این دو بند در نظر گرفته آن‌ها را مقایسه کنیم. اگر بخواهیم اول به شباهت‌های آن دو بپردازیم، باید گفت که تقریبا بخش خیلی زیادی از هر دو بند شیائومی مانند هم است.

مقایسه می بند ۷ و می بند ۸

قابلیت ضدآبی که در می بند ۷  تا عمق ۵۰ متر بود، در بند ۸ نیز برقرار است. می بند ۷ و ۸، هر دو دارای سنسور مصرف بهینه انرژی، شتاب سنج، پایش گر ضربان قلب و ژیروسکوپ هستند. سنسور سنجش سطح اکسیژن SpO2 نیز سال گذشته معرفی شد و هم در بند ۷، هم در بند ۸ قرار گرفته است. برنامه‌های بیسیک و اصلی ردیابی سلامتی، مانند گام شمار، تشخیص فاصله، کالری سوخت شده، کیفیت خواب، سطح استرس، چرخه قاعدگی نیز در هر دو بند مشاهده می‌کنید. هر دو بند نیز، دارای برنامه‌های ورزشی مختلفی نظیر دو، دوچرخه سواری، شنا، یوگا و … هستند. 

با این حال، در این بخش نیز شیائومی برای می بند ۸ کمی تغییر اعمال کرده و سنسور سنجش ضربان قلب آن دقت بالاتری نسبت به می بند ۷ دارد. سنسور کیفیت خواب نیز در می بند ۸ از عملکرد بهترین نسبت به می بند ۷ برخوردار است. 

نوع اتصال هر دو بند از طریق بلوتوث است؛ اما می بند ۷ از نسخه بلوتوثی ۵.۱، و می بند ۸ از نسخه بلوتوثی ۵.۲ استفاده می‌کند. هر دو بند، با دیوایس‌های اندرویدی و IOS قابل سازگاری هستند. هر دوی آن‌ها، با گوشی و تبلت‌هایی که اندروید ۶ به بالا دارند سازگار است. اما می‌ بند ۷، با دستگاه‌های IOS نسخه‌ی ۱۰ به بالا، و می بند ۸ نسخه ۱۱ به بالا سازگار است.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی می بند ۸

 

مقایسه می بند 7 و 8 از نظر باتری

فرق می بند ۷ و می بند ۸

 

طول عمر باتری هر دو محصول نیز تا حد زیادی مشابه همدیگر است. ظرفیت باتری می بند ۸ شیائومی، اندکی بیشتر از مدل ۷ است. باتری می بند ۸، ۱۸۰ میلی آمپر ساعت است در حالی که می بند ۷ یک باتری ۱۷۰ میلی آمپر ساعتی دارد. اما این مسئله باعث افزایش طول عمر باتری نشده، چرا که روشنایی نمایشگر هم به همان مراتب بیشتر است.

براساس چیزی که کمپانی شیائومی اعلام کرده، باتری شیائومی بند ۸ تا ۱۴ روز می‌تواند دوام داشته باشد و اگر در حالت ذخیره انرژی باشد، تا ۲۱ روز نیز دوام دارد. باتری می بند ۷ تا ۱۵ روز، و در حالت ذخیره انرژی تا ۲۴ روز دوام می‌آورد. استفاده‌ی سنگین نیز طول عمر باتری می بند ۸ را تا ۶ روز کاهش داده، و می بند ۷ را تا ۹ روز.

هر دو محصول از قابلیت شارژ مگنتی پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین نیاز نیست بدنه‌ی اصلی را از بند جدا کنید تا آن را شارژ کنید. فقط کافیست شارژر را به پشت دیوایس وصل کرده و آن را به برق بزنید. زمان لازم برای شارژ شدن هر دو بند، ۲ ساعت است.

جمع بندی

می بند ۷ و می بند ۸، هر دو از بندهای اسپرت بسیار خوب شیائومی هستند که ویژگی‌های خوب زیادی دارند و در برخی مواقع، جایگزین خوبی نیز برای ساعت به حساب می‌آیند. به طور کلی، اگر در حال حاضر می بند ۷ را دارید، تغییرات آن در مدل جدیدتر آن‌قدرها زیاد نیست که بخواهید می بند ۸ را نیز تهیه کنید. اما اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر از نسخه ۷ استفاده می‌کنید، با خرید می بند ۸ متوجه نقاط قوت آن خواهید شد. اگر هم به طور کل هنوز هیچ یک از بندهای هوشمند را خریداری نکرده‌اید و قصد خرید یک بند هوشمند دارید، می‌ بند ۸ می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد؛ چرا که از میزان روشنایی بیشتر، و تنوع بهتری از نظر بند برخوردار است.

 

قیمت می بند ۷

 

قیمت می بند ۸

 

سوالات متداول

آیا می بند ۷ و ۸ قابلیت تماس دارند؟

هیچ کدام از این دو بند، قابلیت پاسخ دهی به تماس‌ها را ندارند. با این حال، چنانچه با شما تماس گرفته شود می بندها به شما اطلاع می‌دهند که گوشی در حال زنگ خوردن است.

بزرگترین تفاوت می بند 7 و می بند 8 چیست؟

روشنایی شیائومی می بند ۷ به ۵۰۰ نیت می‌رسد، اما روشنایی می بند ۸، تا ۶۰۰ نیت ارتقا پیدا کرده است. همچنین، بندهای می بند ۸ از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و  شکل اتصال بندها به بدنه‌ی اصلی می بند ۸، اندکی متفاوت است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/mi-band-8-vs-mi-band-7/
ads
ads