داغ ترین ها :
فرق s24 با s24 ultra، کدام کهکشانی به تخت می‌نشیند؟

فرق s24 با s24 ultra، کدام کهکشانی به تخت می‌نشیند؟

دو گوشی S24 و S24 Ultra، دو گوشی جدید و تازه نفس برند سامسونگ هستند که اوایل ۲۰۲۴ رونمایی و عرضه شدند. اگر از طرفداران این برند جذاب هستید، احتمالا برای شما سوال پیش آمده که کدام یکی از گوشی‌ها را انتخاب کنید، و اصلا فرق s24 و s24 ultra چیست؟ در این مطلب این دو گوشی را از جهات مختلف مانند دوربین، سخت افزار و باتری بررسی کرده‌ایم تا بتوانید به‌خوبی اطلاعاتی درباره هر دو محصول داشته باشید. با مطالعه این بررسی، قطعا پاسخ سوالات خود را می‌گیرید.

گلکسی S24 Ultra سامسونگ

s24-ultra-samsung

گلکسی s24 سامسونگ

s24-samsung

گلکسی S24 Ultra سامسونگ

s24-ultra-samsung

امتیاز

9.8
طراحی :
9.8
صفحه نمایش :
9.8
باتری :
9.2
اسپیکر :
9.5
کیفیت ساخت :
9.8
ارگونومی :
9.5
کیفیت صدا :
9
رابط کاربری :
9.8
عملکرد :
9.8
دوربین :
9.8

نقاط قوت

  • بدنه تیتانیومی و وزن کمتر
  • صفحه نمایش با میزان روشنایی 2600 نیت
  • به کار رفتن هوش مصنوعی در جز به جز گوشی
  • 7 سال پشتیبانی نرم افزاری
  • رابط کاربری آسان
  • ثبت عکس و فیلم با کیفیت با دوربین سلفی و پشتی

نقاط ضعف

  • شارژر می‌توانست توان بالاتری داشته باشد

گلکسی s24 سامسونگ

s24-samsung

امتیاز

8.9
طراحی :
8.8
صفحه نمایش :
9
باتری :
8.5
اسپیکر :
8.7
کیفیت ساخت :
8.7
ارگونومی :
9.5
کیفیت صدا :
9
رابط کاربری :
9.8
عملکرد :
8.8
دوربین :
8.5

نقاط قوت

  • طراحی زیبا، کیفیت ساخت عالی و ارگونومی بسیار خوب
  • صفحه نمایش LTPO با روشنایی زیاد و حاشیه‌های بسیار کم
  • پشتیبانی نرم افزاری به مدت ۷ سال
  • بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی
  • قدرت خوب تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و سرعت بالای گوشی
  • شارژدهی مناسب باتری

نقاط ضعف

  • داغ شدن بیشتر در مقایسه با گلکسی S24 اولترا

گلکسی s24 معمولی یا s24 اولترا؟‌ مسئله این است! در ذهن شما کدام یک از فرزندان سال 2024 کمپانی کره‌ای سامسونگ به تخت پادشاهی می‌نشیند؟ تاج بهترین گوشی بودن روی سر کدام یک از آن‌ها قرار می‌گیرد؟ در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا به روان‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن ویژگی‌های بین دو گوشی s24 با 24 اولترا را مقایسه کنیم و فرق s24 با s24 ultra از همه جهت به‌صورت تخصصی بررسی کنیم تا شما مخاطبین در انتها مقاله علاوه‌بر اطلاعاتی مانند قیمت موبایل، به تمام ویژگی‌های این دو کهکشانی آگاه شده باشید، پس تا پایان همراه ما باشید.

طراحی، گوشی رعنای اولترا یا کوچک و خوش دست؟

این روزها پرتکرارترین نقدی که به سامسونگ وارد است، شامل این جمله است که (چرا طراحی گوشی‌های پرچمدار سال‌هاست که تغییری نمی‌کند؟) اما آیا حقیقت هم همین است؟ در این قسمت از فرق s24 با s24 ultra قصد داریم تا پرده برداری‌های جذابی انجام دهیم. اگر شما هم قصد خرید s24 ultra را دارید و مشتاق هستید تا بدانید فرق بین گوشی s24 با s24 ultra در چیست، در ادامه همراه باشید.
اولین بحث اینجاست که اگر شما قصد دارید تا هر گوشی را دقیقا با گوشی هم تراز سال قبلی مقایسه کنید؛ شاید در نگاه اول هیچ تغییری به چشم نیاید؛ اما در حقیقت سامسونگ در بخش طراحی هم تفاوت‌هایی ایجاد کرده؛ هرچقدر هم که ریز و از نظر شما کوچک باشد؛ اما تفاوت سامسونگ s24 با s24 ultra حرف‌هایی بیشتر از یک نگاه عادی را درون خود دارد.

هر دو گوشی پرچمدار هستند؛ اما طبق روال همیشه؛ مسلم است که گلکسی S24 Ultra پادشاه این سرزمین باشد. سامسونگ در طراحی پنل پشتی گلکسی s24 معمولی از همان طراحی s23 معمولی استفاده کرده و دوربین‌ها را هم به همان صورت کنار هم قرار داده؛ جنس پنل پشتی همچنان از شیشه‌است و پوششی مات هم دارد؛ اما در نسخه اولترا داستان به این صورت است که شاید متریال استفاده شده در ساخت پنل تغییر نکرده باشد و همچنان به دلیل پشتیبانی از شارژ بی سیم از شیشه استفاده شده باشد (چند سالی است که سامسونگ به این نتیجه رسیده که پنل فلزی نمی‌تواند رسانای خوبی برای شارژ وایرلس باشد)، اما سامسونگ برای اولین بار در تاریخ طراحی‌هایش از تیتانیوم گرید 2 (titanium frame grade 2) به عنوان جنس اصلی تشکیل دهنده قاب دور تا دور یا همان فریم استفاده کرده و همچنان هم کمی خمیدگی برای آن قرار داده است؛ در صورتیکه فریم گوشی گلکسی s24 نرمال شبیه S24 ULTRA نیست و کاملا بدون زاویه و تخت است؛ همچنین سامسونگ بین فرزندان 2024 خودش فرق گذاشته و از آلومینیوم برای ساخت فریم اس 24 معمولی و حتی S24 Plus استفاده کرده و خبری از تیتانیوم در این دو گوشی نیست.

طراحی S24 ultra در تکنولایف

از دیگر تبعیض‌های گذاشته شده بین این دو گوشی پرچمدار می‌توان به لایه محافظ پنل‌های جلویی و پشتی اشاره کرد؛ در حقیقت گوریلا گلس آرمور (Corning Gorilla Armor) که جدیدترین و بهترین لایه محافظ ساخته شده توسط سامسونگ تا به امروز است، وظیفه محافظت از پنل پشتی و جلویی اس 24 اولترا را دارد؛ در صورتیکه لایه محافظ Gorilla Glass Victus 2 (گوریلا گلس ویکتوس 2) از صفحه نمایش و پنل پشتی گوشی S24 Normal محافظت می‌کند.

در ارتباط با وزن و ابعاد هم که دیگر نکته‌ای پنهان یا غیر قابل حدس هم باقی نمانده، چون مشخص است که گلکسی اس 24 اولترا با وزن 232 گرم و ابعاد 162.3 در 79 در 8.6 میلی‌متر، از گلکسی اس 24 با وزن 167 گرم و ابعاد 147 در 70.6 در 7.6 میلی‌متر جثه‌ای بزرگ‌تر و وزنی بیشتر دارد. درست است که سامسونگ با استفاده از تیتانیوم گرید 2 در طراحی فریم s24 ultra موفق به کاهش وزن و ضخامت آن شد؛ اما موضوع اینجاست که این کاهش در مقابل S23 Ultra است نه S24 معمولی. زیرا این دو گوشی در این رابطه زیاد قابل قیاس نیستند.

ظاهر و طراحی گوشی s24

بعد از وزن و ابعاد و متریال استفاده شده، زمان آن رسیده تا در بررسی فرق گوشی s24 با s24 ultra، به دوربین‌های پنل پشتی رسیدگی کنیم؛ دوربین‌های پنل پشتی هر دو گوشی بدون هیچگونه ماژولی به صورت عمودی از بالا به پایین قرار گرفته‌اند و روی پنل عقبی گلکسی اس 24 معمولی، 3 دوربین به همراه یک فلش LED قرار دارد، در صورتیکه نسخه اولترا به 4 دوربین به همراه یک فلش LED مجهز شده است. نسبت بیرون آمدگی دوربین‌های پنل پشتی گلکسی اس 24 اولترا در مقایسه با اس 24 معمولی خیلی بیشتر است و کاملا با یک نگاه هم قابل تشخیص است.

bodyframe-s24

روی لبه راستی هر دو گوشی دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا کاملا مطابق همیشه در یک فاصله مشخص قرار گرفته و از این نظر تفاوتی میان این دو پرچمدار نیست. در قسمت بالای گلکسی‌های پرطرفدار 2024 میکروفون و اسپیکر دوم دیده می‌شود و روی لبه پایینی هم درگاه شارژ Type-C، اسپیکر اصلی، میکروفون دیگر و اسلات سیم کارت خودنمایی می‌کند. البته در گوشه‌ترین بخش از لبه پایینی گلکسی اس 24 اولترا جایگاه قلم مخصوص سامسونگ یا همان S Pen هم قرار دارد که از جمله تفاوت گوشی سامسونگ s24 با s24 ultra به حساب می‌آید.

 

قابلیت‌های مخفی گوشی سامسونگ را می‌شناسید؟
معرفی قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ

 

تفاوت در رنگ بندی، گوشی کامپکت 2024 زیباتر است یا اولترا؟

کمپانی پدر برای فرزندهایش تفاوتی در رنگ بندی ایجاد نکرده و صرفا نام آن‌ها به دلیل تیتانیومی بودن فریم گلکسی s24 اولترا متفاوت است؛ زیرا هر دو کهکشانی 2024 در 7 رنگ راهی بازار شده‌اند که تقریبا شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌هایی هم دارند که جزئی اما موثر در انتخاب به نظر می‌رسند.

گلکسی اس 24 اولترا در رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش، طلایی خاص، آبی، سبز و نارنجی با نام‌های زیر به دنیا معرفی شده‌اند.

رنگ بندی S24 اولترا
مشکی با نام انحصاری Titanium Black
خاکستری با نام انحصاری Titanium Gray
بنفش با نام انحصاری Titanium Violet
زرد با نام انحصاری Titanium Yellow
آبی با نام انحصاری Titanium Blue
سبز با نام انحصاری Titanium Green
نارنجی با نام انحصاری Titanium Orange

 

گلکسی S24، گوشی کامپکت خانواده سری S هم در رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، سبز، نارنجی و آبی به دست کاربرانش می‌رسد.

رنگ بندی S24
مشکی با نام انحصاری Onyx Black
خاکستری با نام انحصاری Marble Grey
بنفش با نام انحصاری Cobalt Violet
زرد با نام انحصاری Amber Yellow
آبی با نام انحصاری Sapphire Blue
سبز با نام انحصاری Jade Green
نارنجی با نام انحصاری Sandstone Orange

صفحه نمایش، خواب روشن سامسونگ برای پرچمداران 2024

گلکسی S24 و گلکسی s24 Ultra هر دو به صفحه نمایشی مجهز شده‌اند که پنل به کار رفته در آن‌ها از نوع OLED با فناوری ساخت Dynamic LTPO AMOLED 2X است. البته صفحه نمایش اس 24 معمولی 6.2 اینچ و اس 24 اولترا 6.8 اینچ است که این تفاوت در نگاه اول هم کاملا قابل تشخیص است. نرخ نوسازی در هر دو گوشی 120 هرتز است و هر دو از محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کنند، اما در تراکم پیکسلی، میزان روشنایی و رزولوشن با یک دیگر تفاوت دارند.

صفحه نمایش s24 دارای رزولوشن 2340 در 1080 همراه با تراکم پیکسلی 416 پیکسل بر هر اینچ است؛ در صورتیکه سامسونگ برای نسخه اولترای خودش رزولوشن QHD+ همراه با 505 تراکم پیکسلی قرار داده است و از این همین جهت گلکسی اس 24 اولترا رنگ‌ها را در هر محتوا با دقت و شارپنس بالاتری به نمایش می‌گذارد و شما را بیشتر از نسخه پایه می‌تواند درگیر ریزکاری‌های محتوای در حال پخش کند.

صفحه نمایش گلکسی s4

همانطور هم که در قسمت طراحی اشاره کردیم، به دلیل اینکه لایه محافظ گلکسی اس 24 معمولی همچنان گوریلا گلس ویکتوس 2 است، پس نمی‌توانیم انتظار کاهش بازتاب نور تا 75 درصد را داشته باشیم، چرا که این ویژگی مختص کورنینگ گوریلا است و در حقیقت با اینکه تماشا کردن با صفحه نمایش اس 24 به معنای واقعی لذت بخش است و ایرادی به کار وارد نیست؛ اما هنگام کار با اس 24 اولترا به طور واضح می‌توانید متوجه این تفاوت بشوید.

از دیگر شباهت‌های گلکسی s24 با s24 ultra در بخش صفحه نمایش می‌توان به فناوری LTPO اشاره کرد که باعث تغییر هوشمندانه نرخ نوسازی صفحه نمایش در برنامه‌های متفاوت گوشی مانند دوربین، وب و اپلیکیشن‌های مختلف می‌شود. هر دو گوشی در بخش دوربین نرخ نوسازی را تا 24 هرتز پایین می‌آورند و در حالت استفاده معمولی مانند وب گردی هم تا 120 هرتز بالا می‌برند که این ویژگی در حفظ شارژ باتری بسیار کارآمد به حساب می‌آید.

صفحه نمایش s24 ultra

در قسمت دیگری از تفاوت سامسونگ s24 با s24 ultra قصد داریم تا به اصلی‌ترین ادعا سامسونگ یعنی میزان روشنایی صفحه نمایش اشاره کنیم. این کمپانی کره‌ای خواب‌های خیلی روشنی را برای هر 3 گوشی پرچمدار سال 2024 خودش دیده است. یعنی طبق بررسی‌های دقیق انجام شده حداقل میزان روشنایی صفحه نمایش گلکسی s24 معمولی نزدیک به 450 نیت است که می‌تواند هنگام کار کردن معمولی و روزمره تا 800 نیت و بیشتر هم برسد (1200 نیت) که این میزان در گلکسی s24 ultra بالای 50 درصد بیشتر است.

زیر نور مستقیم آفتاب گلکسی S24 معمولی تا 1400 نیت روشنایی دارد که این میزان در گلکسی s24 ultra نزدیک به 2600 نیت است و اینجاست که سامسونگ ادعای خدایی در روشنایی صفحه نمایش می‌کند. صفحه نمایش هر دو طلایه دار میدان 2024 نزدیک به 20 درصد روشنایی بیشتر نسبت به سری s23 دارند و گلکسی s24 ultra با داشتن حداقل میزان روشنایی 1750 نیت و حداکثر میزان روشنایی 2600 نیت به تخت پادشاهی می‌نشیند.

 

برای خرید هندزفری سامسونگ در مدل‌های مختلف، به فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید

نرم افزار، رابط کاربری، هوش مصنوعی! سامسونگ با عدد 7 اپل را زمین زد

سامسونگ تصمیم گرفت تا خانواده S24 را با خبر 7 سال آپدیت نرم افزاری و امنیتی راهی بازار کند.

هر دو گوشی s24 ultra و s24 با اندروید نسخه 14 و رابط کاربری One UI 6.1 به دنیا معرفی شدند و از این نظر تفاوتی با یک دیگر ندارند. هر دو گوشی قرار است تا اندروید 21 را دریافت کنند. در حقیقت سامسونگ با این حجم از پشتیبانی و آپدیت قصد دارد تا خسته نشدن از گوشی را در دنیای کاربری برای شما به تصویر بکشد.

هوش مصنوعی هیجان انگیز Galaxy AI (گلکسی اِی آی) در هر دو پرچمدار کامپکت و اولترا به کار رفته و با هر دو گوشی می‌توانید لذت استفاده از گوشی مجهز شده به هوش مصنوعی را ببرید.

قابلیت Circle to Search گوشی s24 تکنولایف

تست قابلیت Circle to Search با گوشی s24

البته اگر طرفدار استفاده از قلم هستید، یا ذوق هنری این قضیه را دارید که با قلم طراحی و نقاشی کنید؛ به طور قطع کار کردن با اس 24 اولترا بیشتر به مذاقتان خوش می‌آید؛ اما در نهایت پرچمداران 2024 از لحاظ نرم افزار و رابط کاربری تفاوتی با هم ندارند.

اس ۲۴ اولترا

سخت افزار و تراشه، باز هم برگ برنده در دستان S24 اولترا

اگر به یاد داشته باشید، چالش همیشگی کاربران غیر آمریکایی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ این بود که چرا گوشی با تراشه بهترین به دست ما نمی‌رسد؛ در حقیقت سامسونگ همیشه از بهترین تراشه‌های خود به‌روی گوشی‌های سری S استفاده می‌کند، ولی با این وجود به خوبی می‌داند که کوالکام تبحر بیشتری در سخت تراشه‌ها دارد و همین باعث می‌شود تا نسخه اولترا با چیپست کوالکام روانه بازار شود. گوشی‌های گلکسی S24 و +S24 با دو تراشه متفاوت کمپانی کوالکام و سامسونگ تولید و راهی بازار دنیا شده‌اند. سامسونگ در ساخت گلکسی اس 24 معمولی و اس 24 پلاس از دو تراش اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کرده که در روز رونمایی اعلام کرد متاسفانه امسال هم قصد ندارد، این دو گوشی پرچمدار را با نسخه اسنپدراگون راهی بازارهایی غیر از آمریکا، کانادا و چین کند؛ در صورتیکه خوشبختانه پادشاه بر تخت نشسته این خانواده یعنی S24 ULTRA تنها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 راهی بازار شده و فروش آن در تمام بازارهای جهانی با یک قیمت است؛ زیرا قیمت گوشی سامسونگ s24 5g و قیمت گوشی s24 پلاس کاملا بستگی به تراشه استفاده شده دارد.

s24ultra-buy

اختلاف میان دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 با Exynos 2400 اصلا به حدی نیست که شما بخواهید منکر خرید گوشی S24 نرمال و S24 Plus شوید. بنابراین اصلا نیازی به نگرانی نیست و همچنان این 2 گوشی هم در لیست بهترین گوشی های دنیا تا به امروز قرار دارند.

تراشه اگزینوس 2400 که در گوشی اس 24 به کار رفته، دارای پردازنده مرکزی با 10 هسته است که آرایش معماری آن 4 نانومتری است و هسته اصلی آن با شناسنامه Cortex-X4 با فرکانس 3.21 به فعالیت خودش ادامه می‌دهد. 3 چینش بعدی هم به این صورت است که 2 هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.9، 3 هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A520 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تعبیه شده‌اند. مطابق همیشه در کنار پردازنده مرکزی، یک پردازنده گرافیکی هم قرار دارد که از نوع Xclipse 940 است و مجموع این‌ها باعث می‌شود تا گوشی به طور کامل برای انجام هر گونه فعالیتی بهترین عملکرد را داشته باشد.

اگر بخواهیم فرق بین گوشی s24 با s24 ultra در بخش سخت افزاری را شرح دهیم، پیدا کردن اختلاف فاحش و قابل احساس کار بسیار سختی است؛ چون هر دو گوشی در بخش گیمینگ و اجرا انواع برنامه‌های سنگین نمرات بسیار نزدیک به هم را دریافت کرده‌اند و اگر بخواهیم خیلی ریز شویم، تراشه اسنپدراگون هشت نسل سه پایداری باتری بهتری نسبت به اگزینوس 2400 دارد و در زمان بازی کردن هم داغ نمی‌کند؛ اما اگزینوس همچنان گرمایی البته نه چندان زیاد اما در همان حد کم را هم به دستان شما منتقل می‌کند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 گوشی s24 اولترا دارای هشت هسته است که هسته اصلی آن یعنی Cortex-X4 با بالاترین میزان قدرت ممکن با حداکثر فرکانس 3.39 گیگاهرتز باعث تبدیل گلکسی اس 24 اولترا به بهترین گوشی ممکن می‌شود. هسته‌های بعدی به ترتیب به صورت 3 هسته از نوع Cortex-A720 با فرکانس 3.31، 2 هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.9 و 2 هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز در کنار هم قرار گرفته‌اند. در ارتباط با پردازنده گرافیکی هم می‌توان گفت که استفاده از Adreno 750 به جای پردازنده گرافیکی گوشی اس 23 اولترا یعنی Adreno 740 باعث بهبودی 30 درصدی شده و جای پای s24 ultra را در زمین قدرت بهتر کرده است.

در مجموع عملکرد گلکسی اس 24 اولترا نسبت به گلکسی اس 24 معمولی یک بهبود 3 درصدی به حساب می‌آید که نه می‌توان از آن به راحتی عبور کرد و نه در حدی است که باعث شود گوشی s24 معمولی در میدان رقابت بهترین‌ها به طرز وحشتناکی از S24 اولترا ببازد و لایق دریافت لقب بهترین گوشی دنیا نباشد.

نکته: این بهبود 3 درصدی حاصل برآیند گیری از اختلاف نتایج تست‌های گرفته شده در زمینه سخت افزار و تراشه از هر دو گوشی پرچمدار است.

 

مشکلات رایجی که دارندگان سامسونگ با آن مواجه‌اند:
مشکلات رایج گوشی های سامسونگ

 

دوربین، تقابل میان زوم 100 برابری و 30 برابری

نوع دوربین گلکسی S24 ULTRA گلکسی S24 Normal
دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7، مجهز به حسگرهای multi-directional PDAF، Laser AF و OIS 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، مجهز به حسگرهای Dual Pixel PDAF و OIS
دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، مجهز به حسگرهای Dual Pixel PDAF و Super Steady video 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، مجهز به حسگر Super Steady video
دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 3 برابری، مجهز به حسگرهای Dual Pixel PDAF و OIS 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 3 برابری، مجهز به حسگر PDAF
دوربین تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/3.4 و زوم اپتیکال 5 برابری، مجهز به حسگرهای PDAF و OIS
دوربین سلفی 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2، مجهز به حسگرهای Dual Pixel PDAF 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2، مجهز به حسگر Dual Pixel PDAF

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی S24 ULTRA کاملا مطابق همیشه از نوع عریض است که می‌تواند تصاویر را با وضوح 200 مگاپیکسل مقابل چشمان شما قرار دهد؛ در صورتیکه دوربین اصلی S24 معمولی 50 مگاپیکسل است و البته این دوربین هم از نوع عریض است. دوربین اصلی گوشی S24 از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند و دوربین اصلی مدل اولترا هم از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند، اما در ارتباط با حسگرهای دیگر باید گفته شود که فوکوس خودکار تشخیص فاز این دوربین از نوع چندجهته است و فوکوس لیزری هم در کنار آن دیده می‌شود.

دوربین اولتراواید

دوربین فوق عریض پرچمدار اولترای سامسونگ به سنسوری 12 مگاپیکسلی همراه با حسگر Dual Pixel PDAF مجهز شده و کاملا شبیه به اس 23 اولترا عمل می‌کند؛ از لحاظ نمایش ریزترین جزئیات اصلا شبیه به دوربین اصلی نیست؛ اما در مجموع کیفیت خوبی دارد؛ همین دوربین در گوشی S24 normal به سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 مجهز شده و به دلیل اینکه به قابلیت فوکوس خودکار مجهز نشده؛ امکان ثبت تصاویر ماکرو با دوربین فوق عریض را ندارد؛ بنابراین با اختلاف می‌توان گفت که یکی از دلایل تفاوت سامسونگ s24 با s24 ultra در بخش دوربین به دلیل ساختار دوربین اولتراواید است که گلکسی اس 24 اولترا برنده این میدان است.

دوربین ماکرو

از آنجایی که دوربین اولتراواید هر دو کهکشانی 2024 از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کندِ بنابراین شما با استفاده از این دوربین می‌توانید تصاویر ماکرو خوب و با دقتی را ثبت کنید.

زوم 100 برابری s24 ultra

زوم 30 برابری s24

دوربین سلفی

سامسونگ در بخش دوربین سلفی هر دو گوشی پرچمدار به خوبی عمل کرده است. دوربین سلفی اس 24 معمولی و اس 24 اولترا دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند و عکس‌های خوبی را در حالت عادی و پرتره به ثبت می‌رساند. در بخش دوربین سلفی هر دو گوشی می‌توانند بهترین نمره را دریافت کنند.

باتری، شیشه عمر جاویدان زمانه در دستان پرچمدار 2024 سامسونگ

طبیعی است که سامسونگ برای غول مرحله آخر سری S 2024 خودش از باتری با ظرفیت بالاتری نسبت به S24 استفاده کند. گلکسی S24 ultra به باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که از شارژر سیمی 45 واتی پشتیبانی می‌‎کند و سامسونگ اعلام کرده که در حالت شارژ وایرلس از توان 15 وات پشتیبانی می‌کند؛ اما گلکسی s24 به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و برای شارژ هم از شارژر 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

اگر قصد داشته باشید که هر دو گوشی را به پاوربانک تبدیل کنید و از آن‌ها برای شارژ وسایل دیگری استفاده کنید، باید بدانید که سامسونگ در این بخش تیعیضی قرار نداده و برای هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از شارژ معکوس با توان 4.5 وات را قرار داده است.

نکته بخش باتری اینجا است که در تست‌های گرفته شده مشخص شده که گوشی اس 24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 نزدیک به 10 درصد شارژ را بهتر از گوشی با تراشه اگزینوس نگه می‌دارد و باتری از عمر بالاتری برخوردار است. البته در مقایسه گوشی s24 باs24 ultra لازم به ذکر است که گوشی اس 24 اولترا در بخش باتری عملکرد خیلی بهتری نسبت به s24 دارد و در بخش گیمینگ هم بسیار کم‌تر از اس 24 داغ می‌کند. البته این نکته هم وجود دارد که گوشی اس 24 معمولی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد و پایداری بهتری نسبت به اس 24 معمولی با تراشه اگزینوس 2400 دارد.

سخن آخر

طبیعی است که انتخاب میان گوشی s24 با s24 اولترا سخت باشد، چون نمی‌توان به راحتی از کوچک و خوش دست بودن s24 و قلم، دوربین و صفحه نمایش s24 ultra گذشت. دقیقا از بعد از رونمایی این دو کهکشانی جذاب، عبارت (فرق بین گوشی s24 با s24 ultra در چیست)، به یکی از پرتکرارترین پرسش‌های موجود در دنیای گلکسی‌های سامسونگ تبدیل شد که در مقاله مقایسه s24 با s24 اولترا به صورت جامع به آن پاسخ دادیم.

در مجموع می‌توانیم به این شکل برای شما جمع‌بندی کنیم که اگر توانایی دوربین بیشتر از هرچیزی برای شما اهمیت دارد، یا قصد دارید که با استفاده از قلم روی صفحه نمایشی بزرگ‌تر از گوشی‌های دیگر طراحی و نقاشی کنید، پس بهتر است که ما به تفاوت قیمت s24 با s24 اولترا را به جون بخرید و بهترین سیاره از کهکشان 2024 را برای خودتان خریداری کنید، اما اگر به دنبال گوشی خوش دست و زیبایی به توان پردازشی اگزینوس 2400 یا اسنپدراگون هشت نسل 3 (اگر از ایران خریداری نکنید) هستید، پس گلکسی s24 به راحتی می‌تواند در همان چند ثانیه اول با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، نظر شما را جلب کند.

پرسش‌های متداول

s24 بخریم یا s24 Ultra؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که گلکسی s24 و گلکسی s24 ultra از نظر توانایی پردازشی با اختلاف 3 درصد تقریبا با هم برابر هستند، هر دو گوشی عملکرد فوق‌العاده خوبی دارند و روی آن‌ها می‌توانید سنگین‌ترین برنامه‌ها یا بازی‌ها را نصب کنید، اما اگر کار با قلم روی صفحه نمایش بزرگ برای شما مهم است یا تمایل به استفاده از گوشی با بهترین دوربین در سال 2024 را دارید، گلکسی s24 ultra دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید.

مهم ترین تفاوت s24 با s24 Ultra در چیست؟

از مهم‌ترین تفاوت‌های s24 با s24 ultra می‌توانیم به پشتیبانی از قلم، زوم 100 برابری در دوربین، شارژر با توان و سرعت شارژ بالاتر، صفحه نمایش بزرگ‌تر، فریم تیتانیومی و میزان روشنایی خیلی بالاتر گلکسی s24 ultra اشاره کنیم که در گلکسی s24 یا مثل قلم اصلا وجود ندارد، یا ویژگی با کیفیت پایین‌تری قرار دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/s24ultra-vs-s24/
ads
ads