داغ ترین ها :
مقایسه S24 ultra با iphone 15 pro max؛ به دنبال برنده نباشید!

مقایسه S24 ultra با iphone 15 pro max؛ به دنبال برنده نباشید!

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با گلکسی S24 اولترا یکی از جذاب‌ترین عناوین دنیای موبایل در سال ۲۰۲۴ به حساب می‌آید و از این رو در این مطلب دو غول جدید دنیای موبایل را با هم مقایسه کرده‌ایم.

گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا

آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس

گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا

امتیاز

9.2
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
9.8
باتری :
9.5
اسپیکر :
9.2
کیفیت ساخت :
9.2
ارگونومی :
8.5
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9.5
دوربین :
9.2

نقاط قوت

  • فریم تیتانیومی و مقاومت عالی شیشه روبرویی و پشتی
  • بهترین نمایشگر دنیای موبایل
  • پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله و هوش مصنوعی کاربردی
  • قدرت سخت افزاری بی‌رقیب در دنیای اندروید
  • دوربین‌های بسیار خوب و بهبود پریسکوپ تله‌فوتو
  • بهترین پرچمدار جهان از نظر دوام باتری

نقاط ضعف

  • تفاوت ناچیز دوربین اصلی در مقایسه با نسل قبلی
  • عکس‌ها با زوم ۱۰ برابری به‌خوبی نسل قبلی نیستند
  • قابلیت‌های هوش مصنوعی تا پایان ۲۰۲۵ رایگان است

آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس

امتیاز

9.2
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
9.5
باتری :
9
اسپیکر :
9.2
کیفیت ساخت :
9.2
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9.8
دوربین :
9.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و ارگونومی بهتر
  • نمایشگر بسیار باکیفیت و روشن با حاشیه‌های باریک
  • سخت افزار بی‌رقیب
  • دوربین‌هایی فوق العاده عالی
  • شارژدهی عالی باتری
  • امکان اجرای برخی از بازی‌های کنسولی

نقاط ضعف

  • سرعت شارژ خوب نیست
  • رجیستر نشدن گوشی

به نظر نمی‌رسد جنگ سامسونگ و اپل پایانی داشته باشد و با گذشت زمان، رقابت این دو سازنده بزرگ دنیای موبایل بیشتر می‌شود. این نزدیک شدن دو برند و پرچمداران آن‌ها، سبب شده تا کاربران برای انتخاب با دشواری‌های بیشتری مواجه شوند و به‌همین جهت در ادامه قصد دارم به مقایسه s24 ultra با iphone 15 pro max بپردازیم و این دو غول دنیای موبایل را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

 

چنانچه قصد خرید موبایل در مدل‌های مختلف را دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی تکنولایف اقدام کنید

طراحی و کیفیت ساخت؛ تیتانیوم ضرب در ۲!

گلکسی S24 اولترا و ایفون ۱۵ پرو مکس به شکل واضحی طراحی نسل قبل از خود را ادامه داده‌اند و شاهد تغییرات بنیادینی نیستیم و همه‌چیز در بهبودهای جزئی خلاصه می‌شود. گلکسی اس ۲۴ اولترا حالا از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند و به‌همین جهت هم کل بدنه مات به‌نظر می‌رسد و این کهکشانی می‌تواند تا حد بسیار خوبی در برابر جذب اثر انگشت مقاومت کند.

نقد و بررسی S24 ultra در تکنولایف

در سوی دیگر ایفون ۱۵ پرو مکس نیز فریم تیتانیومی دارد و نباید فراموش کنیم که در ابتدا شرکت اپل این بازی را آغاز کرد و حالا کره‌ای‌ها نیز آن را ادامه داده‌اند. نماینده اپل در مقایسه با نسل قبلی مقدار بسیار جزئی انحنا در لبه‌های فریم کناری دارد که باعث شده گوشی خوش‌دست‌تر شود و بهتر در دست قرار بگیرد. به‌محض استفاده از ۱۵ پرو مکس متوجه این بهبود در مقایسه با ۱۴ پرو مکس خواهید شد.

وضعیت قاب پشتی دو مدل دقیقا مانند قبل است و این یعنی دوربین‌های گوشی s24 به صورت حلقه‌هایی مجزا به‌روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند و دوربین‌های ۱۵ پرو مکس نیز درون یک فریم بزرگ و مربعی شکل خودنمایی می‌کنند. این که کدام گوشی ظاهر زیبا‌تری دارد امری سلیقه‌ای است و این را به خود شما واگذار می‌کنم، اما قطعا بیرون‌زدگی دوربین‌های نماینده سامسونگ مقداری کمتر است و این یعنی اگر بخواهید بدون قاب از گوشی استفاده کنید، کمتر با مشکل مواجه می‌شوید.

از نظر ارگونومی با دو پرچمدار بزرگ و نسبتا سنگین مواجه هستیم و نمی‌توانیم بگوییم که هیچ کدام از این دو مدل محصولات خوش‌دستی هستند اما با این وجود زمانی که بحث مقایسه پیش می‌آید، ایفون ۱۵ پرو مکس ارگونومی بهتری نسبت به گلکسی S24 اولترا دارد و در ادامه بهتر دلیل این موضوع را متوجه می‌شوید.

نام گوشی وزن ابعاد
گلکسی S24 اولترا ۲۳۲ گرم ۱۶۲٫۳ در ۷۹ در ۸٫۶ میلی‌متر
آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۲۱ گرم ۱۵۹٫۹ در ۷۶٫۷ در ۸٫۳ میلی‌متر

اپل به کمک استفاده از تیتانیوم در آیفون ۱۵ پرو مکس توانست وزن این پرچمدار را در مقایسه با نسل قبل کاهش دهد و به ۲۲۱ گرم برساند، در صورتی که در طرف دیگر سامسونگ با وجود استفاده از تیتانیوم موفق نشده وزن پرچمدار کهکشانی خود را کم کند و اس ۲۴ اولترا هنوز هم ۲۳۲ گرم وزن دارد. به غیر از بحث وزن، پرچمدار اپل حدود ۲٫۵ میلی‌متر طول کمتر و عرض کمتری دارد و ضخامت آن نیز ۰٫۳ میلی‌متر کمتر است.

bodyframe-s24

پس با وجود این‌که، گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس هیچ‌کدام گوشی‌های خوش‌دستی نیستند، اما قطعا برتری با نماینده اپل است و کهکشانی سامسونگ واقعا بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد و امیدواریم حداقل در نسل بعدی سازنده کره‌ای فکری به‌حال این موضوع کند.

سامسونگ بالاخره امسال بی‌خیال نمایشگر خمیده شده و گلکسی S24 اولترا از پنلی کاملا تخت بهره می‌برد و از این نظر هر دو پرچمدار شرایط یکسانی دارند. میزان حاشیه سیاه رنگ اطراف نمایشگر در هر دو پرچمدار تقریبا یکسان و بسیار کم است و شما از تماشای محتوا بی‌نهایت لذت خواهید برد. گلکسی اس ۲۴ اولترا در بالا میزبان یک ناچ حفره‌ای بسیار کوچک است و نماینده اپل نیز داینامیک آیلند را شامل می‌شود.

تفاوتی که در بخش روبروی دو پرچمدار دیده می‌شود، مستطیلی بودن کهکشانی سامسونگ و انحنا داشتن کناره‌های نمایشگر گوشی آیفون است. در واقع نمایشگر اس ۲۴ اولترا شبیه به تلویزیون‌هایی موجود در خانه کاملا مستطیلی طراحی شده و در کناره‌ها هیچ برشی ندارد، در صورتی که شرایط برای ۱۵ پرو مکس مقداری متفاوت به‌نظر می‌رسد. ترجیح بین این دو طراحی نیز کاملا سلیقه‌ای است و خوب و بدی وجود ندارد.

نقد و بررسی s24 ultra

در مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا یا آیفون ۱۵ پرومکس باید اشاره کنم که هر دو از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند با این تفاوت که سامسونگ تضمین کرده پرچمدار خود در عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد ولی این عدد برای نماینده کوپرتینویی‌ها برابر با عمق ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه است (به بیان ساده مقاومت در برابر آب ایفون ۱۵ پرو مکس توانایی بیشتری دارد).

در جدول زیر رنگ‌بندی دو گوشی را مشاهده می‌کنید.

نام گوشی رنگ‌بندی
گلکسی S24 اولترا تیتانیوم مشکی

تیتانیوم خاکستری

تیتانیوم زرد

تیتانیوم بنفش

آیفون ۱۵ پرو مکس تیتانیوم طبیعی

تیتانیوم مشکی

تیتانیوم سفید

تیتانیوم آبی

به عنوان جمع بندی بخش طراحی و کیفیت ساخت، تنها می‌توانم اشاره کنم که این دو پرچمدار قطعا باکیفیت‌ترین گوشی‌های حال حاضر موجود در بازار هستند و به‌محض استفاده از آن‌ها متوجه می‌شوید که هر دو سازنده از بهترین متریال در ساخت ۱۵ پرو مکس و اس ۲۴ اولترا کمک گرفته‌اند. از نظر ظاهری نیز همه چیز به خود شما بستگی دارد ولی از نظر ارگونومی قطعا برنده را آیفون ۱۵ پرو مکس می‌دانم.

 

مقایسه آیفون ۱۵ با غول سال قبل سامسونگ را از دست ندهید!
مقایسه s23 ultra با iphone 15 pro max

 

صفحه نمایش؛ سامسونگ و تمام!

گلکسی S23 اولترا و البته آیفون ۱۴ پرو مکس نمایشگرهای بسیار خوبی داشتند و این دشوار است که سامسونگ و اپل بخواهند این بخش را بهبود دهند ولی خوشبختانه پیشرفت‌های جزئی را شاهد هستیم که باعث شده بدون شک ۱۵ پرو مکس و اس ۲۴ اولترا دارای بهترین نمایشگرهای حال حاضر باشند.

آیفون ۱۵ پرو مکس صفحه نمایشی ۶٫۷ اینچی از نوع OLED با نام تجاری LTPO Super Retina XDR با رزولوشن ۲۷۹۶ در ۱۲۹۰ دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی ۴۶۰ را پیش روی شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی این صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است و این پنل از HDR10 و دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با لایه محافظی به نام سرامیک شیلد مراقبت می‌شود.

در سوی دیگر گلکسی S24 Ultra دارای نمایشگری ۶٫۸ اینچی از نوع OLED با نام Dynamic LTPO AMOLED 2X است و رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ دارد تا در هر اینچ ۵۰۵ پیکسل قرار بگیرد. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و برای مراقبت از لایه محافظ گوریلا گلس Armor بهره می‌برد.

کیفیت این دو صفحه نمایش واقعا عالی است و طبق چیزی که از بهترین گوشی‌های سامسونگ و اپل انتظار داریم، محتوایی بسیار شارپ و خوش آب و رنگ پیش رویمان قرار می‌گیرد. از نظر کیفیت هیچ یک از این دو مدل نسبت به دیگری برتری ندارد و نمی‌توانیم یکی را برتر از دیگری در نظر بگیریم.

نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا و ایفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند فضای رنگی srgb را به‌طور کامل پوشش دهند و از نظر دقت رنگ نیز وضعیت بسیار خوبی دارند. خیال شما را از این بابت راحت می‌کنم که هر کدام از این دو پرچمدار را خریداری کنید، بهترین تجربه را از مشاهده محتوا دریافت خواهید کرد.

معتمدترین فروشگاه برای خرید اس ۲۴ اولترا در ایران

به‌لطف نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، هر دو مدل محتوا را بسیار روان در اختیار می‌گذارند و همه چیز سریع در پیش روی شما قرار می‌گیرد. در صورت تماشای محتوای HDR نیز هر دو محصول فیلم یا سریال را با بهبودهای جزئی نمایش می‌دهند تا گستره دینامیکی وسیع‌تر شود.

موضوع مهم دیگری که باید مورد بررسی قرار بگیرد، میزان روشنایی دو صفحه نمایش است. سامسونگ ادعا کرده پنل کهکشانی جدید می‌تواند تا ۲۶۰۰ نیت روشن شود، عددی که طبق گفته اپل برای ۱۵ پرو مکس برابر با ۲۰۰۰ نیت است. در ادامه به سراغ نتایج به‌دست آمده در دنیای واقعی می‌رویم تا گوشی برتر مشخص شود.

در حالت روشنایی دستی که شما خودتان از طریق کنترل سنتر میزان روشنایی را زیاد کنید، روشنایی حداکثری آیفون ۱۵ پرو مکس کمی بیشتر از اس S24 اولترا است اما زمانی که روشنایی خودکار فعال شود قطعا برتری با نماینده سامسونگ است و اس ۲۴ اولترا مقداری محتوای روشن‌تری را در اختیار می‌گذارد. در نهایت اگر محتوای HDR تماشا کنید روشنایی پنل ۱۵ پرو مکس به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد در حالتی که این عدد برای نماینده کره‌ای حدود ۲۵۰۰ نیت است و می‌توانیم ادعای سامسونگ را تایید کنیم.

صفحه نمایش اس ۲۴ اولترا را ببینید

در کنار روشنایی بسیار عالی گلکسی S24 اولترا که کمی هم بیشتر از ایفون ۱۵ پرو مکس است، این پرچمدار به لطف گوریلا گلس Armor حالا تا ۷۵ درصد نور کمتری را منعکس می‌کند و این تفاوت به شکل واضحی قابل مشاهده است. در واقع زمانی که در محیط باز هستید، پنل اس ۲۴ اولترا هم روشن‌تر می‌شود و هم به دلیل انعکاس نور کمتر، شفافیت و دقت بالاتری دارد.

بگذارید در آخر بخش نمایشگر خیال شما را راحت کنم. گلکسی s24 اولترا بهترین نمایشگر حال حاضر دنیای موبایل را دارد و هیچ گوشی نمی‌تواند این کهکشانی را در زمینه صفحه نمایش شکست دهد. در سوی دیگر پنل ایفون ۱۵ پرو مکس نیز جزو بهترین‌های بازار است و هیچ ایراد جدی نمی‌توان به آن وارد کرد.

پس نهایتا برنده بخش صفحه نمایش را نیز گلکسی s24 اولترا سامسونگ می‌دانم.

 

یک گوشی اقتصادی باکیفیت!
بررسی گوشی a15

 

اسپیکر؛ عالی طبق انتظار!

ترکیب اسپیکرهای این دو گوشی دقیقا مثل هم است و به‌‌روی لبه پایینی هر دو پرچمدار اسپیکر اصلی دیده می‌شود و بلندگوی دوم در بالای نمایشگر خودنمایی می‌کند. ترکیب این دو اسپیکر باعث ایجاد صدای استریو و فراگیر می‌شود.

از نظر بلندی صدا، وضعیت گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس دقیقا مثل هم ارزیابی می‌شود و صدا به‌حدی بلند است که بتواند کل فضای یک اتاق را پوشش دهد. بلندگوهای این دو پرچمدار بالانس هستند و صدایی با تفکیک بالا و شفافیت زیاد را به گوش می‌رسانند.

این بخش برنده مشخصی ندارد و عملکردی عالی را از نماینده سامسونگ و نماینده کوپرتینویی‌ها شاهد هستیم.

 

انواع هندزفری سامسونگ و ایرپاد اپل را می توانید از تکنولایف با بهترین قیمت خریداری کنید

نرم افزار؛ این جنگ ابدی، پایانی ندارد!

قبل از این که به‌شکلی دقیق به سراغ نرم افزار دو گوشی، قابلیت‌های مختلف و البته پشتیبانی نرم افزاری برویم، بهتر است پاسخ یک سوال اساسی را با هم مرور کنیم. سیستم عامل گلکسی S24 اولترا اندروید و سیستم عامل ایفون ۱۵ پرو مکس iOS است و همین باعث می‌شود تا این دو پرچمدار در دو دسته کاملا مجزا قرار بگیرند.

در واقع مقایسه One UI و HyperOs که هر دو رابط کاربری بر پایه اندروید هستند بسیار ساده‌تر از مقایسه اندروید با iOS به‌حساب می‌آید. پس همین ابتدا تاکید می‌کنم که ابتدا تصمیم بگیرید با کدام فضا بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید و راحت‌تر هستید.

تفاوت دو سیستم عامل به‌قدری زیاد نیست که احساس کنید با دو دستگاه کاملا متفاوت مواجه هستید اما قطعا بسیاری از بخش‌ها تفاوت‌های اساسی و عمده دارد. این که کدام OS برای شما مناسب‌تر است کاملا به خودتان بستگی دارد و نمی‌توان گفت یک سیستم عامل در هر زمینه کامل‌تر و بهتر عمل می‌کند.

پرچمدار سامسونگ با One UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۴ روانه بازار شده و سازنده کره‌ای اعلام کرده که این کهکشانی تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری دریافت خواهد کرد. در سوی دیگر ایفون ۱۵ پرو مکس با iOS 17 وارد بازار شده و طبق سیاست‌های اپل می‌دانیم که حداقل تا ۵ سال آینده آپدیت دریافت می‌کند. حدس میزنم طبق برنامه قبلی اپل این گوشی تا سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ آپدیت بگیرد.

قبلا یکی از نقاط ضعف گوشی‌های اندرویدی، آپدیت نرم افزاری کوتاه مدت آن‌ها بود که حالا خوشبختانه این مشکل کامل حل شده و سامسونگ پرچمدار خود را به اندازه اپل و حتی بیشتر پشتیبانی می‌کند. نماینده کوپرتیونی‌ها فاقد قابلیت‌های هوش مصنوعی است ولی حدس می‌زنم IOS 18 همراه با AI عرضه شود و این ویژگی‌ها در اختیار ۱۵ پرو مکس نیز قرار بگیرد.

در سوی دیگر نماینده سامسونگ از هوش مصنوعی به نام Galaxy AI بهره می‌برد که عملکرد خوبی دارد (هنوز بی‌نقص نیست) ولی متاسفانه فقط تا آخر سال ۲۰۲۵ به‌صورت رایگان در دسترس قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد ندارم کامل به معرفی One UI 6.1 یا IOS 17 بپردازیم و پیشنهاد می‌کنم در صورت تمایل مطالب زیر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطلب: iOS 17 معرفی شد و تغییرات One UI 6.1

سخت افزار؛ برنده‌ای وجود ندارد!

اگر به خاطر داشته باشید، ایفون ۱۵ پرو و ایفون ۱۵ پرو مکس پس از عرضه به بازار چالش‌های زیادی از نظر میزان داغ شدن داشتند تا این که سرانجام اپل اعلام کرد این مشکلات به بهینه نبودن برخی از برنامه‌ها برمی‌گردد و همچنین در آن دوره بخشی از توان گرافیکی پردازنده را نیز محدود کرد تا از تولید گرمای زیاد جلوگیری کند.

حالا حدود ۵ ماه از عرضه ۱۵ پرو مکس گذشته و اپل موفق شده تا این تراشه را با آپدیت‌های نرم افزاری بسیار بهینه‌تر کند. این پرچمدار از تراشه A17 Pro قدرت می‌گیرد، اولین تراشه دنیای موبایل با لیتوگرافی ۳ نانومتری که پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد.

پردازنده مرکزی دارای دو کلاستر به صورت دو هسته قوی با فرکانس ۳٫۷۸ گیگاهرتز و چهار هسته میانی و بهینه با فرکانس ۲٫۱۱ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی اپل با شش هسته پردازشی نیز در دل این چیپست قرار گرفته تا مثل همیشه شاهد پرواز گوشی اپل از نظر قدرت باشیم.

در طرف دیگر این مقایسه، گلکسی S24 اولترا با تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دیده می‌شود، چیپستی که به راحتی می‌توان آن را قوی‌ترین در دنیای گوشی‌های اندرویدی به حساب ‌آورد. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای هشت هسته پردازنده مرکزی به صورت چهار کلاستری شامل یک هسته بسیار قوی Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۳۹، سه هسته میانی Cortex-A720 با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز، دو هسته میانی Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز است.

s24ultra-buy

این چیپست از پردازنده گرافیکی Adreno 750 نیز برای کارهای گرافیکی کمک می‌گیرد. قبل از این که بخواهم به سراغ تست‌های مختلف بروم و دو گوشی را از نظر قدرت سخت افزاری مقایسه کنم باید یک نکته را توضیح دهم. هر دو گوشی بی‌نهایت سریع و روان هستند و در کسری از ثانیه به فرمان‌های شما پاسخ می‌دهند و شما هیچ چالشی از نظر توان سخت افزاری نخواهید داشت.

در بخش CPU طبق تست‌های مختلف آیفون ۱۵ پرو حدود ۲۰ درصد در زمینه عملکرد تک هسته‌ای برتری دارد که البته این عملکرد بهتر در زمینه چند هسته‌ای به حدود ۵ درصد محدود می‌شود. در بخش GPU همه چیز برعکس می‌شود و برتری با اختلافی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدی به پرچمدار سامسونگ می‌رسد.

gamewith-s24ultra

سامسونگ ادعا کرده بود که گلکسی S24 اولترا به لطف بزرگ‌تر شدن سیستم خنک کننده کمتر داغ می‌شود ولی در تست استرس مشخص شد که پایداری این پرچمدار از نسل قبلی کمتر است و عملکرد این گوشی پس از چندین لوپ تست تا ۵۵ درصد کاهش پیدا کرد. در سوی دیگر پایداری ایفون ۱۵ پرو مکس مقداری بهتر است ولی عملکرد این پرچمدار نیز پس از لوپ‌های مختلف با کاهش ۴۰ درصدی مواجه می‌شود.

از این اعداد و ارقام که بگذرم، باید بگویم که هر دو پرچمدار از پس بازی‌های روز با نهایت گرافیک و فریم‌ریت برای مدت طولانی و بیشتر از ۱ ساعت هم برمی‌آیند و شما بدون هیچ نگرانی می‌توانند این دو مدل را انتخاب کنید. ناگفته نماند که پرچمدار اپل توانایی اجرای بازی‌های کنسولی مانند Resident Evil Remake 4 و Assassin creed mirage را دارد.

پس به عنوان جمع بندی تنها می‌توانم اشاره کنم که این بخش برنده‌ای ندارد و هر دو مدل در بالاترین سطح از پس هر کاری برمی‌آیند و بهتر است مبنای انتخاب خود را بخش‌های دیگر قرار دهید.

 

مطلب کاربردی برای طرفداران سامسونگ
فعال سازی فضای دوم گوشی سامسونگ

 

باتری؛ عالی یا بهترین؟ مسئله اینجاست!

شرکت سامسونگ در گلکسی S24 اولترا مانند قبل از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده ولی از آنجایی که تراشه بهینه‌تر از قبل شده است ، انتظار دارم شارژدهی بهتری را از این مدل شاهد باشیم. در سوی دیگر آیفون ۱۵ پرو مکس انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند.

در مقایسه باتری اس ۲۴ اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس، پیش از هر نکته دیگری باید بدانید که شارژدهی هر دو پرچمدار بسیار خوب است و به‌راحتی و با استفاده سنگین نیز می‌توانید یک روز کامل را به‌روی آن‌ها حساب کنید. پس در این زمینه هیچ یک از دو گوشی عملکرد ضعیفی ندارند و بسیار بهینه عمل می‌کنند.

اگر بخواهم خیلی دلیل این دو گوشی را مقایسه کنم باید بگویم که برتری با گلکسی S24 اولترا است و کهکشانی جدید کره‌ای‌ها به‌واقع از نظر باتری عملکرد شگفت‌انگیزی را از خود به نمایش می‌گذارد. با داشتن استفاده نرمال و نه‌چندان سنگین شاید حتی بتوانید بیشتر از ۲ روز کامل به‌روی اس ۲۴ اولترا حساب باز کنید. عملا با داشتن پرچمدار سامسونگ دیگر نگرانی بابت تمام شدن شارژ گوشی نخواهید داشت.

نام گوشی درصد شارژ پس از یک روز سنگین درصد شارژ پس از یک روز نرمال
گلکسی s24 اولترا حدود ۵۰ درصد حدود ۶۵ درصد
آیفون ۱۵ پرو مکس حدود ۳۵ درصد حدود ۵۰ درصد

در سوی دیگر دوام ایفون ۱۵ پرو مکس هم عالی است و در استفاده روزمره می‌تواند حدود ۲ روز همراه شما باشد. برای درک بهتر وضعیت باتری دو گوشی به گفتن این نکته اکتفا می‌کنم که با داشتن روزی سخت و سنگین از نظر باتری، گلکسی S24 اولترا در انتهای شب همچنان ۵۰ درصد دیگر شارژ دارد ولی این عدد برای ۱۵ پرو مکس حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

با استفاده نرمال در انتهای شب گلکسی اس ۲۴ اولترا همچنان حدود ۶۵ درصد باتری خواهد داشت در صورتی که این عدد برای نماینده اپل حدود ۵۰ درصد است. پس از نظر میزان شارژدهی نماینده سامسونگ را برنده اعلام می‌کنم. از طرف دیگر پرچمدار کوپرتیونی‌ها در زمینه سرعت شارژ نیز بازی را به حرف واگذار می‌کند و گلکسی S24 اولترا سریع‌تر از ۱۵ پرو مکس شارژ می‌شود.

پرچمدار کره‌ای‌ها به‌لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی در مدت ۱ ساعت و ۵ دقیقه فول شارژ می‌شود، در حالی که ۱۵ پرو مکس به ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد. پس برنده کلی در بخش باتری، گلکسی S24 اولترا است.

امنیت و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد

شرکت کره‌ای در بخش امنیت برای پرچمدار خود حسگر اثر انگشت اولترا سونیک زیر نمایشگر را در نظر گرفته که در مقایسه با نسل قبل سرعت بالاتری دارد و حالا در کسری از ثانیه انگشت شما را تشخیص داده و قفل نمایشگر را باز می‌کند. به‌حدی عملکرد این کهکشانی سریع‌ است که از عملکرد آن شگفت‌زده می‌شوید.

ایفون ۱۵ پرو مکس مانند چندین نسل قبل از فیس آیدی بهره می‌برد، روشی امن و سریع که صورت شما را به صورت سه بعدی اسکن می‌کند و در دفعات بعدی مورد استفاده قرار می‌دهد. این روش نیز سرعت و دقت بی‌نقصی دارد و انتخاب بین این دو روش به ترجیح شخصی شما برمی‌گردد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا قلمی بسیار کاربردی به‌عنوان S-Pen دارد که کار کردن و نوشتن با آن بسیار لذت‌بخش است و می‌تواند برای دسته‌ای خاص کاربرد فراوانی داشته باشد. این قلم دوست داشتنی برای همه افراد کاربردی نیست و قطعا اگر طراح یا نقاش نباشید حتی فراموش می‌کنید که گلکسی s24 اولترا قلم دارد.

نماینده کوپرتیونی‌ها نیز از دکمه جدیدی به نام Action button پشتیبانی می‌کند. این دکمه جایگزین دکمه سنتی ایفون‌ها شده و به شما اجازه می‌دهد تا عملکرد آن را شخصی‌سازی کنید.

 

مطلب داغِ داغ برای هواداران آیفون!
همه چیز درباره آیفون ۱۶!

 

دوربین؛ جنگ بالا می‌گیرد!

در این بخش به سراغ مقایسه دوربین اس ۲۴ اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس می‌روم، جایی که جنگ دو پرچمدار به اوج خود می‌رسد و هر گوشی سعی دارد خود را بهترین معرفی کند. در ادامه ابتدا هر دوربین را مورد بررسی قرار می‌دهم و سپس برنده را اعلام می‌کنم.

نام گوشی دوربین اصلی دوربین فوق عریض دوربین تله فوتو دوربین پریسکوپ تله فوتو دوربین سلفی
گلکسی S24 اولترا ۲۰۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F/3.4 ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2
آیفون ۱۵ پرو مکس ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 ندارد ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.8 ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9

در نظر داشته باشید که در بررسی تخصصی این دو گوشی به‌طور کامل به دوربین‌های مختلف پرداخته شده و در این بخش تنها به برتری‌های هر مدل اشاره می‌کنیم تا مدل برتر مشخص شود.

دوربین اصلی

اپل در آیفون ۱۵ پرو مکس از سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX803 با اندازه ۱٫۱.۲۸ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۲۲ میکرونی استفاده کرده است. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. به صورت پیش فرض تصاویر این گوشی ۲۴ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

s24-ultra-camera

در طرف دیگر گلکسی S24 Ultra دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه ۱٫۳ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۰ میکرون‌متری دارد. این سنسور پشت لنزی ۲۴ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. به‌علت ترکیب ۱۶ پیکسل درون ۱ پیکسل، تصاویر به‌صورت پیش فرض ۱۲٫۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس

اول از همه اشاره کنم که هر دو مدل‌ عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رسانند و همین باعث می‌شود تا آن‌ها را شایسته نام پرچمدار بردانیم ولی در برخی از زمینه‌ها یکی از آن‌ها بهتر از دیگری عمل می‌کند تا خروجی دقیق‌تری حاصل شود. ایفون ۱۵ پرو مکس در ثبت تصاویر، جذب نور بهتری دارد و رنگ‌ها را نیز مقداری دقیق‌تر به ثبت می‌رساند.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا

هر دو گوشی تصاویر با جزئیات بسیار زیاد، کنتراست عالی و گستره دینامیکی وسیع به ثبت می‌رسانند ولی در این بین مقداری شارپنس نمونه‌های ۱۵ پرو مکس بهتر از رقیب است. در زمینه تصاویر ثبت شده در شب نیز برتری با ایفون ۱۵ پرو مکس شرکت اپل است و همه این توضیحات در کنار هم سبب می‌شود تا در بخش دوربین اصلی نماینده اپل را پیروز در نظر بگیریم.

 

 

دوربین پریسکوپ تله فوتو

گلکسی S24 اولترا یک دوربین تله فوتو با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند عکس‌هایی با زوم اپتیکال ۳ برابری به ثبت برساند. در کنار این دوربین، یک لنز پریسکوپ تله فوتو با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی نیز دیده می‌شود که توانایی ثبت نمونه‌هایی با زوم اپتیکال ۵ برابری را داراست. در سوی دیگر ایفون ۱۵ پرو مکس دوربین پریسکوپ تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال ۵ برابری دارد.

دوربین پریسکوپ تله فوتو گلکسی S24 اولترا

هر دو گوشی می‌توانند عکس‌هایی با زوم ۵ برابری یا کمتر به ثبت برسانند و از این نظر تفاوت چندانی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. نمونه‌ها بسیار خوب هستند و هر دو گوشی قطعا شما را راضی خواهند کرد. اگر زوم را به ۱۰ برابر یا بیشتر افزایش دهید برتری به نفع نماینده سامسونگ تغییر خواهید کرد و تصاویر S24 اولترا با کیفیت بهتری به ثبت می‌رسند. همچنین این پرچمدار امکان زوم ۱۰۰ برابری نیز دارد، اتفاقی که در ۱۵ پرو مکس دیده نمی‌شود.

دوربین فوق عریض

نمونه فوق عریض 15 پرو مکس

هر دو پرچمدار دارای دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند. تصاویر ثبت شده توسط هر دو مدل کیفیت خوبی دارند با این تفاوت که نمونه‌های ۱۵ پرو مکس مقداری رنج دینامیکی بهتری دارند و جذب نور بهتری را نیز شاهد هستیم. از طرف دیگر با این دوربین شما می‌توانید در هر دو گوشی ماکرو نیز به ثبت برسانید که در این زمینه هم نماینده کوپرتینویی‌ها بهتر عمل می‌کند. پس برنده نهایی این بخش iPhone 15 pro max است.

نمونه فوق عریض S24 اولترا

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی s24 اولترا و ایفون ۱۵ پرو مکس دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی نمونه‌های خوبی با جزئيات بالا به ثبت می‌رسانند که در این بین سلفی‌های نماینده اپل مقداری جذب نور و رنج دینامیکی بهتری دارند. به طور کلی عملکرد دو گوشی بسیار نزدیک به هم ارزیابی می‌شود ولی با اختلاف جزئی می‌توانیم آیفون ۱۵ پرو مکس را برتر بدانیم.

فیلم‌برداری

گلکسی S24 اولترا تا نهایت کیفیت 8K 30fps می‌تواند ویدئو ضبط کند و شما به رزولوشن 4k تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز دسترسی خواهید داشت. در سوی دیگر ایفون ۱۵ پرو مکس تا نهایت کیفیت 4k 60fps می‌تواند فیلم‌برداری کند. از این اعداد و ارقام که بگذریم بدون هیچ شکی برتری با ایفون ۱۵ پرو مکس است.

 

برای خرید اپل واچ روی تکنولایف حساب باز کنید

نمونه ویدئو ایفون 15 پرو مکس

این گوشی نه‌تنها بهتر از گلکسی s24 اولترا عمل می‌کند، بلکه بهترین گوشی حال حاضر جهان از نظر کیفیت فیلم‌برداری به حساب می‌آید و هیچ محصولی نمی‌تواند در این زمینه با آن به رقابت بپردازد. در سوی دیگر کیفیت ویدئوهای s24 اولترا نیز بسیار خوب است ولی نمی‌تواند به خوبی نماینده اپل عمل کند.

جمع بندی؛ زخم کاری رجیستری!

همان‌طور که خودتان بهتر از من می‌دانید، آیفون ۱۵ پرو مکس نیز مانند نسل قبلی مجوز رجیستری را به‌دست نیاورد و نمی‌توان از این پرچمدار جواب همراه با سیم کارت استفاده کرد. این زخم کاری بر پیکره پرچمدار اپل باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران دیگر به سراغ آن نروند و گزینه‌های جایگزین را بررسی کنند.

 

اگر برای شما رجیستر نشدن ۱۵ پرو مکس اهمیت ندارد و با اکوسیستم اپل بیشتر جور هستید، پیشنهاد می‌کنم به سراغ نماینده جدید اپل بروید؛ چرا که این گوشی مقداری خوش‌دست‌تر است و اکثر دوربین‌های آن نیز بهتر از رقیب عمل می‌کنند. از طرفی اگر یک پرچمدار کامل می‌خواهید که به راحتی رجیستر شود، گلکسی s24 اولترا بهترین گزینه پیش روی شماست.

 

کهکشانی جدید سامسونگ بهترین نمایشگر دنیا را دارد و سخت افزاری عالی را نیز در اختیار قرار می‌دهد. در زمینه شارژدهی نیز این گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تقریبا از هر گوشی دیگری بهتر عمل می‌کند. شما تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری دریافت خواهید کرد و دوربین‌های عالی این مدل نیز شما را در شرایط مختلف همراهی می‌کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
13 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/iphone-15-pro-max-vs-galaxy-s24-ultra/
ads
ads